Stojíme na počátku zlatého věku čtyřjádrových procesorů Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 06 duben 2009
altAčkoliv se dnes mluví nejvíce o čtyřjádrových procesorech, být firmy živeny jen z nich, umřou hlady.

 

 

 

Čtyřjádrové procesory tvoří u Intelu jen 10% z celkových tržeb, což rozhodně neodpovídá pozornosti, která se jim věnuje. Například procesory Core i7 sami o sobě tvoří zhruba jen 1%. Intel nicméně předpokládá, že pro čtyřjádrové procesory se už letos situace podstatně zlepší.
Někdy na přelomu 2-3Q letošního roku začne Intel s dodávkami levnějších QuadCore Nehalem procesorů, které by měly postupně zvýšit příjmy ze čtyřarových procesorů až na 20% celkových tržeb na konci roku 2009. Stále však budou většinu příjmů a zdaleka největší objem prodejů a výroby tvořit levné dvoujádrové procesory Intel Pentium Dual Core a Intel Core 2 Duo.
Samozřejmě že čtyř a vícejádrové procesory budou pomalu získávat pozice, tak jak budou zasahovat stále nižší a nižší cenové segmenty. Například AMD už vlastně v generaci Phenom II a s tříjádrovými modely zavelelo na výměnu dvoujádrových procesorů. Samo plánuje nějaké dvoujádrové procesory, ale jen do nejlevnějších segmentů trhu. Mainstream obsadí tříjádry a levnými čtyřjádry, high end pak budou výhradně čtyřjádra. Intel tříjádrový procesor nemá, ale již příští rok bude moci vydat poměrně levná čtyřjádra vyráběna 32nm procesem a do té doby bude mít vysoko taktovaná dvoujádra nebo nejlevnější edice ořezaných čtyřjader. Každopádně zlatá doba čtyřjader zdá se právě začíná …

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konečně 2009-04-06 18:37:55
avatar
Právě teď se mi v počítači flákají dvě jádra, v budoucnu se mi tam tedy budou flákat čtyři. Ještě štěstí, že existuje ten BOINC, protože jinak bych nevěděl, jak ten obrovský výkon využít.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 18:50:27
avatar
Ja radsi F@H
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 22:14:31
avatar
ja radsi na F@H pouzivam svoji HD 4850 , její výkon je trochu někde jinde než CPU
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 23:06:48
avatar
No me vetsinou bezi na dvou 4jadrech, jednom 2jadru a jedny HD4870
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 16:06:08
avatar
jj, grafický výkon pre F@H je ďaleko o niečom inom ako CPU. Ja tiež využívam na F@H grafiku i keď i to moje štvorjadro sa dosť fláka, tak nebyť F@H, tak na grafike už mám nejaké tie pavučiny Teda na jednom jadre sú už určite nejaké tie pavučiny, pretože F@H využíva iba jedno grafické CPU a to tiež iba v 2D režime
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 15:03:10

alespoň si odpočinout...
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 18:39:13
avatar
No, keď vidím ako behá GTA4 na dvoj-jadrovom procesore, tak musím súhlasiť, tieto procesory už skrátka stále komplexnejšie svety v dnešných hrách nedokážu uspokojivo rozhýbať.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 19:19:28
avatar
Dementne optimalizovanú hru nerozhýbe ani poltucet jadier.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 20:49:39
avatar
hm,hm, skor myslim, ze to bude zlaty raj poriadnych strategii. a optimalizovat sa da vsetko len treba chciet, ale ak niekto nema rad nejaku hru tak je prenho kazda optimalizacia nedostatocna, mno

EDIT: lidi nadavaj jake jsou hry, ze neni hezka grafika, ze vsecko stagnuje a nevim co a prijede jedna hra narocnejsi a zrazu hups! to neni optimalizovany,,,,neni mozny aby mi to moje gk nestihala vzdyt sem dal za ni tolik a tolik a za procak zase tolik, vzdyt jsem king! ze? tak kdyz se bude nadavat na hry tak se lepci delat nebuduou a rozdil medzi konzolemy a pc bude v grafice nula
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:14:31
avatar
GTA IV neni optimalizovaný.. to je prostě mizernej kus softwaru.. Byť jako hra je to dobré. Pořád lepší než Crysis nebo FC2, ty nestojí za nic ani jako hry.
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 22:12:39

tak tak ... FC2 je strašna nuda.....sice grafika pekna ale ta neuveritelna nuda čo tam je.. a to GTA4 je celkom v poho
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 22:26:08
avatar
Crysis me bavilo, i Warhead. Je docela ftipný že mi běhalo lépe než GTA IV, jen ten rozdíl v grafice

