NVIDIA hlásí extrémní pokles příjmů a prodejů – o 50%! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 14 leden 2009
altSpolečnost NVIDIA šokovala předběžnými hospodářskými výsledky. Extrémní pokles příjmů i prodejů.

 

 

Hospodářská a finanční krize zasáhla svět, to je zcela jasné. Už několik měsíců společnosti ohlašují poklesy prodejů a příjmů. Například společnost Intel ohlásila v předběžných výsledcích přibližně 25% pokles příjmů, AMD hlásí pokles o přibližně 20-25% a ještě v listopadu hlásila NVIDIA, žejí  odhadem poklesnou příjmy okolo 5%.

  Nutno říci že CEO společnosti NVIDIA se se svými listopadovými 5% opravdu hodně netrefil. Předběžné hospodářské výsledky skutečně nemile překvapily úplně všechny. NVIDIA hlásí pokles příjmů o neuvěřitelných téměř 50%! Jako důvod NVIDIA uvádí pokles poptávky po grafických kartách, které jsou hlavním zdrojem příjmů společnosti NVIDIA. Pokles příjmů společnosti z GPU činil v Q4 výrazných 33%. Prodeje stolních GPU poklesly o 42% ve srovnání s Q3 2008. Právě grafické karty se na silném poklesu příjmů podílejí naprosto drtivě většinovým podílem.

  Čipové sady totiž zůstávají příjmově stejné a další výrazný pokles prodejů NVIDIA čipových sad na AMD platformě vynahradil nárůst čipových sad pro platformu Intel - zejména v souvislosti s GF9300 a GF9400, které se usadily v Apple počítačích. V profesionálním segmentu se dokonce společnosti NVIDIA zadařilo zvýšit příjmy o 31%. Naopak o 48% poklesly příjmy ze spotřebního segmentu - mobilní přístroje i herní konzole (SONY PS3), za což společnost NVIDIA vděčí právě potížím svých partnerů jako je SONY, kteří snižují objednávky.

    Zveřejněná revize příjmů s poklesem o 50% není neočekávané z hlediska poklesu příjmů, to se čekalo, stejně jako u konkurence. Ale o 50%? Tak to je opravdu extrémní a naprosto překvapivý pokles. Celkově je téměř vyloučeno, že by rok 2008 skončil pro společnost NVIDIA ziskově. Zatímco loni zažila NVIDIA pohádkový rok, který byl naprosto nejúspěšnějším v celé historii, tak rok 2008 je téměř jeho pravý opak. Podle pozorovatelů NVIDIA vděčí své situaci zejména grafickým kartám, ve kterých se jí v roce 2008 příliš nedařilo a kromě nepříliš povedených vlastních grafik NVIDAI výrazně podcenila i konkurenční AMD-ATI. NVIDIA tradičně vsadila na high end, jenže v současné situaci právě segment drahých grafických karet zažívá největší pokles prodeje. Navíc konkurenční ATI přišla se strategií mainstreamového čipu i do High endu, což se dnes jeví jako naprosto vynikající strategie. Navíc, když se tento mainstreamový čip společnosti ATI opravdu povedl. Problém je pro NVIDIA i pokles prodejů na mobilním trhu GPU a samozřejmě i problémy s kvalitou svých produktů. Tvrdá konkurence ze strany ATI, která tlačí ceny výkonných grafik výrazně dolů, stlačila i průměrné prodejní ceny grafické karty. A to situaci společnosti NVIDIA a jejím GT200 modelům, které musí konkurovat maisntreamovým RV770, vůbec neulehčilo.

    Finální výsledky NVIDIA uveřejní 10.2.2009 a už dnes je jasné, že tentokrát bude u zelených proti loňskému roku diametrálně odlišná nálada. A to mají ještě horší časy na trhu teprve přijít ....

Zdroj: Xbitlabs, Hexus

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 06:42:47
avatar
čekal jsem propad okolo 30-40%, ale pokud je to 50, tak to aby chlapci a děvčata ze zeleného týmu pořádně šlápli do pedálů! A pokud ne, čeká je velmi rychlý sešup do zapomnění, což by pro nás, spotřebitele, nebylo zrovna dobré.

