Finální parametry a ceny nových DX11 grafik ATI Radeon HD 5800 - výkon HD 5870! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 10 září 2009
altUž je to venku, mnohé zahraniční weby přišly s informacemi, které jasně pochází z materiálů k novým HD 5800 kartám.

 

Finální parametry, samozřejmě stále neoficiálně, se objevily na webu. Jaké tedy budou první DX11 grafické karty?

22-23.9. AMD oficiálně představí modely Radeon HD 5850 a 5870. Nebudou tak levné, jako HD 4850/4870 při svém uvedení, protože obě karty směřují do vyššího cenového i výkonového segmentu. Je to sice pořád mainstream, ale vyšší mainstream. Název jádra RV870 a HD 5850/5870 berte jako hotovou věc. A jak to bude s parametry?

Už včera jsem vás informoval o tom, že RV870 má v nejšpičkovější variantě 1600SP. To platí. Model HD 5870 bude mít 1600SP a 40nm jádro RV870 pak běží na vysokých 825MHz. Karta má 256bit sběrnici a bude dodávána s 1-2GB GDDR5, které zrychlí na základních 5,2GHz! Propustnost paměti je pak více než 150GB/s. Samotný čip RV870 má 2,1miliardy tranzistorů, což je 2x více než RV790, které má 959 milionů! Spotřeba? TDP karty je stanoveno na 180W v zátěži a v klidu má být 27W, což je 3x méně než u HD4870, která v klidu bere 90W! Výkon HD 5870 bude teoreticky 2x větší než HD 4870, prakticky ale očekávejte napříč aplikacemi a hrami +60% k výkonu HD 4870.

Druhý model HD 5850 nebude mít plnohodnotné jádro RV870. Bude mít „jen“ 1440SP a takt 725MHz. 1GB GDDR5 pamětí jede na 4GHz a propustnost je 136GB/s. TDP karty je 170W a v klidu si vezme 27W, opět méně než současné modely. Výkon této karty lze očekávat zhruba o 20-30% nižší než u HD 5870, tedy nad úrovní HD 4890.

A ceny karet? HD 5870 2GB bude stát 449 dolarů (9500 korun vč. DPH), HD 5870 1GB stojí 399 dolarů (8500 korun vč. DPH). Model HD 5850 1GB vás pak přijde na 299 dolarů (6400 korun vč. DPH). Vydání karet proběhne oficiálně 23.9. v Evropě. Přibližně o měsíc později vyjde TOP model HD 5870 X2 – duální model se dvěma RV870, ten má stát 599 dolarů (12 800 vč. DPH).

Zdroj: Fudzilla.com

 

EDIT: Na internetu se objevil i první údajný náhled na výkon HD 5870 1GB. Berte to jako hodně neoveřené, ale ze zkušenosti je dost možné a pravděpodobné, že tu kartu v Číně skutečně mají. Na čínském serveru se objevila tato čísla:

  • CPU:AMD Phenom II X4 955BE
  • Win 7 RTM
  • VGA:HD5870 1GB


  • Crysis 1900x1200 4AA+16AF DX10 Very High
  • min:30.**
  • avg:43.**
  • max:54.**

Pro srovnání:

Také lapáte po dechu? Říkáte si, je to vůbec možné? Nejste sami, teoreticky to totiž možné je, 1600SP na 825MHz a dvojnásobný počet TMUs(80) by to zvládnout možná mohly podpořené 5,2GHz RAM (HD 4870 má jen 750/3,8GHz, HD 4890 jen 850/3,9GHz - obě jen 800SP/40TMUs). Samozřejmě vypadá to více než velmi dobře, nechce se tomu věřit, také tomu nevěřím, dokud si to za pár týdnů nevyzkouším sám. Myslím, že by nám úplně stačilo, kdyby HD 5870 byla alespoň tak dobrá, jako HD 4870 X2, ale pokud je lepší než CF HD 4890 .... ehm. No zatím jsou to opravdu předběžné nepotvrzené informace a zní to jako hodně velká fantazie než aby to mohla být pravda .... ale to znělo 800SP pro RV770 v HD 4870 taky ...

EDIT2:

Japonsko nechává pozdravovat:

Na internetu se objevují uniknuté snímky z prezentace ATI. Další budou následovat brzy ;). Nejzajímavější je snímek s nárůstem  efektivity, HD 5870 bych viděl 12GFLOPS/W a 8GFLOPs/mm2.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
davmar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 10:56:58

Cca 8500 Kč za HD 5870, no, kdyby si NVidia pospíšila což se asi nestane, tak by cena mohla dolů. Počkám až bude stát 6000 Kč
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:16:09
avatar
musíš brát, že tyhle karty nebudou mít žádnou konkurenci. NVIDIA nemá nic, co by proti tomu mohla postavit.

Horší ale je, že ty karty jsou výrobně dost drahý, 40nm výroba je drahá, 5GHz GDDR5 jsou drahé a navíc lze předpokládat, že po těch kartách bude poptávka a když NV nemá nic, tak prostě cena dolů nepůjde, navíc se určitě budou chtít přiživit i prodejci ...
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:54:24

Ta cena je skutečně úžasná. Když vemu v potaz okolnosti tj. Novinka na trhu,bez konkurence,gigantický výkon. Opravdu amd obdivuju. Jsem si jisty ze kdyby v teto situaci byla nvidia, tak by ceny karet urcite dosahovali na 20 tisic. A však otazka, k čemu takovou kartu? Vždyd dnes stačí na vše i hd3870, takova hd4890 nejni ani vyuzita! Je to docela škoda že zaostalí a předražený vývoj her, nedokáže využít 2 roky staré technologie.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:14:51
avatar
S tou vyuzitelnosti nesouhlasim - ten kdo ma monitor s rozlisenim 1920x1200 a vyssim (2560x1600) tak ten vykon vyuzije - Crysis, ARMA 2, Stalker CS atd.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:28:26

