Testujeme FAR CRY PRIMAL - skvěle vypadající hra z pravěku žádá high end. Dá grafikám zabrat! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 29 únor 2016
Přejít na obsah
Testujeme FAR CRY PRIMAL - skvěle vypadající hra z pravěku žádá high end. Dá grafikám zabrat!
Závěr a dojmy
alt

 

 

 

 

  • Testujeme FAR CRY PRIMAL

     - skvěle vypadající hra z pravěku žádá high end. Dá grafikám zabrat!

Skvěle vypadající, výborně optimalizované, ale hodně náročné. To je Far Cry PRIMAL z pravěku! Nový přírůstek do série Far Cry není regulérním novým dílem, ale přeskinovaným Far Cry 4. Hra využívá stejný Dunia engine, nicméně pozor! Ze hry zmizela NVIDIA GAMEWORKS "vylepšení"!

Ano, to GameWorks, které bylo terčem kritiky snad v každé hře. A zejména u UBISOFT, který s NVIDIA na rozdíl od téměř všech jiných velkých studií spolupracoval více než s AMD. A tak UBISOFT hry trpěly špatnou optimalizací, což bylo dáno tím, že GameWorks od NVIDIA nejsou žádné vylepšující a optimalizační technologie, ale hlavně "marketingové PR" technologie dělající jen některé věci jinak, nefungující vlastně pořádně (a změrně) mimo grafiky NVIDIA a i pro ně byly náročnější než jinak stejné efekty bez GameWorks, takže o nějaké optimalizaci se nedalo ani mluvit. Zjevně tedy někdo u UBISOFTu dostal rozum a vyhodil NVIDIA s jejími marketingovými GameWorks technologiemi ze dveří. Doufejme, že takových vývojářů bude více, nechat NVIDIA optimalizovat hru to je lepší ji rovnou vydat v betaverzi, většinou by fungovala i lépe.  

Každopádně přeskinování posledního a vynikajícího Far Cry 4 se dost povedlo. Hra nabízí stejně skvělou grafiku, dokonce bych řekl o něco lepší textury a pár drobných vylepšení, hlavně směrem k lepší funkčnosti. Potěšilo i vyhlazování, kdy hra nabízí výkonově nenáročné FXAA a SMAA. Druhé jmenované je dokonce ještě méně náročné, žádá si zapnuté jen jednotky % výkonu a přitom je viditelně hezčí než rozmazávací FXAA. Hra má tedy i skvělou optimalizaci a zahrajete si ji i na slabších sestavách, leč musíte omezit pochopitelně detaily. Na "plné koule" hra potřebuje výkonný HW, ale vypadá opravdu skvěle.

  • AMD opět výrazně poráží NVIDIA?!?

Herní engine je oběma výrobcům GPU dobře známý, takže netřeba nějakých speciálních ovladačů (tedy s výjimkou pozdějšího dodání profilů SLI/CF, které mají opět problémy s podporou a správným fungováním). Nyní je hra neprzněna NVIDIA technologiemi, takže šlape dobře i na AMD a neobsahuje žádné technologie, které jedou jen na jedné "značce" grafik. Přesto nás výkon AMD grafik vůči NVIDIA překvapil, zéjma když víme, jak téměř nepoužitelné byly AMD grafiky když vyšlo Far Cry 4 (že by další důkaz vlivu NVIDIA a jeho GAMEWORKS, které když najednou chybí tak všechno jde?).

Už ve FullHD, jinak v DX11 běžně lépe sedícího NVIDIA, kvůli "bottneckům" samotného API DirectX11, totiž AMD poráží ve všech segmentech konkurenční NVIDIA modely. Zejména drsná je porážka GTX 980 i GTX 970, které pokoří i netaktovaná Radeon R9 390 v referenci, která se vlastně s těmito parametry snad na trhu ani nevyskytuje. Souboj R9 380 s GTX 960 je pak tristní, kdy NVIDIA vlastně není ani použitelná v tomto nastavení a nedosáhne ani na 30FPS! Ve vyšších rozlišeních se situace opakuje s tím rozdílem, že FPS už hodně klesají a rozdíl tak už znamená, že na některých modelech je hra ve vyšších detailech hratelná, na některých už ne. Testovali jsme navíc v náročné scéně plné rostlin a zvířat, kde je hra opravdu náročná. V jiných oblastech je hra k HW milejší a FPS se dostávají i o 10-20FPS výše.

Každopádně v krátké době je to další hra (a dokonce další od UBISFOTu, takže se tam evidentně něco děje a někdo si přečetl něco o optimalizacích), ve které AMD Radeon grafiky fungují lépe, než stávající i starší konkurenti od NVIDIA, kteří se stále více propadají za Radeon grafiky, se kterými kdysi bojovaly, či je dokonce překonávaly. Překvapení je o to větší, že je to zrovna u vývojářů/her, které by měly sedět spíše NVIDIA modelům. Nicméně zdá se, že vývojáři her odstraňují optimalizacemi ty "bottnecky" a HW omezení, která výkon papírově i reálně výkonnějších a modernějších grafik AMD Radeon táhly dolů, pod ve skutečnosti slabší grafiky GTX, které z toho těžily (minimálně právě v nízkých rozlišeních jako je FullHD). Nyní se v krátké době poněkolikáté ukazuje, jak se ve skutečnosti tedy věci mají, bohužel pro AMD a mnoho zákazníků asi pozdě, aby to něco na výsledcích prodejů stávajících grafik něco změnilo. Pomalu si opět můžeme připravovat ono "jsme vám to říkali" ...  

Pokud jde o procesory a jejich výkon, hra preferuje minimálně 4jádrové modely. Bohužel vícejádrové procesory mají jen malou výhodu, i když ta se opět projevuje hlavně na lepších minimálních FPS, tedy menším rozptylem výkonu, což je však jistě vítáno. Výraznější jsou rozdíly u SLI/CF, které vyžadují více výkonu.  



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1077x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 942x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1073x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3656x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1431x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1261x
Komentářů: 5