A jinak je taky vidět, jak moc se povedla řada HD4000 a taky to, že "u červených" začal aspoň trochu fungovat marketing. Teď ještě, aby dotáhli trochu dále podporu vývojářů her (něco jako "červené TWIMTBP") a udrželi nastolený směr vývoje, a nVidia má rázem dlouhodobý a závažný problém.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 08:03:07
avatar
ale prosim ta, nVidia ma nahrabane, z GF8/9 este na dobre dva/tri roky vyvoja. O nu sa bat netreba. Skor ma ale desi situacia okolo PhysX. nVidia tlaci slusne peniaze do toho projektu, ale ako aj no-x poznamenal, SAM API nepretlacis, tak ako skoncilo Glide od 3DFx , na ukor DirectX OpenGL , tak isto skonci aj PhysX, ak ho nVidia neponukne zadarmo ako standard pre vsetky spolocnosti. Toto moze financne znacne "vycucat" nVidiu podobne ako Intela svoje Itanium. NO ale co zmoze pod taktovkou muza, ktory oznacil AMD za nekonkurecnie schopne ci ako to pisal DD davnejsie na jar vlani, ktory velebne hlasa aka je nVidia silna , ze moze bojovat a hadat sa kludne aj s Intelom. Chcelo by si to pan Huang sundat tie ruzove okuliare raz za cas pomaha to
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 10:17:28
avatar
Měl bys rozlišovat dvě věci - disponibilní aktiva a schopnost vyvíjet a uvádět nové technologie. S tím Huangem a způsobem "tlačení" vlastních věcí ale souhlas.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 10:41:16

Spis je cela situace zrala na sundani samotneho Huanga a dosazeni nekoho jineho...
Bude to jeste zajimave sledovat, korn kdyz si uvedomite ze MS vlastne vladne oboum firmam a dokud se nedockame dx11 a jeho pevneho ohlaseni datumu tak se nedockame ani RV870 ani G300 protoze ty karty tu budou zbytecne, maximalne je vypusti mesic ci dva pred vypustenim dx11 ale driv to urco nebude....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 09:19:01

No víš, ono to u AMD bohužel také nebude růžové. I při tom, že poslední jádro je úspěšné a Phenomy II dorazily včas a jsou také dobré, AMD podle smlouvy s Abu-Dabi musí asi 5 let vkládat peníze do společného podníku. Bude to zvětšovat kapitalizaci, ale na dividendy to nechá malo peněz a tak cena akci kvůli kratko- a střednědobým výhledům bude nizká. A to až 5 lét, i v případě celkové technické úspěšnosti. Aby akce AMD začali růst, potřebuje být VELEÚSPĚŠNÁ.
Takže u obou firem je na místě otázka zda-li mají nějaké záruky, aby blbé období přečkali. Mně se zdá, že ano, ale možna je to jenom aberrace kvůli tomu, že se mi chce, aby přežily.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 08:06:20
avatar
Na ten clanok si pametam, az mi to pripomina ze pan Huang oficialne zacal celkovy upadok a seriu zavaznych chybnych rozhodnuti o ktorych hovoria vysledky. Dufam ze to nebude znamenat koniec.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 08:12:16
avatar
v najhosiom pripade ho vymenia, ako spravilo AMD , ked uz islo do tuheho. Ale nemyslim si ze Huang je neschopny, ba prave naopak , ved kam doviedol nVidiu na konci 2007...

Inak povedane, aj majster tesar sa raz utne , skode ze Huang sa uz sekol min 3x za posledny rok
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 08:21:40
avatar
pycha predchadza pad, tu je to jasne ukazane.
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 08:22:13

