Intel nebo AMD a s kolika jádry? O jaké procesory máte největší zájem? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 22 únor 2009
alt Na tuto otázku nám dala odpověď velká anketa, která probíhala po dva týdny, a zúčastnilo se jí téměř 5000 z vás …

 

 

 

Počet pravidelných čtenářů našeho unikátního magazínu stále stoupá, navzdory tomu, že náš web není profesionální médium s profesionální redakcí a nemá zdroje ani ambice diktovat svou neomylnou pravdu, podle potřeb či přání. Podobné záležitosti se nás netýkají a díky tomu získáváme na popularitě nejen mezi čtenáři z řad běžných uživatelů, ale i mezi společnostmi, kteří jsou opravdu s vážným zájmem zvědavé, co si o jejich výrobku jako uživatelé myslíme. A protože náš magazín je koncipován hlavně jako uživatelský magazín, zajímá nás také, co si o různých tématech myslíte vy. Co si o nich myslím já, či kolegové, dobře víte, zajímá nás tedy, zda je náš názor v souladu s vaším právě proto, že se všichni považujeme za běžné uživatele. K dispozici jsou vám například diskuse pod články, který hojně využíváte, a zástupci mnoha výrobců si diskusí rozhodně všímají a vaše názory (i naše) čtou. Najdete zde ale i mnoho zajímavých anket. Nějakou zajímavou otázku vždy upřednostníme a po nějaké době se podíváme, jaký názor zastáváte.

Naše první otázka směřovala dnes na výběr procesoru. Na otázku: Jaký procesor (CPU) byste si dnes pořídili - pořídíte?, odpovědělo přes 4800 z vás, což je opravdu na podobnou anketu více než velice solidní číslo. Jedná se tedy o velmi dobrý a obsáhlý reprezentativní vzorek a podívejme se, jak to celé dopadlo:
Jen okrajovému zájmu se těší dnes už výběhové procesory AMD Phenom K10. Těmto procesorům by dnes dalo přednost jen něco přes 3% z vás. Překvapivé to vzhledem k novým Phenom II modelům rozhodně není. Na druhou stranu není to vlastně moc dobrá zpráva ani pro AMD ani pro nás. AMD totiž zpožďuje vydání nových Phenom II modelů, zejména pak těch směřujících do levnějších segmentů, protože zkrátka starší modely Phenom se musí doprodat. Při úrovni zájmu o ně to ale půjde velice těžko, takže Phenom II modely budou přicházet pomalu a jejich ceny budou také pomalu klesat ….
Procesory Intel Core 2 Quad řady Q8xxx jsou levné modely odvozené od dražších Q9xxx. Vzhledem k tomu, že Q8xxx řada je očesána o řadu funkcí a také nemá až tak dobré OC schopnosti, netěší se příliš vysokému zájmu. 3,82% je opravdu na aktuální modelovou řadu hodně nízký zájem a podle mě by jim pomohlo jen velmi podstatné snížení ceny.
5,54% by dalo přednost novým Phenom II X4 řady 800, což vlastně jsou lehce ořezané Phenom II X4 procesory. Pro mě osobně celkem překvapivý výsledek, protože ten rozdíl ohledně výkonu proti 9xx řadě asi nebude tak velký, jako ale znatelnější bude cenový rozdíl. Je ale fakt, že tyto modely se na trh ještě nedostaly, takže asi mnozí nevíte, co přesně od nich čekat. Na svůj značný věk a až neuvěřitelně dlouhou dobu aktivní působnosti na trhu, se Athlon X2 procesory stále těší slušné oblibě. Předpokládám, že dnes by byl spíše zájem o levné, ale dostatečně výkonné a úsporné 45W modely. 5,62% z vás o Athlon X2 stále uvažuje.

Pak již následuje velký rozdíl a aktuální modelové řady. Ačkoliv jsou víceméně na trhu zatím jen první vlaštovky Phenom II X3 modelů procesorů, je o ně slušný zájem a 12% z vás je považuje za velmi zajímavou volbu. Téměř 15% by pak sáhlo do peněženky hlouběji a to pro procesory Core 2 Quad řady 9xxx. Jen o něco více, 15,65% z vás, by se rozhodně nijak neomezovalo a zvolilo by rovnou Core i7 9xx procesory, což při jeho ceně kolem 8000 a výše, je pro společnost Intel určitě povzbudivá zpráva. Druhá pozice pak rozhodně nepřekvapí. Nejprodávanější procesory na desktopu jsou z řady Intel Core 2 Duo, která startuje někde u modelu E5200 kolem 2000 korun a končí někde u E8600 za cenu přes 5000 korun. Více méně se ale jedná o totéž, tedy dvoujádrovou záležitost. 16,23% z vás by jim stále dalo přednost. Tento počet se ale pravděpodobně změní s uvedením levnějších Phenom II X3, tedy tříjádrových modelů. Na druhou stranu Core 2 Duo nás ještě po velmi dlouhou dobu neopustí, a tak stále budou pravděpodobně zdaleka nejprodávanější modelovou řadou na platformě Intel. A která modelová řada procesorů se těší vůbec největší pozornosti a zájmu?

