IBM zastavuje vývoje další generace CELL procesoru – neposkytuje očekávaný výkon – příčinou GPU! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 26 listopad 2009
altČip PowerXCell-8i nebude mít zatím svého nástupce. IBM mění strategii.

 

 

Čip PowerXCell-8i není moc úspěšný. Nejvíce se proslavil v konzoli PS3, ale je také zdrojem části jejích problémů s drahým vývojem her. Obecně nebyl tento procesor moc dobře přijat a tak svého nástupce nedostane. IBM zastavuje vývoj nového PowerXCell-32iv čipu, jehož návrh prý neposkytuje očekávaný výkon. Některé jeho technologie byly hodně zajímavá, ale jako celek se to nakonec neobjeví.

Hlavní problém CELL procesorů IBM je výkon, který je sice vysoký a třeba Cell-8i dosahuje výkonu 500GFLOPS v double precision, ale současné GPU ATI RV870 už má výkon vyšší a za nižší cenu! CELL navíc nemá dostatečné výrobní výnosy.

Části architektury se objeví v novém čipu, je ale dost možné, že IBM právě začíná kuchtit své GPU! Že by IBM po dlouhé době zakoplo a podcenilo nástup GPU, kdy konkurenční Intel maká na svém Larrabee, NVIDIA na FERMI a AMD už dokonce má čip FUSION, který je úplným průnikem CPU a GPU? Každopádně je to další důkaz toho, kam se aktuálně ten svět čipů ubírá – spojení GPU a CPU je zdá se zcela nevyhnutelné, zbývá jen vyřešit otázku, čí produkt na tomto poli bude tím nejlepším, který bude utvářet standardy a výchozí pohled na celou novou generaci CGPU čipů …

Zdroj: Xbitlabs.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 11:47:48
avatar
Když už to i IBM priznava, tak je budoucnost asi opravdu v GPU a CPU se propadne nekam k lepsimu radici pameti a komponent, a pak se to casem vsechno integruje do jednoho cipu.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:32:58
avatar
Tak tak... když už i IBM tohle přizná... Ale tak je to pravda. GPU nabízej vysokej výkon jako kráva
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:51:47

U Cellu je mnohem vetsi problem vyteznost, pak samozrejme vykonove v pomeru na USD nemuze konkurovat.
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-26 21:50:54

Poznamka pre DD: AMD ziadny funkcny cip Fusion este nema. Zatial ma iba projekt s nazvom Fusion a to je dost velky rozdiel.
.............................................
Co sa tyka vykonu GPU, tak to trochu prehanate. Jednoducho GPU ma oproti CPU obrovsky vykon v urcitych matematickych operaciach. Taketo koprocesory tu uz boli desiatky rokov, len sa na nich nedala pocitat grafika, tak sa nikdy masovo nerozsirili. Aj dnes existuju koprocesory ktore maju vykon mozno aj 100 krat vacsi ako GPU,ale znovu-iba na urcite matematicke operacie.
.............................................
Fyzika: Skuste si na gpu vypocitat nasobenie stvorcovych matic o velkosti napr 1 000 000-inac v simulaciach vesmiru dost bezna vec. GPU by malo teoreticky jednoznacne dominovat(je to iba operacia nasobenia a scitania). Napriek tomu vam to moj roky stary dobry AMD Barton 3200+ vypocita rychlejsie ako najrychlejsia gr. karta ktora tu bude o 5 rokov. Kto vie spravnu odpoved preco to tak je ma u mna maly bezvyznamy bod:-)))
...............................................
Este raz, GPU ma sice ohromny vykon-ale uz malokto dodava ze iba v obmedzenom mnozstve matematickych operacii. A naviac iba tam, kde su tieto ulohy dobre paralelizovatelne. Vykon CPU budeme potrebovat aj o desiatky rokov, GPU ho nemoze nahradit vo vsetkom.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 00:37:36
avatar
osobne by som si dovolil tvrdit, ze AMD uz Fusion ma...
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-27 01:42:48

V tomto asi mas pravdu. Ale nic funkcne nikdy prezentovane nebolo, takze zatial su to iba vyhlasenia.
...............................................
Osobne si myslim ze mozno uz maju aj nejake prototypy na 45nm,ale asi zistili ze to ma vela chyb,tak s tym ani nevysli na svetlo sveta.
...............................................
Fusion je zatial iba jedna pani povidala. Projekt existuje, ale ziadny prototyp nikto nikdy nevidel...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 10:10:57

