Test: Windows 7 jsou opravdu rychlé – rychlejší než XP rychlejší než Vista Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 06 srpen 2009
alt Vypadá to, že Windows 7 mají cosi, co Microsoft příliš neznal. Optimalizaci a skutečně vyšší výkon!

 

 

 

Když vyšla Vista, ne všechno na ní bylo rychlejší, než na Windows XP, což byl také jeden z důvodů více než vlažného přijetí tohoto nového OS. Postupem času ale Microsoft hodně věcí vylepšil až do současné SP2. Nicméně vylepšení se dočkal i Windows XP a SP3 hodně pomohla zejména na mobilních počítačích. Na místě je tedy otázka, co přinese Windows 7. A už známe odpověď. Na Světě je test na třech počítačových konfiguracích.

Low end zastupuje slabý dvoujádrový ATOM 330. Mobilní platformu Core Solo U3500 a High endový počítač zastupuje Core i7 965 platforma. Jako testovací operační systémy byly zvoleny Windows XP SP3, Windows Ultimate Vista SP2 a nejnovější Windows 7 Ultimate RTM. Všechny tři systémy samozřejmě jsou nainstalovány jako 64bit. A jak to dopadlo?

Star a vypnutí systému + spuštění základních programů

Jak vidíte, Windows 7 jsou neoddiskutovatelně rychlejší, rozdíly jsou větší, takže nejde o chybu měření. U slabších sestav je na tom nejhůře Vista a protože Windows 7 je vlastně optimalizovaná Vista, můžeme s jistotou říci, že Microsoft odvedl kus práce.

Pokud jde o využití operační paměti, tak mnoha uživatelům vadí, že si Vista nárokuje hned po zapnutí třeba 2GB, jako kdyby si RAM šetřili na horší časy. Vista ale samozřejmě v případě nutnosti paměť okamžitě uvolnila pro programy. Windows 7 funguje se stejnou správou paměti a také on umí využít technologii Superfetch. Microsoft ale sáhl k větším optimalizacím, takže je obecně využití paměti u Windows 7 nižší.

Pokud jde o aplikační výkon, tak i zde Windows 7 jasně vede. Zejména u mobilních počítačů to rozhodně není zanedbatelné.

  • Závěr

Windows 7 jsou opravdu jen optimalizovanými Vista, není v nich zase tolik nového. Nicméně pár věcí nových je a pár jich je také zdokonalených a jak je vidět, Microsoftu se to tentokrát povedlo a nový OS je rychlejší než ten předchozí. Z novinek stojí za zmínku přepracovaná SuperFetch funkce a správa paměti. Windows 7 toho méně nakládá do paměti, když nemusí. Windows 7 má také nový manager plochy, který v závislosti na počtu otevřených oken zatěžuje systém o polovinu méně než u Vista. Windows 7 také přináší Diret2D, který zrychluje 2D vykreslování. U grafických karet ATI a NVIDIA s tím podle testerů není problém, problém mají zatím jen starší Intel grafiky.

Nový je také DirectX11, který ale bude mít i Vista. DX11 dávají přístup programům pro využití sily GPU – zkrátka jednoduší pro vývojáře, pokud budou chtít nějakou svou aplikaci akcelerovat přes grafiku. Zapomenout nesmíme ani na výrazně lepší optimalizaci a skutečné využití vícejádrových procesorů atd.

Ačkoliv je Windows 7 v základu z velké části Vista, je výrazně dotaženější a rozhodně bude mít větší úspěch než Vista. Zcela určitě je totiž také lepší než Windows XP a ten tak skutečně může odejít do důchodu i co se levných a low endových počítačů týká.

Zdroj: zdnet.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 20:14:16
avatar
Windows 7 je dobrý systém, ale nekoupim si ho, řeknu Vám proč. Já si koupim OEM verzi Windows Vista Ultimate, protože MS sliboval, jaké extra doplňky budeme mít skrze Extras. Skutek utek a sedmička by měla být service packem pro Visty. Jenže MS je hamižnej a proto na jeho sedmičky s*ru.
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 20:29:42
avatar
A proto si koupíš Vistu??? to snad ani neni možný!

