Čekáte na levné 40nm DX11 grafiky NVIDIA? Můžete přestat – dorazí nejdříve v srpnu! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 06 May 2010
altUž se nám to vybarvuje v jasných barvách. Takže jak to bude vypadat v nabídce grafik NVIDIA?

 

 

Už víte, že na červen se chystá model GTX 465, který bude hodně osekaný GTX 470. Bude mít tedy obrovské, drahé a velmi žravé grafické jádro GF100, ale to bude osekáno jen na 384SP. GTX 465 bude mít také jen 256bit sběrnici a 1GB GDDR5 pamětí. Takty ale budou stejné jako má GTX 470 a tomu bude odpovídat i vysoké TDP 215W. Ceny této karty s výkonem někde pod úrovní konkurenčního ATI Radeon HD 5850, budou kolem nezajímavých 299 dolarů.

Proč se ale GTX 465 nebude jmenovat GTX 460? No protože tento název je vyhrazen grafické kartě s jádrem GF104. Tedy derivátem GF100, které bude mít zhruba 256SP, ale bude také velikostně poloviční proti GF100. Nepochybně bude moci dosahovat vyšší taktů. GTX 460 by také měla mít 256bit sběrnici a 1GB GDDR5 pamětí. Nepochybně všechno uděláno tak, aby to podalo výkon mírně pod úrovní nebo na stejné úrovni jako GTX 465, ale s lepšími provozními vlastnostmi a hlavně s nižšími výrobními náklady – protože konkurovat HD 5850 s GTX 465 opravdu nejde. Výkon GTX 460 by měl být tedy někde na úrovni mezi ATI Radeon HD 5830 a HD 5850 – možná spíše na úrovni HD 5830 a tedy jen kousek nad silnou a efektivní HD 5770. To vše prý ale za cenu také 249-299 dolarů. GTX 465 by měly dorazit na konci června, GTX 460 pak spíše až v červenci …

To ale pořád není konkurence proti vynikajícím ATI Radeon HD 5700 a tedy stále žádné DX11 grafické karty NVIDIA pod 6000 korunami. Pokud vyhlížíte něco kolem 4000 korun, můžete toho po půl roce už nechat. Ještě další minimálně 4 měsíce nic od NVIDIA nepřijde. Podle důvěryhodných zdrojů se grafické karty s čipy GF106 a tedy nějaké GTS 440/430 za cenu 100 a 180 dolarů objeví nejdříve na konci srpna. Následovat je pak budou karty s malými čipy GF108 a tedy nějaké modely GT 420/G 410 za cenu 50-100 dolarů.

Takže si můžete v klidu pořídit nějaký ten Radeon HD 5700/5800, protože pokud budete čekat dále stane se to, že NVIDIA sice vydá konečně cenově zajímavé DX11 grafické karty, které se konečně utkají s téměř rok starými modely HD 5000, jenže v srpnu-září AMD-ATI s úsměvem pošle HD 5000 do zaslouženého důchodu a vyrukuje s novou řadou ATI Radeon HD 6000 se 40nm čipy RV9xx s lepšími vlastnosti a vyšším výkonem za pravděpodobně podobné ceny, jako stojí HD 5000 dnes. A vy tak budete možná opět čekat na konkurenci od NVIDIA, protože pochybuji, na HD 6000 (vylepšené HD 5000) budou GT 400 grafiky stačit. NVIDIA má zkrátka velké zpoždění, které se jí budou dohánět jen horko těžko a může děkovat TSMC, že je výroba rozdělena, jak je a AMD-ATI nemá více výrobních kapacit u TSMC a spuštěnou výrobu u GlobalFoundries. To by to na trhu vypadalo úplně jinak a NVIDIA by se skutečně mohla vrhnout naplno na výrobu přívěsků na klíče ve stylu GPU zalitém v kusu čirého plastu s nálepkou CUDAPhysX, která by ovšem byla za příplatek, protože by se to na těch klíčích díky ní realističtěji houpalo …

Takže na dalších pár měsíců máte, pokud jde o výběr a nákup grafických karet jasněji, že už tu více ani nejde. Spokojenost?

Zdroj: DDWorld.cz, Digitimes.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:19:20
avatar
Citace:
To by to na trhu vypadalo úplně jinak a NVIDIA by se skutečně mohla vrhnout naplno na výrobu přívěsků na klíče ve stylu GPU zalitém v kusu čirého plastu s nálepkou CUDAPhysX, která by ovšem byla za příplatek, protože by se to na těch klíčích díky ní realističtěji houpalo …

dobre dobre pobavilo
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:25:10
avatar
ty tuším fakt naháňaš digibody... už druhý tvoj príspevok má vysokú "informačnú hodnotu", ako sa vyjadril anywhere..
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:05:45
avatar
Niektore DDho perly stoja zato a tiez sa na nich dobre pobavim. Len ci si tie digibody nenahanas ty ;-).
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:32:23
avatar
prečítaj si prvý príspevok k diskusii v článku "AMD dělá pořádek v označení – přejmenovalo některé mobilní HD 4000 grafiky na HD řady 500v" a potom možno pochopíš.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:20:00

Nahánění digiodů? Vždyť to tady dělají všichni. Proč se nad tím tak pozastavujete?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:27:21

JJ. Aj ja sa snazim, ale moc mi to nejde.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:31:55

Tu máte palec nahoru Marku.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:12:40

Dakujem a hned vraciam spat.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 15:46:00
avatar
asi s nimi začnem obchodovať..
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 18:54:26

Ať Vám to není líto tady jeden zelenej.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 10:38:46

To rozhodně nedělají všichni. Účast celosvětové populace na DDworld zatím nedosahuje 100%.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:31:31

Gangu ve větě " Vždyť to tady dělají všichni" jsem slovem tady memyslel world ale jenom DDworld.

