Takhle mají vypadat hry! CryEngine3 SDK 3.4.0 předvádí novinky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 16 April 2012
Jeden z velmi silných herních enginů nabízí i velmi propracovaný editor (vývojářský kit) pro vývojáře her. Nyní dorazila verze 3.4.0 a předvádí nové vylepšené možnosti a stojí rozhodně za vidění. Doufejme, že toho vývojáři v dohledné době rychle využijí a nové hry budou vypadat důstojně schopnostem a možnostem současného HW. Na tomto enginu poběží oficiálně oznámený Crysis3, který nás, doufejme, potěší na jaře příštího roku.
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 00:02:59
avatar
taky mi z toho spadla celist crytek ted hodne dava, to vypada lepe nez samaritan demo. a hergot to more ty kamenny zdi ty barvy ty obliceje.....
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 00:09:58
avatar
fakt krása - len sa pýtam, prečo teda tie reálne hry vyzerajú tak nahovno...
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 00:18:33

Protože to nejsou jednoúčelový marketingový dema
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 01:15:03

Teselaciu a displacement lepsie predviedlo demicko Heaven v engine Unigine. Na tom skle nevidim nic zaujimave, to mal lepsie uz Red Faction nejakych 10 rokov dozadu.
Ale variabilny DOF a particle su ozaj nadhera a vodu ma crytek asi najlepsiu .
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-23 23:15:16
avatar
Hřebíček na hlavičku uhozen
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 08:07:46
avatar
protože to v prvé řadě musí rozhýbat i ty archeologické plečky od sony a microsoftu...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 08:18:28
avatar
to bola viac-menej básnická otázka ale pravdu máš, viď Crysis 2
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 20:53:59

Je to extrémně pormakaný a vymakaný jak jen to šlo udělat, bohužel všimni si že je to jen v 720p tz. že je to engin optimalizovaný i na konzole, z toho vyplívá, že cokoli bude postaveno na tomto enginu NEMŮŽE vypadat lépe než crysis 1 s Hi-res., tj něco jako crysis 2. Prostě dokud nebude engin jen na PC a novou generaci konzol, tak na tyhle cukrátka nema smysl slintat :-). Bohužel vás zklamu, až z tohodle crytek vyprdne crysis 3 nemůže a nebude vypada lépe než crysis 2 radši se s tim smiřte nebo budete zase zklamaný.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-18 00:01:20

To si nemyslim. Stačí to nainstalovat a je tam vidět, že to má dvě samostatný rendererovací knihovny - DX11 a DX9. Nicméně víc k tomu zatim říci nemůžu, protože se to nemá rádo s AMD HD 6970 / posledníma Catalystama. Jak v editoru tak v launcheru otevřu ten demo projekt, ze kterého je to video a spadne mi ovladač grafárny.

Edit: Dále mám příspěvek jak to zprovoznit.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 02:20:33

Je to super, a hned se je zase na co těšit..
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 06:46:41
avatar
Ta hudba k tomu nemá chybu, obličeje vypadají neskutečně dobře, jen aby, se v těch hrách i tak chovaly ty postavy, nějak "reálně"
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 07:43:01
avatar
No budem trosku pesimista . Aby mam tu radost padron za vyraz nedoku.vili tie mami milovane obstarozne konzole tak ano v Crysis 2 ktory som si predobjednal za 50 € a tak sklamany som uz dlho nebol druhy krat tu chybu neurobym .
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 11:11:51

Opět klasický fanboy názor - kozole může za to, že na PC hráče vývojáři serou ...

Mě by zajímalo čím za to můžou? Může snad konzole za to, že se Crytek vykašlal na PC a dodal tam DX9 hru? Může snad konzole za to, že Hi-Res textury a DX11 update vyšel až za půl roku, kdy byla celá slavná Crysis 2 už budgetovou hrou? Může snad konzole za to, že PC hráči jdou jak ovce a koupí sí hru za plnou cenu (ano také jsem koupil), i když je dopředu známo, že ta grafika zdaleka nebude to co se očekává a pak se nad tím rozčilují? Může snad konzole za to, že Crysis 2 kromě grafiky nenabízí vůbec nic?

