Hráči na konzolích Xbox One se mohou těšit na plynulé hraní. AMD FreeSync 2 jde do akce.
Tohle je velká událost. Hry na konzolích nejsou zrovna plynulé, většina běží jen na 30FPS, lagy jsou časté, což prostě není ideální. Společnost Microsoft ve spolupráci s AMD nyní oznamují, že v rámci jarního update systému se majitelé stávajících Xbox One S a Xbox One X dočkají podpory AMD FreeSync 2(AdaptiveSync) včetně HDR!
Všichni se shodují, že tohle je velké. Technologie snímkové frekvence je jednou z nejpřínosnějších věcí, která se v poslední době objevila. Ačkoliv nás hlavně NVIDIA zlobí se svým GSYNC, přestože je standardem FreeSync od AMD, které je technologicky lepší a hlavně dostupnější a schváleno co by AdaptiveSync jako průmyslový standard, každý kdo si tuhle věc vyzkoušel v praxi (jinak se její přínos popsat nedá), tak ví, jak skvělá věc to je.
Zejména hráči na konzolích, kde FPS jsou nižší a lagy znatelné, se tak mohou těšit na značné zlepšení. Samozřejmě k tomu budou potřebovat monitor s FreeSync 2. Monitor, který FreeSync podporuje skrze HDMI. Takových je k dispozici už kolem 200 modelů. Bohužel v současnosti to neumí žádná TV, a tak výrobci budou muset přidat v tomto ohledu. Je pravděpodobné, že FreeSync podporu možná přidá i SONY, kdy její PS4 PRO má také Radeon grafiku, která by FreeSync umět mohla. Tohle by mohl být další krok k tomu, odstranit konečně GSYNC. Je ale otázka, zda NV bude podporovat FreeSync u nové generace karet.
Zatím si tedy tuhle skvělou technologii vyhlazování snímkové frekvence bez zbytečných nákladů mohou užívat hráči na PC a AMD Radeon grafikami a brzy také majitelé Xbox One S/X (což jsou také hráči s AMD Radeon grafikami). Jsem docela zvědav na srovnání v praxi v případě Xbox hry s FreeSync a bez, jak moc to plynulosti pomůže.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|