Herní tvůrci končí s podporou Windows XP - JUST CAUSE 2 podporuje jen Windows Vista/7 a DX10 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 24 únor 2010
altKonečně se k tomu vývoji snad dostaneme …

 

 

Jednou z podmínek přechodu k tvorbě nového a většímu rychlejšímu vývoje, je zbavení se starého a akceptování nového. Windows XP a DirectX9 už výrazně přesluhují. Bohužel stále jsou podporovány a stále brzdí vývoj. Naštěstí to konečně vypadá, že se hneme z místa.

JUST CAUSE je poměrně známá hra v oblíbeném stylu GTA. Tvůrci druhého dílu, který brzy zamíří do prodejů, oznámili konfirmace PC, na kterých hra bude podporována. Není mezi nimi Windows XP a vůbec DX9! Hra je totiž udělána jako DX10 a dokonce DX10.1 a minimální podmínkou je tedy Windows Vista nebo Windows 7 a grafika GF8800 nebo ATI HD 2600.

 

Osobně jsem nadšením bez sebe. Čas na výměnu PC a pořízení moderního systému a DX10/10.1 grafiky bylo více než dost. Windows Vista jsou tu více než 3 roky. Strhla se samozřejmě velká nevole mezi těmi, kteří mají ještě XP a tvrdí, že tento systém stačí. A také STEAM uživatelé mají více než z 42% stále ještě XP, ale osobně si myslím, že je nejvyšší čas odstřihnout staré a konečně se vydat vývojem vpřed. Skutečně času na výměnu HW bylo strašně moc, více než bylo potřeba a je dobře, že konečně se nacházejí vydavatelé, které nebudou hry zbytečně prznit a ořezávat. Ono to jsou také náklady finanční i časové, když vyvinete pracně technologicky pokročilou hru a pak ji musíte osekávat, testovat a ořezávat aby to přehrál i mnoho let starý HW. Takže je fajn, že Eidos a Square Enix tu odvahu našli.

Doufám, že takových bude více a minimem bude alespoň ta DX10. Naštěstí hry vyvíjené v DX11 mají jednoduše možnost jet v DX10/10.1 režimu stačí vypnout tessellaci a pár dalších funkcí. Podpora DX9 a tedy ještě další mrzačení hry už není nutné, protože DX10 grafiky jsou na trhu už téměř 4 roky. Nechme tedy DX9 konečně odpočívat. Opravdu si myslím, že když prostě někdo nebouchne do stolu, že prostě se starým DX9 končíme, tak by mnozí prostě nepřešli na nové nikdy. Kdyby si někdo nebouchl před mnoha a mnoha lety, tak bychom s takovým přístupem ještě dnes mohli žít v jeskyních, protože na co moderní domy, když na nás v jeskyni taky neprší? Analogie na co Windows Vista/7a DX10/11, když WinXP a DX9 stále fungují a stačí, je zřejmá.

Zdroj: PCGH.de

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:00:56

..podla mna uz bolo na case...
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konecne s rozvahou odvazne vpr 2010-02-24 17:46:18
avatar
Nekazme si zabavu zastaralym osvetlenim, texturami, chybnym AA, nevyuzitim hardwaru...
DX9 cestne umira
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:10:47
avatar
Ja stojim za stejnym nazorem, na co pořád vyvíjet DX9 když mam už skoro 2 roky DX10 kartu, to je výsměch těm kteří mají novější hardware...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:15:50
avatar
Souhlasim, ale spousta lidi nechce kupovat novy system kdyz ma legalni WinXP a slouzi dobre. Proc tedy utracet? Kdyby WinXP podporovali DX10 nebo novejsi, tak by doslo i k dalsimu rozvoji vyvoje her(zajimava kombinace slov). Neber to jako ze ti oponuju, ale spis jako vysvetleni a nastineni dalsich detajlu.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:38:20
avatar
kdo má na to aby si kupoval hry tak má i na to aby si udržel aktualní OS vzhledem k ceně win7 HP upgrade když stojí jako klvalitní hra tak v tom problem nevidim
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:24:39

Souhlasím, co brání tomu na kvalitní Win XP (používám W7) "naroubovat" DX 10? Nic! Je to tlak Microsoftu na uživatele za patřičný bakšiš přejít na na jehoVistu nebo W7. Plně souhlasím, pryč s DX 9. Byla dobrá a byl to pokrok. Teď je brzda. Problém není ve Windowsu, ale v Microsoftu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:57:16
avatar
no je vidět že tomu nerozumíš, brání tomu hodně ... zejména to, že Windows XP byly vyvíjeny před 10 lety, kdy o DX10 nikdo nic nevěděl, to je ale postavené úplně jinak takže jej prostě nemůžeš do zastaralé stavby celého systému jakým je dělán XP dostat ... VISTA ale byla postavena jinak. Proto to nejde, ne že by MS nechtěl, ale prostě to je hloupost a je jednodušší postavit systém na DX10 než roubovat DX10 do starého systému ... kromě toho je to prostě zbytečné, když máš nový HW nové věci, které XP ani nepodporuje a není na ně stavěná ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:02:33

JJ. Stale sa usmievam nad ludmi co tvrdia ze dostali DX10 do XP a ze to funguje.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:41:35

Nj máš pravdu, byl by to velký zásah do jádra, což u XP jde velmi těžko (proto taky MS přesunul grafiku a audio mimo jádro). Byly tady pokusy kutilsky to "naroubovat." Tak mi to nějak automaticky naskočilo při čtení. Kaji se a sypu si hlavu popelem z plynových kamen.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:15:27
avatar
Dva dôvody, prečo to nejde:
1. DWM
2. WDDM
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 07:16:16
avatar
3. DDW?
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 22:25:48
avatar
Já mám na půdě černobílnou televizi a taky funguje dobře - proč kupovat LCD TV v HD???
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 11:56:44
avatar
kdyz ti cernobila televize vyhovuje, tak kupovat novou nemusis jenze tady jde o to ze i winxp porad slouzi stejne dobre jako ty sevenky...sice tam neni "super cool must have" pruhledny aero, ale zas na druhou stranu maji aspon normalni a pouzitelny ovladaci panely a tak podobne...
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 13:24:32
avatar
Filmy pro pamětníky na ní budou vypadat uplně stejně jako na barevném LCDčku. Mám doma origo CD s Win 2000 a taky sem na ně nenadával-fungovali skvěle.. proč lidi šli do nového os XP?