Ať si každý udělá svůj názor, ale já tam vinu konzole nikde nevidím. Už jenom fakt, že ta hra může být v DX11 na PC a v DX9 na konzoli ukazuje, že to není problem konzole, ale vývojařského studia.

Mimochodem Crysis 3 je ohlášený pro PS3 a XBox360 ...
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 12:34:41
avatar
Ako kamo neviem preco mas potrebu obhajovat konzoly ... je jednoznacne a evidentne ze brzdia herny vyvoj uz peknych par rokov.

K tym otazkam co si polozil len tolko ...
"Mě by zajímalo čím za to můžou? Může snad konzole za to, že se Crytek vykašlal na PC a dodal tam DX9 hru?" ... Ano samozrejme ze moze ... sice urcite pod vplyvom EA a "ich vydania" ci nevydania. Keby to EA (crytek) nexceli vydat na konzoly tak to nevydaju a vyzera to a slape to ako hodinky.

"Může snad konzole za to, že Hi-Res textury a DX11 update vyšel až za půl roku, kdy byla celá slavná Crysis 2 už budgetovou hrou?" ... a kto iny za to moze ... vsak keby to nevydali na konzoly (resp keby to vydali na konzoli tak ako to mali vydat na PC v zivote sa to konzolisty nezahraju resp. s minusovymi FPS), tak to vydaju rovno v DX11 (mozno o pol roka ale vydaju) a neriesia kompatibility (a teda "horsiu kvalitu") pre konzoly.

"Může snad konzole za to, že PC hráči jdou jak ovce a koupí sí hru za plnou cenu (ano také jsem koupil), i když je dopředu známo, že ta grafika zdaleka nebude to co se očekává a pak se nad tím rozčilují?" ... ako toto je osobny nazor toho kto si hru xce - nexce kupit.

"Může snad konzole za to, že Crysis 2 kromě grafiky nenabízí vůbec nic? ... a kto iny za to moze ze sa teraz robia hry "na pockanie" pre "americanov" (s nulovym IQ). Vsetko sa "prisposobilo" jednoduchosti konzoly ... dokonca aj pribeh, obtiaznosti a aj hratelnost. Hlupy american co nexce instalovat hry a len sa hra ... taktiez sa nechce hrat nic "obtiazne" ale len arkadu alebo naskryptovanu hru ... kde ani nemusi rozmyslat a len striela.

"Ať si každý udělá svůj názor, ale já tam vinu konzole nikde nevidím. Už jenom fakt, že ta hra může být v DX11 na PC a v DX9 na konzoli ukazuje, že to není problem konzole, ale vývojařského studia." ... omg ... ale vsak si uvedom ze keby tu konzoly vobec neboli, tak sa v C2 DX9 ani neriesi. Neviem teda aky iny dokaz ti mam o tom "brzdeni" este dat. Vsak si to tu sam napisal. A este dodas ze nikde to brzdenie nevidis ... omg ...

VSAK OK NECH TU KONZOLY SU, ALE NECH SA ROBIA HRY IBA PRE NE A NIE MULTIPLATFORMNE. POTOM S TYM NEMAM PROBLEM ... kludne mohli urobit Crysis_conzole (v DX9, cisto pre krabicky) a potom Crysis2 (v DX1, cisto pre PC).

Preco to nieje mozne ? to netusim ... vsak PSP na svoje tituly (optimalizovane len pre PSP a nic ine a ani to inde nenajdete, aby ste sa to zahrali), takze evidentne to mozne je.

TAK ASI TOLKO K TOMU ZA CO VSETKO MOZU KONZOLY.

A laskavo tu "nezavadzaj" tvrdeniami ze za to nemozu konzoly ... keby tu tie "krabicky pre debilov" neboli tak hry idu stale dalej a len dopredu (v oblasti technologii a AI) ... a niesu zabrzdene "vyvojom" uz teraz starych "novych" konzol! (PS4, XBOX720, ...)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 12:46:54
avatar
Mě se třeba Crysis 2 hodně líbil a celou kampaň jsem si užil. Ta hra je dost těžká, grafika je hodně parádní a hratelnost není špatná, není to tupá koridorovka ala CoD, pořád tam zůstaly prvky z Crysis a Far Cry.