Se značným odstupem od ostatních se vaší největší přízni těší nové procesory AMD Phenom II X4 řady 9xx. Ty mají dnes už tři modely, i když na trhu se zatím vyskytují dva AM2+ modely a to 920 a 940. Vzhledem k vysokému výkonu, který nabízejí, extrémním taktovacím schopnostem, nízké spotřebě a velmi solidní ceně za to všechno, není skutečně divu, že 23% z vás by jim dnes dalo přednost. Pro AMD i výrobce desek určitě zajímavá zpráva. Podívejme se na výsledky ankety ještě ze dvou pohledů …

Určitě zajímavé je srovnání zájmu o dvou a vícejádrové procesory:

O tom, že čtyřjádrový procesor je skvělá věc, je přesvědčena největší skupina z vás. Plných 63% nic co nemá alespoň 4 jádra, do počítače nechce. Tříjádra má v nabídce jen společnost AMD a ty pomalu srovnávají krok z hlediska zájmu s dvoujdárovými procesory, zejména pak Intel Core 2 Duo.

Neméně zajímavé je, pokud si výsledky znázorníme z hlediska cenové skupiny procesorů:

Pro mě osobně je velmi překvapivé zjištění, že přes 53% z vás je ochotno za procesor utratit kolem a více než 5000 korun. Menší skupinou jsou mezi námi naopak ti, kteří plánují utratit méně než 5000 korun za procesor. Obě skupiny jsou ale značně početné a tak rozhodně lze říci, že DDWorld je magazínem evidentně pro všechny uživatele …

A na závěr tu máme graf zájmu podle značky procesoru:

Protože jsme na desktopu, není fakt, že zájem o obě značky je téměř stejný, zase tak překvapivý. Rozdíl mezi zájemci o procesor Intel a o procesor AMD, je opravu malý a opět to svědčí o tom, že na DDworldu se potkávají skutečně všichni uživatelé a žádná skupina jak se zdá nepřevažuje.

Anketka dopadla rozhodně velice zajímavě a jsme potěšeni vaší velkou účastí. Výsledky zajímají kromě nás také mnohé z firem, o jejichž produktech se na stránkách DDWorldu nejvíce bavíme. Je dobré vědět, že mezi našimi uživateli je tak velká a zároveň vyrovnaná různorodost. Hodláme se toho dále držet i při tvorbě našeho webu ….

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Neznámý  - Zájem 2009-02-22 02:39:47

Myslím, že je dobře, že zájem o AMD se vyrovnává. Poslední doba ukázala, že i menší firma dokáže kvalitou konkurovat i silnějšímu protivníkovi. Kupující to samozřejmě pocítí na ceně, kdy se oba subjekty porvou o své zákazníky a ceny tak půjdou dolů i přes finanční krizi, která bohužel snížila celkovou poptávku o hardware a zpomalila tak trochu celkový vývoj, kdy např. 40nm proces u grafik není tak akutní, jak by se minulý rok očekávalo...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 07:42:19

ano, anketa je to pekna a aspon zodpovedala par otazok..

- odpoved na otazku, ci ma zmysel alebo nema zmysel kupovat procesor nad 5000.. podla vacsiny "opytanych" ta cena rozhodne nie je podstatna - vid. nedavna diskusia o tom, ci osadit alebo neosadit do najvykonnejsej zostavy core i7.. Odkaz , Odkaz
- prekvapenim nie je ani slaby zaujem o stare phenomy, co dokazuju aj statistiky predaja, takze si rozhodne nemyslim, ze ten okraj zaujmu je LEN vdaka tomu, ze prisiel na trh novy Phenom II.. nuz, keby AMD vydalo rovno Phenom II - mohlo to byt zaujimavejsie.. btw: spominam si dobre, ze sa tu pisalo v suvislostiach so starym Phenomom ako o skvelom procesore ??
- drviva vacsina "opytanych" v dnesnej dobe uprednostnuje 4jadrove procesory - takze az taky velky optimista so skvelym predajom X3 by som rozhodne nebol a podla mna poziciu 2jadrovych procesorov moc neohrozia (kancelaria = 2jadro, vykonnejsi pocitac = 4jadro).. a lacne 4jadrove procesory chysta AMD aj Intel...

//edit: jo, DD, ked uz vyzdvihujes cenu Phenomu II nebolo by dobre napisat, ze intel ponuka za rovnaku cenu ten isty vykon ?? alebo si mam aj nadalej mysliet, ze ide hlavne o propagandu AMD produktov ? pretoze slovne spojenie: "velmi solidní ceně za to všechno" vo mne evokuje ako by to bol "Smart Buy" za bezkonkurencnu cenu... hovorim to hlavne preto, ze po minule mesiace sa v clankoch az velmi casto objavovalo slovne spojenie: "..ale AMD to ma taky.." alebo "..to umi AMD taky.." alebo "..AMD to nabizi taky.." alebo "..AMD ma taky skvele provozni vlastnosti.." a pod..
Neznámý  2009-02-22 09:09:39