Pokud opravdu vyjde ten avizovaný "Family pack" i za onu avizovanou cenu, tak myslím, že je slušným kandidátem na to jednou trumfnout XPčka v prodejnosti.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 22:02:01
avatar
Mě ani nejde o ty Extras ale o to, že sedmička měla bejt service packem Vist,. jenže to mnoho uživatelů ani nechce slyšet a bude hájit MS dál.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 22:18:38
avatar
Tak stahovačům to může být jedno, tyhle trýčky jsou jen pro chudáky platiče....
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 22:25:13

Win 95, 98, ME ?? Taky jenom updaty (zrovna tak NT, 2000 a XP je vice mene to sami).

Vsechno se to prodavalo zvlast a taky mezi tim byla pauza 2-3 roky. To ze s tady byly WinXP 6 nebo kolik roku bez nejaky novinky je spis znamka toho ze Visty sou prepsany od zakladu (a moc se nedarilo), takze to trvalo sakra dlouho a ne nahly zmeny obchodniho modelu. (Mimochodem Zrovna tak office vychazej s podobnou frekvenci a porad to umi to sami.)

Bylo by prijemny, kdyby vsem co si koupili visty dali zadara W7. Ale tohle je tvrda obchodni realita a ne pohadka.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 08:03:57
avatar
jenomže office je fekálně vypatlaný a neví co je kompatibilita. Pochybuju že jeho nové verze které mají ty koncovky s x jsou na tom líp než ten 2002 šmejd co mám já.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 09:35:41

1. Ve wordu 2003 jsem dost programoval. Je to program plný chyb, i velice závažných. I excel je o něco lepší (i když také hrůza). V 2007 zatím jsem jenom čerstvý uživatel. Tak v porovnání s Wordem 2003 má rozhodně o moc horší help - je také plný chyb. Ovšem, slušný byl jedině Word 2 - ten ještě nebyl vyroben MS (prodáván už ano).
2. Pokud opravdu W7 je lepší, než předchozí verze, pokud věřit chválám, musí to být první dobrý program od MS. Jenomže, promiňte, nevěřím. MS už mi tolikkrát oklamal, že mu neuvěřím ani předpověď počasi na včerejšek.
3. W7 není vydán po 2-3 letech, ale po roce a půl. Je to opravdu hulvátství. V podstatě majitele Visty jsou prostě okraděny.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 12:12:47
avatar
No nevím jestli to že je systém v pečlivě vybraných testech rychlejší o pár procent je důvod ho nějak přehnaně chválit... to přece člověk vůbec nezaregistruje... a znovu zaplatit 100% ceny kvůli 2-5% zrychlení????

Ok, tak doplatím pár procent z ceny Vista64 co mám, za nový service pack Win7...?
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 12:35:02

Vela SW nieje vyrabane MS a predavane pod znackou MS, pripadne odkupeny cely projekt atd atd. Inak, ked ste uz programovali pod word 2, tak hadam uznate ze sa to neda porovnavat s aktualnim stavom (iba ak, nic neviem, nic nepokazim)
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 13:15:48
avatar
A cos tam programoval? Ptám se jenom ze zvědavosti, protože sám jsem VBA pod Wordem nikdy k ničemu nepotřeboval.
Zcvoklej 2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-06 14:06:42