A svalovat vinu na konzole... Pravda je takové že spoustě lidí ta konzolová grafika stačí a takových lidí je dost na to aby se vyplatilo dělat pro ně hry. Grafika prostě není všechno, podívejte se kolika milionům lidí stačí grafika Angry Birds nebo minecraft. Z her se stala masová záležitost a dělat hry pro nadšence s nabušenými kompy by prostě tolik nevydělalo, takových lidí nebude o tolik víc než konzolistů aby se vyplatilo dělat pro ně exkluzivní hry.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-19 17:46:34
avatar
ok ja s Vami plne suhlasim ... a nikde netvrdim ze grafika je to najdolezitejsie a taktiez netvrdim to ze sa nemaju robit hry pre konzoly ... no na druhej strane ide o to, ze nech su teda bud hry iba na konzoly a iba na PC, alebo nech to potom optimalizuju aj na PC a nie len na konzoly.

Tot vse.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 15:36:08

"krabicky pre debilov" - to jste mohl napsat klidně na začátek svého příspěvku, ušetřil byste mi čtení zbytku. Sorry ale tohle je reakce zamindrákovanýho chudáka se zastydlou pubertou.

Chápu, každý potřebuje někoho na koho může házet vinu a nenávidět ho. Dříve to byli komunisti (zaslouženě), pak Microsoft dnes jsou to konzole. Uvědomte si, že spousta her by se dnes bez konzolové verze ani nezaplatila.

Ke Crysis 2 - vy asi nechápete, že port pro každé zařízení nakonec dělá jiný team. Konzolové verze mohou vyjít jindy než PC. To jestli se tak stane nebo ne neovlivňuje konzole, ale management vydavatele. PC verze je na konzolové závislá jen z pohledu obsahu a sdíleného kódu, ale jinak je to samostatný program cílený pro konkrétní HW architekturu a operační systém - tam žádná kompatibilita není - konkrétně u té grafické části věřím, že se musí z větší části přepsat, protože DX je MS technologie závislá na Windows a na Playstation jí určitě nenajdeme. To je klasický žvást, kdy se nás vydavatelé snaží přesvědčit, že konzole jako DX9 zařízení zabraňuje tomu aby PC verze mohla používat DX11. Zajímavé, že je tu už více her od různých vývojářů, které běží pod jedním enginem na PC s DX11 a na konzolích s ekvivalentem DX9.

Herní svět v posledních letech žádná technologie dopředu neposunula - když nepočítám zařízení typu kinect nebo tablet, které cílí jiným směrem, a pro pár vyložených nadšenců Eyefinity. Pár efektů v grafice lepší hru nedělá, fyzika dělá lepší hru jen v simulátoru a troufám si tvrdit, že tam už je to na dost dobré úrovni řadu let a AI jsou stále jen skripty a ještě dlouho budou. Dobrou hru dělá v první řadě obsah - to je umění pro spoustu herních žánrů nezávislé na nejmodernějších technologiích.

Jste zástupce minoritní části PC komunity, která chce něco co nemůže dostat. Nemůže, protože vaše kupní síla neodpovídá nárokům, které si kladete. Nemá to nic společného s konzolemi. Pokud se tvrdí, že tržby z PC her prudce rostou, ale podle Vás neroste jejich kvalita, tak je tu jasný rozpor, který říká, že majoritní části kupní síly v oblasti PC her je to úplně jedno a současná kvalita jim stačí. Majoritní část kupní síly je to co zajímá vydavatele her.

Edit: Teď jsem si všiml, že tam máte ještě jeden důležitý odstavec:
Citace:

VSAK OK NECH TU KONZOLY SU, ALE NECH SA ROBIA HRY IBA PRE NE A NIE MULTIPLATFORMNE. POTOM S TYM NEMAM PROBLEM ... kludne mohli urobit Crysis_conzole (v DX9, cisto pre krabicky) a potom Crysis2 (v DX1, cisto pre PC).


