Intel SSD řady 320 mají problém s mizením dat – Intel chybu připouští a doporučuje zálohovat Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 17 červenec 2011
altSpolečnost Intel řeší další neobvyklou provozní chybu jejich hardwaru.

 

 

 

 

Společnost Intel je sice největší výrobce čipů na světě, což by předpokládalo vysokou spolehlivost a přísné kontroly a testování produktů před jejich vydání na trh, ale v poslední době se objevilo hned několik chyb u výrobků této společnosti. Co do okamžitých důsledků sice bezvýznamná, ale finančně a časově pro Intel drahá chyba v čipsetech nových desek LGA 1155 znamenala jen trochu trapného zdržení a vysvětlování. Nyní je tu ovšem další a opět poněkud trapná chyba, která ale má pro postižené uživatelé mnohem závažnější a okamžité následky.

Týká se SSD disků společnosti Intel, což jak víme, není poprvé, kdy mají disky Intel nějaký problém. Při uvedení jejich první generace Intel řešil problém s jejich rychlou degradací. Poté se objevila technologie TRIM, která tento problém vyřešila. Nově objevená chyba se týká SSD disků série Intel 320. Hlásí se stále více uživatelů, kteří z ničeho nic přijdou o všechna data na tomto disku a jeho kapacita se sníží na pouhých 8MB. Intel již existenci tohoto problému přiznal.

Otázkou je, zda se oprava chyby obejde bez výměny všech prodaných SSD, nebo postačí jen vydání opravného firmware. Intel každopádně doporučuje pravidelné zálohy disku a na řešení se pracuje. 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 17:59:14

Citace:
Intel každopádně doporučuje pravidelné zálohy disku ...
Na oddíl D: disku SSD 320
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 18:24:24
avatar
No kurňa!

Člověk si objedná SSDčko a po hartusení na OCZ a jejich mazání stížností z fór se rozhodne pro Intel a dva dny na to si přečte tenhle článek...

Snad se mi nějaké problémy vyhnou.


EDIT: Sorry, na nic nereaguji. Měl to být "nový příspěvek".
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 18:37:47
avatar
tyjo to ja bych si priste urcite vybral ocz.. co jsem pokukoval po jejich forech zdalo se mi, ze jednaji slusne.. ted mam ssd od intelu a sice slape jako hodinky, ale je daleko pomalejsi nez bylo pred rokem. samozrejme udrzbe se venuji pravidelne atd... ale teda tvoje zprava me docela znejistila... jakeho dalsiho vyrobce si vybrat?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 19:00:54
avatar
Corsair, Kingston?

Ale mohol by nám to Loki trochu ozrejmiť, o aké sťažnosti a problémy u OCZ išlo. Zaujíma ma to.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 19:26:00

Možná Ti napovím já. V dubnu jsem do nové sestavy kupoval SSD OCZ Vertex II. Deklarované parametry vypadaly výborně a dal jsem mu přednost před SSD Intel 320 120 GB.

První instalace win 7 ultimate x64 se zadrhla na 93% instalace. Provedl jsem tedy naformátování disku a zkusil druhou instalaci, která se ani nerozeběhla, protože disk zmizel ze systému - bios MB Asus Sabertooth ho prostě přestal vidět. Následovalo mnohonásobné přehazování sata kabelů v různých portech a na 17. ( slovy sedmnáctý ) pokus, přísahá
m Bohu, po čtyřech dnech vztekání, se mi podařilo nainstalovat windows. Instalace driverů a programů dál probíhala pěkným tempem, až do instalace Nera. Ta zadrhla, následoval bluescreen a disk se odpojil ze systému :-)

Další instalace proběhla korektně a počítač šlapal celých pět dní. Šestý den se po spuštění google chrome objevila modrá obrazovka. Sedmý den se modrá obrazovka objevila 3x a osmýý den disk chcípnul. Doslova. Už se mi nepodařil připojit. Klírnutí biosu, jiný počítač, zkusil jsem všechno co mě napadlo....

