Crysis 2 v DX11 s 3D bez ztráty výkonu! Podpora 8jádrových CPU, konzole jen s omezenými detaily Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 22 srpen 2010
altCrytek se snaží rozptýlit obavy o technologickou úroveň nového Crysis2 …

 

 

 

Protože vydavatel nutní Crytek prezentovat nový Crysis hlavně pro konzole na kterých se vydělá díky vyšší ceně her více, byť je prezentována v rádoby konzolových ukázkách PC verze, protože konzolový Crysis bude vypadat proti PC verzi hodně nuzně, Crytek vypustil i pár informací o Crysis2 pro PC a jeho technologických novinkách.

Konzolové verze nabídnou hru proti PC jen v nízkých detailech bez mnoha pokročilých efektů a pouze v nízkém rozlišení 1280x720 (720p) a to při maximálně 30FPS. Ve stejné kvalitě si to můžete pustit i na několik let starém PC nebo na PC s hodně levnou současnou grafikou a pořád budete mít lepší kvalitu textur a dalších věcí. Panovaly tedy obavy, jak chce Crytek udělat hru ve 120Hz 3D technologii, když se musí grafika renderovat dvakrát. Crytek tvrdí, že to u své hry vyřešil. Místo dvojitého renderování, a tedy polovičního počtu FPS, se druhý obraz pro druhé oko jen klonuje. Díky tomu tedy počet FPS neklesá a na grafiku nejsou kladeny žádné speciální nároky. Samozřejmě funguje to na všech platformách i grafikách a 120Hz LCD. Nejste odkázání na nákup HW určité značky a doufat, že pro to odladí ovladače. Tento 3D systém se týká jak konzolí, tak PC.

CryEngine3 použitý pro Crysis2 umí jak DX9, tak DX10, ale vrcholem na PC bude DirectX11 včetně Tessellace. Crysis2 také využije všechny novinky, které DX11 přináší, včetně částicových efektů a vylepšeného stínování. PC verze také bude mít na rozdíl od konzolových, podporu vysokého AA a mnohem vyšší rozlišení textur + samozřejmě navíc hromadu moderních lépe vypadajících efektů. Nicméně nečekejte tolik. Crysis2 není nativní DX11 hrou, stále staví na DX9 s rozšířením DX11, tedy obdoba všech současných her, které DX11 využívají. Nečekejte žádné masivní nasazení Tessellace.

Navzdory účelovým marketingovým polopravdám a lžím o schopnosti hlavně současných NVIDIA GTX 400 grafik a jejich potenciálu pro náročnou tessellaci, nemají současné grafiky potřebný výkon a žádnou náročnější, než aktuálně se občas objevující se základní tessellaci, ve skutečných hrách nezvládnou!!! ATI Radeon HD 5000 i NVIDIA GTX 400 grafiky jsou pro DX11 hry s tessellací použitelné úplně stejně, co je hratelné na jednom, bude hratelné za stejné ceny i na druhém, a co ne tak ne. Stačí se podívat na Metro 2033 nebo Stalker, kde žádná jednojádrová grafika nedá tu hru na plné detaily s AA/AF a Tessellací hratelně ve vyšším rozlišení. Jediná grafika, která zvládne naplno současné hry včetně Tessellace a má naději utáhnout i o něco náročnější, je ATI Radeon HD 5970. A kdyby se náročnost Tessellace ve hrách zvýšila a začalo se tessellací dělat mnohem víc objektů ve hrách, tak nemají současné grafické karty žádnou šanci to výkonově utáhnout. Nevěřte umělým benchmarkům typu Stone, či Unigine. Technologie Tessellace, není ve hře sama a to, co prezentují ty „benchmarky“ je pouze technologické demo dané technologie a nikoliv skutečný test při nasazení této technologie ve hrách. A už vůbec ne test a ukázka použitelného výkonu grafických karet pro herní použití technologie zvané tessellace. Herní vývojáři samozřejmě náročnější tessellaci hned tak používat nezačnou, takže to dokonce ani nemusíte řešit a Crysis2 nebude v tomto ohledu výjimkou.

Jak jistě už také někteří víte, Cryengine3 obsahuje i vlastní fyzikální desktrukční systém, i pokročilou AI. Vše ale bude hnáno přes CPU, kde Crytek tvrdí, že všechno je důkladně multijádrově a paralelně optimalizováno a hra prý dokáže využít až 8 jader procesoru. To samozřejmě s nástupem 6 jádrových CPU a v příštím roce už 8 jádrových, je vítáno.

Pokud jsme tedy měli obavy, že Crysis 2 nebude kvůli na konzole orientovanému marketingu EA, ta správná technologická pecka, která nastaví novou laťku všem, zdá se, že naše obavy nejsou na místě. PC verze bude pořádná výzva pro naše PC. Stejně jako u prvního dílu si ve středních detailech zahraje v podstatě každý, ale naplno se vším všudy? Na to budete potřebovat opravdu silné železo. A tak to má být.