Jen tak mimochodem ta Vaše 100 dokazuje co jsem napsal.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:55:19
avatar
stáva sa tu z toho akýsi DD facebook mafia wars. vyšší level - vyšší rešpekt. kto má viac palcov hore, má u blbečkov automaticky pravdu, nezáleží na názore. takže rešpekt páni. nezabudnite si založiť viac profilov a dávať si palčeky sami sebe, to budete frajeri...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:10:51

Ano je tady hodně zblbel a srabů ale musím uznat, že nedávno jsem se o DDho otřel s tím, že se opakuje a příjemě mne překvapilo, že bylo víc zelených než červených palců.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:39:04

Ja som nedavno iba upozornil DDho na jednu chybicku, ktoru si potom opravil a vysledok - 6 cervenych(boli tam aj 3 zelene). Niezeby mi na tom nejak zalezalo ale je to usmevne a nieco to o ludoch, co mi dali palec dolu ukazuje.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:32:33
avatar
záleží od toho, kto si prečíta tvoj príspevok (tupcov je tu dosť, sám vieš) a za čo si ho kritizoval. tiež nemám rád "hnidopichov" čo DDho upozorňujú na banality (sem tam nejaká hrubka a tak..) napísať denne tolko článkov čo on, mám mozole na rukách. Tým "hnidopichom" nemyslím teba ani nikoho konkrétne samozrejme, ale všeobecne.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:42:03

Iba som upozornil na to, ze GTX470 ma 320 bitovu zbernicu a nie 384. Neslo o kritiku. Take chyby sa stavaju. DD s tym problem nemal a opravil to.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 15:48:14
avatar
Dal sem vám palečky hore... ať se vám líp spí (taky prosím jeden zelenej )
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 13:42:02

Nech sa paci.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 19:01:05

Tak to zrovna byla neúnosná koncentrace blbců.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:27:00
avatar
Ježíš, Hujer...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 18:57:00

Jo Rimry to musí štvát dvojnásobně když je někdo přečí.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:22:48
avatar
prosim o pomoc mam Win. 7 x64 a wmpnetwk.exe mi zpusobuje pády pc ( hodně to využívá RAM ( 3 GB) procesor i disk a kdyz u toho mam zaplou hru a tohle začne tak to zpusobi zamrznuti obrazu a zvuku vseho prostě poradte prosim jak se toho zbavit, kdyz to ve správci uloh vypnu za par minut se to zapne samo, uz fakt nevim
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:12:19
avatar
Vypni si sdílení médií po síti, nebo v systému zakaž tuhle službu úplně.

Jedná se o službu Windows Media Player Network Sharing Service, tu stopni.

tady máš návod Odkaz
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 09:48:33
avatar
celou službu bych nestopoval, je to třeba pro využívání síťový tiskárny... lepší je to zakázat přímo v WMP...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:29:03
avatar
"Následovat je pak budou karty s malými čipy GF108 a tedy nějaké modely GT 420/G 410 za cenu 50-10 dolarů."

....... ale tak za těch 10 dolarů by se o ňejakým tom zeleným šmejdu dalo ještě uvažovat
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:15:33
avatar
A s tímto kurzem koruny vůči dolaru to lepší nebude ani pak! Jsem koupil monitor před půl rokem za 6900 a teď stojí 7200!
Jsem rád, že mám 5770 a spokojenost
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 20:50:01
avatar
Co ceny monitoru ale pamětí, před třičtvrtě rokem jsem pořídil 6Gb corsairy k i7 za 2 000,- a ted je za 4000,- seženeš horko těžko

btw HD 5870 také spokojenost, a po OC na 1080mhz Odkaz prostě bomba /// a to tvrdí clovek co nemnel 5let v kuse nic jineho nez nvidii(vcetne NB)
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:18:26

takhle jsem se dlouho už nezasmál

Citace:
NVIDIA by se skutečně mohla vrhnout naplno na výrobu přívěsků na klíče ve stylu GPU zalitém v kusu čirého plastu s nálepkou CUDAPhysX, která by ovšem byla za příplatek, protože by se to na těch klíčích díky ní realističtěji houpalo …
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:25:44
avatar
Až nVidia zjistí, kolik ji budou stát reklamace v létě přehřátých čipů GF100, tak nevydá nic, nebude mít za co.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:12:56

Az tolko tych kariet nevydali, aby sa bali ze by ich to finacne polozilo. :-)
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:37:20

Nejsem zastáncem NVIDIA ale kritické hodnocení zaslouží i ATI sice má všechny produktové řady ale s řadou problému: zde "minimalizované" problémy s šedou obrazovkou atd.(nebylo vyřešeno ovladači a "ne všichni mají nekvalitní zdroje"), a v poslední době několika weby informace o kvalitě obrazu u ATI (jiné vykreslování). Snad tu o tom padne zmínka.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:51:50
avatar
Šedá obrazovka atd. je nic proti přehřátí jádra moji staré 8800GT díky špatným ovladačům nVidie.
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:57:41

Ano, to je také značný problém, jen poukazuji na problémy na obou stranách.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:26:29
avatar
kdby to byl značný problém tak se o tom píše ... ale asi to u ATI značný problém není .... šedý obraz jsem tedy ještě neviěl a to testujeme hromady těhle karet a prodávaj se jak horké brambory ....

co se týká toho, že ATI má nějaké jiné vykreslování, s tíém přišly zdroje blízké NV, poměrně podrobně se to zkoumalo a porovnávalo na některých webech, které zavětřili senzaci a možnost to ATI nandatd, ale na nic se nepřišlo a tím to skončilo .... takže jen takový výstřelek do tmy .... s obrazem u ATI HD 5000 je vše OK.
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:00:43

Nepíše se o tom tady - ostatní zahraniční weby to alespoň zmiňují plus veškerá fóra. (např. Vámi testováno 10ks z prodaných x mil. je v pořádku tak jsou i ostatní v pořádku?)

Ano weby se tím zabývaly a ne, že nepřišly, ale přišly na odlišnosti - sice pro běžného uživatele nerozeznatelné ale i tak z toho vychází obraz na Nvidia lépe (hlavně v některých hrách).

Ps. jestli na to upozornila Nvidia nebo někdo jiný to je vcelku jedno i tak se jedná o problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:38:51
avatar
evidetně se o problém nejedná, protože by toho bylo všude plno .... jasně že je obraz na obou kartách jiný, když vzniká v úplně odlišných čipech ale problém to není a ATI jej nemá horší, toho bychom si všimli .... takže opět nějaký pokus o flame?
Ache [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:34:28
avatar
Tak doporučuji si přečíst první část tohohle článku:

- screenshoty ze své HD5870 jsem dodal Mirkovi já, protože mě ta filtrace fakt v něktrých hrách prudí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:35:24
avatar
já jsem si to ověřoval sám osobně a žádných podstatných rozdílů jsem si nevšiml, kromě barevnosti,která je u ATI lepší a lepšího AA, kdy při 8AA nedosahuje NVIDIA stejné kvality .... ale nic, co by se nedalo omluvit tím, že NVIDIA i ATI jsou jiné čipy ....