S tím souhlasím a jen to potvrzuje můj názor. O tom jestli hra bude multiplatformní nebo ne rozhoduje vydavatel a ne konzole. Tahle myšlenka si celkem protiřečí ze zbytkem vašeho příspěvku, kde popisujete jak za všechno můžou konzole.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 13:53:37
avatar
Souhlasím, především s tím DX9, ani konzole microsoftu (X360) nemá DX9 GPU, ale je v ní ATI Xenos využívající unifikovanou architekturu, která se později objevila až u Radeonů HD2XXX, ty už byly ale DX10.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-19 18:17:25
avatar
najskor teda zareagujem na prvy odstavec ... ako neviem kde som utocil na Vasu osobu ze ma tu "urcujete" ako "zamindrákovanýho chudáka se zastydlou pubertou", ak chcete skotocne viest diskusiu, radsej sa vyhybajte takymto narazkam, pretoze to svedci iba o tom ze ste skutocne nevyspely a zjavne aj neinteligentny.

Je to moj nazor tak ho laskavo respektujte, tak ako respektujem aj ja ten Vas. Nezijeme v "komunizme" ako pisete (resp. neviem o tom ze by preslo nieco ako ACTA).

No a k tomu ze konzoly brzdia vyvoj ... sak tu je evidentny dokaz v podobe CRYSIS 2, naozaj neviem ako inac Vam to ukazat. Vsak keby vydavatelia (crytek) neurobili konzolovu verziu, tak C2 vyjde ihned ako DX11 a nie ako DX9!!! Vsak to mal byt "opat" etalon svojej doby ... namiesto toho zapadla a nikto si ju ani nevsimne.

A mozme pokracovat. Napr. taky BATMAN (konzola je ok, na PC sa to neda hrat), PROTOTYPE (omg ukazky ako zo snu, realita bola skutocne na grcanie a to ovladanie radsej ani nespomeniem), Star Wars - Force Unleashed (vyzerala celkom spokojne, aj obstojne sa to hralo, no niektore sceny sa inac ako na gamepade zahrat ani nedali ... toto ma byt PC port?), ALAN WAKE (ukazky s PC verzie z "povodnej hry" boli super mega bomba ... realita ... nakoniec hru vydali len na XBOX ... asi o 2-3 roky neskor az na PC a to Vam poviem to bol port asi najhorsi aky kedy bol, to ovladanie a hratelnost no skutocne "pure gamepad" styl) a mozem pokracovat az dozajtra ... kolko skutocne kvalitnych hier konzoly potopili.

TOTO JE PRIAMY DOKAZ. NEVIEM TEDA AKY INY ESTE CHCETE, TAK MI TU LASKAVO NEHOVORTE ZE NA "KONZOLY" HADZEM VINU BEZDOVODNE A LEN PRETO ZE JU NEMAM KAM "INAM HODIT".

Citace:
Chápu, každý potřebuje někoho na koho může házet vinu a nenávidět ho. Dříve to byli komunisti (zaslouženě), pak Microsoft dnes jsou to konzole.

Akoze je mi suma fuk ci konzoly su alebo nie. Dokonca mam sam doma PS3 aj PSP, ale to nic nemeni na tom, ze konzoly evidentne ten herny vyvoj brzdia.

Je mi suma fuk ako hra vyzera (som dlhodoby hrac CS 1,6 aj minecraftu). Je mi fuk ci je taka alebo onaka, podstatny je pribeh a hratelnost (vid witcher 1, diablo, diablo 2, ...) aje mi uplne jedno ci je tam pouzity DX7, DX9, ci DX11. No zas na druhej strane ... preco ma krmia reciklovanou hrou uz 6 rokov (COD), akoze sorry toto sa mi nepaci chcem proste vidiet pokrok a nie stagnaciu a umele vytvory.

A ano nieje to priama vina konzol ako takych ale tych nenazranych vydavatelstiev, ktore produkuju jednu sra*ku za druhou a je im jedno ze je to "rovnaka hra" hlavne ze hlupe ovce zaplatia kazdy rok 70eur, ale je to ich priamy dosledok.

A ked uz teda hovorite o tom ze "stagnujeme" a ze jediny pokrok v poslednych rokoch bol kinect ... ok s tym suhlasim ale to su konzoly ... vlastne pardon su to "parodie na pocitac" ... jedinou konzolou ... ktora je skutocna konzola je WII (a nie Xko alebo PSko).

