Vietnam zakázal BITCOIN a všechny digitální měny. A nebude prý poslední. Kryptohorečka polevuje? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 30 říjen 2017
altZdá se, že těžební šílenství přeci jen polevuje, a to i proto, že digitální měny se dostávají pod tlak.

 

 

 

V podstatně žádnému státu na světě se nelíbí současná divočina, nekontrolovatelnost a zcela jisté zneužívání zločineckými skupinami aktuální kryptoměnová horečka. Problémem je hlavně praní špinavých peněz, financování terorismu a další zločinecké aktivity, které lze skrze digitální měny beze-strachu uskutečňovat a ještě na tom více vydělávat, protože to živí i růst jejich hodnot. Na rozdíl od klasických financí totiž není možné digitální měny a jejich vlastníky sledovat. To nastává až v okamžiku, kdy někdo chce digitální měnu převést na peníze. Ovšem tomu se mnozí vyhýbají, a tak i reálné věci nakupují za digitální měnu, čímž se zkrátka drží z dosahu sledovatelnosti. Státům se to ale nelíbí. Čína už v tomto ohledu podniká první kroky a uzavírá digitální burzy a chce zavést přísná nová pravidla. Další země uvažují o tomtéž, či přímo zákazu takových měn. No a Vietnam aktuálně jako první BITCOIN a všechny Kryptoměny, obchodování, a hlavně placení s nimi zakázal úplně pod hrozbou vysokých pokut (už v reálných penězích).

Zda je tohle ta pravá cesta, to se teprve ukáže. Osobně si to nemyslím, systém v podstatě v „ilegalitě“ probíhá od počátku, protože Kryptoměny nemají žádnou oporu v zákonech atd. Což je také část jejich pointy. Rozhodně to neomezí jejich zneužívání, určitě však omezí další rozšiřování mezi běžné lidi, což bude pravděpodobně jediný efekt, který toto ve Vietnamu bude mít. Ale uvidíme. Nicméně na hodnotu BITCOINU to má jen malý vliv, i když lehce oslabil z rekordních 6300 dolarů, kam se vyšplhal. Mezitím se objevují lidé, kteří reálně ukazují, co je možné. Právě fakt, že nemusíte Bitcoiny nutně měnit na reálné peníze přes banky a můžete s nimi platit, je jejich hlavní výhoda. Jistý Peter Saddington se pochlubil, že si za svých 46 BTC, za které kdysi zaplatil v přepočtu 2 tisíce korun, koupil zánovní Lamborghini Huracan. Ano, Auto za několik milionů korun ho vyšlo na 2 tisíce korun. Tak šíleně za těch několik let hodnota BTC vystoupala. Tehdy je totiž nakupoval za 2,5 dolarů za kus. Právě ale tyto akvizice se státům nelíbí, nejen z hlediska prověřování příjmů, zda nešlo o příjmy z trestné činnosti, ale pravděpodobně také s ohledem na daně. Zda budou další státy následovat příklad Vietnamu a zakážou všechny Kryptoměny, je otázka.

Každopádně vypadá to, že těžební šílenství poněkud polevuje. Věří tomu investoři. Je to prý ten důvod, že i když AMD hlásí skvělé výsledky a jeho akcie patří k nejlevnějším široko daleko, na hodnotě klesají. Investoři totiž tvrdí, že poptávka po grafických kartách opadne a zasáhne stejně jako před lety, AMD především (i když tomu zatím nic nenasvědčuje). Pravdou je, že v obchodech začínají lehce klesat ceny Radeon RX 580 i RX VEGA grafik a blížit se tak pomalu doporučeným cenám (ale opravdu hodně zvolna), což by mohlo svědčit o tom, že těžaři přestávají tak moc nakupovat. Ale samozřejmě situace má stále velmi daleko do dobré. Každopádně je situace kryptoměn nejistá, obtížně předpovídatelná a jisté je jen to, že tlaky na jejich omezení, kontrolu v krajním případě zákaz, budou pokračovat.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jozka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Firmy budou druhe na rade 2017-10-30 22:11:37

