Revoluce: GOOGLE uvádí STADIA. Hraní her bez výkonného PC či konzole. Kdy, jak a za kolik? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 07 červen 2019
altGoogle chce opět změnit svět. Streamování her nabídnout všem. Konec výkonných PC a konzolí?

 

 

 

 

Společnost Google dokázala se svými produkty a službami v minulosti změnit svět. A to bez přehánění a v plném významu toho slova. Bez Google a jeho služeb by náš svět a život vypadal určitě jinak. Proto je nutné věnovat jeho dalšímu projektu a službě velkou pozornost. Může výrazně změnit hraní her, jak je známe. Dosud na velké náročné hry potřebujete mít relativně výkonný hardware, tedy buď PC nebo herní konzoli jako Xbox či PlayStation. Google ale nabídne celosvětově službu, která vám umožní hrát nejnovější velké a náročné hry bez toho, abyste ten výkonný HW museli mít. Jinými slovy, zahrajete si i na TV, na Tabletu, mobilu na Ultrabooku či na slabém PC s integrovanou grafikou atd. Prostě hry, které by jinak vaše zařízení nikdy samo o sobě nebylo schopné ani rozeběhnout. Jak?

  • Google STADIA

Nejde o nový nápad, a dokonce ani o nápad samotného Google. Řada společností se o jeho prosazení pokoušela, ale pohořela a dnes už neexistují. Přišli s ním totiž příliš brzy a bez zkušeností a nutných technických struktur a vybudovaného zázemí. Tzv. streamování her, tedy využívání vzdáleného výkonu, kdy samotná hra běží na vzdáleném serveru a k vám je přenášen výstup přes Internet, a můžete ji vzdáleně ovládat, se teprve nyní dočká skutečného nasazení. Google a jeho síla, možnosti a vybavení, pohánějící největší vyhledavač, Youtube a další služby s tím vším spojené, přenášejí technologie streamování her na zcela novou úroveň. Smiřte se s tím, že tahle technologie už nikam nepůjde a bude se rozšiřovat. Bude fungovat stejně jednoduše, jako pustit si video na Youtube, ostatně i s tím jej chce Google plně provázat. Aktuálně jsme se dozvěděli, jak to bude fungovat, co to bude stát a další podrobnosti.

  • Streamování her v praxi – Co jak a kdy nabídne STADIA

Společnost Google svůj projekt už nějakou dobu připravovala a testovala. Jak jsme se dozvěděli, servery, na kterých běží, připravuje Google ve spolupráci se společností AMD. Tím nejdůležitějším je samozřejmě grafická karta, která bude ty hry pro všechny uživatele pohánět, a na kterou budou tvůrci her optimalizovat. Aktuálně těmi grafikami jsou Radeon VEGA, později se počítá s přechodem a budováním struktur na novějších Radeon NAVI řešeních.

Ke streamování her budeme přistupovat přes CHROMECAST ULTRA (v případě TV), telefony budou mít speciální aplikaci a PC a ostatní zařízení s prohlížečem CHROME právě přes tento prohlížeč. GOOGLE nabídne i vlastní gamepad s WiFi, který přímo komunikuje se serverem, a tak ještě snižuje zpoždění ovládání. Nicméně samozřejmě půjde využívat jakékoliv tradiční ovládání připojené k danému přístroji, na který streamujete.

Jak rychlý budete potřebovat Internet? Dost rychlý. Na hraní 720p v 60FPS musíte mít alespoň 10 Mb/s. Pro hraní v 1080p 60FPS, HDR, 5.1 potřebujete alespoň 20Mb/s a pro hraní ve 4K rozlišení bude třeba minimálně 35 Mb/s. Zásadní tedy bude kvalita připojení vašeho poskytovatele, jak co do stabilních rychlostí, tak odezvy atd. Právě odezvy se mnozí bojí. Nicméně pokusy a prakticky testy ukazují, že input lag, tedy odezva mezi vaším povelem a děním na obrazovce, je jen o něco horší, než na současných konzolích. Dokonce někdy se jim dokáže vyrovnat. Záležet to bude na kvalitě vašeho připojení a vzdálenosti od serverů samotných atd.