U GTA IV je to prý fyzikou, kterou počítá CPU. Už aby tu byl nějaký jednotný standard na fyziku přes GPU . Na druhou stranu je lepší mít v PC pořádný procesor než grafiku. Procesor má zatím lepší využití mimo hry.
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 23:02:28
avatar
GTA má oproti Crysis omnoho komplexnejší herný svet a procesor tam musí počítať viac procesov (a tiež je blbo optimalizovaná, zatiaľ čo Crysis je PC-only)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 23:32:42
avatar
to je sice hezký, ale jde tam raketometem zbourat barák? Po kouscích rozstřílet palma? Crysis má dost dobrou fyziku, ale zbytecne s ni neotravuje CPU...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 00:10:11
avatar
myslis to bourani plechovych chysi?niceni palmy podle dvou skriptu?fyzika v crysis neni spatna to ne..ale casto az prilis prehnana a do reality to ma dost daleko. to stejne a nejspise i lepsi sme videli uz docela davno v hl2
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 19:06:02
avatar
když budeš mít výkonnou grafiku která ti nebude brát z procáku tak ti processor stačí dvoujadrovej... 4jádro prostě nevyužiješ..to že jedna blbě optimalizovaná hra GTA IV chce trojjádor neznamená že začíná éra nákupů troj-čtyř jader
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 07:56:19
avatar
O rozsirenosti 4 jader rozhodne predevsim dostupnost techto procesoru tudiz cena. Takze jen at se pekne zlevnuji aspon na cenu dnesnich dvojjader a pak si hned pujdu jeden poridit
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 10:03:59

Naopak, pokud správně chápu, mocná grafika potřebuje silný procesor. Bere-nebere je spíše otázkou podpory určitých technoligii a kodeků a řeší se v low-endu.
Možná, že máš pravdu, ale měl bys upřesnit, co máš na mysli výkonnou grafikou? Výrobená po r. 2003? Nebo 295/4870x2?
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 12:13:45
avatar
Jak rikas mocna grafika potrebuje silny procesor, ale myslim, ze plati spis radeji vice taktovany procesor s dvema jadry nez procesor ctyjadrovy na nizsich taktech pro dnesni hry samozrejme
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 12:42:27

No nevím, pokud tou výkonnou grafikou myslíš ty 295/4870x2, tak jsem četl, že pro podporu SLI/Cf jsou právě 4jádra o moc lepší. Četl jsem to jenom jednou a proto nemám jistotu. Možná, se někdo výjadří?
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 19:14:54
avatar
grafika "nebere" z procaku nic, jen vykresluje scenu, kterou CPU spocita a posle na graficky vystup (jednoduse receno). Bud nestiha CPU, nebo grafika, podle toho co je v danou chvili pomalejsi.

GTA IV je jen dalsim impulzem k prechodu na 4jadro. Vidim v tom dobrou vec - opravdu vicevlaknovych her je jako safranu a GTA IV ukaze, ze na to dnesni kompy maji a herni vyvojari se nebudou bat udelat svuj engine narocnejsi. Snad...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 19:35:10
avatar
jenom aby když už bude náročnější, tak aby taky náročněji vypadal...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 19:48:57
avatar
kdyz si vemes rozlohu gta tak se to da pochopit. k tomu euphoria da taky hodne procesoru pokourit. je to proste konzolova hra a optimalizovala se na konzolova cpu, ktere jsou podstatne vykonejsi nez soucasne x86 cpu na pc. je otazka zda tedy mohla byt vubec na pc lepe optimalizovana

edit: kdyz vidim kolik lidi breci ze jim nejde poradne gta4, tak muzem byt radi ze hry s narocnosti vicemene stagnuji
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 20:00:43
avatar
Kdyz se to vezme kolem a kolem, tak vlastne muzeme autorum GTA IV zatleskat za "jeste hratelnou" konverzi z RISCove architektury (CPU PowerPC v Xbox360) do CISCu x86. Tvrdit, ze konzolova CPU jsou vykonnejsi bych si ale netvrdil - jsou omezenejsi a vykonnejsi pouze pri spravnem pouziti/optimalizaci.

