NVIDIA „GTX 285“ otestována – výkon dle očekávání Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 30 December 2008
alt Jak dopadne GTX 285 ve výkonových testech? Server CB nelenil a otestoval, jaký výkon nová karta na 55nm mít bude …

 

 

    Je to přesně o 9%. Před pár týdny jsem to osobně odhadoval na základě tehdy mě známých faktů na 8%. Nějak se mi nechtělo věřit odhadům některých odborných serverů, kteří udávali dokonce 20%. Jsem rád, že ani tentokrát mě mé zdroje tradičně nezklamali a realita GTX 285 podle všech ukazatelů bude taková, jakou jsem vám reportoval v posledních týdnech. Alespoň tak to ukazují testy serveru ComputerBase.de, který nasimuloval, přetaktováním GTX 280 na takty GTX 285, jaký výkon mít nová grafika bude ....

ac-cb-1

 

grid-cb-1

  GTX 285 je opravdu jen GTX 280 s 55nm jádrem GT200 a se zvýšenými takty jádra i pamětí. GTX 280 má v originále 602MHz na GT200 jádru a 2214MHz na 1GB GDDR3 pamětí. GTX 285 má takty zvýšené o téměř 50MHz na jádře a to na 648MHz a 1GB pamětí běží na 2484MHz (pro DDR3 fantastická hodnota). Následovalo několik testů ... nutno ale upozornit, že konkurenční ATI byly otestovány jen na starší verzi ovladačů ATI Catalyst 8.11, kdyžto NVIDIA karty měly k dispozici své novější ovladače řady 180 a to konkrétně 180.48.

jericho-cb-1

 

  „GTX 285" ve většině testech podává výkon přesně takový, jaký se očekával. Nic převratného a nic, co by současné GTX 280 nezvládly. Těšíme se jen na to, že GTX 285 tento výkon dodá s nižší spotřebou, čemuž odpovídá snížení TDP z 235W na 189W. Karta bude v prodeji od ledna příštího roku za dosud neznámou cenu. Očekává se ale kolem 8000-9000 korun. Její nejbližší konkurenci u ATI bude tak spíše duální HD 4870 X2, která je výrazně výkonnější, ale má také výrazně vyšší spotřebu, cenově by ale měla o něco klesnout díky konkurenci v podobě GTX 295. HD 4850 X2 je záležitostí jen společnosti Sapphire, ale tato karta bude z celé nabídky ATI GTX 285 asi úplně nejblíže.

rs-cb-1

 

stalker-cb-1

    Výkonově to bude velmi vyrovnané, protože HD 4850 X2 překonává dnes GTX 280 právě o těch cca 10%. Tak jako tak ale skutečně nejsou 55nm GT200 NVIDIA karty žádnou převratnou novinkou a je to opravdu jen kosmetická úprava už půl roku starých karet. Na skutečné novinky si budeme muset počkat, u NVIDIA pravděpodobně na přelom Q2/Q3, kde by se mělo představit první 40nm jádro, které ale bude vycházet ze současné generace. U ATI pak trochu plaveme stále ve vodách nejistoty - na Q2 je stále v plánu 40nm RV870 s DX11 a zatím samo ATI neřeklo, že by se na tom něco měnilo. Jistotou jen je, že prvním 40nm grafickým jádrem na světě bude ATI RV740 - to ale míří do nižšího mainstreamu ...  

cb-celkem-1

 

Takže zatím buďme v klidu. Je už ale na pováženou, že už půl roku není, co skutečně nového do PC strčit. Přechod z ATI HD 4870 X2 s DX10.1 na DX10.0 GTX 295 je podle dostupných faktů nesmysl a nic nového není v dohledu. Na druhou stranu po vydání 8800GTX, už jsme tu podobnou situaci měly, ještě dnes je 8800GTX zcela dostatečnou grafikou a to vyšla už v roce 2006 a pozítří tu máme rok 2009. Že by grafikářům došli nápady?

Zdroj: ComputerBase

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hrubky 2008-12-30 14:48:01
avatar
DD, nešlo by prosím něco dělat s těma hrubkama? Skoro se to nedá číst.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 15:10:12
avatar
otázka: opravdu je GTX285 jen přetaktovaná GTX280 a na jádře nebyly provedené vůbec žádné úpravy?) Pokud to je jisté, pak to jistou vypovídací hodnotu má, ale co když to tak není?