Myslim, ze v druhem kroku zakazou firmam prijimat bitcoiny.. Ono je to totiz podobne, jako kdyby si to Lamborginy koupil za zlate plomby, ktere kdysi vyhodne koupil za druhe svetove v Polsku..
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-30 23:14:53
avatar
Švýcarsko má na kontech peníze nacisty zavražděných židů. Ale jsou to klasické "banky", tak je to podle mainstreamové logiky plně morální. Hloupost a neznalost historických realií bohužel utváří zkreslený pohled na dobro a zlo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 00:14:37
avatar
podle mainstreamové logiky je to v pořádku? zvláštní spousta mainstreamových lidí si to nemyslí ....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 01:26:25
avatar
Ok, prosím tedy o jasnou odpověď: Je podle Vás menší zlo klasická banka nebo svobodná kryptoměna? Jde o to že v tom máte bordel. Pokud je menší zlo krypto, proč tolik článků plných kritiky? Pokud jsou menší zlo klasické měny a klasické banky za nimi, pak plně podporujete současný systém a ze všeho, z čeho jsem Vás obvinil, jsem Vás obvinil právem
-očekávám srabáckou odpověď hodnou politika - ani jedno, ani druhé, ale žádná vlastní alternativa/řešení
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 08:41:46
avatar
Fakt že Švýcarům zůstalo za nehtama spousta zlata nakradenýho nacistama je smutný, ale je to už historická událost, která se nedá změnit. Praní špinavých peněz prostřednictvím kryptoměn je současnost a změnit se dá.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 10:40:58

No historická. Velkou část Švýcaři uvolnili po vleklých soudních sporech až v 90. letech. Ta země na tom utrpení milionů lidí vydělávala přes 40 let a v podstatě vydělává dodnes.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-01 10:33:50
avatar
Pokud funkcí banky je ochraňovat, půjčovat peníze, nebo poskytovat jiné produkty či investice.

Tak i "klasická" banka, Vám může půjčit s úrokem BTC , LiteCoint, Etherum, nebo klidně zlatáky z hry WOW .

Rovnat tedy co je zlo jestli virtuální platidlo, nebo instituce která sní nakládá je nesmysl.

BTC je právě tak svobodný, že ho komunitě mimo vývoje může sebrat každý, kdo má reálné bohatství. Proto je nad 50% výpočetního výkonu a vytěžených BTC v rukou korporací a společností mimo demokratický svět. Kterým o žádné blaho nejde a budou obyčejné lidi dřít mnohem více než ty zlé banky
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 10:39:40

Problém je v tom, že mají pouze ty důvody, podle kterých by současně měli zakázat i dolar, euro, libru a spol. Protože suverénně největší množství trestné činnosti je financováno pomocí dolaru a eura. Množství trestné činnosti financované přes BTC je nižší, než v případě naší koruny, protože jeho tržní kapitalizace nedosahuje ani na naši korunu.

