Windows 10 – ukončení bezplatného přechodu zpomalilo růst. Nepřešli jste? Už zaplatíte. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 26 September 2016
altNejrychleji nastupující operační systém v historii, Windows 10 dosáhl další mety.

 

 

 

Microsoft překvapivě (k mému) opravdu dodržel slovo ohledně jen roční nabídky bezplatného upgrade a přechodu ze starších Windows 7 a Windows 8/8.1 na nový Windows 10, a po ukončení v polovině léta opravdu nezavedl žádnou novou (oficiální) nabídku. Stále tu jisté možnosti jsou, ale oficiálně platí, že pokud jste nabídky na bezplatný upgrade nevyužili, už si za nový systém budete muset zaplatit. Microsoft také v nedávných aktualizacích Windows systémů odstranil nabídku, která uživatelům „otravovala“ život poslední dobu ohledně neodbytné nabídky upgrade.

A právě to je pravděpodobně příčinou toho, že rozšiřování podílu a asimilace počítačů se v případě Windows 10 zpomalila a to poměrně výrazně. Nicméně se nezastavila. Microsoft aktuálně oznamuje, že Windows 10 již běží na 400 milionech zařízení, což je opravdu rekordní nástup v historii OS.

Počet instalací W10 klesl zhruba na polovinu původního tempa. Mezi červnem a červencem (06-07/2016) v době kdy byl ještě upgrade zdarma, vzrostl podíl z 19,92% na 21,3%. Od července do srpna (07-08/2016) už ale „jen“ z 21,3% na 22,19% a září bude ještě pomalejší. Tomu odpovídá i zpomalený pád podílu Windows 7, který ve stejném období spadl z 38,21% na 36,8% a následně už „jen“ na 36,23%.

Microsoft si předsevzal, že obsadí 1 miliardu zařízení, původně za 2 roky, což už dříve uznal, že nepůjde (hlavně kvůli krachu mobilního Windows), aktualizovaný plán tak mluvil o miliardě zařízení do 3 let, ale ani to už nevypadá moc reálně. Myslím, že do konce roku tohoto roku MS nezvládne už ani těch 500 milionů a skončí někde kolem 450 milionů zařízení. Pokud nepřijde s nějakou nabídkou podobnou programu „Upgrade zdarma“, tak ten růst bude nadále zpomalovat a spíše než přechody už bude odpovídat čistě výměnám a nástupu nových počítačových zařízení. Pokud by tedy MS chtěl co nejrychleji, aby všichni uživatelé Windows používali W10, bude muset s nějakou nabídkou přijít. Nemyslím si, že by mu situace, jaká teď je, úplně vyhovovala. Na druhou stranu spousta těch starších PC s W7 prostě W10 nepodporuje, takže to není moc řešitelná situace a čistě nabídka přechodu zdarma už asi moc neřeší. PC s W8/8.1, kterých je nyní kolem 10% upřímně dost nechápu, tam měl přechod na W10 jasně smysl protože W10 je výrazně lepší systém Mimochodem prehistorický Windows XP už má jen 5,4%. Na více PC už dnes jede OS X od Apple (8,91%).