Rovnítko GTX285 je přetaktovaná GTX280 mi přijde tedy bez jakéhokoliv potvrzení od NV jako hodně odvážné a spekulativní tvrzení U GTX260 bych to chápal, ale ta se i po die shrinku jmenuje stejně, tady bych očekával alespoň nějakou změnu, když to sama NV označuje vyšším číslem.

Btw. ten výběr her, to je fakt objektivita sama ))
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 15:28:10
avatar
jaktoze je GTX260 s 216SP v ratingu 4xAA o 9% vykonejsi nez radeon 4870 1GB, kdyz v zadnym teste tady vykonejsi neni?

s vyberem her souhlas. nechapu proc DD tady uvadis stary vegas a propadak jericho nebo uz starsi assasins creed, kdyz tam mas testovany treba novy cod5, popularni bioshock (kdyz uz chces ut3 engine), novy far cry 2 (ktery vychazi z engine AC), crysis warhead ci treba nejnarocnejsi a popularni strategii world in conflict..
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 18:52:51
avatar
nemyslel jsi 6,5%?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 19:26:13
avatar
nauc se pocitat procenta
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 23:35:25
avatar
pro ty co nedokoncili jeste zakladni skolu a pocitat procenta neumiv a dali mi palce dolu tak si zde Odkaz najedte mysi na nazev karty v grafu a ukazi se vam procentualni vykon ostatnich karet k te prave vybrane..
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 22:46:51
avatar
A neni to jedno na čem se to testuje? Všechny karty přece mají stejné podmínky.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-31 00:26:49
avatar
kdyz teda udelam test GTX260 216SP a radeonu 4870 1GB v 1680x1050 s 4xAA v COD5, bioshock, call of juarez, far cry 2, lost planet colonies a world in conflict a na zaklade toho reknu ze GTX260 216SP je o 20% vykonejsi (z toho radeon 4870 v bioshocku ani 4xAA nezvladne), tak je to taky objektivni test? a je jedno ze testuju v tehlech hrach a v tomhle nastaveni kde GTX260 216SP podava podstatne vyssi vykon? podle tebe asi teda jo kdyz maji obe karty stejne podminky...
Neznámý  2008-12-30 18:19:02

Zdar Bennie, ale stejně, a to stejně, není, ta, Grafická Karta nVIDIA GeForce GTX 285, zrovna, moc, špatná Karta, co, skoro o 10%, vyšší výkon, než ta, a to než, ta, Grafická Karta, nVIDIA GeForce GTX 280, ale, to ještě, a to ještě, má, ta, Grafická, a to ta, Grafická Karta nVIDIA GeForce GTX 285, asi tak, o 25%, nižší spotřebu, než, ta o to, než ta, Grafická, a to ta Grafická Karta, nVIDIA GeForce GTX 280, která má, ale ještě, skoro o 10%, nižší výkon, no musím, přiznat, a to musím, přiznat, že jsem, z těch, "nových Grafických Karet, od Firmy nVIDIA, docela, a to docela, nadšený, přece, jen, bych nechtěl, aby, Firma nVIDIA, zkrachovala, a Firma ATI, tu pak, mněla, a to mněla, Monopol, na ty, výkkoné Grafické Karty, tedy, abych tak, řekl, a ta, a to ta, GRafická Karta nVIDIA GeForce GTX 285, to je, celkem, a to je, celkem, příjemné oživení, od Firmy nVIDIA, i když a to i když ta, Grafická Karta nVIDIA GeForce GTX 285, nemá, podporu, rozhraní, DirectX10.1, asi nějaká verze CZ, ale, jen, podporu, rozhraní DirectX10, asi nějaká verze CZ, a starších, i tak, a to i tak, mám, z té, Grafické Karty nVIDIA GeForce GTX 285, docela, a to docela, dobrý pocit, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 20:45:03
avatar
Pravdu díš Ládíku
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-31 00:04:07
avatar
hovoríš pravdu, len to trochu zložito hovoríš :-), ale máš pravdu
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 17:58:27
avatar
"...zložito hovoríš" - no to je Ladik, ale tiež s ním súhlasím.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Má vůbec cenu něco dodávat? 2008-12-30 15:45:35
avatar
Tak tohle už snad musí být jasné úplně každému a už to není náhoda, ale zcela jasný záměr. Řekl bych, že když tam dával poslední tabulku, skřípal zubama a potil krev
Potvrdila se slova DDho o nárůstu o cca 8% a zcela se vyvrátila jeho slova o nadřazenosti 4870 nad GTX 260
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 15:49:18
avatar
pozor..ati karty ale byli testovany se starymi ovladaci. kratkej test novych ovladacu je zde Odkaz
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 15:52:18
avatar
O.K., beru zpět, zdá se to vyrovnané. I když je to jen 1GB verze...
Neznámý  2008-12-30 18:26:07

