Nereferenční krasavice ATI HD5800 přichází Tisk E-mail
Napsal Tomáš Hort   
Neděle, 28 únor 2010
altNereferenční modely karet ATI HD5800 mnoha výrobců se v nejbližší objeví i na českém trhu. Podívejme se, na co se můžeme těšit a kde hledat favority pro koupi.

 

 

  Zatímco u grafické karty ATI Radeon HD5830 ani není na trhu referenční model, u HD5850 a HD5870 jsou a ještě chvíli budou. A to minimálně do  té doby než se rozšíří ty nereferenční, které jsou v těchto dnech představovány mnoha výrobci. DD už nám ve své aktualitě ukázal verze karet od MSI. Pro mě to je teda meganářez, co s tím PCB MSI udělalo, fakt špička. A musíme si přiznat - nic takového tady dlouho nebylo. Možná by se to dalo přirovnat jen k akci Gainwardu s paměťmi GDDR5 na HD4850, ale to bylo trochu jiné maso (i když taky skvělé:)). Nu ale MSI není jedinný výrobce, který nové karty uvádí, tak se pojďme podívat, jak to vypadá jinde.

 

HIS

  Grafické karty HIS u nás nejsou skoro distribuovány, ale v některých odbchodech se dovezené najít dají. To ale nic nemění na tom, že je to velká chyba, nechat si utíkat takové luxusní grafiky. Já osobně jsem fanouškem HIS grafik už od doby ATI X700, kterou jsem sice dvakrát reklamoval a pokaždé dostal novou, ale tak nějak se mi designově líbila a byl jsem nadšen i z nadstandardního příslušenství, které k ní bylo. HIS určitě nespí, a proto už představilo nové modely grafik ATI HD5800. A to, že to není jen tak nějaké představení, se podívejme hned:

his_hd5830_normal

  První verze nových nereferenčních karet HIS je s chladičem iCooler V, který je další generací úspěšných chladičů IceQ. Sice už není tak hezký a zajímavý, ale ono je težké třeba IceQ4 z karet HD4850 a 4870 překonat. Krabice vypadá úzká ale delší než obvykle. Stejná verze chladiče i krabice je u karet HD5850 a HD5870, keré vychází spolu s HD5830. Všechny modely mají v základní verzi základní takty, a všechny mají také verzi Turbo, o které za chvilku. V příslušenství je redukce DVI na VGA, dvě napájecí 6pin redukce z molex, crossfire můstek a manuál s CD. Není to málo, ale kde je nějaká ta specialita jako vždy?

his_hd5870_mw2
 

  Tady! Ve vylepšené edici totiž dostaneme ke grafických kartám z řady HD5800 i poukaz na akční hru Call of Duty: Modern Warfare 2, což k zahození rozhodně není. Důležitá bude cena, za jakou se bude vylepšená edice prodávat. Tu zatím nevíme, neb ani jedna z karet v tomto nereferenčním provedení zatím nedorazila k prodejcům. A teď k verzím Turbo. HISsi už dlouho drží pověst výrobce s výbornými přetaktovanými modely s vlastním PCB, které zajišťuje nižší spotřebu oproti konkurenci. Tak to bylo u HD38xx i HD48xx. Zatím nevíme jak to bude u těchto novinek, ale už se těšíme. Osobně bych nějakou chtěl sehnat na testy, tak uvidím, jak se zadaří.

  U HIS měli vždy základní verzi, Turbo a extrémní TurboX verzi. Aktuálně byla zatím představena pouze Turbo verze. U HD5870 má takty 875/4900MHz oproti 850/4800MHz v základu. No ty paměti mohli jít ještě, ale lepší než nic. U HD5850 má Turbo model 775/4600MHz oproti 725/4000MHz v základu. To je už zajímavější výrobní overclock. U HD5830 je Turbo 840/4400MHz oproti 800/4000MHz základním, to také jde. Celkově jsou tak nové modely zajímavé, budeme čekat na ceny, se kterými přijdou, hlavně za edici s COD:MW2. Zajímavostí také bude, jak se budou hodně lišit výkony chladičů, které určitě nebudou stejné (ač to na všech fotkách vypadá) u všech typů.

 

Asus

  Na webu společnosti Asus je zatím představena pouze nereferenční verze HD5830, kterou už jsme tu v některé novince také viděli, avšak Asus už nám zaslal i fotky ostatních vyšších modelů. Ty se řadí do série TOP, tedy přetaktované edice. Všechny také mají funkci Voltage Tweak. Asus HD5850 DirectCU TOP má stejný chladič jako HD5830. Takty má 765/4500MHz oproti základním 725/4000MHz.

asus_hd5850top

  Máte pravdu, jeden rozdíl tam mezi HD5850 a HD5830 je. Z tohoto obrázku vidíme, že nad logem Asus na kartě jsou červené pruhy, HD5830 je má podle všeho černé. Mnohem zajímavější je ale model Asus HD5870 TOP, který má nový chladič. Je přetaktován na 105% základní verze a výhodou může být, že teplý vzduch se vyfoukává ze skříně ven.

asus_hd5870top

  Černé provedení s červenými pruhy se na první pohled ani moc od referenční verze nemění. Uvidíme, jaký tam je rozdíl, až přijde na recenzi. Každopádně vůbec nevypadá špatně. Takty jsou 900/4900MHz oproti základním 850/4800MHz, takže hezké zvýšení na jádře. Jsme také zvědavi, jak budou vypadat modely bez výrobního přetaktování.

