DIRT2 – DirectX11 vs DirectX9 – konečně velký technologický posun na poli her Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 26 November 2009
altUž se to blíží, DIRT2 – závodní hra od Codemasters s DirectX 11 a vypadá to extrémně dobře.

 

 

DirectX 11 stále postupuje a po BattleForge a Stalker přichází DX11 i do her Codemasters a to do závodního Colin McRae DIRT2. Codemasters zase nic moc nového nevymýšleli a prostě implementovali většinu prvků DX11 do staršího engine. A jaký je rozdíl? Trochu nepovedené srovnání představil PCGH.de

Nevím proč, ale redaktoři PCGH.de neukázali plné HD 1920x1200 snímky, které by rozdíl mezi DX11 a DX9 více než jasně demonstrovali. Prezentované výřezy sice jakés takés rozdíly ukazují, ale zdaleka to nevypadá tak efektně, jak tomu ve skutečnosti je. Ten kdo už DX11 v DIRT2 viděl v chodu na pořádném monitoru, jistě potvrdí.

(DirectX9)

(DirectX 11)

Celkově jde o to, že DirectX9 vypadá opravdu příšerně ve srovnání s DX11, Kromě toho, že DX11 je daleko detailnější a celkově uhlazenější a realističtější, co se týká zpracování modelů, je tu i řada efektů, které v DX9 prostě chybí. Hlavní rozdíl ale podle mě dělá celkové nasvícení a práce se světlem. DX9 je tradičně příšerně rozmazaná BLUR efektem a dost přesvětlená. Je to proto, aby to zakrylo grafické nedostatky, v DX11 už Codemasters nic zakrývat nemusí – DX11 je tedy výrazně ostřejší, detailnější, ale hlavně je tu dokonalá práce se světlem, stíny celkový efekt je opravdu působivý a opravdu se těším, až vám tu hru předvedeme v recenzi s Full HD záběry. DIRT2 vypadá realističtěji, než GRID, DIRT a prostě starší hry Codemasters už jen tou absencí přesvětlenosti v DX11 – gratulace.

(DirectX 11)

Škoda, že to jinak tradičně kvalitní PCGH.de takhle na úvod odflákli. Bohužel jsem zatím mohl na vlastní oči DIRT2 DX11 obdivovat jinde a vlastní hra na recenzi nedorazila a dost možná ani nedorazí, protože v ČR letos oficiálně nevyjde, CD-Project nestíhá – nicméně se k nám naštěstí dovezou tuny anglických verzí, tak se na nějakou podíváme a navíc je tu také možnost si DRT2 stáhnout, pokud máte ten kupon, které se nachází u mnoha nových ATI HD 5000 grafik! Každopádně ani DiRT2 není nativně DX11 hra, DX11 je tam jen umě doroubováno, ale i to znamená řadu vylepšení a mezi DX9 a DX11 je obrovský rozdíl, který uvidí každý, kdo si to v HD rozlišení pustí a bude z něj nadšen. Vydržte tedy ještě pár dní a přineseme vám vlastní testy a srovnání v plných detailech …

(DX11)

PS: hra je solidně optimalizovaná a na 1680x1050 stačí na DX11 i s tessellací levná HD 5770 s betaverzí nových Catalyst! HD 5800 pak s přehledem stačí na plné detaily s 8AA/16AF DX11 Tessellací i na 1920x1200. AMD připravuje ještě finální verzi Catlayst 9.12 ovladače včetně podpory CF, které zatím v této hře nechodí. Obojí (hra i ovladače) vyjde kolem poloviny prosince. Nejlepší je samozřejmě mít HD 5970 nebo dvě HD 5870 a užívat si to na 3x 1920x1200 LCD, protože hra je opravdu skvěle udělána pro Eyefinity a připadáte si pak skutečně jako v autě, kdy vidíte vše, co vidíte, kdy si sednete do skutečného auta.

Zdroj: PCGH.de, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - už bych si taky chtěl užívat 2009-11-26 12:13:56
avatar
Už bych si taky chtěl užívat, ale HD 5850 ani HD 5870 nikde
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:19:37

Jednou přijdou Když už o tom mluvíme nemáte někdo zbytečnejch 15000 ?
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:58:17
avatar
Jasné, že máme. Kde ti to mám poslať?
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:44:39

Hmm se nějak dohodnem
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 15:08:05
avatar
Dirt mě nikdy nebral,ale vyzkouším ho,když mám na něho ten kupon,jestli to je taková parada s DirectX11.Uvidíme jak bude 5970 šlapat.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 07:32:41

Hmm labužník
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 14:49:38
avatar
já nevím jak vy, ale když si chci užívat tak na to nutně HD5850 nebo HD5870 nepotřebuju
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:55:51
avatar
no na 4850 si to v dx11 moc neuziju, a jelikoz mam ted 4850 tak pro me nema smysl prechazet na 57x0... budto 58x0 nebo si jeste rok pockam... porad rikam ze s nakupem grafiky pockam az vyjde AvP3 a pak se rozhodnu... je dost dobre mozny ze to s 4850 doklepu do dalsiho roku, pripadne bych k ni dokoupil z bazaru druhou... desku na to mam.. proste pokud me DX11 v AVP uchvati, du do toho, jinak ne
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 04:20:24
avatar
on to myslel trošku inak
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 09:20:47

Sex ti nic nerika?
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 10:15:31

Cože? co to je? Jako v nějaké hře? Ono se to dělá i v reálu?
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 14:59:01
avatar
SEX ??? Co to je ? To je nějaký přídavek do Linuxu ?
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 22:38:11

Slyšel jsem že oto už pár lidí zkoušelo, a že to docela ujde...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 22:59:17
avatar
jo, v HD kvalite to ujde
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 09:14:24

OMG já jsem tak nadrženej, a dost komp letí z okna, kvůli dragon age jsem byl nalepenej na monitoru celej víkend. Jenom by mě zajímalo kde se tohle dá stáhnout a hlavně jak.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 22:58:32
avatar
Nie, to máš iba pod Windows, keď chodíš na nesprávne stránky a nemáš dobrý firewall...potom stačí stlačiť na počítači už iba tlačítko ON a môžeš si užívať
Mr. Jackson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 10:17:04