Ni, právě, a ty, ovladače, a to ty, Ovladače, ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.12, asi nějaká verze CZ, ty, byli, a to ty, Byli, obzvláště, povedené, jako, už dlouho, a to dlouho, žádné, ovladače, od Firmy ATI, to pořád, každou, chvíli, Firma nVIDIA, uvedla, nové, ovladače, a to Firma nVIDIA, uvedla, nové ovladače, a ty, zvyšují, a ty, zvyšují, výkon, asi, tak o 15%, a proti, tomu, pořád, Firma ATI, asi něco, jako, a to opravdu, něco, jako, vyšly, nové ovladače, a to vyšli, nové ovladače, ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.10, asi nějaká verze CZ, a zvyšují, a to zvyšují, výkon, asi tak, a to asi tak, o 5%, no prostě, obraz, bídy a utrpení, ale, s ovladači, a to s ovladači, ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.12, asi nějaká verze CZ, se Firma ATI, zvedla, z Prachu, a tyto, ovladače, a to tyto, ovladače, ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.12, asi nějaká verze CZ, snad, zvyšují, výkon, v některých hrách, asi tak, o 20 až 30%, je to, takový Big Bang, od Firmy ATI, takový Vánoční dárek, pro nás, Majitele, a to pro Majitele, Grafických Karet, od Firmy ATI, Konečně, jsme, se dočkali, a tak, je podstatný rozdíl, testovat, a to testovat, ty, Grafické a to ty, Grafické Karty ATI Radeon HD 4870, a s asi tak, 256-Bit. sběrnicí, na ovladačích, ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.11 CZ, a nebo, na ovladačích, ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.12, asi nějaká verze CZ, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jako za starých časů 2008-12-30 18:04:36

Koukám, že už se tu zase vesele maže Ale, ti co viděli můj příspěvek jistě pochopí, že byl tak hrozně vulgární, nepravdivý a flame vyvolávající, že si smazání zasloužil
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 18:20:57
avatar
Alespoň jednou denně je třeba se pochválit, když to neudělají ostatní
Neznámý  2008-12-30 18:27:16

Zdar xJIRIKUx, jsi moc, skvělý a super, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Pesticid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-31 00:04:16

Dávajte Ladikovi, tomu Ladikovi, asi nejaká verzia CZ, proste pluska, asi tie zelené, aby sa cítil, no proste cítil dobre a aby sa, asi teda tešil, ste moc, teda moc skvelý a super, teda abych tak, řekl, proste no!

P.S.: Ladika má asi každý rád...
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 19:28:59
avatar
Chyba mi tam HD4850X2 tu tam mohli zahrnut... vazne skoda no...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-31 14:57:21
avatar
Mohla tam byt.Ale HD4850X2,navic pouze od Sapphire,neni rozumnou konkurenci pro GTX285.Vykonove jsou si karty rovny,ale urcite je vyhodnejsi jednocip,oproti dvoucipu dvou pomalych HD4850 s vyrazne zaostavajicimi provoznimi vlastnostmi.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 18:08:01
avatar
i HD4850X2 má určité výhody, ktoré môžu byť pre mnohých kľúčové i keď ten výkonový nárast by už aj pre mňa neznamenal príliš veľa radšej by som bral jedno silné jadro, ako dva silné, no podtaktované so slabými ramkami(pretože to je prípad 4850X2), ktoré sú ale o 10-25% výkonnejšie, pokiaľ nehladíme na neoptimalizované šmejdy bez CF. No a samozrejme je tam pre individuálne prípady veľká výhoda pripojení štyroch monitorov.
No ale tá tvoja pripomienka ohľadom dvoch slabých jadier je rozhodne nezmysel ako keď to zoberem doslova, pretože to sa o jadrách RV770 rozhodne povedať nedá.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 18:50:07
avatar
na co by kdo potreboval doma 4 monitory??nekteri jsou radi ze maji jeste sve 17" k dvoujadrovym grafikam, natoz aby meli monitory 4 kdyby tam dali aspon hdmi a display port tak udelaj mnohem lepe. display port treba nekdy uzitecnej bude a hdmi se taky nekomu docela hodi..urcite vic nez 4 dvi

