Nainstaloval se vám WINDOWS 10, aniž byste chtěli? Nejste sami – Microsoft jej agresivně tlačí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 29 May 2016
altV posledních dnech přišla řada uživatelů s tím, že se jim stáhl a nainstalovat W10 i když nechtěli.

 

 

 

 

I já jsem zasypáván dotazy na toto téma, obvykle méně znalý uživatelé, kteří do této doby prostě ignorovali nabídku upgrade, či ji křížkem vypínali, najednou nachází svůj PC s nainstalovaným Windows 10. Jak je to možné?

Microsoft totiž potichu změnil nabídku upgrade. Ta starší měla křížek, kterým se dala normálně ignorovat a aktualizace se tak nestahovala. Ta nová už tak nefunguje a v podstatě uživatele do upgradu natlačí, i když nechtějí. Po vypnutí nabídky se totiž aktualizace stáhne a Windows 10 při nejbližším restartu nainstaluje.

Mnozí uživatelé tak v těchto dnech mají Windows 10 a ne že by z toho byli nešťastní, ale samozřejmě neví co a jak a hlavně zda jsou jejich data v pořádku. Naštěstí musím říci, že MS má tenhle UPDATE nad očekávání dobře zvládnutý a PC, kdy se aktualizace nepovede, je opravdu málo. Nicméně to pochopitelně není problém, jako problém je, že aktualizace se prostě nainstaluje, ať chcete, nebo ne, hlavně když nechcete :). Microsoft tlačí UPDATE na W10 velmi agresivně.

Pokud chcete, lze Update i upozorňování (GWX) zakázat, nejsnadnější je to v registru:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX]
"DisableGWX"=dword:00000001

 Každopádně MS má u nás palec dolů, protože aby křížek fungoval jako potvrzení a v podstatě neexistovala pro běžného usera jednoduchá možnost jak říci ne, to se vážně nedělá. A to říkám, i když drtivá většina uživatelů na W10 bez potíží přejít může (nepřechází jen proto, že se bojí) a může mít ten nový systém zdarma a ano Windows 10 je lepší OS než Windows 7.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 01:45:35
avatar
len ďalší dôkaz o tom, že windows10 "free if you want it or have it anyway" je hlúpy vírus...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 09:03:01

Windows 10 je urážka slova upgrade
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 10:20:21

CHYBA SHADOW !
To je jedine dôkaz o tom, že tie trhové podiely win 10 sú fantazmagória

Ak nechcete win 10 tak si stačí nainštalovať tento zázrak Odkaz
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 10:02:28
avatar
dúfam, že sa s nimi bude MS pyšniť - koľko % má win10, nezáleží, že kopec ľudí ho nechce ani zdarma a aj tak im ho pretlačí...
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 12:54:50

Obávám se, že ten důvod bude mnohem vyšší. Ano, je to virus, ale ve službách NSA USA fašistů, jiné vysvětlení, proč Microsoft tak rádo dává něco zdarma (zvláště, když jeho největší klient je celá USA vláda), není příliš pravděpodobný.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 18:36:08
avatar
Mne je jedno u mna nemajú čo špehovať a zdarma ja diskutabilný pojem ...je zdarma k aktuálnemu operačnému originálnemu systému a viazaný na konkrétnu matičnú dosku, proste okopčili Apple čo sa týka tohoto ...akurát Apple nikoho do aktualizácie nenúti, to mi je podozrivé či im šlo naozaj len o to dvihnúť trhový podiel alebo mať pod kontrolou všetky pc a potom zaviesť cielenú reklamu tak ako to robí google/facebook, poprípade niekoho špízovať? Myslím že pravdu sa dozvieme už čoskoro lebo MS a toto? nebolo by pre nich jednoduchšie to dať platené ako doteraz a avizovať podporu DX12 a na to nalákať ľudí? Či miera pirátstva bola tak veľká že mali fakt malé príjmy, týmto bezplatným update znefunkčnia staré stroje a ľudia kúpia nové s už predinštalovaným, výrobcom zariadenia zaplateným systémom?

BTW: Mamin notebook mal windows 8 a zrazu jedného dna ked ho zapli bluescreen a DRIVER: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" error in epfwwfp.sys keď som cez konzolu odstránil ten eset firewall a resetol to tak už normálne nabootoval ale s win10 čiže ten windows paráda pred tým než sa updatne by si mal aspoň prejsť vlastnú knižnicu či je všetko kompatibilné a ak nie to zakázať lebo nie každý má doma niekoho kto vie robiť s PC
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 21:18:34

Srovnávat s Apple je totálně mimo, Apple je založen na předraženém "šperku" (hardwaru), tam jde kupujícím o "styl", je jim jedno, co na tom je, hlavně, že to jablíčko hezky svítí, systém je vedlejší. Windows se prodává "samostatně" (rozuměj vynuceně a podvodně jako OEM).

Jinak nic od Applu neokopčili, Apple upgrady taky prodával. To spíš okopčili opět Linux, který má updaty vždy zdarma, už desítky let ;)

Nic neznefunkční, pro práci většinou stačí i Windows XP.

Microsoft reklamu nepotřebuje, rejžuje na nezákonným OEM a korupci, proto ani nepotřebuje řádně inovovat už desítky let. Naopak vídímm jasnou spojitost Microsoft = USA vláda = NSA backdoors. Proč myslíš, že veškerá soudní rozhodutí, že OEM je nezakonné, se tutlá po celém světě? Je časově složité získat peníze zpět za nezákonný OEM u notebooku, ale výhra je 100% jistá, každý právník vezme tento případ zdarma, jen se musí od začátku správně postupovat. Protože Microsoft je obrovským nástrojem všech vlád, tak proč by si takový zdroj informací ničili?
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - apple 2016-05-30 00:53:08

No nevim stím šperkem, ja třeba kupuju maca kvuli OS který je pro mě mnohem příjemnější na práci a odladěněj výkonej HW na který se mohu spolehnout.