Čím Google některé překvapilo, byl oznámený model fungování po stránce placení. Nebude fungovat jako klasické streamovací služby, kdy za určitý poplatek máte přístup k celé knihovně obsahu, ale bude fungovat prakticky stejně, jako fungují současné herní konzole. Tedy budete muset platit předplatné v rámci kterého budete mít přístup k malé obměňující se knihovně her, další hry si pak budete muset normálně kupovat, ale můžete mít slevy atd. Google nejprve začne právě tímto modelem v rámci tarifu STADIA PRO, který vyjde na 10 dolarů měsíčně (280 korun vč. DPH, tedy přes 3300 korun ročně). V rámci něj budete mít plný přístup k maximální kvalitě streamování, budete mít přístup také k některým hrám zdarma a na další budete mít slevy. Google dokonce nabídne pro začátek vlastní balíček Founder Edici za 129 dolarů (3500 korun vč. DPH), který bude obsahovat Chromecast ultra přehravač, ten WiFi gamepad, předplatné na 3 měsíce a možnost zaregistrovat si přednostně přezdívku v rámci platformy.

Později v příštím roce nabídne Google i možnost hraní zdarma. Tzv. STADIA BASE v rámci tohoto balíčku budeme mít přístup k hraní maximálně v 1080p/60FPS a se STEREO zvukem. Nebudeme mít ale žádné hry zdarma ani slevy na nákup her. A tedy klasické nákupy her nás v rámci této platformy neminou. Mnozí doufali, že to bude jako předplatné NETFLIX apod. Ale nebude. Hry si budete muset kupovat. Otázkou je, jak to bude s jejich vlastnictvím atd. Jinými slovy, projekt STADIA rozhodně nezlevní hraní her proti současnosti. Jediné, co odpadne je nákup výkonnějšího HW, což ale nemusí být žádná výhoda, spíše naopak.

  • Revoluce, která se ujme, i když není nutně krokem vpřed …

Není to tak dávno, co přehrávání videí ve vysoké kvalitě na Youtube, bylo pro mnohé nedostupné. Neměly na to jejich počítače, připojení apod. Časy se ale mění. A tak je možné začít opravdu vážně s technologií streamování her. Navzdory minulým pokusům s těmito službami, kdy mnohé zcela pochopitelně skončily krachem, Google to zcela určitě dotáhne do zdárného konce. Má něco, co nikdo další, kdo se o prosazení podobné technologie pokoušel. Obrovské technologické zázemí, peníze a už teď ovládá většinu Internetu. Smiřte se s tím, že streamování her je tu a už nikam nezmizí.

Znamená to konec klasických počítačů a konzolí, tedy konec silného hardware u nás doma? Zatím ne. Troufám si ale říci, že to bude jako s počítači po nástupu chytrých telefonů a tabletů. Jednoduše spousta lidí nepotřebuje dnes kupovat počítač, nebo nijak silný počítač, protože všechno, co dělá, na to jim stačí telefon, tablet, případě notebook s integrovanou grafikou. A přesně na takové uživatele míří Google a jeho STADIA. Lidem, co to prostě stačí. STADIA ale zatím nemá šanci oslovit nadšence a skutečně náročné hráče, kvalita detailů, odezva atd., vše bude samozřejmě horší. Současně má technická omezení a není, a nemůže být, zatím ani dostupná pro každého.

Samozřejmě Google nemá vybudované potřebné kapacity a servery s grafikami AMD Radeon, aby dokázaly obsloužit tolik uživatelů, jako má dnes třeba Youtube apod. Vše se buduje postupně, proto i Google zavádí STADIA postupně. Letos to bude 14 zemí, včetně několika Evropských, ale ČR mezi nimi pochopitelně není. Velkým oříškem a omezením zůstává samozřejmě fakt, že řada uživatelů Internetu, nemá tak kvalitní připojení, aby tohle mohla rozumně používat. Nemluvě o tom, pokud by se to začalo ve větším používat, tak samotná infrastruktura na takovou zátěž není v mnoha zemích prostě připravena. Streamování her obrovsky zatěžuje linky, takže ve většině částech světa, včetně i velkých částí ČR, není možné podobnou službu používat v rozumné kvalitě. A bude to trvat spoustu let, než se podmínky zlepší. Klasické PC a konzole tedy ještě neumírají a mají mnoho výhod. Ale do budoucna? STADIA se může stát dominantní herní platformou, stejně jako je mobilní telefon s ANDROID dominantním komunikačním zařízením. Vydavatelé her to budou zohledňovat. Opět se ale jako uživatelé stáváme více závislí na pronájmu a předplatném, než že jsme v pozici majitelů. Hry co si v rámci STADIA a dalších podobných platforem koupíme, nám prostě nepatří, pokud službu přestaneme platit, o hry a přístup k nim přijdeme a je jedno kolik desítek či stovek tisíc jsme za ně zaplatili.