Tak uvidíme, co bude. Každopádně druhá věc jsou distribuce nejnovějších verzí W10, kdy tu velkou poslední aktualizaci „Anniversary Update“, spousta uživatelů ještě ani nemá nainstalovanou, protože ji automatický Update instaluje ve vlnách. Takže si můžete počkat ještě řadu týdnů. Lze instalaci popostrčit ručně. Docela doporučuji, ta vylepšení jsou zajímavá. Každopádně stále je co zlepšovat.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 03:08:24
avatar
bylo by pěkné, kdyby Cortanu konečně naučili česky, spoustu featur W10 je s tím spjata. O ty jsme ochuzeni
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:24:15
avatar
Najprv by (po viac ako roku!) mali dať dokopy ten svoj operačný hnoj.
Mám úplne nový pc, a neustále mám nejaký problém a musím sa hrabať v ovládačoch, registroch a startupe, lebo MS a tie jeho automatické updaty mi ničia stabilitu ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-29 00:12:19
avatar
Zažívám to samé na 3 roky starém notebooku. Na Skylake desktopu problémy nemám
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-29 00:36:48
avatar
Zrovna Skylake mám aj ja, ale problémov bolo požehnane. Jeden z nich ma dokonac dohnal do zúfalstva, keď som na nete narazil na fóra kde ľudia s rovnakým prolbémom písali ako im začali odchádzať disky po inštalácií win10.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-29 11:52:21
avatar
Můžeš hodit prosím odkaz? Pokud Win10 likviduje disky, tak myslím že to bude zajímat všechny Skylake-isty. Já mám systémový disk M.2 Samsung 950 Pro používající Nvme protokal včetně custom driveru od Samsungu. Klasický plotňák mám jen na data. Tam používám RAID mód s custom Intel driverem, který jsem tam vložil hned při instalaci. Default diskový Win10 driver tedy nepoužívám žáden. Deska je Gigabyte Hčkový chipset, čili to samé jako Z jen bez možnosti OC
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-28 00:07:46
avatar
Nikdo ti nebrání mít Win v angličtině, pak je Cortana plně k dispozici. Dělám to tak na telefonu, dělám to tak na počítači, vůbec nechápu smysl v češtině na počítači či telefonu u uživatelů, kteří jazyk umí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-28 23:54:49
avatar
Anglicky umím (10 let pracovně, CAE certifikace), ale připadám si jako blbec doma mluvit na počítač anglicky, tak proto
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 06:48:21

Pokud má Win10 pro herní pc nějaký smysl, tak bych ho rád znal.
Oficiální podpora Win7 skončí až 2O20, takže pro jejich uživatele no stress .
V práci máme také ještě noťas s XP kvůli softu, který byl prakticky nefunkční na novějším systemu bohužel.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 07:08:31

DX12 přináší dost (je jen pro W10), hlavně skutečné využití GPU oproti špatnému DX11.
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 10:48:59

DX11 žádné špatné využití GPU nemá a nikdy nemělo.

To si jen někdo myslí, aby omluvil/zlehčil špatný resp. ne tak vysoký výkon jak by očekával u jisté značky karet.

Až bude DX12 jediná možnost (čti budou hry vydávané jen pod DX12) nebo bude přinášet něco po vizuální strance tak si W10 rád nainstaluji
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 11:05:33

Ty tu opravdu chceš lhát, že DX11 je stejně dobrý na využití multi-GPU i CPU vláken jako DX12??
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 11:17:33

Doporučuji přečíst si kolegovo příspěvek ještě jednou. Reaguješ na něco úplně jiného, než o čem on píše, ostatně jako u většiny tvých reakcí.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:24:40

"DX11 žádné špatné využití GPU nemá a nikdy nemělo."
Takže to, že dokáže využít GPU ani CPU, je pro tebe irelevantní, vůbec se nejedná o špatné využití?

Doporučuji přečíst příspěvky ještě jendnou. Nechápeš ani psaný text, ostatně jako u většiny tvých reakcí, provokatére ;)
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:40:14

Zřejmě nechápeš rozdíl mezi špatné a žádné.
To nám nevadí aspoň se pobavíme nad tvou blbostí.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:43:03

Á, slovíčkaření, to vždy značí už neschopnost mozku, díky za ukázku oné blbosti, o které píšeš, provokatére
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:54:15

Není to slovíčkaření, ale fakt, že si nedokázal pochopit, že reaguješ na něco co jsem nenapsal.
Při následném čtení a reagování doporučuji přečíst aspoň 2x.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 13:01:37

Takže opravdu chceš zde všem říct, že tvá citace "DX11 žádné špatné využití GPU nemá a nikdy nemělo." platí, přestože DX11 nedokáže využít multi jádra, přestože multi-jádra tu jsou už tak 10 let?