Taky nebudeš jezdit ve dvacet let starý škodovce po dědovi, která má sice najeto jen 15.000Km a jezdí super, když už je to morální šrot a bezpečné taky není tak jako nová auta - co ty na to?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 14:18:24
avatar
co ja na to?ze placas blbosti a srovnavas nesrovnatelny veci pro velkou vetsinu lidi je windows jenom to v cem muzou spoustet jine programy nebo hry. a to xp porad zvlada vyborne...k ty tvy stary skodovce by se dal mozna tak prirovnat dos nebo max win 3.11...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 15:26:24

XP přišli jako něco kvalitativně nového (vycházeli z Win NT) s velikou stabilitou. Všichni si oblíbili. Později přišly Visty ušité horkou jehlou (první dokonce obsahovaly virus!), měly tu smůlu, že neměly z čeho vycházet. Proto ty počáteční chyby, které se časem vychytaly. + větší HW nároky, proto to lpění na jistotě = XP. Bolestně se s nimy loučíme. Zamáčkněme slzu a pojďme dál.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:46:42
avatar
Za to všetko môže Mrkvosoft a jeho zabrzdenie Windows XP tým, že oficiálne nepodporuje DX 10. Ale na druhej strane je pravda, že už bol najvyšší čas na zmenu O.S. XP bolo "The Best" a nejaký čas si ho nechám ako druhý bootovací O.S.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:14:49
avatar
je to rozhodne dobre,doufam ze na to autori nedoplati.
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:26:40
avatar
To pochybuju, v mém okolí má mnoho lidí 7čky... :-)

A ve světě jich také není málo, prostě ten systém se povedl.. :-)
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:28:32
avatar
No nevím, doma mám nelegální verzi Ultimatu, ale stále jedu na Woknech XP (proč je ten Dragon Age tak dlouhá hra? ), ale již delší dobou přemýšlím, že přejdu na Se7en.. Tak možná mě JC2 donutí
Strogg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:27:53

Mě stačí win XP, pro těch pár efektu navic v dx 10 nepotřebuju novy operacni system za 2500,- . Zatim zustavam u XP. A to nemluvim o win 8 nebo jak se to má jmenovat, které se mají objevit 2011, to budu do peněženky sahat znovu ? dx 12
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:42:29

Ke každýmu windowsu nový DirectX, aby to lidi donutilo koupit nový windows. Jde jen o prachy, nic jiného v tom nehledej.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:11:38
avatar
Citace:
Ke každýmu windowsu nový DirectX, aby to lidi donutilo koupit nový windows

No nevim, dlouho už se mluví o tom, že DX11 půjde i do Vist díky podobnosti s DX10. Byl jsem zvědavej, jak ten upgrade DX bude vypadat a najednou mi PC Vizard ve svý nejnovější verzi začal hlásit, že mam DX11 a po pár dnech i nový ovladače na grafiku. Ja se tam dostalo nevim, ale hlavně že tam je.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:36:42
avatar
Skoro. Mrkvacom nikto nikdy nebranil slahnut DX10,11, DXmilion so XP-ciek. Trapna DD-ho hlaska z jeho komentaru:
Citace:
no je vidět že tomu nerozumíš, brání tomu hodně ... zejména to, že Windows XP byly vyvíjeny před 10 lety, kdy o DX10 nikdo nic nevěděl, to je ale postavené úplně jinak takže jej prostě nemůžeš do zastaralé stavby celého systému jakým je dělán XP dostat .

je dost chaba, ked si uvedomime, ze XP preslo od DX5 k DX9 bez vyraznejsich problemov. Je to proste lenivost vyvojarov a honenie si ega niektorych neschopakov.

A teraz hadzte kamene...
dEvilCell2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:39:45
avatar
nekde jsem tu cetl, ze DX jsou jen knihovny (dll). nic vic, nic min, takze pry neni nejak extra problem je dat do treba XP a tak. Celkem se mi tomu chce verit.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:52:00
avatar
Presne tak to je. Pozri si adresar DirectX na disku a zistis, ze to su naozaj kniznice. Problem je (pre lenivcov = mrkvaci a im podobni) napisat tie kniznice tak aby ich system vedel spracovat (lopatisticky povedane), pripadne upravit jadro systemu kvoli tomu istemu (T.j. su dve moznosti).
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hladajte rozdiel 2010-02-24 17:49:15
avatar
nebo mne staci stare auto
Ja mel fabii a ted po octavii uz do ni nesednu
kaslite na xp, za sobotu to mate preinstalovane
1adad1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v 2010-02-24 18:24:38