Pracovat třeba na windows je profesní sebevražda.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 07:34:26

Mac pro práci? To docela riskuješ:
Odkaz
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 13:13:30
avatar
No a keď si to rozklikneš zistíš nasledovné úplne najbezpečnejší je
1. Linux (index 5,8 )
2. Apple iOS (index 6,9)
3. Mac OS X (index 7,3)
4. Windows 8.1 (index 7.7)
5. Windows 10 (index 7.8 )
6. Windows 7 (index 7.9)
7. Android (index 8,5)
Najhorší možný je 10 takže Jalav ak máš Android docela riskuješ

Ak by sme sa pozreli na krytické chyby s indexom 9-10 tak najbezpečnejší:

1. Linux (7 chýb zo 140 to jest 5%)
2. Windows 10 (34 chýb zo 112 tj 30,4%)
3. Windows 8.1 (45 chýb zo 153 tj 29,4%)
4. Windows 7 (47 chýb zo 144 tj 32,6%)
5. Apple iOS (57 chýb z 377 tj 15,1%)
6. Mac OS X (81 chýb z 412 tj 19,7%)
7. Android (142 chýb z 247 tj 57,5%!!!)

Toľko k bezpečnosti
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 13:41:52

No já nevím, tvoje čísla se úplně míjí tomu zdroji, co jsem postnul
Jinak MAC OS je na tomu dle tvých čísel asi opravdu nejhůř = 412 chyb

A ten tvůj seznam "nejbezpečnější", to sis taky vylhal? To je na základě tržního podílu? Nesmíš hodnotit dle sebe, že tady jsou všichni blbci
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 14:50:48
avatar
Jalav tie chyby boli originálne na stránke a zahrnuté v tom boli všetky zariadenia ty čítaš len stránku ktorá vytrhne info z kontextu ale chod ku zdroju a pozri si tam snad ti sem nemam postovať linky na jednotlivé platformy

Tá tvoja stránka má preto čísla iné lebo je to už neaktuálne je to za rok 2015 ja som ti dal čísla od dnes rok dozadu čiže niečo čo je aktuálnejšie a to o pol roka takže blbca si urobil sám zo seba

Fakt škoda s tebou strácať čas lebo si márny ...ako môžeš porovnávať malé exploity s chybami typu stragefright a podobne však o tom každý vie že android má možno celkovo menej chýb ale z toho väčšina sú také že sa pripojíš na jednu wifi niekde v kaviarni a do rána máš vybielený účet a faktúru na mobile na 1000€ ...
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 17:47:12

Takže zdroj asi nedáš, že? Vytrháváš z kontextu. Zmíníš jen jednu vážnou chybu Androidu, ale vážnější díry jiných OS raději nezmíníš

Jsi lhář, vytrháváš z kontextu, objektivnost chybí, nedáváš zdroje, nedá se ti věřit

S takovým člověkem je zbytečné ztrácet čas, když píše výmysly bez jediného zdroje

MAC OS je největší katastrofa, opět a opět potvrzeno
Odkaz

Tak už nelži, ať se každý podívá sám

Tohle ukažuje ještě větší problémy Applu:
Odkaz

Mít Apple produkt = dávát své osobní informace zdarma každému i bez požádání = mít vybílenej účet okamžitě

Ta tvoje první tabulka je totální nesmysl, to je jakýsi průměr, který nebere v úvahu počet ani vážních zranitelností, takovýmu nesmyslu může uvěřit jen totální blb. Tys to sem dokonce hodil, gratuluju Kdyby tam byl totiž produkt jen s jednou chybou, ale vážnou 9+, tak by dle tvé tabulky byl na 1. místě s koeficientem 10. Máš vůbec základku?

Takže Android je daleko za MAC OS (258 katastrofálních zranitelností/1552 celkem), iOS (165/897) i Windows (171/560), Android (148/289) = Android je mezi OS naprosto bezkonkurenční co se týče bezpečnosti už několik let, tak nelži (pouze jediný rok je výmimka)

iOS a MAC = naprostá katastrofa, raději ještě jednou link:
Odkaz

Android se dostal téměř na "špici" jen v roce 2016 (vždy byl dost vzadu,zřejmě jen výjimka, příští rok se ukáže, jestli šlo jen o výjimku), kdežto iOS či MAC jsou na "špici" KAŽDÝ ROK:
Odkaz

Navíc Android je Open source, otevři iOS či MAC a Windows, tak je najednou odhalených 100x více chyb, to si buď jist = katastrofa. Tak zapni to na krku

Ten výrazný a podezřelý pokles u iOS v roce 2016 po tak katastrofických letech se obávám, že Apple nezveřejňuje své statistiky, u nich bych takovýmu podvodu bez problémů věřil.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 18:44:24
avatar
Ako vravím keci ja som ti dal pravdu to že ty si neschopný a dávaš tu alltime štatistiky to znamená súčet všetkých dier aj tých neaktuálnych je nerelevantné ja som ti dal súhrn za obdobie rok dozadu keďže apple, microsoft, linux to plátajú narozdiel od google ktorý by aj chcel ale je pod papučou výrobcov a nevie si spraviť poriadok so svojou biednou platformou z tých tvojích 1500 chýb je 1100 odstránených tak neviem čo tu vkuse točíš ...odkaz bol z tej tvojej stránky viď Odkaz ale nechám ta v tom že ten tvoj android je bezpečný ale odporúčam ti do filtru pri všetkých OS okrem androidu si dať kolko je aktuálne chýb za posledný mesiac do filtra a android si daj na 3-4 roky keďže updaty sa nedostávajú k zariadeniam a zistíš ako na tom biedne je