Zdar HALFe, no a není a to není, snad, a to není snad, ten, procesor, AMD Phenom II X4, asi tak, a to, asi tak, na té, Frekvenci, asi takk 3,0 GHz, nákup, a to, nákup, za Bezkonkurenční cenu, vždyť, a to vždyť, ta, spotřeba, a to ta, spotřeba, je a to je, nějakých 125 Wattů TDP, a to a to to, Firma Intel, má a to má, u svých procesorů, a to u svých procesorů, Intel Core i7, přeci, a to přeci, jen, spotřebu, a to přeci, jen, Spotřebu, podle TDP, asi tak, a to asi tak, o 5 Wattů, vyšší, je a to je, to, sice, jen, a to je to, sice, jen spotřeba, o 5 Wattů TDP, nižší, u toho, procesoru AMD Phenom II X4, asi tak, a to asi tak, na té Frekvenci 3 GHz, ale a to, ale je a to je, to spotřeba, nižší, s podobným výkonem, jako, a to jako, ten procesor Intel Core i7, takže, a to takže, to, že procesory, AMD Phenom II X4, mají a to mají solidní výkon, a dobrou spotřebu, za rozumnou cenu, tak, a to tak, v tom, má náš, Digital DOOM, pravdu, a nebo, ne co?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 10:12:47

Ladiku.... porovnavat Core i7 s Phenom II je trosku odveci - nemyslis ?? staci sa pozriet na vykon oboch procesorov..

ja netvrdim, ze DD nema pravdu v tom, ze phenom II nema dobry vykon, spotrebu, potencial pre OC a rozumnu cenu (?? - rovnaku ako intel) - to urcite ma.. hovorim, ze to iste ponuka intel uz asi pol roka (alebo viac?) v podobe Q9400/Q9450 a vtedy sa to ako super vykon za super cenu neoznacovalo... preto trosku nechapem, preco sa z phenomu II teraz robi nieco extra, co tu predtym s rovnakym vykonom a cenou nebolo... ahaaa, uz viem - nebolo, ale len v ponuke AMD..
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 16:36:30

No nevim,ale treba model Q9550 patril a patri mezi "horky zbozi", i kdyz mel zacinajici cenu na 16k a ted je snad imho kolem 8k, tak do doby,nez prisly i7, tak byl silene prodavanej, staci se podivat na intel statistiky.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 17:04:31
avatar
Half niečo pre teba:
C2Q9300@3000 MHz + asus P5Q-pro a 2x2GB 1066 DDR2(FSB 1600)
wprime 32: 13.509, 1024: 411.37, winrar 1634 KB/s, cinebench 10 xcpu 12680 CB, Phenom II 940@3000MHz + asus m3a78-t a 2x2GB 1066 DDR2
wprime 32: 12.48, 1024: 386.335, winrar 1943 KB/s, cinebench 10 xcpu 12361 CB. na win vista ultimate x64 SP1. Tak tu nesnívaj o tom, že Q9400 je to isté ako phenom II 940.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 06:19:15

jo, niekde je rychlejsi phenom a niekde intel.. ale ked sa urobi priemer - tak su tie procesory rovnako vykonne..

computerbase: Odkaz
inquirer: Odkaz
hardocp: Odkaz -- provnanie vykonu na rovnakaej frekvencii
xbitlabs: Odkaz
pct: Odkaz
ehw: Odkaz
anandtech: Odkaz

viac sa mi nechcelo hladat...
tak teraz neviem, kto z nas o niecom sniva..
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 13:23:23
avatar
Ja to mám doma tak ma nepresvedčí ani jeden test. Účelovo volené testy kde vedie platforma intel ma nezaujímajú. V bežných aplikáciach je to plichta. Ak si zoženieš tie dva procáky tak to testni a potom môžeš argumentovať. A mimochodom, kto z Vás čo mi tu dávate blábol má tie dve platformy doma. Predpokladám, že som tu jediný.
A budem sa tu hádať do krvy, lebo ja sa opieram o to čo si sám dokážem namerať a nemusím sa spoliehať na testy ktoré sú aj tak poväčšine zmanipulované. To je tvrdý boj o zákazníka a neplatí to iba v počítačovom obchode. Obchodujem už dlhé roky a viem ako to chodí. Všetko je to o peniazoch a ver, že ten kto dá viac bude výkonnejší/lepší.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:28:01

no a uz je to tu zas... cely svet je podplateny intelom len z jedneho dovodu - a to uskodit malickemu AMD aby neukazalo svoje produkty v plnej sile...

podla toho, co si nameral - mam uverit tomu, ze je phenom II na rovnakej frekvencii vykonnejsi ako intel ?? ci ako tomu mam rozumiet ?? je totiz velmi zaujimave, ze uplne kazdy server, ktory testoval procesory, na takyto zaver neprisiel...
vacsinou sa zhoduju na tom, ze phenom II 940 ma podobny vykon ako Q9400/Q9450.. cize niekde medzi Q9300 a Q9550..

btw: a ked mas uz tie prosecory doma - kolko si robil testov ? alebo len tieto 2, kde je phenom II rychlejsi ?? je jasne, ze v niecom je rychlejsi phenom II a v niecom intel... ale ked sa urobi rozsiahly test (multimedia, rendering, hry, kompresia atd.) tak by sa vysledky nemali moc odlisovat...

takze je sice pekne, ze si to dokazes otestovat, ale o tom, ze by bol phenom II 940 vykonnejsi na rovnakej frekvencii ako intel ma teda nepresvedcis... to by musel byt cely svet podplateny, kedze vsetkym serverom, kde sa tie procaky testovali vysiel vykon niekde medzi Q9300 a Q9550 - cize cca ako Q9400/Q9450 ...
a naozaj som nevidel ani jeden test, kde by bol phenom II 940 na rovnakej frekvencii rychlejsi a nespominam si ani na test, kde by phenom II 940 porazil Q9550...