Čili zakazovat kryptoměny je z pohledu kriminality absolutně o ničem. Zvlášť u firem. Ono zkuste najít cestu, jak si firma v ČR pořídí BTC, aniž by se na to nepřišlo, zaplatila jiné firmě v BTC, ta si je přeměnila na korunu a opět se na to nepřišlo. Na směnárnách spojí vaši identitu s BTC adresou, záznam o platbě zůstane v blockchainu navěky krásně dohledatelný. A firma na druhé straně stejně bude muset koncovou adresu zase spojit se svou identitou na jiné směnárně, pokud si chce dané prostředky poslat na účet ve své měně. Na začátku a na konci je vždy někdo, kdo fiat měnu převede na kryptoměnu a drtivá většina směnáren si chce ověřit vaši identitu, než vám povolí převádět nějaké větší obnosy. Ono to zase tak moc anonymní není a stojí to celkem úsilí, pokud to chce učinit alespoň zdánlivě anonymním.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-02 08:50:01
avatar
Zanonymizovat kryptoměnovou platbu jde velice jednoduše, stačí si udělat na nějaké burze anonymní účet, převést to na jinou kryptoměnu a tu převést zpět na btc a jinou adresu. Pokud se kriminalisti nedostanou k účtu na burze, tak je to nedohledatelné. Navíc není problém si založit 100 účtu na 10 burzách částku rozdělit a udělat tento krok x-krát. Navíc tohle jde nascriptovat. Ono i na obyčejný převod musí policie sehnat povolení aby šlo spárovat reálný účet v bance s btc peněženkou, navíc to jde prodat a nakoupit od někoho nepřímo za cash.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-30 23:21:52
avatar
Redakce volí Okamuru. Kvalita výroků tomu odpovídá. Kdo je podle DD pro nikým nekontrolovanou měnu, je terorista a pračka na špinavé peníze. To je jako tvrdit, že kdo je pro svobodný internet bez dohledu, tak si chce jen stáhnout dětské porno. Řekl bych směrem k Vám něco vulgárního, ale nestojíte mi za to. Opovažte se ale ještě někdy sebe nazvat pravicovým liberálem. Podpora státního dohledu je blíže totalitnímu smýšlení. SPD chce politický dohled nad ČT a rozhlasem. Možná se jednou dočkáte svého vysněného totalitního snu aby internetové troly strkali do lágrů - článků v tomto duchu tu už bylo několik
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-30 23:48:59
avatar
Nevím koho volí redakce a je mi to celkem jedno. Nicméně jsem si celkem jistej, že ty bys měl zvolit samostudium a naučit se číst.
Ve článku není ani slovo o tom, že lidé, kteří jsou pro nikým nekontrolované měny jsou teroristé a pračky na špinavé peníze.

DD jen správně podotýká, že fakt, že teroristé a jiní zločinci zneužívají kryptoměny k nevystopovatelným převodům peněz pro krytí své nelegální činnosti (a velmi často i k praní špinavých peněz), je právě ten důvod, proč jsou tyto měny trnem v oku všem vládám a proč některé vlády můžou zkusit tyto měny i zakázat.

Schválně píšu "zkusit zakázat", jelikož bez kontroly internetového provozu typu čínského velkého firewallu to můžou opravdu jen zkusit, ale víc udělat nemůžou...rozhodně tomu nemůžou zabránit a pravděpodobně to ani vystopovat.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 01:35:23
avatar
Citace:

V podstatně žádnému státu na světě se nelíbí současná divočina, nekontrolovatelnost a zcela jisté zneužívání zločineckými skupinami aktuální kryptoměnová horečka. Problémem je hlavně praní špinavých peněz, financování terorismu a další zločinecké aktivity, které lze skrze digitální měny beze-strachu uskutečňovat a ještě na tom více vydělávat, protože to živí i růst jejich hodnot.

Tohle podle tebe není dostatečné vyjádření vlastního názoru když na svém webu takhle negativisticky začnu článek o krypto? Anebo si taky skočil na tu levnou obezličku, ve které se redakce pasuje na pozici mluvčího všech států? Je to jen pisálek se subjektivním názorem pokud jsi to ještě nepochopil, vzdávám to, kdo nechápe doteď, toho nemá smysl přesvědčovat.
Mak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 16:31:16