Ty opravdu nedokážeš pochopit text ani na po 3.? :-D
Promiň, ale co ty máš za "školu", nebo jsi placen nVidií za takovou zjevnou nelogičnost a neschopnosti číst psaný text?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:43:22

Milý Jalave, dospělý měniči nicků a účtů. Ty se v posledním příspěvku bavíš o rozdílu mezi DX11 a DX12, kdežto Zdenda 666 ne. A jak už jsem ti slíbil, nebudu na tebe reagovat, protože diskutovat neumíš, jen urážet a plivat na některé výrobce stále dokola jako kafemlejnek a argumenty ostatních přehlížíš. Seš u mne obyčejný troll, ubožák a asociál a diskuse s tebou je pro mne ztráta času.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 13:05:21

Zase provokuješ? DD, zakroč už proti tomuto multi-user provokatérovi, který si di vává mulit-nicky multi kladnými body a multi zápornými ostatním.

Ty jsi také Shadow666, že? Máte úplně stejný mozek

Dle počtů mí vychází, že vždy během pár minut získám klidně i 10 záporných, přestože píšu to samé, co ten přede mnou. Takže kolikn nicků tu máš se Shadowem666, 10? Ty musíš mít smutný život, když je to tu pro vás asi jediný smysl :-D
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 15:39:01
avatar
...ten je ale mimo čo?

Citace:
Ty jsi také Shadow666, že? Máte úplně stejný mozek


Shadow666???, takže si ma premenoval z R.O.G. na 666? Čo ťa k tomu viedlo? Či si myslíš, že tu prítomný Zdenda666 a nebodaj aj kocour13 som ja že...tvoje dedukcie bývajú mimo, ale až takáto paranoja sa často nevidí

btw, keď už som tu, tak by som pomlčal o nejakom hromadnom mínuskovaní, či pluskovaní - si dávaš pluská tromi účtami a narozdiel od teba ich ja poznám tj - jalav=mathem=anywherehome...toto je multinick, asi je to hrejivé mať vždy cca 3 potenciálne plus od seba, hlavne, že tam sú
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:56:56

Á, máš další oběť :-D
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 13:30:38

Je to pacient, ale je s ním sranda zvlášt, když se logne na svůj další učet a hned začne komentář slovem "Á,", který tu používá jen on.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 13:51:26

No on se to Á naučil křičet u své doktorky pro děti do 18ti let. Objevily se mu na varlatech pupínky ve tvaru AMD, těsně po vydání GTX1070 a 1080 a paní doktorka mu je nešetrně vypalovala. Netrefila se a bohužel zasáhla mozek, poškození je nevratné.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 16:18:28

Kocour13 no aDDmin neumoznuje mat viac uctov na DDW Takze jalav by musel mat licenci priamo od DDho
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 19:13:32
avatar
ale choď, len nevieš ako nato, alebo nemáš odvahu, tu jalav/mathem je na zakladanie účtov expert, môže dať cenné rady

btw k téme...

Citace:
Microsoft také v nedávných aktualizacích Windows systémů odstranil nabídku, která uživatelům „otravovala“ život poslední dobu ohledně neodbytné nabídky upgrade.


KB3035583? nejaký čas som ju mal už na svojom wine7 odinštalovanú a nič ma nerušilo už potom, aktualizácie nastavené na manuálne, inak by ju nahodilo znova...
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:45:11

slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 07:11:33

Tak právě herní smysl bych tu viděl a to je Dx12.
Mimo hry pak Vidim přínos v odstranění limitu 16GB RAM. Oproti win 7 HP ale to je asi tak všechno.

Teda krom toho že s W10 jste firkulíni.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 09:58:03
avatar
Celkem by mě zajímalo, kolik domácích uživatelů využije víc než 16GB RAM, kdybych už to využil, tak bych spíš přešel na pro verzi, kde je limit 192GB
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 11:37:52

asi jich bude minimum, pravda.
Ssám mám 8GB což stačí, ale při pohledu na cenu pamětí mi limit 16gb dost vadí.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 13:41:01

Nejspíše opět ti hráči. Když se dívám na doporučené HW požadavky u Mirror's Edge: Catalyst a Battlefield 1, tak se doslova děsím. Těch 16GB RAM je snad nějaký vtip. To aby s takovou za pár let přemýšleli výrobci o zvětšení podpory z maximálních 32GB RAM výše.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 10:29:43