Asi te zklamu ale vlastnim hd3870 a monitor s rozlisenim 1920x1200 a crysis si zahraju na high bez aa, ale to uz pri tak velkym rozlireni ani nevadi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:41:52
avatar
vadí pokud máš hrubší rastr jako já ... já mám 27" 1920x1200 takžke bez AA/AF fakt nehraju ...
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:14:38

Pokud má někdo na takový monitor, tak musí mít i na odpovídající kartu Pokud mam 19" LCD 1280x1024 tak to přežiju i s HD4650 Pro monitory do 1680x1080 je myslím cokoliv od HD4770 použitelné na nejvyšší detaily, takže většinou by se lepší karta nepotřebovala...
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 20:15:23
avatar
Nemachruj...Já hraji na LCD 94..ale radši si jdu zahrát ven..ne jen na Kompu
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:43:11

Narostej souhlas, čekal jsem že cena bude vysoká, ale tohle trošku přepískli!!
Začíná to smrdět praktikama nVidie, ale na druhou stranu vydělávat se musí a když si vemu nástup G200 ceny byly ještě výš.
Tekže se zas tak moc nezlobím Jen jsem doufal že 5850 bude cca 1/2 roku po uvedení kolem 4,5 tisíc. no dobře spíš to bylo zbožné přání..
Že by to G300 změnilo?
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:54:04
avatar
A ja si pockam, az mi OC 4850 prestane vykonove v 1680*1050 stacit, nebo prijdou prvni DX11 gamesy, ktere me budou zajimat. Jine duvody ke koupi nove generace nemam...
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:39:41
avatar
souhlas, taky to vidim ze s nakupem novy karty pockam minimalne do jara, ne-li dele, protoze jedna/dve hry me nedonuti koupit novou predrazenou grafiku, hlavne si jeste pockam na testy, ale myslim ze nejlevnejsi verze planovanejch karet by mela v klidu stacit na vsechny dnesni hry(kdyz pocitam ze Crysis je to nejnarocnejsi na grafiku co jsme zatim videli)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:32:48

Já bych radší koupil nějakou slabší DX11 kartu. Protože mně nejvíc na nich zajímají vypočtové možnosti DX11 a tak proč bych platil 6 tis?
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:02:37
avatar
S temi cenami to prepiskli, doufam ze nvidie prijde s necim povedenym at muzou jit ceny dolu na 6 tacu za vykonnejsi model.

PS: Doufam ze bude co nejdrive soutez
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:13:34
avatar
no přepískly ... 40nm proces je dražší než 55nm, navíc HD 5870 je výrobně dražší grafikou než HD 4870 ... jádro je větší, PCB větší a už na začátku má 1-2GB GDDR, ty jsou taky dražší protože nepoužije 3,8GHz ale 5,2GHz. Cena je tedy podle mě odpovídají, stejně bude nejvýhodnější ten 1GB model a jeho cena je jen o málo vyšší než GTX 285 a výkon úplně jinde ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:47:23
avatar
vykon uplne jinde?ses si tim jisty?videl si uz testy?sam pises, ze bude nekde na HD4890 a kousek nad HD4890 se pohybuje i GTX285. s temi predpovedmi o vykonu trosku brzdi, uz v minulosti ses parkrat mylil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:49:56
avatar
Upřímě si myslím, že ATI by nedávalo ceny, za které by konkurence prodávala podobně výkonné grafiky .... takžke HD 5850 musí být rychlešjí než GTX 285 a HD 5870 musí být alespoń na úrovni HD 4870 X2 ne-li GTX 295. Ano je to optimistické, ale myslím že pořád reálné ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:08:15
avatar
ja myslim ze HD5850 bude opravdu o neco vykonejsi nez GTX285. ale oznaceni, ze ten vykon bude uplne jinde ve me vzbuzuje predstavu, ze bude vykonejsi aspon tak o 50%. a jestli v realu bude mit prinejlepsim 20% navrch, tak to ten vykon uplne jinde neni ceka nas ale asi velmi zajimavy podzim...
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:03:21

2,1 miliardy tranzistorů? Kolik bude mít probůh GT300 od nVidie, když AMD chce razit cestu malých GPU a spojovat je do X2 karet a nVidia chce dělat monolitický obry?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:14:21
avatar
no GT200 má 1,4 miliardy, takže 500mm2 GT300 bude mít určitě přes 3 miliardy.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:42:11
avatar
posledne si rikaval ze mamuti high-end G300 bude mit pres 2mld tranzistoru. zajimave, ze to puvodne ciste mainstream jadro ma pres 2mld take HD5870 moc mainstreamova asi nebude..ostatne i ta delka karty (i kdyz zatim jen sample) na to take moc neukazuje. jinak velikost g300 je znama nebo odhadujes?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:52:26
avatar
HD 5870 je jasně maisntream jak velikost a parametry jádra a grafiky, tak její cena je maisntream - vyšší mainstream, ale pořád mainstream. Tedy HD 5870 1GB, u 2GB už je to cenově nižší high end ... ta hranice mezi těmi segmenty je 399 dolarů. Označení jádra tomu také odpovídá RV je Radeon Value ;) High end se označuje jen Rxxx a toto označení náleží R800 - HD 5870 X2.

