AMD FSR 2.0 je prý na cestě – zabiják DLSS? Skvělý obraz, výkon a není omezené jen pro Radeon! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 14 březen 2022
altSouboj dvou principů a přístupu k zákazníkům pokračuje. FSR 2.0 prý bude brzy představeno.

 

 

 

Na Internet unikly zprávy o chystaném přestavení technologie FSR 2.0 od AMD. Ta sama o sobě není zase takovým překvapením, ostatně AMD označilo stávající FSR oficiálně jako verzi 1.0, takže bylo asi všem jasné, že se dočkáme i další generace :). A ta je tedy prý na cestě.

A někteří ji již měli možnost vidět v praxi a jsou doslova nadšení. Výrazné zlepšení obrazu po všech stránkách, skvělý výkon a k šoku všech to AMD stále dokáže bez AI akcelerace přes nějaké speciální jednotky a dokonce nadále neomezuje funkčnost FSR jen a pouze na své grafiky Radeon. FSR 2.0 tak má opět běhat i na grafikách NVIDIA, včetně těch, které samotné konkurenční DLSS nepodporují. Právě nepřátelský přístup NVIDIA k otevřeným užitečným standardům, technologiím a v konečném důsledku také k zákazníkům, je stále více do očí bijící. Její DLSS je sice zajímavá technologie, ale v praxi víceméně dokáže nabídnout jen to samé co mnohem jednodušší a univerzálnější FSR.

DLSS je ovšem funkčně omezeno jen na určité grafiky NVIDIA. Nikde jinde nefunguje. Takže je docela kontraproduktivní pro tvůrce her, DLSS vůbec implementovat, když FSR od AMD dokáže funkčně nabídnout přínosem prakticky to samé a z implementace této technologie mohou těžit všichni, tedy majitelé Radeon o NVIDIA karet. Proč se tedy o DLSS vůbec dále bavit? Samozřejmě protože marketing :). A to se na stejné pole chce přidat také Intel se svým XeSS, které má využívat akceleraci přes AI, ale současně stejně jako FSR má fungovat i na jiných GPU než jen těch od Intelu.

Podle všeho AMD představí FSR 2.0 ještě tenhle měsíc na GDC, a jsme určitě zvědaví na to, jak se AMD podařilo zlepšit kvalitu obrazu aniž by musela zapojit nějaké AI a akceleraci, či speciální jednotky a dokáže tak nabídnout tuhle technologii stále pro všechny, nejen majitele Radeon karet. Ten zásadní rozdíl v přístupu k zákazníkům mezi AMD a NVIDIA je opravdu zarážející … snad se AMD začne vyplácet, protože přesně otevřeně přístupné technologie jako je FSR, FreeSync apod., nutně potřebujeme, protože přístup NVIDIA s jejím uzavřený přístup s DLSS, G-SYNC, PhysX apod., vždycky byl a je cestou zpomalování vývoje a komplikování rozšiřování užitečných technologií …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 05:42:05
avatar
Podle mě to jsou jen obezličky, protože nedokážou nabídnout dostatečný hrubý výkon za rozumnou cenu. A dokud to nebude fungovat na úrovni ovladačů tak si jen tak nevyzkouším.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 06:45:31
avatar
Táto technológia bude fungovať na rovnakom princípe, ako upscaling použitý na konzolách - kombináciou obrazu z niekoľkých frameov. Nevýhoda bude asi rovnako rozmazanie obrazu v pohybe. Každopádne to bude určite dobry doplnok, hlavne ak človek nemá nvidia kartu a hra nepodporuje DLSS.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 08:11:08

Je dobré se zmínit, že tento čtvrtek vychází RSR, tedy AMD upscaling, jenž bude součástí ovladačů. Na ten jsem hodně zvědavý. Doufám, že bude lepší než Magpie a Lossless Scaling.

FSR 2.0 vypadá zajímavě, ale pokud to nenacpou do většiny AAA titulů, je k ničemu.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 16:57:23

Vždyť to půjde do většiny nových větších her.
Fsr 2.0 je jen nová verze, ne jiná ficura.

Podle toho co je o fsr 2.0 za informace tak se jedná vlastně o fsr1.0 rozšířené o něco jako vestavěné TAA.
Takže pokud má hra špatnou implementaci taa která z toho v kombinaci s fsr dělá olejovou malbu tak to už pro fsr2.0 nebude problém.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 20:34:35

Je pravda, že už se to zlepšilo, hlavně mě potěšila přítomnost v Cyberpunku 2077, kde funguje skvěle, nicméně vzhledem k tomu, jak snadné je to do her zavést, alespoň co jsem četl, je to přeci jen trochu málo.

Proto se více těším na RSR, i když tam asi ta kvalita zase nebude kdovíjak famózní. Ale třeba to bude příjemné překvapení.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-16 00:29:02

Nejsnadnější je to do her které už obsahují resolution scaling. Tam se víceméně jen stávající upscaling algoritmus vymění za fsr a je hotovo.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-16 14:22:35

Tím spíše to postrádám ve více hrách. Zrovna taková vychytávka, která se dá snadno implementovat a zároveň funguje víceméně na všech relevantních grafických kartách, je přece i pro samotné vývojáře velkou přidanou hodnotou.

