NVIDIA objednala 10 000 120Hz monitorů – 3D NVIDIA je drahá Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 19 leden 2009
altNVIDIA nedávno světu oficiálně ukázala své 3D brýle. Ty samotné stojí 199 dolarů, což je jen jedna z nevýhod této technologie …

 

 

  Další nevýhodou této technologie je potřeba 120Hz monitorů a těch není na trhu dostatek. Tím samozřejmě NVIDIA přichází o možnost svou technologii účelně propagovat a rozšiřovat. NVIDIA tedy ve snaze podpořit svůj 3D produkt, objednala u Samsungu 10 000 120Hz monitorů. Bohužel i tak zůstávají další nevýhody tohoto zajímavého pohledu na hry, který nám NVIDIA nabízí.

  V současné době totiž neexistuje větší než 22" 3D počítačový monitor. Navíc jeho cena, navzdory dřívějším slibům společnosti NVIDIA, kdy slibovala zhruba jen o 10-15% vyšší ceny než u běžných 22" LCD, je téměř dvojnásobná.

  Zkrátka a dobře, 3D NVIDIA je velmi drahá záležitost a to, zda se vám bude výsledný obraz líbit, nebo zda vůbec bude u všech her fungovat, je samozřejmě věc nejistá. Navíc neexistence větších jak 22" LCD 120Hz skutečně nepotěší. Asi těžko budete přesvědčovat majetnější zákazníky, kteří na pořízení 3D NVIDIA mají, aby si místo svých velkých 24-30" LCD pořídili znovu malý 22" panel a to včetně investice do grafické karty NVIDIA, protože ji zdaleka všichni potencionální kupci NVIDIA 3D mají. Samotné nevýhody má i technologie aktivních brýlí, která se nejeví dlouhodobě perspektivní a v současnosti se od ní pomalu ustupuje. Za nepodstatnější nevýhodu však osobně považuji skutečně nepřiměřeně vysokou cenu jak brýlí tak malých 22" panelů. S tím by NVIDIA uspěla tak před 2 lety, ale ne dnes, když 199 dolarů nestojí ani samotná grafika, která dnes zvládne všechny hry na plné detaily ve 22", třeba Radeon HD 4850 - na které navíc NVIDIA 3D nefunguje. Když už chtít 199 dolarů za 3D brýle, proč je ještě omezovat pro NVIDIA grafické karty - vzhledem k tomu, že celá věc je softwarová záležitost, neexistuje technicky důvod, prč by to na ATI nejelo. Samozřejmě pokud by byl ze strany zájem a pokud by se NVIDIA 3D technologie jevila jako perspektivní. Kromě toho by možná při podpoře obou výrobců grafik mohla na trh přijít další výrobce 3D brýlí a jejich cena by mohla náležitě klesnout. Bohužel tohle jsou jen teoretické úvahy a obávám se, že 3D technologie je stále v plenkách a technické řešení jak jej zvolila NVIDIA nemusí být to nejlepší a nemusí být v souladu s plány ATI i Intelu, kteří mají ohledně 3D také své aktivity a tak jej nemusí podpořit - těžko se to ale srovnává, když jediná NVIDIA ho zatím v současné podobě představila. Situace na poli LCD panelů také nemluví ve prospěch rychlého rozšiřování 3D a je vůbec otázka, zda to v současné podobě není náhodou slepá větev vývoje a zda se nemá tato technologie vyvíjet jiným směrem, například bez nutnosti nějakých 3D brýlí ...

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 19:30:10
avatar
Tohle je blbost stejne jako cela 3D "realita". Hry by mely zustat navzdy tak jak je zname tedka. Urcite to neni dobre pro oci, zabira to na mozek a kdovi jake vedlejsi ucinky se casem projevi.

aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 19:37:10
avatar
no já si hlavně myslím že ani 3D ani nějaká fyzika mizerný herní nápět a nudnou hru nevylepší - tam by se mělo zapracovat
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 19:44:23
avatar
najednou nepotrebujeme technicky pokrok, ale herni napln? a co ze si to psal u nedavneho clanku o konzolich? si nejak asi spatne vzpominam...kam vitr tam plast?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 20:13:49
avatar
v první řadě potřebujeme zajímavé hry, u tkerých by stálo za to zabývat se techncickým vývojem .... obojí by myslím hodně ulečilo, kdyby existovala jediná herní platforma ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 21:50:25
avatar
bohuzel na konzole vychazeji zajimavejsi hry...a kdyz uz se nektera z nich docka pc konverze, tak je s peknym zpozdenim...
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 08:37:12
avatar
... a s pěkným zprzněním
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 08:44:12
avatar
to zas zalezi jak u ktere..treba mirrors edge je povedena konverze, prvni gears of war a fable take a snad stejne dobre dopadnou i jejich druhe dily (jestli se jich na pc take dockame)
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Toto je demagogia 2009-01-20 11:30:08
avatar
"no já si hlavně myslím že ani 3D ani nějaká fyzika mizerný herní nápět a nudnou hru nevylepší - tam by se mělo zapracovat"

Zaiste. To vsak ale nevylepsi ani rychla grafika, cpu, ci viac pamati. :-) Taketo argumenty su mimo misu a trochu sa obavam, ze su v clanku i tu v komentaroch spomenute skutocne hlavne preto, ze ide o NVIDIu. ;-) Nic podobne o nevylepseni mizerneho nametu DX 10.1 som tu necital. :-) Prave pre toto ta DD maju za zaujateho. V forme volenia toho "ako" pises o veciach v zavislosti na tom ci ide o NVIDIA produkt, alebo ATI. ;-)
Neznámý  2009-01-20 11:54:27

Presne tak. K tomu neni co dodat, jen snad podpis.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 16:16:45
avatar
DX10.1 je vylepsene a optimalizovane DX10.0. Co je na nem mizerneho, snad jen to ze jej Nvidia uz rok a pul nebyla schopna do svych grafik implementovat?

Forma a je dnes velmi důležitá, alespon co se prodeju tyce. Taková cesta na měsíc 3D je max. průměrný film, ale díky 3D se na něj opravdu hezky kouká, takže člověka i baví. Ale nebýt 3D, za poroznost by ani nestál....
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 16:58:10

a naco by to implementovala ked koncom roka je tu DX11? ved DX10.1 je uplna zbytocnost. kolko hier to podporuje? az 1? DX10.1 je mrtve
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 17:44:28
avatar
kdyz se podivam na soucasne hry tak je spise mrtve dx10 celkove..
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2009-01-20 17:10:46
avatar
Precitaj si na co reagujes este raz a poomaly. :-)
YARDA_Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 10:01:03

Souhlasím a navíc ta cena. A pak mám stejně funkční jen jedno oko, tak bych to asi horko těžko využil.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 19:41:28
avatar
22" panel neni malej . Zejména pro někoho jako sem já, kdo přešel ze 17" na 22"
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 07:13:56
avatar
Súhlasím, prechádzal som zo 17´´ CRT na 15´´ CRT (17 K.O.) a pár mesiacov na to na 22´´ LCD...a bol to šok, že keď som sa chcel pozrieť na kraj plochy, musel som otáčať hlavu :-) 22 je, myslím absolútne dostačujúca...teda aspoň pre niekoho, kto sa netopí v peniazoch :-).
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 20:10:47
avatar
prosiiim. odstavce!
a nielen tu, vsade, niektore clanky sa citat proste nedaju.
dakujem
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 21:08:50

Doporučuji si přečíst recenzi na tiscaligames. Tam alespoň píšou o něčem, co si skusili na vlastní oči. Tohle je zase jen jeden z článků uvařených z vody a shazujících cokoliv od Nvidie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 21:26:25
avatar
sorry zkušenosti s tím máme také a říkám narovinu že za 199 dolarů a cenu 3D 22" k tomu, to vážně nestojí ...
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 21:50:35

No, rád si přečtu recenzi. Ale zatím vaše argumenty neberu. Drahé to podle mě není. Brejle stojej pakatel, monitor taky. Kdybych si zrovna nedávno nekoupil novej 22" tak dnes už bych jednoznačně koupil ten 120Hz od Samsungu.
Ono i dnes stojí slušnější monitor od Samsungu kolem 6000, takže ty 2tis. navíc snad už nikoho nevytrhnou.
A stěžovat si na to, že PHYSX a 3DVISION nevylepší hratelnost? Samozřejmě blbá hra zůstane pořád blbou, ale skvělá hra bude ještě lepší .. a o to tady snad jde.