Tak, kdyžtak, po 2 a půl Letech, protože, a to protože, tuším, že Operační systém Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP0, snad, už nějaká verze CZ, se začal, prodávat, už asi tak, v Březnu 2007, takže a to takže, to už je 2 a půl roku, než a to než, vyjde, Operační systém Microsoft WINDOWS Seven Ultimate SP0, asi nějaká verze CZ, tedy, pokud, nepočítáš, jako, Operační systém Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, až od prvního, Service PACKu, to a toto, by pak, možná, sedělo.
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nové a nové verze Office 2009-08-07 16:10:30
avatar
IMHO hlavním důvodem pro vydávání nových verzí Office je vždy změna v datových formátech, aby nebyly hned zpracovatelné konkurenčními, razantně levnějšími programy. Klidně kvůli tomu M$ oželí i kompatibilitu se starší verzí téhož Office. Zároveň se jim daří ve firemní kravaťácké klientele udržovat pocit "jen poslední verze Office je in".
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Visty trvaly dlouho 2009-08-07 16:06:13
avatar
Visty trvaly tak dlouho proto, že tam je navíc celá nová vrstva, která sleduje všechny audiovizuální toky dat a brání možnostem získat vysoce kvalitní streamy kdekoliv mimo certifikované ovladače. Říkají tomu ochrana autorských práv. Je to úlitba producentům zábavy, uživatelům to nepřineslo nic. Ráno si se svačinou koupím film, vložím DVD do nového PC s Vistou a "Připojuji se k online obchodu..." a nic.
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 10:05:33

Děláš dobře. Na Win Vista Ultimate jedu už pěkně dlouho a jsou daleko lepší jak XP-čka.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 20:39:48
avatar
Win7 Sou spise evoluci nez revoluci,...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 20:46:35
avatar
sevenky jsou akorat service packem pro visty prodavanym za plnou cenu jako "novy" system bohuzel ale service packem dost dobrym...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 23:01:44

Preco bohuzel ?Ja to vidim skor nastastie.Aspon pre tych co pockali a nekupili Vistu.Co ked by boli 7 horsie od Visty ?
BTW vyvoj software obzvlast OS je o vylepsovani predoslych verzi.Nehrozi aby MS ani ktokolvek iny zahodil x rokov prace a zacal pisat OS uplne od znovu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 00:24:10
avatar
bohuzel pro ty co koupili visty...snad bude aspon upgrade za slusnou cenu
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 10:36:07

no tak potom je aj vlastne kazda
EA sport hra iba tzv service packom tej z pred 5tich ci kolkych rokov .
To ze microsoft naucil ludi svojim service packmi a predplatenym upgradom ze dostanu vsetko zadarmo je sice skvele ale nikde inde to takto nefunguje.

V hrach su bezne datadisky za ktore sa plati , rovnako tak aplikacny software . Cakal by som mozno snad ze Microsoft to vida ako plateny upgrade pre uzivatelov visty stiahnutelny cez internet .
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 15:18:33
avatar
zase takový zázrak 7 není aby mně přinutily k upgradu z Vist, i kdyby to mnělo stát polovinu ceny Win7.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 21:04:59
avatar
mně osobně se teda moc nelíbí ergonomie GUI, ale s tím asi nic nenadělám :-/

Aspoň že ve W7 opravili ty největší bugy a trochu to zoptimalizovali.

Apropos, DD, nechceš se raději držet těch grafik? Přece jen tvé komentáře ohledně OS jsou opravdu trošičku mimo (W7 mění zásadním způsobem např. UAC, podporuje interně emulaci XP (defacto má vestavěné (a o dost vylepšené, třeba o podporu USB) VirtualPC), lepší memorymanagemet, částečně opravený TCP/IP stack apod.) - čistou "optimalizací" Visry bych to tedy rozhodně nenazval...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 22:37:56
avatar
...plus další dost zásadní změny na jádře, který je oddělené od zbyku systému a zabírá asi tak čtvrtinu paměti co jádro Vist. Kvůli tomu přirovnání "vytuněný Visty" - aspoň u mě - dost pokulhává.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 21:10:50

Pokud budu stavět PC v září tak si koupím již 64bit verzi ..zatím Vista ale již s kuponem na bezplatný upgrade na W7.
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ee 2009-08-07 00:07:48

Nu coz, holt budu s naprostym klidem startovat do desktopu o 7s pomaleji na svych starych dobrych XP Opravdu me to velice zasahlo za obdivuhodna rychlost Win7. Ale za ty prachy mi to vazne nestoji :/
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 07:54:52