Zrovna v GTA IV je vysoka narocnost na CPU opodstatnena - fyzika i vsechno kolem je hodne koser
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:37:27
avatar
no a prave na konzolich je optimalizace to nejdulezitejsi. takze tam jsou tedy opravdu vykonejsi a to i powerpc v x360. o cellu pak snad jiz nikdo nepochybuje
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 20:38:06
avatar
přesně tak, konzolovky dělaný na cpu od imb jsou někdy silná káva pro dnes běžný dvou jádra. gta 4 jsem viděl a usoudil jsem že se bez něj docela dobře obejdu, zas tak jiný od předchozích dílů není. osobně velmi málo nahraju konverce z konzolí, připadají mi takový skostnatělý, prostě to není ono
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:34:16
avatar
a co teda hrajes kdyz ne konverze z konzole?
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:48:08
avatar
poslední hry co jsem hrál(rozuměj hrál víc jak 1 zapnutí) byli: world of goo, left4death, king's bounty, fear2, command and conquer- kane wrath, red alert3, grid, dota... jak říkám moc čistejch konzolovek tam neni. Možná nebude problém v těch hrách ale ve mě, ale mě ty předělávky prostě nebaví
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 22:31:20
avatar
z tvého seznamu na konzolích nevyšlo snad jen left4dead a kings bounty neznám. Dneska už moc PC Only titulů nevychází. Ono vybírat hru podle toho jestli náhodou nevyšla na konzoli není moc moudré
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 23:13:47
avatar
Medzi PC-only hrou a konverziou z konzole existuje dosť veľký kvalitatívny rozdiel a je dopredu vidno, ktorá hra je primárne určená pre PC a ktorá je multiplatformová
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 09:31:17
avatar
pak jsou tu PC based hry, třeba první crysis, a ty přece taky jsou dnes na konzole.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 10:35:29
avatar
Kings bounty DOPORUCUJU, vynikajici RPG strategie ala HOMAM serie ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 00:12:46
avatar
no moc toho neni a i tak tam mas i konzolove hry..
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 14:20:21
avatar
mezi hrou dělanou na pc a její konvercí na konzoli a hrou dělanou pro konzoli a její následnou konvercí na pc je rozdíl
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 17:41:47
avatar
no ale primarne se dnes vyviji na xbox360 z toho se pak vetsinou dela konverze na pc a ps3. her co se dela primarne na pc je minimum.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:52:34
avatar
??? hry tvorene primarne v DX ne ?
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:07:50
avatar
když máš 8500GT 512mb, nestíhá chladit, má 70°C
a processor AMD 5000+ tak při hrách jako je crysis, fallout 3 atd. máš kvuli grafice místo 10% zátěži na processor 90% protože ti to grafika prostě brzdí a zatěžuje jej ..
pokud nemáš výkonnou desku která nezvládne vysoký frekvence tak ti 4jádro bude brát 50%( stejnak nevyužiješ ) a zbytek pro disk, ram, grafiku atd. už nebude vyváženej..proto to bude brzdit
B!OH@zArd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Pyshtone 2009-04-07 14:49:58
avatar
no podle me jen tak vyrobci her nezacnou optimalizovat hlavne pro 4jadra, ale na nejrozsirenejsi 2jadra, hra im musi hlavne behat na kompech ktere vlasti vetsina lidstva aby se hry prodavali a meli zisky, preci si nekoupis hru kdyz budes mit dualcore a vis ze ti nepojede jak ma jen kvuli tomu ze bude optimalizovana na 4core
KoHHHnA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 jádro vs. 4 jádro 2009-04-06 20:31:50
avatar
Kdyby všechny hry, nebo alespoň 90% ze všech her bylo dobře optimalizováno, tak aby na jednotlivých procesech mohlo pracovat víc jáder, tak nemám co řešit. Ale vzhledem k dnešní situaci sem do novýho kompu radši zvolil dvoujádro ,(teď 2x 4,2GHZ) než čtyřjádro (o tísicovku víc než sem dal za dvoujádro bych dal za 4x 2,5GHZ-po přetaktu). Na PC hlavně hraju a odpovídající dvoujádro je teď na většinu her nejlepší řešení. (Jinak GTA4 mi šlape na plný detaily a bez dusíku )
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:15:32
avatar
mno vydiž to. Já zvolil 3jádro za cenu 2jádra. Slušný kompromis běžící na 3*3,6Ghz
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:32:25
avatar
jj vím že dnešní ceny sou takové, nejspíš bych taky šel do trojjádra když bych měl možnost si vybrat ve stejné cenové relaci..ale to jen proto, že doopravdy za rok už dvoujádra nejspíš stačit nebudou .. a proto že já PC neupgraduju každej měsíc co výjde novej komponent tak by to pro mne i mnohé z Vás bylo asi nej řešení .. ale opravdu zbytečnost kupovat pheonom II AMD za 5000kč nebo i7 intel za 18 000kč ;-)
taky se ale může stát ... že než intel, AMD vytvoří 8jádro který pujde normálně chladit a nebude padat, nebo až ATi bo nVidia vynalezne grafiky na DX 11 ... vznkine čípek, co si necháme zapíchnout do mozku, a kdykoli si zamanem zapnem se do virtuální reality (něco jako matrix) a budem si mlátit a střílet do koho chcem (jako GTA IV) bez omezených možností
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 01:56:14
avatar
Tak já potřeboval jen upgrade procesoru a vzhledem k tomu že mám sestavu AMD tak jaksi intel nepřipadal v uvahu. Puvodne sem mel v umyslu jit do 4jadra phenom II X4 940, ale přeci jen to jedno jádro na víc mně už nevytrhne a X3 720 byl za krásnou cenu lechce přec 3 tisíce - takže jasná volba.
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 01:15:46

