Windows 10 končí! Microsoft změnil názor a vydá novou verzi. Pravděpodobně Windows 11. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 13 June 2021
altMicrosoft tvrdil, že nová verze Windows nevznikne, a 10tky tu budou pořád konstantně vyvíjené.

 

 

 

 

Vypadá to vypadá, že u Microsoftu udělali otočku o 180° v názoru, že Windows 10 bude poslední velký Windows systém a bude zde napořád. Konstantně vyvíjený a budou pro něj jen vycházet pravidelné i velké aktualizace, takže systém bude neustále „nový“ a aktuální.

W10 vyšel v červenci 2015 a je tu s námi tedy již 6 let (toto letí). Nikdy tedy neměl vzniknout už žádný jiný. Microsoft si ovšem to své „Windows 10 navždy“, evidentně rozmyslel. Stanovil totiž datum konce podpory pro W10! První část skončí už 14.10.2025. To znamená jediné. Něco jej musí nahradit, a to velmi brzy!

  • Windows 11 za rohem?

Ačkoliv měl být Windows 10 poslední a „navždy“, evidentně tomu tak nebude. Oznámení konce podpory W10 je celkem jasná indicie, ale aby toho nebylo málo, Microsoft láká na velké oznámení, které proběhne 24.6.2021 v 11 hodin (ET). No a na oficiálním Windows kanále se objevilo také nové video, které přehrává zpomaleně znělky starších verzí a trvá, jistě náhodou, 11 minut přesně.

Jestli se nové Windows bude jmenovat skutečně Windows 11, nebo nějak jinak, to nevíme. Ale jasné je, že ve stávající verzi Windows 10 končí a výrazně nové Windows OS jsou na cestě. Podle mého názoru by se mohly jmenovat i Windows 20, ale 11 asi dává větší smysl :). Uvidíme.

  • Proč MS změnil názor a chystá nové Windows?

V první řadě, ve W10 verzích už je pěkný bordel. Ne všichni totiž aktualizují své počítače, nejstarší verze přitom už nejsou oficiálně podporované. Současně když chce MS udělat větší změny v téhle situaci, jsou s tím problémy. Občas také udělá botu a implementované novinky do již poměrně letitého systému, udělají z počítačů cihly atd.

Konstantní a neustálý vývoj Windows 10, včetně velkých aktualizací neustále modernizující systém byl zajímavý nápad, ale technologicky to Microsoft zjevně ještě nemá zvládnuté. Podle mě jde zejména o jádro systému, které rychle zastarává a udělat v něm zásadní změny, není tak jednoduché. Tím spíše, že dělat systém tak, aby stále fungoval i na výrazně starších systémech, ale efektivně využíval novinky nejnovějších generací HW, je neefektivní pro vývojáře, ale především systém samotný.

Je tomu 6 let, co W10 vyšla a ve své podstatě je to výrazně modifikovaná sedmička. Takže některé věci v tomhle systému jsou vyloženě archaické. Nejen Intel, ale i MS je „vyděšen tím“ co dělá Apple, které si prostě postavilo nový výkonný ARM procesor a aplikace pro něj, a vůbec se nezaobírá minulostí, kompatibilitou se starým HW a systémy. To dělá věci výrazně jednodušší. Obecně i na poli PC se za posledních 6 let hodně změnilo. AMD rozjelo bez přehánění revoluci na poli x86 procesorů. Největší posun za 20 let, kdy rychle narostl počet jader/vláken. Ovšem MS na to reaguje s patřičnými optimalizacemi u W10 jen velmi pomalu. Na spadnutí je navíc uvedení x86 procesorů koncepce tzv. „malá + velká“ jádra (fakticky to co mají ARM už několik generací), která kromě mnoha velkých jader budou mít ještě méně výkonná úsporná jádra a těch bude také hodně. A operační systém s tím bude muset umět pracovat, jinak to bude prostě neefektivní. Tuhle koncepci procesorů chystá jak Intel (už letos pro ALDER LAKE), tak AMD pro ZEN 5 a dál. K tomu navíc Microsoft usiloval původně o vytvoření Windows 10X určeného pro ARM systémy. Ovšem jeho vývoj byl nedávno ukončen. Nicméně ARM procesory jsou stále silnější, hned několik firem připravuje výkonná řešení pro klasické PC. Dělat nějakou druhou verzi Windows jen pro ARM je neefektivní, proto W10X byly zrušeny, ovšem MS bude muset vydat nějakou Windows verzi, zvládající jak ARM, tak x86. A to je podle mě jeden z hlavních důvodů, proč se zcela nové verze Windows dočkáme.