Jop ako pisu kolegovia W10 ma zmysel prave prednostne naherny PC kvoli DX12. Na nepracovnom PC zvacsa nevadi pripadna horsia kompatibilita starsich aplikacii s novym OS.
U mna na hernom PC idu W10 v pohode (z SSD).SW a hry ,tlaciaren atd proste to co potrebujem simrozchodil bez nejakych vacsich problemov.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 07:07:40

Prdek, stále jde upgradovat zdarma
Odkaz
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 07:24:20

Ale uz aspon sa sam neinstaluje do PC. Pravda je ze som si ten W10 vyskusal, nic nove nepriniesol, ale kopec dobrych hier som nedokazal spustit, kopec programov stuhli a o tlaciarni ani nevravim. 50% programov ci hardware co pouzivam bolo nefunkcnych a tych 50% co som rozchodil isto tak isto ako na W7.
W7 ked prisla na trh tiez za vela nestala, po odladeni je to TOP softwar, pevne nerim ze za rok dva tu W10 odladia a potom rad i za peniaze prejdem na nu. Ale momentalne urcite nie.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 07:42:52

Ano, vůbec nic nepřináší, pro obyč uživatele jen zbytečný zmatek od W8, nic víc.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 07:45:24

Tak co si pamatuju já W7 byla stabilní a doladěná už v době kdy ji vydali,je to vlastně hodně upravená a odladěná Vista.
Jinak sám nevidím zatím důvod přechodu ze sedmiček,jedinou hru kterou mám a má dx12 je ROTR,a ta mi hraje dobře i v dx11,takže žádný stres.Bůhví jak dlouho bude trvat než se dx12 masivně rozšíří.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 07:59:07

Doufám, že co nejdřív se DX12 rozšíří, AMD karty se do té doby budou pořádně flákat ....
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 11:40:19

Souhlas. Jedu na Win7 od prvního dne vydání preview a zadnou nedoladenost jsem nezaznamenal.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - win ten 2016-09-27 07:16:56
avatar
pche, par minut hledani a meducina mi doda Win10 gratis i dnes i za rok Pravdou je, ze provozovat Win10 na beznem tocivem HDD je naprt, kecy o zrychleni apod. vzaly za sve, system drti disk vic nez sedmicky a to o dost, pro 10tky jedine SSD, pak to odsejpa i na linejsim PC.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 08:07:19
avatar
Stejně jsem nevyužil upgrade zdarma přímo z Win7, ale stáhl jsem instalačky a nainstaloval jsem Win10 na zformátovaný disk a věřím, že kvůli tomu šlapou lépe než kdybych je jen přeplácl přes Win7
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 08:11:39

Jenže nejhorší je, že všechny šmírovací funkce W10 dali do aktualizací W7, navíc v W7 to nemáš jak povypínat, což u W10 lze (pokud to funguje).
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 08:19:44

jak to? neni to naopak že povypinat (odebrat aktualizace) to jde jen ve win7?
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 08:21:23

Vybírat a odebírat aktualizace je pěkný opruz, přesně jak Microsoft naplánoval...

Nevím, jestli je lepší aktualizace úplně vypnout...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 11:42:15

jo, chce to trochu hlednání a orientace v problematice, ale sedmickach ta možnost proste JE. desitky nabizi pokud vim jen par prepinacu ktery snad obcas i funguji.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:28:37

Právě, na to se každý vykašle. Microsoft využívá nekalé praktiky, kdy jen může.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:21:42

liek pre W10 je super utilitka W10Privacy Odkaz http://www.winprivacy.de/english-home/
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:40:01

snad to funguje, další je donotspy10:
Odkaz
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 08:26:08

