AMD FX Bulldozer přetaktován na více než 9GHz - má smysl dnes ještě taktovat CPU? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 29 květen 2012
altVčerejší aktualita se stala neaktuální ještě ten samý den.

 

 

 

 

Včera se objevila zpráva o dosažení 8,8GHz, takže jsme zaspekulovali, kdy se tak dočkáme útoku na 9GHz. A ještě tentýž den přišla ze zahraničí zpráva, že 9GHz hranice zdá se padla! Procesor AMD FX-8150, tedy přesněji jeden jeho modul (s dvěma jádry/vlákny) dokázal běhat na 9,062GHz!

A prý to zdaleka nemusí být konečná hodnota. zatím se to nepodařilo udržet stabilní a tudíž to není ověřený rekord, ale už se podařilo dosáhnout taktu 9144MHz, takže zdá se, že rekordní zápisy nekončí. Jak už jsem ale včera říkal, je to na míle vzdáleno tomu, co v domácích podmínkách běžně dokáží procesory provozovat, i když nám jedna firma slibovala, že už letos budeme mít běžně procesory s 10GHz. Zatím se k tomu ani neblíží.

To mě přivádí k otázka, zda taktujete a má smysl současné procesory ještě vůbec taktovat. AMD a Intel se dnes totiž tváří, že výkonu je obecně dost (s čímž asi nelze moc nesouhlasit), ale stejně, víme dobře, že většina procesorů, které máme v našich PC, dokáže běhat na výrazně vyšší frekvenci a tedy s výrazně vyšším výkonem. Například já osobně používám aktuálně ve svém vlastním PC procesor Intel Core i7-3820, který ačkoliv není odemčeným modelem (není to K edice), díky X79 platformě není s jeho taktováním žádný problém. Automatické OC funkce základních desek jej dokáží běžně posunout na takt 3,9GHz ale pro všechna jádra, takže v Turbo boostu běží dost přes 4GHz. Osobně jej mám nastavený na 4,2GHz s tím, že mám vyzkoušeno, že dokáže jít i přes 5GHz.

Jenže už právě cítím, že ten výkon zkrátka nevyužiji. Ačkoliv hraji na sestavě nejnovější hry a všechno, rozhodně netrpím nedostatkem CPU výkonu a rozdíl mezi 4,2GHz a 5GHz už ani ve hrách příliš nevidím (v rozlišení 5760x1200 se ani není moc co divit). A protože nedělám žádnou další náročnější činnost (vyjma převodu/úprav videa, což už ale stejně dělá grafika), nevidím důvod, proč to honit výše. Samozřejmě více výkonu je vždy lepší, o tom žádná a pořád je lepší ten výkon tam mít v záloze, než jej tam nemít :). To mě přivádí k otázce, zda taktujete své procesory protože potřebujete, nebo jen protože se vám chce?

Zdroj: Computerbase.de

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-29 15:31:34

Bohužel se ukázalo, že výsledky jsou akorát výsledkem bugu základní desky a aktuální rekord zůstává na 8,585 GHz Stále však s FX-8150 Lidé, kteří toho však využijí a považují to za pravý výsledek, jsou akorát trapní a po tom, co podvod objeví OC komunita, mu už nikdo nebude věřit ani nos mezi očima.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-29 15:43:04
avatar
Jestli má význam taktovat?No někdo to má jako sport a někdo nad tím kroutí hlavou.Já jsem někde uprostřed.Taktovat ano ale bez zvyšování napětí což má aspoň tu výhodu že spotřeba a tedy často ani teplota nebo hluk příliš nebo vůbec nezvyšuje další náklady na řešení sekundárního jevu této činnosti.Pak je to přidaná hodnota opravdu za hubičku a je téměř trestuhodné jí nevyužít .Obecně ale platí že taktovat nově zakoupenou komponentu aby člověk dostal výkon který potřebuje je hloupé uvažování.Kupte to co potřebujete podle nároků a taktováním si později prodloužíte užitnou hodnotu komponenty a tedy nákup nové.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-29 16:26:11

souhlas, stale beham na X3 710 2,6GHz OC 3,2GHz X4 ... se snizenym napetim na 1,31V .... tohle taky povazuji za rozumne taktovani, s noctuou na max 1000 ot - teploty do 55% při plném zatížení.
Anonymní  2012-05-29 15:46:11

Skorej si myslím ze ma logiku nejaké automatické taktovanie napríklad idem hrať hry idem robiť niečo náročne na výkon procesora .A naopak písem na internete tak nech ide len jedno jadro kľudne na 2Ghz .Je to vlastne funkcie turbo + riadenia spotreby dnešných procesorov keby som ten rozsah odomkol aby si to mohol užívateľ nastaviť
Anonymní  2012-05-29 15:51:20

a zásadne netaktujem mam X2 245e na 4,05 GHz na doske TF560 z upraveným biosom aby fungovali 45nm procesory by bolo ešte zaujímave ci by šiel aj X6 ak bude za babku v bazáre skúsim . Je pravda nebojujem proti kríze ale to nech robia ktorý majú plat 1000euro
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-29 15:50:10