Odkaz tu to máš aktuálne a aj to sedí keďže najnovší iOS aj OSX má vysokú penetráciu ale dám ti sem aj z tvojich nových nexusov jedine čo je tak 0,01% android zariadení Odkaz aby si nebol ukrátený

Apple mal nedávno aj súdny spor , mcafee vravel že hackne iphone a dá dôkaz a nejak je ticho ...hlavne že android patrí pod google tzn. najväčšieho zlodeja osobných údajov na svete
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 03:49:07
avatar
Momentálne som na víkend dostal rekordný počet notebookov (8 ks) ako fušku s jedinou a rovnakou chybou - inštalácia Windows 7 po nechcenom upgrade na W10 - je to zatiaľ smutný rekord a čím viac do toho ľudí tlačia tým väčšia vlna nevôle sa u ľudí dvíha. Na jednej strane som rád, že mám robotu na druhej strane sa chytám za hlavu ako kvalitne drbe mrkvosoftu na karbid...
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 07:55:22

Ted sem dostal do ruky notas ze tam byli win8 a sou tam win 10.Pochopil dobre ze po prosvihnuti te mesicni lhuty neni moznosti jak tam dostat win8 zpet?Zatim se v tech win 10 rozkoukavam a zjistil ze ten win defender na spyware a malware je absolutne neucinnej.Dale me zarazilo ze se do win 10 bez internetu neprihlasim?Celkove me ten win 10 vubec nenadchl.Neprehledne, poschovavane ruzne nastaveni, clovek aby se strejdou googlem hledal co vypnout a nastavit.Ptemyslim jakej antivirak tam hodit aby ten notas jeste fungoval protoze parodie antiviru avg hleda a nic nenajde
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zas to s tou paranoiou nepřehá 2016-05-29 20:56:53

Nainstalované 10 bez připojení normálně naběhnou.
JaraCimrman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 21:29:03

Pokud na ntoasu byly win8 a jsou tam 10 tak by ses mel dostat zase zpet na 8, at uz pomoci ofiko revert a nebo cisty instalacky
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čistá instalace 2016-05-29 21:56:52

Já jsem to prošvihl taky. Byl jsem pryč a pak bylo pozdě. Chtěl jsem si zvyknout. Jenže pak mi hnuly (ty 10) žlučí tak, že jsem je málem přeinstaloval. Nakonec jsem ten disk dal pryč i se systémem. Prohodil jsem střeva v externím. Když už je mám... Potíž je v tom, že ne všichni maji své 7. Ne vsichni mají zálohy. Ti mají smůlu. Můžou se soudit.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 09:25:04

Problem je ze win 10 ukazal i ten skrytej disk kde byla instalacka win 8 a ted tam zadnou 8 nevidim.Otazka je zda majitel ji smazal a rekl si mam dalsi misto anebo to smazali win10.Vyresil tak ze udelal format c a hodil cistou instalacku 10 a holt pojedou na ni.Protoze jak sem zjistil tak licence 8 a 10 je provazana s biosem.Resit instalacku 8 kdyz uz na notasu zadna neni a pak resit nejake problemy s licenci.
Za me osobne sou 10 hnusne a neprehledne.Zvyknout se mozna da ale mam rad proste vzhled krasnych sedych policek ve win 7 kdyz zapnu optimilizace na vykon
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W10 nieje OS 2016-05-29 04:51:01
avatar
Windows 10 je lepší OS než Windows 7
LOL. V prom rade W10 nieje OS! Je to balik spyweru pre OS Win 7/8! Nic ine! Lepsi je iba technicky ale co z toho ked je prespikovany spywerom?

Ja crapware "get win 10" vobec nemam na PC nainstalovany takze som v pohode, ale bolo by dobre pripravit clanok ako sa vratit nazad na W7/8 po znasilneni mrkvasoftom.

Ludia neprechadzaju preto ze by sa bali, nemaju coho ale maju proste rozum a zalezi im na sukromi!

A nestracajte nadej odpor nieje marny! Staci odinstalovat get win10 a vitazstvo je vase! ;-)
hadas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 07:03:50

a ty si myslis ze to co je v 10 nemas na 7 ? jediny rozdil je ze v 7 je to lepe schovane
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 09:49:00
avatar
hadas nie nemam. Polovica veci tam nieje a druhu som nenainstaloval.

Nedavno sa pokusali napchat do W7 spionaz aka je vo w10 ale tie aktualizacie som dal skryt pretoze vo W7 si mozem vybrat co potrebujem/chcem, mam aktualizacie pod kontrolou na rozdiel W10.

Je aj vo W7 spionaz, to hej ale na rozdiel od w10 je dobrovolna a vypnutelna.
Takze pohoda. Keby sa to dalo vypnut aj vo W10 a nie iba prepnut na zasielanie zakladnych dat alebo rozsirenych bolo by dobre, ale neda sa.
Okrem toho W7 sa po instalacii nepripaja na 93IP tak ako W10. Odskusane 1000x 1000 ludmi.
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 08:42:54

Bez urážky, ale nejste spis trochu vic paranoidní?
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 20:02:31
avatar
Urcite nie to su vsetko overene fakty ktore si iba pouzivatelia W10 nechcu priznat a stale si hovoria ze hadam nie hadam to tak nebude. Ale testy hovoria jasne.