Já pořád, nějak, někde, nemůžu a to nemůžu, najít, ty, Grafické Karty ATI Radeon HD5650, ach jo.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:16:42

Hmm no zajímavé, chce to spíš video srovnání, aby to člověk viděl v pohybu. To srovnání bylo nic moc, člověk si všiml lepších textur, větší dohlednosti a menší rozmazanosti Ale celkem nic moc, chci to vidět naživo. Hmm jinak se divím že takový nadšenec do DX11 už nemá nějakou novou atinku doma, bude?
Kyblik78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - súhlasím 2009-11-27 10:02:50

Ďalšia ukážka zase na poli DX sa nič moc nedeje, človek znovu porovnávca dva obrázky nejaký čas aby našiel rozdiely.
Ok OK vyzerá to trochu lepšie a čo .. mám kôli tomu kupovať novú grafiku? Taký čo nemajú inšie na robote len kukať do monitoru a zrovnávať blbosti OK nech bežia do obchodu.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:26:21
avatar
jestli je to PS pravdiví tak už jsi pro to 5770 běžim do krámu :-D tadle hra byl duvod proč jsem otálel s koupí grafiky jelikož mě dirt 1 baví a dohral jsem už asi 3x :-) a chtěl jsem si užit detajli i tý 2 :-) al nevěděl jsem jestli nebude na todle rozlišení potřeba 5850 ikdyž asi počkam na nereferenční sa pasivem :-)
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3x1920x1200 2009-11-26 12:40:22
avatar
No a neni to zbytecny? Ja mam na auta 46" s 1920x1080 8AA 16AF a z 1,5 metru tam fakt zadny kosticky nevidim Pravda je ze zalezi taky na TV ale kdyz clovek nechce TNka tak se 3x1920x1200 neda koupit za solidni peniz a neda o moc vetsi zazitek... Kdyz uz je clovek nalepenej na monitoru pro to aby si to uzil tak nevnima ty vedlejsi

Cena vyjde defakto na stejno.. jedno ma ramecky druhy ma lepsi rozliseni
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:39:10

Tak vždycky můžeš dokoupit druhou 5770 Kdyby jedna nestačila
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:22:39
avatar
myslim že na projektor co mam doma mi stačí na par let dopředu i ta jedna a když hraju někdy na monitoru tak holt stahnu detajli mno
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:46:53

Hmm na projektoru to musí být zajímavý
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:53:18
avatar
Tak zejtra už mě letí 5870 vapor-x,tak se už ted těšim na dirt a hlavně AvP2!!!!
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 07:34:45

Hmm tak to jsi šťastlivec, a věř mi AvP2 ti na tom pojede jako víno, byla to zajímavá hra
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 13:57:04
avatar
Tak už jí mam v ruce krasavici,zejtra de do kompu a bude probíhat testování
piiiou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Voda 2009-11-26 13:03:08

Co je to za hnus na tom posledním screenu? To má být ta super reálná DX11 voda?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:07:50
avatar
v pohybu to vypadá mnohem líp říkám že tohle se PCGH.de moc nepovedlo ;) ... BTW: na té vodě je hlavně úžasný to, že je to tesselaccí ;) prostě modelem ...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 14:04:32
avatar
Jinak u te teselace jsem zvedavy na nechtene deformace. Kdysi davno jsem si hral s teselaci u hry half life a kartou ATI Radeon 9200. Postavicky se zkulatily a vypadaly dobre, ale zaroven se zkulatili treba i bedny, ktere mely zustat hranate. Tak snad to nejako doresili.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:48:09

No neco podobn=ho jsme tu viděli na tom stalkerovi, jak se mu některé přístroje nafoukli
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:58:11

No dufam ze od smiechu nespadnem zo stolicky ked uvidim Votrelca ala Michelin
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 20:48:48

Jo ty by byly hodně hrozivý
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 15:06:07
avatar
no nevim co je na vode delane tesselaci tak uzasneho. kdyby na to pouzili spise nejakou fyziku tak by to urcite vypadalo o hodne lepe a realneji. takle ty vlny mozna vypadaj pekne, ale do realnosti to ma hodne daleko...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 17:18:39

Na vlny pouzili nejaku vlnovu funkciu. proste to iste co bolo aj doteraz. Inak len zhustili mash. Takze nic z coho by mohol byt niekto nadseny.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 17:17:41

Jedine co sa na tej vode zmenilo bolo zhustenie modelu teselaciou ale inak sa voda chova rovnako ako v doterajsich hrach. V tomto smere to sice vyzera trosku lepsie ale zeby to mal byt az taky pokrok...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 13:36:48

vyzera to ako ked pouzijes nejake kuzlo pri uplne inom druhu hier.. ;-)
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:22:07
avatar
Dufam , ze vre bude reklama od ATI. nieco ako - The Way It's Meant To Be Played

Urcite ATi poskytlo niaky hardware pre codemasters.
konecne sa ATi zacalo tlacit do Hernej sceny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:37:46
avatar
ATI vždy bylo na herní vývojové scéně, jen neposílá své vývojáře aby do hry dodělávali jeho technologie ;) poskytuje jen HW a rady + optiamlizační spolupráci na ovladačích ... co jiného by také HW vývojáři měli dělat?
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:28:18
avatar
teraz nechapem co bolo zle ze nv dorobila aa a physx do batmana?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 19:48:30
avatar
to ze to nvidia neudelala i pro ati. a fanousci ati se nedokazou smirit s tim ze majitele nvidia karet maji v te hre neco navic a zavidi jim, tak nvidii musi pomlouvat a nadavat ji co to jenom de
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:28:57
avatar
konečně to někdo napsal tak jak to je ...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:54:06
avatar
Ne tak to u všech lidí není. Mně vůbec nevadí, že si s atinou "nemůžu" zahrát trapácké hry co mají physx přes GPU - vadí mi jen to roztříštění, už tak oslabeného, PC hraní.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:10:20