jinak kdyby ati povolovala po vzoru nvidie pridavat profily pro hry, tak je tech neoptimalizovanych smejdu bez CF mnohem mene. a asi si o tom jeste neslysel, ale CF je zalezitost ovladacu..s tim vyvojar moc nezmuze..dopln si laskave znalosti a pak placej neco o neoptimalizovanych smejdech...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 18:55:29
avatar
A neměl by vývojář brát ohled na ovladače, které jsou, aby to CF fungovalo? Podle mě je docela kravina udělat hru a pak chtít, aby výrobce čipu karty na to speciálně upravoval ovladače, aby dosáhl takového výkonu, jaký chce a jaký má být.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 19:49:53
avatar
Presne tak...veď nám nedávno vyšiel priamy príklad ohľadom tohoto - hra GTA4 - jedna s najlepších roku 2008, no pretože je to konverzia, ktorú chceli na silu vydať pred vianocami a čo najviac na nej zarobiť, tak preto ju nedorobili a keďže jej optimalizácia je katastrofická, tak pochopiteľne na nej nefunguje ani CF, či SLI, zato na väčšine poriadnych PC hrách podpora týchto technológii je je(GTA4 je perfektná hra, ale výborne spravená na konzole, no odfláknutá na PC, ale to je asi každému jasné).

Každopádne si myslím, že podpora by mala byť z oboch strán, keďže tak ako majú a myslia ATI, či Nvidia na svojich zákazníkov(musia na nich myslieť, ak nechcú o nich prísť), ktorý si kúpili dvojčipové karty, tak by na nich mali myslieť aj výrobcovia hier, ako na ostatných zákazníkov, pretože tým rozhodne nemôžu stratiť.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 21:50:35
avatar
zvlastni, ze zrovna ty si stezujes jak je to gta IV zpraseny. a to mas nejvykonejsi grafiku radeon 4870X2 a k tomu snad nejmensi pouzivany herni monitor (17" 1280x1024). me gtaIV beha naprosto v pohode v 1680x1050 a max detaily co to dovoli i kdyz grafiku uz mam pekne zastaralou (njn 2 roky stara architektura G80...).

SLI a CF je vec, ktera zalezi na ovladacich. ovladace ti zdetekujou jakou hru spustis (podle exe souboru) a podle toho ti nastavi profil. ale ten profil v ovladacich musi byt. jak ma vyvojar optimalizovat hru pro neexistujici profil v ovladacich? tady ma nvidia vyhodu v tom ze uzivatel si muze tvorit vlastni profily a tak ti sli funguje (i kdyz samozrejme ne zcela idealne s 80% narusty) i ve hre, pro kterou nvidia pripravi podporu a optimalizace az treba v dalsi verzi ovladacu. tohle ati bohuzel z me zahadnych duvodu nepodporuje. nebo univerzalni, ale mene spolehlivou metodou je, ze u her zalozenych na pouzivanejsim engine (treba UT3) ti pomuze prejmenovani spousteciho exe souboru na hru se stejnym engine (treba napriklad z gearsofwar2.exe na ut3.exe) ale jiz existujicim profilem v ovladacich a tim se ti aktivuje i sli/cf.

vyvojar tedy ani nemuze brat ohled na existujici ovladace. ale jak znamo nvidia (vice) a ati (mene) s vyvojaremi spolupracuji. takze v hodne pripadech hry maji podporu v ovladacich stejne uz pred jejich vydanim.