Na novém počítači jsem nainstaloval systém na prastarý raptor a hledal pomoc na stránkách OCZ. Tam jsem se dočetl ve fóru, že u SSD OCZ Vertex II je to zcela běžná závada a že jejich poruchovost je extrémní.

Disk jsem šel reklamovat, OCZ mi disk vyměnilo za nový - trvalo to pouhých čtrnáct dní.

Přinesl jsem si domů úplně nový disk, zapojil ho a po 5 pokusech nainstalovat operační systém jsem ho nesl zpátky do obchodu. Tenhle disk počítač nedetekoval vůbec.

Druhý den jsem si vyzvedl peníze za OCZ Vertex II a záeroveň doplatil pár korun za domluvený SSD Intel 320.

V Alze vůbec nekladli odpor s tím, že s těmi disky mají strašné zkušenosti.

Mimochodem, ten Intel šlape jako hodinky.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Majiteľ Vertexu 2 2011-07-17 20:12:54
avatar
Minulý rok niekedy asi v septembri som si kúpil 60GB Vertex 2. Neustále inštalujem nové programy na otestovanie a mnohé potom odinštalujem a podobne hry, ktoré potom odkopírujem na HDD a neskôr keď sa chcem zase k nejakej hre vrátiť, tak zase ju v priebehu chvíľky na dané SSD skopírujem(aby mi hra šlapala rýchlejšie). Už niekoľko krát som preinštalúval Winy(pri poriadnom používaní nie je divu, že treba tento príšerný systém stále preinštalúvať bez ohľadu na to o ktorú verziu ide).

Verdikt(skúsenosti za danú dobu používania)
Zápory (spozorované za doterajšiu dobu používania): ŽIADNE
Plusy (-II-): Práca na PC je v porovnaní s HDD fakt radosť. Všetko chodí neporovnateľne rýchlejšie a PC je neporovnateľne tichšie, keďže SSD nevydáva nijaký otravný "hrkajúci" zvuk ako HDD.

Už sa neviem dočkať kedy pôjdem do nového SSD(Vertex 3 alebo Force 3...nič iné na trhu nie je tak rýchle a pritom cenovo tak rozumné a to hlavne v prípade Corsairu...poprípade do nejaké PCIE OCZtka).
typhoon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - taktéž majitel Vertex 22 2011-07-17 21:56:15

V podstatě s Tebou souhlasím, mám stejný disk a možné o něco starší. Jen se u mne projevil problém s AMD-sata-powermanagment-off. Ale malá oprava registru a zatím klídek.
Takže by jsem ho doporučil, ale už není v prodeji.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 23:07:37
avatar
Jak je na tom Vertex3? Přemýšlel jsem o něm, ale prvně by mě zajímalo, jestli jsou s ním taky nějaké problémy.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 07:32:14
avatar
Jestli máš SATA 3 tak pocítíš radikální navýšení přenosový rychlosti (520 / 480 mbps). ale jinak je výkon prakticky stejný s Vertexem 2, navýšení IOPS si v praxi nemáš šanci všimnout.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 12:57:40
avatar
jj, navýšenie IOPS je slabé, preto by som skôr volil možno REVODRIVE X2, ktoré je v 100GB verzii za celkom fajn cenu.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 12:58:51
avatar
Vertex 3 mal v prvej sérii údajne tak ako všetci ostatný konkurenti problémy s vadnými radičmi, keďže radiče vyrába pre výrobcov SSD diskov jedna a tá istá spoločnosť. Preto by som si dal pozor pri kúpe nového Vertexu 3 (či aj konkurenčných diskov) aby náhodou omylom niekde nezapadol v nejakom obchode a teda napatril ešte ku starej prvej sérii s chybnými radičmi.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 07:29:59
avatar
Souhlasím mám ho taky rok a jediný kde jsem si všiml rozdíl ve výkonu po roce jsou benchmarky a to stejně jen o pár % čísel.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 20:21:25
avatar
Díky ti, že jsi to tu popsal. Přesně tyhle problémy jsem myslel. Hlavně mě nepotěšilo, jak se k tomu OCZ postavilo. Veškeré problémy házelo na uživatele a jakékoliv otázky nebo připomínky na fóru bez pardonu mazalo.