minule som si tak planoval sobotu a mal som to za 30min hotove.......
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 12:45:00
avatar
ja bych taky presedlal do Porsche, ale nejak nejsou ty prachy, tak zatim zustanu u VW, ktere taky jezdi. Asi tak nejak
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:35:24
avatar
Konečně!
---
Ps: Je vidět jak konzole zpomalují vývoj, zajímavý, že tady nikdo nenadává na uživatele XP : )
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:47:55
avatar
;-) mimo tu dx10+ verzi pro PC to musí stejně ořezat pro konzole do DX9 takže ho stejně zpomalují. a předpokládám že hlavní platformou pro tuto hru PC není (pro kterou multiplatformní taky je?), takže to stejně nejspíš v dx10+ nevyvíjeli a akorát tam dx10 schopnosti naládovali navíc...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:16:49
avatar
Ne tak to vůbec bejt nemusí, protože specifikace konzolí jsou něco mezi DX9 a 10 (minimálně u xboxu) tak je udajně snažší programovat rovnou na DX10 a pak některé featury jednoduše deaktivovat, řikali to jak vývojáři RE5 tak i Stormrise, takže nedivil bych se kdyby DX9 tam byla hlavně kvůli tomu, že XP využívá ještě hrozně moc lidí...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:55:44
avatar
Jde jen o to zvolit priority Pokud mas XP a vyjde hra, ktera to nepodporuje mas dve moznosti. 1. Na hru se moc tesis a kvuli hrani zmenis OS nebo 2. Ti staci, kdyz jsi hru zahrajes za par let ne jako novinku. Jinak v zajmu vyvoje a rozsireni new technologie jen dobre
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:04:07
avatar
Bylo na čase, ty nejnabušenější tituly se budou dělat DX10 a výš a část těch jednodušších bude stále dlouho na DX9 tak bych to tak dramaticky neviděl. No a ti co budou chtít mít ty nejkvalitnější s nejlepší grafikou tak přejdou a rádi
Ale tohle už chtělo minimálně před rokem kdy byla Vista s SP1 a to už byl velmi použitelný systém. A teď v W7 to Microsoft s kompatibilitou maximálně usnadnil tak není jediný důvod proč nepřejít na sedmičky (mluvím o hráčích ne pc s 1Ghz CPU na účetnictví) hardware už je tu dlouho a dobrý OS také. Ty kecy o náročnosti Visty byly naprosto zcestný, os byl udělán na možnosti hardwaru v roce jejich výdání a i s 2GB Ram se dalo dobře hrát. Ovšem byl problém když je někdo chtěl rvát na hardware z roku 2003 na to nebyly koncipovány. Osobně jsem měl Athlona X2 2.8Ghz a 2GB DDR2 800 a běhaly velmi dobře.
Takže nehledě na nářky XPčkářů jim fandim a jen tak dál!
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:10:23
avatar
Taky doufám, že éra XP už končí...
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:14:22
avatar
Nemůžu souhlasit víc. Chci-li herní pecko, tak cpu prachy jak to železa, tak do software, a to v okamžiku, kdy to potřebuju.
A že mi na další aplikace třeba několika dalších PC stačí starší železo a OS? Super, ušetřím. Tedy až do doby, kdy budu potřebovat podporu na to staré.
Bez ohledu na to, jaký je Microsoft, tak vyvíjí nové věci a nutit ho do podpory starých OS zvyšuje cenu všech OS, které drží naživu.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:29:55

bylo nacase.. proste bylo nacase..
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - KONZOLE 2010-02-24 17:41:14

Pokud bude hra vyvíjena jenom pro PC, pak pouze DX 10 a výše. Problém nastane, když to budou vyvíjet i pro Konzole. Jak je znám, tak v rámci úspor času a peněz to stejně graficky zprzní a nepomůže nám ani DX 15! Bojím se, že to začnou všechno psát na Gameboy a přidávat k tomu krabičku LSD, ať máme famózní grafický zážitek.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:47:39
avatar
Co to meleš? Tahle hra je vyvíjena i pro konzole (hlavní platformou je opět xbox360) a jak vidno to v zavedení pokročilého API vůbec nevadí, takže příště si ten papír už neber : )
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:12:02

Určitě tomu nic nebrání, ale už jsem zažil, že krásná hra byla shozena jenom proto, že zároveň vycházela na konzolích. Optimalizovat na PC by to stálo další peníze a čas. Prostě maximálně šetřili. Xbox a PC mají k sobě hodně blízko. Není problém v SW nebo v HW, ale v lidech. Chceš šlehnout
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:17:11
avatar
Úvádět konkretní příklady, takhle jako těžko se můžem o nečem abvit, když je to zase stylem "jedna, všeobecně, slyšel sem, atd" : ) A jinak ne nechci, bohužel nějak sem těmhle věcím moc nepřilnul, ale řikám si, že někdy by byl asi svět s nima jednodušší : D
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:18:20
avatar
Dead Space, BioShock 2
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:17:41
avatar
Dead Space ano tam souhlasim, jenomže to byla celkově špatná hra, která nestojí za zahrání a Bioshokc 2 tam opravdu nevidim jedinej zásah konzolí, to neni dobrej příklad...
Evian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:37:14

Dead Space a zla hra? Vacsina hracov s tebou nesuhlasi Odkaz
Sajmoska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:32:11
avatar
Dead space byla podle me jedna z nejlepsich her, co sem kdy hral.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 07:34:59
avatar
Podle mě ne, jednoznačně o sobě prohlašovala něco co neni, vůbec to nebylo strašidelný, bylo to pomalý a nikdy se mi to nepovedlo dohrát, protože sem umíral nudou. A jako koupený to mám...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:29:44

Máš právo na svůj názor na "umělecký" dojem ze hry. Tady je to jako kdysi v krasobruslení. Byly dvě známky - Technické provedení a Umělecký dojem. V uměleckém dojmu se mnozí rozcházejí, u technického bychom se měli více shodnout, jde to více objektivně měřit. Konzele jsou kolem DX 9. A záleží jak to daná firma povýší na PC. A to není jen DX, vem si Sabotéra a ATI, nebo Crysis a HW náročnost. Prostě to někdo nezkotroloval a neoptimalizoval. Je to o člověku, ale taky o čase a penězích. A ten je velmi důležitý!
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 11:56:42
avatar
Doporučuu přečíst rozhovor o vývoj dx10 only Stormrise, kde vývojáři uváděli že je mnoehm snažší udělat dx10 hru kterou potom downgradujou na konzole, než DX9 a přizpůsobovat to na konzole. Konzole využívají nekompatibilní Dx (v případě PS3 je to údajně APi Sony), které je mezi specifikacemi DX9 a 10. Tento web neni špatný, ale jak se řiká pravda je nkde uprostředa proto je vhodné se podívat i jinde : )
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 14:35:46

Souhlasím, DX10 je výborný nástroj, je nový a lépe se s ním pracuje. PENÍZE !!! To je to zaklínadlo. Pamatuješ na to jak nVidia tvrdila,že DX10 není třeba? Stačí DX9? Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Firmy produkujíci SW musí brát ohled ta trh (složeníHW) a bojí se něčeho nového. Hlavně jistota, strach z něčeho nového. To jsou finančníci, né SW nadšenci. Rychle, levně. PRACHY!!
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 16:07:18
avatar
Ano v tom případě potom nechápu jak někdo může říct, ež za to můžou konzole, evidetně je problém v trhu PC a v penetraci staršího hardwaru...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 18:07:58