Přesně tak. Spoustě lidí se tam w10 nalila vlivem "zdarma" donucovacího upgradu.. a kolik takových PC bylo prostě totálně v lagu? no dost, dle toho, jak to chodilo na reinstall.. jasně.. byly kšefty což o to.. ale lidi z toho byly na prášky. Já to říkal pořád.. "přeplácnutí os" je blbost. Není nad čistou instalaci. Spousta lidí co se tak bavím nemusí 10ky právě kvůli tomu.. přitom na čisté instalaci jedou jak víno.. njnjn mrkvosoft se super updaty jako vždy zazářil
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 09:08:27
avatar
Za sebe musím říct, že jsem po upgrade neměl žádný problém víc jak půl roku. Nakonec sice přišel reinstall na čistou instalačku, ale to už je spíš taková rutina, že to 1-2x za rok přeinstaluju.
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 09:05:38

Za Win10 zaplatíte tak jako tak, až budete upgradovat PC.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 12:29:57

Nebudeme ;)
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 10:50:12
avatar
Neprešiel som zadarmo a nikdy prejsť nebudem chcieť...
...
Ale keby som chcel prejsť, tak prejdem kedykoľvek zadarmo !!!
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 13:06:43
avatar
Najrýchlejšie rastúci oeračný systém je pochvala ktorú si Win10 nezaslúži.

Keby dával MS Windows 7 zadarmo pri prechode z Windows XP a Windows Vista tak by nárast sedmičky bol mnohonásobne rýchlejší a jej podiel na trhu dosiahol hodnôt akým sa Win8, 8.1 či 10 ani zďaleka nepriblížia a to ani ich súčet za pár rokov.

Strašenie ľudí typu, neprešli ste zaplatíte je hlúpa MS propaganda. Dnes už aj malé decko vie, že Win10 zadarmo pokračuje a bude pokračovať. Dobrovoľne odškrtnutá krádež osobných údajov užívateľov je pre MS veľkým lákadlom ...
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 14:22:07
avatar
jako nainstalovali nam 10 do prace (doma mam 7) a po pul roce pouzivani muzu rict ze maji vyrazne horsi stabilitu.

Velice casto se mi ted stava ze i banalni kopirovani bunek, nerkuli provazani vice excelu fcemi proste a jednoduse vede ke spadnuti office.

Velka nevyhoda pak proti 7 je ze to nejde v 10 zastavit. V 7 ste si mohli pustit spravce a pred spadnutim jste to mohli zkusit poladit, pripadne pockat. V 10 to zuchne hned a jen vam probehne pred obrazovkou noticka.
earthquake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zdarma aj dnes 2016-09-27 15:39:48
avatar
Zdarma sa da instalovat stale. Staci v BIOS-e zmenit datum na nejaky pred 29.7.2016, nainstalovat cistu instalaciu Win10(mozete pouzit kluc k Win7 samozrejem adekvatnu verziu), nepripojit sa na internet pri instalacii, po instalacii zakazat automaticke nastavenie casu(pripadne skontrolovat aby bol datum pred 29.7.2016), pripojit na internet a voalaaa - je aktivovane. Po aktivacii zapnut opat automaticke nastyvenie casu, alebo ho nastavit rucne na aktualny. Vyskusane uz mnoho krat.
Braincreator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-30 13:02:34

proč měnit nastavení datumu v biosu nebo být offline??? Přechod přes update sice už nefunguje, ale čistá instalace za použití klíče pro win7 odpovídající verze funguje normálně. Jen se pro instalaci nebo aktivaci musí použít build z listopadu a novější
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-01 00:17:48

Kdyby byly Windows za 500,-Kč, kdo by se s tímto postupem páral? Ale když ty systémy prodávají za tisíce, nechť si je strčí do .... a české ručičky si hold poradí s pořízením OS zdarma.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 17:12:09
avatar
Konec hádání a raději mi pošlete odkaz na to jakoi voltáž má sběrnice PCI - EXPRESS 1,2,3 nemůžu to nikde najít. Předem děkuji za pomoc.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 17:53:08

