ADATA XPG chystají až 5000MHz DDR4 paměti – nové modely SPECTRIX D41 modulů s RGB Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 23 duben 2018
altSpolečnost ADATA chystá novou generaci XPG DDR4 pamětí, které zvládnout až 5000MHz. Už letos!

 

 

 

 

SPECTRIX D41 je nová generace paměťových modelů od ADATA XPG. Nabízeny budou v samostatných 8GB nebo 16GB modulech a samozřejmě kitech 2x 8GB, 4x 8GB nebo 2x 16GB a 4x 16GB. Vybaveny budou XMP 2.0 (funguje na Intel i AMD platformě) a na trh dorazí v širokém spektru rychlostí.

Začínat budou na 2666MHz a dál budou nabízeny 3000/3200 a 3600MHz. Později se objeví i rychlejší modely, kdy ADATA chce ještě letos představit 4600MHz, a později až 5000MHz. K dispozici budou dvě barevná provedení vlastních modulů (Crimson Red a Titanium Gray) a všechny budou mít kovový heatspreader a navrchu modulu parádní RGB podsvícení (samozřejmě plně nastavitelné).

ADATA udává podporu pro všechny aktuální Intel a AMD platformy. Vzhledem k tomu, že AMD RYZEN těží z vyšších taktů RAM opravdu hodně (což je vzhledem k tomu, že vnitřní sběrnice procesoru běhá na stejném taktu jako RAM) a v tuto chvíli testujeme opravdu úžasný přínos výkonu v případě až 3600MHz pamětí, docela bych byl zvědav, zda půjde použít ještě rychlejší. Kdyby fungovaly RAM na 5000MHz, mohl by být výkon RYZEN procesorů v řadě situací o mnoho desítek % lepší, než ukazují dnes se standardními 2933MHz RAM. Určitě nové ADATA XPG vyzkoušíme, samozřejmě hlavně to, jak pěkně svítí ;).

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 07:46:29
avatar
Osobne by som bol vďačný, ak by ste vysokofrekvenčné RAM otestovali aj s Threadripperom 1950X, najlepšie 4x16GB alebo 8x8GB, pri 4-ch zapojení. Čakám síce na 2950X, ale zatiaľ som nikde podobný test nenašiel, keďže modulov s podobným taktovaním je pomálu.
palda00 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 07:54:45

Naprosto souhlasím, hlavně 8x8 nebo 8x16 gb na jaké frekvence se dá dostat
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 08:17:52

K tomuto tématu bych měl dost základních dotazů. Chápu, že strejda google by mi pomohl, ale jednak je snazší se zeptat a jednak hledání v kontextu je dosti složité, když tomu člověk nerozumí. Všude se píše o jednotlivých aspektech, ale nikde to není vysvětleno jako celek a hlavně jsem nenašel nikde konkrétní příklady. Ale vzhledem k tomu, že procesor i desky jsou nové, je to asi logické.

Pokud by se vysvětlení objevilo v připravovaném článku o rychlých pamětech, byl bych moc rád a děkuji.

Takže:
U platformy X470 se viz předchozí článek uvádí maximální takt paměti 2933 MHz. Tak jak to, že tam jde osadit rychlejší?
A jakou vlastně nejrychlejší paměť tam jde smrknout?
A jak s deskou? ta to musí podporovat? protože třeba u té desky, na které jste testovali 2700x je maximální frekvence 3 446 MHz. Ale Vy testujete úžasný výkon 3 600 MHz pamětí. Jak to? Nebo to je na jiné desce? Nebo se časem aktualizuje bios?
A když tedy výrobce představí 5000 MHz paměti, je to na úkor časování? takže budou paměti stejně pomalé? a kde je tedy nějaká optimální hranice mezi časováním a frekvencí?

Nj, vím, je toho docela dost, ale předpokládám, že pc budu kupovat na nějakou dobu, tak bych rád pořídil nejlepší možnou kombinaci pro 2700x.

Děkuji
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 08:49:30
avatar
1) 2933MHz je výrobcom deklarovaná podpora integrovaného pamäťového radiča Ryzen 2700X. Doska môže podporovať aj vyššie frekvencie RAM, avšak výrobca CPU už správnu funkcionalitu pri vyšších frekvenciách negarantuje.
2) Nejrychlejší paměť: Je vždy potrebné vziať do úvahy reálne možnosti CPU radiča a konkrétnej dosky. Pre Ryzen a dosky X370 a X470 je aktuálne bežne dosahovaný strop stabilnej funkcionality cca 3600MHz, resp. X470 ešte nemali dosť času sa predviesť. Taktiež ale platí, že frekvenčne najrýchlejšie moduly RAM nie sú vždy zárukou najvyššieho výkonu.
3) Jak s deskou: Áno, doska musí podporovať použitie konkrétnej frekvencie RAM modulov. V prípade uvedenej nezrovnalosti 3446 vs 3600 sa jedná buď o upgrade biosu alebo proste daná doska umožňuje nastaviť aj vyššiu frekvenciu, hoci jej výrobca oficiálne deklaruje menej.
4) Časování: Áno, všeobecne platí, že vyššia frekvencia RAM so sebou prináša "horšie" časovanie. Je vhodné si vybrať moduly s čo najvyššou frekvenciou a čo najnižším časovaním (samozrejme ale s ohľadom na možnosti dosky a CPU... a prípadne cenu).
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 08:53:18