Ak ta to zaujima mrkni napr. sem Odkaz

Takze ziadna paranoja iba mi zalezi na sukromi.
A vobec co je mrkvasoft do toho ake porno mam rad, akeho boha vyznavam a co som mal na veceru?
Ako tieto data pomozu zlepsit produkt? A preco sa MUSIM zapojit? Preco sa nemozem slobodne rozhodnut tak ako doteraz ze nechcem zasielat nic a vyskumu sa nezucastnim?

Ak by umoznili vsetko zasielanie dat UPLNE vypnut (namiesto sucastneho zasielania zakladnych alebo rozsirenych dat) a dali kontorlu nad aktualizaciami tak ako vo W7 (kde si sam vyberiem co chcem / potrebujem a co nie ako napr. aktualizaciu spionaze na uroven W10 dam skryt) tak si W10 nainstalujem okanzite! Hned teraz!
Ale to sa nestane lebo ovcania im to akceptuju.
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 15:56:35

Děkuji za odkaz a info, mrknu na to .

Ale ještě taková na zamyšlení, opravdu jako někdo má čas procházet terabajty dat a koukat na nejaky fotky nejakeho vesnicana z horni dolni? I kdyby jim to hledal algoritmus, stejne je to tuna dat které někdo musi zkontrolovat, jestli jsou relevantní. Vážně pochybuju. Nechledě na to, že google s androidem sbírá toho daleko víc a to nikdo neremcá .

Jinak souhlasím s posledním odstavcem, to by bylo ideální .
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 18:33:25

Firmy jako jsou Google či IBM toto dělají (v podstatě téměř každá větší inovativní společnost), tedy únikům předcházejí, dělat to musejí, protože se starají o spoustu velkých byznys zákazníků, proto fašisté USA NSA musí vytvořit zákony, aby jim takové společnosti byly nuceny vydat jakékoliv informace na požádání a bez zveřejnění.
Kdyby se jim tam tak snadno dostali, což se dostanou do téměř každého kompu s Windows, takové fašistické zákony by USA dělat nemusely.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 19:46:23
avatar
Mára -> Mas pravdu ze je to kopa dat ale o to nejde. Je slaba utecha ze sa schovas vo velkej kope ked si jej sucastou.

Netvrdim ze ich zaujimas prave ty (alebo ja), ale proste tie data na teba maju a nemali by ich mat. Kedykolvek si to mozu vytiahnut a pouzit akymkolvek sposobom. A v tvoj prospech to nebude.

Je to ako keby uniklo 100M cisiel kreditiek aj z PIN kodom. A tvoja kreditka by bola medzi nimi. Tak by ti to asi vadilo, nie? Alebo budes dufat ze prave tvoju kreditku nikto nezneuzije pretoze si v kope spolu so 100M dalisch cisiel?

A k mobilom a androidu som tu uz pisal. Tam ked mas rotnuty telefon tak sa to da krasne zakazat. Na bonzovanie je systemovy proces ktory sa da zmrazit.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 10:30:30

Len chce mať súkromie. Neviem prečo svoj Exhibicionizmus vnucujete druhým

- Celý win 10 je iba o tom, že sa viaže na jednu MB, takže na nový PC si ho už neprenesiete a o to tam ide. Win 7 aj OEM sa dá prenášať bez obmedzení

A tie aktualizácie, zas využívajú pripojenie k netu, takže v odľahlých oblastiach, to môže riadne znepríjemniť život.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 12:58:12
avatar
OEM je vázaný na MB a nelze ho jen tak přenášet bez omezení. Pokud by ti MB umřela, nechá se licence prenést, ale jednoduché to není, musí se to u MS nějak vykomunikovat.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 13:43:32

Trace4x10 - Win 7 OEM - tak aj Office sa dá ako prenášať, tak aj predávať

Citace:
ale jednoduché to není, musí

Neboj je to úplne jednoduché a nemusíš nič !
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 18:25:53

bez urážky, ty jsi omezený jako většina lidstva, nevíš ani základní věci, jak svět funguje (zvláště USA a jeho korporátní fašismus, jehož je Microsoft produktem č. 1), proto budeš i ty ze svých daní darovat peníze bankám, které způsobují neustále krachy, aby všichni jejich manažeři mohli každý den na golf a mohli létat soukromými triskáči
pro začátek doporučuji alespoň film, když se k tobě ty informace nedostanou, The Big Short Odkaz,
ať víš alespoň 0,0001 % informací o těch psychopatech, jak tě každý den okrádají, prober se
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pravda je někde mezi 2016-05-29 21:46:38

10 mají možnost kvůli přetížení serverů (je to levnější - a to velmi výrazně) tahat aktualizace i z jiných počítačů. Takhle to snad i psali přímo tady. Něco jako P2P sítě. Z logiky věci plyne, že tim pádem umí projít přes AV i FW. A když to umí oni... No zkrátka - když se vám instituce na urovni NBÚ rozhodne dostat do kompu nebo kontrolovat, co k vám přichází a co odchází, tak si pište, že to vědět budou. A provider s tím nedělá kulový. Paranoia je v tom, že lidi, co se neživí kriminalitou dělají dusno zbytečně. Jako když někdo jede na přejezdu na červenou. Místo aby sebrali těm blbcům řidičák, budou se ozývat ještě větší blbci, že je třeba vymyslet bezpečnější přejezdy. Hacker se zabezpečí a upozorní na sebe tím, že nejde prolomit jeho kód. Hysterky místo aby klidně spaly, se budou bát, že někdo zjistí, že čumí na gay porno. :-) A tak si tady komplikujem život. // měla to být reakce na jiný komentář, ale tady to zůstat může :-D
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 11:47:04
avatar
Jake:
Presne tak. Technicku stranku W10 nejde vycitat. Ale vsetko ostatne ano. Kvoli tomu nechcem presjt na W10, aj ked pre mna, ako majitela komplet AMD HW, by to malo prinos.

