Krize? Ale jděte. Samsung Galaxy S3 se i za 15 tisíc prodává rekordně Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 25 červenec 2012
altPřes 10 milionů prodaných kusů za necelé 4 měsíce je fantastický výsledek.

 

 

Ačkoliv slyšíme ze všech stran často něco o omezení poptávky a o tom, že zákazníci šetří, ačkoliv slyšíme posměšky na to, že 5" telefon je moc velký a že ten nový Galaxy S3 nevypadá až tak dobře, realita prodejů je úplně jinde. Zákazníci Samsungu zjevně žádnou krizí ani fobií z velkých displayů netrpí a Galaxy S3 se prodává jako housky na krámě.

Tento zatím asi nejlepší SmartPhone na trhu s úžasným 720p AMOLED displayem stojí u nás zhruba 13 500 - 15 500 korun vč. DPH, takže rozhodně není z nejlevnější, přesto se ho za necelé 4 měsíce prodalo po světě na 10 milionů kusů! V souvislosti s tím je už jasné, že konkurencí k Apple není na konec ani Microsoft, ani Google, ale Samsung. A to nejen v oblasti SmartPhone, kde už je Samsung absolutní jednička (i na poli telefonů obecně), ale stále větší je Samsung i na poli Tabletů, kde už ho delší dobu má Apple v hledáčku a tahá ho po soudech, ve snaze jej zbrzdit.

Každopádně vzhledem k popularitě nového S3 už připravujeme jeho zařazení do recenze a srovnání s S2, kdy můžeme využít faktu, že oba jedou na stejné verzi Androidu (4.0 a později možná i 4.1). Tak jsme zvědaví, zda je těch 10 milionů prodaných kousků skutečně zasloužených, nebo jen funguje reklama :).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-25 23:57:28
avatar
Zatím zůstávám u svého Galaxy Nexus. Nevim proč,ale Samsung Galaxy S3 vypadá hrozně. Takový nemastný neslaný, ale každý má jiný vkus.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 01:44:16
avatar
No mě se zase líbí moc ale zpronevěřil bych se svým zásadám ho vyměnit za svůj Galaxy S když je dokonce ještě v záruce.Je to šílené že koukám na telefon který je o 2 generace dál než ten můj a ten můj je rok a půl starý.
Anonymní  - Pekný 2012-07-26 10:06:58

Ale 525Euro za telefón je na dnešnú dobu ozaj hodne
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-30 15:30:31
avatar
Tak ono hlavně z Nexuse přecházet na S3 ani nemá cenu. Já mám taky Nexus jako můj soukromý mobil a mám i S3, jsem ho vyfasoval jako služební, tak je mám už pořádně proklepnuté a i když podle testů má výkon CPU ta S3 zhruba 3× vyšší než Nexus, tak to nejde vůbec poznat a u her, díky podobnému výkonu GPU to stejně běží stejně rychle, jen holt u S3 je rychlejší spuštění hry a loading levelů. Jinak u S3 je holt ten Android takový načančaný, takový na wow efekt.
mato161 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 00:32:29

Nema nahodou 720p AMOLED display?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 01:10:23
avatar
jasně sorry
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 02:31:46
avatar
No problem je ze ja potrebuju dual sim phone, a telefon za 15k uz asi neni pro me zda se mi to zbytecne predrazene. Zvlast kdyz vyrobni naklady budou kolem 4k max.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 06:37:56

1) za 15 se snad prodává jen u nás, takže u nás o rekordu asi moc řečí nebude....
2) o reklamě nemůže být moc řeči, SGS3 si svoje prodeje zasloužila výbornými prodeji SGS a SGS2....to není Apple, který má svoje iDioty, kteří od nich koupí všechno, aniž by to potřebovali
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 07:45:13
avatar
Já trpělivě čekám na iphone 5.... Tady myslím že těch 10 milionů kusů nebude za 4 měsíce ale za týden
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 13:12:12

Ano, také čekám. Prakticky požaduji jediné, větší uhlopříčku a 64GB kapacitu:-) A ano, trh je po novém iPhone zřejmě nejhladovější ve své historii, asi se máme na co těšit, před vánoci to bude zřejmě neskutečná mašina na výdělek Applu:-)
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 14:45:05
avatar
No já na něho čekám jak na smilování !!! uhlopříčka je mi párek ale těch 64GB požaduju taky
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 09:29:10

Dobrým prodejům všech generací Samsungu Galaxy S pomáhá hned několik faktorů:
- Vždy je to dobrý telefon s vynikajícím HW
- Vždy má dobrý design. Na tom nemění nic, že se nová verze příznivcům staré verze nemusí líbit. Nový design je stále velmi dobrý
- Snad vždy to byl nejdražší telefon od Samsungu
- Snad vždy to byl nejdražší telefon s Androidem

Galaxy S vždy mířil na několik skupin zákazníků
- Ti kteří si to kupují kvůli HW, který využíjí
- Ti kteří si to kupují protože chtějí co nejlepší HW (tj. lidi, co projíždějí srovnávací tabulky a vybírají podle toho, kde je nejvíce vybavení, palců, jader, MHz, MB, atd., aniž by tušili jestli to využijí)
- Ti kteří si to kupují kvůli designu - především majitelé a hlavně majitelky světlých verzí
- Ti kteří si to kupují kvůli ceně - lidi co chtějí ukázat, že na to mají, ale zároveň, že nemají iPhone

Nenechte se mýlit - zákazníků z posledních dvou skupin rozhodně není málo a Samsung to ví.