Hehe, ja som zvolil Phenom II X4 a môžem si z neho urobiť 1-jadro až 4-jadro, čo chcem Takže, bye bye, 2-jadrá
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 09:30:58
avatar
co máš za chladič? a taky na plný detaily potřebuješ grafárnu s více jak 512MB VRAM,takže procesor nezaručuje maximální nastavení.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:45:46
avatar
Čtyřjádra nejsou dnes plně využitelná.Snad jen na benchmarky.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 21:56:27
avatar
Nesouhlas - takovej SupCom FA dokaze 4jadro vytizit uplne bez problemu....
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2009-04-06 22:01:50
avatar
Přesně tak, BOINC taky dokáže plně vytížit jakýkoliv x-jádrový procesor. Jen je škoda, že jeho celková hratelnost a zábavnost je velice nízká.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 01:59:00
avatar
Nesouhlas - samotné OS je na výcejádru mnohem svižnější a pokud máš spuštěných výc aplikací naráz je to opravdu znát. Viz třeba virtuální OS
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 09:48:50
avatar
Mám Core Duo 3.5GHz a Nahalem 3.9Ghz a kromě pár programů,zde není žadný přísun a využitelnost.Jinak to GTA4 šlape i s dvoujádrem v pohodě,takže testy nejsou vše..a to se už nebavím o tom,že jsem GTA4 dohrál na Full detaily s GK s 512mb.
Neznámý  2009-04-07 15:55:22

Taky, jsem, dohrál hru DOOMa 3 na Grafické Kartě GALAXy nVIDIA GeForce FX-5200, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, a se 128 MegaBajty DDR1-RAMKy, na té Grafické Kartě, asi tak, a to asi tak, na té, Frekvenci 333 MHz, (Efektivně), tedy, abych tak, řekl, a do SLOTu AGP 8x, a s procesorem AMD K-7 Sempron 2200+, v SOCKETu (A), s Multimediálními instrukcemi, jen a to jen, SSE1, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 22:46:30
avatar
2 - 3 hry a programy z tisícovek dalších ..a jen kvůli tomu kupovat drahej processor ?
pf
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 00:46:31