Nesmysl.
Vlédám nejsou kryptoměny trnem v oku protože je údajně "využívá" organizovaný zločin.To by musely nejdřív zakázat dolar.Navíc je jim organizovaný zločin úplně u prdele, proti komu by jinak jakože "bojovaly".
Všechny vlády zajímaj pouze a jenom daně.
A protože z kryptoměn daně vybrat nedokážou, tak je aspoň postavěj mimo zákon. A hned je proti komu bojovat a legitimizovat tak ty strašný prachy co tojí státní represivní aparaát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 00:29:30
avatar
asi zklamu ... nevolí Okamuru ani zdaleka (Okamura si říká co se mu hodí a kdyby věděl že mu to přinese pár hlasů (a následně miliony od státu za příspěvky), bude tvrdit, že je Země placatá, nelze brát nic co říká že myslí vážně, chybí mu jakákoliv věrohodnost a tudíž je nevolitelný, čímž neříkám že po těchto volbách nemá právo třeba i vládnout, pokud se dokáže prosadit ... ctím demokratické výsledky demokratických voleb na rozdíl od řady "demokratů" podobného typu jako jsi ty, kterým se demokracie a svoboda hodí jen když je všechno podle nich a ostatní s jiným názorem a volební preferencí jsou podle nich hlupáci)

.... a bytostně mě uráží, když lidi jako vy mají plnou hubu svobody a div mě "nevraždí" za jiný názor, který si navíc vykládají zcela jinak než jak ho píši ... já nevím koho volíte a je mi to jedno, ale vím že jste pokrytec a především neumíte číst a porozumět psanému textu, protože já píši zcela něco jiného ve zcela jiném významu než mě tady předhazujete ... já po žádném zákazu nevolám ...

Jinak pravicový liberál nejsem, ani levicový ani nic podobně vyhraněného. Já jsem člověk s vlastním rozumem nedogmatický, kterého zajímají objektivní fakta a dění okolo, demokrat, optimistický kapitalista nežijící na dluh a dělám, co je správné a hlavně slušné a čestné. Ctím svobodu a práva druhého, pokud neporušuje mou svobodu a práva ... takže vám neberu právo na názor i když je evidentně založený na neschopnosti pochopit psaný text ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ano, jsou hlupáci 2017-10-31 01:55:04
avatar
Citace:
ctím demokratické výsledky demokratických voleb na rozdíl od řady "demokratů" podobného typu jako jsi ty, kterým se demokracie a svoboda hodí jen když je všechno podle nich a ostatní s jiným názorem a volební preferencí jsou podle nich hlupáci)

Když se uskutečnily v Palestině demokratické volby vyhrál Hamas - teroristická organizace. Demokracie a právo volby nelze brát ad absurdum jak si představujete Vy. Většinový systém má své zásady, demokracie rozhodně nemá být diktatura většiny!, na to přišel už John Stuart Mill. V tomto případě má přednost zdravý rozum. Asi Vám nic neříká prerogativa? Nastudujte a pak se můžeme dál bavit. Až v této zemi zvolí hloupá chátra totalitního demagogického vládce, můžu ho zcela podle demokratických zásad zlikvidovat a o stejnou věc by měl usilovat každý demokrat
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 12:18:11

Problem je definice zdravého rozumu. Kdo určí, nebo kdo bude rozhodovat ve jménu zdravého rozumu? Ona ta definice může sklouznout v rozhodování ve jménu "zdravého rozumu" k diktatuře jedinci, což v demokracii je špatně. Respektování většiny je demokratický přístup a většinou společnost rozhodne ve svých podmínkách "správně". Je nutné to brát v potaz a pasovat zdravý rozum do nějakých výšin je pro demokracii nebezpečné. Každý je zkorumpovatelný, ovlivnitelný ... od toho je většinová demokracie. Samozřejmě demokracie není bez chyb, ale zatím se na lepší systém nepřišlo. Hlavně u nás ve střední a východní Evropě se máme v demokracii co učit. Není divu po komunistické diktatuře v minulosti.

add: Příklad s volbami v Palestině není příliš vypovídající. Demokracie může fungovat jedině tam, kde se ctí základní lidské podmínky už řadu let. Demokracie není samospásná a jedny demokratické volby v zemi, kde toto není dlouhodobě dodržováno, může vést k opravdu špatným výsledkům.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 16:01:32
avatar
"respektování většiny je demokratický přístup" - ne to není, to je utilitarismus. Většina respekt nepotřebuje, neboť ho již má silou svého počtu. Respekt v demokracii nejvíce potřebuje menšinový názor. Ano demokracie v postkomunistických zemích nefunguje
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 16:17:09

