NVIDIA prý chystá duální kartu ze dvou menších GF104. Hloupost nebo realita? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 14 květen 2010
altJak jistě víte GTX 480 není dost silná na konkurenci pro Radeon HD 5970, zároveň ale neumožňuje vytvoření duálního modelu.

 

 

 

 

NVIDIA doufala, že prorazí hlavou zeď a dokáže, že strategie, kterou razí ATI, tvorbu high endových grafik ze dvou (případně časem více) malých mainstreamových čipů, prokáže jako omyl. Stále totiž tvoří obří monolitické čipy. Pokud ale zkušenosti ze souboje RV870 (HD 4000) a GT200 (GTX 200) byly dobrým důkazem, že strategie NVIDIA nefunguje, tak situace FERMI GF100 vs RV870 (HD 5000) je dalším potvrzením zcela zřejmého.

NVIDIA doufala, že GF100 bude tak silné, že nebude potřebovat duální model. Jenže po vydání ATI Radeon HD 5000 grafik s mainstreamovým jádrem RV870, které je poměrně malé (330mm2) proti obřímu GF100 (530mm2) a přitom jsou vyráběny stejnou firmou stejným procesem, NVIDIA hodně znejistila. Chtě nechtě tedy věděla, že jedno GF100 stačit na konkurenční dvě jádra RV870 nebude. Jenže pak se ukázalo, že GF100 kromě toho, že nepřináší očekávaný výkon, dokonce ani nefunguje tak, jak se čekalo. Je prostě příliš velké, což způsobuje nadměrné zahřívání, spotřebu a ve výsledku i problémy s dosažením frekvencí, které mělo mít, a tedy jsme opět u toho, že nepodává výkon, který mělo mít.

Strategie ATI zosobněná duálním modelem Radeon HD 5970, tentokrát slaví absolutní triumf. NVIDIA nemá nic, co by se výpočetnímu nebo hernímu výkonu modelu HD 5970 byť jen přiblížilo a to je v základu dokonce úspornější, než její v porovnání s ním slabší jednojádrová grafika GTX 480. Nemluvě o ohromném potenciálu, který HD 5970 skýtá, a který dává veřejně na obdiv. Radeon HD 5970 je nejvýkonnější grafická karta na světě, je to vlastně jediný skutečný TOP High end, jediné, za co stojí dát více jak 10 000 korun. To je pro NVIDIA těžká rána, zkouší tedy marketingově říkat, že má nejvýkonnější GPU a tuto větu dává nad grafiky doufaje, že běžní zákazníci jí skočí na klam, a zamění slovo GPU za Grafiku.

Grafické jádro GF100 neumožňuje vytvoření duální karty. TDP takové grafiky by bylo děsivé a výkon by stěží překonal HD 5970, při ceně výrazně vyšší. NVIDIA ale chystá grafické jádro GF104. Někteří od něj čekají zbytečně větší zázraky, než může přinést. Opět varuji, nečekejte mnoho, budete zklamaní! NVIDIA už se snaží některým novinářům podsouvat, kteří jsou tak hloupí, že to pouštějí dál, že GF104 a model GTX 460 má být to, co kdysi 8800GT. NVIDIA 8800GT byla vynikající grafická karta, vlastně poslední skutečně zajímavá NVIDIA grafika (také od nás dostala pořádné ocenění), která nabízela výkonem, cenou i provozními vlastnosti něco lepšího než konkurence. 8800GT měla 65nm jádro G92. To bylo v podstatě jen o něco málo zmenšené G80 z modelu 8800GTX. Proč ale GF104 na GTX 460 nemůže být jako 8800GT a dokázat to, co ona?

GF104 je sice zmenšeninou GF100, jako bylo G92 zmenšeninou G80. Jenže G80 bylo vyráběno 90nm a G92 těžilo hlavně z toho, že i když bylo vlastně výpočetními jednotkami jen o málo menší, bylo ve skutečnosti fyzicky menší výrazně jen díky 65nm výrobě! NVIDIA GF100 je vyráběno 40nm a stejným procesem na stejných linkách bude vyráběno i GF104! GF104 tedy bude ořezem GF100 a podle současných informací vlastně jeho polovinou. Nebude těžit z rozdílných výrobních postupů ani úprav architektury. Těžko tedy může GF104 na GTX 460 podat skoro stejný výkon jako GF100 na GTX 480. Těžko tedy může být jako 8800GT, která ale v mnoha případech skoro ten výkon tehdy nedotknutelné 8800GTX dokázala podat s poloviční spotřebou a za poloviční cenu!