jinak hledat špína se dá vždycky, ale řekněme si to na rovinu v tomhle případě je to jasně dělání z hovna kuličku ;) ....
Ache [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:41:13
avatar
Já nehledam špínu, a dělání z hovna kuličky to fakt není - v některých hrách to prudí dost.
Nvidia (mám teď u sebe GTX470) renderuje krásně plynulým trilinear filtrem (pokud je driver nastaven na VHQ) , kdežto na Ati jsou pozorovatelné tyhle "bilineární" optimalizace vždy, i s vyplým AI. Mě jako hráče to fakt štve.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:53:15
avatar
hraju toho více než hodně - všechny nové hry a také je testujeme a můžeme s kolegy objektivně říci, že děláte z hovna kuličku .... drivery nenastavujeme žádným způsobem, používáme je jako normální uživatel rozdíly jsou nepostřehnutelné a liší se jen v barevnosti a AA které jsou u ATI lepší .... jinak jako hráč nemáte šanci ty rozdíly vnímat v pohybu her, takže si nevymýšlejte .... navíc hraji v Ultra HD rozlišeních, na velkých LCD s hrubým rastrem, takže bych si nějakých horších kvalit obrazu u ATI všiml a dost by mi vadila .... opravdu jen hledáte špínu tam kde neni smiřte se s tím ...
Ache [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:41:47
avatar
No díky za odpověď, se spíš smířím s tím, že budu muset vyměnit tichou HD5870 za uřvanou GTX 470, z toho důvodu, že Ati fans radši mlčí než aby si u AMD ztěžovali na obraz. Proto se o tom nemluví, a když někdo promluví, dopadne jako já :-(
Já AMD kontaktoval, a mám jen klasickou odpověď: O problému víme, řešíme...
A na těch screenech - třeba ta trackmania je to co? Jako takovej bilinear přechod je ok?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:46:53
avatar
A NV fans hledají taky nesmysly, co jiného dnes mohou taky dělat - to si nepomůžeš ... a nesmysl to je a pořádný, nestojí to ani za podívání ...

Trackmanii hraji v Eyefinity a není to žádný problém, myslím že to opravdu přeháníš, neřeknu, kdyby mizel obraz, nebo tak něco, ale tyhle naprosto nepostřehnutelné věci a to ani neberu v potaz fakt, že na mé HD 5870 se nic takového neděje, co by stálo za řeč, naopak dokonalý obraz v 5760x1200 s 8AA - pecka ...

skutečně se nediv, že tě nikdo nebere vážně, celý aféra byla prověřena, zjistilo se že žádná není, rozdílyv obraze nestojí ani za komentář a pokud s tím máš problém, doporučuji spíše vyměnit oči než HW ;) ...
Ache [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:02:35
avatar
Afére prověřena nebyla, nebo ukaž mi kde byla? Zajmalo by mě jak se teda toho hnusu v trackmanii zbavim (kromě vypnutí AF), moc bych ti pak poděkoval.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:10:54
avatar
kdyby tu nějaká aféra byla, byla by hojně diskutovaná, určitě nejseš jediný člověk na světě, kdo by si toho všiml a děsně by to vadilo všem, včetně mě .... říkám vyměň oči, nebo si utři čmouhu na monitoru ....

Ne fakt, přeháníš to, já tu hru hraji, hraji na 3x27" v 5760x1200 a ty mají sakra hrubý rastr, takže AF+AA nezbytné, ale nevyšiml jsem si podobného problému, že by to vůbec nějaký problém byl .... opravdu tady není co k řešení ...
Ache [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:18:48
avatar
Nejsem jediný kdo si toho všiml ;-)
Jen jsem jako takový pokus to hodil i sem, i když vím že je to tu do červena :-) No opověď s výměnou očí mě nepřekvapuje, ještě jednou děkuji. A monitor mam lepší než ty - 24" H-IPS Dell s rychlejší odezvou a nižším Lagem. A jsem prostě všímavejší. Mě vadil i hus co dělala GeForce 7900GT.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:31:22
avatar
řeknu ti to asi takhle ... jsi blázen ... tady to není laděno do červena (že se toho ale chytili na zeleném serveru se nedivím, cítili senzaci - ale to zklamání, když nebyla ), tady naopak vítáme upozornění na podobné nesrovnalosti a snahu ochcat nás uživatele - ale v tomhle případě buď objektivní a problém to opravdu není a děláš opravdu z ničeho nějaký problém ...

opravdu bych si podobného problému všiml a myslím, že právě na hrubém rastru by to vyniklo mnohem více než na jemném 24", problém také může být v monitoru, DELL mají s ATI HD 5000 nějaký problém, kolega kvůli tomu taky musel vyměnit LCD ....

mě taky vadí kde co, ale tohle na co tu narážíš není problém, přijď, až budeš mít nějaký skutečný problém ... ;)
Ache [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:39:54
avatar
Problém může být v monitoru?
Chlape, nemám slov... Buď prosimtě objetivní ty ;-) Já do teď byl taky Ati fan, ale tohle filtrování AF mě prostě fakt dost zarazilo. GTXka má obraz prostě hezčí - v trackmanii plynulý přechod.
Monitor mam vyzkoušený i jiný ;-) (navíc by to byla blbost, pixely jsou 1:1 v 1920x1200 při DP, nebo DVI)
Já už to fakt zde komentovat nebudu. A vyprosil bych si ty urážky.

EDIT: jinak mě je úplně zadku co mam v kompu za grafiku. Já chci jen maximální kvalitu!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:45:33
avatar
jenže já nejsem ATI fan, já jsem jenom hráč" To nejsou urážky ... opravdu si vymýšlíš problém, který neexistuje! přestaň si vymýšlet!

Já chci taky maximální kvalitu a také ji mám - ATI HD 5870 + 3x27" Eyefinity 5760x1200 a většinu her s přehledem naplno - co chceš více maximálního a kde jinde chceš vidět větší rozdíly a vady na kráse her a technologií??? Věř mi, že bych si všiml nějakého problému, a rozdílu, který ty popisuješ!!! Já jsem také hráč, který vyžaduje kvalitu a evidetně ještě větší než ty ;)

Já nejsem žádný ATI fan! To jsou výmysly! Žádné logo na grafice ti výkon nepřidá ... když je lepší NVIDAI kupuji ji, měl jsem 8800GTX/8800GTS, když je lepší ATI kupuji ji ... takže ve vší objektivitě ti říkám, problém, který ty popisuješ neexistuje! Viděl bych to, všiml bych si toho a měl bych s tím nejen já, ale všichni problémy a chtěli bychom nápravu ... ale protože sedíme doma a z vesela hrajeme, evidentně problém není!
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 21:08:14
avatar
tak jsem si ověřil že v TM opravdu aniso nefunguje, ale ani AA se mi nepodařilo zprovoznit... Textury opravdu filtruje bilineárně a jsou tam nechutné skoky, nicméně zrovna u týhle hry to opravdu nevadí když 99,99% času je auto v pohybu a tenhle nešvar rozmazává motionblur. Pravděpodobně dementně napsaný driver pro tuhle hru, ani AA se mi vynutit nepodařilo. V tomhle připouštím že byly zlatý herní profily v control panelu nvidie který ve většině(ne vždy) fungovaly.