No sa mozrejme kazdy podla potreby.Pokial nieje vyslovene dovod ist do 7 tak stacia XP.Na novy komp som si dal 7/64bRC s tym ze pre istotu som nechal aj dual boot aj XP.Odvtedy som nemal dovod startovat XP.Takze pre mna osobne spokojnost.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 00:30:50
avatar
ale ked prejdes z visty tak je to pocidit a hodne.ked som stiahol RC verziu tak som mal pocit akoby to bolo len demo windowsu(aj ked bolo avizovane ze je to uz 99%-tna sedmicka)pretoze vsetko ficalo uplne rychlo
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 06:43:56
avatar
taky něco tak zpraseného jako byly Visty, to se jen tak nevidí.. Hlavně že mě všichni označovali ještě nedávno za zpátečníka, když jsem Visty kritizoval..
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 08:06:32
avatar
mi stačilo to jednou vidět u bratrance a už jsem se mu smál co to ječ za harampádí.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sssouhlas 2009-08-07 12:30:50
avatar
Vist se zastávaj akorát lidi co nechtěj uznat svoji chybu. Spousta lidí co si koupila mainstream notebook Visty doteď proklíná. Nebo se možná nechtějí považovat za oběť microsoftu- ten je k tomu prostě donutil svojí stupid politikou "XP smetem za každou cenu". Proto nechápu lidi co se zastávaj Microsoftu.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 12:38:24

Alebo OEM predajcu ntb, ktory im tam nainstaloval svoje svinstvo, ktore len len tak tak fungovalo pod XP a nie to pod Vistou
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 08:42:46

Trochu mi uniká logika člověka, co navrhoval ty testovací sestavy. Když už se testují takové věci jako rychlost startu, vypnutí, puštění IE, atd, proč je proboha 2x použit SSD a 1x HDD? Rozdíl v těch discích ovlivní rychlost OS mnohem více než takový procesor. Kdyby použili 3x stejný disk, tak by měl test o něco vyšší hodnotu než takto.
ochab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 09:34:41

Mas pravdu, ale az tak to nevadi, kedze testovali 3 rozne systemy na tej istej konfiguracii.. Neporovnavali vykon danych zostav...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 09:36:37

Vím, ale byl by to zajímavý bonus testu navíc.
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rychlost startu? 2009-08-07 16:22:40
avatar
Jak známo, už u NT nedali GUI jako aplikaci až na nejvyšší úrovni, která jde tedy snadno shodit a znovu spustit. Dali GUI o jednu vrstvu níž, blíže k jádru. Tím dosáhli svižnějšího GUI. Pokud pak ale třeba chybně napsaná aplikace shodí GUI, je to už pro OS mnohem větší, doslova hlubší problém.
V XP taky nabíhá dříve plocha s ikonami. Co na tom, že na ikony nejde ještě chvíli klikat a nic s nimi dělat, to už se do onoho podivného parametru "rychlost startu" nepočítá. Rychlost startu a vypnutí by neměla být vůbec důležitá při srovnávání OS. OS přeci nemusím ukončovat, normálně jen PC uspím a pak pokračuji v původním stavu. Tedy teoreticky. V praxi se Windows začnou časem zpomalovat a stejně musím restartovat prakticky kvůli každému upgradu kdejakého ovladače... takže rychlost restartu mě v praxi zajímá, když je to tak běžná součást používání Windows.
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Slušné 2009-08-07 09:05:36
avatar
Jsem opravdu rád, že to dopadlo alespoň takhle. NA W7 jsem se moc těšil, protože Visty opravdu nemám rád. Příjdou mi pomalý no aprostě jsou takový divný (bude to asi i tím, že jsem na nich jen ve škole na komplech s 1 Gb RAM ). Né, každopádně do nich nejspíš půjdu. Mám vcelku nový PC, tak bych měl jít už trochu s dobou . I když problém vidím v tom, že jsem si na XP zvyknul až moc.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cache usage 2009-08-07 09:44:06

Moc nerozumím tomu, co DD píše o využívání paměti.
Nedřív si rýpne do uživatelů, kterým vadi, že Vista sežere skoro celou paměť(čili předpokládám, že je dobře když si Vista vezme celou paměť).
Ale když W7 mají využití paměti výrazně menší, tak je to hned dobře? Trochu proti logice ne?