pred niekolkými mesiacmi boli príspevky plné že AMD krachne a chudák AMD. A teraz prvý príspevok v diskusii a chudák Nvidia ide krachnúť!! kua ako rýchlo to ide. o pol roka bude krachovať možno pre zmenu intel(to asi ťažko)...
Ale je pravda že najhoršie časy pre Nvidia ešte prídu ak nemá niečo lacné a rýchle v rukáve a veľmi rýchlo to neuvedie.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 08:31:16
avatar
nemyslim, si . GT212 bude pre nV dojna krava (nieco ako G92 za svojej slavy, high-end za cenu mainstreamu), ak bude mat parametre ake ma mat. 960 (??) shaderov od ATi na RV790 (??) bude trosku malo pre tento rok
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 10:14:14
avatar
technická: nikde jsem o krachu nic nepsal. Napsal jsem jen to, že nVidii hrozí vážné problémy, když nebude nic dělat.
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 21:29:44
avatar
nemyslím si že by hrozil krach a totální zánik těchto monster v teto dobe...
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 09:02:14
avatar
Já si myslím, že by mělo několik lidí z vedení zelených odejít. Je na to nejvyšší čas. Když byla tato situace u červených, taky došlo na škatule škatule hejbejte se a vyměnilo se celé vedení. To samo se dělo na procesorovým poli, když jsme si po čtyřech letech vlády Hectora Ruize už všichni přáli, aby už konečně byl odejít. Trvalo to ještě další rok a za tu dobu někteří už AMD pohřbili. A po změně vedení kde jsou, no?
Ne, že by ti lidé byli ve svém oboru a vtom co dělají diletanti, ale dlouhodobé sezení na jednom místě přináší provozní slepotu.

edit: Několik pracovních telefonátu, několikrát mi tu prošel šéf, v halo impulzovi vyhrala kuchařka 240 litrů a zjistil jsem, že comment jsem psal po kouskách 3/4 hodiny. Někteří už to napsali na de mnou.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 16:35:25
avatar
jenze Ruiz byl neschopny celkove..nvidia s huangem zazila nejlepsi rok v jeji historii..
Neznámý  2009-01-14 19:19:47

Se vsim souhlas. Ale na druhou stranu, rada HD4xxx vznikla za jeho veleni. Na treti stranu je otazka, jestli vubec nejak promluvil do jejiho vyvoje.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 19:45:39

No ja nevim, myslim, ze neschopny celkove je silny slovo. podepsalo se na nem to, ze byl vzdycky na servery. Zanedbal dost podstatne zbytek, na druhou stranu urcite vsechno nerozhodoval sam. A v serverovy oblasti ma AMD silne zastoupeni, coz je i jeho zasluha.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 20:29:33
avatar
Kdyby Ruiz byl neschopný, myje v mekáči nádobí. Ruiz byl velmi schopný, pracovitý a proto se stal tím, kým se stál. Ovšem nebyl to vizionář stylu Sanderse, Gattese, Jobse nebo Moora.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 22:16:56
avatar
neschopny ve vedeni firmy samozrejme..co se tyce jeho oboru tak je velmi schopny o tom nepochybuju, ale vest firmu proste neumi.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 88 2009-01-14 09:04:39
avatar
lide budou spise resit existencni problemy nez hw. ten je dnes dobry, mame dobre produkty - jak ati , nvidia, atd., ale zaroven i mame kunzumni, lehke, vetsinou kratke hry (nektere pusobi jako prezentace enginu). dnes se spis meri,nastavuje,testuje nez hraje a predhani se komu to lip pobezi na tom kterem marketingove ovinutem systemu. hry s cilene spatnymi kody davaji moznost lepe prodavat hardware.
mam 2x gtx260, poradnou lcd tv a k cemu to je? vybral sem si par her z minulosti po soucasnost, dohral je a rozprodam to. radeji du ven, cvicit, apod. pred 10 lety sem byl u pc peceny vareny, hry byly originalni a ja nechapal, ze cas se da vyuzit uplne jinak a lepe.
Jina vec je, ze dd ma nadseni z testovani novych technologii a je to jeho konicek. jenze dnes je trh prakticky vseho zabalen do reklamy, bezny clovek tezko pozna podplacene a nepodplacene weby a bez reklamy se fungovat v dnesni spolecnosti skoro neda, ale presto se to tusim napr. wikipedii povedlo.
A dnesni ekonomicka (politicka) krize je jen pocatecni zamlzeny odraz spolecnosti ve ktere zijeme.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 09:28:25

Během posledních 3 měsíců NVDA poklesly o 1%, INTC(intel) o 14, AMD o 43%. Takže možná, že "Tvrdá konkurence ze strany ATI, která tlačí ceny výkonných grafik výrazně dolů", je příliš tvrda na samotné AMD.
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=amd
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 09:45:11