Dnes internetové drbny přišly se spekulací, že NVIDIA se myšlenek na duální grafiku nevzdala. Ale místo dvou GF100 použije dvě GF104. Upřímně řečeno, věřím, že GF100 bude mít 256SP a tedy bude polovinou původně plánových 512SP v GF100. Věřím, že díky menším rozměrům bude moci mít frekvence kolem 700-800MHz. Nevěřím ale, že by dokázalo podat takový výkon, aby duální grafika s dvěma takovými jádry měla nějaký smysl. Na HD 5970 stačit nebude, ani kdyby já nevím co.

 Přinejlepším může být duální GF104 jak dvě HD 5770, možná o něco lepší a tedy mít o něco málo vyšší výkon než HD 5870. Ale za jakou cenu a při jakých provozních vlastnostech a co v případě, když SLI nebude fungovat? Zatímco silné duální grafiky mají tu výhodu, že i jejich polovina je většinou dost silná na provoz současných her, u slabších duálních grafik, by nefunkčnost celku měla za následek to, že by některé hry půlka karty prostě nezvládla. Takže duální GF104 považuji za hloupost. A i kdyby v plánu byla, nepřijde na trh dříve jak v Srpnu nebo září a to už bude mít konkurence nové modely HD 6000. Takže bude jedno, jestli se jim bude NVIDIA snažit konkurovat GTX 470 nebo GTX 265GX2, ani jedno nebude stačit. Nemluvě o tom, že smysl má dvojice grafik a duální grafiky, jen pro High end. Tedy tam, kde koukáte jen maximální výkon. Radeon HD 5970 tedy pravděpodobně letos vůbec žádnou konkurenci ze strany NVIDIA nedostane …

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - přímoptop 2010-05-14 21:44:46
avatar
a nepoučí se a nepoučí. Byl by to byl zase přímotop a dokonce toho vyhřeje víc než jednojádrová fermi
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 13:16:45
avatar
No. Já bych řekl, že to bude mít dokonce i o několik W méně než GTX480 a pokud si to sedne s nějakou hrou, ve které SLI pojede dobře, tak to bude mít možná i výkon GTX480, ale to nebude platit vždy.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-14 21:45:52
avatar
Je to len marketing. Nvidia nemôže sedieť so založenými rukami a čakať na pečené holuby od ľudí čo si kúpia z ich pomerne malého výberu DX11 grafík. Musia aspoň cenovo naplniť segmenty trhu. Aj keď niektoré produkty budú nezmyselné. Podľa mňa dvojitá GF104 môže mať taký výkon ako klasická Fermi s vodným chladením a OC.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-14 21:57:01
avatar
Byt dnes 1. dubna, tak bych si rekl dobrej vtip ale takhle? Uvidime, zda je to jen marketing
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-14 23:40:31
avatar
Tak to bude první grafika co bude žrát 500 ...
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 00:10:07
avatar
LOL
Ale chci k tomu zadarmo vodnika
Michga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 01:01:26

jj vodnik
Uban [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nice 2010-05-15 07:04:50

stale ta stejna pisnicka
jancula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - neefektivna architektura 2010-05-15 08:35:33