Jestli jsem to napsal moc zkratkovitě tak se omlouvám, napsal jsem "Problém nastane, když to budou vyvíjet i pro Konzole. Jak je znám, tak v rámci úspor času a peněz..." myslel jsem, že je to dostatečně řečeno, že není problém u vývojářů (ti dokážou cokoli), ale u investora. Ten zadává jak má vypadat koncový produkt.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:53:15
avatar
Dead space byla dobrá hra
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 07:48:02
avatar
Bavíme sa o technologickej stránky hier. BS2 je toho priam učebnicovým príkladom.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 11:53:00
avatar
To, že v 2K nechtěli použíto novej engine z důvodu rychlosti vývoje za to můžou konzole? Bože můj...víte ja bych rád měl taky myšlení černá/bílá, asi by se mi pak snadnějc žilo...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 14:42:51

Konzole za to nemohou, ale kalkulačka manažerů SW firem. Vývojář ti udělá cokoliv a krásně. Otázka je za kolik a jak rychle. Oni to nehrají (manažéři). Né všechny hry vydělávají, i když jsou krásně udělané. Někdy se ruší celé projekty. PENÍZE !!!
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 20:08:59
avatar
Díky...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 21:14:39

Japonci říkají (zhruba):"Dobré lidské slovo zahřeje celou zimu." Už si ho moc neužiji, ale ještě měsíc ho unosím. Ještě mám rezervy.
dEvilCell2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:05:32
avatar
za to ale pak muze lenost vyvojaru, ne konzole. Pokud se jim to vyplati psat pro DX15 a investice se jim prodejem vrati, pak nebude problem.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:16:09
avatar
přesně za tohle můžou vývojáři a ne konzole
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 12:48:09
avatar
Za tohle muze trh, ktery diktuje vedeni softwarovych firem a to vedeni diktuje vyvojarum. Jen aby to nevypadalo, ze co vyvojar to lempl .
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 15:52:45

Je pravda, že přibalením LSD by je stála hra asi daleko míň než kdyby vyvíjeli hru v nejnovějším API... Dx8+LSD pack= Grafické orgie Ale je pravda že na papíru by mě nebavilo sedět u kompu.
Alphonse800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Just Cause 2 2010-02-24 17:47:21
avatar
Po grafické stránce super,ale ta hratelností (ten padák kterej se sám vznáší mě rozesmál)blbost na n-tou. Jinak dobrá zpráva co se týká nějakého posunu vývoje chválím.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:10:36
avatar
To už byla jednička, tohle nemá bejt reálný, ale spíš takovej šílenej gameplay něco jako Mercenaires, Saints Row...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:48:53
avatar
no konecne to trvalo uz mali davno odstrihnut zastarale xp ako to spravili s win98 len dufam ze to nebude ako shatret horizont ci jak sa to pise ze je sice dx10 zato grafika je brutalne narocna nato ze to vyzera priemerne az podpriemerne
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:09:49
avatar
Ta video ukázka je ale očividně z konzole, a i tak vypadá dost dobře. Hraní vypadá neotřele, očividně půjde bojovat několika způsoby, s realitou to má společnýho jen ty kulisy, to co hlavní hrdina předvádí je čirý sci-fi :-D.
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:20:42
avatar
Myslím, že hlavní devizou téhle hry bude neomezená tvořivost hráčů a jak se budou chlubit na fórech, kdo vymyslel neotřelejší splnění mise, kdo koho dokázal k čemu připoutat a pak zlikvidovat.
A realita? Vždyť si hrajeme, ne?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:01:25
avatar
to jo, já si ale rád hraju podle skutečných pravidel, proto jsou moje nejoblíbenější hry Operace Flashpoint nebo GT: Legends. Masy lidí ale platí vývoj a ti jsou raději nesmrtelní supermani, to chápu...
Richardv2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:31:00

Ja windows vistu a 7 pouzivat moc nemuzu, protoze jsem byl zvykly na nastaveni jasu atd.. pres nvidia control a v xp tam je takovy graf kde si to nastavis viz toto http://img202.imageshack.us/img202/1262/ssssssyt.jpg a ve vista/7 to tam neni a nastavovat to pres posuvniky to je tezsi dosahnout stejneho jako v xp....

a za druhe porad nechapu proc se mi hry zapinaly s vetsim jasem no....
michal.kon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:37:20

Ale berte taky v potaz že jsou třeba lidi co nemají na Windows 7 bo vista a nebo je ani nechtějí i když nato hardware mají a k tomu lidi co nemají ani DX 10 kartu a chtějí si zahrát novou pecku a kvuli tomu že vyjde hra si lidi nekoupí nový kompl a radši si koupí nějaké PS3 nebo XBOX 360 na kterém je jim jedno co mají za hru jelikož co koupí pro konzoly to na ní půjde a dál se o nic jiného nestarají.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:09:39