Já si naopak myslím, že těch 22 palců je na hraní a zároveň na práci tak AKORÁT ta správná velikost. A v novějších hrách ani snad není grafická karta, která by svým výkonem ty hry ve 3Dvision utáhla (pro 24 a 30") .. neb jestli jsem to správně pochopil, tak výpočty jsou 2x náročnější.

Co mě VELMI vadí, že je potřeba mít VISTy. To považuji za největší problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 22:09:37
avatar
nesouhlasím ... za ty brejle bych víc jak 1000 korun nedal a jako majitel 27" LCD a High end grafiky bych teda do 22" zpátky nešel ... mám tu jeden záložní a hrát bych na tom nechtěl, je to prťavý ... Mluvím ze zkušenosti.

Takže až bude 3D pro 27" HD monitor a bude fungovat všude a na všem, pak to bude super technologie. V současné podobě to není stále ono.

Počítačový hráč a výkonou DX10 grafikou, který si může dovolit utrati 200 dolarů za brejle a nemá Vista? takovejch exotů moc není
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 22:11:45
avatar
a v cem sou ty visty tak super ze je musi kazdej mit?pouzivam je rok a niceho sem si tedy nevsiml...spise naopak..
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 22:25:25

Mě přijde DD, že tu technologii pomlouváš jenom proto, že jí třeba sám nemůžeš využít. Pokud vím z fotky, tak nosíš brýle, možná kvůli tomu špatně vnímáš 3D obraz. Nejsi spokojený s monitorem o 22" a tak je to hned špatné.
Ale existuje spousta lidí, kteří prostě mají třeba jen 9800GTX+, zrovna by chtěli novej monitor 22" a dají 200 USD za brejle.
To je vážně tragédie. Navíc ta výhoda, že už existují stovky her, kde to FUNGUJE.
U PhysX pořád kritizuješ, že nejsou tituly a tady se holt musí přistoupit ke hledání pseudoproblémů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 22:43:24
avatar
Já ji nepomlouvám! Já jen říkám ja se to má ... mě nevadí, NVIDIA 3D Vision ani v nejmenším, je to zajímavá technologie, ovšem ta cena i to že je to v plenkách to je jasná nevýhoda. Ukaž mi někoho rozumného kdo si ke grafice za 150-199 dolarů koupí za 199 dolarů ještě 3D brejle ... a kdybysi věděl jak to ve skutečnosti funguje, tak bys netvrdil, že to ve stovkách her opravdu použitelně funguje - podpora je něco jiného. Je to zatím v plenkách a nefunguje to všude úplně dobře. Ale to je podle mě ten nejmenší problém ze všech co to má. Cena i to že to není pro každého jsou ty největší a ano osobně bych uvítal neaktivní 3D brýle - Špatně se to s dioptrickými brýlemi používá ... navíc co člověk to jiný dojmy - NVIDIA 3D bude v současné podobě vždy subjektivní

K PhysX se stavím nikoliv vyloženě kriticky ale spíše s výhradami zda je k něčemu třeba proto, že nepřináší vlastně nic nového, co by HAVOK dávno neměl (přes CPU), kdyby Intel měl herní GPU tak už to na GPU jede - nelíbí se mi mrtvý brouk ATI, která čeká, co bude, i dkyž to chápu. Pokud má mít PhysX budoucnost musí být i na ATI a zde se mi nelíbí, že už to na ATI dávno mohlo být, kdyby to NVIDIA nepodmínila CUDA na ATI. PhysX už měl být dávno někde jinde, jenže ona už to zpackala Ageia, dávno před tím než to NVIDIA koupila. Navíc stále zastávám názor, že fyzika je fajn, ale když ty hry dnes stojí herně za starou belu, tak nevím nad čím jásat ... PhysX je to poslední, co dnes potřebujeme ... když se podívám na fyziku třeba ve Flat Out 2 Carnage nebo Crysis apod. tak nevidím žádnou nutnost této technologie navíc v situaci, v jaké se nachází ...
Já osobně považuji PhysX za zbytečné a samotný Havok za přechod k DX11 s fyzikální akcelerací stejnou pro všechny. PhysX mi přijde jako zbytečnost navíc.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 10:15:00