Podla mna nie je problem v tom, ze Nvidia robi velke monoliticke cipy, ale v tom, ze ma momentalne dost neefektivnu architekturu. Ati podava ten isty vykon s ovela ovela mensim poctom tranzistorov a teda aj nizsou spotrebou. Keby napr. Ati urobila cip s parametrami gf100 (poctom tranzistorov), jeho vykon by bol niekde okolo vykonu 5970, teda ovela vyssim ako pobobny GTX 480. Mozno by tam tiez boli vacsie problemy s vytaznostou, ale take velke ako u NVIDIE urcite nie. Da sa to odhadnut aj naopak. Ak Nvdia vyrobi GF104 na existujucej architekture, tento cip bude bude o nieco malo mensi ako cip 5870(R800), ale zaroven bude mat vykon len niekde malo nad 5770(RV880). Tu tiez vidime neefektivnost architektury. Dualna karta z takychto cipov gf104 by potom dosahovala vykonu niekde okolo alebo mierne nad gtx 470 resp. pod gtx 480, co by zase ziadne termo nebolo(iba zase dalsie thermi . NVIDIA teda hlavne musi zdokonalit novu architekturu a vytlacit z mensieho poctu tranzistorov vyssi vykon.
4EVER [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 13:33:30

jo ale zase nvidia spravila cip rovno aj pre vypocty kde sa nehraju. a tam primarne je smerovany cely navrh FERMI
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 11:09:02

Nechci vypadat (ale vypadám) jako šťoura - ...ze souboje RV870 (HD 4000) a GT200.... nemá tam být, RV770?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 11:12:37

Při tom malém množství "podařených" čipů se stane raritou. Najde se dost lidí, kteří se tím rádi pochlubí. Pche mít kartu jako miliony jiných?
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 11:47:06
avatar
Jak říkám kdo jinému jámu bagr sám do ní šnek .Sakra už bych to měl přestat pít.Tím to jsem chtěl jenom naznačit že mě NV nebaví a věřím i přesto že jsem ATIŇÁK tak se dá dohromady ať je s čím soupeřit.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NO 2010-05-15 12:25:34
avatar
Jadro GF104 bude mat 256 SP taktovanych istotne vyssie ako 600Mhz, typujem 700-800Mhz by nemal byt problem, nakolko jadro bude relativne male, aspon o dost mensie ako GF100 /polovica/. Cize vykon odhadujem velmi vysoko, moze to byt velmi zaujimave jadro...., nemame informacie, spekulujeme, no ak bude mat frekvencie nad 700Mhz, urcite bude rychle ako HD5850 alebo aj rychlejsie a to sa mi zda byt super. GF285 ma 240SP a nizke takty, GF104 bude rychlesia ako GTX285 takze moze to byt zaujimava karta, dolezite je aka bude cena a spotreba, no cena moze byt zaujimava, nakolko jadro uz by nemal byt problem vyrobit nakolko je relativne male..... Ja osobne sa tesim, prave konkurenciu k HD5850 potrebujeme..., nech nam ceny pojdu dole...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 13:20:26
avatar
proč srovnáváte GF100 architekturu s GT200? jsou to uspořádáním úplně jiná jádra! GF104 s 256SP vůbec nemusí mít vyšší herní výkon než GT200! Je tam zcela jiný počet ROPS a dalších částí, které ovlivňují herní výkon!
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 13:41:33
avatar
Lebo sa to da porovnavat, len preto, niesu az tak odlisne aby to by ocko neslo. Ja som nic netrvrdil, iba spekuloval, aj clanok vychadza zo spekulacie... GF100 pozname, G200 taktiez a tak som trocha pospekuloval a myslim si, ze som to neprestrelil, pocitam vykon GF104 okolo HD5850. Tesim sa, lebo karta by mala byt mierena proti HD5850 a to je pre mna zaujimava kategoria a cakam na konkurenciu a lepsie ceny.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 17:33:50
avatar
taky bych ty pocty jednotek nesrovnaval s gtx285 ale s gtx470/480, protoze to je stejna architektura. aby ta dualni karta nebyla neco jako gts250 x2
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 12:44:14
avatar
Když bude mít nVidia dostatek GK na trhu, tak snad marketingově přesvědčí nějaké kupce, i ty duální grafiky si někdo naslepo koupí. Podplacený prodavač v obchodě hodně zmůže.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 18:10:26

Ako vela predavacov je podla teba podplatenych? By ma zaujimalo kolko by to mohlo NV stat...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 15:58:11
avatar
toto všechno je pravda, ale já si také pamatuju jádro g94, které přes poloviční počet výpočetních jednotek dokázalo pořádně zatopit radeonům 3850 a hodně se přiblížit modelu 8800gt
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 17:55:52
avatar
8800GT byla fantastická grafika, po ní se to zhoršovalo a poslední naděje Fermi taky padla.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 18:07:58

