F1 2010 je zde a v DirectX11 vypadá famózně a prověří náš HW! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 24 September 2010
altF1 2010 je zde a v DirectX11 vypadá famózně a prověří náš HW!

 

 

 

F1 2010 používá upravené herní engine, který jsme mohli vidět už u DIRT2. A ten umí i nové technologie, které přináší DirectX11. Samozřejmě v základu je to stále DX9, ale DIRT2 i F1 2010 jsou hry, kde je rozdíl mezi DX9 a DX11 jasně patrný. Hra v DX11 má díky lepšímu HDR, lepším postprocesing efektům a dalším vylepšením výrazně lepší nasvětlení, ostrost a vůbec. Opravdu markantní je pak rozdíl v dešti.

Nicméně s DX11 to není v F1 2010 tak snadné. Hra vychází jen jako DX9 a DX11 má být dodělán patchem, který je už hotov. Kolem se tedy můžete podívat na první obrázky v DX11 i video. Nepříjemností je opravdu vysoká HW náročnost, kdy si jen tak s nějakou grafikou v 1920x1200 na plné detaily v DX11 nezahrajete, ale tak to má být.

Hra je také dost náročná na procesor a dokáže využít 4 jader jako nic. Rozhodně si tedy nevystačíte s dvoujádrem, ale chce to pořádné 4 jádra. Odměnou za to je ale nejlépe vypadající závodní hra, která kdy vyšla. Kam se hrabe údajně fotorealistické GT5. Tohle má ostré detailní textury, kam se jen podíváte, nechybí fantastické efekty počasí a destrukční model.

Hra vychází už dnes a podle prvních ohlasů sice není dokonalá, ale pro fandy F1 je to úplný nářez a přesně to, co nám na PC chybělo. Codemasters se opět vytáhli. Já už se nemůžu Dočkat DIRT3 a GRID2, které jsou také v přípravě a obě hry mají být větší a lepší než předchůdci. Teď ale vzhůru do bojů v F1 a konečně si můžeme udělat tu Formuli trochu zajímavou, když jsou ty závody v televizi trochu nudné …

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 11:59:26

Psychologové říkají, že každých 7 let přichází nová generace. Směle můžeme říci, že generace PCčkářů na to čekala a nějakou drobnost odpustí. Pamatuji, jak před deseti léty jsem měl puštěnou televizi a PC a závodil se Schumacherem.
435 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:01:47
avatar
moc hezke
435 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 435 2010-09-24 12:00:22
avatar
"Kam se hrabe údajně fotorealistické GT5" Bez toho to neslo? Tohle presne snizuje uroven clanku, to zbytecne popichovani.
drgw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 13:35:03
avatar
Souhlas, jinak pěknej článek. Kažodpádně kdo ví, tak se těší na 3. listopadu!
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:20:46
avatar
tak tohle možná vypadá líp než GT5, ale GT5 bude ve výsledku lepší hra... víc aut, víc tratí, víc herních módů, delší herní doba...
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:26:03
avatar
na víc skoro každé auto je spracované do každého detajlu
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 18:56:57
avatar
Aj všetkých 24 monopostov v F1 2010 je spracovaných do najmenších detailov. Samozrejme v rámci možností, lebo autori nemôžu nijako zachytiť každičkú zmenu medzi jednotlivými pretekmi sezóny, takže napríklad Ferrari má v hre štandardné umiestnené výfuky a nie na podvozku... a spätné zrkadlá na bočniciach vedľa otvoru chladiča. Ale aj tak, úroveň detailov áut a tratí je maniakálna!
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 19:02:47
avatar
ale ne tolik nejmenších detajlů a ne tolik vozů jako GT5 když zaplnili celý jeden BLU-RAY DISK který má 50GB
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 18:52:20
avatar
Tak myslím, že Codemasters majú na GT5 inú odpoveď: GRID2. Porovnávať GT5 a F1 2010 sa dá len po technickej stránke.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:16:45

tie jednotlive screenshoty sa mi nezdaju o tolko ine..
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:22:54
avatar
Doporučuji navštívit očaře
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:43:50
avatar
Taky jsem nic nenasel. Muzete mi prosim rici, ceho si mam vsimat. Diky.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:57:19