Ps. Kdo si kvůli trackmanii bude kupovat GTX 480/470 HD 5870 ??? Zrovna tuhle hru hraju výhradně na NB s GF Go 7600 :-D
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 23:18:02

Přestaň si vymýšlet!!!
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:39:04
avatar
Tak to vypadá dost blbě. Já jen nechápu jak je možné, že se TSMC pořád nedaří zlepšovat 40nm výroba - ta fakt vejde do dějin polovodičů. Stejně se nevzdávám naděje v lepší výtěžnost a čipy s nižší spotřebou - naděje umírá poslední.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 10:49:22

Ale výtěžnost se zlepšuje - před rokem byla 10% výtěžnost 4770, teď 20% pro Fermi. To je velký pokrok.
Jiná věc, že vypadá na to, že obě AMD a Nvidia nečekali tak nízké kvality výroby a ani teď není až tak dobrá.
Ale myslím, že TSMC je na své problémy upozorňoval - jinak by za takový podraz mohli dostat tučné odstupné.
Ty nechápeš, "jak je možné, že se TSMC pořád nedaří"? promiň, já nechápu, jak oni to přece jen dělají. Včera jsme s dcerkou koukali na mravence pod mikroskopem - tak prostě nastavit preparát a dobrý obraz i při 1:400 je docela fuška. Nebo ty osobně máš dobré zkušenosti s 40nm designem? A možná, pracuje v Intelu nebo Ibm, jsi už dávno přešel na 32 nm?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:31:57
avatar
No dobrý, hrátky s mikroskopem mě taky fascinují, jenže...první testovací vzorky 40nm RV740 se objevily v prosinci 2008 a tudíž chci znát další stejně zkažený postup ať už CPU nebo GPU. Osobně se mi žádný takový nevybavuje. Času už měli dost a tempo zlepšování jakoby zamrzlo(od začátku 2010 doteď). Ono když by zamrzlo na nějakých slušných hodnotách, tak to není problém, ale podle chybějící fermi s 512 jádry a dalších věcí bych řekl, že i dnes je výtěžnost podprůměrná.

PS: Pod mikroskopem jsem měl např. nějaké mušky zalité v pryskyřici a nastavení na ostrý obraz bylo otázkou doslova pár sekund(max. 15-20s). Asi pošlu životopis do IBM a začnu dělat s 32nm .
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:57:12
avatar
Až vydá nVidia grafiku s výkonem vyšším, než konkurence, dobrými provozními vlastnostmi a přiměřenou cenou, tak si ji koupím. Takže až za 5 let.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:09:10
avatar
Za 5 rokov ale s tym, ze by ATI prestala uz dnes vyrabat :-).
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 22:09:30
avatar
Kdyz se podivam co bylo pred 20ceti lety Tak to zas takovej zadrhel u 40nm neni.Proste vyvojari predbehli vyrobni segment

PS: Buchvi jak to v TSMC opravdu probiha )
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 22:56:47
avatar
Ještě, že mě netrápí koupě grafiky. ceny půjdou nahoru a pokud bych chtěl nvidii jako že nechci, tak stejně čtvrt roku čekání. Jo, taková je ted doba
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:23:03
avatar
Jak som zbadal v druhom odstavci, že GTX 465 až vo mne zovrela krv. To je čo za názov???? Nikto ich nedá na súd alebo tak? za debilizmus? doteraz som vždy mával v PC nVidiu, teraz mám ATI, ale z princípu zasraného si už nVidiu nekúpim.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:24:18
avatar
klid, co chcete dávat k soudu? prostě to nekoupíte no to je každýho věc co vyrábí a každýho blbost co kupuje
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:37:01
avatar
myslel som to obrazne.. ale toto už fakt hraničí ani nvm s čím.. premenovanie ati HD560V, s tým tiež nesúhlasím, ale prežijem. drzosť nvidie ma ale dvíha zo stoličky. podobne ako slovenskí politici..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 10:53:20

A co je tak špatného na tom názvu? Až tak, že se krev vře?
A budeš opravdu vybírat produkt podle názvu? Tak jseš na špatném blogu - tady jsou lidi, co vybírají podle provozních parametrů. Potřeboval bys spíše na nějakou blondyna.cz atp.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 07:53:45
avatar
Jaké štěstí že jsem šel do své ATI5850 už při vydání za 5600kč.A to jsem pořád slyšel od kámoše počkej půjdou dolu akorát neřekl kdy.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:12:25
avatar
to TDP 215W u GTX365 je docela v nepoměru s GTX470,která má také TD 215, ale 448 SP a zřejmě i víc paměti..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:29:16

JJ. Slabsia karta, ale s rovnakymi teplotami a spotrebou? Radsej si pockam na oficialne vydanie a parametre. Niekde inde som cital, ze TDP by malo byt pod 200W co je viac logicke vzhladom na parametre karty...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:56:41
avatar
"Niekde inde som cital, ze TDP by malo byt pod 200W" - mozno na rakuskom blogu Alpenmaier .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 09:04:48

Samozrejme ze to bol clanok zalozeny na spekulaciach ako by to mohlo byt.
Inak mas nejake logicke vysvetlenie preco by mala mat karta s mensim poctom SP a takmer rovnakymi frekvenciami rovnake TDP ako GTX470?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:36:55
avatar
koukni se na HD 5830 taky je ořezaná a osekaná a TDP má jak HD 5850 a vyšší ;) .... je to tím, že ta použití jádra jsou nekvalitní, jsou to zmetky a také se šetří na PCB - u GTX 465 to bude úplně to samé ... tyto modely vznikají normálně, tak nevím, čemu se najednou tak divíte ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 15:12:18
avatar
Možná to bude tím, že 5830 má vyšší napětí na jádře než 5850? a zejména tím, že má vyšší frekvence?