Ale přeci každý z nás je občan a žije ve svobodné zemi a má právo dát svůj hlas ;) To že je většinový musíme přeci respektovat, ikdyž máme jiný názor. Nebudeme snad dělat třídní rozbory obyvatelstva, jako to bylo za dob totality ;)
Zatím žijeme v míru, demokracie jakžtakž funguje. Proč být negativní. I náš politický vývoj v ČR je součást demokratického vývoje ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 19:25:05
avatar
Kdo to určí? Uvědomujete si že pak vás ta jak vy říkáte chátra může zlynčovat včetně vaší rodiny? Obětujete život manželky dětí rodičů aby zemřel ten vámi zabitý diktátor? Občané Lidic, Ležáků by s vámi asi nesouhlasili a to nebyli příbuzní.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 11:44:19
avatar
Citace:
..ale vím že jste pokrytec..


ach dd ... nebolo to tak davno ci si tu na ddworlde mal motto pod svojimi clankami: chytry napadne zly nazor, hlupy jeho autora....

no teda
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 14:56:42

DD měl tu drzost nazvat se někdy pravicovým liberálem? Vždyť to musí každému čtenáři dojít, že je to totálni nesmysl.

DD je smýšlením levičák a centralista. Může si myslet, co chcete, ale já ho přes 10 let čtu, jeho názory znám docela dobře, s pravicí nebo svobodou to nemá nic společného. Možná je hipík, ale centralista a levičák zcela určitě.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 16:13:15
avatar
Levičák to není, tím jsem já a naše názory jsou diametrálně odlišné. DD tu razil nízké daně, což levicové není. Taky oslavoval USA a další diktatury v Asii, které navštívil. Dle názorů bych jej zařadil ke konzervativní elitářské pravici ala 19. Století. To je v postkomunistických zemí běžná orientace sobecky-egoistického middle-class náfuky.To, že sám sebe mylně považuje za elitu, protože má web, vyšší vzdělání a větší než průměrný příjem to jen dále utvrzují. Takových lidí znám stovky. No nic, raději checknu svůj miner
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 16:33:38

Elita v 19. století uměla psát. Třeba věděla, že vlastní jména se píšou z velkým písmenem na začátku.
Nedokážu si představit, že by DD se svým "mělo by to být takhle" a "takhle je to špatně" nebo "všichni na ty kryptoměny doplácíme" nebyl levičák.

Ale jinak máte pravdu. DD skutečně sám sebe vidí mimo systém. Má věci, o kterých se nám ani nezdá, kontakty, o kterých jsme nikdy ani neslyšeli, a vědomosti, které nevyčteme ani v těch nejtlustších knihách. To čtu mezi řádky snad v každém jeho článku.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 20:10:01

Aspoň že vega vie jednu menu ťažiť brutálne ...podáva výkon ako 2,66x rx570 ...škoda tých hbm , dosť pečú, viac ako jadro
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 04:39:55

Pokud vim tak kryptomeny vznikly z velke casti diky dark webu kde si lide smele muzou objednavat detska porna,najemne vrazdy,drogy atd s klidnym vedomim ze je nikdo nevystopuje takze spojeni krypto = zlo je rozhodne na miste a neco pravdy na tom DD ma.Urcita % lidi si rozhodne nakoupi normalni veci ale kolik? Dokud budou krypto touto anarchi menou kterou neni mozne vystopovat tak je to velmi nebezpecne a neskutecny nastroj pro pachani zla vseho druhu.
Pepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 07:48:20

Tyhle diskuze mě vždy baví.

O téhle novince píší i ostatní servery a to dokonce ve stejném duchu - tedy že tyhle různé coiny jsou zneužívány pro páchání trestné činnosti.

Je zajímavé že ostatní weby nikdo z ničeno neobviňuje a v diskuzích se nepíše vůbec nic.