Drahý procesor? Podívej co se kupuje za dvoujádra. Typicky E8x00 do herních PC, které stojí stejně jako nejlevnější quady od INTELu a Phenomy II. X3 jsou dokonce ještě levnější. Opravdu ti to přijde jako drahý procesor? Pokud mám zaplatit stejnou sumu za dual/triple/quad, tak volba do budoucna je snad jasná. Nebo ty kupuješ nové PC každý půlrok a až přestane stíhat, řekneš si pf a poběžíš pro nové?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 02:00:44
avatar
asi tak nějak navíc DX11 má mimo jiné přinést plnou podporu výcejádrových CPU
B!OH@zArd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to siddhi 2009-04-07 15:02:50
avatar
az tady bude DX11 a ukaze se naka hra na DX11 tak pak zacnu uvazovat ... a to urcite naky patek potrva ... a za tu dobu mi zlevni 4jadra ktere pak vyuziju
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 09:27:06
avatar
podíve se na to takhle, vývoj HW se nevrátí, takže atˇchceš nebo ne, za nějakou(krátkou) dobu budou quadcore low-end procesory. a ani software už bedube počítat se singlejádry, viz DX11.
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Quad,GTA IV 2009-04-07 00:41:43

Souhlasím s článkem. Dnes již opravdu stojíme na začátku věku čtyřjader (a více jader). S Core i7 je potíž že jde o relativně drahý procesor, přesněji - velmi drahou platformu. Procesor osm tisíc, deska aspoň pět, DDR III také nejsou levné.

Když jsem si pořizoval procesor (na podzim 2007) šel jsem do Q6600 a levné grafiky(X1950). Dnes jsem si koupil dražší grafiku (GTX275)a nemusím se starat o procesor. Quad má význam, kupovat dvoujádro je trochu krátkozraké. Vždyť quady - všeobecně - jdou dobře taktovat, vysoký takt u dvoujádra je vám k ničemu když hra najednou chce jader více...

Ano u GTA IV si mohli pohrát s optimalizací, je tu ovšem zásadní otázka - když se podíváte na testy tak co zjistíte ? Ano, že pokud máte kartu na úrovni 487O/260 a vyšší tak si tuto hru zahrajete v pohodě na plné detaily. Pokud máte quad zahrajete si ji nejen na plné grafické detaily ale uvidíte spatříte ji v celé kráse... Tedy uvidíte komplexní fyzikální model jež hra nabízí... Nezapomínejme že hra počítá fyziku přes CPU !!! (Ne GPU). Máte zde tisíce aut, tisíce postav, téměř žádné skripty... Hra musí dynamicky reagovat na váš pohyb ale i pohyb ostatních objektů...Příklad - jedete a jste ve štrůdlu (to mi fungovalo i s obstarožní X1950 přičítám to právě Quadu) kolem vás se pohybují stovky vozů, v každém sedí několik osob, najednou jedno auto ťukne do druhého, podle typu a síly nárazu se zdefomuje, když je to stará šunka tak se řidič zabije a začne auto začne hořet, dále, jízdní vlastnosti jsou ovlivněny i vaším působením (střelbou atd...)Konzole mají více než dvojádrový procesor,ale pozor - mají grafický akcelerátor na horší úrovni... (GTA IV na takovém xboxu vypadá hrozně...) PC je výkonnější ale je li fyzika počítána přes CPU tak dostane zahulit... Mě se doslova PC dusilo... (Díky slabé grafice)ale přesto se hra dala hrát ovšem nebylo to ono (doskakování objektů atd..) a v nízkém rozlišení to vypadalo hrozně. Uvidíme jak si poradí Dan Vávra and comp s Mafii 2. Pokud má CPU počítat fyziku a to fyziku nebývale komplexní (Kam se hrabe tunel-ostrov z Crysis, tohle je New York přece !!!! kde máte asi na 20m čtverečních víc lidí než v celém Crysisu...) a musí počítat fyziku tak jakpak by stihl ještě obsloužit grafiku ?
To asi není moc jednoduché, ke cti Rockstaru nutno říci že hru poctivě updatují...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Quad jo, ale... 2009-04-07 09:26:28
avatar
...není všechno euphoria, co se hýbe. IV je přeci jen GTA, já o tom docela dost vím, to znamená že jen malá část věcí se neděje po předem spočítaných drahách a tak podobně. ano, je to nesmysl počítat fyziku rozměrů physX přez CPU,ale tahle hra potřebuje GPU na grafiku. a počet aut nebo lidí se horko težko dostane při max dopravě k 100, stejně tak že euphoria se používá výhraně a jenom při interakcích lidí nebo místo ragdollu, jinak jsou to všechno(včetně pohybu lidí uvnitř aut) naskriptované animace. všechno realtime by neutáhl ani žádný multiGPU hi-end. I fyzika deformací byla upraveno jako non-realtime, to znamená že deformace se zobrazí až v plném rozsahu(takový sandbox si nemůže dovolit plýtvání výkonem na věci které jdou v GRIDu)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 08:58:14