Hlavne ten pokles prijmu!!! je oproti Q32008. pockal bych na nejake auditovane oznameni hospodarskych vysledku, tohle je jedna pani povidala.
Neznámý  2009-01-14 10:13:48

To mas pravdu, ale otazka je co to znamena. Kdyz vezmu cely rok, tak je to zase jinde. Jinak ke krachu ma NVIDIA urcite dal nez melo AMD. Tam musel vstoupit partner a prinest finance.
To ze KAZDA takovato firma se nyni nachazi v propadech prijmu je snad vsem jasne. Ja bych pockal jak dopadnou fiskalni uzaverky vsech firem a hlavne jaka situace bude v srpnu. A to plati pro vsechna odvetvi. Dnes kdy se zastavuji tovarny i na nekolik dni v tydnu je otazka co bude.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 09:28:02

"Ja bych pockal ... hlavne jaka situace bude v srpnu."
Dovolím si černý vtip: Doufám, že na pole grafik bude aspoň nějaká situace.
Rusko kvuli vytunelovaným Putiným a spol. naftařským společnostem nemůže produkovat plýn, začínáme topit elektřinou, továrny stojí, energosíť krachuje, panika, masový nákup všeho v obchodech, hlad, není čím orat a sít (palivo protopily a koně nejsou), větší hlad...
A kdo z nás v srpnu bude 16 hodin denně sklízet řepu u sedláka za jidlo a bydlo, bude štastný.
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A je to tady 2009-01-14 09:29:02

Tak konečně ta NVIDIA zkrachuje. Jenom brzdila svými zastaralými chipy vývoj a svými neklostmi brzdila pořádné spoleřčnosti.
roman63 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 09:40:57

Citace:
Tak konečně ta NVIDIA zkrachuje. Jenom brzdila svými zastaralými chipy vývoj a svými neklostmi brzdila pořádné spoleřčnosti.
Sice jsi napsal pitomost, ale uvidíme, kolik palečků nahoru dostaneš.
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 09:47:03

Ano. Omlouvám se za překlep. Ne spoleřčnosti, ale společnosti. Díky za upozornění.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 11:05:27
avatar
No tak ještě ty neklostmi a bude to OK.
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 11:40:22

Ach jo. Až se naučím pořádně psát a číst, to bude svátek. Tak ty neklostmi přeložím na nekalosti . Tím jsem myslel známé podvody s ovladači apod.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 10:51:07

To je divny(pro mene chapave ironicky mysleno) ze tu jsou normalni ctenari vid....
Ono kazdy kdo obcas nesouhlasi s nV nemusi hned byt fanAtikem.... Samozrejme to plati i naopak, resp. ve vsem....
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 18:08:16

ale nejvic me dostava jak ty dostanes 7 zapornych palcu a pritom jsi skoro nic nerekl
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 13:18:07

Možná, právě za to.
Ale s těmi záporními body je to opravdu záhada. Dá se je dostat i za překlad informace z nějakého sajtu s odkazem na něj, nebo tady za větu "Ono kazdy kdo obcas nesouhlasi s nV nemusi hned byt fanAtikem...." od MadMaxII...
Co si myslí autor takového minusu? Myslí vůbec? Aspoň občas? Byl by toho schopný v extremálních podmínkách, ohrožující jeho život? Záporné body pro tento přispěvek, samozřejmě, znamenají odpověď "ne" na tyto otázky :-)
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:53:01

co je tohle za debila?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 09:40:37

To byl pokus o vtip. Ano, neúspěšný. Ale slušný, na rozdíl od tvého přispěvku.
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 09:44:21

A co GeForce GTX 295. To bude asi hřebíček do rakve. Proti Radeonu HD 4870 X2 zastaralé drahé jádra. Jsem zvědav, až je DD otestuje jak dostane na frak.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 09:52:20
avatar
neradil, dúfam, že si ironický, lebo v tomto momente to neviem určiť
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 11:05:22

eXistenZ: co ti není jasné? G2OOb jsou veliké a tudíž i podstatně dražší než RV 700. A když se prodávají za podobnou cenu, musí NVIDIA zákonitě zkrachovat. Vždyť to je v článku v podstatě napsané. A ne jen tady, ale i v příspěvcích se to dozvíš. A 50% je jasných. To se blíží konec, v dnešní krizi.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 11:46:14