Nemohu říci, že DDho názory a vysvětlení mě vždy uspokojí, ale tady se jasně ukazuje, že si chcete jenom kopnout a urážet.

I kdyby DD napsal že bitcon je nejlepší měna a že si už dosmrti bude kupovat jenom Intel a nVidii, tak stejně budete kopat. Nejde vám o názor, skutečnost, nebo diskuzi ale čistě o tvoření zvratků ve světe internetu.
Tyrael888 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 08:00:24
avatar
Podľa mňa to zakázanie bude mať aspoň čiastočný úspech nakoľko sa tím rozhodnutím budu musieť riadiť všetci predajcovia v krajine.
To znamená že si dotyčný nebude môcť za kryptomenu kúpiť v danom štáte fyzickú vec maximálne nejakú službu čím sa pre neho stane kryptomena nezaujímavá. Isté je že kto ostane posledný v idúcom vlaku stratí najviac.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 10:20:54

Víte ono je to ale o tom, že v tom Vietnamu byste si asi těžko na ulici něco koupil za kryptoměny. To šlo možná v pár kavárnách. Takže takový zákaz je celkem k ničemu. A ty služby, ke kterým uživatelé používali BTC již nyní na internetu, ty asi těžko zakážete podobným regionálním zákazem. To byste musel zajistit, že se lidé ve Vietnamu nedostanou na žádný web, který má jakoukoli spojitost s kryptoměnami.
Trochu mi to připomíná 90. léta a prodej "filtrů" do elektrických zásuvek pro důvěřivé Rakušáky, kteří tak věřili, že díky onomu filtru k nim do spotřebičů nepřijde žádný proud z Temelína
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 20:13:37

Vietnam je z pohľadu moderného sveta diera, čiže to zasiahne trh s crypto asi ako mucha auto ... kto si bude chcieť vo vietname zarobiť tak sú online burzy, erc 20 majú aj decentralizovanú zmenáreň takže tomuto nezabránia ...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 08:49:23

No jo tak si najdu iny sposob ako obist platby cez oficialny system.Mimochodom idealne by bolo zrusit vsetky meny a zachovat iba 1 platnu vsade. S dakou ochranou proti umelym manipulaciam hodnoty voci fyzickym tovarom. Take nieco sa vsak nehodi roznym zaujmovym skupinam ...
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 09:34:14
avatar
Tak snad se to nebude týkat Vietnamců v cizině, představa že bych si u Rákosníka vedle práce nekoupil za Bitcoiny mlíko do kafe je hodně děsivá...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 10:22:34

Když se podíváte na tržní kapitalizaci nejvíce populární měny BTC, tak zjistíte, že není ani na úrovni naší koruny. Každá měna je zneužívána k trestné činnosti, ale dovoluji si odhadnout, že víc trestné činnosti je financováno naší korunou než v BTC. Kdy naše koruna v celosvětovém měřítku neznamená v podstatě nic. Drtivá většina trestné činnosti je financována pomocí dolaru, eura a dalších běžných fiat měn.
To házení špíny na kryptoměny je pouze jediný důvod, který autority dokážou vymyslet, aby se zákaz kryptoměn jevil jako potřebný. Je to jako když taxikář argumentuje tím, že řidič Uberu nemá taxametr a může tak okrádat zákazníka. Jaká je ale realita víme všichni. Obecně zde panuje velký strach, že by větší část populace začala využívat k platbám služby, které nejsou kontrolovány, ten strach je velký. Ve skutečnosti ten hlavní strach je schovaný právě v tom, že kryptoměny nepodléhají kontrole, žádné centrální správě a nelze je jen tak z hodiny na hodinu utnout, samotný proces platby nevyžaduje aktivitu bankovních ústavů a uživatelé ani nepotřebují banky a podobné instituce k uložení a správě svých prostředků uložených s kryptoměně. Navíc na kryptoměny není připraven ani daňový systém ve většině zemí, takže výdělky z kryptoměn tak většina lidí nedaní.