Pak jsou tady technologické posuny na poli grafických karet. Intel chystá vlastní neintegrované grafiky, AMD připravuje první generaci čipletových MCM grafik, a NVIDIA i Intel jdou také směrem k více-čipovým grafikám. Windows jako takový s tím tedy bude muset umět pracovat. Velké technologicky změny jsou tak na poli práce s pamětí. Nejde jen o nástup DDR5, ale především o to, jak celý systém funguje, co by celek. Technologie jako Smart Access Memory (alias PCIe Resizable BAR), kdy CPU má plný přístup do paměti grafické karty, sice na W10 funguje, ale jádro ani systém samotný pro to nebyl přímo navržen. To samé platí o PCIe SSD, nebo-li Microsoft Direct Storage. To přináší revoluci na poli toho, jak systém pracuje s diskovým systémem, speciálně tedy PCIe SSD. Opět, W10 na tohle nebyl samozřejmě postaven v základu.

A tak dále a tak dále. Podle mě je prostě hned několik zásadních technických důvodů, proč nový Windows s výrazně inovovaným jádrem, je nejen dobrý nápad, ale naprostá nutnost. Samozřejmě MS to potřebuje ještě nově zabalit. W10 je už okoukané, a tak se chystá nový design atd. O tom se ví už nějakou dobu a vypadá to, že MS jej možná použije právě pro novou verzi systému. Je samozřejmě otázka, zda MS skutečně udělá nové jádro systému, kdy bude adresovat všechny ty technologické inovace a novinky, které jsem popsal výše. Nebo jen upraví stávající W10. Další věcí je business model. Nejen Microsoft se soustředí na „služby“ s pravidelnými měsíčními nebo ročními platbami. Tak nabízí nesmírně úspěšnou herní službu Game Pass, ale také třeba balík Office s předplatným atd. Takže by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby jednou z největších „inovací“ bylo předplatné Windows. Prostě OS jako služba. Nemluvě o zásadní potřebě zcela nového Windows store, kdy stávající verze je prostě nepoužitelná a k ničemu.

MS pozastavil v poslední době distribuci posledních testovacích verzí Windows OS, aby udržel některé informace pod pokličkou. A láká na velké odhalení toho 24.6.2021 v 11 hodin ET, což znamená v 17:00 našeho času (pokud správně počítám). Tak co na to říkáte? Co znamená konec W10?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-13 21:43:08
avatar
Nebo to mohli nazvat Windows 19, protože to bude zase jen o málo menší průser než Covid 19. Windows se vždy daří ob jednu verzi XP výborné, Vista k ničemu, Win 7 výborné, Win 8 k ničemu, Win 10 po odladění celkem super...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-13 21:50:56

Vista ale k ničemu nebyla. Byl to dobrý systém, jen byl první, kde bylo překopáno správcování operační paměti. Kdyby po XP rovnou vyšly sedmičky, tak ten hate by se týkal W7.Na XPéčka stačilo 512MB RAM a najednou lup 2GB operačky bylo málo (Vista). Prostě upgrade stávajících mašin byl nutný a schytaly to Visty od uživatelů.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-13 22:33:26
avatar
presne tak. Ja som mal v tej dobe 4 GB RAM a 64 bit XP. Vista šla síce super, ale musel som sa vrátiť k xp, pretože neexistovali drivers pre moje komponenty na strih videa. Až niekedy v 2008 som prešiel na 7 ky a na nové pc komponenty, takže som podporu nepotreboval. Až na tlačiareň ALPS ktorá dokázala v cmyk farbách tlačiť farebne aj na tenký plech....Mala páskové kazety, kuwa drahé a aj tie sa stratili z trhu a tlačiareň tuším za 100 K šla do zberného dvora.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 08:24:06