//edit: robit zavery z 2 nameranych vysledkov mi pride trochu uletene....
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:35:13
avatar
Si z BA ak áno môžme sa stretnúť a ak chceš sám si to môžeš overiť. Budeš prekvapený. A čumni na legionhardware. Jeden z mála servrov čo použil high-end dosku a x64 OS. A mimochodom nehovorím, že je lepši, ale vyrovnaný.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2009-02-22 11:46:32

Kdyby jenom "po minule mesiace" ..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 12:42:11
avatar
když už o tom Half začal, tak v testu Phenomu I DD říkal že na stejné frekvenci je stejně výkonný jako Core 2 Quad. A u Phenomu pro změnu že dohnal náskok Core 2 Quad Pokud by bylo první tvrzení pravdivé, tak by mělo Phenom II Core2 quad jasně překonávat ne?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 12:52:57
avatar
core 2 quad nam casem vykonovve zraje jak karty od ati
Neznámý  2009-02-23 08:47:11

Halfe, no keď ak porovnáš podľa mňa najvýhodnejšie 4-jadrá, čiže Phenom II X4 920 2,8GHz a C2Q9450 2,66GHz ktoré majú cca rovnaký výkon, spotrebu aj možnosti pretaktovania čiže dva rovnocenné procesory pročom AMD produkt stojí cca 5000-5500Kč a Intel cca 7500Kč tak si myslím, že jednoznačne je na tom v pomere cena/výkon lepšie AMD, takže DD má v tomto pravdu. A ak porovnám C2Q9450 2,66GHz a Phenom Agena X4 9950 2,6GHz tak AMD mal o niečo nižší výkon, ale kvoli nižším OC možnostiam bol za podstatne nižšiu cenu, ako jeho Intel konkurent.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 08:47:56

tak je neviem, kde sa pozeras na ceny, ale ja vidim ceny rovnake u oboch procesorov:

czech computer: Q9400 - 6 390,- Kč, Phenom II 940 - 6 414,- Kč Odkaz , Odkaz
alza cz: Q9400 - 6 389,11 Kč, Phenom II 940 - 6 424,81 Kč Odkaz , Odkaz
agem sk: Q9400 - 233,53 € , Phenom II 940 - 234,31 € Odkaz , Odkaz

btw: a neporovnavam najvykonnejsie 4jadra... existuju totiz este vykonnejsie modely.. porovnavam 2 procesory, ktore maju podobny vykon a cenu...

//edit: ahaaaa... sorry - ty uvadzas ale model phenom II 920... mozes mi povedat preco ?? ked konkurencia k Q9400/Q9450 co sa tyka vykonu aj ceny je phenom II 940 ? Odkaz
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 13:59:24

Halfe a jaký chceš mít rozdíl v poměru cena/výkon? dvojnásobný?
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 07:06:35
avatar
Anketa velmi zajímavá, nicméně realita bude přeci jiná. Ikdyž tady vyšel poměr na desktopu AMD vs Intel 1:1 tak tenhle poměr by zůstal maximálně kdyby šli nakupovat čtenáři ddworld. Pokud to roztáhnete na širokou veřejnost, tak ten poměr bude dost odlišný...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 07:25:11

ano... myslim, ze vsetci vieme aka je realita a kto ma 83% trhu..
to ale nebolo cielom ankety zistit pomer zastupenia na trhu - cielom ankety bolo prave "vyspovedat" citatelov tohoto serveru ktore precesory v sucasnej dobe preferuju....
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 07:33:43
avatar
To samozřejmě souhlasím, navíc týká se to desktopu. Mobilní a serverový segment je na tom zase zcela odlišně....
Nicméně kdyby zastoupení trhu bylo takové, jak tady v anketě. To by bylo panečku konkurenční prostředí
Neznámý  2009-02-22 09:14:20

Zdar HALFe, no jo, a to no, jo, ale to a to, je proto, protože, on, a to on, Firmě AMD, totiž, a to totiž, stoupá, tržní podíl, na DESKTOPu, ale obrovsky, a to obrovsky, ztrácí, poslední dobou, na PlatFORMě NoteBOOKů, a to a to to, je velká škoda, zde, by Firma AMD, mněla, a to mněla, trošku, máknout, však a to, však, ale a to, však, ale, už a to, už, teď, myslím, a to už teď, myslím, tu NoteBOOKovou, PlatFORMu, snad, a to snad, rozjíždí, tak, a to tak, to snad, a to tak, to snad, bude, dobré, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 10:26:15