No jasne je jedno. Mel by jsi rozsirit svuj obzor odkud cerpas sve nazory. Protoze v zasade tvrdis nesmysly.
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 12:59:58

A byl by jsi tak hodný a poradil mi nějaké
dobré zdroje? Díky.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:22:32

Tak ted uz netusim, jestli je to vazne nebo ne?... Pro pripad, ze ano: seznam a zadat slova recenze+HD4870X2 nebo GTX295. Pak si to projit a udelat si nazor.
Neznámý  2009-01-14 19:22:53

On a nazor?!?!?!?!?!
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 10:18:32

Ale ty recenze jsem tady četl. A z nich jsem pochopil, že NVIDIA teď dělá jeden přehmat za duhým a jejich karty jsou nevýhodné. Ty by si koupil jenom blázen nebo zelený zaslepenec. Nevím co je na tom k divení.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 10:44:23

Recenze = mnozne cislo, pokud mozno diverzifikovat zdroje, pak si udelat nazor. Pokud se hodlas ridit pouze jednim nazorem, je to tva vec, ale tezko pak muzes mluvit o objektivite tohoto nazoru.
Neznámý  2009-01-15 10:59:40

Tak nam prosiiiiiim napis, v cem jsou ty karty NVIDIE tak strasne nevyhodne.
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 11:09:53

Copak ty nečteš testy a komentáře . Já si myslí , že to DD pěkně hodnotí.
Neznámý  2009-01-15 11:25:13

Prave ze ctu testy i komentare. A vychazi me z toho, ze AMD/ATI a NVIDIA maji dnes ve vsech segmentech vyrovnane karty. Nebo mas jiny nazor?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 12:07:38
avatar
Ne DD nemá jiný názor, snad jen to, že poměr cena-výkon, který DD miluje a nijak se tím netají, vychází i dnes pro ATI většinou krapet lépe. To jen aby se předešlo nějakým flame. Za DDho mluví jen DD ;)
Neznámý  2009-01-15 12:10:27

Ja take nemluvim o DD testech a DD komentarich. Asi tak, no.
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 13:19:48

No já si myslím, že nyní má lepší poměr cena/výkon ATI. A u procesorů AMD. Ale zase nejsem takový expert, abych se proto do krve hádal. Stejně momentálně nemám ani na jedno :-(.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 11:56:23
avatar
mal by si viacej citat a menej si domyslat
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 21:37:34
avatar
ale kulovíííííííí krachovat se nebude...proste ne.. americkej GM uz mel taky zkrachovat a stejne nic, je tam dosazenej "director" a kdyby to slo prece jen do kytek, tak to odkoupi jina firma za smesnou castku, ktera ma prostredky to zase zvednout...stejny to bude i tady a hlavne krach zatim fakt nehrozí
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 09:48:04

Nutně nemusí. Tady většina lidí se dívají na věc příliš technicky. Cena výroby produktu jen málo zavisí na technologie výroby. Neporovnatelně více záleží na technologie řízení firmy. Jeden blbec ve vedení dokáže napáchat neporovnatelně více škod, než i chybné technořešení. A opravovat, nebo ještě hůř, předjímat tyto škody je o moc těžší. A co budeme si namlouvat, ani POJMENOVAT škodu, způsobenou vedením občas dlouho nejde.
Takže doopravdy porovnávat cenu výroby nemůžeme, nevidíme totíž ty nejdůležitější faktory.
Neznámý  2009-01-15 10:14:03

No tady alespon castecne zalezi na cene vyroby, cene za vyvoj, cene za "uspesnost na trhu", cene kterou nastavila konkurence.
Ale kdyz se podivam co delaji s cenama producenti ropy, tak se me chce blejt. Je to jen a jen spekulativni cena a nic jineho. Jak jinak je mozne, ze jednou je cena 150$ a ted 30-40$.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 13:26:52