Navíc těm lidem, kterým to vadí docela rozumím. Když si totiž Vista vezme skoro celou paměť a teď spustíte třeba hru, tak počítač musí ty 2GB zase vyhodit /čili zapsat na disk/ a naswápnout jiné 2GB. A to sakra dlouho trvá. (oproti XP).
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 10:54:18

Že Vista zabere celou paměť je uživateli vnímáno negativně, protože mají v hlavě zadrátované, že OS by měl zabírat paměti co nejméně a co nejvíce paměti má být k dispozici pro uživatele.

Co mě ale na Vistě x64 neskutečně štve je, že po startu ještě několik minut zuřivě hrabe z disku, než nacpe vše co považuje za užitečné do RAMky. Pustit blbou Mirandu IM těsně po objevení plochy je záležitost na několik minut.

Nevím čím to vyřešili, ale W7 RC je v tomto mnohem mírnější. Disk je naprosto ticho, zase ale pozoruju, že když Vistu nechám dohrabat a pustím nějakou často pouštěnou aplikaci, tak nastartuje opravdu rychle, zato pod W7 startuje pomaleji.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 12:41:33

Tomu casu sa hovori "coffee time"
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Využití RAM 2009-08-07 16:29:55
avatar
Přesně tak, lidi to mají v hlavě zabloklé a nechápou to. Nevyužitá RAM je mi na nic - na co jí mít tolik, když by zůstávala prázdná. Taky není pravda v příspěvku výše, že pokud je potřeba uvolnit RAM, musí se to vždy zapisovat na disk.
Jestli u W7 zase RAM-prefetch snížili a tím zpomalili start aplikací, tak to je pěkně na pytel. Bohužel nějaké verze OS pro schopnější usery, kde bysme si to mohli třeba sami parametrizovat, se asi od M$ nedočkáme, protože naprostých laiků je mnohem víc a ti tedy nejvíc zajišťují příjmy. Visty mají oproti XP nový vzhled, ale když si člověk chce nasměrovat TEMP adresáře jinam, hrabe se pořád ručně ve starých řádkách textu typu autoexec.bat jako za starých časů...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 11:45:33
avatar
Jen takova otazecka pro ty, kdo chteji prejit na Win7. 32 nebo 64 bitu? Zkusenosti s Win7RC 64bitu? Plusy a minusy?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 12:25:40
avatar
Mínus mě žádný nenapadá, já jakožto grafik tam můžu narvat RAMky co deska snese a využít výhod 64b Photoshopu CS4 (MACOSX si může nechat jen zdát ).
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 12:33:54
avatar
Co mi nefungovalo:
- Leadtek 1000S (DVB-T tuner) zapomínal po restartu naladění kanálů a muselo se znovu ladit... Opruz... Stačí ale narvat do sedmiček "natvrdo" ovladač pro Visty (64b), ignorovat "nový" ovladač, který WinUpdate nabízí s neodbytností oslíka ze Shreka a všechno šlape...