Ohledně těch SSD jako takových:

Fakt nevím co bych doporučil, neb tohle bude moje první zkušenost. Ale zdá se mi, že buď je to SSD pomalejší než konkurence a funguje, nebo je naopak rychlé, ale bývá často problémové ....
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 13:07:41
avatar
Citace:
Hlavně mě nepotěšilo, jak se k tomu OCZ postavilo. Veškeré problémy házelo na uživatele a jakékoliv otázky nebo připomínky na fóru bez pardonu mazalo.

"Občas" netreba veriť každému "profesionálnemu" redaktorovi a jeho žvástom, ktoré potom ovce opakujú kde to len ide...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 13:11:08
avatar
Díky za přípomínku.

Není to tak, že bych četl dané informace jen z nějakého IT webu. On google najde dost...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 16:57:34
avatar
No ide o to, že to v pohode mohlo byť tak, že nejaký odporcovia značky, resp. úbohý ľudia ktorý nemajú nič lepšie na práci, jednoducho prišli kydať na fórach o SSDčkach, ktoré najskôr nemali, aj keď sa mohli trafiť do toho, že sa niektoré kazia, pretože problémy s radičmi boli známe u všetkých spoločností a to im pochopiteľne vymazali a mali ďalší námet na rozvíjanie nezmyslov. Niekomu takéto zabíjanie času rýpaním do spoločností robí dobre.
Keď si vezmem môj prípad normálneho užívateľa a majiteľa Vertexu 2, tak samozrejme mi funguje skvele, ale keby nefungoval, tak by som ho jednoducho poslal na reklamáciu späť do obchodu a zakrátko dostal nový a neobťažoval by som vypisovaním nejakých nezmyslov na fóra o tom aké príšerné je, že som natrafil na vadný kus hardvéru, keďže všetok hardvér na svete má (bohužiaľ) svoje percento chybných kusov.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 19:53:10
avatar
Niekde som videl, že u OCZ je to percento až 3,5%... Nič si z toho ale nerobím, lebo popri Intele predá ďaleko najviac SSDčiek práve OCZ, myslím.
Tu som narýchlo našiel nejaké údaje, trochu sa to líši: Odkaz
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 20:05:57
avatar
Ježiši!

Ten 2TB Caviar tam mám taky a on je nejmíň spolehlivej...

SAKRA SAKRA SAKRA!!!

Ale díky za tabulku elancere.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 23:57:06
avatar
Ja tam mám taký istý 1TB (šlape 28 mesiacov) a OCZtko (iba 1 mesiac), zatiaľ obidve v pohode...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-19 11:44:36
avatar
No ja mám zase 1TB Dekstar už skoro 3 roky a viac než dva roky ho mám zapojený v RAID 0 so Samsungom a tiež stále klape všetko super, aj keď som sa za posledné dva roky sťahoval asi 7krát
Honzik1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 23:11:43

OCZ jdou do háje taky. Mám Crucial M4 a patří mezi špičku. Nechápu proč všichni radši koupí drahý Intel nebo drahý a nespolehlivý OCZ.....přitom Crucial M4 je jeden z nejlepších a nehraje si na reklamní triky typu sekvenční rychlosti....navíc cenová politika je nanjevýš dobrá.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-19 10:27:12
avatar
Údržba? Jaká údržba? Doufám, že nedefragmenruješ. To se právěže u SSD s TRIM nedoporučuje, protože si ho tak spíše zbrzdíš.
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 18:26:36
avatar
A to je důvod, proč SSD zatím ee, i když by to byl opravdu mega boost pro rychlost systému. Pořád tu máme nějaké problémy s SSD.
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ja som takyto svoj postoj zmen 2011-07-19 17:02:49
avatar
ja som takyto svoj postoj zmenil a nelutujem

Kupil som si Vertex2, prvy som musel reklamovat, ale druhy funguje uz takmer rok bezproblemov,

s tym ze ho vedome pouzivam len na system, hry a nepodstatne data. ostatne mam zalohovane.