Ako si prisiel na to, ze posledna nadej mala byt prave Fermi?
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 10:04:06
avatar
Protože do Fermi nVidia vkládala takové naděje, že se nechala předběhnout Ati s vidinou, že je potom porazí. Půl roku zpoždění ve znamení mlžení udělá jen tápající firma. Nová architektura měla být revolucí a ne jen šíleně topící HD5870.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 10:54:26

Lenze tato architektura je uplne na zaciatku. Rovnako ako bola R600 z ktorej nakoniec vzisla HD5870. A som si isty, ze v tom obdobi sa naslo vela ludi zo strany zelenych, ktori viedli podobne reci ako sa teraz vedu tu o Fermi.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 12:02:48
avatar
Pamatuji si tu dobu, ale to byla jiná situace, v té době obě firmy prosperovaly a měly dostatek starších úspěšných produktů. Ati nepotřebovala marketingové lži, vyrobila další produkt R600. To nVidia znervóznila během půlročního průtahu, protože jim jde o budoucnost firmy stojící na GF100, jejich další produkty nenašly větší uplatnění a např. čipsety nVidia zanikají. Pro lidi, kteří si Fermi koupí, nepřijde jejich grafika, vzhledem k výkonu, špatná, ale až v letních vedrech se jim přehřeje jádro a v nejlepším případě se jim budou škubat hry, tak se jistě zamyslí, jestli koupili dobře.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 12:45:57

No NV vykazala za posledny stvrtrok rast aj napriek nevydarenej GTX4xx. Okrem toho Tegra sa pomaly zacina vyuzivat napr. v mobilnych telefonoch Kin One a Two od Microsoftu a okrem toho high-end desktopove grafiky tak ako pisal DD neznamenaju hlavny prisun kapitalu tejto firmy. Mainstreamove grafiky zalozene na GF104 nevyzreraju zle. Dal by som sem odkaz na tabulku toho co zevraj NV planuje a ako budu mat tieto karty parametre, ale uz som to urobil a moj prispevok bol zmazany.
Treba len dufat, ze vyladia Fermi architekturu tak, ze bude na najblizsi vyrobny proces dobre pripravena a nenastane taka ista situacia aka je teraz.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GF104 2010-05-15 18:06:49
avatar
GF104 ve dvojici na jedné kartě mě vůbec nezajímá, ale samotné jádro GF104 by mohlo přinést zlevnění. Nvidia má u TSMC většinu, GF104 bude "malé" jádro, takže relativně levně vyrobitelné(navíc vylepšená 40nm výroba v srpnu/září-možná ) - mně z toho vychází zahlcení trhu GF104kama a tudíž snížení ceny. GF104 je jedinou nadějí jak si zachovat podíl na trhu, takže nvidia nebude blbá a nepředraží ji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 18:23:47
avatar
snížení ceny? Proč?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 19:19:05
avatar
Kvůli dobývání ztracených pozic, alespoň trochu konkurenceschopným produktem. No a když budu optimista(velký) tak i ta výroba se může pořád zlepšovat . Další čekání, ale asi nemá smysl. HD6000 je velká neznámá a i případné slevy o pár stovek moc lidí nevytrhnou.

EDIT
HD6000 má být nějaký hybrid mezi starou a novou architekturou - snad se nemýlím. Pokud bereš to, že to přece nebude horší než stará architektura, tak souhlas, jenže občas se i malý úpravy nemusí povézt a vznikne nějaký průser. Ono by se i tak nic nestalo - jen by se dál vyráběly výborné HD5000 a čekalo by se na nižší výrobní proces do 2011.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 19:12:51
avatar
HD 6000 je poměrně snadno udhadnutelná
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 20:47:36