Ono když se na to podíváte obecně, tak v posledních dvou desetiletích v řadě zemí lidé přišli o velké množství svých práv a jako záminka sloužil právě boj proti organizovanému zločinu, terorismu a podobně. Nic z toho se žádným takovým omezením nepodařilo vymýtit, ale vedlo to k omezení práv v podstatě velké části populace, kdy aktuálně se začíná čím dál více zasahovat i do kdysi svobodného média, jakým je internet.
Jinak ta těžební horečka podle mne pomalu opadne. BTC sice roste, ale to nemá s GPU nic společného, protože už léta jede na ASIC. Populární ETH stagnuje na cenách kolem 300 dolarů, takže ti co čekali další růst někam k 500 dolarům a případně výše zatím ztratili motivaci. A obecně se ten zájem těžařů dost rozmělnil mezi různé měny, tak jak přibyli těžaři s kartami od Nvidie, pro které jsou výhodnější jiné algoritmy než pro karty AMD. Navíc spíš než investice do předražených karet se v posledních měsících mnohem více vyplatila investice do BTC, jak jeho cena nejdříve opadla, následně pěkně oscilovala a nakonec vystřelila k 6000 dolarům. Prostě BTC se přes všechny předpovědi ukazuje jako stálice, které věří nejvíc uživatelů a objevují se i předpovědi, které věští BTC hodnotu na konci roku 2018 blízko 20 tisíc dolarů. To už by bylo hodně zajímavé pro někoho, kdo je má ještě z doby cen kolem dolaru
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 10:12:28

Nejlepší, že tento krypto bulvár putuje jen po webech nezaměřených na crypto ostatní weby věrohodné se tím skoro nezabívají a BTC si jede dál svoji cestu vzhůru. Vietnam může zakazovat co chce, ale prokazatelnost je nulová.

Jo a tema grafiky. Ani těžaři nemají nevyčerpatelný zdroje hlavně co se týče energie .-) No ale pokud ZEC poleze dále, tak se můžete těšit na novou poptávku tentokrát spíše nvidia karet.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-01 23:35:44
avatar
Přefleshnutá a vytuněná rx580 v dobré edici mi dá 30,5 Mhash na ethereum při 90-95W za cca 7300,-. Prosím o tu konkurenci od Nvidie, o žádné nevím
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 10:10:03

toto je tema na dlhe lakte osocovanie a urazanie nepomoze .. BTC uz ma maximum nad 6200USD a momentalne stabilne nad 6000

ukazalo sa ze ked niekto povie ze zakaze kryptomeny poskocia skor hore ako dole ... Vietnam zakazal ale napriklad Amazon vraj zvazuje akceptovanie BTC ... Vietnam je len kvapka v mori a tamojsi krypto-trh urcite nie je smerodajny
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 10:16:42

Amazon ho nejen, že zvažuje, ale už na tom přímo dělá. A jakmile se to stane. tak to bude teprov frkot. Už vidím, jak ty státy, který si Amazon hýčkají aby měl sklady u nich mu budou diktovat v čem může přijímat platby
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 16:37:36

Ten scénář byl vždycky stejný.

Někdo oznámil krok proti BTC, BTC kleslo o 50% a následně se vrátilo 20% nad původní hodnotu. Bylo to tak zatím vždycky, a stalo se to tolikrát, že to nemá smysl popírat.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-02 07:10:45

No je třeba definovat ten pojem někdo. Ono zjevně nějaký Vietnam nemá v tomto směru stejnou sílu jako Čína .
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 11:13:41
avatar
Ale současná legislativa daně přece řeší. Co je (pro úředníky) problém je, že bitcoin se špatně kontroluje. Současný systém (tím spíše s EET) přesouvá zodpovědnost ještě více na zákazníka, aby ohlídal, zda je tržba evidována (a pokud je, tak daň není problém vypočíst).