V prvom rade nasvietenia medzi 9 a 11 na obrazku je to zretelne. A ostrost. Vsimni si povrch trate
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:58:05
avatar
Dobre. Je to jinak nasvicene. A ktery ze ma byt hezci?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:01:33

Je to vec pohladu. Ak sa ti paci fotorealisticka grafika tak urcite prave nasvietenie ma na tom velku zasluhu ze tak posobi. Ak nie tak potom na technologickych prkotinkach az tak nezalezi.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 13:39:38
avatar
jj trochu vic se nam to dx11 leskne. otazka je proc se to tak neleskne i v dx9, kdyz treba EA dokazali s dx9 v nfs udelat i lesklou silnici jinak ten povrch trate se mi zda u dx11 take lehce detailnejsi, ale to je sakra jen obycejna textura. nevidim duvod proc by tohle nemel dx9 umet taky. rozdil v grafice mezi dx9.0c a dx9.0b byl mnohonasobne vetsi nez to co nam predvadi f1 2010. a to ted mame rozdil dvou generaci directx. by tady mel byt spis takovej rozdil, jak treba u half-life 2 mezi dx7 a dx9 modem...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 13:48:14
avatar
Rozdíl je možná v tom, že kdyby to v DX9 vypadalo úplně stejně jako v DX11, tak by to jelo v DX9 podstatně pomaleji než v DX11. DX11 není jen o přidání nějakých efektů, ale taky o jiném a efektivnějším zpracovávání efektů.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:11:46
avatar
Ze bych na sve HD4850 musel konecne vypnout Vsync na 60Hz?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:47:53
avatar
ale to by pak ta hra nebyla na max detaily s dx11 tak krvave narocna jak DD pise...
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:27:00
avatar
zareagujem k tým textúram. Prečo je DX11 detailnejšie ako DX9, odpoveď je jednoduchá a volá sa to Maximum texture size (max. veľkosť textury):

DirectX 9 : 2048×2048
DirectX10 : 4096×4096
DirectX11 : 16384×16384

Taký rozdiel si už ľudské oko musí všimnúť na prvý pohľad. Je ale otázne aké textúry použil Codemasters.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:58:46
avatar
ja vim ze ma dx10 i dx11 posunuty ty limity, ale co vim tak snad zadna hra nepouziva vetsi jak 2048x2048 a na tyhle narazis jeste jen vyjimecne. velikosti jako 4096x4096 vyuzivaji snad jen fanouskovsky texture packy...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 18:27:19

V Silent Hill 3 sa da nastavit Zobrazovane rozlisenie(nie je to rozlisenie hry) na 4096x4096. To je uz aj celkom narocne a ani 8800GT na nieco take nestacila. Plynule to mam az teraz s GTX460.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kde jsou rozdíly? 2010-09-25 14:54:56

"F1 2010 jsou hry, kde je rozdíl mezi DX9 a DX11 jasně patrný. Hra v DX11 má díky lepšímu HDR, lepším postprocesing efektům a dalším vylepšením výrazně lepší nasvětlení, ostrost a vůbec" já teda na screenshotu DX9vsDX11 vidím jen nepatrně vyšší ostrost(a nevím jestli jde obecně brát za plus), nemohl by prosím někdo pořídit skutečné srovnání?
Příkladem u hry NFS-Most Wanded je propastný rozdíl mezi DX7, DX8 a DX9.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:19:02
avatar
já bych zbytečne nezesměšnoval GT5 možná bude ještě lepší než F1 2010
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:24:58
avatar
nebude, vyjde totiž na PS3
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 13:02:11

Pokiaľ berieš do úvahy grafickú stránku tak hej

Ale kde je napísané, že F1 2010 sa bude HRAŤ s volantom lepšie ako GT5 s volantom??? Nehľadiac na to, že F1 je len o F1 a v GT si mal vždy možnosť sa popreháňať v autách na ktoré nikdy nebudeme mať €

V každom prípade posledné kúsky ako F1 2001 a GP3 už majú svoje roky, tak reinkarnácia na PC je NESKUTOČNE vítaná!!!