Galaxy S III je skvělý telefon, ale pokud bych si šel koupit něco s Androidem, tak bych šel do telefonu bez nadstavby výrobce - takže asi Nexus.
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 09:31:05

ja ho mam už druhy mesiac a som s nim velmi spokojny.Display je jednym slovom uchvatny.v praci pozram hd filmy priamo na telefone.vykonu ma na rozdavanie.Bateria pri poriadnom použivani vydrži den.ale ked som len parkrat denne zavolal a troch sa pobavil tak vydržal 2-3 dni celkom v pohode.trochu sa zahriava spodok zadnej strany.ked som si ho dal do vrecka po dlhšom použivani tak ma ja dost hrial na stehne.inak som velmi spokojny a už by som nemenil.
tešim sa na recenziu
GhostXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 12:35:33
avatar
Ja pobudnem este s htc sensation dlho,zatial nic prevratne pre mna...
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pozor na čísla! 2012-07-26 13:10:24

U Samsungu je třeba být obezřetný v tom, jaké čísla výrobce uvádí. "Náhodou" to bývají čísla dodaných kusů na trh, nikoli prodaných koncovým uživatelů, což někdy mohou být docela rozdílné hodnoty. SGSIII se i přes to jistě prodává dobře, nicméně je třeba těch 10M brát s rezervou.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 16:07:08
avatar
No vzhledem k tomu že jsem četl od několika zdrojů že Samsung horko těžko uspokojuje poptávku tak bych tomu věřil.Ale musím souhlasit že vlastnit Galaxy je a nebo může být životní postoj,chcete li filosofie která okolí říká nemám iPhone proto že jsem jak oni říkají socka.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 13:22:12

Muze mi nekdo kdo tomu opravdu rozumi poradit jaky Smart phone si koupit. Mam na nej tyto pozadavky:

GPS aby se dal vyuzit jako navigace v prirode a v aute, Internet pripojeni na bezne brouzdani, internetove bankovnictvi, nakupy na Steamu a travian
Dale aby byl dual a mohl v nem pouzivat dve telefonni cisla jedno vodafon predplacene a druhe asi Tmobile u ktereho pravdepodobne poridim nejaky tarif na net a aby se v nem daly skladovat a aspon omezene cist knizky.
Nebranim se ani nejakemu hodne dobremu tarifu na 2-3 roky pokud dostanu pristroj s velkou slevou.
Pripadne jeste poradte co by ten telefon mel umet at ho aspon 5 let nemusim menit.
Diky za rady.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 14:50:42

DualSIM, GigaByte-automaticky vyřazen z nabídky, strašná kvalita. Pak je něco od Samasungu. Snad jeden model. Takže máš asi vybráno.
Pro maximalizaci výdrže, displej typu TFT (AMOLED se vypaluje), uživatelský výměnný akumulátor, uživatelsky rozšiřující kapacita pomocí pam. karet s ověřením si, že je podporován SD 3.0, tedy SDXC formát. Pak asi snaha o maximalizaci rozlišení, kupříkladu HVGA a nižší už vývojáře moc netankuje.
Ale celé je to vcelku zbytečné, když je pro tebe vyhovující dohromady jeden model s dualSIM
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 16:19:50
avatar
S tím displejem a jeho vypalováním bych už dnes byl opatrný.Tento problém se týkal hlavně displejů vyrobených tak před 5 roky.Další věc proč bych to neřešil je že se tu bavíme o displeji v mobilu.Ten displej pojede po počátečním nadšením z přístroje v průměru 3 hodiny denně což znamená 1 100 hodin za rok a to je při životnosti dnešních AMOLED displejů naprosto v pohodě.Než vám odejde displej tak telefon beznadějně zastará.Jsem si jistý že zlomem pro vás bude ostrý najetí systému Galileo který bude mnohem lepší(on bude také novější a tedy modernější)a když už nic jiného tak tohle bude pro mne impuls se porozhlédnout po novém přístroji.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 16:42:14

Muzes to prosimte trochu rozvest "najeti systemu Galileo" ?
Vyplati se pockat s koupi noveho telefonu?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Galileo 2012-07-26 19:23:55
avatar
Galileo je Evropský projekt systemu družic které budou sloužit k navigaci.Systém bude schopen poskytovat další informace uživateli a bude přesnější.V mobilních zařízení bude muset být pro něj podpora.Já být vámi tak nečekám než se Galileo rozjede a vychytají všechny mouchy a bude dost přístrojů(i když ty mohou být s předstihem).Já to vidím tak ještě 3-4 roky.Na internetu je o tom dost článků.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 22:34:37

Tak dnes je aktuální podpora Glonassu, takže bych dnes upíral pozornost tímto směrem.
Teoreie o nevypalování AMOLED displejů je fajn, ale nějak naráží na realitu (vypálené SGSI pravidelně v ruce), takže opatrnost je na místě a volit moudře TFT.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 23:00:15
avatar
Já mám Galaxy S a displej v pohodě.Z TFT displejů už víc nevymáčnete je čas jim udělat pápá. .Výrobci se drží TFT panelů jak klíště minimální náklady = pohádkové zisky ale je důležité tlouct lidem do hlavy že TFT je in.Problém je jinde výrobní kapacity nestačí poptávce a tak z nouze cnost u jedněch je TFT to nej a u APPLE je to z důvodu zisku a levnější výroby a nedostatečné kapacitě.Jak se zvedne kapacita výroby OLED panelů a hlavně až na ně přejde Apple tak tyto polemiky zmizí a nikdo nebude chtít ani připustit že vůbec někdy byly.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 09:46:06