- Nefunguje mi uspávání... Respektive funguje, ale nebudí se to... :-) Když přijdu večer z kolbenky, tak je počítač ve stavu "skorozapnutém", svítí všechno kromě grafiky, tím pádem i monitoru a pomůže až tvrdý restart a buď pak systém naběhne z hiberfile.sys (hybridní uspávání), nebo ne a pak je problém... Musím jít totiž až přes obnovu systému, kdy se W7 bez nějakého ptaní vrátí k poslední "funkční" konfiguraci přes bod obnovení, což by nebylo až tak hrozné, když pominu to, že mi "přibyly" už odinstalované aplikace (SmartDoctor třeba), který ale nejde odinstalovat!!! a ubyly nainstalované aplikace (např. NetLimiter) a to nejen tak že jako zmizeli zástupci, ale je přímo "vykramovaná" složka v programfiles a musím to instalovat znovu...
Prostě to buzení nějak nešlape... Chápu že to je "něco" v nastavení nějakého jednotlivého zařízení, ale je to teda votrava hrozná...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 13:27:20
avatar
Dekuju za reakci. Mas tam ode me palce nahoru. Jeste nekdo nejake zkusenosti? Taky si rikam, ze jit do 64b, ale nechci to naslepo podcenit, tak cim vic zkusenosti, tim lip. Dekuju.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 13:32:30
avatar
No a čeho se konkrétně bojíš? Můžeš se bát akorát toho že:
- HW který používáš nemá 64b ovladače - nepravděpodobné
- SW který používáš, neběží pod 64b systémem - nepravděpodobné
- máš počítač s 1GB nebo 2GB RAM, kde je 32bitový systém o cosi (málo leč znatelně) živější - NEPRAVDĚPODOBNÉ
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 15:24:06
avatar
Otazka zravosti systemu na RAM, podpora SW, kompatibilita HW. Vim, ze je to otazka hlavne prvnich 64 bitovych systemu a jen ze zacatku, ale byl bych nerad aby 99% fungovalo a 1% me to znemoznilo pouzivat kvuli necemu. Doted jedu na 32bitovych WinXP. Duvodem je kompatibilita a rychlost.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 13:06:54
avatar
Sem trochu zaražený tou fámou co dnešek provází: visty stojí za kulové, sedmičky válí. Zkušenost nemám ani s jedným (hold nejdu "s dobou" a zustavam na XPčkách), ale win7 vyzkouším. Už kvuli DX10 a dx11 ve hrách.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 13:56:50
avatar
Mám doma XP, Vista64 a Win7 RC a můžu ti úplně s klidným svědomím říct, že subjektivně kromě barviček rozdíl víceméně nula nula nic... takže na svém pracovním počítači úplně s klidem zůstávám dále na XP Pro.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 14:45:27
avatar
a su to vsetko originalky ?? ci verne piratske kopie
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-08 15:06:53
avatar
já mám zkušenosti jak s Vistou, tak s Win7 a můžu ti říct jedno-jsou to prakticky totožné OS s tou vyjímkou že ve win7 primárně není spouštěno velké množství služeb a funkcí jako je tomu u Vist.
aR_649 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Win 7 zatím nepotřebuji 2009-08-07 16:53:43
avatar
Mě je k ničemu, moderní superhyperkůlhry nehraju, photoshopy, 3d studia a podobně taky k ničemu nepotřebuju, takže proč bych si je měl kupovat. To že jsou rychlejší, mě žíly netrhá. Zmáčknu napájení, za 2 vteřiny se kompl vzbudí, zadám heslo a můžu pokračovat, tam kde jsem přestal. Můj operační systém (legální) mě stál akorát 2 hodinky času. Za 3k peněz můžu mít spousty jinejch užitečnějších věcí.
lukasg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vista či 7 2009-08-07 17:43:40