1. A na čem záleží cena vývoje? Z 99% na kvalitě řízení.
2. Co znamená "spekulativní cena"? Předpokládá, že někdo nakupuje zboží jen aby ho hned prodal dále, anebo pozdržel u sebe a prodal potom s cíli zisku. To se ale vůbec nevztahuje na ropu. U ní pád ceny je prostě proto, že teď je krize a vyrábí se méně, a proto je menší spotřeba. Nabídka naopak, vyrostla, protože během doby vyšších cen (kvůli ekonomickému boomu, který polykal stále více paliva) vyrobci zvýšily výrobu. Pád poptávky a růst nabídky vede ke snižovaní ceny. A to snižování nemusí být uměrné. Takže žádná spekulace, poctiva krize převýroby. Bankovní krize, ta ano, má původem spekulaci, ale my mluvíme o jinem, že?
Neznámý  2009-01-15 13:50:45

No slovo spekulativni mozna nebylo nejlepsi ale za ostatnim si stojim. Kdyby se stejne chovaly vyrobci gk, tak v lete staly grafiky taky 5x tolik co dnes? To asi ne. Proste VYROBCI zbozi maji nejakou marzi, v ramci oboru plus minus stejnou. Ta se obcas treba zvysi, pokud zrovna nema konkurence protizbran. Jine firmy (jako nase treba) zase maji nejakou hodnotu lidske prace ktgerou prodavaji za plus minus porad stejne.
Ale proste producenti ropy nejsou VYROBCI, jsou to prachsprosti "zlodeji". Navic je to kartel jak sfina, ale nikdo na ne nemuze. Kdyt oni jsou schopni treba omezit tezbu aby vznikl nedostatek zasob a aby to vyhnalo cenu nahoru. Ale ted jim kvuli krizi doslo. Pral bych si aby to trvalo co nejdele. Tim nemyslim krizi jako takovou, ale malou poptavkou po tom jejich cernem zlate.

EDIT: Cena vyvoje je plus minus porad stejna. Samozrejme se muze promitnout kvalita rizeni kde se usetri napriklad na nevyuzitych lidskych zdrojich a podobne, ale prevazna vetsina nakladu je proste plus minus dana a s tim se nehne.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 10:59:12

Jsem naprosto přesvědčený o tom, že nové grafické karty se neprodávají ani tak z důvodu hospodářské recese ale proto, že není kloudně co hrát. Kolik stejně pěkných her (myslím grafická a fyzikální stránka) vzniklo od vydání Crysis? ...Pokud Nvidia a Ati nezačnou více podporovat vývojáře ...klidně bych zatížil prodej nového železa jakousi herní přirážkou, která by šla přímo vývojářům, bude situace ještě horší. Na zábavu se totiž vždycky nějak prachy seženou ...ale stejně si myslím, že to nakonec svedou na ekonomickou krizi....skutečná krize je ale v herní branži ..tj. jedna sračka za druhou až na pár čestných výjimek.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 11:33:07
avatar
no za poslednu dobu ma zaujal iba vegas2 a cod4..inak hravam stale half life 1 a medal of honor allied assault..mas pravdu,s hrami je to biedne.raz som videl graf kde bolo vyratane z ceny hry kolko ide naozaj vyvojovemu tymu..no bolo to tusim menej ako 15percent
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 16:41:26
avatar
souhlas..driv sem kvuli hram kupoval novou kartu kazdou novou generaci, protoze ty novy hry to potrebovaly pokud sem chtel hrat ve slusnym rozliseni a detaily. ted ti ale na hrani porad staci stara 8800GTX.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 09:55:48

Na jaře s hrami to bylo totéž, karty byly o moc horší, ale karty se kupovaly. Takže to důvodem nebude.
Mimochodem, docela zajímavé, že o nejprodávanější hře v dějínách, která právě teď je na pultech, na těchto stránkách není ani zmínka. (nejaký "Guitar hero" nebo tak nějak)
Tady jsou lidí, které hrají jen určité žanry, a to také v dost malá variacích. Jsou jiné žanry, ve kterých se něco děje, ale my tam prostě nevidíme, protože nás ta témata nezajímají. Ale my - nejsme jediní, ani nejdůležitější nejsme, i když 99% si myslí opak. ... Teď tady bude minusů uražených ješitností!
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ?? 2009-01-14 12:43:30
avatar
Jen tak mimo soudek, kolik přibližně vydrží HT (jen orientačně) na desce s AM2 ???
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:03:52