Tak vypalování není moc polemika, to je prostě fakt. Polemika o příp. kvalitách je taky velice teoretická, kontrast, barevné podání, počet subpixelů a relativně i spotřeba je také na straně TFT (Apple využívá kvalitní věci, nikoli levné, nevím kde jsi na tenhle názor narazil, ale ano, díky odběrům má výrazné slevy, příp. investuje do vývoje a to se mu pak refunduje v podobě levnějšího nákupu technologie).
Vypalující obraz neuspěl u TV (minimální podíl pro LCD), není důvod, proč by tomu u telefonů apod. najednou mělo být jinak.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 10:03:19
avatar
Zřejmě netušíte jak oba panely fungují jinak by jste nemohl takovou hloupost vypustit.TFT panel má konstantní spotřebu a při nároku na zvýšení rychlosti odezvy jeho spotřeba ještě vzroste z důvodu že elektronika do ovládacích obvodů krystalů napere více energie.OLED panel při černé ploše má spotřebu nula a jeho spotřeba stoupá podle množství právě aktivních bodů.Odezva + kontrast jsou neměřitelné pozorovací úhly jsou mnohem větší než má TFT.Vývojáři aplikací pro přístroje s OLED používají jako podklad černou barvu z důvodu že na OLED oproti TFT je černá opravdu černá ale je tu fakt že s černým podkladem jsou méně namáhané oči při malé spotřebě panelu.Letos Jde na trh TV Samsung OLED panel přes 50".
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 10:50:10

Tak nevím, kdo neví co jak funguje:-), protože u TFT stoupá spolu s mírou intenzity podsvícení, zatímco je úplně jedno, co se na displeji zobrazuje. OLED je pak jak píšeš, příčemž jeho jediná přednost (černá) je hodně teoretická a pokud používám telefon k běžným činnostem (kalendář, web, mapy, úkoly,...) s černou ve větší míře se prakticky nesetkám (kolik webů je s černým pozadím nebo kalendářů?) takže AMOLED pěkně papá a papá, protože to pere do bílé barvy a nic s tím nenydělám, zatímco u TFT můžu snížit míru podsvícení a šetřit. Navíc tím samozřejmě padá výhoda "černá je černá".
Přijde mi, že jsi docela zmasírovaný marketingem (zvláště největším zástupcem OLEDu-Samsungem). A ještě ti dám téma k zamyšlení, když je ten AMOLED tak super, proč jsou prakticky všechny tablety na TFT, včetně Samsungových?;-)
EDIT: Ale vše je pro tazatele stejně jen omáčka, on preferuje trvanlivé zařízení, což vypalující se AMOLED tak jako tak prostě není.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 12:17:39
avatar
Děláte ze sebe hlupáka sám nebo vám někdo radí.Intenzitu jasu displeje umí OLED stejně jako TFT.Pokud chci docílit dobrého kontrastu a nemohu ho u TFT zvětšit na straně černé tak jdu na to z druhé strany a udělám jasnější bílou abych docílil požadovaného kontrastu.Že tím namáhám uživateli oči?No a co jsou to jeho oči!!Nemůžete očekávat že veby začnou dělat stránky v negativu když celý svět jede na LCD technologii zobrazování která má právě s černou problém..Zobrazování textu černé na bílém má původ v knihách kde dělat stránku černou a text bílý je čistě z ekonomického důvodu(spotřeba barvy).Další problém je že TFT nemá rovnoměrné podsvícení,aby tomu tak bylo musela by být pod každým pixelem dioda což ty vaše panely nemají(to by jste se nedoplatil).OLED má každou buňku aktivní a sama emituje světlo a tedy je distribuce světla o proti TFT lepší.Když buňka není aktivní tedy neemituje světlo je bod černý.U TFT panelu kde potřebujete černou tak jí nedocílíte protože nezamezíte průniku části světla na panel protože pod ním stále světlo svítí.Větší panely OLED se nepoužívají z důvodu nákladů na výrobu kde cena s uhlopříčkou roste neúměrně.TV s OLED 50" bude stát přes 300 000 Kč.Zdá se to hodně ale stačí se podívat jaká byla cena TV s LCD v počátcích výroby.
ps: Pokud by dnešní panely uměly pořádně černou tak by mohly stránky zůstat tak jak jsou ale mohla by se snížit intenzita bílé jako podkladu a šetřit lidem oči.To by nebylo pro OLED ideální ale jsou softy které u textů umí negativ tak že by se vyhovělo všem.Ale vzhledem k tomu že se u LCD černé nedočkáme(protože by zmizelo to kouzlo nízkých nákladů na výrobu a tedy vysokých zisků).Tak je toto akademická debata.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 12:25:01

Mě přijde, že jsi naveden nevím čím.
Tvé trvání na černé je nesmysl, dává smysl u promítání filmů a tmavých scén, ani jedno ani druhé na telefonu nedělám (jako většina), zato se pohybuji po hromadě světlých obrazovek. A tam je AMOLED žroutem, protože každá buňka (jak píšeš) musí emitovat hromadu energie. Já myslím, že tomu rozumíš ale nevím proč stavíš výhody a použitelnost na hlavu.
Ale chápu tě, u AMOLEDů lidé resp. zástánci neustále opakují, černá, černá, jako by jiné parametry displeje nebyly:-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 12:51:46
avatar
Až se začnou psát texty červeně tak neřeknu ani popel.Ostatně já si na telefonu pouštím i filmy,videoklipy,z You Tube,video přílohy k mailům.Ostatně proto jsou na to ty telefony i vybaveny.Srovnávat spotřebu TFT a AMOLED je stejný problém jako ho srovnávat s plazmou AMOLED a Plazma mají plovoucí spotřebu podle intenzity využívání bodů.Tohle je stále dokola omílaný problém od dob co se lidstvo potlouká po tomto světě.Setrvávání na starém,vyzkoušeném a prosazováním nového.AMOLED má o proti TFT víc plusů než záporů.Největší zápor je cena výroby AMOLED a že to je hlavní důvod proč při chamtivosti Apple do něj zatím nejde.Ale Apple byl vždy mistr v tom že když se mu něco nehodilo do krámu tak vysvětlil svým ovečkám proč když něco potřebují tak to vlastně nepotřebují(to se netýká jen displejů).
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 13:20:47