Velikost G300 je známá.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:06:06
avatar
a jaka je ta velikost RV870? a ta delka toho samplu mi opravdu neprijde moc mainstreamova..vzdyt je tak dlouha jako hd4870x2. jedine ze by to treba byla prave ta dvoujadrova varianta a druhe jadro je jeste ukryte pod spodnim krytem, ale to mi neprijde moc pravdepodobne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:12:23
avatar
RV870 má kolem 300mm2 - pořád to má mainstreamovou 256bit sběrnici, takžke PCB je sice dlouhé, ale nemá tolik vrstev jako HE.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:14:40
avatar
Takže GTX275 je najednou taky uznaná za mainstream?
V tom případě je podle teba mainstream i GTX285, protože ta je taky pod 399 USD ) Měl by sis ta pravidla ujasnit ) Cenou to myslím nebude )

http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=GTX285&x=19&y=19
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:41:08
avatar
GTX 275 je cenově masintream (tp už je GTX 285 dnes taky) ale návhrem je to pořád High end ... jádro má 476mm2, sběrnice je 448bit a pořád je to vlastně jen socka verze GTX285
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:56:23
avatar
Ano, přesně tak. Návrhem highendová karta je cenově mainstream, nebo-li cenově mainstreamová karta je návrhem highend. Jasné jak facka!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:36:27
avatar
Taky mi to nějak logicky neštymuje
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:50:04

Nic jiného jim nezbylo. ATi je 4870kou donutila z HE udělatat mainstream. je to strašně jednoduché.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:26:04
avatar
stejně si říkam že by chtělo srazit ještě spotřebu v klidu nemužu si pomoct jedna 6 až 7 sice není marná z TDP ale i tak pro někoho komu běží počítač skoro nonstop je to i znat na provoznich nakladech snad udělají 5770 se spotřebou v klidu pod 15w idealně
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 21:01:31
avatar
mně by bohatě stačilo kdyby opravdu dokázali tu spotřebu v klidu srazit na těch 27W, pořád jde o hodně velký skok a ATI by se tak mohla zbavit jednoho ze svých největších nešvarů-vysoká spotřeba a teplota v klidu.
Nevím proč ale osobně těm 27W z nějakého důvodu nevěřím.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-11 00:34:08
avatar
proc ne?gtx275 zere v idle nejakejch 30-40W, tak proc by nemohli zrat nove atiny zhruba stejne?a tdp taky neznamena realnou spotrebu. je to jen teoreticky udaj o tom jake teplo musi chladic za beznych podminek od jadra odvest...uz by ste si to lidi taky mohli zapamatovat
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:28:10
avatar
s cenou to neprepiskli, za kolko kupis dnes 4870x2? a taky vykon cca bude mat 5870 a vyjde podobne draho ale bude mat lepsie provozne vlastnosti. tak jak prepiskli? inak pockajme pol roka na konkurenciu a potom sa uvidi ci ceny pojdu dole
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:43:51
avatar
prepiskli to akorat oproti tomu co se tady ocekavalo. ciste mainstream karty za 6-7k u HD5870 a kolem 5k u HD5850
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:54:11
avatar
pořád nevíme výkon ;) takžke to možná nepřepískli ;) ATI chce být poměrem cena-výkon lepší a ptořebuje získat podíl, takže zbytečně své grafiky předražovat nebude, když si nebude jisté, že poměr cena-výkon a podíl na trhu jí těch 299-449 vynese ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:02:55
avatar
prepisknute je to jen podle toho puvodniho ocekavani, jinak podle vykonu se mi zdaji ceny v celku v pohode.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 21:06:09
avatar
Myslím že se ATI poučila po tom jaké nasadila ceny při uvedení HD4xxx. Svůj podíl na trhu tím nějak extra nezvýšila a dosáhla pouze toho že přinutila Nvidii výrazně slevit. Takže v samotném výsledku na tom prodělala jak Nvidia tak ATI.
Nyní mají po X letech konečně šanci začít vydělávat a evidentně vydělávat chtějí.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:34:06

Myslím, že se to AMD-ATI povedlo a je na světě další výborná generace GK. Ceny snad postupně klesnou. Uvidím s čím přijde Nvidia ...to mlčení není příjemné ..ale jak jsem již psal, o čem se moc nemluví bývá většinou dost dobré (před vydáním 8800 GTX jsem také neměli moc informací a naopak o G200 se vědělo vše a jak to dopadlo...). DD otázečka ... neměla mít dneska Nvidia čistě náhodou také předváděčku pro novináře?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:36:49
avatar
prý měla, nevím, uvidíme zda se něco objeví, třeba ani není mo co prezentovat ;)

Viděl jsem ale teď nějaké zprávy a většinou se hovoří o OpenCL atd. NVIDIA to prostě tlačí na výpočty.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:36:48

Vyšší cena = vyšší seběvědomí.
AMD, já ti to přeju
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:53:13
avatar
Neznáme výkon, navíc AMD chce získat podíl na trhu, takže ty grafiky nebude předražovat ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:06:50

oka, ale když vzpomenu na 4850 za 3.5 K
To byla prostě moc žebrácká cena, na tak výkonou kartu.
Chápu ale, že šlo o podíl na trhu, AMD dle mého obětovala 4xxx řadu.
Ta cena nebyla adekvátní vůči konečně pořádné konkurenceschopnosti této řady.
Můj názor
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:14:16
avatar
jenže tehdy byl u nás dolar za 16 ... a ty karty vycházeli za 259 dolarů za HD 4850 512MB GDDR3 a 299-329 dolarů za 4870 512MB GDDR5. Takže těch 299 za HD 4850 se mi nezdá jako nějaký ulet když uvážíš že to má větší jádro a rychlejší GDDR5 navíc hned 1GB. Výkon HD 5870 je asi o dost větší než rozdíl mezi HD 4850/4870 ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:47:42

DD, než já to po tobě přelouskám
Sorry
edit: pravda, 299 dolarů za 5850 není zas o tolik vyšší, oproti 259 za tehdejší 4850.
Už sem doma
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:48:55
avatar
a ted je dolar za 17,58. To mi nepřijde jako velký rozdil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:10:33
avatar
Jo? HD 4850 vycházela za 249 dolarů - v té době byl dolar za 15,50 dokonce i za 15,00 takžke to bylo 4400 korun vč DPH i míň. Dneska je 249 dolarů při 17,80 rovných 5300 vč DPH. Je to dost co ;)
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:55:08

No nevim jak vy, ale já nakupoval HW když byl dolar za 14Kč Jooooo to byly časy..
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:57:22
avatar
nemyslím si že by byla zas tak vyšší... 4870 taky stála při vydání přes.... 7? a to ji vydala až po nv a jejích GT200, teď to vydává s předstihem tak si to myslím může dovolit....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 17:58:28
avatar
Upřímně řečeno, čekal jsem ceny mnohem vyšší.