Jalav:
Mobil a Google, nie je srovnatelne s MS a W10 politikou. Pri mobile potrebujes niekedy navigaciu, niekedy mapy, kde musis byt spojeny s Googlom. Tam to clovek tak nejak akceptuje, pretoze z toho ma prinos v podobe sluzby. W10 sluby su nanic, bud ma lepsiu alternativu konkurencia alebo ich vlastne su nedokoncene, nefukcne. Takze ziadne internetove sluzby od MS nechcem a nepotrebujem. A pokial ten mobil neopoziva clovek uplne na vsetko, len na tu komunikaciu, ci uz hlasovu alebo pisomnu, je to vzdy mensie zlo, ake robi MS svojim spehovanim vo W10. Mobilna komunikacia je uz davno zaznamenavana a ine to nebude. Ale aspon pri tom PC chcem mat svoje sukromie, v ramci dnesnych internetovych moznosti samozrejme. Takze dalsie spehovanie a odosielanie dat a la MS urcite nechcem.

miso:
Suhlasim, OEM prenositelna licencia W7 je dalsia vyhoda oproti W10. Proste pri W10 uz user nema zdaleka tak volne ruky ako pri W7, a to je ten problem pri W10 globalne.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 07:46:12

sa smejem nad naivitou ludi si myslia, ze ked maju win7 a ne win10, tak maju lepsie sukromie omyl, kym ste na nete, nemate ziadne sukromie cize je jedno ci mas xp, 7, 10 atd, dokym mas mobil, net, byvas v meste/pri meste atd nemas sukromie
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 20:02:41
avatar
Ale netaraj.

Aj mobil sa da nastavit tak aby bola spionaz zastavena. V androide sa da krasne vypnut systemovy proces na bonzovanie a lokalizaciu a pod. Ale musis mat rotnuty telefon.
Ide to aj bez toho mas tam nastavenie nezasielat a GPS si mozes zapnut bez asistencie a tak sa data nebudu posielat goglu.
A ak by predca tak sa to da vypnut v systeme na tvrdo ale to je zasah do jadra.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 13:00:06
avatar
Jo, to poradím mým rodičům, že jestli nechtějí být sledovaní, ať si rootnou telefon, to je přece naprosto běžnej uživatelskej postup
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 20:02:48
avatar
Trace4x10 -> Nieje to bezny uzivatelsky postup, ja som to nikdy netvrdil. Prave som tam zabudol napisat ze to nieje vec pre bezneho cloveka ale o to nejde. Ide o to ze sa android da krasne nastavit a zakazat mu spionaz. Takze to pre len mierne skuseneho cloveka nieje problem.

S W10 je to uz ale horsie. Hore som postol link na clanok Čistý Windows 10 s vypnutým odosielaním dát sa sám pripája na 93 IP adries

A to este verzia pre podniky ktora by mala byt najcistejsia.
Ricki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 01:00:53
avatar
To, že nevíš jak, neznamená že to nejde...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 07:52:38

a nejvetší sranda je, když se mi z krabicové verze sedmiček stane OEM desitka. Fakt tu někdo přemýšlel.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 09:36:54

Presne aj win 7 OEM sa dá prenášať, predávať atď.; ale win 10 nie
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 08:02:35
avatar
Mali tam dať jasné tlačidlá "Áno", "Nie" a "Nie, NIKDY", a nie takto zneužívať používateľov čo tomu nerozumejú a Win 10 nechcú. Bol by som rád, ak by ich za to niekto zažaloval. Verím že správne formulovaná žaloba by v USA uspela.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 09:19:08
avatar
To by zase tak pěkně neskákala číselka s tím na kolika strojích je W10 nainstalováno.

Potom co po aktualizaci PC házelo BSOD, nebo po další aktualizaci padalo, jsem aktualizace nadobro zakázal a je klid.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 09:26:48

- Čo uvádzaš, tak takúto povinnosť im ukladá priamo zákon

Na skype máš na aktualizácií dokonca tlačítka "ignorovať" "Teraz nie" - . Máš jedno ktoré stlačíš aj tak sa aktualizácia nainštaluje . - Asi to odkukali odtiaľ
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 09:34:44
avatar
miso nemam skype a ani mat nebudem rovnako ako W10.
Pouzivam iby ciste programy a nie spywarom prespikovane!

Problem c.1 je ze ludia su take tupe ovce ze im je to jedno a tak si tvorcovia dovoluju stale viac.

Ak by 90% ludi taky program / OS odmietlo tak by sa hned zbadali a upustili by od takych spionaznych praktik a hned by sme mali ciste programy / OS.

Lenze nasi OVcania im to zeru lebo zadarmo a nieco naviac.
Keby na ten W10 dali nalepku "NSA backdoor included" tak by sa to instalovalo hadam este viac.