nekteri vyvojari se ale pokousi i o vlastni optimalizace a tak nalezneme v nastavenich i polozky typu enable multigraphics apod. ale vliv tohodle nastaveni je prakticky nulovy. CF a SLI je proste zalezitosti ovladacu. s timhle vyvojari zatim nic delat nemohou (jen spolupracovat s ati a nvidii uz pri vyvoji hry - coz se take casto deje aspon u predpokladanych AAA titulu).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 23:05:43
avatar
Takže hra, jejíž .exe soubor není v ovladačích (nemá tam profil) v podstatě nemůže využít SLI/CF? A nvidia ovladače si prostě profil nastaví sami a "zvýkoní se", zatímco ovladače ATI to neumí a tak jsou v pí, protože musí čekat, jestli dostanou profil v další aktualizaci? Eh, do teď jsem měl o tomhle docela jinou představu...

V tom případě nevím, proč se testuje výkon SLI/CF ve hrách. Protože se započítavají i výsledky, kde výkon navíc není, a já se teď dozvím, že za to může absence profilu pro danou hru. To stačí udělat výpis profilů pro .exe soubory her možná...

Takže úvaha je taková, že DX10 neumí zkorigovat dvě grafická jádra a tak se to kutí přes ovladače karet? DX11 to už umět má, pokud jsem správně četl, takže s DX11 už nebudou muset být profily pro SLI/CF?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 23:21:26
avatar
DX10 samozrejme neumi zkorigovat dve graficka jadra. SLI a CF resi ovladace graficke karty. myslel jsem ze tohle je dost obecne znamy fakt, s tim ze proste vykon SLI/CF stoji a padach na ovladacich graficke karty (kvuli tomu ja temto konfiguracim moc nefandim, dokud se to nebude resit na hw urovni - jestli to teda jde ). ono byvalo i docela caste ze napriklad ve hre, kde nefungovalo CF tak radeon 3870X2 podaval stejny vykon jako obycejna 3870. vydani novych ovladacu CF zprovoznilo a pak ta 3870X2 nabizela treba 150% vykonu obycejne 3870. nebo ty sis myslel ze jak to je?vydanim aktualizovane verze dx?to asi tezko

profil pro aplikace si sama pri spousteni nastavuje i ati i nvidia. nvidia to ma vymakanejsi v tom, ze si profily muze vytvorit i sam uzivatel. profily pro hry treba urcuji jakej mod se pouzije (no stejne skoro vsude bezi AFR) a i nejake specialni optimalizace pro vyssi vykon (ty si uz uzivatel sam nastavit nemuze).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 23:50:25
avatar
No ne, tak já jsem z toho byl jen překvapen. Osobně se o SLI a CF nezajímám a tak ty informace nemám. Půlka toho příspěvku je jen ujasnění (přemýšlení). Mě překvapila ta informace s "profily". Tak nějak jsem se o nic podobného u grafických karet nestaral (právě proto, že jsem testoval jen samostatné). Jasný, že s novými ovladači se zvyšuje i výkon a někdy se právě aktivuje (to je vždycky štěstí ) Já to chtěl právě vysvětlit s těmi profily. Dík.

Jinak to řešení na HW úrovni jde (dneska jde všechno), ale ještě se do toho nikdo nepustil - i když jsme po DDho novinkách už doufali, že to bude u HD4870X2 Ale tam je otázka, proč to dělat HW, když to bude umět DX11 (pracovat s více jádry). Budou pak potřeba ovladače pro SLI/CF speciálně? Nebo to bude univerzálně chodit dobře a navyšovat výkon, jak si všichni představujem?

PS: já o tom softwaru fakt vim docela kulový, proto tu vedu tu debatu. chci se něco dozvědět ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 00:27:49
avatar
profily uz tu jsou hodne dlouho sak diky nim se prichazelo na nektere podvody v 3dmarku, kdy po prejmenovani spousteciho exe souboru na nejakej jinej nazev skore karty kleslo. jinak s provozovanim SLI/CF taky nemam zadny velky zkusenosti a o softwaru extra znalosti tez nemam, takze se klidne muzu v necem tedka mylit nebo drobne nepresnosti v tom muzou byt.