Tahle nízké zaváděcí ceny mi signalizují, že AMD už ví, že NV vyjede s něčím velmi výkonným. Kdyby AMD mělo jistotu, že bude mít výkonnostní primát, tak bude 5870 stát 20 tisíc, stejně jako to bylo v době 1950XTX.

Nesmyslné kecy, že AMD nechce vydělávat snad už nespolkne nikdo... nebo je tady snad ještě někdo kdo tomuhle nesmyslu věří?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 19:10:50
avatar
Co tu zase lžeš?

X1950XTX jsem měl jako první v ČR na Odkaz a karta stála přesně 11 500,- vč DPH! 20 000 stály jen předražené NVIDIA grafiky, žádná ATI už dlouho 20 000 a když tak v době, kdy byl dolar u nás za 25 a to už je pěknou řádku let

AMD určitě chce vydělávat jinak by to nedělal, ale zároveň chce mít nejlepší poměr cena-výkon na trhu.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 20:14:58
avatar
To jsi asi zřejmě neměl ale master kartu že...

a nebo Hercules 3D Prophet s čipem Radeon 9700 PRO je velmi dobrá karta. Nic na tom nemůže změnit ani vysoká cena (15 973 Kč s DPH)

http://games.tiscali.cz/hardware/recenze/prophet9700pro/
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 21:14:45

Sorry ale tohle mohu potvrdit ...já si kupoval asi druhý den po vyjití taky X1950XTX od Sapphire a stála 12.100,-Kč. Klidně to doložím dokladem. To byla moje druhá Atina po X800 ..pak jsem měl Nvidia 88000GTX a pak GTX 280. Nyní vážně uvažuji, že další GK bude HD5870...pokud Nvidia nic kloudného a hlavně v dohledné době nepředvede. Dohlednou dobou myslím do konce roku nejdéle do ledna příštího ..pak mě to už nezajímá podobně jako mě přestala zajímat kdysi HD2900XT.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 11:57:53
avatar
jak tak koukam na ten výkon tak mam pocit že todle v zapojení CF se třema jadrama bude vyžadovat nejen kilowatovej zdroj ale tak minimalně core i9 aby se to moc nebrzdilo
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:29:21
avatar
jak na to koukam CF dvou HD5870x2 bude potrebovat minimalne 1,5KW a jak rikas i7 9xx nebo rovnou i9,... Ciste AMD platforma s phenom II x4 stihat urcite nebude a phenom II x6,.. no uvidime

Co se tyce cen, AMD veri ve vykon karet, rychly nastup DX11 a za sucasne absence konkurence chce i vydelavat, coz je vyhledem k jejich postaveni pochopitelne,...

Uvidime co udela s cenama nastup G300, vecsi rozsireni rychlych GDD5 pamati a dalsi postupne odladovan 40nm procesu,...

Co se tyce chlazeni,... udelat vodnika a napojit na ustredni kureni,... po OC to posluzi misto kotle
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:11:06
avatar
A pak že má ATI špatnej marketing. Karty mají být dostupné až koncem října, ale už začátkem září se píše skoro jen o jejích nových DX11 kartách
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TDP 2009-09-10 16:08:12
avatar
Docela mě překvapilo TDP bez zátěže, 27W mi přijde dobrý, nevíte náhodou někdo, jak ne na tom moje aktuální HD2900XT? Myslím, že upgradnout z HD2900XT na HD5870 už stojí za zymyšlení, i když HD2900XT stále dostačuje
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:32:18

už upgrade z 2900 na 4850 byl "akutní"
Výkon ... a ta spotřeba
Borecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 16:11:04
avatar
To rozhodně nebyl Já sám mám HD2900XT a odlédne-li člověk od toho, že poměrně dost topí a hlučí, pak se dá pořád ještě považovat za dostačující (aspoň pro mě), ale tyhle nový karty vypadaj opravdu slibně...a TDP v idle 27W mi připadá skoro až neuvěřitelný po zkušenostech s tou mojí HD2900XT
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:05:03
avatar
Z těch 27W vyplývá, že bude i tiché chlazení ve 2D, super
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:23:14

ale ve 3D ... no počkej
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:00:48
avatar
Tak horší než u HD2900XT to být nemůže, ale ani to mi nevadí, jelikož nasadím sluchátka a slyším jen to co chci ;)
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:24:54

O výkon jsem strach neměl, o ceny ano a mé obavy se naplnily. No nic, nezbývá než počkat na slevy, ale ten výkon proti mé 8800GT je značně vyšší a to mě jako budoucího kupce těší.
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:58:42

Slevy a pak třeba 4890ka nebo uvidíme s čím Ati příde do nižšího segmentu nějaká 5770ka by bodla. A stala by se legendárí - stejnějako 4770 s její nedostupností (snes už se sehnat dá)
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 12:46:38
avatar
Ta cena za 5870 mě opravdu nemile překvapila.Hlavně oproti 5870X2,která má stát "jen" 12500.To už si ty dva tisíce připlatim za X2.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 21:25:33
avatar
No jo, ale co ta spotřeba.... a vůbec zajímalo by mne jestli už mají hoši vyřešený microshuttering....
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ja som spokojny :) 2009-09-10 12:53:39
avatar
ja som spokojny,ak sa vykony potvrdia tak 5850 jasna volba, milo prekvapilo aj 27W v iddle, a tych 170 realne hadam nikdy nedosiahne.

nech je to uz v obchodoch s nejakym peknym tichym chladenim , k tomu I7 (920 or 860) , a mam zas na roky pokoj
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:06:32
avatar
Já jsem též spokojený, už nyní se velice těším, až si své oblíbené UT2004 zahraji na grafice s čipem RV870, který bude v této hře dávat 500 FPS a více. To teprve bude pařba.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:12:42