PS: Inak ten dážď a deformácia z tepla vyzerá famózne.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:25:21
avatar
Citace:
já bych zbytečne nezesměšnoval GT5 možná bude ještě lepší než F1 2010


a já bych se nebál a to "možná" v Tvým příspěvku bych vynechal

a DD nikdy neuzná že GT5 je lepší hra, protože bude "ošklivá", nebude mít super hyper efekty z DX11 a bude jen a pouze na šíleně zastaralý konzoli, která může za to, že místo "her vycházejí jen samí sr..."
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 16:11:05
avatar
jesli uzná nebo neuzná to už je jeho več pro nás je důležitá pravda a ne jeho názor
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:27:07
avatar
A s tím malým problémem, že hra nepodporuje 6 jádrové AMD. Mám Phenom X6 a hra nefunguje. Ale na strákách Codemasters je návod na vyřešení. Tak že už mastím, ale je to trošku ostuda, když hra plně využívá CPU, ale né 6 jádrového... Kde se dá sehnat ten patch DX11?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:31:36

Pochopil som to spravne, ked hru budem hrat hned po vydani tak mi to bude bezat iba v dx9 a budem musiet cakat na patch? Btw, druha hra po Crysis kde sa mi zda voda fotorealisticka.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:47:35
avatar
No, ak mas nahodou Colin McRae DIRT2, tak si prepni kameru na pohlad z miesta vodica a prejdi cez nejaku mlaku. Ked som to takmer pred rokom prvy krat hral, skoro som padol na zadok. Zavolal som aj kamosa sa na to pozriet, bolo to neskutocne realisticke ked sa voda dostala na sklo a stierace to zacali zotierat.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 12:22:53
avatar
nejsmutnejsi an tom bylo ale to, ze to byla jen animace a pri pohledu z poza vozu jsi videl, ze se toho predniho skla voda ani nedotkne
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:31:05
avatar
no právě vem si jak vypadají exkluzivní tituli na PS3 třeba KILLZONE 2 ,UNCHARTED 2,GOD OF WAR 3,HEAVY RAIN,METAL GEAR SOLID 4 já bych rozhodně nepodcenoval PS3
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:45:01
avatar
Uncharted 2 sem teď dohrál (moje PSN ID: M1CHL-CZ) a je to slabota, ne snad grafická, ale hratelnostní, takovej MGS 4 a nebo Killzone 2 sou mnohem lepší tituly : )
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:31:11
avatar
Návod pro ty, co mají X6 a hra se jim seká (nechce se mi to překládat, ale funguje):

Problem

The game crashes in full race mode when using a 6 core CPU, such as the AMD Phenom II X6.

Practice and time trial modes work without problems.

Solution

Workaround:

1) Click on the Windows Start button and select 'Run'. In the 'open' box enter "msconfig" (without the speech marks). For Windows Vista, just enter the text in the search box.

In the System Configuration window click on the start sub menu and the on Advanced Options button.



2) Go to the Boot tab and click on Advanced Options.



3) Tick the box next to /NUMPROC= (or number of processors) and change this value to 4.