Něco takového mít GTX 3(4)65 nebude ne? Alespoň jsi nic takového nepsal...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:40:52
avatar
no a? Horší kvalita jader, šetření na PCB a máš to hned. Nic neobvyklého .... podívej se na Radeon HD 5830, taky je poměrně dost utažený podobným způsobem a spotřebu má i vyšší než HD 5850 ;) ... to je u těhle modelů prostě normální ...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nechapu, 2010-05-07 09:43:00
avatar
proc by si tedy mel nekdo kupovat HD 57xx/58xx, kdyz stejne za 5-6 mesicu prijde rada HD 6xxx?? Jestli nekdo cekal s nakupem, tak by musel byt blazen, aby to tech par mesicu nevydrzel.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 09:51:16

JJ. Suhlas. Rovnako sa da argumentovat aj na druhej strane.
Ale hlavne na rovnakom vyrobnom procese sa ziadny zazrak ocakavat neda. Teda aspon vykonovo(v porovnani s HD5xxx). Takze to je dovod preco sa zasa cakat neoplati. To, na co sa cakat oplati je, ze by malo ist o mix 2 architektur co moze byt celkovo zaujimave riesenie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:37:58
avatar
no proč bys čekal? půl roku je sakra dlouhá doba to bys mohl čekat pořád ;) - mimochodem 7-9 měsíců po HD 6000 přijde HD 7000 ... počkáš?
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Klidne jo. 2010-05-11 12:08:45
avatar
GTS 8800 stale beha ke spokojenosti, stejne tak novejsi HD4770, ale stejne tak i pasivni 7600GT - pro praci i oddech stale vykonove v pohode (a predpokladam, ze pro me potreby minimalne jeste dalsi rok).

Z technologickeho vyvoje je super, ze AMD chce vydavat novy HW kazdych cca 8 mesicu, ale osobne moc nechapu proc. Kvuli tem par hernim nadsencum a kvuli "raklame" typu "Mame novy hardware, jsme super!" Sorry, fusekle menim casto, ale GPU? Boha, proc? Kdyby radeji ladili a zmensovali stavajici modely, to beru, ale z tech monster je mi na bl.ti.
Petr350 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 10:15:50

Taky jsem byl nadsenej z parametru HD 5xxx, kdyz jsem si procital recenze. Pak si chtel bracha poridit grafiku za 4000. Vybral jsem MSI R5770 Hawk. Jenze padaly ovladace ve 2D (zkusil jsem ty z CD, od ATI 10.3, i od MSI pro tuhle kartu a nic), vzal jsem ji ke kamaradovi, ktery ma taky 5770 a spadly mu taky. Vratil jsem ji do 14 dnu s tim, ze je to spatnej kus a koupil jinou, s ovladaci z CD se obcas zvetsovala mys (asi 2-3x, je to docela neprijemny), zrovna vysly 10.4 a s nima spadly hned. Chvilku jsem hledal a tyhle problemy ma spousta lidi. Tak mam v ruce 4000, chci DX11 grafiku a nemuzu si zadnou koupit, nezbejva nez pockat pul roku.
Jungalist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 10:46:48
avatar
ja mam r5770hawk ovladace nepadaji, instaloval jsem rovnou 10.3, ted jsem presel na 10.4 a zase nepadaji. Nemam zadny problem. Mys se nezvetsuje, zadna seda obrazovka, zadne fragmenty, zadne sekani, proste naprosto v poradku tak jak by to melo byt. Mam od MSI i desku.. tak me napada, jestli neni problem v kompatibilite HW, nastaveni biosu, nainstalovanem SW, proste jinde...
Petr350 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:10:55

Kamarad ma MSI R5770-PMD1G, ta mu funguje bez problemu, ale Hawk mu taky padal. Oba pocitace maji desku asus s cipsetem 780G, Phenom X3 a druhej X4. Bracha ma Win7 a kamos Vistu. Kuli pridani grafiky se mi nechce preinstalovavat system nebo zkouset ruzny biosy. Grafiku jsem uz do nekolika pocitacu daval a takovyhle zasahy nebyly potreba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:42:28
avatar
evidetně chyba na straně uživatele .... není možné, aby to dělalo takovéhle problémy ... takže jednoduše, co máš za zdroj? přesný model ....

a co to pořád melete o problémech spousta lidí, vždycky když má někdo evidetněn individuální problém, najednou se vyrojí podle něj miliony další se stejným ... prosím vás nevymýšlejte si, jsou to kvalitní karty kvalitní ovladače a je to bez problémů nesvádějte své problémy na jiné ....

takže je to jednoduché, kupte si pořádnou HD 5770 pořádný kvalitní zdroj, přeinstalujte čistě Windows, nepoužívejte pirátské verze softwaru a pojede to, za to ručím ...
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:26:47
avatar
Takže bŕŕŕ! ATI ovládače stoja fakt nahovno! To musím uznať. Teda aspoň z mojich skúseností. Na mojom NB s HD 4570 upravenou vynikajúcou firmou ASUS sa ovládače nerozchodia ani keby som si mal dať HD 4870 do huby a poskakovať na jednej nohe. Proste nejdú ako by mali. Tie ovládače z CD od ASUS. Musel som ich stiahnúť z nemeckej stránky. Tie fungujú tak na polovicu, pretože mi nefunguje prepínanie HD 3200 a HD 4570. Takže zase len polofunkčné. To už aby sa človek zbláznil. Potom tým, že ATI dala vôľu výrobcom si upravovať grafiky, tak nemám plne funkčné ovládače na Linux. To už mi je systém. Radšej mať v NB komunistickú nVidia kartu, ale s fungujúcimi ovládačmi na grafike s jej označením. Už len čakám, že pri konci záručnej doby vyreklamujem tento NB a kúpim si nový. To je horor s touto grafikou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:34:00
avatar
Linux je minoritní systém, který použivá 1% uživatelů, takže skutečně není nutné pro něj ladit ovladače není to priorita, co se týká Windows ovladačů nejsou o nic horší než konkurenční .... takže asi tak, opět paušalizujete ... co se týká mobilních ovladačů problém je v tom, že výrobci NB používají karty svých specifikací a mnozí ani nechtějí aby existovali obecné ovladače, takže za to ATI nemůže ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:37:20

AMD/ATI by sa mala zacat spravat ako konkurencia vsade. NV ma dobre ovladace aj pre Linux, mali by sa aj cerveni posnazit. Pretoze uz len kvoli objektivite nemozeme donekonecna tam kde je AMD/ATI momentalne lepsia poukazovat na to ako NV zlyhava a na druhej strane kde je NV dominmantna si hladat vyhovorky preco sa o to cerveni nestaraju...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:40:10
avatar
no AMD by možná udělalo lépe, kdyby se soustředilo na Mac platformu, ta je tak 5-6x větší než Linux ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:53:14