Proc jsou ty hry trapacke?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:15:23
avatar
Napiš kvalitní hry co mají physx přes GPU. Batman to pro mě ani náhodou není a Mirrors Edge je zvláštní. Další hry se mi nevybavují - dyžtak napiš. Radši končím s touhle diskuzí než se na mě zas sesypou pubescenti co si oblíkaj batmanovskej oblek...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:22:35

Ne, ty mi napis proc je Batman a Mirror Edge trapny, mam pocit ze Metacritics a dalsi s tebou hrube nesouhlasi.... To, ze se to tobe nelibi neznamena, ze ta hra je spatna ci trapna. Prodeje zrovna Batmana svedci o tom, ze ta hra je povedna a nikoliv trapna... Ze by zase jeden z kategorickych pojmu cerna vs bila?...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:28:32
avatar
Mirrors edge jsem označil za zvláštní - hru co není pro každého. Hodnocení batmana mě nezajímá a prodeje už vůbec ne. Kolik se prodalo vynikajících hardcore leteckých simulátorů ? Dost málo. Her co se bez physx přes gpu neobejdou je jako šafránu a jestli si někdo myslí, jak majitelé atin trpí kvůli "kravinkám" co zatím předvádí physx tak se mýlí. O batmanovi už končím - neshodnem se a je to jedno, protože 1 je malé číslo.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:32:35

Vis ja prave nepochopim ze jestlize majitele ATIn netrpi, proc to oznacuji za kravinky? Ja nemam problem s tim, ze kdyz to pustim tak to tam nemam, ale taky nemam problem s tim uznat, ze to muze rozsirit herni prozitek. Proste kdyz ti to nevadi, jaktoze to jsou kraviny a trapny veci? kdyz ti to teda nevadi?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:36:09
avatar
Možná bys to pochopil když by sis přečetl můj první příspěvek. Physx nepomáhá pc hraní jelikož staví zákazníka před dilema, které je zbytečné a konzolisti takový věci neřeší. Další věcí je dnešní zoufalost nvidie a prohlášení zoufalého ředitele typu "kartu bez physx si dnes koupí jen hlupák". Nvidia je zoufalá a její marketing je čím dál víc na pozvracení. ENDE
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:47:17

No skutecne neprustrelne argumenty, ktere evidentne se zavisti nemaji vubec nic spolecneho....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 23:11:10
avatar
Máš asi problémy s chápáním, takže ještě jednou. GPU physx hry mi neschází (nehrál bych je ani kdyby byly optimalizované pro Ati). Nové ati jsou bezkonkurenční (nehodlám dokazovat). Závist ? A co bych tak mohl závidět ? Spíš naopak - lítost a znechucení. Jdu spát a nechám si zdát o lepších zítřkách na poli grafických karet.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 14:13:35
avatar
Panove asi Vas rozsoudim. PhysX na strane Nvidia a DX11(zatim a v blizke budouctnosti) jsou jen marketingove nastroje. Realny prozitek ovlivni, ale ne tak, aby dana hra byla o 2 kategorie lepsi s tou ci onou marketingovou funkci. DX11 bude mit smysl az bude vyvinuta alespon ciste DX10.1 hra s implementaci nekterych DX11 nastroju. PhysX funguje uz dnes, ale existuji i jine fyzikalni systemy ktere taky funguji a to stejne dobre.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 01:03:02

Souhlas, je to proste pridana hodota. nijak mi nevadi, kdyz ji mit nebudu, ale stejne tak mi nebude vadit kdyz tam bude. Nic vic, nic min. Technologicky je to to nejvyspelejsi co je v soucasny dobe k dispozici a tim padem to vitam jako technologicky pokrok. Ale osobne je mi ve hre uplne jedno, jestli tam ten PhysX bude nebo nebude. Ja nejradeji hraju strategie a u nich vazne nezalezi jestli budu mit maximalni nastaveni ci "realnou" fyziku. Vetsina tech skutecne dobrych je beztak tak narocna, ze aby jsi si to uzil plynule volis nizsi nastaveni (Supreme Commander, Anno 1404).
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 01:09:01

Ja nechapu co to ma zase spolecneho s tim, zda je ATi bezkonkurencni. V porovnani s PhysX je to snad irelevantni vzhledem k tomu, ze ho proste nepodporuje. Hadat se o tom, zda je lepsi DX11 nebo PhysX je nesmyslne, jde o rozdilne veci.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 23:00:45
avatar
no neviem kto je tu potom pubac aj keby tam neni batman ale janko hrasko ta hra proste bola asi najoriginalnejsia co za poslednu dobu vysla tak super podana bezducha mlaticka tu asi este nebola proste tej hre neni co vytknut az to ze sa to nakoniec skonci
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 09:29:02

To ze kritizuji prinos PhysX neznamena ani ze jsem fanousek Ati, ani to neznamena ze zavidim ani ze pomlouvam, jen rikam ze PhysX=priblble scriptovani protoze to same co predvadi se da oscriptovat, nic pusobiveho nepredvedlo to PhysX abych mohl rici ze to soji za to a jeste to ubira vice vykonu nez priblble scriptovani.
Samozrejme tim nerikam ze PhysX nema potencial, jen ho zatim neukazal....