Bohužel, staré časy, kdy jste museli mít solidně výkonný hardware, a hry jste měli pěkně fyzicky u sebe, bez nutnosti se připojovat k Internetu, a tedy měly jste ty hry navždy pod vaší kontrolou, takové se už asi nevrátí. Řada her, které dnes hrajeme, bude po ukončení podpory nespustitelná a fakt, že jsme si ji za nemalé peníze koupili, na tom nic nezmění. Streamování her to jen posouvá o třídu výše, kdy přijdeme o další část kontroly a vlivu, jak hry hrajeme atd.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 12:10:51
avatar
To se černému trhu nebude líbit
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 13:42:14

uvidíme, ale třeba ze mě předplatný nikdo nedostane.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-08 19:30:27
avatar
Přesně, ze mě taky ne, tahle koncepce se mi vůbec nezamlouvá. Ale stačí nebýt ovce, pokud to nepřijme trh, můžou si to naložit
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 19:07:53
avatar
Jakoby si černý trh prozatím vždy nenašel cestu.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 12:30:24
avatar
Nemyslím si že to bude mít google tak růžové, i když zkušenosti a kapacity na to na rozdíl od předchozích pokusníků má. Pravděpodobně bude spíš ubírat hráče konzolím, než že by zase někdo věštil konec PC, což se ze strany především Sony nesetká s pochopením, Microsoft bude chtít mít tohle pod palcem taky a budou víc držet exkluzivity. Takž google, vítej v tvrdém konkurenčním boji. A především si nejdřív vyřiď ten internet hlavně u O2 než to budeš chtít rozšířit i u nás, za to ti budu vděčný.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 13:04:25

muze to dopadnout vselijak, tezko zatim rict. google ma taky dost zkusenosti i s hodne neuspesnyma sluzbama, viz jeho socialni site, messengery apod. zajimave to ale urcite je.

jen teda moc nesouhlasim s tim, ze rada lidi na to nema internet. v cesku mozna, ale v zemich kde zatim tato sluzba pobezi, si myslim ze vetsina lidi jiz ma normalni internet, ktery to v poho zvladne...vsak i LTE ma dostatecnou rychlost i dobre odezvy a v tech zemich jsou casto dostupne neomezene tarify. a fullhd hdr 60fps ma vlastne skoro stejny nebo o neco nizsi datovy tok nez 4k hdr na netflixu.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 13:35:58
avatar
Problém bych viděl spíš v tom, že vyjde nová hra na kterou všichni čekají. Ve 12h00m se zpřístupní a ve 12h01m už se tam nedostaneš... Víme jaký kolaps dokáže udělat hra, která "jen počítá" výstřely, natož celou grafiku každému zvlášť.
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 13:46:39
avatar
...rozdiel medzi youtube, netflix a pod. a stadia je v tom, je youtube nepotrebuje interaktívne reagovat na podnety užívateľa a preto na bezprostredne nasledujúci streamovaný obsah tak je možné aplikovať cache. To pri stadia možné nie je, pretože reakcie a príkazy užívateľa nie je možné predikovať. Nejak to však vyriešené mať musia, sám som veľmi zvedavý ako to bude fungovať a aké budú ohlasy.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 14:52:04

tak jasne, vsak pisu ze lte ma i dobre odezvy. treba u me aktualne ping 19ms, coz je lepsi nez dobra polovina telefonnich linek a jakakoli wifi na venkove. jen ty datovy limity jsou u nas tragedie...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 19:38:10
avatar
Sedím na optice a ping mi lítá kolem 6ms. Jenže to je jen jedna část problému. Pokud to bude hra pro více hráčů tak to může podělat někdo jiný co ho má podstatně horší. Není nic horšího než hráči s rozdílným pingem. Leda že by služba přiřazovala do hry hráče co mají podobný ping. Další problém může nastat, že se hodnota pingu bude průběžně měnit dle toho jak bude zahlcena síť.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 22:50:48