Příště si po sobě přečti ty bludy. Pokud někdo nemá ani na nový systém, tak pochybuji, že si koupí několikanásobně dražší PS3 nebo Xbox360. Krom toho PC je modulární, takže si jej snadno můžeš přizpůsobit svým potřebám. To u PS3 a Xboxu nemůžeš a navíc vývoj her pro ně zůstane vždy na mrtvém bodě, zatímco pro PC se budou vyvíjet stále graficky povedenější hry.
Rozhodně jsem pro odstřihnutí podpory WinXP a to i přesto (a nebo právě proto), že tu s námi byly již dlouho a jejich jádro již nepostačuje potřebám PC. Já bych to dovedl ještě tak dalo, že by už konečně měli odstřihnout i 32 bitový systém jako takový. Ten také brzdí další vývoj a navíc nedokáže využít více než cca 4GB paměti, které jsou dnes snad téměř nutností.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:36:14
avatar
že 32bit neodstřihli u win7 sem se divil už dávno. na druhou stranu, 64bit má i nevýhody.... přece jen programovat něco pro x64 systém je složitější a kromě podpory paměti až do aleluja a rychlosti některých operací (i 100% oproti 32bit) to další výhody snad ani nemá.... ale jinak naprosto souhlasím... 32bit už by mohlo příští rock s win 8 zmizet také...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:28:03
avatar
DX10 karty už jsou hodně staré a jestli má někdo GeForce 6/7 nebo Radeona 19xx tak si stejně nový pecky nezahraje - tohle je lowend a tam se může šmidlat s nejnižšími detaily a u těch méně náročných i se středníma ale ovšem tak s GF7800 či R1950Pro nehledě na to že tyhle karty na svůj výkon žerou až běda, s takovýma grafikama se dá srovnat max 8600GTS a ta je spotřebou jinde
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:39:17
avatar
mno... mám x1900xt(@xtx) a stále ještě je ten můj šrot oproti některým "ořezávátkům" o 3 generace novějším prostě výkonnější.... ale jinak... je pravda že příští měsíc už pude do důchodu, čest její památce!
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:26:25
avatar
ono i na 1950Pro to ještě jde a i věci co na GF7900 ne, obzvlášť dobře jde Unreal engine ale už je to vážně nenažranej šrot - tu kartičku jsem prodal(512Mb verze)známýmu a jel na ní donedávna dokud jsem mu neprodal 5770 a jak si ji pochvaluje
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:38:59
avatar
tak já jí trošku ořezal takty přímo v biosu takže holka tolik nepapá... v klidu jede na 350MHz na jádře takže... i když je pravda že v 3D žere zase víc, tam má takty vyšší ale tak jak jsem říkal, příští měsíc jde do důchodu ;)
artur74 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "lowened" 2010-02-26 09:34:22

stím bych polemizoval podle mne je "lowend" 8800/9800/HD2...XT co koli nišší by už nemelo být označováno za herní grafiku ale za "kancelařský zobrazovač plochy" mam také GF7600GS ale na kancelařským PC . dřív jsem na nem hral (před 3lety) ale co jsem si koupil nový PC tak jsem ho překlasifikoval na kancelářský PC
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 09:44:58

S mojou 8800GT som pustil aj AVP na plne detaily(mimo DX11 a AA samozrejme) s vysledkom 30-40FPS. A pustim na nej naplno vela hier aj ked uz sa musim uskromnovat pri AA kde je maximum 4. 8xAA znamena znacny prepad vykonu ale to uz u NV kariet pozname.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:58:26
avatar
já bych tak optimistickej jako DD nebyl.. První vlaštovka jaro nedělá..
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:20:11
avatar
Toto je tretia hra, o ktorej počujem, že je DX10 only.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:59:20
avatar
zajmavy, vsichni si stezuji jak maji legalni XP a ze funguji a nenuti je nic prejit..co je nutilo prejit na XP? ze by snad nemeli legalni system a nefungoval jim jak mel? spis to vidim tak ze nechteji "utracet" za OS..ty uvozovky jsou tam schvalne kdyz se mrneme na OEM ceny a nebo klasicky..zas tolik to neni kdyz si vezmeme v potaz ze OS bezi porad co mate zapnuty PC...shrnul bych to tim ze kazdy sveho stesti tvurce, tudiz kupte si visty/7 a mate dx10/11..pokud nechcete tak si zustante na XP ale neremcejte ;)
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:40:34

Co třeba fakt, že první systém pro legalizaci stávajícího OS byl Windows XP? Spousta lidí si koupila právě tuto verzi, protože byla cenově velmi výhodná.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:34:17
avatar
Pro Mr.Paula:
Mě nic nenutilo přejít na XP, já ho totiž dostal k mému prvnímu počítači
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:52:04
avatar
jojojo konečně super
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:02:57

Budiž tato hra důkazem, že konzole zase tak vývoj nezpomalují. Just Cause 2 bude totiž také na obě dnešní konzole a přitom bude primárně DX10+.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:43:24
avatar
primárně dx10+ pouze na PC platformě. ani jedna z těchto konzolí DX10 nezná (i když je pravda že x360 má gpu s unifikovanými shadery...) tím pádem pro ně se stejně musí vyvíjet dx9 verze.....tkže mi řekni, žádné zpomalování vývoje, co?
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 07:35:29

???

Samozřejmě vím jaké API konzole používají. Jde vidět, že když se CHCE, tak lze vyrobit hru na obě konzole a zároveň PC verzi s DX10 a klidně i s DX11.

Stejně tak jde říct, že PS3 brzdí vývoj her na XBox, protože se pro PS3 musí dělat OpenGL verze. Naprostá kravina. Vše je jen otázkou peněz, času a chuti naprogramovat engine tak, aby byl schopen renderovat přes několik API.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:36:40
avatar
a není to náhodou zrovna o těch penězích a času? investovat do toho co nejmíň a s co největším ziskem?
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:00:55

A nějaké zařízení jak přesně může za to, že jsou herní distributoři nenasytní a uhánějí vyrobce her, aby hru uvedli co nejrychleji na trh, ať už je jejich podoba jakákoliv?
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 23:19:23
avatar
To mi připomíná Hollywood a pár dalších "zábavních" odvětví... jo, holt jsou to svině nenažraný.... (aneb ano asi to bude spíš o lidech)
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:01:17
avatar
to je blbost že PS3 brzdí vývoj her vem si příklad KILLZONE 2 ,UNCHARTED 2,METAL GEAR SOLID 4,HEAVY RAIN.Na ps3 je problém vyvíjet protože má naprosto rozdílnou architekturu a velmi složitý proceror CELL a proti XBOX 360 a PC
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:06:32

To s tou PS3 jsem samozřejmě myslel ironicky, jasně tam píšu, že je to naprostá kravina.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:11:59
avatar
Je to dilema, pod Windows Vista nebo W7 zase nechodi stare hry a ty jsou bohuzel castokrat lepsi nez novodobe zjednodusne komercni novinky pro masy. Presel sem tak z Windows Vista zpatky k Xp, abych si mohl zahrat napr. Riven Sequel to Myst nebo The Longest Journey a dalsi, ktere jsou pod modernim systemem nespustitelne..(a to mam v PC dve graficke karty
Anonymní  2010-02-24 20:32:24

Nejlepší je mít W7 a virtuálně XP.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:59:42
avatar
Není to stále dokonalé. Akoustik piano od native instrument mi pod vistou ani pod W7 nefunguje. Virtualizace nepomůže. Holt to bude chtít mít nainstalované jak XP tak W7 což není moc velký problém.