Ale ako hovorim som kludne za to nech si konzoly ziju svoj zivot (tak ako je tomu pri PSP, telefonoch, internete) ale nech sa nepokusaju dostat tam, kde im evidentne nestaci resp. dochadza dych a teda medzi PC "sferu". Budem kludne spavat ked sa budu robit hry IBA NA KONZOLY a potom hry IBA NA PC (tak ako su hry iba na PSP, telefony, internetove hry) a vynechaju "multiplatformne" hry.

Az toto bude realne potom budem spokojny a nebudem "dissovat" konzoly za to ze brzdia vyvoj (v konecnom dosledku budu vyhradne hry ako je HALO, FABLE, atd. a ked sa ich budete chciet hrat kupite si tu ktoru konzolu na to bude treba, resp. na ktoru bude ta ktora hra vytvorena).
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-20 11:54:47

Takže pokud konzole označíte za "krabičky pro debily" není to útok na jejich vlastníky? Zajímavé a kdy to tedy útok bude? Za svůj unáhlený výrok se omlouvám, nicméně jste si ho podle mě zasloužil a nevim čemu se dívíte.

Díváte se na všechno příliš zaujatě a jen z jedné strany. Kdyby Crytek chtěl hned udělat DX11 verzi tak mohl. Mohl udělat hru pro PC a port na konzole, ale neudělal. Ostatně každé vývojářské studio, které chce multiplatformní titul to tak může udělat a věřím, že se toho jednou dočkáme. Technicky je to totiž proveditelné podstatně lépe než na druhou stranu, jen je počáteční investice do PC verze vyšší a to je pravděpodobně důvod proč se tomu vydavatelé nyní vyhýbají - masa PC komunity totiž zatím stejně nemá HW na nejmodernější technologie v nejvyšších kvalitách.

DX11 je v první řadě marketingová akce, která má ospravedlnit nutnost nákupu nové grafické karty. Samozřejmě že DX11 přináší nové zajímavé možnosti, ale souběžně s tím ty nové možnosti hry zatím nijak výrazně nezlepšily. Crysis 2 a DX11 + HiRes texture pack byla ukázka toho jak se dají efekty, které byly možné už s DX9c, prodat pod novou nálepkou. Např. Parallax Occlusion Mapping, přidaný v DX11 balíčku byl možný už dříve, jen prostě ve hře ten shader nebyl použitý. Tohle se podle mě děje ve všech promo materiálech pro DX11 hry, kde se v první řadě využívá hrubého výkonu nových karet k vykreslování více efektů, které byly možné už dříve. Moje třídenní hraní s editorrem CryEngine 3.4 mě v tom jen utvrzuje. Rozdíly mezi DX9 a DX11 jsou, ale musíte je umět najít - např. u vody je ten rozdíl vidět dobře. Dost často si jich všimnete pouze pokud máte vedle sebe DX9 a DX11 verzi což podle mě znamená minimální grafický rozdíl.

Taky nevim kde jste přišel na to, že Crysis 2 měl být grafický etalon. Už od prvních záběrů bylo jasné, že nebude a CryTek ani nechtěl, aby byl. Crysis 1 byl etalon. Předběhl svojí dobu o několik generací, ale zároveň to pro CryTek byla tvrdá lekce. Vydat hru, která ani po dvou letech pomalu neběžela na nejnovějších kartách na nejvyšší detaily si dnes už nikdo dovolit nemůže. Je to něco co herní komunita nepřijímá dobře - tím nemylsím pár geeků, kteří každý rok upgradují PC. CryTek chce vydělat peníze a chce prodávat svůj engine = engíne musí být co nejlepší, ale zároveň použitelný pro mainstream.