vsetko je to o cene.. jednoducho kupim to na co mam.. a kedze sa 4jadrove cpu dostavaju s cenou stale nizsie, tak ich bude kupovat viac ludi.. viac jadier, viac xxxxxx.. ved to poznate..
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX11 a více jader 2009-04-07 09:35:18
avatar
určitě by se měl Dx11 začít používat co nejdříve, jelikož dokáže využít 4 a více jader(a hyperthreading), a právě podpora ze strany API, v situaci kdy třeba STALKER CS běží jenom na 1 jádru, je pro využitelnost HW tím nejlepším. Vývoj nového Hw už se nebude vracet k jednojádrovým zmetkům. Tohle je začátek multicore věku, čtyřjádra jsou ještě nic.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2009-04-07 14:58:49
avatar
Nechcem 4 jadro. !!
Pockam si radsej na BULLDOZER 12 cores ! Momentalne mam 1 jadro , ktore je sice uz pomale a hry moc nehravam , tak mi to niak vystaci do toho roku 2010 / 1Q 2011
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 15:24:15

Jestli sis vystačil až doteď s jedním jádrem, nedokážu si představit co budeš dělat s dvanácti
Neznámý  2009-04-07 15:52:24

Zdar WOLFe, no já mám, teď, procesor, Intel Pentium IV, s Jádrem NortHwood, s asi tak, těmi 3 GHz, a na Frekvenci sběrnice, asi tak 800 MHz, FSB, a s asi tak 512 KiloBajty, rychlé vyrovnávací paměti, a tak, a to tak, taky, a to taky, s tím,a to taky, s tím, snad, do konce, a to dokonce, letošního roku vydržím, a pak, a to pak, možná koupím, od kámoše, možná a to možná, něco, jako AMD Athlon 64 x2 6000+, no nevím, uvidím, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-07 16:20:39
avatar
Zdar LADiku, ale jestli si koupiš od kámoše AMD X2 6000+ tak to potom budeš muset vyměnit aji základní desku, ramky a grafiku. Nebo ne?
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:45:43
avatar
Súhlas, na väčšinu vecí mi ešte stále v pohode stačí moje 6 ročné PC s Celeron 2,4Ghz, 512 MB DDR a GeForce 5200, na internet a linux človek viac ani nepotrebuje (len škoda, že sa moje C2D 2,6 Ghz a GF 8800 GT povaľuje v kúte a už mesiac na ňom nebolo nič hrané )
Neznámý  2009-04-07 15:50:20

A já a to já jdu, spát, jsem, a to jsem, vzhůru, asi tak, a to asi tak, 42 Hodin, a tak, už asi, půjdu spát, dobrou a to dobrou noc, mnějte, a to mnějte, se tu pěkně, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Phenom II X4 940 BE 2009-04-07 16:30:45
avatar
zdravim, ako je to so zlacnovanim a vydanim novych revizii Phenomu II? mam zaujem o PII 940 BE, ale nerad by som to kupil s tym ze o par dni potom vyjde uspornejsia verzia, pripadne o dost zlacneju. pytam sa preto lebo sa myslim nieco sepkalo o velkom zlacnovani 4jadier od intelu, takze predpokladam ze amd by sa muselo podla toho zariadit tiez. diky za odpovede alebo pripadne odkazy na clanky.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1030x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1189x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3772x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0