75 W (3.3 V×3 A + 12 V×5.5 A)
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 18:27:27
avatar
Děkuji nejvyšší
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-28 07:43:13

ja osovne na mojom ntb som nemal problem s win10, slape rychlo, na ploche som za cca 15s, niektore programy co mi pod win8 nesli ale pod 7 sli idu uz aj na desine a to iste aj o hrach, samozrejme niektore hry uz nejdu, ale tie maju vyse 15 rokov

co ale som si vsimol, nie kazdy pc/ntb zvladne win10, musi byt fakt aspon kus schopnejsi cpu, inac to laguje atd ako napr priatelke, cize naroky na hw sli hore

co sa tyka toho sledovania, je to uz trapne, kazdy os vas sleduje, kazdy mobil vas sleduje, dokonca mozno aj tv ak mate smartku, len sa o tom nehovori ale o desiatke nejako velmi

co sa tyka typu "dal som si desiatku a hned mi polka programov nefunguje" a toto je problem microsoftu? ako nechcem sa ho zastavat, ale ked ja vydam novy os a nejaky tvorca programu chce aby to bezalo pod mojim os, tak predsa vydam aktualizaciu, aby to slo, to takto aj drbete Apple a Google ked vydaju novu verziu ich mobilneho os a zrazu zistite, ze polka appiek nefunguje, kedze vyvojar zaspal
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-28 12:03:20
avatar
Vsechny OS nas sleduji, takze si to musime nechat automaticky a bezvyhradne libit? Tohle neni obhajoba.. Dalsi, obrovsky rozdil je ve zpusobu pouziti - na PC mnozi taky pracujeme, data v nem maji tedy absolutne nesrovnatelnou hodnotu.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-28 12:37:15

nechces? nepouzivaj, toto jedine ti mozem povedat, ak sleduju data, vedia preco, ako mne sa to tiez nepaci, ale ked viem, ze taketo praktiky su, tak si predsa nebudem v pc nechavat nejake citlive data, hole baby a podobne

Za dalsie, na svete je miliarda ludi, preco si myslis, ze prave teba by mali sledovat? Ak nebudem nikde vyskakovat, robit zo seba majstra sveta, tak na teba kaslu, pochybujem, ze kazdeho cloveka co je pripojeny na net budu skenovat podrobne a skenovat vsetky subory co ma v pc, je to chore si take mysliet

btw ak sa nepaci, daj si to sifrovat a mas po probleme
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-01 00:46:21

Ahoj, bohužel žijeme v digitálním světě. Stačí pokud máš chytrý telefon s GPS, operátor ví kde se pohybuješ, pokud cestuješ autem, operátor ví kudy projíždíš, kde se zdržuješ nejvíce. Platíš kartou na terminálech ? Banka už ví, utratí 2.500,-Kč za pohonné hmoty. Má někdo facebook ? přihlašuje z IP adresy tady, tady a tady. Používá někdo bezdrátovou klávesnici? a přihlašuje se s ní do internetového bankovnictví ? Kolik lidí přemýšlí, že dosah takové klávesnice může být i přes stěnu k sousedovi? Masakr dnešní doba. Chce být někdo v dnešním světě inkognito? Dle mého nesmí mít bankovní účty, internet,(E-mail, facebook apod.) mobilní telefon, nebo alespoň ten bez GPS a na dobíjecí kupon a nesepisovat smlouvy s pojišťovnama.

Prostě to nejde. Když někdo (i společnost) chce, tak se dokáže dovědět skutečně o dotyčném člověku mnoho. Bohužel.

Nebo žiji v paranoie ? Proč potom jsou klávesnice k přihlášení na internetovém bankovnictví zobrazené na obrazovce, aby se čísla dala vyklikat prostřednictvím myši? Setkal jsem s tím, že ta čísla jsou ještě navíc pravidelně přehazována aby nešla vysledovat trajektorie kurzoru.