hold 90% hráču optiku nemá tak se s tím smiř : )
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-08 11:27:10
avatar
No já s největší pravděpodobností jejich abonentem nebudu, ale nikdy neříkejme nikdy . Já to psal pro ty kteří si myslí že když oni mají rychlou linku, tak jsou za vodou. Pamatuji dobu kdy jsme jako tým hrály BF 1942 a jaké hrůzy při hře byly když byl ping u každého týmu jiný. Tehdá jsem si neuvědomoval jak rozdílný ping ovlivňuje hru a nemohl jsem pochopit proč nemohu často nikoho trefit. Ono se totiž stávalo, že jsem mířil na protivníka a on tam ve skutečnosti už nebyl . Ale je pravda že tehdá ten ping byl o řád horší než mám dnes.
Raahka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-09 09:35:50
avatar
Sedím na venkovský Wi-fi se vzdáleností 2km a Ping mi lítá kolem 4ms
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-09 10:28:44
avatar
Záleží jak ten Ping testujete. Zkuste nějaký server v Praze. U té Wi-fi se mi ten ping 4ms moc nezdá, zvláště když jsem fungoval 2,4 a pak na 5 hodně let a pamatuji jaký ping jsem měl. To by jste musel skočit z Wi-fi rovnou na optiku a ani pak to nevychází. Nyní mě napadlo že na netu jsou testovací servery kde si ten ping můžeš testnout. Zadej do Google ping test. Nyní jsem to zkoušel a jeden server v Praze průměr 12,5ms a server v Brně 8,5ms. Zde je vidět že vzdálenost není podstatná pro ping ( jsem z Ústí nad Labem ) ale zatížení sítě na které ten server sedí. Přes Atlantik už ten pink letí strmě nahoru Atlanta 116ms, Toronto 108ms. Tady ale těžko říci zda je to vzdáleností či to dělá úzké hrdlo sítě (kabel na dně Atlantiku).
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 13:40:11

Revoluce, jasně, uvítejte rubberbanding do her kde dříve nebyl.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 13:55:21
avatar
Ak "svetla buducnost" herneho priemyslu nepocita s poriadnym hardware v mojom PC tak na to mozu zabudnut. To radsej zacnem citat knihy .
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 15:42:11
avatar
Streamování her nenahradí herní PC stejně, jako ho nenahradily konzole, jako ho nenahradilo hraní na mobilu. Tak, jako hraní na herním PC nanahradilo čtení knih, sport nebo hraní si venku. Bude to jedna z možností.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 15:46:27
avatar
Citace:
tak, jako hraní na herním PC nanahradilo čtení knih, sport nebo hraní si venku. Bude to jedna z možností.



jsem si celkem jist, že hraní her na PC/konzolích a mobilech nahradilo čtení knih, sport a hraní si venku .... minimálně o 90% populace ....
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-08 01:14:28
avatar
Jenomže těch dejme tomu 90% by nečetlo knihy, nevěnovalo se sportu nebo venkovním aktivitám, herním zařizením navzdory.
Stejně jako v minulosti nenahradilo čtení knih koukání na sportovní kanály v TV. Ti lidé by knihy stejně nečetli, stejně jako to nedělali lidé jim podobní ve stoletích předešlých. Stejně tak, jako by lidé bez toho sportu v TV nešli najednou sjíždět hory na kole, nebo klikat střílečky. Jen se přemístili na lavici stadionu, hospody.
Stejně tak, jako někoho, kdo ty hory na kole sjiždí rád, nebude odrazovat od své oblibené činnosti exsitence streamovacích herních služeb.

Bude to diverzováno, jako to bylo diverzováno vždy. Jen s příklony na ruzné strany podle popularity mainstreamu dané doby. Tak jako to bylo vždy.

Nějakou výraznou změnu v chodu dějin nebo chovaní lidí, bych nepředpokládal do doby masovějšího rozšiření pokročilé virtualní reality ala Ready Player One.
Poté se budou modely chování měnit zásadnějším způsobem.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 17:12:07
avatar
Hodne odvazne cislo... v mem "vesmiru" hrani her tyto cinnosti jenom prijemnym zpusobem rozsirilo, vystizeji mozna doplnilo - ale rozhodne ne nahradilo. To bych nedokazal rict snad vubec o nikom, koho znam. Z principu jde o uplne rozdilne cinnosti, kazda ma neco sve, co ta jina zase obsahnout nemuze. Nekdo muze nekterou z takovych cinnosti maximalne uprednostnovat pred jinou, nahradit je ale az moc silne slovo. Sam jsem byval drive pomerne hodne pohybove zalozeny, ale pred lety jsem se stal pohybove omezenym invalidou - moje oblibene sporty si pokusim "nahradit" virtualne, dokazu se tim opravdu dobre zabavit a aspon neco malo si pripomenout, ale opravdu to se vsi dobrou vuli nedokazu nazvat slovem nahradit.