1100MHz. Možná.
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:23:54
avatar
Takže 1100 max
??
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:31:01
avatar
Vůbec, já mám i 1200MHz stabilně. Podle mě je to tak max těch 1200. Záleží na desce. Jde i víc, ale běžně je to max.
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:36:30
avatar
Akorát sem se kouk na tvoji konfiguraci. Máš dobrou desku na to jaky máš CPU. Jak seš stím spokojenej ? Vyplatí se to koupit desku s AM2+ na CPU s AM2 ?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konfigurace 2009-01-14 21:56:08
avatar
Já jsem s tím spokojen nadmíru, procesor mě stál asi 1600,- a deska 2000,-, oboje nové. Vzhledem k tomu, že deska je v podstatě "high-end", není co řešit. A právě díky desce mohu uvažovat o tom, že bych při zajímavé ceně koupil Phenom II 920, který mi přijde vhodný pro další upgrade. To ale až tak za půl roku. Teď mě nic netíží. Tka vyplatí se koupit desku AM2+, protože desky AM2 se už moc neprodávají a AM2+ nabízí za stejné nebo nižší peníze lepší vše
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:39:59
avatar
Se hlavně bojim abych to neupek. Kdybych dal HT na 1120 MHz.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 14:06:16
avatar
rychlost ht neni důležitá, mezi 600, 800, 1000mhz není prakticky rozdíl, nevim jestli 4 jádro na tom něco mění ale pro 2 jádra je vyšší ht zbytečný
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 15:02:10
avatar
Pokud dám HT 800Mhz nebo 1000Mhz tak to na výkonu nic nezmění ?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 21:51:55
avatar
Tak "nic" se říci nedá, ale výsledek je neměřitelný. ;)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 21:51:13
avatar
Tak taktováním nic neupečeš, to si buď jistý. Maximálně to nenaběhne a pomůže "Clear CMOS" nebo se to kousne, restartuje a samo to vyresetuje nastavení. Jak píše cch, frekvence HT dává výkon minimální. Jestli 1100 nebo 1000 je jedno. HT spíš limituje přetaktování, takže při přetaktování se snižuje na 4x (800) nebo míň.
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:26:37
avatar
Pak mam jeste jeden problém, nemůžu aktualizovat bios. Když si stáhnu novější verzi a dám ji na flash, v biosu nastavim bootovani z flashe misto z HDD dam restar a nic. Prosím poradte nekdo.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 14:11:28
avatar
musíš vytvořit bootovací flešku, pak do ní nahrát bios a pak můžeš flešovat
edit: něco je tadyOdkaz
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 14:55:38
avatar
dik
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 13:21:01

ono nebejt Ati HD4800 rady mozna by to nebylo tak strasny. Ale ani chip. sady nejsou zadnej luxus a AMD nebo intel si vyrobi vlastni lepsi. Nj nastanou jim horsi casy.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 17:22:16
avatar
Majú za minulý rok našetrené, to prežijú v pohode
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 18:22:09
avatar
no to je teda haluz...nvidia o 50% pokles...neco sem cekal ale tolik teda ne....
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 18:30:20
avatar
mno tak co cekali? lidi nejsou zas az tak blbi a kupovat si 2 roky stary jadro s drobnyma kosmetickyma upravama ocividne nechteji..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 19:36:35

No ocividne to ale stale chce vice lidi nez moderni jadro ATi. Prosimte to je nejaky argument pro koupi ci nekoupi? Jestli je to jadro stare nebo ne? Kdy tady z toho konecne vyrostete?
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-14 21:43:50
avatar
to je otazka jestli stary nebo novy...samozrejme zakaznikovy jde o vykon, cenu, funkce...a to posledni zminovane se muze lisit se starim jadra..nekomu to nevadi nekomu jo ale ve vysledku si kazdy vybere podle sebe a vlastnich argumentu...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1251x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1653x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3796x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1478x
Komentářů: 0