Ja vravim ze uz ziadne PC / notebook bez rychleho SSD,
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 19:43:47
avatar
Já se chystám na tohle: Odkaz Snad se mi to zrychli když teď mám 2 HDD v RAID ve Stripu
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 20:26:23
avatar
Tak ako to vôbec nevyzerá ako zlá voľba vzhľadom na výkon+kapacita/cena
Možno, že aj ja zvolím dačo také a pri takomto riešení bude snáď i istejšia spoľahlivosť
...keď som tak pozeral po nete, tak za danú cenu už by sa určite viac oplatilo OCZ REVODRIVE 3...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 09:30:37
avatar
No právě. Za tu cenu je běžná 240 a tady je navíc ještě ta supr rychlost
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 20:21:40
avatar
Tak to do toho pěkně jdeš,vypadá to zajímavě a taky bych se nad tím pozastavil.No zatím zůstanu u klasiky co se točí nezlobí.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 00:04:14
avatar
Milovane a zatracovane SSDecka hold kazdej ma sve zkusenosti.
jan.cerny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co třeba takové kradení témat? 2011-07-18 03:38:51

Honzo, mám pocit, že jsme si něco o lhaní a vykrádání témat už jednou něco říkali. Co ty na to?

Nevím jak ty, ale ve mě slovního spojení pro postižené uživatelé evokuje, že SSD Intel 320 způsobuje retardaci.

Vhodné slovo by tedy mělo být poškozené.

Ještě bych rád věděl, co znamená „stále více uživatelů“. To je něco jako Jyrkův: „Lepší život pro obyčejné lidi?“ :-)
Když už opisuješ, aspoň si přečti zdroj. Ono slovo několik uživatelů znamenalo asi 20 lidí a jeden menší dealer měl 7 (slovy sedm) z 600 prodaných kusů, tedy poruchovost menší, než je u běžných disků.

Jo, typická čecháčkovská malost, nemám něco nebo na to nemám, tak do toho kopu, dokud si neprokopu špičku boty nebo nezlomím palec na noze.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 10:33:01
avatar
Postižený nájemník, postižený uživatel vs. postižený člověk. Viditelně ti čeština moc neříká, ale věz, že pokud bys o ní něco věděl, rozhodně by ti toto spojení nepřipomínalo retardaci, ale běžné slovní spojení, které znamená, že byla daná osoba něčím negativně zastižena, ovlivněna anebo i to poškozena.

Zbytek mě nezajímá, tak jenom k té češtině - tam je špatně pouze to "uživatelÉ".
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 13:13:36
avatar
Psychológia patrí v podstate medzi moje hoby a jedna z veľmi známych vecí je, že ľudia nedokážu myslieť na niečo iné, ako na to o čom hovoria. To v tomto prípade znamená, že tuto pán čitateľ musí mať k retardácii dosť blízko, keďže normálne uvažujúceho čitateľa nemôže takéto spojenie o retardácii vôbec napadnúť
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-19 10:42:18
avatar
Taky nevím co má proti postiženým. Co se týká třeba právních výrazů, tak je velký rozdíl mezi poškozeným, postiženým nebo dotčeným.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 11:28:49
avatar
Presne tak. neco me postihlo, tak jsem postizeny. A dlouhe E se da prehlednout.
S tim poctem... No bylo by dobre uvest zdroj, aby si to mohl clovek prebrat a nenastala chyba v prekladu.
martin1983 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 09:31:57

JJ něco podobného se mi stalo.Intel 320 120GB 3 dny starý a najednou hláška port 0 device error a v biosu byl vidět jako 8MB
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 18:52:08
avatar
jak koukam tak přes všechna ujištování jsou problémy se SSD velké a když jsem i na jiném serveru poukázal na to že to není tak růžové tak mě vyštěkali....
Popisovaný problém s instalací Win je ještě v pohodě, horší to musí být když má člověk nainstalovány všechny aplikace na nějakém větším SSD (256GB) který je skoro plný a z minuty na minutu je všechno včudu, to musí pak hoodně nasrat
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 22:05:01
avatar
Tak já jich měl v počítači už hodně moc a nikdy s žádným SSD problém nebyl. To, že problémy jsou, je jasné, rozbíjí se všechno. Plotnové disky už jsem také za život reklamoval minimálně tři, co si pamatuju. A jednou se to taky posralo tak, že to nešlo ani nahodit. To je relativní.