Pravda že intel má celosvětově mnohem vyšší podíl na trhu než AMD, ale v české republice obecně je to vyrovnané, jak dokázala tato anketa. Nicméně nemyslím že všichni hlasující hlasovali pro to co si hodlají pořídit, důkazem toho je výsledek i7, pro který hlasovali lidi určitě tím způsoběm "to chci".
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 12:49:26
avatar
tak treba core i7 920 neni zas tak silene drahej procesor, a kdyz nekdo chce high-end PC (a tady na odbornem webu tech lidi co chcou high-end pc bude dost) a nevadi mu trochu si priplatit tak je core i7 vyborna volba i s vybornou perspektivou do budoucna (minimalne pro 6jadra westmare), coz se o soucasnych core 2 q9xxx nebo phenomech pro am2+ rici neda. a kdo vi kdy teda prijdou phenomy 9xx pro am3.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 17:15:00
avatar
Však už sú na trhu, phenom II 910.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 17:59:04
avatar
to je 810...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 19:06:20
avatar
Máš pravdu, je to 810.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 14:09:37

také si myslím, ýe hlasovali systémem "to chci", výsledky anket vypadají vždy takhle:

nejlevnější a nehorší 0%
ještě horší 0%
horší 5%
střední 50%
lepší 10%
ještě lepší 5%
nejlepší 30%

ale reálná koupě pak vypadá takhle:

nejlevnější a nehorší 1%
ještě horší 5%
horší 20%
střední 50%
lepší 20%
ještě lepší 5%
nejlepší 1%

prostě v hlasováních se vždy míchají dohromady sny a reálné možnosti
Neznámý  2009-02-22 09:11:38

Zdar NEXUSi, Hlavní Mozku STROGGů, tak to, a to tak, to máš, možná pravdu, tedy, abych, tak, řekl, prostě no!
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 14:54:26
avatar
podobna anketa byla i na jiných českých it webech a na vsech výtězil v popularitě phenom II a popularita AMD-INTEL byla vesměs vyrovnana. Přeci jenom v ČR se AMD těší velké oblibě.
Kukliz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 09:09:38

lol to jako 50% ctenaru DD da za cpu pres 5k?? to jako prevadeji videa nebo renderujou? ... podle me je za cpu davat pres 5 k zbytecna p...... dnes je tak pestra nabidka a vybirat si cpu neni lehke zvlast kdyz nejaky quad stoji 20k a jeho "lehce oklestena verze" cca 5k vetsinou cpu intelu kdy levnejsi cpu nema jen tak velkou cache nebo lehce snizene takty atd... ale ta cenova politika... to ej surovost njn marketing.. nejak ty spolecnosti musi prezit a nekdy je asi hold to nejdrazsi nejlepsi....
Neznámý  2009-02-22 09:15:47

Zdar KUKLIZi, no, já nevím, proč, a to proč, zase, ne, já a to, já, bych na novém procesoru, asi tak, a to asi taky, nešetřil, tak, nevím, a to nevím, proč, a to, proč, za a to proč, za procesor, nedat, a to nedat, asi tak, a to asi tak, více než 5 000 Kč vč. DPH, ne a nebo, ne co?
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 10:05:15
avatar
Zdar ladiku,tak to mas teda pravdu.Taky byh dal za procesor vic nez 5000tisic!!!!
Mrni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 13:55:28

Taky bych dal,kdybych na to mel.Podle me je lepsi koupit drazsi zakladovku a procesor jednoduse pretaktovat
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 23:32:41
avatar
Já bych to řekl trochu jinak. 5000,- bych dal, ale jenom za 4jádro. Dát ale 5000,- za 2jádro (E8600 atd.) je kravina. Za 2jádro bych dal max. 3000,-, např. E7*** či X3. Drazší nemá smysl, jelikož OC je často aspoň 50% navrch. Tudíž se drazší modely nevyplatí. To platí i u 4jader.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 10:22:52
avatar
Take bude pocetna skupina ctenaru ,co cenovou situaci nezjistovala a dala tam procesor co se jim libil.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 14:05:29
avatar
No ja sem v Cervenci 2007 dal za Q6600 ktere pouzivam 7500kc s DPH a az ho budu nahrazovat (nejspis Q4 2010 - az vyjde Sandy Bridge) tak pocitam s tim ze taky koupim CPU za cca 7-10K.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 15:00:19
avatar
tak to chodi v kazde ankete-lidi neodpovýdají co si pořidi, ale co by si chteli poridit.
Sam ted chci koupit nove cpu a do ankety sem zvolil phenom II 940 (chci BlackEdition takze 920 neberu), ale kdyz se ted tak divam na výkon a vlastnosti phenomu II 720 BE, tak to bude asi prave ten levnejsi.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 12:23:51
avatar
AMD PHENOM je !!!! PRVE !!!! NATIVNE STVORJADRO.
INTEL vtedy mal iba zlepence.
Ale Core i7 je teraz technologicky popredu,. to je pravda.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 12:40:26

ale ved nikto AMD to prvenstvo neberie... AMD prislo ako prve s nativnym 4jadrom - to predsa nikto nepopiera....
akurat, ze aj napriek tomuto "vitazstvu" vykonom nestacilo (a ani nestaci) na zlepence intelu... a mna osobne zaujima predovsetkym vykon a nie to, ci je to zlepenec alebo nativne 4jadro..
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 12:44:00
avatar
tohle bych byt tebou neresil...je to sice fakt, ale fakt k nicemu...u procesoru me zajima tak akorat vykon, cena, spotreba ale jestli tam jsou 2 nebo 1 kremikova desticka to je sumak...hlavne at to umi co to ma umet
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 12:47:11
avatar
A taky je Core i7 tak 2X dražší, než PHENOMy II. To je taky pravda
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 12:49:31