s tou HW urovni rozdelovani prace mezi dva cipy to hadam tak snadne asi nebude..jinak by to uz tady bylo. prece jen SLI i CF tu mame od geforce 6x00 a radeon Xx00 a sideport u HD4xxx je zatim velmi slabym naznakem podobne technologie.

jak to bude s dx11 a SLI/CF netusim. nejakou podporu to ma mit, ale jak to dopadne je ve hvezdach a moc optimisticky bych v tomhle pripade asi nebyl. myslim, ze ovladace na to budem potrebovat stale a jejich vliv bude porad dost velky. vetsi nadeje vkladam do hydry, ktera by se snad jiz ted nekdy v lednu/unoru mela objevit na intel deskach.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 14:37:20
avatar
Citace:
zvlastni, ze zrovna ty si stezujes jak je to gta IV zpraseny. a to mas nejvykonejsi grafiku radeon 4870X2 a k tomu snad nejmensi pouzivany herni monitor (17" 1280x1024). me gtaIV beha naprosto v pohode v 1680x1050 a max detaily co to dovoli i kdyz grafiku uz mam pekne zastaralou (njn 2 roky stara architektura G80...).

Prosím? Spomenul som, že moja grafika má problém s touto hrou? V žiadnej hre nie je tak slabo vyťažená grafika ako v GTA4 a otáčky na ventilátore môžu ostať kľudne v 2D(30%)! Čo to znamená??? Že tá optimalizácia je katastrofická a od grafiky GTAčko nechce skoro žiadny výkon, ale chce od procáka a s Phenonmi má obrovský problém, no to už je naozaj zvláštne nerozumiem prečo chce od všetkých mojich štyroch jadier skoro 100% výkonu na stredných detailoch a popritom by mal byť optimálny trojjadrový Phenom na 2,1GHz a tie moje štyri jadrá majú 3GHz. Ako keď sa to potom tak vezme, tak možno, že je problém naozaj pri grafickej karte, no nie v tom, že by nemala výkon, keďže jej zaťaženie je fakt nízke o čom svedčia teploty okolo 60 stupňov pri 30% otáčkach, čo je potom naozaj divné svedčí o tom, že GTA je kráľom v zlej optimalizácii.

