Nové mobilní platformy AMD – 45nm X2-X4 CPU, DX11 mobilní grafiky a nové čipsety Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 04 září 2009
altVčera už jsme téma mobilní platformy nakousli. Dnes tu máme další novinky.

 

 

Včera jsme se lehce zakousli do novinek na mobilní platformě AMD. Začněme tedy několika upřesňujícími informacemi, cože to AMD chystá na konec letošního roku a jmenovitě už tento měsíc. AMD skutečně představí nové mobilní procesory, u kterých je největší změnou výrobní procesor a přechod z 65nm na 45nm, což na poměry AMD bude obrovská změna – vzpomeňme na přechod z 65nm Phenom na 45nm Phenom II.

Současnou mainstreamovou platformu GRIFIN (65nm AMD CPU + HD3200 v AMD780G) vystřídá Caspian. Nicméně nebude v ní až tolik nového. Podle značení je nepravděpodobnější že AMD Caspian bude podporovat sice 45nm procesory architektury ATHLON II a tedy K10.5, ale stále budou mít jen DDR2 řadič a tak na poli čipsetů a vlastní konstrukce platformy zatím změny nenastanou. Mobilní AMD 780G s ATI HD3200 by ale měl nahradit AMD 785G s ATI HD 4200, což je jak víme v podstatě úplně to samé, jen grafické jádro má podporu DX10.1 a UVD2. Hlavní novinkou s nemalým přínosem budou ale 45nm dvoujádrové procesory.

Ještě letos se objeví i druhá nová platforma s názvem Conesus. I ta by měla mít dvě jádra, ale půjde o v podstatě NEO platformu a stále budou vyráběna 65nm. Čipovou sadou bude AMD780MN s HD3200. Jejich hlavní výhodou by měla být nízká cena, ale 65nm výrobní proces asi nebude úplně to pravé ořechové. Zcela určitě se také bude jednak o procesory K8 říznuté trochou K10. A to je pro letošní rok ze změn na mobilní platformě AMD vše …

V roce 2010 se ale dočkáme větších změn. V první řadě v polovině roku (pravděpodobně červen) bychom se měly dočkat skutečných čtyřjádrových Athlon II X4 mobilních procesorů AMD s podporou DDR3/DDR3L. Stejně tak by měla být automatická podpora pro dvouarové 45nm procesory Athlon II X2. Platformy by měly nést označení Chaimplain (X4) a Geneva (X2 BGA).

AMD samozřejmě připravuje i DX11 grafickou mobilní generaci, vycházející z nové Evergreen DX11, která se představí na desktopu již v září-říjnu letošního roku. Mobilní DX11 grafiky přijdou samozřejmě později a konkrétně také pravděpodobně v červnu příštího roku spolu s celou novou mobilní platformou. Nejvýkonnější modely nesou označené Brodway a TDP má být mezi 30 – 60W. Do slabšího segmentu míří Madison, které by si měly vystačit s 15-30W TDP. Nejslabší DX11 by měly být grafiky s označením PARK s 8-15TDP. Jako názvy pak připadají logicky v úvahu mobilní verze názvu desktopových karet a tedy ATI RADEON 5800/5600/5400 Mobility výroba bude logicky 40nm.

Zdroj: Fudzilla.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 16:07:42
avatar
Řada 5670 bude určitě rychlá jako 4870 Destkop Cena tak 3000 do Noteboku...No není to paráda?V té době už bude 4 Jádro na Notebokách normálka....Cena od MSI nebo Acer tak 20000 Kč...K čemu tedy PC stolního Tipu že
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 16:11:06
avatar
Na to aby si sa nestal impotentom... A stolne PC nestratia svoj vyznam asi nikdy . Myslim si ze notebook nie je adektvatna nahrada za stolny PC. A tak tomu aj zostane este dost dlho...
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 18:53:43
avatar
Nechápu vaše názory....Nejste rádi že pokrok v Notebokách dohání Stolní PC?Si myslíte že prašivé zaprášené bedny pod či na stolech budete mít doma donekonečna?Nebraňte se pokroku Pánové?Prostě vždy po Roce se dostane na Notebok...No a za čas se PC ouplně vypaří... protože PC na HRY jako takové skončí...SEŽEREHO VAŠE Zlodějna!!!!Další Generace Consol bude něco jako PS3 Žádné čórky HER nebo programů....
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 19:35:51
avatar
No problem je asi v tom ze ked si kupim PC tak mam moznost upgradu, kdetoz u notebooku tato moznost nie je (max RAM,HDD,bateria) Notebook nebol navrhnuty aby predcil PC, ale aby si mohol vyuzivat net, popr. nejake starsie hry alebo na pracu. Notebooky pravdepodobne NIKDY nebudu vykonnejsie ako PC alebo nejaka ich nova obdoba. Samozrejme tesime sa z pokroku, ale to neznamena, ze kvoli tomuto si budeme kupovat notebooky. Niekto potrebuje super klavesnicu iny zas vykonny stroj za pomeru cena/vykon co teda notebook rozhodne nieje. Opakujem asi co tu odznelu asi 1000 krat : NOTEBOOK NIE JE URCENY NA HRANIE !
totra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-07 09:43:09
avatar
Souhlasím. Aby měl notebook slušný herní výkon, musíš za něj vysázet min. 50k i mnohem víc. Ale to už není notebook na nějaké přenášení a cestování, když má 18" i větší displej a váží 7kg a baterka vydrží 0,5h a to stěží.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 20:12:15
avatar
PC se určitě nevypaří. A co se týká ty zlodějiny > moooc dobře si pamatuju doby PSX a PS2 na 2 demový CDečka bylo 20 vypálenejch gamesek a ty stejně vypálil někdo na PC páč konzolky to jaksi neuměj že a pak by jsi chtěl aby se PC vypařilo
Zcvoklej 2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 00:51:22