Mam v pc E 8400,kupoval jsem ho jako uplnou novinku pred 16 mesici.jeste dnes stoji 4 500 s dph.Hraju jen obcas ale pokud uz hraju tak opravdu chci vykon.Ten procak mi v pohode slape dodnes stejne jako moje obstarozni 3870 x2.Ta stala 10k.Vymenim pc az za Phenom II v black edition a ati 4900 ve verzi X2 nebo nvdii gt 300.No a predpokladam ze mi to 2 roky zas vydrzi.Video sice ve velkem neprevadim ale pokud uz i hry(GTA 4)dokazi vyuzit 4 jadra nevidim duvod proc by se casem nemohl optimalizovat i jiny software nez renderovani apod.I kdyz vyuzije 4 jadra jen castecne.Pro me nema cenu upgradovat po castech,udelam to jen jednou za 2 roky ale ve velkem a zase si poridim aktualni spicku.Proto vubec ani nepremyslim nad procesorem pod 5000
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 13:05:29
avatar
osmičková ředa Phenomů II by měla být stejně výkoná jako ta devítková, takže bych je viděl do budoucna jako jasnou volbu
uděláte takovouhle anketu i pro gk?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 13:12:08
avatar
spis by se hodila anketa o pretaktovani
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 14:01:41
avatar
taktujete ano? ne? extrémě? lehce? tady neni tolik možností, ale určitě by mohla přijít hned po anketě s gk , btw. pár obrázků procesorů + pár grafů, pěkná práce a moc se mi líbí doufám, že to takhle bude u každý anteky
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 14:19:32
avatar
tak jestli procesor, grafiku, oboje, jak moc, takovejch 5-6 moznosti klidne muze byt. aspon zjistime kolik lidi tady pretaktovava, kdyz se furt mluvi o uplnym minimu a pretaktovani se tu ani nebere v potaz.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 17:11:08
avatar
no já osobně taktuju všechno co jde, ale to je spíš dáno tím, že už mám starší stroj a každý frame se hodí. Kdybych měl nové nabušené PC, rozhodně bych se taktováním nezatěžoval (tedy pokud bych si nekoupil komponenty přímo za účelem přetaktování)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 15:04:41
avatar
no jo ale podle soucasnych cen vychazi AMD Phenom II X4 810 (2,6Ghz) skoro stejne draho jako phenom II 920 (2,8Ghz)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 13:07:28
avatar
No s tou cenou procesorů je to podle mě tak, že spousta lidí odpovídalal co by si koupili. Já bych si taky koupil Ferrari místo Fordu. Ale nemám na něj prachy. Takže jasně spousta lidí by si koupila Core i7, ale nikdy to neudělá...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 13:13:09
avatar
stejne tak ale i phenom II 9xx a core 2 quad 9xxx jsou dost drahe procesory..core i7 uz o tak moc drazsi neni..
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 13:38:02
avatar
Určite dosť ľudí hlasovalo za procesor ktorý by chcelo, aj keď nebudú kupovať žiaden, alebo kúpia nejaký iný.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 14:08:20
avatar
přesně tak, já bych taky chtěl core i7, ale kde na to mám sakra vzít prachy jestli se zadaří tak budu rád za phenom 810...
Neznámý  - anketa 2009-02-22 13:24:21

ta anketa vubec o nicecm nevypovida, ja jsem treba hlasoval dvakrat pro intel, i kdyz mam amd, ale tim ze se prodali arabum me na*rali

navic pokud jsem mohl hlasovat 2x, mohl kdokoliv hlasovat taky vickrat

a phenom II ma podle me vyznam jen jako upgrade nebo pro fanousky znacky, protoze at chceme nebo ne intel je stale vykonejsi
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 13:44:19
avatar
No tak mne sa nedalo viackrát hlasovať.
Tiež vetšina ľudí nepozerá pri kúpe procesora len čo na najvyšší výkon.
Ako ovplyvnili arabi Amd aby ťa to malo srať?
Neznámý  2009-02-23 09:43:38

arabove se tak dostali k technologiim a tovarnam ktere by samy nemeli sanci vyvinout a postavit, to je pro me duvod proc nekoupit amd a nedavat penize muslimum,
Neznámý  2009-02-23 12:51:06

A podle čeho teda vybírat procesor než podle výkonu a ceny?
Kdyz chcu vykon beru ctyrjadro, nebo vysoko taktovane dvoujadro nebo pokud taktuju, tak neco co jde skvele pretaktovat a tady stale vede intel.
Pokud mi jde predevsim o co nejnizsi cenu a dobry vykon - jsou tu X2. A pokud mam tuto platformu a myslim si ze potrebuju ctyrjadro nebo ho chci, tak je tu pro me phenom.
Jedina vyhoda amd jsou igp pokud nehraju hry. (velmi levne desky v tomto segmentu)
Taky jsem tak uvazoval, mam X2 5000+ BE, Biostar 780G, rikal jsem si, na nejake starsi hry to staci, ale jak jste jednou drive hrali a furt vas to aspon trochu zajima, tak si sem tam budete vzdycky neco chtit zahrat (i novejsi veci), a tady uz proste grafickou kartu potrebujete. Takze jsem skoncil prikoupenim 9800GT a vypnutim IGP na desce.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sestava 2009-02-22 13:29:47
avatar
velk: pokud vezmes 64bit system, dovolim si s velkou jistotou tvrdit, ze x4 940 je srovnatelny s qx9650. Core i7 je vsak jina liga, ale jeho prodejnost zatim neni velka vzhledem k celkovemu drahemu upgradu.
Jinak má další sestava už je na "dohled" a x3 půjde do důchodu a snad bude někomu dobře sloužit...Nyní mě čeká x4 945 nebo x4 950, ještě uvidíme
Neznámý  2009-02-23 09:47:42