Takze prestan fandit nV a muzeme se bavit normalne...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 09:34:16

Evidentne ale prave je cely rozdil v tom zda script ci nikoliv. Nekdy mi prijde, ze ani nevis co pises chlape... Jiste, ze to naskriptujes, ale pak jaksi prijdes prave o interakci x-objektu s okolim v zavislosti na situaci - tedy hlavni smysl fyzikalniho enginu. Netvrdim, ze je PhysX uzasny, osobne ho nepouzivam vubec (respektive zadna hra s GPU PhysX me nezaujala), ale tohle je nazor hodny oznaceni idiocie, sry. Stejne jako breceni nad tim, ze je uzavreny a podobne. Tak si to proste nekupuj, kdyz se ti to nelibi, ale takovyhle blaboly, proc je to spatny opravdu nejsou argumenty.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 17:30:22

Kedze je PhysX iba pre NV tak kludne budu vychvalovat skripty pred skutonym fyzikalnym enginom. Pravy technologicky fanusik. Ale asi iba ak tie technologie ma jeho oblubena firma. Nic v zlom MadMax ale netusim odkial si zobral to ako funguje PhysX.
Mr. Jackson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 16:02:46

Zdar ZeroGROUNDe, jo jo, máš, a to máš, pravdu, napsal, a to napsal, to náš, MadMAX, trochu a to trochu, Arogantně, snad, v zápalu, boje, ale doufám a to doufám, že ví, jak, to je, že to tu napsal, jen a to jen, kvůli tomu, že Fandí, Firmě ATI, ale jinak a to jinak, doufám, že ve, skutečnosti, ví, jak a to jak, se věci, mají, no.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 19:43:57

Treba vyvijet nejakou snahu prosadit svuj HW? Ale mozna ze aktivnost se tresta, nevim...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:40:22
avatar
neviem či je to až tak dôležité ako tá hra vypadá či je veľký rozdiel medzi DX9 a DX11, porovnávať obrázky je hlúposť lebo keď človek hrá si to asi väčšinou nestíha všímať tú vymakanú grafiku ak nechce byť vždy mimo trate
len taká otázka nainštaloval som si NFS Pro Street a nejako sa nemôžem dopracovať k tomu aby som si len tak jazdil voľne ako v iných NFS je to vôbec možné alebo si človek zajazdí len v pretekoch?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:55:19
avatar
bohužel, free ježdění v Pro Street nehledej ... jen samej Race
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:18:03
avatar
tak to je najväčšia chyba tejto hry, je celkom OK aj autá už nie sú ako prilepené v zákrutách a treba sa s nimi pohrať
škoda nebol by to až tak zlý diel keby sa tam dalo jazdiť po bežných cestách
GeorgeGI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 14:11:16
avatar
Nepadla ani jedna zmínka o directx 10... takže hráči co nemají directx 11 grafiku se budou muset smířit s directx 9 nebo je tam podpora i directx 10???
Kastan42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 14:41:10
avatar
A když mám HD4850, bude to možné spustit v DX10 (nebo nejlépe DX 10.1)? Nebo to budu muset hrát v DX9?
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:01:16
avatar
Taktéž by mě to zajímalo, jak na tom budou hráči s dx10/dx10.1 kartami
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:16:35
avatar
nijak. Hra samotná běží na čistě DX9 enginu použitém již na minulém Dirt a následně i na Grid a Fuel. Do toho bylo jen naroubováno pár efektů z DX11. Přínos DX10/10.1 se dá očekávat až u čistě nativních DX11 her.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 19:40:18

U nativnich her DX11 prave prinos DX10 nebude zadny. OS(GUI) vola API celkove, ne podle jednotlivych efektu ci knihoven, soubezny chod DX10 a DX11 asi neni mozny. Takze bude DX9 nebo DX10 nebo DX11. Jediny prinos budou mit DX10 karty tam, kde vyvojari nebudou lini naprogramovat DX10 efekty. Ale predpokladam ze u DIRT 2 budou nejaky efekty ktery pujdou zprovoznit pod DX10, preci jen to celou dobu optimalizovali pro DX10, az poslednich par mesicu jedou na DX11. Ale nevim jak je to presne.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 20:26:13
avatar
Tak pokud bude nějaká DX11 hra, tak určitě bude mít i zpětnou kompatibilitu s DX10. nedá se očekávat min. v průběhu jednoho roku, že by někdo udělal čistě DX11 hru. Takže spíš bych čekal že nativně budou hry DX10/10.1 a DX11 bude pouze přidané, tak jako se dnes přidělává DX10.1. U toho Dirtu nevím teda s tím DX10. Pořád jde o hru na DX9 enginu a spíš bych řekl, že to co chtěli přidat v podobě DX10, nakonec přidali v podobě DX11, takže buď budeš mít DX9 hru, nebo DX9 hru s několika prvky DX11.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:07:19

kto by vydaval nativnu dx11 hru, ked XP ma stale >50% trhu a este dlho sa to nezmeni.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 15:46:15
avatar
XP jsou rychle na ústupu a určitě se již budou objevovat hry bez podpory DX9 - tedy bez podpory WinXP (viz. zrovna uvedené Shattered horizon). XP již nemá na herních PC co dělat, ale zpětná kompatibilita DX11 hry s DX10 je nutná kvůli velmi malému rozšíření DX11 grafik.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 00:08:08

Mozna nema, ale urcite jeste nejakej patek bude podil XP velkej. Obmena HW i SW probiha velmi pomalu.
Mr. Jackson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 16:11:23

Tak, ale když a to když, chceš, mít, Maximální výkon, v programu 3D-Mark 2006, asi nějaká verze EN, tak tam a to tam, bude, mít, ještě, Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP3, asi nějaká verze CZ, ještě, a to ještě, hodně, dlouho, hlavní, slovo, asi, přeci a to přeci, jenom, ta ne 100%, Kompatibilita, toho, rozhraní DirectX 11, asi nějaká verze CZ, s tím, a to s tím, rozhraním DirectX9.0c, asi nějaká verze CZ, a starším, není a to není, úplně, Kompatibilní, tudíž, a to tudíž, ty hry, a to, a to, ještě, i nejspíše, nejnovější, a to nejnovější, NEed For Speed: Shift, asi nějaká verze CZ, které taky, jede, jenom, MAXimálně, asi na DirectX9.0c ,asi nějaká verze CZ, tak, to taky, pojede, pod, Operačním systémem Microsoft WINDOWS Seven Ultimate SP0, asi nějaká verze CZ, pomaleji, než a to než, v tom, Operačním systému Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP3, asi nějaká verze CZ, který a to který, to rozhraní DirectX9.0c, podporuje, v plné Kompatibilitě, tak, dokud, alespoň, třeba, hry, The Neeed For Speed, nepojedou a to nepojedou, alespoň, a to, alespoň, na rozhraní DirectX10.0 ,asi nějaká verze CZ, tak, nebude, a to nebude, zas, až tak, výhodné, přecházet, jen a to jen, na Jednu instalaci, toho, Operačního systému, třeba, Microsoft WINDOWS Seven Ultimate SP0, asi nějaká, třeba 32-Bit. verze CZ.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 10:40:36
avatar
Bože, co to je za haluz "asi nějaká verze CZ"?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:10:59