Něco ve smyslu, že mě sleduje OS v mém počítači, který nevyužívám pro práci, ani pro vývoj perpetum mobile, mě nechává zcela klidným v poměru co jsem napsal výše. Někde jsem četl článek od nějakého IT technika, který si přelepuje náplastí web kameru na svém notebooku, protože ji má integrovanou do vyklápěcího displeje a jistota prostě není.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-01 08:25:26

no ved presne, ale to im nevysvetlis nijako, hlavne ze minuskuju jak sialeny ale to, ze dnesna doba je taka, ze o tebe vedia vsetko a dnesna technologia je tak prepracovana aj na sledovanie

vsade same wifiny, bluetooth atd, kto vie, co vsetko sa ukryva v tych signaloch? uz ich niekto rozkodoval a odhalili? pochybujem

proste dneska hadzat spinu len na microsoft kvoli win 10 je ubohe, ak nechces byt sledovani, chod do lesa a zi ako praveky ludia, ine vychodisko nie je
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-01 13:35:38
avatar
Citace:
ak nechces byt sledovani, chod do lesa a zi ako praveky ludia, ine vychodisko nie je


ani to by ti nepomohlo, mohol by nad tebou prelietávať špionážny satelit, či test nejakého dronu, na tejto planéte sa už človek na 100% neschová...
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Anniversary Update 2016-09-28 11:01:38
avatar
O Anniversary Update mi ani nemluv. Všude jsem četl, jak je to super, tak jsem si ho nainstaloval ručně. Bože to byla chyba. Po instalaci přišla první vlna aktualizací. Počítač po ní už nenaběhl, tak jsem systém obnovil, znovu přišli aktualizace a počítač nenaběhl. Tak jsem zvolil návrat do továrního nastavení tu nejextrémnější možnost, kdy to máte jak čistou instalaci, vydrželo to měsíc a pak počítač znovu nenaběhl. Skončilo to tím, že jsem si vytvořil instalační win 10 USB disk a počítač kompletně přeinstaloval. Teď už to běží, ale dva měsíce jsem se s tím s*al, některý software kvůli tomu nešel nainstalovat. Prostě když Microsoft nemá něco řádně odladěného, tak by to neměl vůbec pouštět do světa. A to není rozhodně v jejich podání poprvé, kdy se něco takového děje. Vždycky to postihne jen někoho ale i tak těch lidí bývá dost.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Win 10 je na pi... 2016-09-28 12:07:01

Trvám na tom. Přišel jsem o svůj milovaný NB a tak jsem pořídil na jednom e-shopu použité Lenovo. Nechci chválit a jmenovat, ale mám tam i5 6200U a R7 M370. SSHD a ze single channel jsem udělal dual. Ve výsledku je systém velmi svižný. To ale nic nemění na tom, že některé aplikace, které fungovaly na 7 byly na tom sestavení, co jsem měl jakoby rozostřené po spuštění. A většina z těch aplikací po aktualizaci na tu Anniversary prostě padala. Takže zopakuji stejnou věc, kterou jsem udělal i po zlegalizaci nelegálních Win 7. Systém se zálohuje, z pevného disku se stane externí, protože připravit se o legální 10 je ještě větší blbost, než je používat. Komu se 10 líbí a pro koho jsou přínosem, ať je používá.
Dá se na ně zvyknout, ale kdo měl 7 a zvykl si na aplikace, které obsahovaly 7 a chybí v 10, ten jim prostě na chuť nepřijde až do roku 2020. A protože i dnes normálně funguje na mém kompu i XP, můžu si tu lhůtu prodloužit až do mých 60. :-) Win 10 je na pi...
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-01 00:59:53

Samozřejmě, proti gustu žádný dišputát. Své kouzlo měly windows 3,11 oproti 3,1, stejně tak Win 98 byly o poznání stabilnější jak win 95, WIN 2000 byly k prdu a přišly dle mého nejpokročilejší v té době právě windows XP. Již byly opravdu přehledné a oproti těm W98 značný posun. Po XP jsem přišel na chuť i těm W7 a věř nevěř, teď mám W10, zakázal jsem pro mě nepotřebné updaty, mam je na SSD a od zmáčknutí tlačítka spuštění počítače jsem na ploše skutečně do 10 vteřin. Pro mě W10 jsou plus minus stejně přehledné jako W7, je tam nápověda. Je to opět o zvyku na obnovené prostředí. S čím jsem skutečně neměl problém bylo, že vyhledávají aktuální ovladače zařízení, jako základní desky, monitoru, grafické karty.