Přemýšlel jsem o koupi 7 ale po odzkoušení musím konstatovat jediné, že 7 jsou vcelku zbytečností a měli přijít jako SP pro Vistu, jenže bohužel jiná možnost jak zlepšit reputaci již tak dost špatnou pověstí Vist nejde jinak než přejmenováním. Ale taky v tom vidím trochu toho, že si chcou přivydělat po Vistách, XP tu bylo spoustu let a nikdo netoužil po novém windows. Sám mám 4 GB ramky a i když používám 32 bit OS Vist, tak nevyuziju více jak 2,5 GB ramky, spousta lidí nebyla na Visty připravena, prodejci PC prodávali Vistu i s takovými PC kde bylo pouhýhc 1 GB ram.A rozdil ze Visty mi po startu vemou o 400 MB paměti více nez 7 mě vůbec nevadí. Chtělo by to pořádný revoluční windows, který bude stát za to a hlavně vydrží spoustu let a nebudeme muset stále jen utrácet za chyby Microsoftu.
igorv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ina planeta 2009-08-08 11:59:20
avatar
vista je odporny os, jedine co sposobil , bola spusta nervov a strateneho casu hladanim ovladacov na stovky laptopov(koli downgradu na xp), ktore som behom poslednych dvoch rokov predal a mali tento otrasny os predinstalovany...
z mojich praktickych skusenosti mozem povedat ze vistu pouziva menej ako 1 percnto mojich znamich a zakaznikov...
nadruhu stranu sa kopa ludi tesi na w7...
btw, taktiez mi nejde do hlavy, ocom tu vsetci pisu - nejake kupovanie os... ja napriklad nepoznam ludi , ktory by zaplatili za soft, pokial nemusia...nejake blbe ankety a statistiky ma urcite nepresvedcia o tom, ze kopa ludi plati za os, su to len demagogicke bludy, mozno je to v cz inak , ale unas na sk ma urcite viac ako 99 percent ludi vsetok soft nelegalny...dokonca zakaznici nexcu kupit laptop s legalnym os, radsej kupia horsi bez os, pretoze uz len z principu niesu ochotny minut ani korunu za soft a fakt som mal parkrat problem presvedcit cloveka otom ze kupou laptopu s os s lepsimi parametrami ako bez os si neurazi svoje ego a kupa je vyhodnejsia...
...proste niekedy ked citam komentare na tejto stranke, tak mi to pripada ako keby som sa ocitol na inej planete - ako sa tu veselo vsetci tvaria ze platia za soft... to je neuveritelne ... napriklad unas v kosiciach mame urciteho providera, ktory ma kopu ftpciek a prakticky cele kosice tahaju po optike vsetko zadarmo...keby som niekomu z tych ludi povedal nieco o kupovani softu alebo plateni za filmy, tak ma polutuju a poslu rovno do blazninca, poprpade namna budu pozerat ako na cloveka co ich xce okradnut, keci o nejakom plateni za soft si nechajte pre nemcov alebo pre pol promile obyvatelstva ale nekrmte tym siroku verejnost...
co sa tyka w7 , kto xce nech si ho stiahne zadara, vyskusa a ked sa mu nebude pacit, nech ho zmaze a ak bude taky happy ze ``vyryha`` 8 tacov za os , nech to urobi...
btw nechapte tento prispevok ako ze xcem kazdeho nutit kradnut soft , ja len popisujem realitu, podla mna doba, ked bude aspon tretina uzivatelov platit za soft nastane, ked sa nase platy zvysia tak 10 nasobne a na slovensku sa toho urcite nedozijem - mozno deti mojich deti...asi tak...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-08 15:02:00
avatar
ano opravdu jsou lidi kteří za software platí. Nekteří lidi to sice nechápou ale je to tak. Sám se mezi ně počítám. Jednoduše když člověk začne vydělávat tak taky začne platit za věci za které dřív neplatil.
maca89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 10:32:21
avatar
všem kdo si koupili Visty: prohloupili jste. Já to přečkal na XPčkách a teď přejdu na W7. S nárůstem výkonu, pohodlnějším UI, vyšší kompatibilitou a DX10/11.
pegzli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-17 18:44:02
avatar
Ja si myslim ze XP je aj tak najvydarenejsi os od microsoftu a vela ludi ostava aj po prichode visti alebo win7 este na vydarenych XP , ci uz 32 bit. alebo 64 bit. Casom sa uvidi ze co komu bude viac vyhovovat. Skusal som 7 ale este ma neoslovila tak ostavam na overenom a stabilnom XP. Uvidi sa casom stabilita win7 a kompatibilita a mozna to bude chciet aj daky SP takze ja si pockam , ja si nemylsim ze az take velke vyhody prinasa 7 pre beznych smrtelnikov
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 626x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1391x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2226x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1977x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1300x
Komentářů: 1