No mal by to byt hybrid ako pise DeaDDog. Nezda sa mi to ako nieco lahko odhadnutelne...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 21:29:45
avatar
Ja by som si s tymi HD6000 až tak nefandil...lahko odhadnutelne to urcite nie je.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 10:37:51

tak odhadni..
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 21:29:54
avatar
cekal bych ze jednojadrova hd 6870, jestli se tak bude jmenovat, pokori gtx 480, a ze ATi posili tesselacni jednotky. a to bude uplne stacit
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 22:09:01

JJ. Tiez si to myslim. Aj podla mna vykonovo preskocia terajsi high-end NVIDIE. Celkovo som na HD6xxx zvedavy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 21:57:39
avatar
AMD má už ty čipy hotové a už ví moc dobře jak na tom jsou, jestli se povedli nebo ne ... ATI není ale ten, kdo musí dohánět ... ;)
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 22:46:58
avatar
ja se na ty grafiky 6xxx tesim, az nVidia nebude mit ani nejvykonejsi gpu, tak cim se budou chlubit. asi cudou, physX a vysoky vykon nebude potreba, na vse bude krasne stacit gtx480 .
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 23:02:25

klidně,
dvojčip mainstreamu nvidie bych klidně uvítal a viděl jako rozšíření nabídky a v důsledku by se toto řešení promítlo i v širších testovacích možnostech, prostě nějaká novinka/zajímavost kurva
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 09:50:57

Uz unikla tabulka s tym co NV chysta a tento dvojcip ma mat udajne TDP 375W. To je des... Zaujimavejsie su skor mainstream karty, ktorych TDP je uz v pohode. Este treba poznat vykon a cenu a budeme mat jasno.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 19:56:16

mě nějak mainstream nvidie nebere. Physx jako že je předností nemá šanci na slabších kartách, nebo jedině použít samostatně na fyziku
Pokud budou trochu rozšířené hry s physx tedy.
AMD mi nabídne lepší cenu a bez physx se dá žít, takže pokud mainstream, tak ATI mi přijde jasně lepší.
U high-endu to vidím trochu sporně.
Nezatracuji GTX470/480, protože u HI se zas tolik spotřeba neřeší, teda mimo recenzí a diskuzí.
Fermi je hodně zminováno v kontextu s R600.
Myslim, že Fermi je na tom o dost líp, výkon prostě má, jen spotřeba je jako u R600. Možná neefektivnost, ale to se časem spraví
Jsou to začátky architektury.
Já bych skutečně uvítal všelijaké "výtvory" s počátečním "ne"úspěchem Fermi. Když to nvidia prodá, tak co se stane, koupí to snad někdo z vás ??
Ač sem v životě měl jen jednu geforce, tak prostě považuju za nutnost, neplivat na nepovedené počáteční produkty architektury, které se jistojistě zlepší a už vůbec nespekuluju, kde bude AMD/ATI Bude třeba lepší, ale to není důvod nedat šanci konkurenci ... z pohledu zákazníka/čtenáře. Prostě stará dobrá +/- rovnocennost mi chybí a nebaví mě číst v diskuzi, jak si čtenáři dělají prdel za smažení vajíček a o AMD/ATI jen básní.
Ano situace tomu nahrává, takže se prostě přizpůsobim a budu se tomu všemu jen "upřímně" smát
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 20:50:25
avatar
"Myslim, že Fermi je na tom o dost líp, výkon prostě má, jen spotřeba je jako u R600"

fermi ma jedine plus, nejvykonejsi jednojadrova grafika. pak uz ma spoustu minusu... rozhodne bych ju nevidel jako lepsi, nez ve sve dobe r600, ta apson mela odpovidajici cenu.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 20:55:25

co třeba softwarová podpora
Nejsem žádnej profík, ale co je na nvidii pozitivní
Soft a zase jen soft
Navíc R600 a antialiasing, to mi nejde dohromady.
U Fermi, jasné pozitivum
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 23:58:21