Co se samotneho zarizeni tyce, tak k nemu muzu rict jen to, ze jsem zvedavy jak jim to pujde. Svoje publikum si to asi urcite najde. Za sebe ale mohu s klidem rict, ze jako potencionalniho zakaznika, ktery aktivne hry hraje, me to nicim neoslovuje a neverim, ze bych se v rekneme pristich deseti letech mohl stat zakaznikem teto sluzby. Pravdepodobne byt jakozto hrac her jednoduse nejsem cilova skupina :o) O hrani na tv nestojim (resp klasickou tv roky vubec nemam), o hrani na prenosnych zarizenich typu mobil, nebo tablet nestojim uz vubec (pro me oblibene hry je neakceptovatelna uz jen velikost obrazovky). Zustane to PC, ale to si porizuji primarne kvuli pracovnim aktivitam s ohledem na pouzitelnost i pri tom hrani a na tom se zrejme dlouho nic nezmeni. Souhlasim s nadhozenou myslenkou, ze to bude cileno zrejme hlavne na konzolisty a "mobilisty", PC oblast to urcite taky "lehce lizne", ale nejaky hromadny uprk tech co tuto platformu dnes pouzivaji ke stadii rozhodne necekam.
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 17:41:05
avatar
"o hrani na prenosnych zarizenich typu mobil, nebo tablet nestojim uz vubec (pro me oblibene hry je neakceptovatelna uz jen velikost obrazovky)"
Poslední dobou mě baví Odkaz(YTB) za 16$ stovky 8bit her a tuna zábavy. Velikost není vůbec překážkou. Výhodou spíše. V tomhle případě, kvůli mobilitě. Nevyhodou je "nevím, jestli to má nová verze už ošetřeno" nemožnost ukladání pozic. Tedy je to vždy one game, one life záležitost. U některých her je to přijemný hardcore zážitek, jiné to vylučuje kvůli rozsahu.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 18:06:51
avatar
Techhle her jsem si uzil do sytosti behem detstvi v 90. letech. Tehda jsem se taky dobre bavil, ale dneska bych si pro ne uz ten cas neudelal. Rozhodne tim nechci nic rict proti tehdejsim hram, nebo nekomu kdo se jima bavi i dnes ;) Dnes davam prednost hlavne aktualnimu technickemu zpracovani a komplexnim hram, ve kterych si rad vychutnavam idelane co nejvymazlenejsi zpracovani a s oblibou se kocham kazdym dilcim kruckem vpred
Kdyz uz nahodou nekde preckavam jen s tou mensi obrazovkou, tak uz je pro mne lakavejsi radeji otevrit nejakou eknihu. Mala hra, na malem, ne moc pohodlne ovladatelnem zarizeni, pro mne neni lakava zabava. Kazdy to mame po svem ;)
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 18:33:38
avatar
Není to náhrada moderních her s aktuálním technickým zpracováním, kterým dávam taky přednost. Okrajová záležitost, doplněk, gadget. V domacím přostředí to v konkurenci jiné zábavy neobstojí, ale pří čekání u okýnka, než mi paní doděla pokrm, se rád opřu o zed a na těch pět minut si zaklíkám Contru nebo Sky destroyer.
Samozřejmě, je zde vždy možnost vytáhnout mobil a pověsit par příspěvků na sociální sítě.
Je to otázka priorit. E-kniha je taky dobrá volba, jenže na 5 minut nemá cenu ani zapínat.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-09 14:25:10
avatar
Pokud to tak je, tak je to otřesná bilance a mělo by se proti tomu bojovat. To ale od tohoto Webu čekat nemohu když z fandovství k PC a hrám na nich žije. Ale asi na tom něco bude. Na mladých lidech je často pozorována malá slovní zásoba a nezamaskuje to ani používání anglosaských hlášek. Na to je nejlepší četba kvalitních autorů. Ti slovní zásobu rozšiřují jaksi mimochodem ze čtením románu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-09 22:39:34

