Intel: NVIDIA není v konkurenční pozici – V souboji Intel a NVIDIA se zapomíná na třetího … Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 26 únor 2009
altIntel zdá se vrací NVIDIA její loňský výpad proti procesorům jako takovým. Prezentace proti ION je na světě a není sama ….

 

 

 

Ještě než se dostaneme k dnešní zprávě, tak ještě včera platilo, že prezentaci proti NVIDIA ION kterou vydal Intel, nikdo neviděl. Dnes už to neplatí:

Další část prezentace zde.

Jak vidíte, tak Intel skutečně prohlašuje otevřeně, že ION není novinky, není o ní zájem, nebude mít dlouhého trvání a není validována společností Intel pro procesory ATOM. Včerejší odpověď v podobně prezentace společnosti Intel se tak rázem dostává do trochu jiného světla. Konečně přesně víme, na co reagovala.

NVIDIA a Intel jsou otevřeně ve sporu. Že se nemají obě firmy rádi, víme už více než rok. Problémy se táhnout od té doby, co společnosti NVIDIA narostl po, pro ni veleúspěšném roce 2007, hřebínek až do nebes. To vygradovalo tím, že NVIDIA dokonce začala prohlašovat, že procesory jsou mrtvá záležitost. V té době už ale běžela jednání o další spolupráci mezi Intelem a NVIDIA a to zejména ohledně možnosti dělat čipové sady NVIDIA pro procesory Intel. Jak to dopadlo, už víme. Intel jasně vzkázal, že spolupráce Intel a NVIDIA čipových sad je do budoucna mrtvá a očekává se v tomto finální rozhodnutí soudu (zda je, či není stávající licence platná).

Ostrý spor se před nějakou dobou rozhořel o platformu ATOM. Vygradoval v posledním týdnu, kdy už se téměř jedná o zákopovou válku a vzájemné bombardování se prezentacemi na téma proč ION stojí za starou belu a naopak proč nakope Intel do zadní části procesoru … Konflikt se začíná přelívat i do jiných oblastí. Ředitel společnosti Intel nedávno prohlásil, že NVIDIA není v konkurenční pozici a to proto, že když nemá platformu (tedy procesor) nemá co na prodej. Grafický subsystém bude totiž brzy (letos) integrován do procesoru a NVIDIA nemá na rozdíl od společnosti Intel tuto možnost. Podle šéfa společnosti Intel je pak už na trhu jediná společnost, která má kompletní platformu a je schopna tvorby procesoru s integrovanou grafikou – AMD. Šéf společnosti Intel nedává dlouhodobě naději společnosti NVIDIA ani v segmentu diskrétních grafických karet. Ačkoliv Intel v současnosti nemá diskrétní grafickou kartu, Intel bude mít brzy Larrabee, a svou platformu zkompletuje, zatímco u NVIDIA nehrozí, že by v dohledné době měla vlastní X86 procesor, konkurenceschopný současným Intel nebo AMD CPU. Podstatná část podnikání NVIDIA je závislá na čipsetech pro AMD i Intel procesory, nicméně tento business brzy padne. Na konci tohoto procesu tak bude mít NVIDIA možnost konkurovat jen na poli samostatných grafických karet, ale to už proti kompletním platformám Intel a AMD.
Podle šéfa společnosti Intel tak není NVIDIA v konkurenceschopné pozici. V tom případě ale trochu nechápeme, proč je tak ostrý souboj kolem NVIDIA ION platformy. U výrobců našel ION kladnou odezvu, u zákazníků se to zatím neví, jelikož na trhu zatím žádný ION produkt není. ION ale na platformě Intel pochopení asi jen tak nenajde. Nicméně na konci roku uvede NVIDAI ION2, který bude spárován s procesorem VIA, takže to už nebude Intel platforma. Souboj to bude ještě hodně zajímavý. Intel představí procesor s integrovanou grafikou, který bude postaven proti klasickému čipsetu s integrovanou grafikou ve spojení s procesorem VIA. Který princip zvítězí se terpva uvidí, ale uvidíme to až v roce 2010. Letos ale Intel nenechá společnosti NVIDIA ani kapku prostoru a ostrý souboj bude pokračovat.