  Když to tak vidíme, rozhodně se je na co těšit. V některé z dalších novinek si představíme i další nereferenční modely od ostatních výrobců.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Tomáš "holoway" Hort
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:31:44
avatar
cim dal tim vic povedenejsi karticky byla tu vubec u rady 4xxx taky takova nabidka?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:35:45
avatar
Podlě mě jo. Také byly nereferenční edice. Ale tohle je nové, tak si to staré moc nepamatujeme. Na druhou stranu u HD5000 je to jiné. Ty karty vlastně přichází po hrozně dlouhé době, zatímco u HD4800 byli dřív a hodně se to s těma referenčníma míchalo.No ale osobně by mi tak Asus HD5870 ve skříni nevadila
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 22:37:55
avatar
To ani mě, ale s tou předchozí řadou máš pravdu, dost se to míchalo (byla konkurence)
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - IceQ 4 2010-03-15 19:44:30

HIS HD 4850 IceQ 4 TurboX 512MB, mam ji dobra karta.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nádherné kousky 2010-02-28 10:36:29
avatar
Kdybych nevěděl co s penězma, tak bych sbíral grafiky jako umělecká díla. Hned bych si pořídil Asus HD5870 TOP za vytrínku
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 14:42:58
avatar
Do mojej čierno-červenej skrine by ten Asus tiež pasoval!
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 16:24:39
avatar
Nereferenční kousky vždycky potěší.
Mnohem lepší, než jenom změněná nálepka na chladiči
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 08:26:04

No mám pocit, že od Asusu ta 5850 nebude dobře chlazená. Co jsem měl na své 4850 chladič od Asusu z verze top, tak se to přehřívalo a dost mě to štvaloa až v GRIDu, kde se mi to vypímalo třeba u konce závodu. Po nainstalování AC twin turbo je karta klidna jak detska prdelka po mesickove masti . A i s takty přes 700 na jadru tam není v zátěži víc jak +/- 60°C
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 11:51:50
avatar
Tak jestli myslíš Glaciator, tak ten byl hodně tragickej. Já tu svou měl normal bez TOP a vrátil jsem to po měsíci. Doufám, že se poučili a tenhle bude lepší...uvidíme no
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 13:21:03
avatar
Cetl jsem recenzi na DirectCu u konkurence a dopadlo to dost tragicky. Vysoke teploty a hlucny chladic.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:42:29
avatar
Tak to nechápu, co u Asusu dělají. Glaciátor byl to samý. Mi přijde, že to snad ani netestujou. Že jen navrhnou designově a přitlučou to k PCB
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 09:26:18
avatar
hlavní rozdíl mezi chladiči které jsou takhle oplastované je snad jenom design.... referenční verze nebo ne, stejně by tam nejspíš šlo něco co chladí líp..
Springman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - gpu clock tool 2010-03-02 07:26:41

Kde se dá stáhnout AMD gpu clock tool prosím? Nikde to nemohu najít.. Mám tu nereferenční 5850 toxic a myslím, že by zvládla trochu víc..
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HIS... 2010-03-02 09:11:47
avatar
je jeden z výrobců kterým se radši osobně vyhýbám... když kdysi kámoš koupil bratrovi x1650 od HIS s jejich "krásným" chladičem IceQ (aneb AC Silencer revize3), nešlo tomu pořádně ani zjistit kolik že má ten větrák otáček... a přitom já s referenční x1600 od sapphire nebyl omezen nijak
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 15:11:59
avatar
Tak to bych také mohl odsuzovat Asus karty, když sem měl ne moc povedenou HD4850...navíc od dob X1650 je to už pár let a taky jsem psal, že jsem měl HIS X700 dvakrát na reklamaci. To se nedá brát, podle takové zkušenosti, všechno se kazí, jen je dobrý, když to není zrovna tobě (mě)...takže hezkej koment ale názor o ničem
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 23:00:15
avatar
názor? názor je takový že radši než riskovat tak koupím osvědčenou značku.....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-04 22:51:32
avatar
což je obecně chyba zákazníků. náhodou se něco posere a už je to špatněj výrobce? mám něco dlouho a funguje to, a proto to znamená, že je to dobré a ne jako to minule, co hned odešlo. to vidím v práci, to myšlení většiny zákazníků
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-05 08:47:17

Chybí mi tu docela tahle kráska
http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Asus/Asus_Radeon_HD_5870_Matrix_01.jpg
Vymazlená edice rog rozhodně stojí za představení
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jaká karta? 2010-03-08 16:55:40
avatar
No zrovna řeším, jakou kartu koupit a pořád se nemohu rozhodnout zda 5850 a nebo 5870 a pak od koho a zda referenční a nebo nějakou lepší... Jde o ticho dobrej výkon i do budoucna obmněnuji cca 2 roky GK a rozhodně do toho nehodlám dát víc jak 9000,- máte prosím někdo nějakej tip? Snad poprvé se nemohu rozhodnout... jinak díky za DD recenze, jelikož ač se mnohdy zdají zaujaté, není to tak, má v pohledu na HW dost podobné názory, a povětšinou mi opravdu vychází výběr a +/- dle cena výkon a ne dle zelená/ruda, nebo AMD/intel.. Díky DD, jen tak dál. ;)

mám C2D 6600 2,4GH 8GBram a 4850 s pasivem(větráček sjem přidal a jede na 900
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:17:17

HD 5870 s tím, že časem vyměníš chladič
Jednoduché počty
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-14 16:40:49
avatar
ta od ASUS u je skutocne nadherna.
ale uz asi nikdy nechcem graficku kartu v hentakom puzdre s jednym chladicom.
Fidla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-20 21:10:52
avatar
Kde jsou ty časy, kdy bylo i při refernčním návrhu vidět téměr celé PCB a ne kus plastu jako teď.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 418x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 984x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 835x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 955x
Komentářů: 1
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1713x
Komentářů: 6
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníÚterý, 09 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1770x
Komentářů: 1