podle me o to nejde jestli je srovnatelny, jde o to ze pokud chce nekdo vykonny system koupi core i7, majitele intelu nemaji do budoucna zadny duvod proc si vsimat amd, takze nove phenomy jsou zajimave akorat pro majitele am2+ systemu.
Navic kdyz vidim kolik stoji nove desky am3 - furt ten samy chipset, pridana jen podpora dd3, ale cena dvakrat takova co stoji am2+
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5000Kc 50% uzivatelu ??? 2009-02-22 14:11:26
avatar
Moc se mi nechce verit, ze by 50% uzivatelu DDworldu chtelo dat za procesor pres 5000!Chtelo by to udelat anketu kde by bylo mozno si vybrat cenovou hladinu jakou je ochotno zaplatit za procesor.Doporucoval bych dat krok mezi jednotlivy hladinama 1000Kc (v rozmezi minimalne od 1000,- do aspon tech 8000,-Kc).Jestli by to pak opravdu tak bylo i po teto ankete, tak by mne zajimalo k cemu ten pocitac vyuzivaji, ze by to ospravedlnovalo dat tak vysokou cenu za procesor.Uprimne si myslim, ze vykon takovych procesoru hodne pokulhava vzhledem k cene(tzn. cena vykon bude nicmoc) a budou to vyhozene penize oknem, protoze to vetsina uzivatelu vubec oproti tomu levnejsi procesoru vubec nepozna na vykonu jen tak maximalne na nejakem testu To radeji koupit levnejsi a tech par tisic naprat treba(dle vkusu kazdeho soudruha) do vykonejsi grafiky kde se tech par tisic urcite projevi na vykonu nebo treba do dalsiho disku pro zapojeni do raid pole apodob.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 15:11:53

Pokud hlasuje dostatek hracu mas Miki_79 jednoduchou odpoved.Hry dneska jedou na 1,2 a vyjmecne na 4 jadrech.Takze pokud pokud hra pouziva 1 nebo maximalne 2 jadra je frekvenca podstatne dulezitejsi nez pocet jader.A to potom roste cena ctyrjadra rapidne nahoru.Na druhou stranu 4 hry ktere odehraju za 2 mesice stoji taky 5000.Pro me by byl samozrejme optimalni dvoujadrovy IBM power 6.Dnes jede na 4.7 Ghz,co nevidet pojede v nove revizi na 6 ghz.(zakladni takty!)Jenze cena a wokna jsou mimo tenhle proud.Takze bohuzel musim priplatit za frekvenci procesoru aby alespon to 1 jadro vyuzitelne ve hre slapalo.Mimochodem.Rozumite tomu jak to IBM dela?Ja tu v jine diskusi cetl nazor inzenyra ze se kremik neni fyzicky schopen dostat pres 4 Ghz se vzduchovym chlazenim.Pojmy jako supravodivost s dusikem vynecham protoze supravodivost je preci jen o jinych teplotach.Nejak jsem si nevsiml ze by IBM delalo problem uchladit procesor na 4.7 Ghz vzduchem v nizouckem racku
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 16:41:54
avatar
U hier to zaťiaľ ide na dvojjádrach lepšie, lebo tie dva jadrá u väčšiny hier stačia, preto sa tu prejaví vyššia frekvencia ale keď už nebudú dva stačiť tak tá vyššia frekvencia tomu už len tak nepomôže.

Ináč čo dnes ide na vyššie taktovanom dvojjadre to určite nebude sekať na nižšie taktovanom štorjadre.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 18:23:16
avatar
Jj s urciteho pohledu mas pravdu Radvote. Ja mam dvoujadro pretaktovane a stiha mi kazda hra.Ctyrjadra jsou dnes temer zbytecne.A kdyz jsi vezmu, ze nejdrazsi dvojadro stoji 2000,-!Divam se nato z tohohle pohledu proc kupovat a platit neco co nepotrebuji?Zbytecne to kupovat s predstihem jednim ci dvema do budoucna,protoze za rok budeme uplne najinych frekvencich a cenach(rok je strasne dlouha doba pro procesorovy prumysl!).Jinak ten clanek jsem cetl.A samozrejme neni dnes problem pro IBM uchladit procesor vzduchem jak pises tech 4.7GHz. Pan inzenyr ma pravdu,ale to se tyka jen "cisteho" kremiku.Pro slitinu křemík-germanium SiGe uz to neplati a u nej lze dosahnout frekvenci az do 1THz při pokojové teplotě.Momentalni rekord je myslim okolo 350GHz pri pokojove teplote.A pokud ten inzenyr uznava nazor jen od inzenyru, tak ja jsem taky
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 16:37:23
avatar
Zaujimava anketa.
Zhrnul by som to takto: Pokial je to o chceni, tak aj ja by som chcel supervykonny CPU za >170 €
Pokial je to o mojich moznostiach, musim sa uspokojit s niecim pod 170€.
Anketa bola ale postavena na zaujme a zaujem mam aj ja, skoda len, ze nie peniaze ;)
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 16:46:07
avatar
Možno by viac povedala anketa v ktorej by sa pýtali koľko sme ochotní zaplatiť za daný model alebo dvoj/štvorjadrá.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 19:57:26
avatar
LOL... To je este trochu nedokonala otazka... Ako som napisal, ochotny som, ale prachy nie su
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 20:06:43