Ja by som to videl na aj aj. Bolo by to iba v ich prospech.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:59:13
avatar
ale to určitě, ale na co plácat silami na 1% trhu a raději o to více nezainvesovat do 99% Windows+Aplle? ne Váženě podpora Linuxu je jen takový bonus, dobrý na profi kartách, kde je bezproblémová, ale na desktopu zajímá jen okrajovou skupinu lidí a co já znám pár jedinců, tak ti si poradí a v poslední době opravdu není problém kombinace Linux+ATI ...
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 16:10:31
avatar
Nerobte, prosím vás, zo mňa idiota. Tie ovládače nie sú plne funkčné ani na Windows. Tá grafika je buď vadná, alebo Asus nevie robiť ovládače. Prepínanie grafík nefunguje. To je už skoro na zbláznenie. Nie vždy je chyba na strane zákazníka. ATI nie je tak úžasná ako presadzujete. ATI má v ovládačoch veľké medzery. Je mi jedno, či zaplatím za viac peňazí menej výkonu, ale už do notebooku ATI nestrčím.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 17:53:16

Normalny clovek nevyuziva Linux nahod Windows a mas po probleme bratku...
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 18:37:53
avatar
Ty nevieš nebodaj čítať?!? Prečítaj si druhú vetu. A nestaraj sa čo používam. Mám tam dualboot. Takže pššt!
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:38:28

Petr350 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:31:50

Oba pocitace maji zdroj Enermax PRO82+ 425W, kamarad ma pocitac pod firmou, proto musi mit legalni software a ovladace mu spadly taky. Kdyz najdu 20 lidi s podobnym problemem, tak to je male procento, ale neni to ojedinelej problem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:02:03
avatar
tak to je opravdu prapodivné, kolegům projdou rukami desítky ne-li už stovky karet a žádné podobné problémy nikdo nehlásil ... (vyjma na začátku roku, kdy byla chyba u Catalyst 10.1 u ATI powerPlay, kdy se karta podvoltovala více, než bylo v určitých situacích u 2D zdrávo)....
Petr350 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:53:19

Pokud chcete zkusit dobry zatezovy test 2D, tak si stahnete prehravac iTunes, musite mit tak 50 alb s obrazky a pak staci dat listovani alby pres celou obrazovku a parkrat zarolovat tam a zpatky. Obcas padaly ovladace i pri prehravani filmu, ale tohle bylo spolehlive. Na integrovane HD3200 jde rolovani bez problemu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:01:20
avatar
no pokud jste měl ovladače 10.1, tak tam byla chyba právě ve 2D, kdy se karta podvoltovala více, než bylo zdrávo a to padalo, ale 10.2/3 to vyřešily (vyšel nějaký hotfix) .... nicméně ty pády nebyly zase tak zásadní, že by to shazovalo PC, problém se rychle vyřešil ...
Petr350 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:28:16

To me napadlo, kdyz jsem tam daval ovladace z prilozeneho CD, stahnul jsem 10.3, pak zrovna vysly 10.4 a bylo to stejne. Takty byly 157/300 MHz, na napeti jsem nekoukal.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD, to bys mohl mozna poradit, 2010-05-11 12:37:13
avatar
zkousel jsem na notas Acer Aspire 5740G (grafika AMD HD5470) nainstalovat ovladace pro mobilni grafiky stazene z netu AMD, ale ejhle, vubec to nejelo. Musel jsem sahnout po ovladacich ze stranek vyrobce notobooku, ale ty, bohuzel, nejsou ty nejaktualnejsi. Nevis, cim to muze byt?
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:48:14
avatar
to spíš vypadá že v PC byl virus. Měl jsem 5770 od Asusu, teď jí má kámoš a bez problémů. O zvětšování myši jsem slyšel ale v praxi nikdy neviděl a že už jsem těch Radeonů měl - od R 9600Pro, 1950Pro, 4850,4890,4830 a 5770.........
Petr350 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 15:29:11

Ja mel 9600Pro, ve starym PC mam HD2600XT a zadny problemy jsem s nima nemel. Pokud by tam byl vir, tak by to nedelalo na obou pocitacich. Kamos ma 5770 od MSI, beha mu asi 3 mesice bez problemu a kdyz ji vymenil za tu moji, tak mu ty ovladace taky spadly.
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:25:01

ja man gtx 480 a nema taku teplotu aku na testoch ukazuju ma pri zatazi na 3demark vantage 78C a bodi 23100 co je skoro ako dvojadrova 5970 nesom zastanca nvidie co je lepsie to kupim ja si misli ze sa gtx480 vidarila s novymi ovladacmi pojde este lepsie a je lacnejsia ako 5970 a ma skoro taky isti vykon a ma physix a cuda a 3dvision a ked zhori tak budem mat novu je v zaruke.prva karta moja 9800x2dosrala sa potom som doplatil a zobral som gtx295 a ta sa tiez pokazila neslo druhe jadro a teraz mam gtx480 jedna vihoda nvidie ze robia dost poruchave karty alebo ja mam smolu ale ja sa tesim stale budem mat dobru kartu
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:39:35

Vykon nema urcite ako HD 5970 nezrovnavaj lebo v max benchmarkoch ako je Heaven a v hrach podporujucich Physx tam sem tam v nejakom rozliseni prekona HD 5970 ale len obcas...aj to koly optimalizacii pre NV ja s mojou hd5970 mam v burne 75 stupnou a je to 2 jadro..to ze ma physx je nezujimave a nevuzitelne, 3dvisioin mi je naprd ked sam monitor stoji dost a to nepocitam ze ak xces dobry vykon v 3d potrebujes 2 taketo karty.. takzze otras...a ked ti zhori negarantujem ti ze ti vyreklamuju...mne sa karta odpalila snicho nic 9600GT a som ju dal reklamovat a povedaly ze neuznana reklmacia pre vysoky OC.. a pritom som ju netaktil...vyhovorky sa najdu vzdy.. a NV je toho schopna...na tom rizuje...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 15:17:29
avatar
A to ji máš chlazenou vodou nebo co?