Uz mame iba kusok od absurdistanu, a to som dufal ze sa toho nedozijem.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 10:02:01

A čo používaš ? Tak pochop mám skype - musím ho mať, lebo ho majú iní . a icq nie som si istý, či už aj tam nedali spyware. Navyše antivírus známych značiek aj z "východu" je asi tiež zvedavý.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 20:03:02
avatar
miso -> musím ho mať, lebo ho majú iní ...

Toto je prava ono. Ja mam to co vyhovuje mne. Ja som ja a nie niekto ini. :-D
Za skype existuju nahrady. Lenze ich malo ludi pouziva. Ale keby niekto zacal tak by sa ludia zaujimali ze preco ho nepouziva a ked im povies tak mozno odidu od neho aj oni (hlavne ak stebou budu chciet kecat) a potom dalsi a dalsi a uz by to slo, ...

Inak chapem to len mam iny nazor. Otazku mas skype? dostavam denne 3 az 6x. :-) Nemam a ani mat nebudem rovnako ako fackabok, twiter a pod. modne vystrelky.
Mam mail, web, ICQ, ... Na ICQ je vela alternativnych klientov. Niektore su dokonca pod GNU. Skype myslim alternativnych klientov nema. Ale mozem sa mylit uz to dlho nesledujem.
Ale aj ak ano, uz len ten system ze ti kradne linku a cez teba telefonuju ini ludia bez toho aby si to mohol vypnut (ci o tom dokonca vedel) sa mi hnusi.

Skype bol na zaciatrku super, ale to bola doba Dial-Up. Nepouzivam ho od vtedy co prasko ze sa naburaval do BIOSU. Odvtedy je Skype pre man virus a skoncil u mna navzdy. Moze ho mat aj papez, ja urcite nebudem! :-)

Antivirus z vychodu? Si sa z konom zrazil? Pekne slovensky alebo cesky. Nase domace antiviraky su spicka tak naco z vychodu?
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 11:23:44

Avast, Eset v tom nelietali ? - ďalších odtiaľ nepoznám a toho z východu som myslel Kaspersxx
EDIT: No pôsobia v US.
Kaspersky news KGB ? Odkaz Odkaz
ESET Odkaz
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 20:03:07
avatar
Avast je tusim cesky Eset slovensky. Potom tu je este AVG.
Podla mna su celkom doveryhodny. Kalitu teraz nehodnotim.

Kaspersky je udajne dobry ale viem ze od neho FBI ci CIA ziadali niake zadne vratka. A majitel mal dost cudny nazor ze na net v buducnosti iba neanonymne a pod. Tak neviem. Rusi sa amikov neboja a tam su zakony dost divoke vo vela oblastiach, ale v tomto im rozhodne verim menej ako nasim.

A to ze nasi posobia aj v USA by az taky problem byt nemal, stahujem slovensku verziu a ta moze byt kludne cista. AK by ich aj donutili tu anglicku co sa u nich predava niako sabotovat cez povinne "NSA backdoor" tak v slovenskej verzii byt nemusi.

To si neporadis, nepoznam antivirak co by sa nepredaval v USA aj ked ho robia inde. Mozes iba minimalizovat riziko tak ze budes pouzivat programy ktore su podla vsetkeho ciste a nie tie o ktorych sa dokazatelne vie ze ciste niesu.

Toto vsetko je len moj osobny nazor a odhady ci dohady.
Ale to sme uz trochu mimo misu.

Edit.
No s kasperskym je to tak vseliak.
A o ESETe tam iba pisu ze sa ho pokuaali heknut nie ze snimi spolupracuje.
Ak by ano, tak by ho nemuseli hekovat. To je podla mna skor znamka kvality a potvrdenie ze neobsahuje FBI, CIA ci NSA backdoor. Len dufam ze sa im to nepodarilo. :-)
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 11:03:39
avatar
Mimochodom, hádaj kto dnes vlastní a vyvíja Skype.

Správne, je to Microsoft.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 11:54:54
avatar
Ako to vsetko krasne do seba zapada. W10 + Skype = Backdoors are included
Bohy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 09:36:03
avatar
Mě na Win7 po neúspěšné aktualizaci KB3145739 jsem musel vypnout aktualizace "zatížení cpu" a mrkvosoft s tím nic nedělá mám takovej pocit že dělaj vše pro to aby všichni přešli na Win 10
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 09:47:29
avatar
Bohy -> mám takovej pocit že dělaj vše pro to aby všichni přešli na Win 10...

Tak o tom nepochybuj!
Ale to uz radsej Linix. A to je co povedat ja som velky windowsak.
Ale ak budem musiet (teda ak mrkvasoft uz nikdy nebude mat cisty win), tak prejdem radsej na Linux ako Windows prespikovany spywerom.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 11:53:17
avatar
Suhlasim. Som si myslel, ze takto uvazujem len ja, ale ako vidim, je nas coraz viac, ktori sa pohravame s myslienkou Linuxu, pokial Winodows pojde tym svojim "novym" smerom
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 16:26:54

Neviem ktorý Linux obaja myslíte, ale napr. Ubuntu sa mi veľmi páčilo, problém bol len s aplikáciami akosi sú robené pre win.
Ale letový simulátor bol pekný
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 19:15:56
avatar
Ja osobne preferujem Xubuntu. Hlavne teraz aktualny 16.04 LTS sa mi velmi paci. Ale mam odskusane Kubuntu, Ubunutu, OpenSuse, Mandriva, PCLinuxOS. Vyskusal som aj ine distribucie a ich derivaty, ale vyssie spomenute som pouzival dlhodobejsie.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 11:08:08
avatar
By me zajimalo kam ms miri touhle strategii.. cekaj nas windows365? Nebo integrace cileny reklamy do systemu? .. fakt nerozumim tomu proc to poskytuji zdarma - to by za novej operak nikdo jinak nezaplatil?
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - win 10 2016-05-29 11:48:25

Ja sme win 10 zkusil kvuli lžím že jsou bezpečnější a odolnější proti virum než 7čky :-D bohužel sme naletěl. Zkusil sme je provozovat měsíc bez antiviru a system uplně klekl a to upozornuji sme newarezovar a ani nepornoval. Jen z běžného brozdání v EDGE a stáhování her ze steamu a offiko SW ke grafice atd mi ze dne na den system uplně skolaboval po 27 dnech provozu....