Bude to spis DX9 plus DX11, u tech lepsich plus DX10/10.1.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 14:23:03
avatar
Kdyz je hra ktera bezi na DX9 az DX11 znamena to ze je nativne DX9. Pak se detekuji jednotlive nastroje ze stadardu DX10, DX10.1 a DX11. Pokud se zdetekuje, ze systemu umoznuje pouziti nekterych jednotlivych efektu z vyssiho DX tak se pouziji. Neznamena to tedy, ze by hra s nalepokou DX11 vyuzivala vsechny funkce, ale treba jen nektere.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 15:49:03
avatar
tak klasické konzolovky budou samozřejmě ještě na DX9,ale kvalitní PC tituly, či kvalitní multiplatformní hry již budou nativně DX10.
Mr. Jackson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 16:12:34

Proč, a to proč, jen, DirectX10.0 ,když a to když, už i Firma nVIDIA, má a to má, poměrně, solidně, výkonné Grafické Karty, s rozhraním DirectX10.1 ,asi nějaká verze CZ, a nebo jak co?
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 15:36:18

Prečo porovnávať DirectX11 vs DirectX9. DirectX10 je tu tiež a už dlho tak prečo porovnávajú DirectX9 ?!?!
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 15:43:47

Lebo v pripade tejto hry tak vidno aspon 1% rozdielu
Inac ten rozdiel pri porovnani DX9 a DX11 je skutocne na smiech, vsak to vyzera ako keby bol jeden obrazok viac skomprimovany, nic viac ... vsak to clovek musi pozerat s lupou aby videl aspon nejaky rozdiel pri odrazoch v tych dvoch oknach ... a tie DD-ho oslavne ody pod tym su ukazkove PR
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 00:00:32
avatar
Zožen si okuliare
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 15:58:38
avatar
lebo by to asi až tak veľký rozdiel nebol ani toto nie je DX11 hra má len nejaké prvky
a jasné že keď má niekto DX10-10.1 kartu tak hra bude využívať len toto ak má niekto DX9 tak len toto. Pôjde spustiť aj s DX9 aj DX10 a 10.1 kartami o to nemusíte mať strach len tam nebudú využité prvky z DX11, hra nebude mať pár efektov ale hrať pôjde. Aj tak si myslím že človek čo jazdí nemá čas vnímať nejaké väčšie rozdieli v grafike.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:32:48
avatar
Vsak to se vi od pocatku, ze nejde vyrobit dx11 hra za 3 mesice, prvni DX10 hra vysla az letos v breznu, druha vysla ted ta od Futuremarku, takže jelikož se WIndows7 rozsirujou rychlejc, tak dávam první opravdovy DX11 hre rok a to jsem mozna optimista, protože v dnesni dobe se engine nenaprogramuje sám a ani konzole tomu se svym dx9 moc nepomahají.
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:06:04

A z kterého obrázku mám poznat ten velký technologický posun na poli her?
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:11:21

Z obrazku nie, ale z textu to ide Mozno tam DD dal nejake zle obrazky lebo ten popisovany uzasny rozdiel tam fakt nikto okrem neho nevidi
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:09:26

je tam rozdiel! Ten dx11 je ostrejsi, takze bude robeny zo zdroja s vyssim rozlisenim a ma mensiu kompresiu ako ten dx9. Inak tam ziadny rozdiel nieje
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:10:37
avatar
Celý tento poprask s DX11 v této hře mně přijde k smíchu. Pořád jde o DX9 hru na kterou naroubovali pár efektů z DX11 aby si zajistili popularitu a tím prodejnost. Źádné DX11 ale nemůže u závodní hry ovlivnit kvalitu hry samotné. U závodní hry je prioritou model ovládání, možnosti nastavení vozů...
Žádná sebedokonalejší grafika neudělá z průměrné závodní hry s průměrným ovládáním kvalitní hru. A bohužel jak už bývá u Codemasters zvykem nelze čekat nic jiného než průměrnou arkádovku (nebo podprůměrný hnus jako Fuel).
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:19:52
avatar
Tiez si myslim ze keby nema dx11 tak by sa o tom ani nepisalo je to priemerna racingovka s ultra nizkym poctom trati a o tych par autach ani nevravim mi to pripominalo datadisk k 1notke. Ale aby som len nekritizoval treba uznat jazdny model je urcite lepsi ako v predoslom diely a celkovo je to zabavnejsie koho bavila 1notka bude ho bavit 2jka skoda no viac trati, aut+vylepsenia a mohla to byt zavodna hra roku takto je to sedy priemer btw podla toho co ukazuje dx11 vs xbox verzia je vazne na smiech co sa tyka dx11
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 19:35:06

Tak snad nikdo rozumnej od toho necekal zazraky. Je to DX9 hra s DX11 bonbonkama. Mozna DD se nechava unaset, ale nikdo rozumnej nemohl cekat zazraky. Jak rikam uz po nekolikaty, DX11 se ukaze az v AvP, pokud to teda neni vsechno co nam muze DX11 nabidnout a pak je to teda propadak ala DX10.1.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 20:31:42
avatar
mno já chtěl poukázat, že všichni u této hry řeší DX11, ale nikdo neřeší co je to za hru, jestli se aspoň něco změnilo od prvního díl, jestli jde opět o obyčejnou arkádovku...
S tím AvP kdo ví... Očekává se že by mohlo jít o čistokrevnou DX11 hru, ale nějak nějak moc informací o hře není
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:14:35

Podle tech traileru to vypada na masivnejsi pouziti tesselace, pricemz to hlavne vypada, ze je pouzita konecne tam kde ma byt. Otazka je za jakou cenu ztraty na vykone. Jinak nikdo soudny neocekava nejaky masivni posun dopredu, je to opet jen inovace, tzn, mensi zmeny. DD to v propagaci DX prehani stejne jako to prehanel u DX10.1, to je cely. Ale jak rikam nejaky vyrazny vylepseni se ocekvat neda, mozna neco predvde crytek, ktery se neboji jit az na hranu.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 12:27:16