Musíme se na to ale dívat realisticky, Intel evidentně cítí, že na poli vývoje integrovaných grafických karet, zejména co se jejich schopností týká, zaspal. Jenže také je pravda, že doteď to nikomu nevadilo. Intel má také ohromný kapitál a vývojové možnosti, a zatímco dříve neměl proč hnát vývoj integrovaných grafik nějak výrazně kupředu, trh si to nežádal, dnes už důvod má. Funkční i výkonový náskok, který dnes NVIDIA v čipsetu 9400M má, je ale také to jediné co má. Pokud se Intel rozhodne s tím něco udělat, obávám se, že NVIDIA není skutečně v pozici, kdy by se proti tomu mohla bránit. Bylo velmi krátkozraké, a mnoho lidí na to společnost NVIDIA loni upozorňovala, když se otevřeně pustila do kritiky procesorů. Intel rozhodně nezapomíná - NVIDIA zapomněla na to, že Intel zkrátka potřebuje a mlátit ruku, která vás krmí, to nebylo moc chytré. NVIDIA není dost silná konkurovat Intelu – obrat klesl na pouhých necelých 500 milionů dolarů (Intel má pořad 8 miliard), o nějakých ziscích si NVIDIA může nechat zdát, ztráta v posledním kvartále byla 150 milionů a vyhlídky na zlepšení jsou téměř nulové. ION je jednou z posledních možností NVIDIA, jak proti klasickým platformám Intel a nezvykle tichému AMD, jak uspět.

Právě AMD-ATI je to, které může ze současné situace pro sebe dost vytěžit. AMD má v ruce všechno – kompletní platformu jako Intel a vysoce funkční a výkonné integrované i diskrétní grafické karty jako NVIDIA. Takže zatímco Intel se bude zaměstnávat se slábnoucí NVIDIA, AMD je oba nepozorovaně obejde, i když je pravda, že z několika poznámek šéfa Intelu je patrné, že AMD po očku sleduje. Ať už NVIDIA ION uspěje nebo ne, konkurenci na levných mobilních počítačích (nikoliv netboocích) už má – AMD NEO stojí stejně, ale umí ještě víc, má totiž do party výkonnější procesor a AMD pracuje i na procesoru s integrovaným grafickým jádrem. V souboji Intel vs NVIDIA se začíná zapomínat, že je tu ještě třetí do party. Tomu to ale v současnosti vůbec nevadí, má totiž klid na práci. Pro nás zákazníky ale bude vývoj v oblasti levných mobilních počítačů hodně zajímavý …

Zdroj: Xbitlabs.com, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čo skôr 2009-02-26 14:49:13

Bohužial AMD mám momentálne iné priority/starosti a nestíha bojovať na všetkých frontoch. Určila si svoje priority a tých sa drží, aj napriek tomu, že sa objavujú aj iné príležitosti.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 15:06:10

Uplny souhlas. Toho klidu zas tak moc nema,nejvetsi starosti ktere ma,ma totiz sama se sebou.

"Takže zatímco Intel se bude zaměstnávat se slábnoucí NVIDIA, AMD je oba nepozorovaně obejde ... "

DD nezlob se na me,ale obcas ti to ujede a je z clanku citit,komu fandis
Ale neodsuzuju to,ja jim fandim taky
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heh 2009-02-26 15:31:05

Jak to můžeš říci? DD je přeci nestraný, máš to napsané pod každým článkem a že fandí AMD-ATI? No tak to už je úplná spekulace a fantazie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 15:50:57
avatar
v tomto případě jsem ještě nestranější než kdy dříve - platformy ATOM, ION a NEO shledávám osobně nezajímavými. Vlastně jsem spíše zaujatý proti všem třem, radši bych vývoj v jiných oblastech
Neznámý  2009-02-26 21:55:28

ZdaR TanisCZ, viď, a to viď, taky, si tak, říkám, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nestranný 2009-02-27 11:25:08

Nestranný a objektívny sú dve rozdielne veci.

DD nie je nestranný, lebo to by znamenalo, že nemôže vyjadriť svoj názor v prípade ak by ten názor nejakým spôsobom vyzdvihoval jednu stranu.

DD je objektívny, pretože dáva obidvom stranám rovnaké počiatočné podmienky a testy robí nestranne. Závery testov už nie sú nestranné, ale objektívne, lebo vyjadrí svoj názor.