Batman a Star Wars Force Unleashed jsou v první řadě konzolová série. Pokud bychom šli do důsledku oddělení konzolové a PC tvorby, tak by tyhle hry na PC možná vůbec nevyšly. Stěžujete si na konzole jak brzdí vývoj, ale zde je vidět jak málo objektivní jste. Batman se na PC špatně ovládá z jednoho prostého důvodu, kterým je klávesnice. Zažízení, které také brzdí herní vývoj, protože je pro spoustu herních žánrů špatným herním ovladačem, ale zároveň je s myší jediným ovladačem, které hráči určitě mají - proto vývojářům nezbývá než na něj mnohdy "lámat" ovládání. Sportovní hry, závodní hry, letecké arkády, bojovky a některé akční adventury typu Batman se prostě na klávesnici hrají špatně. Udělejte si radost a kupte si k PC gamepad. Já to udělal před deseti lety a spousta her začala být mnohem zábavnější a hratelnější. Pokud se vám to nelíbí, nehrajte konzolové hry na PC. Tím se nesnažím ospravedlnit případy, kdy se vývojáři u PC verze hry prostě vykašlali na úpravu ovládání.

Mě a miliónům dalších ty konzole, na spoustu her stačí, ale zároveň si občas něco zahraju na PC. Nevim proč mám pod každym článkem o hrách číst nesmyslný výlevy frustrovaných PCčkářů, kteří mají představu že technologické demo = takhle má vypadat hra. Ne. Technologické demo je něco jako koncept auta. Je to ukázka toho kam až lze jít, ale produkční výroba bude v mnoha směrech ořezaná. Málo kdy se povede, že by hra dosáhla kvalit technologického dema.

PC konzole jsou čím dál větší realitou - směřuje k nim MS i Sony a možná se přidá i Valve (které by do toho mohlo jít spolu s Applem). Multiplatformní hry tak ve skutečnosti budou na velice podobné platformy, které ale stále budou mít velice odlišné HW možnosti. Vývojáři se na to musí připravit a vytvářet hry odpovídajícím způsobem.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-21 19:19:21
avatar
tak zaprve ako inac nazvete nieco co ma ako hlavnu vyhodu pre vacsinu hracov to ze sa tam nemusia instalovat hry a len to pustite a hrate.

Ano divam sa na to ako PCkar pretoze nim som (tak od 7 rokov) aj ked vlastnim alternativy.

Dalsia vec je to ze mi je skutocne jedno ako ta hra vyzera, (ci uz je to crysis 2, alebo COD, alebo prototype) ale nech nieje ochudobnena o to co skutocne mala byt a nech je aspon vychytana pre tu ktoru platformu. To mam platit za klamstva ? Dakujem. A Potom sa divite ze sa tak znacne pirati ? Vsak a ked vydavaju same sracky. A ano stale hovorim ze je to vyna konzol. Z akeho dovodu ? No uz len z toho ze najskor tu bolo PCko az potom prisu konzoly.

Ano samozrejme mam gamepad na PCku, ako inac myslite ze hravam koznoloviny.

A teda koncim svoju debatu tym ze bud nech su hry pre pc, konzoly, web a telefony samostatne a ked budes chciet hrat FABLE kupis si XBOX, ked zaklinaca PC, ked angry birds tak android telefon .... alebo potom nech to optimalizuju pre vsetky platformi rovnako a nie iba pre konzoly a na PC sa vyseru.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 15:08:59
avatar
do grafiky sa moc nechcem montovať, lebo mne samému na nej nejak extra nezáleží, ale čo je napríklad vela razy na pc dosrané kvoli konzolam, tak to je ovládanie, menu hry, inventár a pod.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jako engine je to pěkný 2012-04-17 08:47:26
avatar
Ale Crysis 2 stálo za starou bačkoru...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 12:13:11
avatar
Crysis 2 bylo spatne hlavne ze dvou duvodu a to ze nevyslo na PC rovnou z HD+DX11 a potom protoze Crisis 1 byla BOMBA a tak bylo velke ocekavani od Crisis 2(za cos mohlo i mozna to skurrrr multiplatformni vyvijeni hry)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 15:13:03
avatar
v crysis 2 bol hlavne totálne dosraný herný princíp - alebo ako to napísať. Z obyčajného vojaka v super obleku sa stalo sci-fi ala star wars je oproti tomu reality show. Somariny typu oblek ožije, rozbiješ sklo na nejakom rozprašovači nákazy, strčíš tam ruku a tým ju vyliečiš či čo to tam vlastne bolo za hovadiny, sa fakt len tak nevidia.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 11:34:18