Řešit spotřebu displeje fakt nemá smysl, stejně ti baterii sežere v klidovém stavu datové spojení v zátěži CPU/GPU a někdy mezi tím hraje roli displej. Takže ano, AMOLED má lepší černou a teď pokračujme nevýhodami...
Nevím proč do toho stále taháš Apple, ten používá TFT IPS s velmi vysokou hustotou bodů, přesností a špičkovým barevným podáním. Fakticky se jedná o jeden z nejlepších displejů a jestli zároveň spadá do levný, tak co si sakra má ten výrobce přát víc?;-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 14:33:46
avatar
IPS má problém s odezvou.U telefonu to tolik nevadí ale to platí i o barvách.Co s takovou přesností barev na telefonu.Ujasněme si co od telefonu čekáte,že to bude jen telefon a pak opravdu je pitomost se tady dohadovat jaký panel na něj dát.Nebo je to multimediální zařízení a tady jsou nároky úplně jinde.Když koukám na 4" displeji na film tak musím mít výborný kontrast abych na tom viděl obraz v ucházející kvalitě.S velikostí úhlopříčky ty nároky na kontrast trochu ustupují.Barvy ano tam panel mého a této trojky zaostává za IPS.Galaxy II má ovšem panel srovnatelný.Proč se Samsung vrátil u telefonu na původní koncepci je zřejmě fakt že bude kapacitu potřebovat na výrobu panelu pro TV a co si budeme namlouvat ta cena je určitě nižší.Ostatně když máte dojem že jsem zblblej Samsungem tak v kde jaké recenzi Lumia 800 se mu vyčítá kde co ale displej né.
SM01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 13:29:25

Obvykle se do diskusí moc nezapojuji a doufám, že mi prominete, že se pletu do Vašeho sporu.

Technologie TFT je velmi, velmi obecný pojem. TFT zahrnuje technologie TN, VA, IPS a PLS. Obecný princip je pořád stejný, diody vespodu emitují světlo a vrstva propouští světlo o různé intenzitě. Tvar a způsob řízení jednotlivých subpixelů je ale diametrálně odlišný. U mobilních telefonů je asi nejpoužívanější TN matice. TN panel je levný, ale má horší barvy, špatné pozorovací úhly. Navíc pokud do buňky nejde proud, tak propouští světlo, což je sice fajn, ale jen do té doby než se na některém displeji vyskytne kaz (mrtvý pixel) a bude bíle zářit. U ostatních technologií to nebude tak patrné, protože mrtvý pixel u nich nepropouští světlo.

Technologie VA, IPS a PLS asi nebudou tak používané z důvodu o něco vyšší ceny, ale nabízí lepší vlastnosti. Ovšem ve srovnání s OLED stále horší.

Spotřeba OLED displejů je při stejném jasu nižší! Jednotlivé diody v OLED displeji samy emitují světlo a všechno se dostane na "povrch" displeje. Oproti tomu u TFT technologie jde světlo přes tekuté krystaly a část ho neprojde. Navíc subpixel není jednolitá plocha, ale malé segmenty, mezi nimiž jsou mezery a v jimi opět část světla neprojde.
Takže pro dosažení stejného jasu je potřeba u TFT panelu větší svítivosti podsvícení.

Pokud pomineme fakt, že organické svítívá dioda má o něco větší efektivitu (= nižší spotřeba při stejné svítivosti jako obyčejná LED) a pokud pomineme ztráty při průchodu "pixelovou" vrstvou u "TFT" a to, že kromě podsvěcovací vrstvy musí být napájena i "pixelová vrstva", tak by teoreticky při absolutní bílé měly OLED a TFT stejnou spotřebu. Ovšem pokud by se na obrazovce objevovaly jiné barvy, u OLED se snižuje spotřeba a ve stavu absolutní černé (ikdyž TFT vlastně prakticky absolutní černé nikdy nedosahuje) má TFT konstantní spotřebu jako při bílé a OLED nulovou.

Životnost OLED už není problém. Vypalování se týkalo především modré, ale to už je vyřešené.

OLED má lepší barvy, lepší kontrast (prakticky nekonečný), menší spotřebu, lepší černou, lepší pozorovací úhly. Jediná jeho bolístka je cena, která klesne.

Na zavěr otázka do pranice, pokud by byl OLED/AMOLED/SAMOLED o tolik horší než TFT, proč by ho proboha dával Samsung (a nejen) on do svých "vlajkových lodí".
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 14:17:35

Proti technologickému popisu není co dodat a děkuji za něj.
Co se týče vlajkových lodí, Apple nemá, HTC nemá ve vlajkové lodi, Sony nemá, LG nemá, Motorola ano (ne v tabletech), Samsung ano, pak tu budou další menší výrobci, tam situaci neznám, obecně předpokládám, že také sahají po TFT-IPS.
Pokud se bavíme o lepších barvách (za což já považuji věrnější, nikoli barevnější), i profesionální zobrazovací jednotky používají TFT-VA? matice, opět žádný OLED a to je řekněme segmetn, kde cena není na prvním místě.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 14:55:42
avatar
A co Nokia 800
ps: Pokud jde o barvy tak profíci často jedou na CRT
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 14:56:59

Dobře, zařaď si mezi ty malé Nokii. Ta skutečně neudělá žádný problém s výrobními kapacitami:-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 15:04:34
avatar
O tom není sporu já jen dávám za pravdu SM01 že rozšíření AMOLED brání 2 věci kapacita výroby a cena,nikoli však technické překážky které tu prezentujete vy.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 15:17:20

Ale kulový probůh, že si sám nedohledáte informace neznamená, že neexistují. Jako např. vyjádření Samsungu, proč SAMOLED a ne SAMOLED+.
Navíc ani vývoj TFT nestojí, Samsung má relativně "nový" PLS, Apple nasadí nový IPS, LG doslova zazářilo Nova displejem. Tvrdit, že AMOLED je lepší evolucí TFT je kravina.
BTW. aktuálně nejlepší zobrazovací jednotku v telefonu má HTC v ONE X, TFT-IPS, v tabletech Apple u iPadu (jej, zase IPS) a v NB...proklatě, zase Apple s IPS (MacBook Retina) a v PDA...kua, zase Apple s IPS.
SM01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 15:11:37

Mě neděkuj, poděkuj serveru svethardware.cz
Zde se pravidelně objevují články, které kromě recenzí podrobně popisují technologie monitorů.