V prípade ak hociktorý produkt je maximálne nevýhodný a tester vyjadrí svoj názor o tom, stráca svoju nestrannosť, ale nie objektivitu.

V tomto článku sa ale jedná o morálne otázky a tam normálny človek musí vyjadriť svoj názor a ten je vždy subjektívny (nemôže sa oprieť objektívne argumenty, lebo mrav alebo morálka sú subjektívne veličiny) a o nejakej nestrannosti nemôže byť ani reč (v pozitívnom vyjadrení).
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 15:43:26

DD fandí technologii a inovaci, zkrátka nejlepšímu řešení a vůbec ho nezajímá nějaká značka čipu na daném produktu!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 15:47:48
avatar
v případě netbooků a ATOM, ION či NEO mám spíš pocit, ž eje to technologický krok vzad, osobně těmto platformám nefandím ani jedné ... ale uznávám, že se to někomu asi líbí.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 16:27:52
avatar
Je to otazka osobnich preferenci. Lidi zaujala extremni mobilita, a ze to zvladne to co slaby pocitac(vice nez PDA). Ne kazdy je tomu fanda, ale verim, ze to sve zastance najde.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 17:15:12
avatar
Osobne suhlasim s tymto nazorom...
Pokial ide o mobilitu alebo vydrz, su aj mensie klasicke notebooky, rovnako ako notebooky s vacsou vydrzou.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 20:43:48
avatar
jo ale když chceš malý mobilní notebook s vysokou výdrží tak tě vyjde na dobrých 30 tisíc a více.
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 22:04:04

Když vyšel Asus EEE 701 a poté 901, tak jsem byl opravdu nadšený, ale když jsem měl na očích chvíli Asus EEE 901, tak jsem zjistil, že je až příliš malý.
Teď se zaměřuju na 12-13" notebooky, které jsou podle mě akorát. Bohužel se tam používají klasické CPU (no bohužel cenově, výkonostně naopak), takže stojí cca od 16000Kč výš a to je oproti 8000Kč za Asus EEE poměrně dost, proto bych uvítal nějaký 12" AMD NEO s Turionem X2 a X1250 za 10000 - 12000Kč. No asi se nedočkam
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 22:25:35
avatar
jo dočkáš v březnu/dubnu má být vydán 12" notebook od HP založený na platformě AMD NEO s cenou kolem 12-15 tisíc
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 15:49:07
avatar
já fandím technologii a HW jako takovému, a mě je upřímě jedno kdo tohle vyhraje, já v netboocích a platfomách ATOM, ION nebo NEO nevidím nic moc zajímavého - já to používat nechci a nebudu nemá mi to co nabídnout. Takžke ve skutečnosti nefandím ani jedné radši bych víc výkonu a technologické pokročilosti jinde.
gloriainexcelsis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 15:40:10

Nefandí AMD... To není pravda. Fandí Hardware a pokroku v technologiích. Není ani červený ani zelený... Tak neurážej, jo! A když se ti to nelíbí, jdi jinam. Já mu Fandím. A ATI taky. Jo a ještě AMD. Tak toho navážení nech, jo?
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 16:32:49

Co ty si zac ?
Z 75% mych navsev IT webu chodim sem,tech 25% patri EH a PCT,na kterych si overuju nejake informace,ktere se mi tu nepozdavaji.
Mam rad formu podani tohoto webu,protoze je hodne osobity a opravdu z nej mam pocit,ze je zde na hardware pohlizeno z pohledu obycejneho cloveka,coz zde vyvolava v celku vasnive reakce tipu obc nebo thomasblue
Mam rad,kdyz se nam tu vsemozne snazi vysvetlit,jaky je DD ati amd fanatiko mamlas
Tito spasitele nas hloupouckych vychazeji z toho,ze nejsme schopni si informace zde overit a ze prave diky osobitemu pristupu zde se sem radi vracime a cteme. Asi je to strasne s*re

Fandim DD-mu a drzim mu prsty,zaroven jsem ale presvedcen,ze je fanda amd-ati,i kdyz bude do krve tvrdit,ze ne. Ale me to nevadi,protoze ja jako obycejny spotrebitel,ktery ma vlastni rozum,ma doma vyrobky od vsech zde zminovanych znacek(amd,intel,nv),ktery si precte 10 recenzi nez koupi nejakou kartu s nim v 90% souhlasim.
To je na tom to krasne ...
gloriainexcelsis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-27 08:33:41