Mám strach, aby výkon takhle brutální karty zbytečně nesrážely nestíhající procesory. I takový i7 má kolem 50 GFlops a výkon HD 5870 bude na úrovni 2.4 TFlops, tj cca 50x více. Už dříve proběhly testy, jaký vliv má na výkon grafické karty nestíhající procesor. Navíc většina her je optimalizována jakžtakž na dvě jádra, zbytek je víceméně nevyužitý a dvě jádra tuhle kartu určitě nenakrmí (myšleno ve smyslu vlivu na max. FPS) ani v případě, že to bude i7.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:35:38
avatar
Toho se teda nebojím. FullHD monitor (nebo ještě vyšší rozlišení), všechna grafika na to nej a karta se zapotí. Až na strategie CPU (mainstream) sekunduje grafice bez problémů a většinou tě brzdí kartička.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2009-09-10 13:21:32
avatar
To ze vnimame cenovy rozdil mezi HD4xxx a HD5xxx je castecne take tim ze se USD v dobe vyhani HD4xxx pohyboval u 15Kc a dneska je okolo 17,5Kc - tehdy bylo 300USD cca 4500Kc + DPH (celkem cca 5400Kc) a dneska je to 5250 + DPH (celkem cca 6250Kc).
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:48:25

to je cena naše.
Mě by zajímalo jestli kurz ovlivní i vydělečnost AMD.
Nebo jinak, jestli AMD z toho bude mít větší prospěch než u min generace. Tomuhle moc nehovím.
40nm výtěžnost asi taky udělá své
mattoxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 13:48:00
avatar
Urcite to bude zaujimave ak ten vykon je len z polovici pravda,trosku to aj AMD prajem,kedze ich procesory nemozu velmi konkurovat corei7 a teraz uz aj i5,tak nech aspon u grafik sa im podari vytazit co najviac.Osobne si urcite nepobezim kupit hned 5870/5850 ,ale vzhladom na opakujuca sa historiu za rok sa budu predavat 5870 za 100€,ako je to dnes s HD4870.A to uz bude zelena aj pre mna.Momentalne si aj na fullHD monitore vystacim s HD4850
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 16:02:49

5870 za 100dolarů nikdy nebude(možná až ve výprodejích kde bude její koupě holej nesmysl).
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 16:03:54

EDIT: no za 100ojro možná jo
jancula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD5670 2009-09-10 13:55:08

O cipe 5670 alebo ako sa mal volat ani slovo... Ten ma zaujimal najviac. Asi nakoniec len kupim tu 4770 Formulu ;-). Podla toho co vidim je cena dost nadsadena, akurat 5870x2 sa zda byt na 1. pohlad zaujimava... Napr. obrovsky cenovy rozdiel medzi sucasnou 4890 a 5850. No kazdopadne nepozname vykon, uvidime... Este ma zarazila 256 bit zbernica, myslel som, ze ked daju 1600 SP daju aj sirsiu zbernicu. Takto priepustnost 5850 oproti 4890 nenarastie skoro vobec a ani 5870 ju nebude mat nejaku astronomicku. Kazdopadne uvidime, co to spravi s vykonom ...
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - názor - dotaz - teorie:) 2009-09-10 14:03:37
avatar
Vypadá to, že k nám zavítala další podařená řada. Cena je si myslím docela odpovídající, teda vzhledem k tomu, že tu není žádná "pořádná" konkurence(snad to AMD pomůže a trochu se zretíruje ). Až cena klesne o 1-1,5 k, už by se dalo uvažovat o koupi. Ještě by mě zajímalo jestli někdo neví, jaká je délka 5870? Mám 4870TOXIC a v bendě je dost na fest.Dost lidí tady taky píše, že počká co na to NVIDIA a pak se teprve rozhodne co koupit. Nevím, jestli to už někoho napadlo, ale GT 300 má vyjít v Q1 2010 a mainstream potažmo vyšší mainstream, který zajíma většinu lidí v Q2. Vtip je v tom, že to může být teoreticky až v červu(i když nepravděpodobně). AMD -ATI chce vydávat další generaci každých 9-10 měcíců. To by sedělo na přelom června a července. Je taky docela možné, že soupeřem GT300 bude alespoň po většinu jeho životního cyklu HD6xxx. Jestli to takhle půjde dál, aby se ty generace takle blbě míjely, tak tady budeme mít nastálo přemrštěný ceny páč zrovna nebude žádná konkurence.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:04:50
avatar
Že by konečně karta na Crysis?
No, jestli je to ze dvou třetin pravda, tak bych za takový nášup tu desítku klidně dal.
Víte co mě bere ze všeho nejvíc u téhle "videokarty"?
Těch 27W...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 27 2009-09-10 14:18:46
avatar
No 27W nic moc. HD4550 má 8W. A navíc mě pomůže vyléčit závislost na hrách. Ale když chce mít někdo zkaženej život tak ho nebudu přemlouvat !!!!
HD4350 už by byla vhodná pro léčbu šokem- to bych nezvládl.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:19:21
avatar
Co to zas meleš o zkaženém životě?
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:28:35
avatar
To chce umět číst mezi řádky nebo používat telepatii jako já.
Uživatel DeaDDog chtěl říci, že je závislý na počítačových hrách a nevýkonné grafické karty (jako je HD4550) ho této závislosti zbaví, neboť si na nich nové gamesy nespustí a zároveň politoval všechny, kteří si zakoupí nové supervýkonné grafické karty od ATI, protože budou moci pařit veškeré nové superhezké gamesy a s největší pravděpodobností se jistě stanou závislí na počítačových hrách, čímž si zkazí život.
Jasné jak facka!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:12:40
avatar
Ale dyť jo, já jsem to pochopil, jenom jsem chtěl aby to trochu rozvedl.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:34:09
avatar
To poznáš až si tu kartu koupíš, pak tě vyhoděj z práce/školy, rodina se ti odcizí, pokud máš známost tak nevydrží atd.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:35:24