V tomto článku je obecný popis technologie:
http://www.svethardware.cz/art_doc-4239E06AD0710C86C125704A004D7807.html

http://www.svethardware.cz/art_doc-59B0B21624FBA168C12571BD002A0891.html

A zde jsou makrofotky pixelů:
http://www.svethardware.cz/art_doc-D2CE9C97969F0E1BC12579FA0041C8F9.html

A zde popis OLED:
http://www.svethardware.cz/art_doc-42FA841C86228B0CC1257212004EB5B4.html

Doufám, že DD promine, že dělám reklamu konkurenci

O ostatních výrobcích mobilů nemám takový přehled, jaké displeje dávají, ale určitě tam bude hrát roli cena.
Ale u jejich highendových modelů určitě používají AMOLED. Teď jsem si to googlil

LG Optimus: má
Sony Ericsson (nová) Xperia: má a co je zajímavější dodavatelem je AU Optronics, ačkoli Sony investovala velké prostředky do OLED (ikdyž Sony spíš délá velké displeje)
HTC One X: má
HTC One S: některé

U tabletů je celkem pochopitelné, že mají obyč displeje. Zde je velký tlak na cenu. A takový 7" nebo 10" AMOLOED displej by to pořádně prodražil.

A co se týče profi segmentu, tak tam se se zaváděním technologií nijak nespěchá. Při příchodu LCD monitorů si taky profíci nechávali CRT ikdyž je i v barevném podání překonala už první generace IPS.

To samé platí o profi grafikách. NVidia vydává Quadro grafiky taky na delší dobu a nedělá žádné refreshe.
Panasonic ještě nedávno používal u Toughbooků procesory z generace Nehalem.
A tak bychom mohli pokračovat.

O pokud jde konkrétně o profi zobrazovací jednotky (nejlepší je u nich v současné době S-IPS), tam jde o to, že technologie OLED je velmi mladá (1996). Nejde ani o to, že by ještě nebyla připravená, ale profíci si ji budou muset nejdřív pořádně osahat.
Také zde budou velké nároky na elektroniku. Kvůli pouze softwarové regulaci jasu (při hardwarové by docházelo ke změně barevného podání) bude muset být zpracování obrazu nativně alespoň 10bit pro profíky alespoň 12bit nebo 14bit nativně, aby bylo zachováno barevné podání.
Takže profíkům nezáleží na ceně, ale co je moc to je moc.
Nějaký velký (24", 27" nebo 30") OLED panel + velmi složitá elektronika, to by byla pořádná pálka.

Chce to především masovou výrobu, protože s technologií "tisku" OLED diod při velkovýrobě bude cena OLED matice směšná i oproti LCD matici.
To by bylo i řešiní životnosti panelu (ikyž 65 000 hodin je dost), elektronika a rámy by zystaly vyměnil by se jen displej.

Mimo to je OLED tenčí,protože nemá podsvěcovací vrstvu, nepotřebuje polarizační fólie.

Mimo širokého barevného prostoru má i vynikající hloubku barev.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 15:25:19
avatar
Díky to mluví za vše unicz nepřesvědčíme i kdyby jsme se stavěly na hlavu.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 15:40:54

U těch jmenovaných telefonů to hapruje, ale jinak OK.
Optimus je produktová řada, nikoli model, nicméně IPSky.
One X IPS
One S AMOLED (snad všechny, tam podvádějí v tchosti typy čipsetů, nikoli obrazovek, ale taky s tím uměli v minulosti udělat zlou krev-Desire).
Sony Ericsson - to je to rozpadlé join venture?:-) Nicméně u Sony vidím i u ještě neprodávaných modelů stále TFT (říkají tomu Bravia, skoro se bojím, že jsou to vzletně pojmenované TN...).
Opravdu nějak nevidím záplavu těch AMOLED:-) Má jej Nexus (displej je kritizovaný), některé Motoroly (možná dokonce jen Razery) a samozřejmě Samsungy.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 15:59:49

Rafan: Jako přesvědčovat, jak je super mít v telefonu super černou fakt nepotřebuji, protože ani toto nepotřebuji. A co nepotřebuji jsou pak další negativní vlastnosti AMOLEDu, když jsou na trhu očividně lepší řešení:-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re SM01 2012-07-27 14:53:56
avatar
Mě máte na své straně
SM01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 17:47:41

Ano, Optimus je modelová řada. Ale AMOLEDy mají jen některé modely (například 4X a další), ale některé mají TFT. Asi jsem se špatně vyjádřil.

Ano, HTC mě zklamalo, těšíl jsem se na 28 nm Snapdragony a oni tam bez upozornění dali ty staré.
Taky tam není nic moc baterka. Škoda, protože konkrétně One S semi líbil. Jak po stránce parametrů (naštěstí to je "jen" dvoujádro), slušný displej; tak kvůli zpracování, ten zadní hliníkový kryt vypalovaný plazmou se mi fakt líbí.

Komu se co nelíbí na displeji G Nexusu?

Na této adrese jsou telefony z roku 2010 s AMOLED displejem:
http://www.irnovo.com/2010/10/list-of-amoled-srceen-phones-all-amoled.html

A není jich málo, na to že to je rok 2010.

Bohužel žádný novější seznam jsem nenašel, takže musíš jít po jednotlivých značkách.

Ale dalo by se říct, že všichni výrobci (krom lakotného Jablka) používají AMOLED u svých top telefonů.

Samsung, LG, HTC, Motorola, Sony Ericson, ZTE, Huawei, Nokia...
Zdá se to snad málo?