Násobení matic neni podle Tebe paralelizovatelné???
Ano, pokud používáš algoritm neoptimalizovaný pod stovky jader, procesor na tom vyjde lépe. Barton a i starý Duron je silnější, než jeden shader. Ale to není problém potenciálu GPU, nýbrž používaného algoritmu.
Vím o čem mluvím, pracoval jsem s maticemi 10mln x 10mln na PC 386/387. Přesnějí řečeno, obrácel jsem jednu takovou. Jak říkával Trurl u Lema, "algoritmus je ze všeho nejdůležitější :-)"
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-27 17:02:04

Nikde som predsa netvrdil, ze nasobenie matic nie je paralelizovatelne-naopak,je to priklad na ktorom sa ukazuje ako je uloha ktora je ako stvorena pre paralelne pocitanie nevyhodna na gpu:-)
.............................................
Len cas potrebny na vytvorenie tolkych threadov je v takejto ulohe tak enormny, ze za ten cas uz na cpu mas maticu vypocitanu. Naviac do cache procesora narves rovno obe dve matice, zatial co vstupy pre jeden thread na gpu su tak velke, ze to cache jednotky gpu sa jednoducho nezmestia.
..............................................
Ono nie vsetko co dobre vyzera na papiery je dobre aj v praxi:-)
..............................................
Svojim prispevkom som len chcel poukazat na mytus ake su gpu neskutocne vykonne na matematicke ulohy atd. Ano, je to pravda,len nikto nedodava aj to B, ze su vykonne len na urcie matematicke operacie a tam,kde je mozna paralelizacia(a ma zmysel).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:39:14
avatar
Ale houby. Před 20 lety taky vše počítalo CPU a grafické karty byly jenom na zobrazování. Pak se začaly samostatně vyvíjet, prostě to bylo levnější na výrobu, než aby to tehdá nacpali do CPU a prostě se to rozjelo na dvou frontách. No a teď až to technoligie umožnuje, tak to opět nacpu do jednoho čipu, který se i nadále bude jmenovat CPU a spíše to naznačuje počátek konce grafických karet. Takže pro nV další katastrofa, i když podle všeho bude Fermi spíše takové x86 nekompatibilní CPU.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 15:03:42
avatar
Aby to GPU bylo zatraceně výkonnější než CPU, tak má spotřebu 100-300W.. jak bys tohle chtěl integrovat do CPU se spotřebou 50-100W a elegantně chladit?

Malé GPU integrované do CPU je už tady bylo.. říkalo se tomu FPU a nakonec to zmizelo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:08:12

Prosimte ta integrace a smysl jen a jen v lowend, nikde jinde se to technicky neda udelat.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:05:59
avatar
FUSION je velmi zaujimave a urcite aj nesmierne zlozite ... DD ako to myslis s tym za AMD uz ma ci fusion ? chces povedat ze uz ho fyzicky ma a testuje ? ci ako ?
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:53:40

No ano, AMD uz ma svuj FUSION. Uz ho dokonce i testuje napr. tady: http://www.youtube.com/watch?v=C37__7E3HTc
Naprosto revolucni tlacitko
Tady te uvedou dale do problematiky: http://www.youtube.com/watch?v=o8BvHPSOC8I&feature=related
a kdyby stale zbyvaly nejake dalsi otazky na ktere bys chtel odpoved, zkus tohle: http://www.youtube.com/watch?v=ofQO8p0GMJM
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:25:49
avatar
heh ten druhy link mi toho ozaj povedal dost ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:02:37
avatar
Má jako má Intel Larrabbe a NVIDIA FERMI jako že prostě má ... ne jako že má teď na trhu ;)
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:14:13
avatar
ved ja chapem ze nie na trhu ... ale ide o to, ze larrabbe tu uz malo byt zaciatkom buduceho roka, takisto ako malo byt fermi, ale FUSION sa predpokladalo na 2012 aj to mozno iba na konci roku, tak preto sa cudujem ze ho uz ma v nejakej tej revizii a testuje ho ...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:12:32

tak to ma zaujima co IBM ukuchti noveho..
k3rb3r0s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:41:52