tos dopadl špatně, chápu
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:45:21
avatar
Nedopadl. Zachránila mě má Geforce 440MX, podtaktování procesoru přes jumper (takže z biosu to nejde předělat a při náhlým záchvatu se mi přece jen nechce lézt do case) a averze vůči LCD.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:54:06
avatar
no ja nehraju MMORPG a ostatní hry mě chytnou, ale za chvíli mě začnou nudit (naposledy Fallout 3). ALe poslední dobou je to spis tak že mě ani nechytnou a ja to jen smažu s povzdechem to je ale hovadina. Podle mě člověk na offline hrách nemůže být závislý. Časem ho pořád stejné postupy her omrzi.
Hraní her večer místo televize je ale každopádně supr a lituju lidi co čumí na debilní novácký seriály.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:01:31
avatar
No můj problém byly normální single player strategie. 3D střílečky jsem mohl hrát "jen" 90 minut denně, ale u strategií jsem vydržel 8 a víc hodin (skirmish). Navíc ty pařanský návaly přicházely na jaře - tedy v době kdy je nejvíc zkoušek - maturita atd. Abych si hraní znechutil tak občas zapnu nějakou blbou online hru co je i na ddworldu, ale naposledy jsem u nějakýho blbýho střílení vzducholodí skejsnul do 3 ráno. Holt absťak + zvědavá povaha hračičky.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:10:39
avatar
Udělals první krok, přiznal sis svou závislost. Ale cestou je pouze naprostá abstinence, zmenšování dávek tě dříve či později přivede k recidivě
Tady ti pomůžou:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/?region_id=2
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 17:07:18
avatar
televize neni jen o novackych blbych serialech. treba na hbo se da divat v pohode
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 19:11:54
avatar
ja vim, jenze VETSINA lidi na ty serialy cumi. Ja mam v PC TV kartu a nahravam dokumenty na Z1 a CT2. Nejlepší je ale v pátek a sobotu večer pořad na COOLu a to Top Gear, opravdu doporucuju
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 19:19:42

Top Gear jde uz hodne dlouho na Discovery....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 19:32:54
avatar
ale nekteri lide nemaji satelit
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 19:36:55

My to mame na kabelu....
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 20:48:39
avatar
uz mi je jasne preco tu travis v poslednej dobe cele dni
jancula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotreba v load-e 2009-09-10 14:14:37

Suhlas, spotreba v idle bude vyborna. V ATI konecne po vzoru Nvidie zapracovali na power managemente. Obaval by som sa skor o spotrebu v loade. Aby sme pri 5870 neskoncili niekde pod 4870x2 a pri 5870 pri 1XXX watovych zdrojoch ;-). Snad trochu pomoze ten 40nm proces ako v pripade 4770.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:16:24
avatar
Těch 27W v klidu je perfektní. Ideální karta do kancelářského počítače.
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nak molo ne 2009-09-10 14:19:45

cau lidi hele nezda se vam ze ma 5870 nak molou frekvenci jadra to je divny ze nema 1ghz a vic
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:22:55
avatar
no musíš brát, že určitě budou chtít aby výrobci dělali OC verze, tak jim musí nechat prostor ;) ... HD 5870 se tedy s 1GHz na trhu určitě v OC verzích objeví ...
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:08:47
avatar
A k tomu většině lidem stačí těch 850MHz, ušetří se na lepším chladiči i životnosti čipu. Také nesmíš zapomenout na lepší provozní vlastnosti (nižší teplota a spotřeba)
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2009-09-10 14:19:58

pri tych cenach prakticky zabili crossfire 5870ky..

ked 5870 x2 bude stat 600 dolarov tak je lepsie pockat na nu ako zapojit dve 5870ky do crossu..
Revolutions [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:21:36
avatar
Tak, že by konečně doladěná karta. U 3D vysokej a dobrej výkon, ve 2D nízká spotřeba ,to je to co mně chybělo u těhle karet. A ohledně ceny to není vůbec zlé, jen by to chtělo nějakou konkurenci, ať se nám ty vody u ATI nezkazí, jak u Nvidie na další 3roky
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:32:07

NO a jeste nevite kdy asi tak vyjdou nejake oc verze treba od sapphire nebo od asus myslite ze jsem te pred vonocema
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:42:05
avatar
Buhehe a ja som sa bál že na HD5770 budem mať problémy so Starcraft II a Diablo III (myslím v multiplayeri)
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:42:57

Tak koukam, ze DD tezce prestrelil. Celou dobu tu vsechny chlacholi jak pekny ty ceny budou a najednou buch Ono je to logicke, kdyz neni konkurence. Nekdy je ale lepsi nepsat nic... Ted uz aby fofrem vysla GT300 a byla vykonostne okolo 5870X2, jinak nebude moc sance ze se ty ceny posunou, tam kam by jako mainstream mely.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:12:06
avatar
ano ty karty určitě mají prostor pro slevy ... myslím, že HD 5850, jakmile bude konkurence půjde na 249 a HD 5870 která je dražší tak pujde na těch 349-399 konkurence by se šikla, ale musíš brát, že ty grafiky nejsou tak výrobně levný jako byly HD 4800, větší jádra dražší proces více RAM a GDDR5 ...
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 14:47:03

nevite kdy bodou nejake oc verze
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:10:19
avatar
Pravděpodobně měsíc či dva od vydání první grafiky
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:11:19

ceny sa nam asi zdaju vysoke.. ATI nas nizkymi cenami 4xxx modelov rozmaznala.. ale predpokladam, ze casom to pojde dole.. a vyrazne.. teraz potrebuju rychlo zaplatit vyvoj.. a maju priestor na manevrovanie v pripade odpovede od nvidia..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:16:00
avatar
dyť HD5850 s 1GB GDDR5 stojí "jen" 299 dolarů, HD 4850 s 512MB GDDR3 vycházela za 249 ;) takžke mě se to opravdu nezdná že by ATI hnala ceny nahoru
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 15:38:43

Souhlasim s tebou. Naceněný to maji naprosto správně. Ten kdo má 3870 a lepší to nekoupí a ten kdo bude kupovat novej PC s i5 resp. i7 tak ho nějakejch 50USD sem tam nerozhodí. Takže i kdyby levnější byla za 350 a draší za 450 tak by se v podstatě nic nedělo, protože dostupnost bude mizerná jak to tak bejvá a než příde na řadu hlavní odbyt tak se budou moct ceny upravit.
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 16:56:33
avatar
myslím že právě rozhodí, ale nemá cenu to kupovat hned, čekám 7 let, tak počkám i dalšího půl roku....jako stačila by mi nádherně i HD4890, ale byl bych blbej a cenovej rozdíl mezi 5870 a 4890 je docela velkej, ale i ten výkon ....taky to nechci kupovat na 1 rok...
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - levnější verze :-) 2009-09-10 16:10:25
avatar
Nazdar lidi, měl sem v plánu upgradovat na HD5850, ale jak vidím cenu a spotřebu tak to nebude nic pro mě...