To jo, v jednom programu, teĎ, nevím jestli a to jestli, Alcohol 120%, tam a to tam, bylo, myslím, nastavení, jako na vypalování Cédéček, pro PlayStation, a nebo a to nebo, jestli to, už byl, jiný program, tak teď, nevím.
Zcvoklej 2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 00:49:31

Dal Bych souhlasím i nesouhlasím, ale to nejde, tak asi nedám, nic, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 16:13:29
avatar
k tomu abych si mohl koupit jakoukoliv komponentu a užíval si její výkon a nemusel čekat rok(y) na celej notebook
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 18:17:56

Stolní počítač stejného výkonu jako notebook, bude vždy levnější. Krom toho notebookovým HDD v porovnání s desktopovými chybí výkon. Jedině SSD v obou platformách může výkon srovnat. Krom toho budou vždy existovat výkonnější desktopová řešení, prostě proto, že v notebooku je nebude jak napájet, leda snad palivovými články a hlevně chladit - s vysavačem by nikdo pracovat nechtěl.
Změna přijde leda až na úplně nové technologii.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 19:01:58
avatar
milý jeskyní muži, ergonomie práce na notebooku se PC nemůže rovnat. To je jeden z důvodů proč notebook nikdy PC nahradit nemůže. Odkaz
A pak je to výkon a cena, za danou cenu bude vždy PC výkonnější.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 02:24:55
avatar
msi nebo acer..opravdu vynikajici nahrada desktopu
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 07:35:12
avatar
Já říkal že skončí herní PC jako Platforma...Protože PC na práci pro normální uživatele je už dnes Vejkoné...Až moc že...Kdo z vás opravdu použije vejkon vašeho PC na práci?5% lidí tady MAX!!!Jinak každej tady sem tam edituje Video nebo něco dělá do školy...tudíž nepotřebuje 4 jádro a VGA za 7000(a více) a 4-8 GB RAM...No a další ho zahltí Hrama...Jenom ty ale musí někdo dělat že...No a těch 5-10 milionů Dolců do Vejvoje nedá každej že :-) No a odměna na PC 70% Krádeže...proto se PC jako Herní platforma řítí do Pekel!!!Firma radši bude dělat hry na Console kde se Nekrade(PS3) ....Další XBOX bude stejně chráněnej :-) to je normální myšlení firmy co chce vydělat prachy!!! PS: Firma ACER nebo MSI také dělá stroje za MOC peněz že...ty vaše Lenova či jiné za těch 20000 také nejsou nic EXTRA že
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 16:18:14
avatar
Tak to bude poradny nasup v podani AMD. Zrejme hodne sazi na to, ze se si lide koupi s novyma Win7 taky novy zelezo at uz mobilni nebo desktop
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 16:37:58
avatar
spis si jasne uvedomije ze zaostavaji a snazi se to intelu zneprijemnit,... Vyhoda ucelenych AMD reseni narozdil od intelu jsou a nejakou dobu budou prave Graficke reseni na kere intel nema,....
Krom toho dedikovene grafarny si najdou urcite misto i na nekerych Intel notebokoch
Zcvoklej 2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 00:57:24

No Intel GMA 950, rozsekala u procesoru, Intel Pentium IV., s Jádrem NortHwood, asi tak, na té Frekvenci 3 GHz, a na Frekvenci sběrnice, asi tak 800 MHz, (FSB, Tohohle procesoru, Intel Pentium IV., s Jádrem NortHwood, asi tak, i tu Grafickou Kartu, ATI Radeon HD4650, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTu PCI-E 16x, a asi tak s 512 Megabajty DDR3-RAMky, na Frekvenci 1400 MHz, (Efektivně), u tohohle, procesoru v jednom testu v programu 3D-Mark 2000, takže oni a to oni, ty Grafické Karty od Firmy Intel, nejsou zase, až tak, špatné, místy se až divím, kolik, mají neskutečně hodně výkonu. ALe jinak hra The Need For Speed 7: UndeGround, v podstatě na Minimální Detaily, a při rozlišení asi tak 640x480, asi tak, místy, jen 15 Snímků za vteřinu, u tohohle procesoru, a u té Grafické Karty Intel GMA950, což zase, není až tak, nic Extra, to je pravda, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-07 10:14:53