Nejde jen o dobrou černou barvu (a ta se také hodí). Jsou zde lepší pozorovací úhly, nízká spotřeba, téměř nekonečný kontrast, vynikající rovnoměrnost podsvícení, rychlá odezva, dobré barvy, displej je tenčí.

A jaké negativní vlastnosti máš na mysli?
Nízká životnost? 65 000 hodin, to je 7,5 roku nepřetržitého provozu.
Navíc "životnost" končí dosáhnutím pořád dostatečné hodnoty 400 cd/m2, což na celý displej dá tak cca 150 cd/m2, což je pořád dost.
Takže dřív se rozbije něco jiného nebo telefon morálně zastará.

A jaké je tedy to lepší řešení na trhu.

A proč teda výrobci vůbec do svých telefonů AMOLEDy dávají, když jsou dražší a podle Tebe horší.

Marketing? To asi těžko, marketing si vždycky najde nějakou kličku. Takže jsme tu měli například Super Clear LCD, atd.

Uvidíš, že až AMOLEDy zlevní, tak budou všude.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 18:23:06
avatar
Toho nepřesvědčíte .
SM01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 18:38:06

Chcete se vsadit o jednu Libru?
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-29 10:17:34

Přestaň pls. hovořit o SE, když je to už nějaký ten pátek jen S:-) a také prosím aby si jej do tohoto seznamu stále zařazoval, nemyslím, že by AMOLED použili v jediném modelu. Motorola jej jistě nepoužívá DROID ani Defy řadě, možná skutečně jen u RAZERu. Ostatní číňany moc nesleduji, ale hodně cílí na cenu, takže bych v AMOLED nevěřil.
Také bych poprosil, aby jsi přestal neustále popírat očividné, vypalování obrazu, mám to pravidelně v ruce, lidé toto potvrzují ve fórech, Samsung toto potvrzuje, to popírání mi je už velmi protivné.
Kontrast je krásná věc, ale důležitější je jas (pro čitelnost venku), tedy (pro mě) opět argument o ničem (jako černá) a zde např. nyní vede IPS (už protivné že? ONE X).
Pozorovací úhly nevím co myslíš, běžně koukáme 4 na iPOD (TFT-TN) čtyři kolem stolu (při hraní šibenice), TFT-IPS u iPhone je na tom ještě o kousek lépe, nicméně nevidím zde (min. nijak podstatné) omezení s úhly, ale 99% času na to koukám před obličejem, opět argument pro mě nezajímavý. Nerovnoměrnost podsvícení-bavíme se 10cm displejích?

Celkově mi přijde, že tu papouškuješ leták týkající se nějaké TV a vůbec nemluvíš o realitě na telefonech.

Vadí mi tedy vypalování, nepříjemné regulování jasu po skocích, barevné podání, rozmazanost (pod 720px rozlišení, pravda). Někomu je pak samotný displej nepříjemný sám o sobě a příjemněji se mu kouká na TFT.

Predikce s AMOLED všude děsí a snad se nenaplní nebo ne se současnou technologickou úrovní.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-29 11:29:24
avatar
Vy už jste jak zaseklá deska a taky celej nezajímavej.
SM01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-31 22:07:12

OK, na SZ nereaguješ, tak to napíšu sem.

Sory, pořád si na to nemůžu zvyknout, že je jen Sony a Ericson si raději hledí lukrativnějšího byznysu.

Takźe OK, Sony Ericson dával AMOLED, Sony dává. Opravdu na 99% věřím (vysvětli prosím, proč tomu Ty nevěříš?), že SE je do některých modelů dával. Toto nejsou jen nějaké tlachy a dohady, dokonce se i ví, kdo je vyrobil - AU Optronics. Na netu jsou fotky těch panelů, kde je to napsáno.

Ostatně SE je používal již před dávnou dobou, kdy byl ještě silným hráčem na trhu.

A jen tak mimochodem, Motorola Razer spadá do Droid série. To jen tak naokraj.
A Defy, to je trochu jiná cenová kategorie, tam bych se divil, kdyby tam byl AMOLED.

Číňani nejedou jen na nejnižší cenu. Snaží se vyrábět i dobré telefony a daří se jim to. Až budu kupovat nový telefon, rozhodně vezmu do úvahy ZTE nebo Huawei. Co na tom, že to ZATÍM nejsou prémiové značky, nejsem snob a jde mi hlavně o funkčnost a tam ji to jde.
A mimochodem ZTE Blade se mimo TFT verze dělal i s AMOLED, ale to bylo jen pár modelů a za trochu jinou cenu, než TFT Blade.

A Huawei dělal s AMOLED Ascendy P1.

Ach jo, stačí jen chvíle Googlení a nemusíme se tu dohadovat ve stylu "myslím, že...".

Jas je nepochybně nejdůležitější, ale trochu dělá i kontrast.
A mimochodem v jasu AMOLED taky vede. A teď myslím technologii obecně, ne třeba Lumii 800, u které je jas záměrně škrcen kvůli Lumii 900.
Teoretické maxim jednolité plochy OLED diody je 100 000 cd/m2. Samozřejmě celý výsledný displej by kvůli mezerám mezi pixely a subpixely takové hodnoty nedosáhl, ale stejně je mnohem, mnohem víc, než je potřeba.
A tomuto jasu se nic nevyrovná ani IPS.
Své také určitě dělá odrazivost krycího sklíčka displeje, ale to už s technologií samotné matrice moc nesouvisí.

Pokud to vezmu opět zcela logicky, maximální dosažitelná svítivost OLED je 100 000 cd/m2 (při 10 V). Po chvilce hledání jsem našel, že pravděpodobně nejvyšší dosažitelná svítivost je 22 000 cd/m2 (při nevím jakém napětí).
Obdobný poměr bude platit při nižších svítivostech.
Ale znovu, pokud bychom teoreticky připustili, že obě technologie mají stejnou svítivost, tak AMOLED sám světlo emituje, kdežto u TFT musí projít polarizačními vrstvami a samotnou TFT vrstvou, což bude mít logicky za následek ztráty.