WIN 7 sem měl posldní rok bez antiviru a šlapaly v pohodě. Takže WIN 10 doporučuji nebrat jsou děravé až na pudu...

Jinak strategie MS je docela převídatelná, až skončí free upgrade tak příjde ukočení možnosti vrátitit se snadno na předchozí systém a pak je neodvrátitelné že příjde aktualizace která bude detkovat a znefunkčnovat nelegální SW a hry, už před pulrokem se vyrojilo dost informací o tom že má MS už připravený SW do win 10 který bude ničit warezové věci.

Nadrohou stranu zrovna tohle vítám, pirátění je zlo které se vymítit musí tkaže snad jediné proč vítám win 10 je to že to snad konečně vymítí piráty SW
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asi bych to neměl komentovat 2016-05-29 20:36:45

Protože se nejspíše dozvím, že jsem úplně blbej, ale nevěřím ti ani slovo. Rok bez antiviru? A nemáš v počítači vůbec nic? Tohle by měli vědět všichni, kdo si od tebe berou flashdisk. Já jsem si kvůli takovým jako ty pustil do kompu vir právě z flash. Nakonec mi ten debil priznal, že mu to přepisuje soubory na flashce na zástupce. Musel jsem zformátovat všechny disky. I díky prvotní jistotě, že antivir to pořeši. Kulový Kefalín! Jedině při zobrazení skrytých souborů se ten zmetek ukázal jako serial... něco. Už si to taky nepamatuju. Ale vlezlo to do systému a dva svoje kompy jsem raději přeinstaloval, než bych se s tím drbal. Takže fakt super přístup. Chtěl bych vidět scan tvého PC po roce bez antiviru.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vir 2016-05-30 00:58:26

"nic" ve smyslu že počítač běží, o tom že je čistej ale silně pochybuju. Jen je WIn 7 nejspíše odolnější a WIN 10 se sesypal po par dnech.

Dnes nejspíše neexistuje win PC kde by něco nebylo, i antiviry jsou malej virus a myslím že i nake viry umyslně tahaj aby bylo na kšeft....

Nevím, neřeším, na práci mam MAC kde to nemusím řešit a win mam jen na zábavu. Když se zhroutí nic se neděje, reinstal a jede se dál. Win mít na něco duležitého je nesmysl a risk...
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 14:18:35
avatar
Ja sa musím smiať...ako fakt, naivita niektorých ľudí nemá hranicu...ako tak čítam "mám to pod kontrolou, to sa dá vypnúť, to sa dá zakázať" ale prosím vás...vy si naozaj myslíte, že ľudia v NSA a iných spy org. sú tak blbí a vôbec by ich nenapadlo, že si ľudia môžu kliknutím on/off zaistiť súkromie? Mám Win10 a som spokojný, či o mne vie MS alebo Google mi je kutna, aj tak to budú vedieť, tak čo sa trápiť

Na druhú stranu, tento postup od MS naozaj neschvaľujem, mám známu zo Švédska, ktorej sa stalo toto isté. Osobne si myslím, že je to preto, že sa akcia končí a tak MS chce do júna čo najviac čísiel
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 20:24:34
avatar
Revansch -> či o mne vie MS alebo Google mi je kutna
No ved to. Taketo zmyslanie je nebezpecne, ale je to tvoje rozhodnutie. Mas nan plne pravo len aby si sa jedneho dna nelutoval.
Ak si myslis ze je to OK, tak toto je naivita. :-)

Revansch -> aj tak to budú vedieť..
Ak im to povies a bude ti to kutna tak budu. Ak nepovies a nebude ti to kutna tak nebudu.
Je to len na tebe. ;)
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 16:09:48

Jedním z důvodů neochoty lidí k přechodu může být i absence podpory jejich pracovního softwaru u Windows 10. Existují aplikace, kde se tak moc nepospíchá na podporu nových OS a někdy jim to může trvat i dva roky. Navíc dalším dobrým důvodem je počkat si na lepší vyladěnost systému a podporu ovladačů na většinu HW. A posledním a dobrým důvodem je, proč to přeinstalovávat když to zatím skvěle jede a není to nezbytné. PS: Nevíte, zda už byli představeny nová APU od AMD na Computexu? Jsem zvědavý co to umí.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Můžete remcat, nadávat, stěžov 2016-05-29 20:18:34

Ale to je tak všechno, co můžete. Slova klasika. Nemám důvod chtit Windows 10. A dokud nebudu muset, ani ho nebudu používat. Ale! Můžu si vyčlenit disk a zadarmo mít OS. To se hodí. Nadáváním si ještě nikdy nikdo nepomohl. Navíc stejně MS dotlačí zbytek světa k tomu, že začne ignorovat starší OS. Takže proč nemít dopředu v záloze něco, co sice nechci teď, ale v budoucnu se hodit bude? Přenést systém jde. I obětovat pár kaček na SSD. To trucování je k ničemu. Dáš to gratis? Dej. Použiju to, až JÁ budu chtít. Protože pak se ta sračka bude muset kupovat. Takže neremcat a stahovat. No a když se to hodit nebude, udělám DELETE. To jde vždycky. No ne?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 20:56:37

Řídím se jednoduchou politikou. Až budu chtít v PC jiný systém, zvolím si jej sám a sám rozhodnu, kdy k tomu dojde a jak k tomu dojde. Stejné pravidlo razím i ve firemních PC.