PS: Možno, že je problém ešte v OS. Ja používam Vistu Ultimate 64bit. Ty máš možno XP.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-02 15:13:28
avatar
mam tez 64bit visty, zatizeni Q6600 na 3GHz se pohybuje kolem 70%...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 16:43:43
avatar
Ja fakt neviem no...budem musieť nájsť toho červa prečo to nejde jak má, ale možno, že mám i vadnú Vistu, či také niečo...no ktovie. Každopádne momentálne sa to snažím zladiť a tak a zisťujem čo s tým a pod...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 19:10:19
avatar
Psal jsem "dvou pomalych HD4850",o slabych jadrech si zacal az ty
A vzhledem k GTX285 a HD4850X2 je jedna HD4850 opravdu pomala.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 19:40:40
avatar
no tak pochopiteľne máš pravdu, ale neviem či sa mi sníva, ale sa mi zdalo, že si to napísal trochu inak Asi som príliš unavený zo silvestrovskej chaty
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 21:28:57
avatar
Kedy tu prestane tato nezmyselna debata,ze GTX 285 je o 8% vykonnejsia nez GTX 280? Je jasne, ze tento GPU je uz zastarale a uz dalsie zazraky sa nedeju! Je cas inovovat. Toto co sa tu teraz deje je len zalepenie oci aby sa udrzala cest a slava Nvidie. Ked konecne pridu s niecim novym a ozaj kvalitnym produktom budem tlieskat. Momentalne voci RV770 nic nepredviedli. RV770 je mensi, modularny,lacnejsi!
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-31 13:12:53
avatar
Na konci nasledujiciho roku bude "zastarale" GPU jak G200,tak RV770.NVidia i Ati prijdou s novymi generacemi karet s DX11.
A co tedy predvedlo RV770?? Dokazalo prekvapit a drzet pul roku krok s nVidii az do ted,kdy prisli 55nm G200.Na to uz opet "mensi,modularny,lacnejsi" produkt Ati vykonove nestaci
Promin,ale tve keci jsou pro nekoho,kdo chce vykon,absolutne mimo.GTX 285 je nejsilnejsi jednocipova graficka karta absolutne bez konkurence ze srany Ati a nepomuze ji ani DX10.1
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-31 15:29:44
avatar
no já přidam pohled z druhý strany, je potřeba rvát se za drahou novou technologií, když ta starší je pořád více než dobrá, jelikož je v podstatě stejně dobrá jako konkurence? (teď na mě začněte házet špínu, protože v 1680*1050 s 4XAA je o 4 procenta rychlejší 4870 a s 8xAA je o 4% lepší GTX260 a která hodnota je důležitější) Z čistě technickýho hlediska si nVidia tímhle tahem dost pomůže, protože novou výrobní technologii si vyzkouší na starém známém jádře, které zná skrz na skrz a tím pádem bude moci snadněji určit kde je chyba...
Pochybuju, že lidi co udělali 8800GTX to udělali náhodou, takže se vsadím, že kdyby to bylo potřeba přijde nová generace co bude zase silnější než ta stará, ale řekněte mi, k čemu vám to bude Vyšla snad nějaká hra, kde by nešlo hrát na 4870 nebo GTX260? Takže v čem teda vlastně ta nVidia udělala tu špatnou věc? Koho urazilo, že jedou z jednoho jádra takhle dlouho? Vy tady z toho děláte hokej... Já mám 8800GT a už rok jsem s ní absolutně spokojenej na 20" LCD i na dřívějším 17" CRT jsem si zatim vše pustil na max. včetně Crysis, tak ať mi DD a další vysvětlí, kde mě nVidia podvedla?
Jinak všude se tu holedbáte nad tím, jak je nVidia špatná protože nemá DX10.1 a je to prej důležitý. K čemu teda? PhysX je nepoužitelná zbytečná, ničemná technologie, protože jí má jen jedna firma ze dvou. Tak v čem je DX10.1 lepší? Napodzim přijde Windows 7 spolu s DX 11 a s ním přijde nová generace nVidií s DX 11...
Tak mi prosím někde někdo napište, kde mě nVidia okrádá a o co jsem tím "přeštítkováním" přišel
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-31 16:40:11
avatar
Prosim Ta, co nam prinieslo 55nm G200? Ty mas asi zalepene oci! Umyval si sa vôbec tento polrok?
Neznámý  2009-01-01 15:10:12

Snížení spotřeby o 25%, a to je dost, a přitom, a to přitom, ještě, zvýšení, výkonu, skoro o 10%, a to je, a to je poměrně, zatraceně, solidní tedy, abych tak, řekl, prostě no!
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-31 13:36:53

presne tak
Jádro G200 55nm si zaslouzí minimalne tu samou pozornost, co RV770. Momentalne bych o vitezi nemluvil
Oboje jsou skvele konkurenceschopne produkty, ktere lze doporucit zakaznikovi, bez nejakych vyhrad
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HYBRID CROSSFIRE 2009-01-01 22:47:20
avatar
Zdravim vsechny DIGI-fajnsmekry, nevedeli by ste mi niekto poradit, ohladom novej zostavy, ktoru by som chcel osadit ATInou rady 4800 a chcel by som ju prevadzkovat v mode podobnemu Hybrid sli, ale manualnom, teda na monior by boli pripojene obe grafiky (interna i externa)no napajaci konektor na externu kartu by bol spinatelny mimo skrynky a pripade startu bez napajania karty by sa nezapla a PC by nabootovalo v PCI-express initiation FAIL MODE teda pod internou kartou(cipom), myslim ze myslienka ako taka to nie je zla, no neviem ako by sa ta externa grafika spravala pri dlhodobom pouzivani, myslite ze by to zvladla ? pripadne nejake navrhy... myslim ze tema je to zoujimava.
DIK
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-01 23:53:36
avatar
osobně s tímto nemám zkušenosti. ale zkus položit svůj dotaz do nějaké čerstvější novinky kde se diskutuje zde již málo kdo chodí a tak šance na radu je poměrně nízká.
Neznámý  2009-01-02 12:22:52

A frajer zase mazal jak namydleny blesk. Muzes dokazat, ze jsi netvrdil, ze NVIDIA nakupovala pameti jednou tak draze jako ATI?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 616x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1384x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1061x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3742x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1449x
Komentářů: 0