4) Now reboot your computer and try running the game again
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 11:07:53

jj je to z oficialních stránek Odkaz
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:35:02
avatar
Napiště někdo odkaz na ten patch DX11. Na stránkách výrobce není.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:38:16

Už to hrám druhý deň a grafika mi príde dosť priemerná, asi tak na úrovni NFS SHIFT-u. Hráči sa dosť sťažujú na slabý zážitok s vysokej rýchlosti, keď tam nie je žiadny blur efekt-rozmazávanie. Každopádne je grafika slabšia ako v DIRT2. Dúfam že DX11 patch výjde čoskoro.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 19:06:19
avatar
Súhlasím, tiež mi to po grafickej stránke príde slabšie, ako DiRT2. Ale dá sa pohrať s xmlkami, ktoré sú v Dokumentoch pri uložených pozíciách. Ja som tam niektoré veci prepísal a nastavil súbor ako read only a zdá sa, že to trošku pomohlo.
Pokiaľ ide o rozmazávanie pohybu, tento efekt výslovne neznášam a tak som ho musel vypnúť aj v F1 2010 v tom configu. Pocit z rýchlosti je fajn, najmä keď sa snažíš v tréningu dávať kvalifikačné kolá na option tyres s prázdnou nádržou...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 12:59:22
avatar
potreboval bych poradit!! vzdy odjedu pet kol a zacne se to kurevsky lagovat,,tech pet kol to jede vzdy plynule, sestava: phenom II X3 830..2.10ghz,,Radeon mobility 5650 1GB,4gbDDR3,w7 zkouseno na low, medium,na high,na ultra s i bez AA,sync off,
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 13:35:39
avatar
Mal by som par dotazov k tomuto clanku:

1) hmm, stale: "famozne DirectX 11"...ako sorry, ale uz pri tej hre Civilization V mi to prislo divne, ako ta hra ma peknu grafiku, to bez pochyb, ale pri vsetkej ucte Anno 1404 ma IMHO lepsiu grafiku a je to "len" DX10 hra...
Co sa tyka tejto konkretnej hry F1 2010, tak ten porovnavaci screenshot DX9 vs DX11 som si pekne porovnal, a podla mna sa to podla takehoto screenshotu da len tazko posudzovat (to este nepocitam relativne nizke rozlisenie obrazku na taketo porovnavanie), v oboch zaberoch je pouzity tak silny efekt "teteliaceho vzduchu" ze to deformuje cely obraz, takze o nejakom porovnavani ostrosti tam IMHO nemoze byt rec a ine rozdiely som si tam teda moc nevsimol...

2) tato veta:

Citace:
Nepříjemností je opravdu vysoká HW náročnost, kdy si jen tak s nějakou grafikou v 1920x1200 na plné detaily v DX11 nezahrajete, ale tak to má být.


mi osobne prijde dost divna na IT web. Co to ako konkretne znamena, ze si to len tak s nejakou grafikou na full nezahrame? Ked uz nie rovno test par grafik, tak aspon jedno orientacne meranie by sa hodilo, ved tiez ste z nejakeho hadam vychadzali pri pisani tejto novinky, nie?

3) Ta narazka na GT5 je podla mna fakt mimo, jak to tu uz niekto napisal. Jednak je to IMHO diskutabilne, ktora ma lepsiu grafiku (ano ja viem, ze podla Vas akakolvek hra na konzolach ma na mile horsiu grafiku ako cokolvek na PC), ale hlavne je to v tejto novinke uplne zbytocne a nepatri to sem.

Inak je tento clanok v pohode a dufam, ze uz chystate recenziu
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:11:04
avatar
ad 1) Tady proste plati, co je DX11 tak je famozni
ad 2) Taky moc nechapu, zvlast, kdyz DX11 oficialne nejede. Navic vetsina lidi vysokou narocnost spise odsuzuje, pokud neni opodstatnena.
ad 3) Kdyz nekdo nema v lasce konzole, tak to musi davat najevo
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 13:50:39

Hele mám problém a to takovej že hra se v určitých částech zpomalí....Hraju na high 8xmsaa A mám phenom II x4 965 3.67ghz 4gb ram a HD5870 Může to bejt tím že cpu má teplotu 68C?? mám tam totiž box chladič
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:03:06
avatar
to je jeden z problémů hry ... :/ snad to vyřeší patch
M4Touch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 16:35:47