Takže pokud někde IPS vede, tak jen za cenu vyšší spotřeby.
Mimochodem PHOLED nabízí téměr 100% účinnost. Jestli je využitelný v telefonech (v současné podobě) nevím.

Ale IPS má i svoje mouchy - IPS glow, stejně jako ostatní TFT občas mrtvé pixely. U telefonů si nedělám iluze o tom, že tam bude ten nejlepší IPS. On totiž není IPS jako IPS, existují varianty jako S-IPS, H-IPS, P-IPS, E-IPS a potom levné e-IPS (neplést s E-IPS, kde je "E" velké a na rozdíl od e-IPS neznamená "economic" ). Právě posledně jmenovaný se bude nejčastěji objevovat. Takže se asi bude hůř potýkat se zbytkovým napětím při černé, tedy stavu, kdy by měla být ideálně 0 V.
AMOLED tím netrpí, protože začne světlo emitovat až od 2 V (a stejně je i přesto úspornější ).

Ano, pozorovací úhly jsou u nynějších telefonů obstojné (i dnešní monitory nejsou až taková bída jako kdysi), ale proč je nemít ještě lepší jako u AMOLED.

To samé platí o podsvícení displeje. U telefonů je podsvícení pomocí LED provedeno tím "hnusným" způsobem, tj. diody na boku a nechutně tlusté polarizační filtry, jejichž dovednost rovnoměrně rozkládat bodové světlo LED diod je přímo úměrná ceně.
Takže nic omezujícího, ale u některých modelů si může cvičené oko grafika všimnout světlejších okrajů.
Já uznávám (u monitorů) pouze CCFL (nebo alespoň plošné rozmísténí diod), ale "zářivky" by do telefonů jaksi nešly.

A úplně to stejné platí pro černou barvu, pro většinu lidí to enní "must have", ale je to pěkné, dobré, rychle se na to zvyká a nechce se jít k horšímu (kde černá není černá, ale šedá).

Nechápu na co potřebuješ plynulou regulaci jasu, jestli ono to není jen "hledání problémů lupou" a pak jejich zveličování.
Většině skoková změna jasu vadit nebude. A pokud ano je na výrobcích aby to vyřešili.
Plynulejší regulace jasu je jen otázkou lepší elektroniky, alespoň 8bit zpracování.
Nebo to prostě zregulovat i se stávající elektronikou za cenu ztráty konstantního barevného podání. Ale mám takový pocit, že Tobě by to nevadilo, když velkoryse přehlížíš barevné podání TFT a jeho čer..., pardon, šedou.

Další řešení by bylo hybridní. Navrchu transparentní vrstva RBG a dole další podsvěcovací bílá 6500 K.

Tak o rozmazaném obrazu v souvislosti s AMOLED jsem neslyšel. Interpolace není věc technologie displeje, ale elektroniky.
Také do toho zasahuje tvar subpixelu, který muže být u AMOLED libovolný, u TFT je to vždy "nudle".
Takže porovnání ostrosti IPS a AMOLED:
Pokud si nanormujeme AMOLED na 100%, pak IPS dosáhne 85% ostrosti.
http://www.oled-display.net/what-is-super-amoled-plus/

Vyšší ostrosti (i v nativním rozlišení) se dá dosáhnout pokud by tvar subpixelu měl tvar "puntíku" (což by u TFT nešlo) a nebo (/a současně) zvrstvením jednotlivých RGB subpixelů nad sebe (opět umožňuje jen OLED). Takže by to byl takový Foveon, jenom naruby.

Nevím, čím je komu AMOLED nepříjemný na koukání, třeba mu jeho nenávist k AMOLED zkresluje pohled.
V Čem je tydy příjemnější pohled na TFT?

Tvá nevole mi připomíná diskuse na začátku éry LCD. To bylo v podstatě to samé.

A teď k nejožehavějšímu - životnost.

V dnešní době je mobil spotřební zboží, tj. dva roky a pryč a na tuto dobu, ale i delší, AMOLED vydrží.

Nevím jestli Samsung někde potvrdil problém s vypalování, spíš mluvil o tom, že se mu to povedlo zlepšit.

Diskuse bych bral s rezervou. Oni se tam vyskytují dva typy lidí, těm, co se AMOLED pořád s*re a těm, co bezchybně šlape. Ale tak to je u všeho (auta, notebooky,...).

U svého starého mobilu (Samsung Galaxy Mini)jsem měl problém s mrtvým pixelem. Tak jsem schválně zkusil hledat diskuse "o vadných pixelech v telefonech) a to samé. Takže bych s vypalováním neviděl větší problém než s vadnými pixely.

Pokud se displej vypálí, doporučuji reklamovat, patrně se jedná o vadný kus. Mě ale zatím AMOLED drží.

Pokud by byl AMOLED tak špatný, tak by se do Samsungu už Apple dávno obul. Když to dělá kvůli menším prkotinám.
Vzpomínám třeba jak se vysmívali zahnutému displeji u Nexusu, tomu že nic nového nepřináší, vysmíval se klávesnicím u Asus Transormeru...

Teď spíš mlčí, aby neupozorňoval, že sám AMOLED nemá.
Apple iPhone 5 (nebo jak se bude nakonec jmenovat) pravděpodobně bude také mít AMOLED. Na 100% to není, ale vysoce pravděpodobné.
http://www.oled-display.net/apple-iphone-5-with-oled-display/


Takže asi na tom AMOLEDU něco bude, když se nachází prakticky ve všech highendových telefonech.
Nevěř tomu, že pokud by byl špatný, tak by ho tam dávali.