Moje Sapphire GTX5970 má v burnu na jádrech 96 a 94... takže 75 ti nevěřím ledaže máš špatnou vodu nebo ultra homemade vzduchové chlazení

Jinak 10.4 a moje 5970 si stále nerozumí.. stále to spolu nefunguje ani pořádně nenabootuju a automatická regulace stále nahovno.. při 104C už karta trotluje ))
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-09 00:30:40

Ano teploty nepresahuju moj zlaty 75 vetrak mam na 50% pri crysis stabilne teploty.. zalezi od vetraku presvec sa sam debil....
o karte Sapphire GTX5970 som nikdy nepocul...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mozna prudi, 2010-05-11 12:41:16
avatar
ale proc mu nadavas? Nebo tobe se libi, kdyz ti nekdo rika debile? Uber paru a chovej se trochu slusne, please.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:34:42

Inac prave na niektorych weboch som nasiel nejake info ze GF104 - GTX 460 sa ma pohybovat okolo 299dolacov zaujimave ze GF 100 - GTX 465 je niekde medzi 249-299 dolrami.. cudne nie
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:50:58

moja karta co som am predtim 9800x2 sa prehrievala mala 97c a uznali mi reklamaciu mesiac mi sli dve jadra potom len jedno a uznali a mal som ju aj taknutu a uznali a 295 tak isto a uznali a je somarina ze gtx480 ma pri zatazi 107 to bi ani mesiac nevidrzala npr 295 co som mal mala pri zatazi 65c taktol som ju na jadro 750 sader 1400 a ram1200 a teplota stupla o 5c bodi 24000 to je dost a mala este rezervi.a pozri si stranku futurmarku 5970 ma 24500 a gtx480 ma 22300 tak as taka 5970 nieje vikona je to mali rozdiel a ked nvidia vida dvojadrovu gtx480 potom uvidis ano mas pravdu ze physix je neviuzitelni ale hry ktore podporuju pysix tak je to dobre napr gta4 je tam rozdiel a mas pravdu ze na hrach ide 5970 lepsie ako 480 to je docasne ako dlho je na trhu 5970 a kolôko 480 no ja viem ze doladia ovladace nvidia a bude konkurovat 5970 zo zaciatku mala v 3dmarku vantage 5970 19000 bodov vilepsili ovladac tak isto vilepsi aj envidia ta karta je len mesiac v predaji ati5970 je pol roka
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:57:20
avatar
jenže HD 5970 má dalších 30% výkonu v rukávu, každá - obyčejným oficiálně povoleným a podporovaným dotaktováním už s referečním chladičem ;)

a stojí jen o 1000-2000 více, takže opravdu GTX 480 nikdy HD 5970 dohnat nemůže
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:09:35

a gtx480 nema rezervi naozaj to si mislis len abi si nebol prekvapeni ze 5970 ide na max ked stupnu body v 3demarku vantage z 24500 na viac beriem spet ale nemislim si tak isto sa to odzkadli na hrach lebo 3demark je urcite narocnejsi ako ktorakolvek hra
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:26:45
avatar
rezervy, které by mělo smysl využívat bez velkého nebezpečí zničení čipu a rapidního snížení jeho životnosti? To GTX 480 skutečně nemá ... ani zdaleka se nemůže rovnat HD 5970, která je úmyslně podtaktovaná a obří potenciál nechává pro horší časy, které ještě nedorazily ...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - S tema rezervama 2010-05-11 12:51:24
avatar
mas samozrejme pravdu. Otazkou je, jestli je v AMD vubec vyuziji. O par prispevku vyse se odvolavas na to, ze nove architekury chce AMD vydavat kazdych 7 - 9 mesicu - neni z tohohle pohledu jejich polika trochu postavena na hlavu? Naddimezovat a nechavat si rezervy, ktere s nejvetsi pravdepodobnosti ani nebudou vyuzite? Z meho pohledu to, ze maji soucasne chipy AMD rezervy, je jen doprovodna vlastnost extremne dobre navrzene architektury, stejne jako byla G9x od NV, a je to pro AMD bonus, nic vic (zminovane G9x by vykonem mozna dostacovalo jeste dnes, po technologicke strance je uz ale zastarale a stejne tak na tom budou za dva roky soucasne cipy AMD, tj. vykon dostatecny, tg zastarala).
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 12:58:18

GTA IV PhysX nevyuziva...
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:00:40

jasne zenie vobez ze nie nemas pravdu tak potom batman arham asilimum alebo void dark
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:05:16
avatar
špatná hra a ještě horší hra jediná hra s PhysX, která kdy za něco stála je Metro 2033, ale také to nebyl herní zázrak, ale technicky ( i herně) převyšuje všechno, co kdy s PhysX vyšlo a je to o to zajíamvější, že GPU physX k ní vůbec nepotřebuješ, fyzika přes GPU je jedn doplňková, vše jede přes CPU ;) Navíc ani GTX 480 to s GPU physX a DX11 nedá naplné detaily, takže podproa GPU PhysX jí je tak akorát na parádu ...

A POUŽÍVEJ FUNKCE ODPOVĚDĚT U KOMENTÁŘE NA KTERÝ CHCEŠ REAGOVAT!!!!!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:09:13

1. Je lepsie klikat na link "Odpovedet" ked na niekoho reagujes. Inak tu bude za chvilu bordel.

2. Mne nemusis hovorit kde sa GPU@PhysX vyuziva. Tiez ho beriem ako bonus a nevidim na jeho pouziti nic zle.

3. Osobne som zastanca vykonnych jednojadrovych grafik, ale nad kupou GTX480 by som fakt vahal. Kvoli jej spotrebe a teplotam. Pokial to mas ale tak ako pises(78C v burne), tak je to pohoda. Ja radsej pockam na GTX470 s nereferencnym chladicom. Mala by byt chladnejsia a tiez tichsia.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:12:48
avatar
zajímavé - on píše 78°C a všichi ostatní na světě kolem 90°C, kde pak bude zakopaný pes?
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:18:52

to asi preto lebo niektore stranki maju radi ati ini zas nvidiu tak asi preto ja mam ju a ma 78 fakt sak aj o gtx295 pisali ze ma 85 a ja som ju mal a v zatazi som mal65c dokonca ked som ju taktol o dost nedosiahla 80
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:30:12
avatar
prosimtě přestaň nás tu krmit nesmysly! GTX 480 otestovaly všechny serverery, jak zelené tak červené a všude se vzácně shodovali, teploty GTX 480 jsou kolem 90°C normální a shodovaly se i údaje o spotřebě a tak ... není divu, když všechy GTX 480, které existují, jsou úplně stejné refereční provedení, pocházející ze stejné výrobní linky .... všichni měly tedy stejné karty a pokud ty máš GTX 480, čemuž nevěřím, tak je taky stejná - není možné abys ty měl 78°C v zátěži a všichni ostatní na celém světě kolem 90°C ... leda bys ten PC měl v lednici ...

tak si přestaň vymýšlet!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:38:12

Ako mas vyriesene vetranie skrinky? A aku skrinku vobec mas? Nic ine, co by mohlo zrazat teploty dolu, ma nenapada...
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:11:23

normalnu skrinku len je dobre riesena dobre chladi a trosku ju mam upravenu v predu od zakladu 12cm ventilator ktori fuka priamo na kartu a z boku 4x12 ventilatory
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:17:56