Taky mi to dělalo, ale jen občas, není to zas tak hrozné a je to na chvilku..
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 19:10:45
avatar
Daj tam 4xMSAA... u mňa ide jedna báseň. Hrám to v podstate na identickej konfigurácií a pri tých vysokých rýchlostiach aj tak nemáš čas všímať si nejaké bilboardy okolo trate, auto vyzerá dosť dobre aj v 4x...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 13:50:58
avatar
Já si myslim že to stou náročností nebude tak horký musí to jet i na 2jádru dost dobře proboha vždyť je to stále hra co vychází i na zastaralý konzole tím pádem v té hře budou určitě nějaký kompromisy i pro pc..
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 13:52:44
avatar
Hmmm, tak patch je ke stazeni asi jenom na DDW, dle uvedeneho zdroje.Vsichni ostatni muzou zkusit neoficialni cestu pres config, ktery ma pry stejne problemy(problikavani cerneho ramecku apod.) Jinak se me nezda ze by si clovek nevystacil s 2jadrem a navic hra vyzadovala ne ledajakou DX11 kartu na plne detaily.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:03:34
avatar
patch ještě nebyl oficiálně uvolněn a až bude, tak bude samozřejmě ke stažení z oficiálních stránek hry ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:19:02
avatar
Zase bych to stou náročností nehrotil, všichni dobře víme že priority jsou konzole skoro u všech her,takových prohlášení DX 11 super grafika už bylo ale využitelnost bohužel skoro nulová, grafika bude super po hraní dirt 2 jsem si tim jist teď jen otázka zda bude to DX11 někde vidět beztak zase ne.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:34:42
avatar
Welcome F1 2010 Great, nice ...
g19:DD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-09-24 14:36:31

Jak autor článku napsal : "Kam se hrabe údajně fotorealistické GT5" - tak to mě dostalo. Autor asi neviděl žádné video z GT5 a asi je veliký odpůrce ps3. Stejně jako jiný, možná stejný autor tady na DD píše články s nádechem proti NV, tak tady je to zase nádech neporazitelné hry a vůbec nejlepší hry své kategorie. Určitě mi to nějaký chytrák smaže, takže si udělám zálohu pro případ Cenzury.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 14:56:39
avatar
to víš konzole nemá prostě rád až na WII
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:06:12
avatar
Tiez som video z GT5 nevidel, ale vzhladom na pouzity hardware v PS3 pochybujem o "fotorealistickej" grafike.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:11:51
avatar
tak se podívej na nějaké videa a sám uvidíš
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 17:07:51
avatar
Podle mě bude Gt5 jako celek určitě mnohem lepší(krom rally- beru jako bonus). Co se týká té fotorealistické grafiky, tak auta ano, ale okolí na tom bude určitě trochu hůře. Koneckonců není kde ten výkon brát. Zase se musí vzít v potaz, že je tam něco jako 7800 s 256 Mb a to je už je trochu "muzijní" kousek a grafika se má i tak čile k světu. Spíše by grafika výše zmíněných F1 měla blednout závistí jaký Hardware je na ni potřeba.
Samozřejmě neshazuji formulky určitě budou také kvalitní.

http://www.youtube.com/watch?v=hxfNb4d3bPY&feature=channel
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 18:30:01
avatar
ještě k tomu (7800 s 256 Mb) připočítej procesor CELL který umí pomoci grafickýmu čipu
Jirka Navrátil Gocek.Tigr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 18:36:41
avatar
on DD nemá rad víc věcí Apple, konzole ,Nvidiu atd
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 18:42:47
avatar
svatá pravda
g19:DD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 10:22:02