(Crysis 2 - nová DX9 ukázka hraní)

Zdroj: PCGH

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 13:56:31

Musim přiznat že jsem se o grafickou stránku trochu bál. Nicméně dokud neuvidim dx11 gameplay neuvěřim
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:39:41

já taky ne...navíc jaká to pak bude nadčasová hra (a pravej nástupce Far Cry a Crysisu), když tam nebude taková tesselace a všecky možný efekty, že s tim při nastavení na max bude i HD 5970 mít problémy?
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 13:57:07
avatar
Panovaly tedy obavy, jak chce Crytek udělat hru ve 120Hz 3D technologii, když se musí grafika referovat dvakrát.
nemělo by tam spíš být renderovat dvakrát?
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:29:30

Renderovat 2x neni nutný, metoda kopírování obrazu je dost vychytralá, navíc funguje stejně dobře jako první možnost. Tady je vidět že se Crytek snaží udržet grafickou vyspělost za každou cenu.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D klonovanie 2010-08-22 16:42:07

Tak to 3D ma sklamalo. Vy si myslite, ze obidvoma ocami vidite rovnakty obraz iba posunuty? Uhly su kde ? Nie nesuhlasim s klonovanim. To tu bude uplne rovnaka situacia ako s AVATAROM. Kde AVATAR sposobil 3d sialenstvo a potom to v zapati ubili konvertovane sracky typu Alenka v risi divov alebo Suboj titanom (kvazy 3D).

A kvoli tomuto kvazi 3D marketingu su tu tie upozornenia v pouzivani 3D, ze vas z toho moze boliet hlava.

Ale to ze to neni od zaciatku tocene/renderovane ako 3D, ale je to az PREGRCANE sa nedozviete v ziadnom kino programe :-) .

Ved aj stary interlaced 3D vhs/dvd format vyzera uzasne. Pretoze s to natacali ako 3D.

Ak chcete taketo 3D klonovanie tak na to vam staci jeden filter nainstalovat !
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:40:44
avatar
Bolení hlavy problém neni, nárust dioptrií a očních vad působením nepřirozeného způsobu vnímání už problém bude. Neprojeví se to ale dřív než za pár let (až desítek let) a pak to nejspíš ani nikdo nebude spojovat s 3D.

Ono ostatně lidstvo trpí zhoršením zraku obecně, tak je otázkou jak moc to může ještě škodit.

Klonované 3D je samozřejmě blbost, neni to pak 3D.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 05:01:23
avatar
jj rozhodne to neni stoprocentni, ale kupodivu to casto funguje (ozkouseno)
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:43:03

a proč by obraz měl bejt jenom posunutej (tim myslim všude stejně)? Tam byla jen řeč o tom, že se to už konečně nebude renderovat 2×. Stejně to ale muže bejt zařízený tak, že se vzdálenější objekty budou rozebíhat víc...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:06:20
avatar
Brutal brutal brutal, teším sa na reálnu fyziku a vymakané AI
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:21:00
avatar
real fyzika? K čemu ... všecho co vidíš je renderovaná fyzika
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:33:10

DD, dočkáme se v tomto Games DDWorld News nějakých informací ohledně strongholdu 3?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:42:54
avatar
nevim, maká se na tom
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:29:51

Grafika, ne? bylo by dobře kdyby byl rozdíl mezi cry2 a cry3 jako mezi první a druhou verzí vždyt crysis2/cryengine 3 je ve vývoji dýl než cryengine 2
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:44:23

protože většinu času zkoumaj jak ořezat efekty na konzole aby se to dalo hrát
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 16:22:48
avatar
vsak tu dd kolikrat psal, ze diky dx11 tohle prece probiha automaticky
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:15:59
avatar
Konzole stárnou, nevím, proč z nich vydávají trailery. Crysis 2 má vyjít až v březnu, do té doby snad vyjdou nějaké skutečné DX11 ukázky.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 16:09:05
avatar
sem moc zvedav, s cim se vytahnou. 2004 vyslo far cry, 2007 crysis, ve svy dobe pecky. ted 2011 crysis 2, neverim, ze to bude dalsi velke zlepseni. nez melo vyjit crysis tak taky placali kecy o tom, jak to nejlip pojede na 4jadru a 64bit windows.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 16:43:54

2. verzie vzdy byvaju perfektne. Pretoze maju na com stavat a defakto vylepsuju. Ale 3. pokracovania za moc nestoja ;-).
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 17:54:22
avatar
ja sem narazel hlavne na tech. vyvoj her. 99 half life, 2004 half 2, pak uz jen epizody. za 5 let super pokrok tenkrat, ted mame 2010 a co se od ty doby stalo (2004), nic moc - myslim ted valve a jejich hry. to samy crytech, od far cry jim stacilo 3 a pul roku, aby vyslo crysis. a ted?? za dalsiho 3 a pul vyjde crysis 2, ale graficky vylepseni budou asi jen v ramci pokroku, nebo jak se to rika.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 20:52:54
avatar
Za predpokladu, že do toho nebude kecať finančné oddelenie vydavateľa. Vo väčšine prípadov však opak býva pravdou a výsledok potom poznáme všetci.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 16:57:36

hlavne som zvedavy na podporu multi CPU, zeby cas na prechod na x6 1055t?
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:20:35
avatar
ano, ale v než tahle hra výjde Intel už určitě výdá aspoň trochu dostupné x6 , x8 ... Sandy bridge procesory. Jinak by určitě ztratil trochu na oblíbenosti
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 21:13:39