Ahoj, DD.
Prosím, proč si myslíš, že pasivní brýle půjdou líp s obyčejnými? Myslím, že i pasivní i aktivní brýle dobře půjdou s normálními, pokud ovšem designer bude mylset na pohodlí uživatele a ne na to, aby to vypadalo "cool".
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 10:17:23

3D obrázek bude potřebovat 2x výkon. Takže o 9800GTX+ na 22" 3D zapomeň. Jako jsi zapomněl na dvojnásobnou cenu monitoru :-)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 08:45:33
avatar
Koukám, že ses dal opačným směrem než v předešlých měsících. Co komentář, to negace (nejen tady) a ještě ty komentáře jsou často nějak mimo. Vždyť Visty mají DX10, XP ne. DD neříkal, že Visty jsou super, ale že je má ten, co je do her nadšenec a má DX10 grafiku...takže spíše nutnost. Jestli to byla reakce na nějaký jiný příspěvek, tak to tak řaď, jinak to bylo mimo a nepochopil jsem to.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 09:14:29
avatar
znam dost hracu co maj dx10 grafiku a nemaj vistu..zrovna za exoty bych je teda nepovazoval. ja mam visty uz jen kvuli tomu, ze se mi nechce reinstalovavat system, formatovat disk, zas stahovat tunu ovladacu apod..proste DDho tvrzeni, ze kazdy poradny hrac musi mit vista je podle me kravina. uz jen to, ze dx10 nam za celou dobu jeho existence zadny viditelny pokrok neprineslo a i velke firmy jako blizzard nebo monolith se k nemu vyjadruji jako o zbytecnosti neco znamena.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 16:25:20
avatar
Já DX10 grafiku mám a opravdu nevidím jediný důvod, proč bych měl čistě kvůli DX 10 ještě pořizovat Visty. Nutnost to určitě není.
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Autore,budíček 2009-01-20 09:25:33

Ač většinou nezasahuji,teď musím.Bohužel autor zavádí demagogii jednoho trotla jehož jméno se nevyslovuje.,,Pokuď mám něco já,je to nejlepší".Neni.27 palcovka jsou vyhozené peníze.Rozlišení je identické jako u daleko levnějších 24",jediné výhoda větší plochy 27" je snad pouze při pověšení na stěnu...
Dnešní nejprodávanější LCD jsou 22-24".Je na tom něco těžkého pochopit proč nVidia zvolila to co zvolila?Podotýkám nVidia kartu nemám...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 10:01:30
avatar
nvidia nic nezvolila, ona k te technologii potrebuje minimalne 120Hz monitory. jenze jejich vyroba jiz lezi na bedrech vyrobcu lcd panelu...casem se dockame vetsich uhlopricek. 120Hz monitory zcela jiste nahradi dnesni bezna 75/60Hz LCD.

co se tyce 27" LCD, tak ty podle me nejsou moc vyhodne..maji uz moc hruby rastr. 24" s fullHD je takova idealni a kdyz neco vetsiho tak uz bych bral jedine 30" s 2560x1600..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 10:24:39

Pro MAC notebooky už se používají obrazovky s o moc jemnějším zrnem (1920 na 15"). Takže časem se to promítne i na větší nastolní monitory. Jen by mně zajímalo, kdy ta revoluce v rozlíšeních příjde.
Takže to, o čem tady mluvíme, je jen dočasné řešení. Bude jinak a brzo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 10:29:04
avatar
stejne tak jak prijde doba 120Hz LCD za ceny dnesni beznych monitoru...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 23:38:18

To určitě. Jsem si jistý, že vysoka cena tohoto zboží je taková jenom kvůli zatím malému obratu. Technologicky tam není problém.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 21:56:16
avatar
nove lcd monitory se ale rozsiri podle vseho vcelku rychle..vsak teprve nedavno zacala jejich vyroba..nemuzes chtit vsechno hned. podivej se jak dlouho tu je dx10 a stejne zatim nemame zadnou hru, ktera by plne vyuzivala toho rozhrani (je otazka jestli vubec jde tedy nejak lepe vyuzit ). a jak dlouho mame k dispozici 3d stereo od nvidie no?

nvidia se snazi aspon o nejakej pokrok...physx a 3d stereo jsou tomu dukazem..jen je potreba dat tem technologiim trochu casu..oboje technologie muzou byt peknym prinosem a physx ma treba potvrzene mafia 2..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 22:11:09
avatar
Vždyť s tím se snad počítá ...