Hh, ten Hw není všechno. Ony ty efekty se dají vytvořit s trochou trpělivosti a práce i na horším hw. Z videa je rozhodně vidět, že okolní prostředí vypadá skvěle stejně jako auta a F1 2010 rozhodně nedokáže udělat rozhodně tak pěknou grafiku ani s DX11.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:04:09
avatar
No jeslti takhle bude vypadat GT5, tak to bude solidní zklamání, hru sem dneska viděl u známýho na PC a přišlo mi to, že to má pěkně hnusnou grafiku. Viděl sem to sice pouze za dne a bylo to takový vyblitý, takže jako famozní grafika..ano pokud se díváme jenom na to v jakym DX to jede, ale jinak fakt ne, je to pěkně hnusný. NAvíc podle těch trailerů to počasí nebude lepší než v PGR4, což byla jednovláknová aplikace pro X360...
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:14:07
avatar
hej Mc Baxxtere ty vlastníš Xbox 360?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 21:30:20
avatar
Já mám všechny tři konzole...
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:12:48
avatar
for Declon: a jsi si jistý tím DX11, že teprve vyjde? Ve složkách hry mám složku DX11/shaderpack/ a v ní tři soubory (postprocess.pssg, shaderpack.pssg, ui.pssg). Není to náhodou na ten DX11 - tzn. implementováno ve hře? K čemu by to bylo?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 16:39:38
avatar
ve hře samozřejmě DX11 už přítomno je, ale nefunguje to prý tak, jak má, měl by to právě orpavit Patch, takže hra vychází jako DX9
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 12:54:10
avatar
Čo vieš, možno je to len lobing zo strany výrobcov konzol, aby DX11 podržali, aby to na konzolách nevyzeralo tak zle... Neviem, kedy ten patch má byť uvoľnený, ale príde mi pravdepodobné, že výrobcovia konzol, alebo dokonca niekto vnútri štúdia zavelil, aby to vydali "as it is", aby sa prvé dni a týždne predalo čo najviac kópií. netvrdím, že by to bola zlá hra, práve naopak, ale kedy naposledy sme videli takú konzolovitú inštaláciu na PC v podaní Codemasters? Kedy naposledy v ich hre mi nebolo dovolené nakalibrovať si gamepad?
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 15:40:50
avatar
Tak hru jsem si už vyzkoušel vypadá hodně dobře i když jsme ji viděl jen v dx10 a na medium a hrál jsem na nejlehčí obtížnost takže jsem jen držel plyn a zatáčel, což mě moc nebavilo, ale bez toho je to určitě super
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 16:39:03
avatar
Ta hra nemá DX10 ... je to jen DX9 nebo DX11
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 20:28:54
avatar
aha tak v dx9 ale oproti ten obrázkům co tady vidím to vypadalo o hodně hůř
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 01:14:35
avatar
hodně hodně hůř , musím s tebou souhlasit
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 16:35:50
avatar
Core2duo E6600 3.5@OC GPU Nvidia GTS250 1gb 740/1000/1836 4gb ram 800mhz A-data vsetko na max rozlisenie 1920x1080 uplne perfektne mi to ide ani seknutie ani spominane spomalenie obrazu. Cize ta narocnost nebude taka uzastna

Zato demo Gothic 4 sa pohybujem okolo 18FPS a tam uz je vyrazny nedostatku vykonu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 16:38:38
avatar
já mluvil ale o náročnosti v DX11 jak ti to jde tam?
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 16:50:31
avatar
Tam asi nijak ked mi to nepodporuje GPU

Mohol by si potom urobit screeny na porovnanie? DX9 vs DX11
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 17:10:45
avatar
famážně sice jo, ale vůbec to není totožné s realným vzhledem.
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 17:32:37

Taky se mi zdá, že to na rozdíl dvou generací DX moc nevypadá. Ale je to možná taky tím, že grafika byla dost dobrá i na DX9 a teď už se opravdu vylepšují jen detaily. Protože na raytracing nebo fotorealistickou grafiku jsou dnešní GK ještě slabé. A ty detaily jsou NĚKDY rozporuplné. Už se mi stalo, že hra s více detaily (všelijaké odlesky apod.) vypadala přeplácaně a v konečném důsledku hůře, než když jsem některé detaily vypnul.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 18:37:17