Na to je ještě čas, takle ze začátku ty vylepšení nebudou výrazné.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 15:56:12
avatar
osobně jsem nejvíc zvědavý na nový Battlefield. Samotní tvůrci již poměrně dlouho experimentovali s DX10.1 a následně s DX11 a očekával bych že právě v této hře bude optimálně využity technologie DX10.1/DX11 a navíc tak aby byli zpětně kompatibilní, tedy tak aby člověk využil i DX10.1, pokud nebude mít DX11 grafiku. Tůrci hry jasně mluví nejen o podpoře DX11, ale hlavně o DX10/DX10.1. V tom bych viděl cestu - nativní DX10 hry s efekty z DX11. Na DX9 by to chtělo již zapomenout.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 00:46:47

Tak urcite, tohle by bylo nejlepsi. Problem je ale a jeste dlouho bude v siroky penetraci Windows XP, predstava ze se to nejak rapidne zmeni mi neprijde realna, jeste tak dva tri roky ty XP tady budou.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 16:21:12
avatar
hmmm... stále ten začarovaný kruh - vývojáři nechtějí dělat čistě DX10 hry, protože spoustu hráčů jede pořád na XP a naopak hráči s XP nepřecházejí na Vista/7, protože stejně nevycházejí DX10 hry.
Osobně sem ale v tomto optimista a do roka a do dne po XP neštěkne ani pes (i když po tomto systému neměli štěkat psi již pěkných pár roků)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 18:52:08

No hodne optimista ale... Treba v podnicich, skolach atd., tam zustanou XP minimalne po dobu oficialni podpory. Taky bych uvital zmenu, Windows 7 konecne naplnuji smysl rozumneho upgradu OS, ale moc tomu neverim.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 21:00:17
avatar
Jo v klasických "office" PC to pude pomaleji. Já měl na mysli herní PC.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:41:25
avatar
Já teda taky nevidim na screenech žádný pořádný rozdíly a kvůli pár hrám si tedka kupovat DX11 kartu je blbost.Čekal sem větší rozdíly,pravda je že jsou to jen obrázky ale itak se podle mě nějakýho zásadního rozdílu nedočkáme,jako u DX9 vs DX10, DX11 má spíš tu výhodu optimalizace ale graficky zas otolik líp teda nevypadá.
Bell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 00:56:53

vidim to podle screenu taky tak, v prvnich dvou obrazcich neni rozdil krome jinak vlajicich vlajek
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - obrazek dx9 vs. 11 2009-11-26 18:21:55

"Celkově jde o to, že DirectX9 vypadá opravdu příšerně ve srovnání s DX11, Kromě toho, že DX11 je daleko detailnější a celkově uhlazenější a realističtější, co se týká zpracování modelů, je tu i řada efektů, které v DX9 prostě chybí. Hlavní rozdíl ale podle mě dělá celkové nasvícení a práce se světlem. DX9 je tradičně příšerně rozmazaná BLUR efektem a dost přesvětlená."

spis bych rekl, ze jsou ty dva obrazky naprosto stejny, akorat ten nahore rozmazali, aby vypadal hur...protoze at koukam, jak koukam, tak jsou naprosto stejny, svetla, stiny, textury, modely aut...stejny...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:27:09
avatar
tomu neříkám reálný ježdění...
...když nejsou stopy ve vodě hned za kolama.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:46:02

Presne to zpracovani vody je strasny... Prach za autem maj vymakanej ale voda hruza a to jako ze fest...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 19:50:56
avatar
coze? vzdyt ta je delana tou uzasnou tesselaci?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 20:16:59

Koukam, ze se taky bavis...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 04:30:42
avatar
no lol...sorry, ale už mi fakt pripadáte hrozne úboho...začnite rovno všetky enginy hodnotiť podľa screenov v rozlíšení 80*50 a pod.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 00:52:43

Ale tak bud realista, nikdo necekal ze to bude nejaky markantni rozdil. Proste je to jenom narychlo dodelany, aby bylo na cem ten DX11 prezentovat. Tim nikdo nechce nic hanit, jen mi prijde usmevny, ze nekdo zrovna na tomhle chce prezentovat onen obrovsky prinos DX11, ten se samozrejme logicky zrovna u DIRT 2 proste nekona. Takze nikdo neshazuje DIRT 2,bavime se nad tim, ze DD hlasal jaky to bude obrovsky rozdil. Pricemz bylo jasny, ze nedbude, je to proste jenom jak ty sam rad rikas PR hra... V tomhle pripade je to PR na DX11.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 10:28:41
avatar
No PR hra doslovne, ako to ja nazývam, by to bolo keby ten DX11 bol uzavretý štandart, ktorý by Nvidia nepodporovala a nemohla na svoje grafiky použiť. Teda DX a OpenCL sa nedá brať ako PR, pretože je to absolútný štandart, ktorý je prístupný všetkým výrobcom a zákonito ho všetci podporujú. No zase na druhú stranu ti nemôžem povedať, že nemáš tak celkom pravdu s tým, že to je PR hra, pretože vlastne PR hra je v podstate hra, ktorá slúži na reklamu nejakej spoločnosti a v tomto prípade nato slúži, no je to o niečom ďalekom inom ako pri napr. Batmanovi, či ME. Dúfam, že nemusím opakovať čo všetko spôsobila Nvidia Batmanovi, koľko doňho zainvestovala a akú reklamu si s tým robila a to už nehovoriac že porovnávať kvality Béčkového titulu, ktorý sa tváril s nálepkou Nvidie ako Áčkový, a zrovnávať to s jednou najlepších dnešných závodných hier, teda jedna z mála, čo skutočne stoja zato si ich zahrať, či kúpiť volant...
Taktiež čo sa týka tých rozdielov - nehovorím, že nemáš pravdu, že budú iba minimálne a sú nam možno iba čo najviac na silu privyrobené, ale je to stále iba MOŽNO a nesúhlasím s tým takéto niečo tvrdiť predtým, nech si tú hru skutočne budeme môcť sami zahrať a uvidieť to naživo. DD kľudne môže mať pravdu a taktiež nemusí, či mať ju iba na polovicu, ale takéto vyhlásenia, ako tu podľa nejakého malého dajakého screenu, by som teda rozhodne nevyhlasoval do sveta ako jasné fakty
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 12:57:38

Bohuzial AMD / ATI do tejto hry naliala kopu USD a vsade ju pouziva na prezentaciu toho, ze ma zatial ako jedina na trhu DX11 HW, takze toto JE UKAZKOVE PR.