Nesmysl - koupil jsem NB s nainstalovanými Vistami a možností si zadarmo upgradovat na W7. Po pár týdnech trápení s Vistami jsem ze zoufalství upgrade na W7 stáhnul, nainstaloval a naprostá spokojenost. Ten rozdíl byl obrovský.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 09:43:52
avatar
Povídejte mi o tom noví NB s Vistou stáhnu aktualizaci NB se zapne a spodní lišta mi bliká a nic nejde dělat a nikam se dostat naštěstí jsem měl licenci na W7 tak tam hned šly a byl klid.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 17:55:24
avatar
Nie je to tak, Vista mala od výroby zapnutých spústu kravín, od neregulovateľnej ochrany používateľských kônt cez predvolený systém uspávania či už v ponuke štart alebo klasicky stlačením tlačidla až po bočný panel s miniaplikáciami ktorý sa stal úplným prepadákom a užívateľsky ho vypnúť tak aby sa po reštarte neobnovil sa nedalo, jedine cez msconfig. A takýchto neduhov tam bolo ešte viac, Vista bola dobrá len na to aby sa Microsoftu podaril najlepší OS v ich histórii a to Windows 7.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 08:29:16

XPčka byly do SP2 taky docela průser, řekl bych větší než finálně Vista. Jen se prostě chytily, protože prostě byly v době kdy nastal obrovský rozmach a penetrace HW do domácností. A HW myslím kromě základního PC všemožné perfirie, kdy zvukovky, tiskárny, USB atd. byly v 95 a 98 pořádný opruz. První slušný systém byly 2000 a Xpéčka jim dali hezčí vzhled. A pokud jde o systém 8.1, za mě jeden z nejlepších systémů v daném čase. Dlouho mi trvalo, než jsem přešel na desítky.
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 06:45:39
avatar
Já nikdy ten hate okolo Windows Vista nepochopil. Já je používal dlouho. Visty jsem změnil na Windows 7,az s příchodem Ivy bridge. Většina lidí, co na ně nadává měla v té době buď fakt hodně lowend PC, nebo na ně nadává, protože to slyšeli jinde, ale sami neví, proč by měl být špatný..
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 06:54:15

Je to jednoduche, tento problem mal každy operačny system. Proste na začiatku nebol ani jeden odladeni ako mal biť, trvalo to rok, dva kym to zaplatami urobili.
Aj W7 bola použitelna až po servis pack 2, to iste W10 až po servis pack2, rovnako XP, Vista...
Proste ranne verzie, maju strašne vela deckych chyb.
Pamatam ako som nainstaloval pri vydani W7 polka programov blbla, tak reinstal na XP, po 1,5 roku už to bolo ok.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 17:39:03
avatar
Windows 7 nikdy service pack 2 nedostal. A použiteľná bola prakticky od začiatku aj keď prínos service packu 1 nepopieram.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 09:22:42

NB jsem koupil 2008 nebo 2009, takže žádný low end to nebyl. Při jeho zapnutí neustále svítila ledka HDD a snad 2 minuty se na tom fakt nedalo nic dělat. V trochu menším se to opakovalo při spuštění programů. Reinstaloval jsem na W7 (měl jsem je jako upgrade zdarma) a ejhle - výrazně rychlejší. (W7 byly pro mě také přehlednější a logičtěji uspořádané, ale to může být individuální). Za mě tedy Visty hodně špatné a podobně jsem se shodl i s několika dalšími známými. V té době jsem nepoznal fakt nikoho, kdo by je chválil - každý kdo přešel na W7 mi řekl, že Visty nikdy více.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 09:23:31

Já ten hate na Visty chápu, ale nesouhlasím s ním.