Napadá mě třeba problém disků Seagate, které se taky docela kazily, než vydali tuším opravu firmware. Takže to nejsou jen SSD a určitě to není každý druhý, jak by se mohlo zdát.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-19 11:30:09
avatar
jasně, kazí se všechno, ale u HDD prakticky nehrozí že náhle odejde bez nějakých signálů předem a když už tak je to záležitost mechaniky či elektroniky, plotny s daty zůstanou v pohodě a data jdou vytáhnout.
Naopak SSD odejde kompletně z minuty na minuty a data jsou rychle a trvale fuč. Z klasického disku jdou v 95% zachránit či před úplným "doběháním" disku přesunout.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-19 11:23:19

Řekl bych, že používat dneska SSD na ukládání dat, je jemně řečeno rozmařilost :-)

Typické použití přece je využívat SSD jako systémový disk a pak člověk přichází pouze o systém a nainstalované programy.

Ony ty SSD disky jsou skvělá věc ne že ne. Prostě i na rychlém počítači je s nimi všechno rychlejší.

Na druhou stranu osobně to vidím jen při instalaci programů
a driverů a především při načítání skype po startu systému. U něj nedochází k žádné prodlevě, než se aktivuje.

A v Photoshopu. Jak postupně digitalizuji staré kinofilmy, ze kterých se snažím vyždímat maximum k základním úpravám a vzhledem k použitému rozlišení skenování má pak fotka něco přes 700 MB, tak tam je to vidět hodně.

Pochopitelně ýe vliv má i to, že Intel Core 2600K je výkonem jinde než moje prastaré C2Q 6600, ale díky čekání na nový disk mám srovnání výkonu v Photoshopu se systém s SSD i raptory v raidu0.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-19 11:08:00

Mě za 15 let odešel jen jeden HDD a to jen kvůli tomu, že při formátování vypadla elektřina. Jelikož se to u nás stává maximálně dvakrát do roka, záložní zdroj pochopitelně nemám a RAW soubor převést zpátky na NTFS jsem nedokázal, takže mě opustil raptor ještě v záruce.

Nejméně 10 roků mám v počítači víc než dva disky, zhruba od dob Athlonů XP.

Vzhledem k tomu, že tentýž počítač je můj výrobní prostředek, k tomu domácí minilab a navíc domácí multimediální centrum, počítač mi běží minimálně 16 hodin denně 7 dní v týdnu.

HDD považuji za poměrně velmi spolehlivé, nebo jsem měl štěstí.

U těch mnou zmiňovaných Vertexů jsem měl buď extrémní smůlu, nebo spíše tipuji, že se jednalo o celou vadnou šarži díky některým poruchovým komponentám, myslím, že jsem někde zahlédl článek o poruchových řadičích SandForce...

Třem kamarádům jsem loni dával do počítače 2x Intel X25 M a 1x éčkový Kingston a tyhle starší SSD disky šlapou bez problémů.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-19 12:19:45

To me zase odeslo par normalnich HDD. Seagate 120GB (vymenili mi ho za 160 a ta slape uz roky). Predtim nejaka 40GB ani nevim co to bylo. A naposled Caviar Black 1TB. I kdyz je to 1 disk za par let tak mi jich zase tak moc rukama neprojde. A podotykam, ze jak seagate tak WD mi prestali fungovat ze dne naden aniz by SMART zpusobil nejakej poprask, nebo se mi zacal sypat filesystem.

Grafickou kartu sem reklamoval snad kazdou kterou sem koupil, to je proste smula, nekde si ty % chybovosti vybrat musej.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-19 23:09:58
avatar
tak to je divné, jestli to nezlobilo napětí....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 548x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2187x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1290x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1868x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1669x
Komentářů: 0