Systém, který se šíří bez souhlasu uživatele jako virus násilnou cestou a v podstatě pomocí pastí není operační systém, který bych chtěl mít doma na PC a už vůbec to není systém, který bych chtěl mít v jediném firemním počítači. To snad raději budu trávit večery nad tím, jak současné tiskárny, čtečky a jinou periferní havět zprovoznit pod linuxem než si do firmy pustit tenhle zavirovaný bastl, nad kterým vlastně uživatel nemá ani kontrolu.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To všechno je pravda. 2016-05-29 21:19:24

Jenže my máme možnost jít třetí cestou. Je to malinko pracnější a znamená to mít svoje 7 nebo jejich zálohu, ale s ohledem na budoucnost je tahle "česká cesta" aspoň dle mého, nejlepší řešení. Mně 10 v noťasu tak vytočily, že jsem je málem dal pryč. Byla by to škoda. Nepoužíváš je. Ale až budeš muset, prostě ten disk zapojíš a nastavíš boot. Ono se to zaktualizuje a finito. Trocha toho místa na disku. Nic víc. Ten vzdor má už teď cenu vyhozených pár tisíc za nový OS. Nevnucuju nikomu svůj názor. Jen debatím z nudy. Myslím, že oni s touhle možností moc nepočítají. Sice je hnus, že vnucují OEM, ale upgrade stejně vyjde levněji. A už snad budou odladěné i ovladače.
Elkedak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 22:02:49
avatar
Taky se nám nainstalovaly. Pěkně paní účetní a k její velké radosti přestal fungovat Gordic. A protože jsme příspěvkovka pod městem tak jiné účetnictví nesmíme používat. Takže šup zpátky osmičky.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 11:21:18
avatar
Ono ani pokud to účetnictví win 10 podporuje, na win 10 jste přešli, neznamená, že nebude fungovat po nějakém upgradu. Moje zákaznice měla sql pohodu a po upgradu na build 1511 jí to odinstalovalo sql server 2008 express.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 14:38:49
avatar
Tak SQL Pohoda pokud není aktuální (2016), je v podstatě k ničemu, takový program se holt musí kupovat stále nejnovější, jinak to účetnictví stojí za starou belu.
Mně na win 10 běží bez problému.

Jinak k MS jen toto, lepší už to asi nebude, co naděláme, ale, že bych kvůli tomu nepoužíval win 10, které jsou podle mě o dost lepší jak sedmy, tak to zas ne.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 18:47:18
avatar
Jen počkejt,e až se to někomu z eurokomise nainstaluje a něco semu podělá. To bude průvan a žaloba za miliardy
Jinak já ho taky nechci je to OEM a to je mi na prd. Myslel jsem že budu upgradovat tento rok, ale odkládám to na dobu kdy se to nerozpadne. Zatím všechno běží tak jak má a na nové hry v super grafice, nějak nemám čas. Stejně ve většině případů stojí za starou bačkoru. Už pěkných pár let zjišťuji že windows potřebuji jenom na hry a na čtení zpráv RT, aby NSA věděla, že jsem ten ruský agent
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-30 19:38:23

Tak jsem namrcasil ty Windows 10. Po úpravě powershell skriptem od dasm.cz (http://www.dasm.cz/clanek/jak-z-windows-10-udelat-desktopovy-system), je to překvapivě použitelné. Dokonce se mi to jeví o takových 4-8% výkonnější než Windows 7.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-31 09:38:36
avatar
to je teda smutné že musíš používat script od nejake dasm.cz aby byl windows pouzitelny.. to asi soudruzi v ms udelali nejednu chybu..
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ten článek jsem četl 2 hodiny! 2016-06-04 20:44:09

Toho kluka co to psal by měli vzít někam do redakce. Dělá černou práci za lidi, co tomu zdaleka nerozumí tak jako on. A dělá to dobrovolně a možná natruc. A jen pro zábavu. Někdo tuní motory, on tuni w10. Je to takový antihacker. Jiný by škodolibě nechal ostatní, ať se trápí. (jako správný Čech) A kdyby všechny třetí strany byly jako on, nebyly by trojský koně. Třeba.
skaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-31 12:09:22

ja som si ho kupil, W10 Pro
kvoli WH Total WAR
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Na celé té aktualizaci je 2016-06-01 18:57:11

Je absolutně nejhovadštější to načasování. Přítelkyně mi teď (TEĎ!) přinesla notas, na kterém chtěla pracovat. TEĎ. Místo práce, která nemohla počkat ( zabavila můj noťas), teď půl hodiny zírám na idiotské hlášky. Už to bude. Bude to super. Vymysleli jsme to za vás, protože jsme si jistí, že vy jste totální blbci... No a teď udělám restart. A jdu rozkuchat další externí disk. Měla tam 7home. Teď bude mít asi oem. Díky. Někdy ho určitě vrátím.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 656x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 721x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1324x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1107x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1756x
Komentářů: 6