To co teď vidíte není ukázka toho jak by měly vypadat hry dnes, ale jak by měly vypadat tak zhruba od 2013 do 2015. Hry, které jsou dnes již v pokročilém stádiu vývoje měnit ani upgradovat engine asi nebudou, protože by to jen prodloužilo dobu (a tedy i cenu) vývoje.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 17:17:17

No z toho Crysis 3 bych se moc neradoval. Byl oznamen pro PC xbox 360 a playstation 3 takze stejna tragedie jako Crysis 2. Nekdo v Cryteku uz fakt musel upadnout na hlavicku.
Tohle nema cenu ani piratit. Koupit si to muze fakt jen ovce.

Jinak videjko vypada fakt dobre.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 20:00:43

Engine vypada dobre, Vi nekdo kolik stoji licence?
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 21:18:26

Licence na indie hry (freeware) je zadarmo. Na AAA tituly, které jdou do prodeje to bude nějakých 20-30% z tržby stejně jako např. u Unreal engine. Asi tam bude i nějaký další licenční model na budgetovky.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-18 06:29:44

Diky. Ze na free je zdarma je jasny, ale nikde jsem nemoh najit co kdyz nekdo chce vyvijet komercne. Jen info ze maj kontaktovat vyrobce.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 20:35:05
avatar
Nebojte se, za chvíli se dožijem i plně funkční hry pod tímto enginem
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-17 23:25:37

Pokud by si to chtěl někdo vyzkoušet / pustit u sebe na PC tak zde je postup:

1. Stáhnout CryEngine 3.4 (cca 1,1 GB) - Odkaz
2. Rozbalit a v bin32/bin64 pustit Launcher.exe (Pozor může to mít spoustu prerequisit, které si musíte doinstalovat sami, ale pokud často hrajete tak byste všemožný DX updaty, a C++ knihovny měli mít - seznam: Odkaz)
3. Při prvním spuštění to po vás bude vyžadovat registraci na CryDev.net - založte si účet, počkejte na aktivační email, aktivujte účet a pak se vraťte k loginu do Launcheru
4. Pusťte single player
5. Chvíli počkejte, má to dost příšernej start a pomalý dočítání modelů a textur
6. Pokud vlastníte AMD kartu a spadne vám ovladač grafárny, vypněte aplikaci a v rootu CryEnginu přidejte do souboru System.cfg nastavení r_GeomInstancing = 0 (vypíná souběžné vykreslování opakujících se objektů - např. stromů)
7. Opět pusťte Launcher.exe a mělo by to fungovat
8. Můžete si blbnout jak se vám zlíbí

Defaultně to běží v DX11. Pokud to chcete pustit v DX9 tak to pouštějte s parametrem: Launcher.exe -DX9

Pro změnu úrovně detailů si ve hře otevřete konzoli (klávesa ~ vedle 1) a použijte příkaz q_Quality X kde X je číslo od 0 do 3 (nejvyšší kvalita). Rozhodně to něco dělá, protože FPS se mění a některé textury se zhoršují, ale na vyrenderovaný scéně to až tak moc poznat neni. Konzoli zavřete opět klávesou ~

Stejně tak DX9 parametr má na renderovanou scénu i FPS podezřele malý dopad, ale profile se hlásí správně, tak nevim.

Stejným způsobem lze pustit i Editor.exe - v editoru se dá kvalita měnit i z menu Config Spec, ale DX9 a DX11 lze pravděpodobně měnit jen samostatným puštěním s tím parametrem nebo nastavením r_Driver = DX9 v system.cfg

Doporučuju vyzkoušet.
LordSisken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-18 11:00:02

Nevite jak zapnout Tesselaci??..Bezi mi to v DX11 profilu a tesselace ta tam...
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-18 15:35:40

no počkej co je na tom nového to vydeo sem kdesi vyděl už před měsícem ?
andy_bake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Malé zlepšení od roku 2007 2012-04-19 00:34:55

Ano, bylo to Crysis firmy Crytek a jejich CryEngine kvůli kterým jsem v roce 2007 pocítíl nutnost upgradovat svůj dosavadní desktop a v té době jsem bral také za samozřejmé, že vývoj bude ze pět let už někde zcela jinde, dočkáme se fotorealistické grafiky a vývoj nových enginů bude díky různým metodám genetických optimalizovaných algoritmů otázkou několika málo vteřin pro programátora bez větších znalostí celé struktury technologie, či kódu. Těch bezesných nocí strávených v 64 bitovém editoru CryEngine, GB textur a animací, to byly časy, z dnešního úhlu pohledu už jen naivní očekávání pokračování rychlosti technologického vývoje a velmi špatné znalosti funkce právě se masivně utvářejícího světového herního trhu a židovských obchodních praktik.