EDIT>A podle jedné hry usuzovat že končí hry pro XP, teoreticky ano, ale prakticky asi ještě ne. I takové halo2 bylo DX10 only.
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - piano atd. 2010-02-24 21:40:22
avatar
Fox_25 : mam podobny problem ,napriklad CAAD 3 na vypocet nejakych propusti mi nejde pod Win 7 64,tak mam momentalne 3 fyzicke disky v PC kde mam Win XP 64,Win 7 64 a taktiez Win XP32 bit
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:39:29

Mezi XP a W7 je zásadní rozdíl v tom, že XP má Grafiku a Audio v jádru, kdežto W7 mimo jádro, proto fungují zcela rozdílně.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-02-25 09:05:27
avatar
ako to uplne chapem ale nasrat na take softwarove firmy ktore po x rokoch ako je tu vista nedokazu spravit podporu aj na novy system. Od takych firiem a softov sa drzim dalej, alternativ je dost na vsetko..
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:35:27
avatar
Pokud tady budeme mit DX treba 15 a rozdil mezi DX9 bude 00nic, tak se opravdu vyplati investovat do novych technologii, ktere clovek rozpozna maximalne ze screenshotu a jeste s lupou.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:09:56
avatar
Takhle bych to asi nebral. Když jsem přešel z DX8 na DX9 taky nebyly výrazné rozdíly. Novou GK jsem kupoval hlavně proto že byla rychlejší, tehdy mě nějaké rozdíly mezi DX8 a DX9 nezajímaly. V podstatě i teď chci kupovat novou GK(5870) hlavně kvůli výkonu. Na takovou armu 1 a 2 4870 nestačí, stejně tak bych rád viděl na vyšších FPS crysis. Teď se těším na to že se začne víc podporovat tesalace.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:30:53
avatar
dx9 prineslo hdr a to byl tenkrat obrovskej rozdil v grafice...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:54:49
avatar
Jo, to si pamatuju. Ovšem ze začátku to za moc nestálo,v hodně hrách bylo vše nerealisticky přesvíceno. Taky se začal víc používat bump mapping(3D textury), ten měl podle mě větší přínos na kvalitu grafiky. Masivně se používá doteď, tesalace by ho mohla částečně nahradit.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:16:30
avatar
no je fakt ze s tym hdr prisla myslim az verze 9.0c. jak to bylo s tema nerealisticky presvicenyma hrama uz nevim, ale prvni hdr si pamatuju myslim u far cry a tam to byl fakt mazec. hl2: lost coast vypadal pak taky hodne dobre a nejdulezitejsi roli pak myslim sehral u oblivionu...taky sem si kuli nemu koupil novou grafiku bump mapping pak neprinesl ale dx9, ten se opravdu jen zacal vice pouzivat..masivne byl prvne vyuzit myslim taky u toho far cry a pak hlavne u doom 3, kterej je ale stavenej na opengl.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:46:27
avatar
Me zajima na hrach neco jineho, grafika mi staci akceptovatelna, stejne lepsi nez venku bude jen horko tezko nekdy. kdyz zastrilet, tak si zapnu csko anebo quake a pro vizualni a sportovni zazitek je lepsi si zahrat paintball
Jasne, taky prochazim technologicke novinky, abych se podival, jak to vypada, ale za vecer je obvykle hotovo, pri tom jeste stiham koukat na televizi a vic si na to nevzpomenu, ale mozna sem moc rozmlsanej
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ukázka 2010-02-24 23:00:18
avatar
No tato hra možná není pod DX9 ale myslím, že stojí za starou belu, toto rozhodně není etalon hry u které bych ukazoval, to je to pravé, přitroublá fyzika a přebarvená grafika. Zda konzole a nebo Pc je jedno, ale Baxter to přehání, prostě konzole není pc a je prostě a jednoduše horší... sice moc smotáno dohromady, ale nějak jsem se musel vyjádřit
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 20:11:02
avatar
Řikám, že konzole je PC? Kdyby bylo tak už nehraju na ničem : D
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:53:30
avatar
Ja souhlasím s názorem, že připravit o hru 40% hráčů s Win Xp neni zrovna hezký, ale na druhou stranu : Neustale všichni diskutujou o tom, že díky konzolím hrajeme graficky zastaralé hry, ale už nikomu nevadí fakt, že pokud se budou hry dělat pro DX9 (Win XP), tak se taky z místa nehnem. Já si myslím, že XPčka tu byly s nama hodně dlouho a je na čase odchod do důchodu a umožnit násup novým technologiím.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:06:58
avatar
podla mna by uz mali davat reklamy na STEAME , GFW ,weboch o PC a vsade , kde sa praktikuje PC hranie.
Nieco ako s browsermi - napr. IE6 - Inovujte si vas prehliadac , inak nebude mozne plnohodnotne zobrazit stranku.
Inak to nevidim , ludia budu mat XP este kludne par rokov.

Odkaz

Obrazok nesie iba informacni charakter. Moj nazor.
Inak ludi nepresvedcite.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:02:16
avatar
né že by to DX10 bylo znát. vypadá to skoro tak hnusně jak mercenaries 2. teda až na barvy,protože nejvíc si všímáš kostkovitých stínů a opakující se vody(na Gametrailers je to hodně vidět). a navíc slyšeli jste ho? jenom 100 vozidel. každé GTA má více, a myslím že mercs2WiF taky,navíc pochybuju že tady budu mít supersport s raketama nebo monstrák nebo čínskou raketovou loď nebo WTF tam všecko bylo.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:57:25

To vsechno co pises DD je pravda a naprosto souhlasim, jen kdyby tomu slo naproti i MS se svoji cenovou politikou a dodnes mi unika proc prodavaji W7 home pack trech licenci za 3k Kc a neprodavaji jednu licenci pro nekomercni pouziti za 1k Kc...