Na jednej stranke je navod na aktivaciu dx11.
But we already managed to enable Directx 11 using a little trick. Find the hardware config.xml in Your "My documents" directory, find the entry "directx forcedx9" and change its value into "false". Now You'll be able to launch the game with the inofficial Directx 11 mode enabled. It offers way more sophisticated graphics but You'll lose some display monitors. Another trick is to increase the count of shadow- and cube-maps to, say 9,4 Gigapixels (3.072 x 3.072). The Appearance enhances visibly.
superja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - divna narocnost? 2010-09-24 18:42:04
avatar
Prave jsem to nainstaloval a trosku nechapu tu narocnost... Mam X2@3GHz, 4 GB RAM a HD 3850 256 MB a skube se mi to(misty 17 FPS) i v 1360x768 na low....(v 1680x1050 na high mam odhadem prumerne FPS jen tak o 3-5 nizsi..) rekl bych si, je to stary PC, tak uz hold nestiha, ale proc mi Dirt 2 a GRID,ktere jedou na stejnem enginu, naprosto bez problemu jedou v 1680x1050 na plne detaily v prumeru pres 30 FPS???
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 20:07:53
avatar
Něco v bledě modrém se děje i mě, mám HD5770 v průměru mi to jede na 30 FPS (max detaily 8xAA 1680x1050) Je to fakt divný, že DIRT 2 mi jede v průměru 40-45 FPS. K tomu teplota grafiky je 68°C a přitom v mafii 2, DIRT 2... Mám teplotu 75°C. No, snad to vyřeší nějakej patch.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 10:50:01

Jak velkou máš RAM u VGA?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 10:45:17

Jestli on ten problém není i v těch 256 MB RAM u HD 3850. mimo jiné.
superja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 15:52:00
avatar
No je to možné, nicméně hraju v podstatě všechny "Áčkové" tituly a jedina hra, ktera s touhle (Video)RAMkou mela do tedka problem, byla GTA IV.A snizeni rozliseni moc nepomaha. (zvysi se pouze prumerne FPS, ne minimalni..)
I kdyz vlastne ted jsem si vzpomel, ze podobny problem mel NFS shift, predtim, nez na nej vysel patch 1.02
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 17:24:53

jj je to děs jak se zvedají nároky na velikost paměti. HD 5850/70 mají varianty 1GB a 2GB, u 5750/70 je i varianta 512 MB, ale není oblíbená. Textury hold potřebují hodně prostoru. Začínal jsem s S3 1MB, potom přital voodoo2 12MB, voodoo3 16MB, GF 2MX 32MB..... Teď mám taky HD 3850 s 512MB.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 19:17:49

se ani nedivim, že 512mb varianta HD5770 nebyla moc oblíbená, ikdyž si myslím, že ve většině her si poradí i s 512mb.
Od toho tu jsou menší uhlopříčky lcd a pokud se neženu za vysokým rozlišením i HD5770 512mb stačí
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-01 20:06:08

Asi tak nějak. Viděl jsem test HD5770 1GB vs 512MB. V menších rozlišeních (do 1650x1080) se pohyboval rozdíl ve výkonu v řádech 1-5% ve prospěch 1GB varianty.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 03:00:21
avatar
srandista na 256MB zkoušet GTA IV?? Tahle hra v klidu sežere 1,5GB když je na max ve FullHD
tak malá paměť už je prostě málo ikdyž dáš nízké rozlišení. Sám mám nyní dočasně 512MB 4830 a už je v dost hrách omezení znát. A takhle nové hry nejsou určeny na historický hw
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 19:12:52
avatar
No a Bernie Eccelstone si zas namastí kapsu. Já jsem zvědavý jak mi to povalí na mém stroji, uvidím zítra.
swetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 19:48:43
avatar
Neuvěřitelně přísný je tam cutting corners... to mi dokáže zkazit celou hru. Tam stačí přejet mírně přes okraj dráhy v zatáčce a hned vyskočí cutting corners a kolo se nepočítá.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 20:52:52
avatar
Toto aj mňa vytáča! Najhoršie je to v Time Trail, kde sa človek snaží hľadať limity a keď zrazu pri miernom prejazde za čiaru vyskočí, že sa okruh nepočíta, ide to na nervy. Dokonca aj keď prebrzdím nejakú zákrutu a vybehnem do vyasfaltovanej zóny, pri návrate je hra schopná nezapočítať mi okruh..!! Alebo aj ten nasledujúci... Dúfam, že sa na to ľudia budú sťažovať a možno by to mohol patch poriešiť.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 08:10:39
avatar
Hura do ni HW jsem pripraven az na ten volant ale ten jiz je objednany u kolegi.Zase zapujcka,ono kdy clovek vsechno utrati na dovce tak pak mu nezbiva na zabavu.
Maros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - realita??? 2010-09-25 10:05:55