Visty prostě potřebovaly nový hardware a mnohokrát skončily na starých strojích dělaných pro XP. A fail, kdy to výrobci cpali na první netbooky s atomem (které sotva stačily na xp nebo nějaký hodně lehký linux) byl na vrub výrobců, ne Vist.

// prostě já jsem s nimi byl spokojený a ťukal jsme si na čelo, když se je kde kdo snažil nacpat na lowend mašiny
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 22:53:48
avatar
Mám tu NB s Celeronem a 512 MB paměti a Vistama. Horor!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 11:32:15
avatar
Jo, Acer to tak rovnou prodával.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 14:04:18

Tak vemte si lidi navyklé provozovat Win XP na jednom jádru a klidně 512MB RAM ... a ted si vemte, že se našli prodejci, kteří na takový HW nacpali Visty. To byl samozřejmě porod a bylo to za trest.
Kdo měl dvě jádra a alespoň 2GB paměti, plus rychlý disk, tak to šlo z pohledu výkonu celkem v pohodě.

Druhý problém byly ovladače, kdy prostě spousta zařízení pro Visty neměla ovladače, pamatuji například zvukovky, jaký to byl problém.

A v neposlední řadě ... Win XP se daly stáhnout kdekoli v předaktivované formě a kradly se velmi snadno. To u Visty to bylo najednou jiné a obtížnější a chvíli trvalo, než se s tím warez scéna sžila .

Takže potřeba nového a rychlejšího HW, špatné ovladače a nedalo se to tak snadno ukrást ... to pak řadu lidí odradí .

To pak se není čemu divit, že sklidily vlnu nevole. Při příchodu Windows 7 už HW u lidí vypadal o dost jinak, dvoujádro bylo standard, paměti měl každý najednou také již několik giga. Navíc se začaly prosazovat SSD ... takže ta rychlost systému najednou nebyla špatná, kdy Win 7 tomu šly i trochu naproti samy. Pro Windows 7 už nebyl problém s ovladači a warez scéna také už měla zavedené a ověřené metody aktivace. Takže proto Windows 7 byly tak oblíbené proti Vistám
TOW [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 14:57:12

Vista tak jak byla vydaná původně je nepoužitelná pořád. To co se v pohodě používat dá je až Vista SP2.Původní Vista bez SP na 2GB nejede, ale smutně se plouží, v SP byly udělané optimalizace takže se situace zlepšila.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 15:57:06

Jaká nevole? Jaké kradení? Jasně jsem napsal, že jsem měl NOVĚ koupený NB (měl 2GB RAM a nějaké Centrino 2 jádra, což v roce 2008/9 nebyl určitě low end) s origo nainstalovanými Vistami a kuponem na W7. Na ten samý NB jsem ty W7 nainstaloval a rozdíl byl značný. Žádný warez. Visty na tom samém HW byly o dost pomalejší - a nebyla to jenom moje zkušenost té doby.
To jenom teď se vynořují masochisti a chválí Visty, jaký to byl skvělý systém.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-23 00:13:01
avatar
souhlas, Visty byli nejlepsi OS na kterym sem kdy bezel... zadnej zasek, zadna modra smrt nic proste... asi to bylo tim ze jsem zrovna v dobe vydani upgradoval... ale 7 byla hruza vsech hruz... 10ky jsou nejvetsi shit ve smyslu toho co updaty poserou
psyontree [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 11:33:41

Pamatuju jak prisly XP, a taky spousta nadavala na narocnost a ze WIN 98 je lepsi. A dnes jeste vzpominame jak byly XP super svizne a nenarocne.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drivery 2021-06-14 13:44:11
avatar
Ano v zásadě souhlasím s tím, že to jádro je s ohledem do budoucna zastaralé (minimálně scheduler je nedostačující pro 32+ jader už dnes ,obrovské pooly RAM, různé technologie perzistetní RAM, heterogení paměťové prostory pro APU atd. všechno to by bylo dobré kdyby už s tím jádro počítalo.