BTW: mohou být a nemusí být přínosem pro obě tvrzení je dost argumentů. Samozřejmě pohledy se různí ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 00:05:46
avatar
spis pouhe dohady nez argumenty...dneska jsem konecne na steamu dotaha mirrors edge a docela dost me to zaujalo. vic si to rozehraju zitra tak se jeste uvidi.

se zapnutym physx to beha na me sestave bez problemu. samotny physx zatim na hratelnost bohuzel nema zadny vliv (to ale mozna prijde), ale efekty to jsou moc pekne. no aspon to ma ale na vizualni stranku hry vetsi vliv nez zatim predvedene moznosti dx10 ve vsech hrach dohromady.

co se tyce 3d stereo tak tam je to otazka vzdalenejsi budoucnosti..aspon se nvidia snazi delat neco noveho ci spise starou nedokonalou technologie zdokonalit a uvest konecne mezi sirsi hracske publikum.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 09:41:08
avatar
jenom dotaz, co je "3D stereo"???
edit: pokud se bavíme o zobrazení a ne o zvuku!!!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 10:01:07

Najdi si pojem stereo. U zvuku je to stereofonie, u zobrazeni stereoskopie. Predpona stereo neni spjata se zvukem, akorat se to vzilo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 10:02:30
avatar
to 3D zobrazeni..nazyvaji to nejak 3d stereoscopic cosi...zkracene se pouziva 3d stereo..
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 11:44:20
avatar
Jóóó máte pravdu oba, sem po ránu nějak natvrdlej
Ricki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 21:11:05
avatar
Ovšem pánové, takto se sice budete u špatných her pořád nudit, ovšem trojrozměrně.

PS: taky jsem četl, ale tak mu to neber, když ho to baví
oleje [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - o tomto 2009-01-19 22:50:42

ja pouzivam 3d okiliare uz cca 4 roky (edimensional stali cca 3tis.-v podstate to iste co ma teraz Nvidia) a som uplne spokojny. Fungujem na gtx260 a crt 22palcovom. Podarilo sa mi to spojazdnit aj na Viste. (mam 2 booty - xp aj Vista, okrem DOOM3 funguje vsetko) a startujem SYS podla hranej hry. Ak nepouzijem okuliare tak ani hru nehram. Iba ten kto neskusal a nehral na 3d pise ze to je somarina. Viac ako 22p monitor podla mna nie je treba. Ale je pravda, ze 200dolars je trochu vela.
Neznámý  2009-01-20 08:31:05

Zde predkladam potreti svuj nazor a rozhodne to neni pokus o FLAME jak tady porad nekdo argumentuje aby mohl mazat. Takze jeste jednou neni to pokus o FLAME ale muj nazor:

NVIDIA holt neco dela a vrazi dio toho finance, ale jako kazda nova technologie je minimalne na zacatku proste draha. AMD/ATI ma posledni dobou ve zvyku jen cekat az jak to cele dopadne (viz napriklad fyzika pres GPU).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 08:52:59
avatar
Nene, myslím, že tento příspěvek tu zůstane, neb je vhodný k pobavení a i takové jsou potřeba. Aneb jak ta naše nVidia strká peníze do projektů, aby se rozvíjeli technologie (i když už staré pár let), a jak z toho udělat extra naddimenzovanou novinku v IT světě. Stejně, když je to tak super, proč musí nVidia sama od sebe objednávat 10000 monitorů od Samsungu? Když je to tak dobré a na trhu to má úspěch, tak si přece ti lidé sami koupí 22" od Samsungu se 120Hz nebo ne?
EDIT: Jedině, že by teď dávali ke každým brýlím za 199 dolarů i ten monitor
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 09:29:49
avatar
asi s tebou suhlasim

podla mna nvidia strka peniaze do kazdeho projektu len preto aby mohla vyuzit marketing