Kdy má vyjít něco méně výkonného, jako třeba HD5770??? Plánuje se něco podobného do konce roku?
Mám teď HD 3850 a chtěl bych něco v této výkonnové kategorii, tedy aby to ještě šlo uchladit pasivně a zároveň bylo dost výkonné (při 1680*1050).
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 16:41:07
avatar
tak kup HD5850 vykon až až a chladit pasivne myslím že by to nemal byt problém,a spotreba? 27w v 2D je moc?
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotreba 2009-09-10 17:58:51
avatar
no ty si me ale chytrák...dal bych 6 klacků za 5850 abych ji mel zaplou při 27W ve win ne...

samozřejmě chci i hrát, ale víc než 4 tisíce za grafiku určitě nedám a ani při hraní nechci poslouchat hučení turbíny či jiné doprovodné zvuky, z vlastní zkušenosti vím že to jde i bez toho při dostatečném výkonu..

Mám ztišený PC tak, že u něj i citlivější člověk usne a chci aby to tak zůstalo HOWGH :-)
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 18:04:43
avatar
Pockej na slevneni/konkurencni vyrobky, nebo kup ted 4870, Accelero S1+120mm fan (neslysne). Spotrebu bych fakt neresil, behem moralni zivotnosti karty nebude zadny markantni financni rozdil mezi kartou se spotrebou 70W v idle a 27W v idle...
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 20:29:23
avatar
ono přemýšlel jsem že bych koupil 4850, za cenu od 2300,- se mě už docela líbí, ale přece jen mě víc táhne nová řada...
- 40nm (efektivnější)
- DX11 (cooool, snad to za život té karty použiju :-)
- optimalizace architektury GPU (taky cool, snad to není jen reklamní kec..)
- prostě novinka a to mě láká

170W v zátěži mě na mainstream přijde už docela žrout, HD5670 asi nebude mít moc extra výkon tak zkusím počkat na HD5770/5830, případně co odpoví nVidia, žádný fanATIk nejsem
fanouškům HW zdar!
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 23:57:42
avatar
Nabidnu protiargumenty na kazdou z tvych odrazek, i kdyz te naprosto chapu ;)
-je to v podstate jedno, pokud se to da neslysne chladit
-jeste chvili realne (tipuju do Q1-Q2 2010) DX 11 nebude
-je to v podstate jedno, pokud vykon staci...
-mas na novinky keke? Ja ne, novinky kupuju pouze za opravdu extra ceny (4850 4 dny po vydani za 3900 + 350 za AcceleroS1 byl vyborny kauf )

Pockej na dalsi vyvoj situace a penizky davej prasatku, pred vanoci to ocenis ;) Na trhu bude veselo
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 19:40:31
avatar
no tak skus počkať možno výde 4830 atd pre teba idealna volba,a jasné že ju kupuješ aj kvoly hrám inak by ti stacila 3850
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 16:43:17
avatar
jj plánuje
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 17:20:10
avatar
hm, výkon je monštrózny. Ale k čomu. Už aby sa začali pomaly robiť a presadzovať 42" LCD monitory
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 18:11:42
avatar
rozliseni 4096x2304 (nebo lepe 2560 ) bude vyzadovat minimalne 2,5x vetsi vykon (pocitano hrubym srovnanim poctu obrazovych pixelu), nez 2560x1600.

Na to jeste tahle generace mit nebude, jeste si chvili pockame...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 18:02:45
avatar
ten vykon je super skoda ze ho neni kde vyuzit zatial asi len crysis co ma uz kazdy dohrany minimalne raz a pochybujem ze to vela ludi bude hrat znova len zato ze to pojde na max...inac cena je tiez dost vysoka uz aby vyslo gt300 a zas bude stat 5870tka 150ecok
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 19:42:01
avatar
tak to silno pochibujem že po vydaní GT300 bude 5870 stát 150€ stým sa asi možeš naneštastie rozlúčit
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crysis - is real 2009-09-10 20:43:35
avatar
Crysis je datovo limitovana hra

Kedze TMU, RBE aj shader je 2x tolko funguje to s rezervou.
a ked pretaktujete RAM

da to este viac FPS

Can you believe it NEO.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 21:09:45
avatar
skoda len že zasa bude "len" 256 bitová zbernica aj ked na DDR5 stačí ale 512 by potešilo velmi,a vykon by bol ešte výš propustnos pamätí 300GB
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 23:56:07
avatar
Netreba, dokud tady nebudou ony zminovane 42" LCD. 150 GB/s je RAKETA!!!
VojinKefalin1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-10 22:18:51