Já jen nevidím kde jen ten pokrok. Za výjimkou nových názvů, samozřejmě. Jáder stejné množství, o vyšších frekvencích ani muk, takže nebudou, nebo budou i nižší... K čemu je to vůbec? Něco asi nechápu.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 18:29:57
avatar
Mozna jsem blbej, ale muze mi nekdo rict co je DDR3L? Dekuji
Edit: Aha, uz jsem na to prisel DDR3 Low voltage, jsem nevedel, ze to ma vlastni oznaceni (jakoby novy typ)
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 22:27:22
avatar
ja si neviem predstavit ze by som mal iba notebook . Mne by chybala asi najviac ta obrovska obrazovka a taka ta odozva systemu notebook z 7200 diskom to je na rozpalenie dost dobre a skuste do notebooku narvat 2 Tb alebo tiche chladenie pri hrani. V tomto bude PC mat vzdy navch. Ale uz sa tesim na integrovanu grafiku v i5, radic pameti v i5,to nam odpadaju 2 najvacsi zruti v bookoch. Kolko vydrzi taki normalny book z led a ssd potom. 10-15 hodin.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 14:23:01
avatar
což o to pokud bys nepožadoval herní výkon můžeš k notebooku přikoupit nějaký ten monitor, externí hardisk, klávesnici, myš a ani nebudeš vědět že funguješ na notebooku.
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 18:53:48
avatar
Ale tvoje peněženka by o tom věděla až moc dobře
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 01:25:28

NB nikdy nebude schopen plně nahradit běžné PC. Důvodů je spousta. Jednak samotná ergonomie práce. Stejně pokud chcete na NB normálně pracovat, tak si k němu pořídíte klávesnici a myš. Dalším problémem je ale malá plocha LCD. Při dnešní cenách si většina lidí začíná pomalu zvykat na cca 22" LCD, za tu cenu se už vyplatí ať už novější 16:9 FullHD modely nebo běžné 16:10 modely s nižším rozlišením 1680x1050. Dalším aspektem je celkový výkon. Na běžnou práci(internet+office) je výkon NB dostatečný, ale na cokoli jiného je vždy lepší PC - omezený výkon procesoru proti PC, omezená propustnost paměti, výrazně pomalejší pevný disk, velmi omezený grafický výkon. Navíc pokud se objeví výkonější NB, tak je cenově mnohem dražší než PC o srovnatelném výkonu. Navíc nemožnost HW rožšíření. Hovoří se o tom, že SSD vyrovnají výkon disků mezi PC a NB, ale problém je v kapacitě. V PC si mohu pořídit relativně levně menší SSD pro systém a programy, které jeho rychlosti využijí. Pro skladování dat si mohu libovolně zakoupit disky řádově v terabytech. Do NB nacpu sice SSD, ale kapacita bude výrazně omezená bez možnosti rozšíření.

Notebook by měl sloužit především na práci, tam kde je mobilita a obecně přenositelnost vyžadována. Všude jinde bude vždy lepší a levnejší klasické PC.

Herní konzole nikdy PC nenahradí. Jsou totiž ještě víc omezené než notebooky. Jediné co mohou nabídnout je lepší využití HW. Problém je ovšem v tom, že daný HW se táhne s konzolí řadu let a co před začátkem prodeje oslňovalo svými parametry je už po dvou letech prakticky zaostalé a nedokáže s PC držet krok. Již po příchodu DX10 se nůžky mezi PC a next-gen konzoli začaly silně rozevírat. Po příchodu nové generace GPU už bude grafika na PC zcela někde jinde, tedy pokud nebude hyzděna konverzemi z konzolí, jak se tomu občas děje.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 15:51:11
avatar
Ja napisu v kratkosti 1 duvod, ale je za vsechny,... kuli omezenemu prostoru je omezeno chlazeni, a kedze cim vyzsi vykon, tim vic topi (vseobecne vzato) a proto noteboky nebudou vykonnejsi nes desctopy
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 18:43:10
avatar
No omezení chladícího výkonu je spíš zapříčiněno velice nízkými náklady na výrobu, kdy by si nekteří výrobci nechali pro kus mědi, kvalitnější větrník a návrh chlazení vubec, vrtat koleno. Ostatně si vemte, že vlastně ani pevný disky s 7200otačkami se bezne do notasu nedávají, protože jsou dražší, ale na výkonu je to poznat o mnoho víc, než těch pár megahercích na procesoru.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 319x
Komentářů: 4
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2209x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1955x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1308x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1295x
Komentářů: 1