Mimochodem, vzpomínáte si na tehdy velmi oblíbenou marketingovou strategii firmy Crytek porovnávající grafický engine s reálnou fotografií? Kam se poděly tyto tendence? Proč i cílem dalších firem nebyla stejná meta? Vždyť - oč vlastně jde? Jednoduché grafické rozhraní již máme zvládnuté výborně, tak proč se zdržovat u něj a nepokoušet se překonávat další mety?

Píše se rok 2012, díváme se na technologické demo CryEngine 3 a spousta z nás jej obviduje bez ohledu na to, že změny, které za pět let proběhly (díky alespoň za ně), stály v porovnání s vývojem grafických enginů a technologií od roku 2002 do roku 2007 za méně než jednu desetinu.

Někdo by mohlo namítat - "Vždyť jde jen o hry, vyvojářské technické softwarové grafické platformy již umožňují vytváření grafického prostředí na úrovni reality.", ale já zásadně nesouhlasím. Pro každou firmu je nejvýhodnější náklady udržovat na co nejnižší možné úrovni a v případě, že získá v trhu konkurenční výhodu, například, díky vlastnictví velkého množství patentů, přičteme-li k tomu všemu i obrovské vstupní náklady do daného výrobního odvětví, je jasné, že se dané firmě nebude chtít z pohodlného místa pohnout, vždyť už teď je její zisk zcela optimalizován a jedině na hlavu padlý investor by mohl pociťovat nutnost zvyšovat náklady nejen sobě ale i dalším (jemu - komplementární investice je bezpředmětná) přidruženým trhům, včetně těch softwarových. Mainstream tuto situaci neovlivní, zvlášť pokud je trh tvořen oligopolem a technologie výrobního procesu GPU není tak jednoduchá jako možnost výstavby a použití hybrdního vodíkového kolektoru sluneční energie a zbavení se závislosti na externích energetických dodavatelích.

Momentálně je na trhu pracovních stanic zcela patetická situace, kdy několik let staré grafické karty se stejnou architekturou jako ty herní, pouze jiným firmware svým výkonem zcela vytlačují herní mainstream karty AMD HD 7970, řádově o mnoho desítek tisíc levnější a uživatelům softwaru CAD, či jakéhokoliv jiného tvůrčího prostředí nezbývá většinou jiná možnost, než využít právě tyto grafické karty. Sortiment individuálních architektonických řešení pracovních stanic typu IBM pro reálné použití a nasazení v pracovních podmínkách se cenově ani náhodou nepohybuje v řádech dostupných nákladových mezí středně velké mezinárodní firmy.

Ach ten monetární systém, zase další kikx, aneb pravá levá, čelem vpřed pasivitě, ať žije nedostupnost a materiální konzum namísto kreativity a evoluce.

Obchodní strategie kterou využívá Robert Kotick je jen špičkou ledovce, herní "průmysl" a potažmo technologický vývoj čekají velmi zajímavé časy.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-19 13:23:24
avatar
No...

lépe než připravovaný remake Baldur´s Gate to dle mého nevypadá .
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mazec 2012-04-19 19:47:38

jeste aby se v tom dala hrat fpska, dejme tomu bitva o cca 1000AI vs 1000AI.
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-20 21:12:27

to uz je skor zalezitost procesora, ako grafickej karty
roll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-20 21:50:53

a ve které FPS jsi viděl 1000vs 1000? když je na mapě 20 vs 20 tak je to dobrý zmatek (např. COD mapy)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 941x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Tuesday, 14 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 935x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNFriday, 10 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1388x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1091x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1854x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1954x
Komentářů: 3