Tak já mam 2600K na 4715 MHz a taky mi to stačí. Měl sem ho i na 4837 MHz a krátkodobě ( na jedno odpoledne ) na 4900 MHz, ale musel sem mít napětí dost vysoko - 1,440 V a PLL na 1,850 V. Teď mam při těch 4715 MHz 1,415 V a PLL mam na 1,832 V. Teploty v BF3 mam okolo 60 °C při pokojové teplotě 26 °C. Chladič mam Noctua NH-C14 Na převod videa by sem potřeboval něco výkonnějšího, ale já zas tak často nepřevádim, takže lepší CPU ani nepotřebuju. Na Internet a hry to stačí. GPU mam 6970 Lightning
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - je to tak 2012-05-29 17:45:40
avatar
výkonu je na obvyklé činnosti dost. Bývaly časy kdy byl každý Mhz znát, ale dnes má i CPU za 2,5tisíce výkonu prakticky na všechno dost. Nemá smysl kupovat dražší CPU i na hry protože rozdíly ve fps jsou minimální, ale v penězích citelné. Asi jako se současnými novými grafickými featurami - vidět jsou málo ale na výkonu je to spolehlivě poznat
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ano! 2012-05-29 18:01:49

ja som sa vcera akurat dost namotal na starsiu hru Supreme commander forget aliance a musim podotknut, ze toho procesoroveho vykonu asi nikdy nebude dost. Ani moj pretaktovany procesor i750 na 3,5 ghz jednoducho nedokazal pumpovat do hry dostatok vykonu, aby sa tak rychlo nespomalila a pritom som hral len s dvomi frakciami. Nato ze sa jedna o hru starsieho data, tak ma to dost prekvapilo, hoci na druhej strane nato z velkej casti vinim optimalizaciu pre viacjadrove procesory, pretoze na 100% bolo vyuzite iba jedno jadro.
Ale aj tak nevidim na pretaktovani CPUcok nic zleho, dokonca sa mi zda ze vyrobcocia na to sami nabadaju hlavne K verziami. Ved koniec koncov cas je v dnesnej dobe drahocenny a kazdna usetrena sekundicka pri konvertovani sa zide....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-29 20:19:35
avatar
poslední dobou taky netaktuju
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-29 21:19:21
avatar
Tiež mám prebytok výkonu na destkopovom CPU a neženiem sa za maximálnym OC. Ak má zmysel zvyšovať výkon, tak jedine na poli SSD
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-30 10:21:09

Tak ja som exemplárny príklad užívateľa s totálnym nezáujmom o taktovanie, lebo vodníka na CPU+VGA som používal už od Pentia 4 a aj na súčasnej Core i7, ale k taktovaniu ma to nikdy moc neťahalo ...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-30 10:26:20
avatar
Trošku off topic, ale na screene vidím revíziu procesora OR-B2... To je tá najnovšia v prípade FX-8150??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-30 12:07:36
avatar
pravděpodobně ....
Anonymní  2012-05-30 20:27:37

som čítal ze tento rok je už vonku B3 a C1 vraj už nebude
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-30 13:44:27

Souhlasím s tím, že výkonu je dost. Osobně mám postaršího Phenoma X4 955, a jediné jeho taktování je prováděno automaticky na 800 MHz, když zrovna nic nehraju.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-30 14:46:15
avatar
Moje přetaktování se snad ani nedá nazvat přetaktováním. Můj Phenom II X6 1100T BE 3,3GHz mám přetaktovaný jen na frekvenci 3,4 GHz, kterou měl v základu můj starý Phenom II X4 965 BE, jenom abych ho neměl v ničem pomalejší než starší CPU co jsem měl A Cool'n'Quiet i Turbo Core mám funkční.
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-30 15:30:33
avatar
Kdyz to tady tak ctu tak vam lidi skoro zavidim a souhlasim ze dneska skoro na kazdou beznou hru bez problemu staci procesor za 2500kc,bohuzel ja jako fanda leteckych simulatoru to mam o dost tezsi FSX a zejmena DCS-A10C a IL2 Cliffs of Dover jsou doslova zabijaci procesoru a pokud clovek nema hodne pretoceny core i5 ,i7 tak si to naplno moc nezahraje.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-31 14:00:36

hm, ja mam nataktovany 2600k nech ide na 4och jadrach 4,2 ghz a na 2ch 4,5 Ghz na zakladnom napati, no ked sa nemylim on si sam skaluje voltaz podla potreby. Mam vodny kit takze som spokojny.

Co sa tyka notebooku mam tam 2430M co ma vykon aspon ako Q6600 a som neskutocne spokojny. Hlavne stym ze ked si zafixujem procesor na najnizsiu frekvenciu (800 mhz), nepotrebuje sa chladit a mi to uplne bohate staci na citanie ddworldu, pisanie poznamok v skole, pozeranie HD a staci mi aj integrovana grafika, nie dedikovana AMD. Vydz baterie sa pritom pohybuje okolo 4-5 hodin ...
dodicekgt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - haha 2012-06-12 03:50:14
avatar
Kto by dneska kupoval 7950 ? ked ma GTX 670 za 350 eur ?
Moja 7970 sa taktuje katastrofalne /huci,fuci, pada/, ale v druhom PC mam
GTX 670 @1250/6900 a vykonovo je na tom lepsie ako 7970, je tichsia a nema trapne catalisty.
No tento rok vysiel lepsie Nvidii, dufajme ze sa AMD spamata

//EDIT by DD: první varování FLAME podobného typu si odpusť

Stach kolko ti AMD zaplatila ?
Si stare TROLOLO.
Mas depky ze prosikas o pozicanie Nvidie.
Daj mi ban CHUJKO
PS : Vedia aj ostatny , ze mas na fore rozne nicky a sam sebe odpisujes ? A hned banujes ludi co napisu ze Nvidia ma lepsie VGA ako trapne AMD
Dr. Stach , hej doktor ANALU
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 616x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1384x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1061x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3742x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1449x
Komentářů: 0