Každý má jiné schopnosti. Někdo má menší slovní zásobu, ale hluboké schopnosti myšlení. Slovní zásoba není ukazatel intelektu, ikdyž musím konstatovat, že s lepším vyjadřováním je vše hladší a pro širší pochopení rozhodně velké plus.
To co popisuješ je spíše generační degradace. Není se co divit, doba je prostě taková.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-09 22:21:35
avatar
U mě prakticky veškerý volný čas strávený u PC je na úkor toho, co jsem předtím trávil u televize. Čtení knih jsem neomezil, jen některé v papírové podobě nedostupné (třeba Cesta krve) čtu na čtečce. O některé knihy jako třeba Zaklínač nebo Metro bych bez her asi ani nezavadil, i když se hrou mají společné asi tolik, jako KLDR s demokracií, tak se mi líbily. Sport jsem naopak pod vlivem her rozšířil o luk a kuši, tedy jen od jara do podzimu na zahradě, v bytě to moc nejde... Jen večer místo TV zNova a jejího padesátého topení doktora Mráčka si radši pustím hru na pořádném PC, na mobilu nehraju, nehodlám si kazit zrak.
Raahka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-09 09:41:19
avatar
A Google stadia nenahradí ani ty konzole to je jen zase vlhký sen Googlu jako spousta jiných služeb co pak raději zabalil. myslím si že to budou mít dost těžký se prosadit
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 15:22:39

vraj za 65h hrania je to 1tb dat no nevem nevem
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 15:40:43

tohle bude příjemná služba ale na 100% si myslím že nikdy neodstaví pc nebo HW v domácnosti....


Bohudík se ukazuje, že hry tvoří komunity okolo nich a hodně českých her to ukazuje. Jde o to že online určitě nikdo dělat obsah her nebude a to právě dělá komunita.

100% si myslím, že tato platforma přetáhne konzolisty, ale PC hraní určitě ne, nebo hardcore hráče....

nedokážu si představit, že by se třeba lolko nebo obecně E-liga přestěhovala do nějaké platformy a kort když je většina těch her i založena na tom aby tam lidé tvořili věci, tedy PC si myslím že se to dotkne minimálně.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 19:06:20
avatar
Ja som hral cez GeForce Now noveho Dooma a bolo to celkom dobre. Na take rekreacne hranie to je podla mna ideal. Jedina nevyhoda bola ze obcas ked to padlo, tak som musel dat od zaciatku cely level. Kedze ale islo o bezplatnu betu, tak som to moc neriesil.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 22:26:32

Projekt STADIA přispívá jen k dalšímu kroku, jak zdementnit ještě více mládež. Vše bude jednoduché, jen kliknout a spustit. Prostě se vytratí to HW nadšenectví a laboranství.
Hry upadnou do šedého průměru a nadcházející generace na tom bude ještě hůře, než ta aktuální. Žádný pozitiva v tom nevidím, jen to, že AMD bude zprostředkovatel. Nebýt konkurenčního prostředí, tak nenajdu ani jedno pozitivum.
Časy her, které si hráč mohl zahrát i po letech se vytratí.
Neustálý update a zároveň ztráta starých poctivých herních kousků bude pryč. Zmizí i poctivé herní komunity a bude to jen o mladých přizdisráčích ....
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-07 23:56:41

Jsem zvedav, jak se budou prat nikoli s propustnosti internetu, ale s odezvou.
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-08 08:25:04

Musim podotknut, hoci trochu cynicky, ze google uz sice priniesol mnoho revolucnych noviniek, ale aj mnoho revolucnych noviniek zabil.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-08 13:42:24
avatar
Google zařízl už dost služeb a tohle nebude výjimka. Internet na streamování her není připraven, lag je hlavní problém, a do značné míry neodstranitelný, pokud nebudete hrát na serveru ve vašem městě a i tak záleží jak moc přímé bude připojení.
Licencování obsahu to ale pohřbí úplně, stačí se podívat na situaci u filmů a seriálů, člověk, aby měl pomalu deset služeb a žil v USA. Regionální obsah a funkce, exkluzivity...
Streamování by imho mělo smysl, kdyby někdo vytvořil globální hru pro všechny, se servery, které si poradí s miliony hráčů v jedné mapě. Ale bude taková virtuální hra dostatečně zábavná a se stabilní populací? Streamování de facto singleplayerových her postrádá smysl.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-08 20:00:43

Argument draheho herniho PC? Nemusim mit nejnovejsi HW a SW. Starsi hry si rad zahraji, alespon maji vychytane bugy a jsou casem levnejsi stejne jako HW, ktery je k nim potreba. Take muzu koupit bazarove komponenty. Zkratka kazdy dle rozpoctu a preferenci.
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Live 2019-06-09 21:37:24

Problematicky projekt. Zni to skvele, ale naroky na net jsou krvavy. Spoustu lidi to s rezervou splnuje, ale to to uz neni sranda, kdyz tecou megabajty. Urcite to zkusim, ale moc tomu beverim.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 402x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1201x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1886x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1903x
Komentářů: 3