Z mého pohledu nevidím dvakrát důvod proč nepřejít na W10, ale je to můj subjektivní názor, skutečně jsem nezkoušel hru typu VLAK, STUNTS, STREET ROD, STREET ROD 2, WOLF 3D, DOOM, HERETIC, Duke Nukem a podobné hitovky pod dosboxem rozjet, tak v tomto směru nemám přehled, ale co se týče uživatelského prostředí W10 pro mě určitě nejsou katastrofální či nepochopitelné.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No tak je používej :-) 2016-10-02 22:58:47

Já uvedu příklad pro všechny verze win. Od 3.11 až po w10. 3.11 byly fakticky první. Tehdy jsem je bral jako grafickou nadstavbu DOSu. Tím vlastně win byly. Schopnosti win byly do jisté míry limitované i oním prohlášením o velikosti paměti. Nicméně pokud mi někdo naservíruje systém a tvrdí, že je user ready, tak se nemůže stát, že okno ovládacích panelů správce zařízení (třeba) je rozmazané. Neostré. Pokud mi někdo bude tvrdit, že je to systém pro lidi a že udělali všechno tak, aby to fungovalo, pak někdo počítá s tím, že jsme zhloupli. Windows 7 je naprosto neoddiskutovatelně nejkomplexnější operační systém. Je to to nejlepší, co MS stvořil. Třeba ty rozmazaný okna neměly ani 3.11. Ani 95, ani 98, ani 98 SE, ani NT. 2000 jsem neměl. XP byly kombinací toho nejlepšího z předchozích systémů. Ale 64 bit programy si žádaly posun a 64bit verze XP se moc nechytila. Přišly Visty. A první problémy. Ovladače nebyly, xpéčkový se někdy musely instalovat poněkud nestandardně a správa paměti byla ubohá. Byl to nedodělek. Vyhýbal jsem se jim a naštěstí přišly win7. Jejich první vydání jsem ignoroval. Nebyly potřeba a reputace byla taky nevalná. Hlavně díky Vistám. Ale taky to nebylo ono. Teprve SP1 je udělal tím, čím byly. XP potřebovaly servispacky 3. Win 8? Dlaždice. Novinka. Metro? Děs. Ale ani 8 neměly pokud vím rozmazané podokna. Název a záhlaví podle win10. Ostré a jemné a čitelné. Obsah jako v 7. Ale rozmazaný. Rozuměj. Jestli mi někdo chce tvrdit, že je něco hotové, nesmí to mít nedostatky, které opravují život. Nesmí to mít neduhy. Jestli to má být operační systém, který nahrazuje předchozí,měl by mít všechno, co měly systémy předchozí, jen lepší. Ani jednu věc win10 neplní. Když vezmu v potaz, že ani pro majitele karet nVidia není přínosem takovým, jako pro AMDčkaře, pak je něco špatně. Když otevřu správce, ať to má střih 10. Ne vyblité barvy okolo a pak rozmazané barvy uvnitř. Když už to nemá Media center, což třeba já považuji za TOP win aplikaci nebo jiné, ať se to dá stáhnout. Nedá. Jsou alternativy. A v tomhle duchu bych mohl psat donekonečna. W10 je napi...! Je to nedodělek. Kočkopes. A Android ho vytlačí. I když je daleko náročnější na paměť, i když je plný reklam... Win 7 byl systém, který neotravoval život. Mám v PC 6 disků. A tři systémy. Vlastně 4. XP sp3, win7sp1 a win10. A Linux. Není to jen o hrách. Ani v 7 už nešly korektně všechny hry. Ale nebolelo to. Tohle všechno se da shrnout do jedné věty. Win 10 jsou zkrátka napi.... Zítra půjdou do NB 7. Hezký večer.
stachuj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-29 13:36:01

ty "licence zdarma" byly pekna sracka, radsi win7
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-01 03:13:23

Někdo to může vnímat jako podvod na lidi, kteří se stali pokusnými králíky Microsoftu ( Jak budou Windows fungovat v praxi) a jiní lidé to viděli třeba tak, že měli příležitost za staré Windows mít Windows nové a ZADARMO. No nekup to ne ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 661x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1567x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1246x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1925x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1917x
Komentářů: 3