Intel chce API MANTLE - Další rána pro DirectX? AMD dokončí MANTLE v1.0 do konce roku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 24 June 2014
altSpolečnost Intel projevila zájem o API MANTLE. V současné době ale zatím AMD nemůže vyhovět.

 

 

 

 

Byla to jen otázka času. Intelu se samozřejmě také nelíbí, jak je DirectX i ostatní API zanedbané po stránce optimalizací a využití moderního HW. A stejně jako mnozí ostatní se na API MANTLE díval jako na experiment.

Jenže ačkoliv je MANTLE teprve na začátcích vývoje, už ukázalo v reálných hrách svůj význam. Nutno poznamenat, že v současnosti můžete využít Mantle jen když máte v počítači grafickou kartou Radeon, ovšem procesor už může být jak Intel, tak AMD, kdy efekt přináší oběma. Současná verze MANTLE vlastně vůbec je zatím hlavně o snížení zátěže na CPU, díky čemuž i slabší procesory bezproblémů zvládají hry, kdy pod DX za výkonnějšími čipy výrazně zaostávali. Intel by ale rád využil MANTLE i pro své grafiky. Oficiálně tak zažádal o technickou dokumentaci.

Problém ale je, že AMD v současné době nemůže vyhovět. Jednoduše proto, že API MANTLE není hotové a není k němu tak hotova ani dokumentace. AMD ale s mnoha herními vývojáři pracuje na dokončení první finální verze, tedy verze 1.0, do konce tohoto roku. Součástí verze 1.0 už bude finální podpora pořádného využití vícejádrových CPU a také optimalizace pro GCN Radeon grafiky. MANTLE pak budou využívat jedny z nejočekávanějších her a doufejme, že díky MANTLE budou ty hry buď řádně optimalizované, a ještě lépe, že výkonný HW bude konečně pořádně využit k pořádné grafické a technologické stránce.

Až poté AMD pravděpodobně poskytne dokumentaci Intelu a dost možná i dalším, aby se API MANTLE mohlo skutečně stát standardem. Pokud by API MANTLE implementoval i Intel, bylo by následně uznání MANTLE jako API standardu už pravděpodobně jen formalita. Následně by byla ještě snazší cesta udělat z MANTLE jednotné univerzální moderní API pro Windows i LINUX, což by byla pořádná rána pro DirectX, takže dřívější úvahy, že DirectX12 může být nakonec úplně zbytečný, by byly zcela reálné.

Samozřejmě implementace a využití architektur jiných GPU než těch od AMD v rámci API MANTLE zabere nějaký čas, takže by AMD mělo mít nějakou dobu náskok. Ovšem ani implementace MANTLE do Intel GPU, potažmo i NV GPU, nemůže vzít AMD výhodu, kterou mu dávají Radeon GCN grafiky a Jaguar  CPU v konzolích, pro které jsou současné i budoucí hry hlavně vytvářeny. To samo o sobě je i důvodem, proč AMD našlo tak rychle tak velké množství partnerů a API MANTLE se prosadilo ještě dříve, než je vůbec dokončené.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Výroba CPU chladiče v praxi – v EU už tohle nedokážeme?
Výroba CPU chladiče v praxi – v EU už tohle nedokážeme?Thursday, 26 June 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2088x
Komentářů: 7
Death Stranding 2 vychází – stejně mizerná hra jako první díl?
Death Stranding 2 vychází – stejně mizerná hra jako první díl?Úterý, 24 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 978x
Komentářů: 0
MAFIA: Old Country má hotovo – vydání podle plánu
MAFIA: Old Country má hotovo – vydání podle plánuPátek, 20 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2021x
Komentářů: 1
XBOX bude mít AMD CPU a GPU i v nové generaci
XBOX bude mít AMD CPU a GPU i v nové generaciStředa, 18 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1288x
Komentářů: 1
MindsEye – nová „GTA“ hra se bohužel moc nepovedla
MindsEye – nová „GTA“ hra se bohužel moc nepovedlaStředa, 11 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1949x
Komentářů: 1
How to Train Your Dragon – hraný film přesně adaptuje animovaný
How to Train Your Dragon – hraný film přesně adaptuje animovanýÚterý, 10 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1637x
Komentářů: 2