Jejich hru si díky tomu může koupit i někdo, kdo nemá kdovíjak nadupanou sestavu a přeci si ji zahrát plynule a bez velkého vizuálního downgradu.

Na FRS 2.0 jsem rozhodně zvědavý, ale RSR tedy více. Doufám, že bude lepší než Lossless Scaling, který používám teď.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 15:07:42

Konečně něco použitelného pro mou GTX. Paradoxně tomu budu vděčit AMD, které by si to klidně mohlo locknout jen pro své karty. V tomto případě bych se nedivil ani nezlobil.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 16:35:10

tak jeste ze s tym DLSS nvidia vubec prisla..jinak bychom tu tyhle zabijaky DLSS nemely vubec. sice vtipny jak o zabijacich DLSS ctu uz dva roky...prvne ho mel zabit sharpening, pak FSR, ted az FSR 2...ale budiz...

Citace:
Takže je docela kontraproduktivní pro tvůrce her, DLSS vůbec implementovat

zapnout plugin v unreal engine nebo unity tak slozite vazne neni. DLSS plugin pak podporuje i UE5, FSR aktualizovanej plugin pro UE5 stale nema, coz vzhledem k blizicimu se finalnimu release neni uplne idealni...takze pokud chce vyvojar jiz ted pouzit UE5, tak aktualne je implmentace DLSS vyrazne jednodussi nez si sam dodelavat podporu pro FSR...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 19:42:57
avatar
Vzhledem k tomu, že jsou hry, do kterých dodělali FSR lidi na netu sami, tak implementace FSR asi nebude úplně složitá věc;-)
Možná proto se moc nestresují rychlým dodáním pluginu pro blbečky na jedno kliknutí, když bez něj je to pár řádek kódu...
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-16 11:27:37

to ze to nekdo zvladne na koleni jeste neznamena ze to je jednoduche. boze kdyby to bylo tak jednoduche, tak v jednom z nejpouzivanejsich enginu to je implementovany hned a neceka se na to uz nekolik mesicu...mit to jako offiko plugin, kterej je automatickou soucasti, aktualizovanej a nemusis resit nic je dost velkej rozdil oproti tomu dodelavat si to a managovat sam. ale FSR je opensource a nic ti v tom nebrani.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-16 17:47:47
avatar
Pokud se ti ten opensource kód často mění (protože na něm AMD teď očividně aktivně vyšívá), tak je údržba takového pluginu relativně drahá na čas.
A pokud je jednoduché to implementovat, tak přidaná hodnota takového pluginu není příliš velká.
Vždy si musíš zvážit kolik času ti to ušetří vs kolik tě stojí vytvoření a údržba, než jen koukat na to, že to je pohodlné používat...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 19:30:38
avatar
ono to stavajici FidelyFX je uz bezva,treba po tom co to dali do CP2077 se da hra pustim uplne vse na ULTRA v 2K na me RX590 a to v rozmezi 42-75FPS to beha(jasne ze pod 50FPS to uz neni ono,ale cca 4generace stara grafika da toto v CP2077 ) PS:kamos s 3050 a DLLS da +- to some a to je "nova" rada GPU
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-15 20:22:17
avatar
Tak to máš ale na nejhorší nastavení to FSR ne ? Jinak by si takový FPS měl asi těžko si myslim. A k čemu ti je pak mít vše na ultra, když to máš uplně rozmazaný, protože FSR jedině na Ultra quality. Max chápu, že by ještě někdo použil druhý nejlepší nastavení na quality, ale jinak pak už to je fakt hnus a nevyplatí se to. A vim, že je to jen diskuze, ale nauč se psát aspoň trochu, ať ze sebe neděláš uplnýho magora už jen tím svým projevem.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-16 00:42:23

To hraje na fsr performance asi, s fsr ultra-quality by měl na ultra leda tak filmových 24fps s rx590.

Taky nechápu kdo by radši měl ultra nastavení a kvůli tomu fsr performance díky kterému bude stejně vše rozmazané tak že detaily nejde vidět
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-16 00:56:16
avatar
Pokud hraje ve 2K a má fakt na ultra jak řiká uplně všechno, tak si myslim, že musí hrát na to nejhorší nastavení FSR aby měl ty fps jak řiká. A to jich má CP 5 těch nastavení FSR. Ultra kvalita, kvalita, vyvážené, výkon a ultra výkon. A jak řikám, nechápu když někdo nastaví nižší než ty dvě nejvyšší nastavení a pokud hraje na ultra výkon, tak to je jen rozmázlej humus, hlavně že má ale všechno na ultra víš co. Přitom snížit detaily třeba na medium a hrát to s přijatelnějším FSR tak udělá 100x líp. Je ale fakt, že nastavení ultra výkon je taky ultra
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1227x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1699x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2311x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2049x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1353x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1328x
Komentářů: 1