Stejně tak bitcoin není oficiálně "měna" je to "digitální zboží" jde o klasický směnný obchod, který má svá pravidla. Ale opět určit hodnotu zboží ve směnném obchodu a vypočíst daň není tak snadné, jako když je koupeno za reálnou měnu (ideálně tu v které je odvedena daň).
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 14:39:55

ECB uznala BTC jako oficiální měnu. Od té doby máme v EU BTC oficiálně a vztahují se na to tak všechny regulace a komplikace jako na ostatní měny.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-02 07:11:40

My ale nepodléháme pod ECB ... nejsme v eurozóně. Pro nás je stále podstatná ČNB a naše legislativa.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 13:16:39
avatar
Je jen otázkou času, kdy to zakážou všechny státy. Kdo nestihne z toho letadla vystoupit na tom prodělá..
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 14:41:02

Peníze jsou oběživo. Ne plnidlo peřiňáku. Nevím, kolik majetku máte v penězích vy, ale úplně stejně vás může o peníze obrat stát. Podívejte, kolikrát byla na našem území za posledních 100 let měna, a jaké měly podmínky. BTC je proti tomu svatý.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 14:37:55

Ne.
Já bych spíš řekl, že státy se zděšením sledují, jak jim mizí monopol na měnu. A to je jedna z posledních pák, co jim na vazaly zbývají. Zákony zakazující vlastní měnu najednou nestačí, děje se něco, co nemají vůbec pod kontrolou.
Stačí se podívat, jak se k oběživu chovali; není se co divit. Jenže zakázaných je spousta věcí; vraždy, znásilnění, loupeže, korupce, drogy, tak ve stejné skupině budou i kryptoměny. Holt Bitcoiny se budou prodávat pod rukou za rohem na Václaváku u toho samýho týpka, jako se dneska kupuje tráva. A taky to bude stát dvojnásobek s rizikem oloupení jako dnes.

Zakazovat můžete, jak chcete. Koukněte na to, jak skvěle to funguje na ty drogy. Zákazem Bitcoinu se docílí akorát toho, že se o něm přestane na veřejnosti mluvit, a stane se součástí undergroundu. Tj. posílí se to, co na BTC a kryptoměnách DDmu nejvíce vadí. To určitě není správná cesta.
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 16:33:15

Ano, kryptoměny jsou pod takovým tlakem, že bitcoin v posledních týdnech láme pomalu každý den rekordy
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 18:26:49

Se nemůžete divit, že to chtěj vlády zakázat, protože se to nedá zdanit. Z čeho by pak asi žebráckým sockám vyplácel sociální stát? Kdo by pak volil STBabiše a ksčssd? Případně lidovce v reichu a podobný levičáky ve Francii?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-31 21:40:22
avatar
Zdanit se dá všechno, ale u deflační měny se nedá dost dobře žít na dluh, kroem toho ekonomika bohužel neumí pracovat s deflací, proto se jí všichni ekonomové bojí, na pomalou inflaci mají vzorečky, které dobře aproximují realitu, ale na deflaci nefungují.
rasple [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crypto 2017-10-31 19:05:08

Vždycky se těším na další článek o crypto DD nejlepší je tvůj zaujatej pohled na věc a zcela nedostatečné znalosti o této problematice... být tebou vůbec o cryptu nepíšu... beztak z pár let tím budeš muset platit také (nikoliv nutně BTC protože to je neefektivní, ale jinou dig. měnou) každopádně jde vidět že si zahořklej kvůli tomu že ti ujel vlak, nebo si to jen myslíš... protože i teď se na tom dá pěkně vydělat... a to mluvím klidně o milionech denně.. hodně štěstí
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-01 15:27:01
avatar
Vtipné, že jste taktně vynechal zmínku o prodělaných milionech denně
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-01 16:08:31

hlavně vadí bankám že by lidi přešly na kryptoměny a banky by neměly jak ze vzduchu dělat měnu a bohatnout, tak banky talčí na vlády a vlády zakazují.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-02 09:21:53

Chcelo by to dalsi clanok ... BTC atakuje 7000USD
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 218x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1446x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1179x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1875x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 3