To by anketa skoncila v radech stokorunNebo v radech mesicu odneti svobody podle toho co si kdo riskneObcas me v diskusi na tomhle webu opravdu udivuje kam jsou lidi schopni zajit a navic se tim chlubi.Ale to je jejich vec.Xyw,nejak mi nepripada ze 170 euro je za procak moc.A uz vubec mi neprida ze by mel byt za tu cenu supervykony.Nekdo rad vdolky,jiny holky.(predem se omlouvam studentum).Tak jako tak se nikomu z nas nechce platit ani halir navic.Zalezi jen na nas kolik do toho chceme investovat a co s tim kouskem kremiku budem vyvadet
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 21:52:34
avatar
Otázka by mohla byť: Aký procesor by ste si dnes kúpili ak by ste ho nevyhnutne potrebovali?
Možnosti ankety by mohli vyzerať nejak takto:
1.Vyberte značku: AMD/Intel/bez uprednostnenia
2.Vyberte cenové rozpetie: do 1500, 1500-2500 .....
3.Vyberte 1 max. 2 modely o ktorých by ste uvažovali

Potom by sme možno dostali presnejšie výsledky čo by sa nakupovalo.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - O co mám zájem? 2009-02-22 20:57:54

Záleží, jak si stojí otázka... Jako zeptat se "O jaké procesory máte největší zájem?" No tak je jasný, že valná většina řekne 4jádro a modely nad 5k+ ceny!!! V reálu si ale koupí Athlon X2 nebo 7750+, popř. Athlon X3, pokud už se rozšoupnou...
Inteláci zase půjdou po Dual-Core E5200, nebo Core2Duo 7xxx či 8xxx.
Taky bych chtěl jezdit ve Ferrari, ale mám Felicii.

Ta otázka měla znít asi takto: "Který procesor byste vy osobně momentálně koupili, pokud byste přišli o stávající procesor i s počítačem?"

Pak by jistě vedly 2 modely-
Intel Pentium Dual-Core E5200
AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition

U mě by prachy na výkonnější CPU byly, ale nejsem ochoten vypláznout 2-3x tolik za něco, co zdaleka neodvede tolik práce navíc, aby to odůvodnilo ten cenový rozdíl...
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 20:57:01
avatar
JJ, tak s tymto suhlasim. Ja by som tiez kupoval rovno najvykonnejsi procak, najvykonnejsiu grafiku, atd, ale v reale asik kupim trojjadro a nejaky stred
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-22 23:38:50
avatar
Jj moje rec
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 00:31:56
avatar
Muj 2 roky stary E6300 puvodem 1,8GHz bezi i se snizenym napetim na 3 GHz, novy procak jeste nejakou dobu nebudu potrebovat.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 07:58:32
avatar
myslim ze tato anketa nieje moc objektivna. Ludia co navstevuju taketo stranky su uzivatelia pc, ktori sa o to ako kupit a neprehlupit zaujimaju. teda taky bezny smrtelnik ktory potrebuje nove pc radsej zajde do obchodu a necha si poradit od predavaca, nebude vynakladat usilie a pracne hromadit v hlave info o IT. teda ani tu nehlasuje. tot moj nazor
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 16:15:08
avatar
myslim ze pointa bola zistit co si myslia PRÁVE čitatelia tohto webu a nie všeobecná verejnosť. Podľa mna dobra anketa a som rad ze dopadla ako dopadla, aj intel aj amd, tak je to správne
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 16:12:26
avatar
osobne by som za procak dal urcite viac ako 5000,- (cca 200€) i ked teraz slapem na 5000+BE, kedze som AMD pozitivny, predtym som mal Opteron 144 a musim povedat ze to vtedy bola sakramentsky dobrá kúpa (stál ma cca 6500SKK), myslim ze PhenomII 940tka bude tronit v mojom kompe. Teraz mam jeden doma (pre zakaznika) na testy a musim povedat ze je to super (Virtualizacia, hry, aplikacie). Ale aby som nenasral Intelistov, Intel mam tiež rád, len sa snazim vzdy hladat alternativu u AMD. Porovnám, a ak je to vyhodnejsie, nevidim dôvod kupit Intel
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pod alebo nad 5000 2009-02-24 11:02:16

Neverím tomu, ze skoro 54% by dalo viac ako 5000.

1. Rozdiel je kliknúť na niečo v ankete a skutočne za niečo utratiť viac ako 5000.

2. Rozdiel je minúť na to vlastné peniaze a nie peniaze rodičov (ktorí kúpu možno nedovolia)

To nám odpadlo aj 30% hlasov
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1012x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1116x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1186x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3769x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1462x
Komentářů: 0