at už IBM vyrobí cokoli tak stejně se k tomu normalní člověk nikdy nedosatne pokud nebude mít firmu která to využije
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:33:05
avatar
proč myslíš? IBM vyrábí procesory do PS3, ke kterým se dostane každý, ještě před pár roky vyráběli procesory do všech Applů...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 19:56:59
avatar
A pak taky procesory do Nintenda Wii, XBOXu 360, do cisco routeru, taky sem je potkal v lepsich linuxovejch satelitech, blu-ray a jinejch HD prehravacich, taky neco Xillinx ma licencovany a STMicroeletronics, proste jsou uplne vsude, kde ta bedna nevypada uplne jako PC nebo notebook a taky tam kde je obycejnej ARM procesor malo vykonny..
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zrovna včera jsem o tomu mluvi 2009-11-26 15:34:53
avatar
To je náhodička. Zrovna včera jsem mluvil s kamarádem na toto téma ( Paralelní zpracování, CPU, GPU, apod.). No a dobrali jsme se k tomu, že IBM asi zaspalo... no a teď se dovídám, že naše dohady byli docela odpovídající...
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:05:40
avatar
myslim ze na uvahy typu jestli nekdo zaspal nebo ne je hodne brzo.
Vetsinou se smeje ten kdo se pouci z chyb ostatnich a prida sve napady.
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:01:13
avatar
Tak to samozřejmě nepopírám. Někdy se "čekání" může i vyplatit. Zde je otázka zda to bylo úmyslné čekání nebo probrání z letargie... Osobně nefandím žádnému z výrobců, jsem rád za konkurenční boj, který by měl táhnout vývoj stále lepších ( levnějších, výkonnějších, spořivějších...) výrobků.
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 09:50:53

Zaspalo? chipy z10 vam prijdou malo pokrocile? 4jadro na 4.4GHz mi prijde slusne...

My mame v praci v jednom stroji tech procesoru 32 a pres coupling facility to je propojeny s dalsima 4ma dalsima.

Na hry to zrovna neni ale vykon to ma hezkej.

http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_z10_(microprocessor)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 16:37:45
avatar
"...ale současné GPU ATI RV870 už má výkon vyšší a za nižší cenu!"

Hmm jenže rozdíl je v tom, že u procesorů je možné plně využít udávaný výkon, jenže u ATI GPU je udáván nějaký teoretický výkon, který stejně žádná aplikace neumí využít
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:54:21
avatar
Tak neumi, ale kdyz se zameri na nejaky konkretni vypocetni hardware, tak uz pak jo. Viz. Playstation 3 a CELL processory. Vzdy v prubehu existence playstationu vypadaly hry na zacatku stejne jak ty nejlepsi na predchozi konzoli +- a casem se naucili programatori vyuzivat vsech moznosti a znamenalo to pokrok v grafice na stejnem hardwaru. Teda aspon tak to chapu ja a vychazim z toho co vim.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:28:34
avatar
je pravda že výkon cellu se projevil v METAL GEAR SOLID 4,KILLZONE 2 a UNCHARTED 2 takže uvidíme jak dopadne GRAN TURISMO 5,GOD OF WAR 3 a HEAVY RAIN
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:18:40
avatar
už se těším na dobu když vytáhnu ,,mobil,, zapnu tlačítko, vyjede menší 3D obraz a budu telefonovat s někým kdo bude na marsu ;-)
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:53:58

Osobně se mi sloučení CPU a GPU moc nelíbí a myslím, že se bude jednat jen o lowend max mainstream. Vždyť univerzálnost znamená kompromisy. Nikdy nemůže být něco co je univerzální, tak dokonalé jako něco specializovaného. Krom toho kouzlo PC je právě v tom, že je to skládačka. Každý si může nakonfigurovat co chce a tunit do aleluja. Takhle dostanem jeden prťavý čip, který bude umět všechno a bude to nuda Přijdem o ten pocit vybalovat tu nadupanou grafárnu a brutálním chlazením a futuristickýma nálepkama
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 23:33:38
avatar
napisal si to pekne ... ale nechajme sa prekvapit ... dedikovane grafiky nezahynu ani po fusione to je iste ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 14:27:16

Ano. Pro kancelářský PC je to ok. Ale pro PC k vědeckým účelům, nebo složiějším výpočtům, nebo programování ,pokud majítel není fanoušek GPU programování, je to kombinace naprd. Tam je potřeba silného procesora se slabou grafikou (silná není potřeba, takže se dá ušetřit). Tak v tomto případě je kombinace GPU na základce lepší.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 20:41:06
avatar
Tak nikdo neříká že by integrované GPU mělo být ve všech procesorech. Intel jasně takové CPU vydává jen do lowendu-mainstremu. Pro profi PC tu jsou Core i7/Xeon
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD a Fusion 2009-11-27 16:29:55
avatar
Tak jestli je to ten projekt Fusion, ktery je integraci CPU a GPU, tak zatim nic moc. Realna dostupnost kdo vi, zatim je jen na road-mapach, a Intel tohle reseni de-facto zacne prodavat, tj. realna dostupnost, uz na zacatku pristiho roku. Jiste, je to "jen" splacnuti dvou cipu, ale kdo to pod tim spreaderem pozna? Naopak je to v soucasne dobe ucelne a ekonomicke - stejne jako bylo slepeni dvou dvoujader.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 986x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1556x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2272x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2008x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1334x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1310x
Komentářů: 1