Pak by sel vyvoj podstatne rychleji dopredu a zaroven by mel MS i vetsi zisky protoze investovat jednou za tri roky 1k Kc do OS bude prijatelnejsi pro 90% lidi nez jednou za 3 roky dat 2,4k Kc, to samozrejme da podstatne mensi procento lidi...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:59:41
avatar
K videu : Uz tu nejde o akciu , ale zabavu.
Rezen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ad hry a DX 10, 11, 12 . . . 2010-02-25 10:53:12

Mam Fiestu 3 roky starou, ale uz vyrabi novy model, musim to vymenit. . . Tento postoj, porad menit HW je jen dalsi polinko do tzv. hospodarske krize. Donutime uzivatele, aby porizovali novy HW tim, ze na starsim neumoznime funkci. Zajimalo by me, jak to delaji pri vyvoji na konzole? Ty jsou tez uz nejaky ten patek stare, urcite se nedelaji az takove rozdily pri vyvoji her mezi PC a konzolvou verzi, to vidime u toho, jak nas vyvojari a vyrobci her zasobuji konverzemi a porty z jednoho na druhe. Chapu ze vyvoj se nezastavi, ale pripomina me to situaci nVidie, na kterou se zde stale nadava a na jeji PhysX – priklad Batmana. Zehra se tu na to, ze nVidia timto nuti lidi, aby kupovali jen jeji GK, nebot ATI nema moznost PhysX pouzivat. je to marketing a obchod.

XP jsou tu s nami dlouho. To je pravda. Pochybuji ovsem, ze timto krokem se najednou vsichni rozhodnou, ze budou upgradeovat system a HW. Zapomina se tu ne dulezitou vec, ze u velkeho mnozstvi her je grafika jen pozlatko a jinak stoji za houby, ze hratelnost neni jen o grafice. . .

BTW. zajimalo by me, kdo v okoli prispevatelu, jak se tu pise, ma win7 legalne koupene? Je moznost udelat nejakou anketu? Mozna by se slovek divil. . .

rEzen
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 10:59:47
avatar
Pod to se klidne podepisu...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 22:09:24
avatar
jo no, třeba stalker CoP nemusí nikdo mít na max. když se u hry musíš dívat na grafiku a vadí ti že nemáš třeba AA, tak je hráčova chyba že hraje co ho nebaví. hra může být nuda jak s top grafikou, tak s over the top kravinama. vždyť to vypadá jak nějaký mod než hra.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 11:18:37
avatar
není tahle ukázka z konzolové verze konkrétně XBOX 360
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hloupý názor 2010-02-25 11:22:47
avatar
Kdyby byl DX10 nějakým přínosem oproti DX9 tak budiž.Vzpomenme na takové Crysis,Hra pod DX9 vypadala úplně stejně jen pod DX9 nešlo nastavit maximální nastavení nebo v jiných hrách nešlo pod DX9 zapnout AA.Tohle umělé shazování kvalit DX9 nebylo to nejlepší řešení. Proto se DX10 ani neprosadil, nebyl důvod, byla to jen taková bublina. Tohle řešení u Just Cause bych bral kdybi to udělali jako DX11 ale DX10? Rozdíl by oproti DX9 nikdo nepoznal
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 11:32:39
avatar
jo na to si vzpomínám
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 11:35:27

Ja nesouhlasim a snazorem ze vyvoj je brzden kvuli lidem co maji stale xp... To neni jejich chyba. Ja mam xp a na w7 ci visty jsem doposud nepresel ale ne proto ze bych se branil pokroku (dx10.1 grafiku mam) ale proto ze by mi to neprineslo VUBEC NIC NOVEHO. Titulu s DX10 ci 11 je tak malo ze se to da spocitat na prstech jedne ruky a jeste 4 z tech peti stoji za naproste prd.

Az bude mit vyznam prejit na novejsi technologie ktere budou nabizet NECO NOVEHO CO BUDE STAT ZA TO tak nemam problem .) takhle je to o nicem nebudu prechazet na neco co bude ve skutecnosti naprosto stejne.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 12:49:37
avatar
Něco to přineslo, využití 64bit CPU pro masy, průhledný okýnka díky kterým se mi zapínaly 3d takty. A ty krásné ovládací panely, pomalu systém prosit abych se dostal na nastavení síťového adaptéru. Ono tam kde začíná pohodlnost instalace končí kulervoucí úprava systému k obrazu mému. To je jako udělat "nové" auto se zatáčením na pedálech, řazení na volantu a plyn s brzdou na řadící páku. Uživateli třeba se z toho pose*. Že by tam byl XP mód který by usnadnil přechod to ne. Jde vidět že cílová skupina byla BFU. Vzpomeňte si na přechod W98>WXP. Já s tím problém neměl, systém šlo ovládat tak jak jsem byl zvyklí, rozdíly byly, to ano ale ne jako teď mezi XP a 7. Ano, byla tu i vista, u té jsem si řekl to slavné microsoftí WOW a šla z disku a DVD do kamen kde bylo na věky věků přepáleno. Do toho začnou vycházet hry které říkají XP ne, ty jsou špatné, DX9 je špatné áááááno? To že to vypadá stejně jim nevadí, kolik lidí si toho všimne.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 12:07:17
avatar
Graficky boom nastane len po uvedeni novej generacie konzol , zatial je to uplne jedno ci DX9 alebo 10/11 , zmeny su len kozmeticke , ja osobne pouzivam Win7 a DX11 kartu , bol by som rad keby sa to uz konecne niekam pohlo
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 14:42:04
avatar
presne tak at se nam to PCckarum liby nebo ne,az nova konzole ci pad teto platformi(myslim ze konzole maj smysl ve forme co nejvetsi zabavy jeko je Wii a snad NATAL,ale ne pro "obyc" hry ktere by mohli jit rychleji dopredu).Tim nemyslim ze by konzole byli naprosto spatny,jenze vyvojari se na ne zamerili cca na 90% a tech 10% je cistokevna PC hra cos vyvoj moc netlaci dopredu(nadruhou stranu nekteri PCckari nadavaj na konzole,ale kdyby tu nebyli tak by svuj PC museli upgradovat co rok a to by se jim take nelibylo)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 13:39:23
avatar
Vsak ono se to hyba, ale ne tak rychle jak by si nekdo pral. Jsou tu lidi, co kupujou kazdou chvili novinku, ale i takovi, ze maji doma pc 5let stare a porad jim to staci.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 15:54:25
avatar
Tady nejde vubec o system samotny,jako o software/hry,ktere na nem bezi. A pokud tyto hry vypadaji takrka stejne na obou systemech,tak nac neco menit?
To jsou furt jen kecy! Pritom DX10 provar,DX10.1 trapas a DX11 je zatim jako male dite,co si cura do plenek.
Az vymysli neco graficky opravdu odlisneho,co nepojede na starych XP a starych konzolich,rad prejdu.Zatim to je pouze ubohy marketing "kupte si neco,co nepotrebujete a rozdil nepoznate" ..