Já jsem z Prahy a jsem maminčin Tak mi neber, prosím, právo na zábavu. Dle tvého komentáře víme oba, o co tady jde. Mě by ani nevadil zápal pro nějakou značku (a podle článků tady asi nemusím říkat, kterou myslím), ale spíš to zaryté popírání, že tomu tak není. A to je právě ta komedie, kterou se bavím
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 15:46:11

nemam nic proti nvidii, ale byt v sucasnej situacii tak som ticho a makam na novych produktoch.. intel je v tazkej pohode.. to nvidia moze mat problemy.. ten ION2 by mohol byt fajn, len je skoda, ze ho neuvedu skor.. na viziach sa zarabat neda.. podstatne su len rpdukty, ktore sa predavaju.. a to sa este nepredava ani prvy ION..
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 16:37:23
avatar
no ceri se nam vodicka,...
nettopy jdou docela mimo mne, AMD by podle mne mnelo spis jit do normalnich noteboku
i kdyz ten ASUS eee tablet s GPS a TVtunerem uz je docela zajimavy pocin, ale cena uz tak ludova asi nebude
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 19:55:34
avatar
AMD by malo ísť do toho o čo bude záujem. A ak bude o netbooky, tak by to mali okamžite využiť. Proste tam by boli bezkonkurenčný.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 16:54:43
avatar
"Nakope do zadní části procesoru..." Celkom ma to pobavilo! Inak zaujímavá úvaha
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 16:56:49
avatar
skoda ze se s tim AMD Neo nebudou delat i netbooky..hned bych do nej sel...btw co byste mi poradili za netbook? mel bych to do skoly na prednasky a na internet..hlavne chci vydrz ale nechci do toho vrazet penez pomalu jako za notase..a notase nechci dik za rady
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 20:51:18
avatar
ono je to všechno na jedno kopito. Když už tak ale kupuj s min. 4-6 článkovou baterií, tych s 3článkovou je lepsi se vyhnout.
Jinak asi jediný netbook co mne zaujel s tych co sem mněl moznost vyzkoušet je od dellu, který v sobě nemá žádné mechanické součásti (je chlazený pasivně a má SSD disk). Takže je celý netbook absolutně bezhlučný.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 21:21:51

Výdrž=6ti článková baterie a to tak jako tak vyjde kolem 10k. Nejlevnější možnost je ACER 110 s SSD+dokoupit baterii za cca 1700 a i s myškou se vejdeš do 7000,- Varianta s klasickým diskem vyjde kolem těch 10k a tam bych doporučil asi variantu od Lenova nebo ASUS Eee PC 1000H
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vystizne 2009-02-26 20:18:31
avatar
Ktomuto clanku presne sedi porekadlo "ticha voda brehy myje" AMD znova prekvapi a zaskoceny bude tentoraz aj Intel.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-26 21:27:16

Toho bych se nebál ani v nejmenším. Intel má situaci pod kontrolou a v blízké době určitě nic jako boom Athlonů64 nehrozí, což je trochu škoda.
I.N.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to hej, ale 2009-02-27 09:33:29
avatar
Tiež si nemyslím, že príde nejaký zázrak ako Athlon64, ale zasa: Predsa aj Radeony 3xxx boli tak trochu prekvapením a veľmi podareným.
Veľkým prísľubom do budúcna je pre mňa už len to, že AMD má konečne konkurencie schopné procesory, nad ktorých kúpou by som aj ja ako užívateľ uvažoval. Nehovoriac o tom, že u kariet s cenou pre bežného užívateľa (cca 5000) je ATI podľa mňa jasná voľba.
Takže tichá voda brehy mele, ale možno ich už aj trochu vymlela, len si to nevšímame.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 310x
Komentářů: 0
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 401x
Komentářů: 1
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!Monday, 09 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1179x
Komentářů: 7
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří servery
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří serveryFriday, 06 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1076x
Komentářů: 5
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvih
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvihThursday, 05 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 3
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběh
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběhWednesday, 04 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 676x
Komentářů: 1