"sledujte ludia my mame physix, 3D, cuda .. to nema ani intel ani ati ani nikto ... sme naj kupte si nas" alebo nieco podobne

presne tak ako sa pustila do intelu ze su CPU zbytocne a predpovedala ich smrt tak teraz sa podla mna snazi o nieco podobne ... pretlacit aspon trosku na trh nejaku technologiu a potom sa dusovat ze oni to vedia a ostatni nie .. nehladiac na to ze ta technologia je stara uz davno sa pouziva a vobec sa nerozsirila
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 09:45:11
avatar
tym je nVidia znama, ona defacto nic sama navie, tak ako vykradla komplet technologie 3Dfx, Ageia ,tak oprasuje stare patenty, pricom sama nic vyvinut nevie. Ale ten jej uzasny marketing , no co dodat .. .
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 17:07:44

tak to dobre trepes teraz. prva karta s DX10 bola Nvidia s 8800GTX a 8800GTS 640MB. ati ju spravilo neskor. unifikovane shadery spravila nvidia. za to ze ati len dohana a nic nevymysli nezhadzuj nvidiu. ati vyvynula co? vele prd.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 10:04:33
avatar
jde prave o to ze by se to uz mohlo konecne rozsirit...
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:15:55
avatar
ale takymto sposobom ako to robi nvidia uz par rokov sa nic nerozsiri

vsetko co vymylsela funguje len na nvidia kartach a podporu nechce nikomu dat .. vid physix .. uz to mohlo byt rozsirene a funkcnejsie ako havok a teraz 3D zase je to len na jej kartach a este aj na specialnych monitoroch

ako nechem nikomu radit ale moj nazor je ... 5000 grafika 5000 okuliare 6000+ monitor ... trosku draha zabava

pokial by to bolo funkcne na klasickych monitoroch tak by to take drasticke nebolo a dost by pomohlo ak by to podporovala aj ati to by boli naklady len na okuliare a ovela lahsie by sa to rozsirilo

ale nvidia sa hra stale na highend spolocnost a robi v poslednej dobe moc drahe veci
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:22:42
avatar
chapes ze to na klasickych monitorech funkcni byt nemuze???pro lidskej zrak je prijatelna u lcd az frekvence 60Hz (u crt byla minimalne 85, lepsi 100). a vzledem k tomu ze mas oci dve, tak se ta frekvenci deli dvema..proto potrebujes 120Hz monitory.

physx nvidia nabizela ati...ati ho odmitla.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 22:11:04
avatar
ale 3d funguje aj bez aktivnych okuliarov a kedze lcd a crt obnovovacia frekvencia nema spolu nic spolocne tak tych 120Hz je diskutabilnych .. a navzse som niekde cital ze aj ati sa zaobera 3D a nepotrebuje k tomu 120Hz ani aktivne okuliare ... toto co prevadzkuje nvidia je stary koncept

jj nvidia nabizela physix ati ale len s cuda pritom to mohlo fungovat bez

pre mna bude podstatna jedina vec .. ked sa konecne ty packali dohodnu na nejakom standarde lebo takto sa budu neustale robit dx9 hry kedze kazda platforma si preferuje svoje ... jedny maju physix druhy nie dx10 dx10.1 3D havok cuda a ktovie co este vymyslia

.. keby som bol vyvojar hier ja tak by som ich poslal kone past .. podstatna je fakt len optimalizacia ... sak si predstav kolko je to prace optimalizovat hru na obe platformi

potom sa cudujeme ked ma hra slaby pribeh ma plno bugov a hratelnost 4 hodiny ... to je presne kvoli tymto problemom .. kazdy sa hra na svojom piesocku a nic nieje standardizovane
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 22:38:09
avatar
ja kdybych byl vyvojar tak delam hry na konzole jasne dany HW ma podstatne vyhody pri vyvoji

jediny o cem sem slysel pri pouziti 3D s ati bylo to s firmou IZ3D. jenze tam je to v rezii prave te firmy a ne ati, a to reseni funguje stejne dobre i s nvidia kartami. jenze u tohodle reseni musis mit primo specialni monitor od iz3d. u reseni nvidie ti staci jakykoli lcd s 120Hz a tech tu budeme mit v brzke dobe velke mnozstvi a do konce roku by mohli v pohode nahradit dnesni lcd.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 07:23:54

vsetko co vymylsela funguje len na nvidia kartach a podporu nechce nikomu dat .. vid physix ..