Uz davno neplati ze AMD / ATI sere na PR ... do mailovej schranky mi uz hodnu chvilu chodi od nich vyrazne viac spamu ako od NV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 20:39:10
avatar
keci! DX11 není technologie AMD-ATI a AMD-ATI neudělalo DX11 do DIRT2 ... jen upozorňuje na to, že ji někdo popužívá a není to jen u DIRT2 ... je tu dalších 4-5 her akutálně představovaných a dalších 30 ve vývoji" všchno je to PR? těžko!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 00:12:30

Skor je to PR danej hry. To nema nic spolocne s AMD/ATI. Tak ako pises. DX11 bolo do DIRT2 pridane dodatocne a nejedna sa o skutocnu DX11 hru. Tie nas este len cakaju. A dufam, ze predvedu viac. DX11 ma podstatne vyssi potencial ako bolo prezentovane spominanou hrou.

Ja sa hlavne tesim na Crysis 2. To bude ukazkova prezentacia a pastva na oci. Aspon podla toho ako vyzeraju videa. Akurat ze to slusne rozbehaju iba karty s vykonom aky dnes ponuka HD5850 a vyssie.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 18:57:02

Veyrone, trochu nadhledu. DIRT 2 je skutecne PR hra ve smyslu prezentace DX11 - zatim ho ma jen ATi a logicky si obstarala nejake tituly, kde muze tuhle vyhodu prezentovat. Zbytek je jen omacka okolo, neni rozdil v tom jestli to dela spatna Nvidia na sve zle uzavrene standardy nebo hodna Ati na sve otevrene standardy... Srovnani s Batman a ME je zcela relevatni, to co jak ty tvrdis s tim Nvidia vyevdla je jen tvuj nazor, v podstate na onech hrach prezentuje PhysX, ATi na DIRT 2 DX11 - rozdil zadny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 20:38:03
avatar
to sou keci pane bože .... je tu rozdíl dost podstatný ... DirectX11 nevymyslelo ATI, directX11 neudělalo ATI, DirectX11 do DIRT2 nedodělali lidé z ATI!

opravdu by to chtělo trochu nadhledu ale u tebe!

Batman je PR hra NVIDIA, ta si do ní udělal vlastní technologii, kterou nikdo jiný nepodporuje a udělal si jí tam doslova a do písmene, herní tvůrci nic nedělali, ...

DX11 je stadard MS, používají jej přímo herní tvůrci ... a kromě toho ATI prezentuje DX11 na battleforge, Stalkerovi, Aliens i DIRT2 a mnoha dalších - jsou to všechno PR hry? asi těžko ...

už tě začínám míst dost s tím slepým obhajováním NVIDIA jako že jsou na ní všichni škliví ... probuď se!
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 20:56:14
avatar
Mnu můj názor jest ten, že konkrétně Dirt2 si AMD vyhlídla jako dobrý, známý titul a za nějaké té spolupráce a výhod přesvědčili aby se vydaní hry opozdilo na úkor naroubování pár efektů z DX11. Následně spolupráce pokračovala tím že všem výrobcům grafik zajistili za nějaký levný peníz poukázku na hru zdarma.
Z celého toho vychází, že tuto hru AMD používá jako reklamní tahák a lze ji tak nazvat PR hrou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 00:38:31
avatar
nelze ji nazvat PR hrou!

není udělána na objednávku, není tam žádná technologie by AMD-ATI, a AMD-ATI do hr ynic nedodělávalo ...

DX11 stadnardní verze API, kterou je normální podporovat, není to technologie AMD ...

nebo snad chceš říci, že když pujde DX11 na FERMi že je DIRT PR hrou NVIDIA?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 00:45:26
avatar
jestli bude dirt2 ukazovat v prezentacich o fermi a demostrovat na nem vice ci mene uzasne technologie dx11 a davat kupon na dirt u svych grafik pak bude dirt2 slouzit i pro marketingove ucely nvidie a da se nazvat jak pr hra
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 00:58:59
avatar
vzhledem k tomu, že dirt2 vychází dříve než Fermi tak těžko ... nicméně DX11 není technologie ATI ani NV!

jo pokud by ATI mělo něco, nazvěme tu ATIfics a rvalo to do DIRT2, tak ano, pak by to byla PR hra ... jinak já jsme měl všeho všudy u NVIDIA grafik třeba i hru company of Heroes - to je taky PR NVIDIA hra?

Jinak tedy abych to pochopl správně ... Battleforge, Stalker, DIRT2, Aliens, Battlefield Bad Company 2 a 30 dalších her uváděných v prezentacích ATI - to všechno jsou PR hry? No tak to je mazec, to má ATI asi největší rozpočet ze všech firem na světě, když tohle všechno zaplatí ... ale jsou to ještě věčí kabrńáci, protože ATI technologie ATI DX11, ATI DirectCompute, ATI Tesselacce a ATI Eyefinity (zobrazení na více monitorech) přebral Microsoft a podpooruje všechno ve svých Windows ... no ještě že vás máme abyste nám to vysvětlili, jak jsou u té ATI všechno PR, že si dovolili upozornit na hru, která má aktuální nejnovější obecné (nikoliv uzavřené pro jednu značku HW) standardy
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 01:07:36
avatar
to myslis vazne nebo umyslne zachazis do extremu?srovnej jak velkou mirou prezentuje ati dirt2 a jak velkou mirou prezentovala nvidia batmana. podle me je to uplne srovnatelne...takze kdyz jedna je oznacovana pr hrou te firmy tak i druha by mela byt oznacovana jako pr hra te druhe firmy. jinak me osobne je uplne jedno ci je co pr hra apod. me zajima jen jestli me to bude bavit
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 10:36:04

to DD: Uz vidim ako sa z tohto obecneho standardu tesia Linuxaci
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 00:16:54