No tak s tymto vetranim su tvoje teploty GTX480 uveritelne.
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:23:15

no hej
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:36:47

Prave kvoli tomu GTX480 nechcem. Radsej slabsi model a s nereferencnym chladenim.
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:02:52

kolomas s 5970 na ungme heven v2.0 na 1900 1200 8aa 16 filtrovanie a setko na max bo ja mam s gtx480 27 priemerne fps a na metre dx10 19001200 na max klomas fps ja mam hornu 85 spodnu 48 priemrne priblizne 60
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:07:52
avatar
A je to dobrá hra ten Ungme heven???
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:11:03

ne nieje to hra ale test ktori vitazi kartu na max
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:42:53
avatar
a jéje ... ani nevíš co ten test dělá, ten rozhodně nevytíží kartu na max, ten ukazuje něco, co tahle generace grafik nebude nikdy potřebovat, protože to nezvládne ...

to je test, který je zaměřený na Tessellaci, ano GTX 470/480 je silnějíš, protože jejich jádro je skoro 2x tak velké co ATI RV870 na HD 5000, takže má i podstatně více možností, jenže vtip je v tom, že ten vyšší výkon který podává, jí je vlastně na nic ... jakmile by přišly hry, které by podobnou náročnou tessellaci používaly, a že v dohledných 4-5 letech pravděpodobně nedorazí, neměla by GTX 470/480 v nich žádnou šanci!

Vezmi si Metro 2033 - ani GTX 480 jej nedá se vším všudy naplno a to Metro používá Tessellaci na urovni menší než minimální a jen u některých objektů - takže pokud bys úroveň tessellace zvýšil bude výsledkem co? nehratelnost .... takže je sice pěkné, že ti ten teoretický test ukazuje 2x vyšší výkon (někde) v v teoretické situaci u tessellace, která nikdy v žádné hře nenastane, ale ve výsledku by to u současných grafik znamenalo, že by daná hra se silnou tessellací měla na HD 5800 třeba 3 FPS a na GTX 480 6FPS - výsledkem nehratelnost v každém případě ..... až se začne tessellace používat pořádně, nebudou GTX 400 ani HD 5000 dávno aktuální a nebudou mít ani dost výkonu ;) ... takže Unigine může používat jen cvok a dělat na jeho základě nějaké výkonové testy a hodnocení může jen blázen ...
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:22:43

mas pravdu ale v poslednom case robia pc komponenty ako cokolady ke su tie casi ked som mal stari komp celeron 1100 a256 ram a 128megovu kartu ati za tri roki som donej nic nevrazil a sli hry naplno bez sekania
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:24:10

Mily Matko pochybujem ze mas tu kartu stymi kecmi oblafnes tak tvoju mamku..a nie nas... mas uplne super vysledky narozidel od ostatnych dobrych zdrojov asi mas aj I7 980 Rmapage III 12GB DDR3 2000MHZ ze??
Tvoje reci nikto brat vazne nemoze....ale co mozme cakat od Nvidiota...
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:27:24

nie nemam i7980 ani rampange3 ani 12gb ram ale gtx480 mam
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:28:19

mam q9550 4gb ram 1600mhz asus striker nse a gtx480
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:30:18

sak na alze uz maju i7 980 asi aj rampange3
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:36:15

1.Neverim ti ze mas GTX 480....
2.Stakou zostavou toklko bodov nernahrajes....
3.Uz sa tu prestan strapnovat a ohurovat aku mas grafiku lebo ti nikto neveri...
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:40:39

hej tak chces povedat ze nema gtx480 22300 bodi zo gtx295 som mal 19300 s tov zostavou
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:49:23

ked chcem mat tolko bodov ako na futurmarku pise musim mat i7 980 abi karta gtx480 mala 22300 tak ti poviem s 9800x2 som mal s tov istov zostavou 10850s 295 19300 a ich stanke su bodi ktore ma mat karta to je jedno na ktorej zostave ale ovsem ne na velmi starej ked taknes graf velky vikon ti neda ked taknes procesor tak uz ma vetsi vykon ako ked taknes samotnu kartu a tie hodnoti su zakladne pre kaze zostavy na stranke futurmarku potom preco s kazdov kartov som mal tolko kolkoma mat ci 9800gx2 295 ci 480 ano kebi som mal i7980 tak karta bi mala o trosku viac bodov ako mam ja bodi karti su konstantne len tedi ak ti ide komp ako ma napr ked som mal 9800gx2 body proc 33600sppu ked som mal gtx295 38900 a teraz co mam gtx480 tak 41000
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:36:57

OMG si trapny...
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:34:53

tak isto co sa da cakat od atiidiota
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:39:15
avatar
přestaňte tu spamovat a ty hlavně!
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:56:15

ja spawmujem
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:00:51

zvasnej skusenosti hovorn ked somal gtx295 zakladne bodi 19300 proc 38600 karu som taktol jadro 605 sader 1342 ram 1050 bodi v 3demarku 19700 rozdel priemer fps medzi taknutov kartov 2fp a ked som taknul proc z 2.8 na 3.2 dvilo bodi karti na 20700 a rocesora na 40000 tak setko spolu suvisi napr ked sa mi kazla 9800gx2 naprv som misle ze procesor odchadza potom ze maticna ram az nakoniec som zistil ze gra f lebo vsetko spolu spoluprecuje a ked sa kazi jedna vec tak sa ukazuje aj na inich veciach v pc
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:39:26

Ano som zastanca ATI ale neohurujem tu ludi niecm co nemam..aj ked mam tak si tolko nevymislam ako ty.......inac vravi sa fanAtik....
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:54:48

Co je pravdy na tom ze GF 104 teda GTX 460 ma byt cena okolo 299 dolarov uz na viacerych strankach som si to vsimol....ked samotna gf100 to jest GTX 465 ma byt niekde medzi 249 a 299 dolacmi....nie je to trosku odveci...??
forgotten_god [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 10:10:38
avatar
Citace:
Tento týden vás čeká kompletní test X6 na DDWorld.cz. Samozřejmě do podobných OC šíleností se pouštět nebudeme, ale nějaké to normální taktování vyzkoušíme.


No zaujimalo by ma kde je ten clanok ?
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 470 / GTX 480 2010-05-08 16:59:27

Porad jsme cetli kecy jak nikde nejsou a nebudou 3 mesice a maji je vsude mozne skladem !!!
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 17:16:10

OMG este to napis do zvisnych recenzii a budes king ze by si ta vsimly a aby si bol zaujimavy.....
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 20:51:47

Projel jsem tuhle diskusi a chci se jenom zeptat v jakém jazyku mato6631 píše.Slovenským ne,je to asi nějaký jazyk
budoucnosti-tak se nedivte jeho "nadhledu" nad situací.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 969x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1547x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2272x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2007x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1310x
Komentářů: 1