tak toto je pekna blbost... !! nVidia poukala physX AMD (a nie som si isty, ci to nebolo aj bezplatne.. pod podmienkou, ze daju aj Cuda na radeony), ale AMD odmietla.... AMD totiz este sama nevie, co chce.. preto radsej v tomto smere nerobi nic...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 09:58:47

HWSpeedy dal do plena svuj nazor na vec. Ty? Pokus o zesmesneni. Argumenty na vyvraceni ci do diskuze zadne. Uroven? Nula. Tak nejak jsem od tebe cekal vic.
Neznámý  2009-01-20 11:17:40

Kdyz odhlidnu od toho, ze tvuj kamarad uz stejny prispevek 2x smazal (nikdo nevi proc) tak co je na tom k pobaveni? Pripomina to chovani nadcloveka s rozumem 5 leteho decka.
Dicorion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Marketing 2009-01-20 09:37:59
avatar
Celé je to jen o prezentaci nVidie jako inovativní firmy. Proč ne? Já bych si to osobně nikdy nekoupil.
Ale připojuji se k několika zde zmíněným názorům, že 22" monitor není vůbec malý. Záleží kdo a jak u PC (monitoru) sedí a co na něm dělá. I na 22" monitoru si člověk může všechny hry užít. Jestli i s brýlemi v 3D fakt netuším...
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - E-Dimensional 2009-01-20 11:06:13
avatar
Mal som to (ked som mal este CRT). Ako technologicka hracka je to super a tiez dobre na predvedenie "kamosom", ale to je asi tak vsetko. Vyrazit viac nez 120Hz i z kvalitneho CRT neurobis nad nejakych 1024x768 a vysledok je potom nekvalitny 3D obraz navyse len na "good old VGA" 60Hz, co je pre oci vrazda a skoro by som povedal trestny cin sebeublizovania si. :-)

Okrem toho to nie je uplne "perfect", blizke predmety su trocha rozmazane, najskor vdaka dosvitovosti obrazu urceneho pre druhe oko, nefim.
Neznámý  2009-01-20 12:00:02

No ale 60Hz na CRT je uplne neco jineho nez na LCD. Idealni by bylo kdybys to zkoukl i ted na LCD 120Hz a porovnal. Proste jako kazda nova technologie se to vyviji a budme radi, ze do toho NVIDIA investuje prostredky a cas. Treba se to ukaze jako slepa ulicka, mozna se to vyvine do pouzitelne, rozsirene a tim i lacinejsi formy. Kdo vi? Ale tady plati, ze kdo nic nedela, nic nezkazi.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 11:18:16
avatar
snad si hru radne uzijem i bez nejakych 3D bryli ne???ja osobne bych to teda nekoupil ani za 500,-!!!!
Neznámý  2009-01-20 12:04:44

A tvrdi tady nekdo neco jineho? Myslim ze ne. Pokud bude hra kvalitni tak si ji uzijes, pokud nebude kvalitni tak ne. Pokud to bude hra ve stylu EA NFS z poslednich dilu tak ti nepomuze k vychutnani ani Odkaz
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dufajme 2009-01-20 12:10:08
avatar
Dufam, neviem, nevidel som.

Reagoval som na Olievove:

"ja pouzivam 3d okiliare uz cca 4 roky (edimensional stali cca 3tis.-v podstate to iste co ma teraz Nvidia) a som uplne spokojny. Fungujem na gtx260 a crt 22palcovom"

pretoze s edmiensional mam osobnu skusenost. Je to prima hracka, ale na skutocne hranie v 3D to nie je, pokial si vazis zrak.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 15:24:41

NVidia vymýšlí ptákoviny, místo toho, aby zapracovala na svých grafikách. Myslím, že usiluje o to, dostzat se do černých čísel...

Svět je sice 3D, ale sítnice oka je jenom 2D, takže je naprosto v pořádku že obrazovky jsou jenom 2D.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 17:10:12

a ty vydis 2D? mas len jedno oko? pokial viem ja mam 2 oci a vnimam 3D.
jan.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 15:42:03

3D vnímá mozek, ale oko vidí 2D. A to 3D vnímá mozek, i s jedním okem.
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2009-01-20 17:09:03
avatar
Precitaj si na co reagujes este raz a poooomaly. :-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1301x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1683x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1219x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3805x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1479x
Komentářů: 0