Moc děkuji za vysvětlení.

Asi to tedy znamená počkat, co přinesou konkrétní testy jednotlivých komponent, a pak až vybrat.
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 09:04:39
avatar
ono je vždy dobré vedieť, za čo dávam peniaze, takže ak chcete mať istotu a dobrý pocit, určite je rozumné počkať na reálne testy a tiež skúsenosti iných užívateľov. Osobne vám však s pokojným svedomím odporúčam kombináciu Ryzen 2700X s pamäťami G.SKILL 3600MHz (AMD má na webe zoznam kompatibilných typov) a dosku X470. Neviem, čo si predstavujete pod pojmom "na dlhšiu dobu", ale ako to nie je viac ako 4-5 rokov, takáto zostava vás nemôže sklamať.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 09:25:29

ano, tak nějak jsem to myslel 4-5 let. Zdá že doby, kdy jsem před 180 lety koupil I7-3820 a vlastně stíhá vše i dnes...jsou ty tam
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 11:09:14

Otázka je, na co míříš. Přínos RAM je dost odlišný dle scénáře. Do her někdy "až" pár jednotek %, ale za špatný poměr navýšení ceny. Jiné operace (např. práce s daty-pravděpodobně v práci) je věc jiná a může skutečně mít přínos.
V podstatě se dá říci, že to co je deklarováno ze strany CPU (rychlost RAM) je zároveň nejlepší poměr cena/výkon.

Jinými slovy, moc to neřeš. Radši ušetřený litr za rychlejší paměti investuj do MB, která bude v budoucnu třeba lépe sedět s novým CPU.

Velmi podobné téma je u SSD, sice je moderní a pěkný NVMe SSD, ale v praxi přínos opět jen tam, kde se pracuje s daty (rendering videa např.).
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 09:24:18

tu rychlost ram řeším hlavně proto, že do paměti nahrávám hodně často a velká data. Čím rychlejší to bude, tím příjemnější práce. Chápu, že do toho vstupují i jiné věci jako rychlost HDD a pod. No a pokud je to pak přínos i pro hry, tím líp.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 11:15:28

Takhle, jestli spojuješ HHD a rychlost RAM, tak to už vůbec neřeš Oboje řeš z pohledu kapacity, ne rychlosti.
A rychlost RAM je pak související s daty CPU/GPU/RAM, ne RAM/úložiště.
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 09:27:29
avatar
No to je jasné, že vždy si treba definovať účel a že prínos RAM frekvencie je odlišný pri rôznych úlohách. Pre Ryzen je ale vhodné použiť rýchlejšie RAM kvôli infinite fabric, kde preukázateľne prináša benefity pri súčasnom využití viacerých CCX. To je aj prípad hier, renderingu HEVC, 3D modelingu atd.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 11:15:08

Jasně, ale rychlost RAM je téma "endgame obsah", tedy pokud rozpočet vyřešil jiné úkoly "na max", tzn CPU, GPU, úložiště, MB, chlazení... tak přijde na přetřes že ano, v rámci "rozpočet nehraje roli a jdu po max" řešíš rychlost RAM nad rámec běžných specifik.

Tedy, u tazatele krom účelu nevíme ani zda hraje či nikoli nehraje roli rozpočet. A obávám se, že pokud se řeší build až na 5 let, tak peníze očividně hrají roli....
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 12:16:29
avatar
...peniaze vždy hrajú svoju úlohu. ja som sa mu snažil poradiť, čo je vhodná kombinácia. Či na to má liter CZK (40 EUR) navyše alebo nemá, alebo či potrebuje ten výkon navyše, to ja fakt neriešim.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-26 08:04:04

přesně tak, prostě rámcovou cenu udá procesor a deska, tam je to celkem jasné. A pak jestli paměť bude -+ pár kaček... a zvýší to výkon, tak už je to v celkové ceně úplně jedno.

A nezačínejte debatu, co je pár kaček.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1480x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1039x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1505x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Středa, 16 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1680x
Komentářů: 3