to co je za formulu, ked narazim vo vyse 100km rychlosti do bariery a odleti mi nanajvys predny spojler, v nastaveni expert. Su to preteky tankov ci co?
banned_son [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 10:32:01

naistaloval, vydrzal hrat 5 min a definitivne zmazal. Milion otravnych menu, nekonecne loadingy aj na mojom SSD, o nicom grafika, jazdenie totalna nuda. Je to brak....100x lepsie je dirt 2.
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 12:03:20

Nevíte kdy má vyjít ten patch?
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 13:19:11
avatar
Vela toho tu uz bolo spomenute naozaj ocakavalo sa vyrazne viac od tejto hry. Zabava je tiez na bode mrazu ked to porovnam s GT5 prologue tak ta hra je o 2lvl vyssie vo vsetkom.
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 13:39:30
avatar
Intel C2D E7200 2.53GHz, 2GB 667MHz RAM, ATi Radeon 5750 512mb. Hratelné na plné detaily a vyhlazování při rozlišení 1280x800, při 1440x900 to už přestává být hratelné - podle toho v jakém graficky náročném místě se na trati nacházíte a kolik máte oponentů před sebou. S tím přehnaným úpozorňováním, že jste "zkrátili" trať máte všichni recht, doufám, že to opraví. Je nesmysl aby, když trochu přeženete nájezd do zatáčky a dostanete se až na trávu to psalo, že jste si zkrátili trať, když jste tím ztratili čas, takže žádná výhoda z toho neplyne.
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-25 15:25:27
avatar
CPU AMD Phenom X6 1090T, 8GB RAM DDR3 1600MHz a GK HD5850 v rozlišení 1920x1080, 8xAA a vše na full. Hra nespadne pod 40FPS. Graficky vážně lahůdka, jenom mě štve pořád vypínat 2 jádra CPU, abych to mohl hrát. X6 není podporováno.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 03:03:57
avatar
to vážně přestřelili, vypínat jádra, to je pěkně prasácky napsaná aplikace opravdu zmetek, snad to zamázne patch.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 02:45:44
avatar
"Kam se hrabe údajně fotorealistické GT5. Tohle má ostré detailní textury, kam se jen podíváte, nechybí fantastické efekty počasí a destrukční model."

Souhlasim s tim pocasi, to mi bere dech...hlavne to vysichani trati... ale ta destrukce? To ze se ulomi kridlo a nebo upadne kus difuzoru? V narazu do zdi v 350Km/h jen uleti kola? To je spis k placi, nez aby se to dalo povazovat za destrukcni model
silent64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nazor 2010-09-28 23:51:38
avatar
mam notebook acer 5930G a ide to uplne famozne na najvyssie detaily s vypnutym AA v 1280x800 na 9700M GT. Grafika je uchvatna, je to o niecom inom ako stare generacie f1 s modmi. Vazne lahodka
tomasolo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 01:47:25

z toho co som videl na youtube sa najviac obavam a realisticnost jazdenia..pride mi to dost arkadove..ach kde su casy starych zlatych gp2,3,4....
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 15:45:15

nmě příde že natom DX11 screenu někdo zapoměl zapnout antialising
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 472x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1353x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2218x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1965x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1310x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 1