Zajimalo by me, proc me byl uz potreti zablokovan ucet na tomto webu? Nikdy zadne upozorneni, zadne vysvetleni, proste nic. To se tady deje normalne? Nebo to bylo jen podle jmena?
igorv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-11 02:05:06
avatar
vyzera to velmi dobre, hlavne ta 5850 , podla mna bude urcite vykonejsia oproti 4890 , 800 vs 1440 sp hoci aj na mensej freq. je stale viac...
uvidim podla ceny, asi si ju zozeniem, teraz mam 27 fullhd s-pva lcd + 4890 1gb (870/4200 def.) sapphire a ide mi na 950/4800 , viac som nemal cas sa hrat, je to verzia vapor-x, je ticha , asi pojde aj viac taktunt, ked budem mat cas otestujem - viem ze jadro koncilo niekde pod 1000 , ked som to naposledy skusal....ale pamete uz cez ccc nejdu viac, musim zohnat nejaky iny program , mozno zvladnu aj 5000 :-)
urcite si myslim ze tato karta je lepsia ako akakolvek gtx285 - ta urcite po pretaktovani nebude mat vykon tejto pretaktovanej verzie a urcite nie za tie peniaze, 285ka je uz prakticky na hranici pretaktovatelnosti, na 4890 oc nema a preto si myslim, ze 5850 bude daleko vykonovo nad gtx285 , a samozrejme by mala ist este lepsie taktovat - 40nm, ako 4890...keby sa po oc dostala na podobne takty ako moja tak vykon bude proste + 540 sp co je dost naviac si myslim....podla mna to bude lepsia karta ako gtx295 , hlavne 1chip, spotreba, dx11, mensia investicia do zdroja, po pretaktovani si trufnem ju vykonovo porovnat...5870 po pretaktovani podla mna gtx295ku vo vsetkom prekona a vykonovo zadupe...
pokial ma mat gt300 vykon podobny rieseniu gtx295 a vysoku cenu - co asi aj bude, vzhladom na povahu jadra-drahsie ako ati, tak nvidia nema sancu...to by gt300 muselo mat 3x tolko sp ako gtx285 a porovnatelnu cenu , co je podla mna nerealne...
ale to cf mi tiez nejako nesedi, x2 ma dost nizku cenu,
cf 5850/5870 sa proste neoplati...
co sa tyka cien, podla mna su uplne ok, cakal som viac a hlavne na tej x2 je cool cena...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-11 02:24:04
avatar
kde si prisel na to ze gtx285 je prakticky na hranici pretaktovatelnosti???ona se da pretaktovat velmi dobre a pak na ni 4890 oc opravdu nema...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-11 07:51:15

GTX285, GTX275 jdou v zasade s referencnimi chladici taktovat vicemene stejne jako cokoliv od AMD. Dulezity je porovnat procentuelni OC, Ono jiste vypada krasne, kdyz pretaktujes z 850MHz na 950MHz - nicmene procentuelni narust je pak okolo 11-12%. STejny OC se povede i u Nvidie. V pripade alternativniho chlazeni pak jdou moznosti u obojiho jeste dal. U Nvidie je jediny problem a to, ze ma rozdilne takty jadra a shaderu, takze se taktuje krapet obtizneji. Ovsem AMD zase pri pouziti GDDR5 narazi na spatny OC zrovna pameti. Vicemene se tedy zrovn amoznosti taktovani u obou vyrobcu daji oznacit za cca stejne - 10-15% bez meny chlazeni podle toho ktereho modelu.

K vykonu - zalezi jake preferujes nastaveni, ovsem uz GTX275 ti minimalne dorovnava HD4890, GTX285 pri OC bude zcela jiste vykonejsi.
igorv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-11 13:22:03
avatar
no ale uz ma stvete, gtx285 kupi len blanzon alebo nv-fanatik, predavam hw, takze dnesny nakup sapphire 4890/1 def. takty, hdmi,dvi,dp + chladic podobny toxicku - takmer rovnaky , mam 146 eur+dph
4890/1 870/4200, hdmi,dvi,dp,dsub + chladic vapor-x ,
152 eur+dph
-tie chladice su fakt dobre, netreba ich menit...
ATI Sapphire HD4850 X2 2GB , neref. chladic 2x vetrak,4xDVI
182 eur +dph
SAPPHIRE HD 4870 X2 2G GDDR5, standardny model
220 eur +dph
GAINWARD NV GTX285 1024MB, 4x heatp.chladenie,2x vetrak
233 eur +dph - ta bola najlacnejsia skladom , plus ma aj lepsie chladenie, takty ma zakladne...

ceny som pozeral s dostupnostou na sk, ked pripocitam marzu predajcov , tak rozdiel ati vs nv bude este viac...
takze este niekto sa xce zastavat gtx285? lutujem toho , kto je ochotny za nu vyhodit peniaze...

btw lacne kombo 4770/4850 cf stoji do 150 eur + dph !
- ma vykon ako 4850x2 , akurat treba cf dosku...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-11 09:37:26

Preji ten uspech AMD-Ati a zaroven ho preji nV a o to vice jsem na ni zvedav, proste je nesmysl aby se nV nechala pohrbit za ziva takze je daleko pravdepodobnejsi ze ostatni "vyousteji balonky" v podobe "nV nic nema" jen aby vyprovokovali ty o neco vedi aby nejake info pustili takze z toho ze zadne fundovane info neni delat zavery ze nV nic nema a necha si ujet nekolik mesicu vlak je vesteni z kristalove koule...
igorv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-11 13:46:07
avatar
nepreferujem ziadnu firmu/znacku, ide mi cisto o pomer cena/vykon a vtom uz dlho vyhrava ati, naposledy ked som predaval nv ako cukriky, bol to model 8800gt , ale 4kova rada ati akykolvek pokus nv uspesne zahrabava cenovo hlboko podzem...
pokial ma gt300 vstupit na trh v 1q2010 , tak je to jednoznacne neskoro, ako predajca viem, ze vecsina ludi nakupuje alektroniku cez vianoce, potom uz nikto peniaze nema a trh stoji => nvidia naozaj zmeska vlak a to poriadne...keby nv mala moznost predavat pred vianocami, urcite by to urobila, nikto si nenecha predsa ujst brutalny zisk pocas vianocneho sialenstva - doslovne (zo skusenosti viem , ze niektore mensie fy maju tolko objednavok, ze na vianoce uz maju zatvorene, lebo nestihaju skladat... )
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1678x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1218x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3804x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1479x
Komentářů: 0