Na druhou stranu otázka ovladačů je relevantní. Já třeba používám asi 7 let profesionální nahrávací ADC - výrobce dodělal tenkrát W10 driver, udělá to ale pro W11? To nikdo neví. A zeptejte se lidí co mají různé TV tunery a pod.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 13:53:33

No výrobce vám nabídne nový model, pro který už ovladače budou ... prostě se sveze na vlně
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 15:01:55
avatar
bohužel tak to chodí
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 17:22:41
avatar
Pokud je driver na win 10, tak myslím, že velmi pravděpodobně bude fungovat i na případných win 11.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 13:50:18

Tak v MS prostě přišli na to, že prodávat systém současným způsobem není moc výnosné. Systém který bere instalační čísla ještě z Windows 7 a tak každý s krabicovou verzí Win 7/8/8.1 má dodnes legální a aktuální systém Win 10 v poslední verzi. A pokud by v tom MS pokračoval, tak by lidé postupně přišli na to, že se vyplatí koupit krabicovou verzi a máte ji do konce života na X dalších PC, které si během let postavíte. Navíc se tu objevovaly různé aktivity, které se snažili legalizovat i přenos OEM licencí, což už je pro MS celkem problém.

MS k tomu přistoupil jednoduše proto, že potřeboval lidi nahnat a sjednotit pod Win 10, což se aktuálně děje. Proto nyní může pěkně skončit s nekonečnou aktualizací Win 10 a prostě některou další verzi prohlásit za Win 11 a odstřihnout pěkně stará licenční čísla. Podporu Win 10 ukončí během pár let a lidem nezbyde než zase pěkně kupovat licence.

Když pak nové Win 11 bude prosazovat v rámci M365, tak pěkně řadu lidí a firem odchytí do systému pravidelných plateb. Nakonec vlastně chybí už jenom šlápnout na prsty různým KMS aktivátorům a dílo je dokonáno
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 18:10:54

"Tak v MS prostě přišli na to, že prodávat systém současným způsobem není moc výnosné."

Jasne, su to vsetko idioti a prisli na to po 6. rokoch
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-14 19:55:49

S KMS aktivátory už si dnes nikdo nehraje. Na co? Zkrátka koupíš "plně legální Windowsy i s fakturou" za kilo a hotovo.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 08:54:25

Nevím, proč jsou tam ty uvozovky, protože na to existuje rozhodnutí soudu, že přeprodávané licence opravdu legální jsou. Sám mám doma takové windows na 6 PC, Office na jednom PC. Babrat se s warezem na počítačích, kde používám elektronické bankovnictví fakt ne. Dal bych za ty windows klidně i 1500. Ale proč bych to dělal, když windows za 69Kč jsou legální. A Microsoft si za to může sám. Kdyby měřil všem stejným metrem a nevymýšlel multilicence pro korporáty a výrobce HW, lidi i firmy by to kupovaly za tržní cenu (a ta by byla asi někde jinde než krabicovky v alze, protože konkurence ta dy je). Na druhou stranu MS naprosto chápu - dnes je kokurence a MS prostě potřebuje, aby lidé v domácnostech učili děti na Windows a Office, jinak by ty děti mohli zjistit, ž eexistují i alternativy.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 21:43:25

Není to tak dlouho co jsem někde četl, že v Německu si chtěj posvítit na levně zakoupené licence z druhé ruky. Jak se to vyvíjí dál to už nevim, ale také mi přijde windows za 70kč jako warez. Osobně jsem koupil novou licenci za litra normálně z eshopu a mě ten litr teda nezabije. Něco jiného jsou licence za 6 tisíc, to je opravdu zase extrém z druhé strany.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 17:36:49
avatar
Předplatné by ani nevadilo, jestliže se nastaví rozumně, což podle mě u Microsoft 365 za ofic. cenu (2699,-) není, používám je a kupuji v akcích za max. 1500,- na rok.