Mimochodem mam 5870 a win7,takze vim,o cem pisu
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 23:03:08
avatar
No hurá,to teda trvalo!R.I.P. Xp with dx 9c
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nesdilim naroz... 2010-02-26 10:49:58
avatar
Sry kucí, ale s timhle nesouhlasim. Onehdá jsem se nechal zblbnout a nainstaloval win7 a koupil 4870. Naštěstí jsem to hodil na jeden menší disk a ne na main. Zkusil, viděl, testoval, změřil a přestal používat. Vizuální přínos 0, zvýšení výkonu 0 = použitelnost 0. Ano bylo to v době RC a nefungovalo mi hodně věcí, že jsem se na to vybod, každopádně to podstatný proč jsem to zkoušel šlo a to mě nepřesvědčilo o ničem. Win7 jsou lepší než Visty o tom žádná, ale pořád mě nic nepřesvědčilo abych měnil starý dobrý xp. Nutit hráče používat Win7 a nejnovější kartu, pro nějakej vizuální přínos +00prd je hezký, ale pro výrobce hry kontroproduktivní, takže kdo jím to dotuje? Pro krásný oči to nědělají... Kdo neudělá hru pro dx10 minimálně tak si u mě neškrtne, kupovat pořád GF jak kretén, když někdo vydá něco novýho, tak "to leda tak ..... náčelníku". Když už budu po něčem tak moc toužit, stéle budu mít na malém disku Win7 a tam si tu hru pustim, ale dokud xp jede nemám sebemeší důvod jej měnit.

můj názor: DD je DX11 posedlej ostatně vším co je nový, zbytek, krom pár vybraných ví kulový o co jde, jen je to prostě IN, protože tolik odborníků na problematiku directu a jádra systému - jak říká Svěrák v Obecný škole:"To se člověku ani nechce věřit, že byste to všechno stih."
Jestli se mýlím, to pak jedině respekt..

A teď tu hažte mínusy jak chcete Mě je to šumák
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 11:18:43
avatar
re:oyza
Co zkusit jiný argument jako třeba nechci utrácet za nový OS,nebo mi XP ve všem vyhovují a nemám potřebu měnit.Těmto argumentům bych rozuměl ale ohánět se DirectX je neohrabané.Win7 zvládají DirectX 9/10/10,1/11 tak že tam není problém.Já na Vista/Win7 oceňuji především že dohnali Hardware.Až se vám třeba stane situace že PC nemá disketovou mechaniku a při instalaci OS vaše WinXP neznají diskový řadič a nikde nikdo kdo by vám půjčil mechaniku.To je ukázková situace kdy by člověk vraždil.Ano dá se to obejít modifikací instalační placky WinXP o ovladače řadičů ale to je systém dodělej si sám doma a to snad do roku 2010 nepatři .Dřevité doby PC z 90 let jsou už dávno pryč.ps také dávám přednost Win7 před Vista.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 11:52:10
avatar
me zas nejede ahci na mym hlavnim raptoru ani u win7. ve vistach to slo bez problemu, ale sedmicky mi pri instalaci ciste naformatovanyho raptora v ahci nevideli. v ide modu to jde ale bez problemu...sem to zkousel tenkrat tak v rychlosti hledat, par podobnych problemu sem nasel, ale funkcni reseni zadny. ale nakonec mi to jede i pekne v ide a uz to neresim...
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 13:29:41
avatar
tvuj navrh na argument:"xp mi ve vsem vyhovuji a nemam potrebu to menit" je pravdivy a doufal jsem, ze to z toho je patrne. vadi mi ten pristum "musis, my chceme a pritom ziskas nic". prechod na win7 kvuli dx neni kvuli win7 viz tvuj dalsi argument, ale kvuli xp a nemoznosti to tam pouzit. zkousel jsem nejake hry jak ve winxp s dx9, tak ve win7 dx9 a dx10. zustal jsem u winxp a dx9. stare prezite, ale dle me funkcni. Hardware win7? hehe, komponenty stary max rok. sitovka - rezim spanku - konec, vypnout, zapnout a modlit se, pripadne nekolikrato opakovat. zvukovka od creativu... haha. 7my pouzivaji mrte ovladacu pro visty. add ty ovladace, disketovka a xp. chapu, je to pruda, ale obejit to lze a kazdy kdo o tom vi, ma. a jen tak mezi nami, instaloval jsem hodne pocitacu a krom shit desek s shit radici a magoru od gigabytu, jsem nikde nic takovyho nepotreboval.

jo a add argument nekterych borcu zde, ze neco brzdi a jak jsou hry stare graficky atd. tak me treba "staroucka" grafika u Dragon Age bohate staci, protoze si tam nahraju HD textury a hra je asi tak 3x hezci a zabavna a nejaky dx11 je mi sumak. a co treba Machinarium?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 689x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1630x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1818x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1225x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1250x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3850x
Komentářů: 0