V Intelu viděli Pyšnou princeznu a drží se výroku Kopeckého, který na poznámku, že lidé při PLACENÍ velkých daní remcají odpověděl "AŤ REMCAJ, ALE AŤ PLATÍ!!!"
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 17:38:58
avatar
Ne vsichni hraci potrebuji hrat na max detaily ale souhlasim, ze pokud chci neco na High, tak nemuzu mit slupku pc.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:04:58
avatar
I přes to všechno konzole trochu ovlivní pc verzi, podívejte se na zaměřovač třeba u brokovnice atd. přijde mě zbytečně velkej aby se i na gamepadu člověk trefil,ovšem u fps to ovlivnění konzolema není skoro vidět horší je to u jiných her typu Mafia 2 atd..
Sám jsem na crysis 2 zvědav a jeho porovnání mezi jednotlivýma verzema, snad jediná hra kde byly drastický rozdíly mezi pc a konzolovou verzí je Metro 2033 tak jsem zvědav jestli to u crysis 2 bude stejný.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:58:17
avatar
"Kolo" u brokovnice reprezentuje přibližnou oblast rozptylu broků. Ve hrách, kde se "nasazuje na rameno" před střelbou, můžeme zase vidět hledí kruhového typu.Odkaz Rozhodně to tedy není jen proto, aby se člověk trefil.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 20:52:13
avatar
Ale ve hře je to až zbytečně velký, třeba v mafii 2 nechápu na co takovej velkej zaměřovač,zbytečnost, 1dnička byla v tomto lepší.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:16:48
avatar
Myslim že právě tesselátory budou jednou z věcí kterou AMD-ATI na svých grafikách HD6000 vylepší oproti HD5000
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:38:17
avatar
možná, možná ne, nemá k tomu moc důvod, funguje to jak má s výkonem a efektivitou vzhledem k parametrům jádra lepší, než u konkurence. A pro současné hry nic lepšího nepotřebuje. Ale je to možné, záleží jak moc novinek bude vylepšené 40nm jádro obsahovat a zda vůbec. Všechny hlavní novinky si AMD nechává až pro novou architekturu a 28nm ...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:22:11
avatar
No to je taky možné se si to nechá až pro novou archtekturu, přece jenom už není časově tak daleko

PS: DD nevíš jestli AMD chystá nějaké slevy svých grafik?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:52:09
avatar
psal jsem v článích nedávno, že něco podobného se šušká, ale nic konkétního nevím ... záleží na tom, co ATI bude v říjnu uvádět na trh, tak to co to nahrazuje, to zlevní ;)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 20:40:36
avatar
už aby to bylo
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tesselace.. 2010-08-22 19:43:04
avatar
..je pěkně starej vynález. Uměl ho už Radeon 9800 Pro. Dalo se to použít už v té době a stejně omezeně jako dneska. Problém neni ani tak v tom, že karty nemají dostatečný výkon, jako spíš v tom, že ten výkon neni patřičně směrován.

Aby tesselace fungovala dobře, musí být karta s tímhle už přímo designovaná, ne jen upravená, jako ty dnešní.

Možná by bylo jednodušší vyrobit chip přímo na tesselaci a pak to grafiku nechat jen renderovat.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:59:54

Fermi grafiky uz su na to designovane tak ako na to uz budu aj HD7000. Holt nova generacia.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 07:20:35

myslim, ze teselacia bola uz aj u ATI 8500
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 07:30:15

JJ, Tak isto aj u GeForce 3. Lenze u tychto kariet bola jej HW implementacia ina ako je teraz.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 06:49:57

S tou prehnanou narocnostou Crysis 2 by som si nebol tak isty lebo v oficialnych interview sa uvadza ze bude mat nizsiu narocnost ako jednotka a z toho mi vyplyva ze ked hram vsetko full s 5870 s 30 fps tak v dvojke budem mat viac ako 30. Prijde mi to divne ale tak ked ma mat nizsiu narocnost tak ako inak si to mam vysvetlit.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 07:11:38
avatar
Já se zatím moc k tomu vyjadřovat nechci těch různých spekulací jsem již přečetl haldu.Tak že až bude v nějaké podobě mezi smrtelníky a já ji budu mít nainstalovanou pak se k tomu vyjádřím.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 646x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1397x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2227x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1979x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1300x
Komentářů: 1