Jinak se na nový systém velmi těším, ač jsem starší ročník, stále mě zajímají nové věci a když mi např. řekne někdo o 40 let mladší, že je zvyklý na své windows XP, nebo win 7 a nic nového nechce, tak mě opravdu rozveselí.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 11:16:01
avatar
No, právěže u nových čipletových grafik se muselo vyřešit to, aby se tvářily jako jedno GPU, aby se pak nemuselo nic řešit na úrovni ovladačů nebo OS. Pro vícevláknové výpočty se právěže využívají compute units v GPU nebo se bude využívat jejich součet v budoucích čipletových GPU. Jinak pro mě by byla asi velká inovace, kdyby uměl OS využívat VRAM jako RAM, jako tomu je u konzolí, které dokonce žádnou RAM nemají a využívají k tomu VRAM.
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 20:24:06
avatar
VRAM už není RAM? To jsou věci. Nakonec ještě zjistíme, že 4164ky už nepotřebují refresh, protože to jsou SRAM. Člověk se pořád učí.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 22:00:00

Tomuto nerozumím. Jak Vram není Ram? Vram se dá použít jako Ram viz konzole, ale běžně v desktopu se přeci videopaměť nepoužívá jako operační paměť.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-16 15:46:10
avatar
No tím jsem myslel, že by se VRAM grafické karty používala jako operační paměť, ale to by asi pochopilo méně lidí, než jak jsem to napsal.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 11:22:02
avatar
Úlet by byl, kdyby nové jádro ve Windows 11 mělo verzi, která by se nějak podobala třeba číslu 5.12.10. A tím by tak nějak trochu měli pořešený i ten ARM.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je zase článek.... 2021-06-15 21:32:15

"Malinko" poupravím autora článku, který tvrdí, že Microsoft "Stanovil totiž datum konce podpory pro W10! První část skončí už 14.10.2025"
Ne, MS si opravdu nic nerozmyslel, termín konce podpory Windows 10 byl na webu MS ještě v době, kdy přes oficiálním uvedením Windows 10 v polovině roku 2015.
A ne, MS o změně neuvažuje kvůli AMD, tyto bláhové úvahy autora nemají reálné základy. Microsoft velmi rychle potřebuje systém pro ARM procesory, jinak mu v této oblasti ujede strašně vlak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je zase komentář .... 2021-06-15 22:30:12
avatar
to je zase komentář ... malinko poupravím tvé výtky ....

to datum bylo aktualizováno ....

v článku není nikde napsáno, že AMD uvažuje o změně kvůli AMD, to je tvůj výmysl ... v článku je AMD zmíněno jen jako doklad obrovských posunů a technických změn za poslední roky a AMD je jasně největším hybatelem věcí na poli výkonných CPU ...

v článku je jasně napsáno, že jednou z hlavních pohnutek ke změně je právě ARM platforma ...
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-15 23:31:15

Pane Stach, kdyby jste se podíval 6 let zpátky, tak zjistíte, že datum 14.10.2025 zmiňoval MS ještě před oficiálním vydáním Windows 10, co aktualizuje jsou konce podpory jednotlivých verzí. Pro W10 jako takové se nic nezměnilo.
Vliv AMD na směřování MS je rovno nule ať je hybatel jaký chce.
Scheduler ve W11 (ano je jisté, že se tak budou jmenovat) je stále tak divný jako ve W10 a neumí si moc dobře poradit s vícejádrovými procesory, moc času k dořešení MS už nemá, vydání je v říjnu 2021.
A co se týče designu, tak asi největší změna je, že je pryč známá nabídka Start vlevo v rohu a je uprostřed. Že by W11 bylo možné používat jako službu zatím nic nenaznačuje, jde je používat i s místním účtem.
A co se týče archaických věcí, i v insider verzích W11 je stále například podpora Internet Exploreru (jde ale odinstalovat).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 590x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1536x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1161x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3