Klid, jestli ty nevidis ze AMD pouziva DIRT 2 k propgaci DX11, tak uz vaztne nevim. Nechapu co tady ted takhle vykrikujes, jeste ke vsemu ale upne blbosti. Nikdo preci nerika, ze je to spatne. DX11 muze byt standard jaky chce, ATi ho v soucasne dobe ma jako jedina a je taky spravne, ze ho patricne prezentuje. A nechapu co do toho pletes Nvidii?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:12:47

teselacia je uzasne spracovana v heaven benchmarku, ktory ale DD ignoruje. Zeby to bolo na tych uzasnych 5xxx pomale?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:21:11
avatar
ale to je jen nakej benchmark..hrat se to neda tak me to nezajima.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 04:32:09
avatar
Je možné aby si klesol ešte nižšie??? Myslím, že to už skutočne nie je možné...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 04:44:59
avatar
??? co me ma co zajimat nejakej syntetickej benchmark? hrat se to neda a ani na tom enginu neni ohlasena zadna hra, takze testy z nej mi sou uplne k nicemu...stejne jak testy v 3Dmarcich...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 05:29:10
avatar
Buď som idiot alebo sa ho snažíš zo mňa spraviť...okopíroval si do bodky DDho slová, takže som ich pochopiteľne pochopil ako iróniu(preto tento môj komentár)...inak s tebou súhlasím...ja proti testovaniu v Benchmarkoch nič nemám, ale v takých Benchmarkov, ktoré sú vyrobené priamo z hrateľnej hry(ako je Benchmark na Stalkera, či v Crysise a pod.), inak mi prídu všetky Benchmarky typu 3DMark úplne nezmyselné, tak ako aj tento o ktorom hovoríš(teda pokiaľ na tom engine nevyjde nejaká fakt dobrá hra alebo ju teda aspoň na ňom neohlásia, takže budem môcť vyskúšať ako mi pôjde samotná hra, ale inak aj tak to nie je to isté, ako keď tá hra skutočne vyjde a zábery renderované v Benchmarku sú priamo z nej a môžme to teda i hrať)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 16:53:24
avatar
zadna ironie to nebyla...ironii vetsinou oznacuju smajlikem
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 22:55:34
avatar
Kruci musím si všímať tých smajlov, pretože tu fakt človek nevie kedy čo človek ako myslí...ono ty akoby si použil CTRL+C/CTRL+V z DDho komentára a ako som si zvykol, tak ty rozhodne nepatríš medzi tých, ktorý by s ním väčšinou zdielali názor
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 00:55:14

U Heaven benchem sdilim ten nazor taky, jako zajimavost je to dobry, ale hry jsou hry. Takovyhle synteticky benchmarky jsou v 99% nahony vzdaleny realite ve hrach.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 03:04:51
avatar
no ktovie...možno na tom engine vydajú hru a otočí sa to presne naopak, teda bude ten benchmark zaujímavý, ale "čo keby" tu neplatí...teda ako si povedal - je to pekná zaujímavosť (aspoň zatiaľ).
Mr. Jackson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-28 16:21:04

To jo, taky a to taky, si říkám, že Raigor, je moc, skvělý a super, tedy abych tak, řekl, prostě no!
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:38:35

jemine tak na tuto hru sa fakt dost tesim , kupon z mojej 5850tky od Asusu uz doma susim nejaky cas , a teraz kym to vyjde este zohnat nejaky volant a bude to parada.
KlejmiC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - volant+arkada ? :D 2009-11-26 21:11:31

No hale ver mi ze u takovejhlech arkadovej zavodu je koupe volantu vyhozeni penez do kanalu
Jak uz tu nekdo psal - dobra grafika nedela ze zavodni hry dobrou zavodni hru
Jestli chces rally z ktereho udela volant hru na urovni co se realicnosti tyce tak jedine Richard burns rally (na sipkach temer nehratelny).
Z okruhovek me pak bavilo life for speed a GTR evolution.
rFactor a podobny simulatory ve snaze vyrobcu dosahntt realicnosti mi pridou prehnany az nehratelny
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:06:29

Richard je dokonalej....
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:51:41

Určitě jsi myslel Live For Speed
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Screeny 2009-11-26 18:45:13

Ten predposledni vypada fakt hezky, naopak ten posledni hrozne, naprosto odporna voda a to nerealne rozstrikovani? Hruza! Doufam ze v pohybu to bude vypadat lepe...
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 00:30:58
avatar
nech sa nikto nehneva, ale toto sem bolo ozaj zbytocne davat, ten posledny obrazok je asi zly vtip... dufam ze to bude celkovo ine. Tiez mi pride idiotina vyuzivat tesselaciu na vodu, tam by sa mi hodila viac fyzika, toto bude vyzerat jak deka, no uvidime. Tie "čvachtanice" ktore vylietavaju z vody vyzeraju naozaj hrozne, dufam ze taketo cosi tam neuvidim, lebo ma porazi...
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 01:02:26
avatar
jaj titulok ma navnadil a vnutro zase o nicom...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - xixixi 2009-11-27 09:33:37

Budto si zvyknes nebo budes cist jen titulky....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 09:32:32

Tesim se na recenzi DD ale bojim se te Tve nadsenosti aby jsi z peknych prinosu nedelal hypermegaultrabrutal prinosy, tak na to prosim mysli...
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - me by spis zajimal 2009-11-27 09:47:53
avatar
ten posledni obrazek - ta voda ma bejt jako co? fuj
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 13:18:02
avatar
Zas takovej rozdíl, jak dx8 vs dx9 to neni..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1287x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1673x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1161x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3803x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1478x
Komentářů: 0