Mám pocit, že už jen z principu zveličuješ všechny dětské nemoci AMOLEDů a zlehčuješ problémy TFT.
Naopak, kde TFT "zdánlivě" vede, to je pro Tebe důležité a naopak, kde výrazně vede AMOLED, to je pro Tebe k ničemu.
Jak tak koukám, Tobě by stačil monochromatický displej.

Ale už jsme se někam dostali, teď už není AMOLED větší žrout baterky (jak si předtím tvrdil). Teď Ti to nevadí, ale předtím vadilo.
A taky se najednou ukazuje ta "záplava" AMOLED telefonů.

Takže AMOLED je úspornější, svítivější, má lepší barvy, lepší černou, nekonečný kontrast, krátkou odezvu, "nokonečný" kontrast, ostřejší obraz, lepší pozorovací úhly a je tenčí a odolnější (odolnost displeje je určena pouze možnostmi vrstvy na které je nanesen).

Oproti tomu tu máme vypalování a krátkou životnost, které dnes nejsou takový problém a do budoucna se zlepší.

P.S.: Marketingové letáky nepapouškuju, protože je vůbec nečtu, stejně tam není to co mě nejvíc zajímá. Radši si přečtu soupisku technických parametrů, kde marketing moc nezasahuje svým obvyklým způsobem.

Ale přece jenom jsem se na nějaké propagační materiálny podíval, AMOLED je pouze zmíněn a to kdoví jestli.
Vyzdvihoval se hlvavně v minulosti.

P.S.: Jsi zapřísáhlý odpůrce OLEDU nebo Ti jen vadí současné "problémy"?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 09:47:25
avatar
Pokud jde o Glonass tak já bych byl pro ale netuším jak je to s jeho podporou u velkých výrobců mobilních zařízení a navigací.Přiznám se že ani nevím zda Ruská vláda s Indii(tuším že ta v tom jede také)umožní využívat tento systém civilně.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 10:41:49

Ano, pokud zařízení podporuje systém Glonass (asi je to hodně levné, když to Apple nasadil už u iPhone 4s, ale mají to i jiní, Motorola min. a asi i konkrétní SGSIII), jsou tyto satelity využity k zpřesnění pozice. Rozhodně se jedná o reálný přínos, na rozdíl od prozatím čistě teoretického Galilea.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 13:23:32
avatar
ja by som si ho teda nekúpil je to fakt už veľké, mám veľké dlane aj prsty ale ovládať to s jednou rukou je už skoro nemožné, je síce fajne tenký ale aj tak je už prehnane veľký, som zvedavý dokedy to chcú zväčšovať. Už aj autá sa prestali zväčšovať a práve naopak sa začínajú zmenšovať, týmto smerom by sa mohli vybrať aj výrobcovia smartfonov
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 14:14:51

btw, nie 4 mesiace ale necele 2, kedze za zacal predavat zaciatkom juna...5/2012
dusan.dj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak Ano 2012-07-26 15:50:18

Ok mam Iphone4S Ipad dvojku i new,Samsung jsem si koupil zaroven S HTC ONE X, a muzu s jistotou rict ze HTC se povedlo,a co se tyce displeje mu Samsung nesaha ani po kotniky.Hlavne v jemnosti,ostrosti a cteni na slunicku.A taky cekam na Iphone5,uz se tesim na Milaska
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 16:05:52
avatar
No, taky jsem dlouho váhal... On SG3 je jedn z mála výrobků, co líp vypadají naživo a na omak, než na fotkách
Nakonec po několikadenním přemítání jsem koupil SG Note. A nelituju. Po pár dnech jsem se zase dostal k SG3 a zdál se mi malý
A ano, mám velké pracky, bez nich by to šlo blbě
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 17:35:52
avatar
Byl sem na tom dost podobně. Akorat sem se rozhodoval mezi NOTEm a Nexusem. Nakone sem vzal note a mám takové smíšené pocity.. hw paráda, sw žádnej šlágr. Před tím jsem fungoval na CMku a to bylo uplně něco jinýho.. Samsung omalovánky nejsou nic extra a ta svižnost taky nic moc, vzhledem k tomu jak našláplej je HW.. uvidime jestli na tom zapracujou a doufám že ta info o upgradu na JB v Q1 2013 byl jen vtip..
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-27 11:08:48
avatar
No ten ofiko 2.6.3 FW byl funkční, ale holt čtyřka to není. Ofiko ICS byl mizerný. Tak jsem tel hned asi 3. den rootnul a mám tam CM9 RC2 a je to jiná liga. Je to svižné, je to bez těch Samsung "vylepšení", výdrž skvělá, aplikací na práci s perem je na marketu asi milión. Foťák fotí OK, kamera by mohla být trochu lepší (synchro obrazu se zvukem se mi zdá že trochu hapruje) a některé pokročilejší aplikace na práci s kamerou se nechovají korektně (ale ty nefungovaly ani v ofiko ICS).
Není to "úžo", je to prostě normálně OK a už se těším na CM10 (4.1).
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-07-26 17:04:57
avatar
Sakra, to už si ho u nás (10mil obyvatel) koupil každej??? já ho ještě nemám
SM01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 720p 2012-07-27 13:41:28

Proč všichni píšete že, "ten displej má 720p"?
To "p" znamená "progressive", tedy neprokládaný a používá se pro popis nějakého vysílaného či streamovaného videosignálu nebo pro přehrávané video.

U zobrazovací jednotky to ani nemá smysl udávat, nebo jste snad nékdy někdo viděl "prokládanou LCD obrazovku"?
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co jako ? 2012-07-31 01:30:12

Hm ale to ze apple za tyhle posledni 4 mesice prodal 26 milionu iphonu ktere jsou na trhu uz pres rok, to se tu uz nepise

Samsung nema stema svejma plastovejma kopiema sanci, jeste s androsracem
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co jako? 2012-07-31 11:28:20
avatar
No tak je spolehlivě prokázáno, že je na světě víc idiotů, než normálních lidí...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 689x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1422x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2234x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1985x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 1