Mam na to podobny nazor. Aj ked mam radsej NVIDIU, tak som
nikdy nezatracoval ATI. To nema ziadny zmysel. Na niektore prispevky ktore sa tu dnes objavuju sa ale proste neda nereagovat. Stale tu vela ludi nechape, ze ak ma niekto svoju "oblubenu" kartu doma, tak to nemusi byt "oblubena" karta aj pre niekoho ineho. A neznamena to ani to, ze ten druhy je hlupak. Ako to uz niekto iny na fore spominal, kazdy nech si kupi to co mu pre neho prinesie vacsiu radost.
Ja to beriem tak, ze teraz sa dari viac ATI, ma lepsie karty a par ludi sa cez to proste nevie preniest a su radostou bez seba. Vymyslaju si spory aby mohli nadavat na NV, robia si posmech z jej kariet a z ludi co ich mozno kupia. Za nejake obdobie ked sa karta opat otoci, tu budu zasa ini z opacneho tabora a budu robit to iste akurat v roli obhajcov budu dnesni "posmeskari" a mam za to, ze si to niektori z nich ani neuvedomia.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 10:26:38
avatar
Pekna wattaz 375 Nezbyva, nez si pockat.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak nějak nevím 2010-05-17 11:04:52

Proč tu sakra půlka lidí píše, že je FERMI dobrá architektura? To jsou hergot slepí a hluší?

FERMI se snaží být všechno v jednom - výpočetní karta, profi karta, herní karta - ale ani jedno se jí nedaří pořádně. Samozřejmě, že se to svede na špatný 40nm proces u TSMC. Ale stačí se podívat, že ATi je schopna ve stejné fabrice vyrábět výkonově srovnatelné, efektivnější a levnější čipy. To je jasný důkaz toho, že reálná FERMI (tj. konkrétní čipy) je prostě špatně navržená. Už jenom to, že současné GF100 grafiky jsou čipy už třetí a čtvrté revize! Tudíž žádná malá optimalizace na vylešení rozhodně nestačí. Stále neexistující mainstream a lowend budiž důkazem, že s architekturou není vše v pořádku.

Teoreticky může být FERMI naprosto geniální architektura - teoreticky myslím jako "na papíře" ve formě flowchartů "na tesselační jednotku naváže texturátor, ten předá vše jednotce provádějící AA, ..."

Prakticky jedinou šancí nVidie na pořádné grafiky je totálně překopat FERMI čip, čily udělat FERMI2. Zmenšení výrobního procesu na 28nm pomůže stejným dílem jak nVidii, tak AMD, takže toto "zelené" rozhodně nespasí.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 12:07:56

Tady by se měli oddělit pojmy: Fermi 1 architektura, ve smyslu toho, co máme na G100. Ta je ano, špatná. A Fermi architektura, ( ať 1, 2 nebo 3) jako souhrn nápadů a koncepcí, který je ZATÍM špatně realizován, ale za par generací MOŽNÁ, přijde k něčemu vynikajícímu. Stejně, jako HD2600 přišla k 5870.
Vyloučit to nemůže nikdo, a všichni doufáme, že Nvidia se to podaří. A v tomto smyslu Fermi JE dobrá architektura.
Základní myšlenka - že karta bude umět i výpočty i grafiku a dělat z toho bude právě to, co bude zapotřebí, je velice sympatická. Neřeší totiž tito úkoly současně.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No nevím 2010-05-17 14:17:28

Teoreticky architektura (tedy idea, jak má karta fungovat) může být dobrá - ostatně to píšu i v příspěvku nahoře. Ovšem reálně nemusí jít vůbec realizovat. Já bych si i možná vsadil, že nVidia doposud neví, jak v reálu pořádně FERMI realizovat. A taky se vsadím, že ten půlrok zpoždění strávili "zelení" vymýšlením a pokusy, jak reálné FERMI alespoň trochu přiblížit tomu papírovému - a to bez úspěchu.

Tak trochu nechápu ty časté zmínky o Radeonu HD2600. Tuhle kartu jsem si koupil zhruba půl roku po jejím uvedení na trh, rozhodoval jsem se mezi ní a nVidií (teď nevím, jestli to byla GT8500 nebo GT8600). Byla to naprosto srovnatelná karta, a to jak výkonem, tak cenou. Pro Radeon nakonec rozhodla lepší dostupnost v oblíbeném obchodě.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 14:32:39

Kazdy na to mame svoj nazor. Momentalne je este prilis kratky cas, aby sme posudzovali co sa da alebo neda v pripade Fermi dosiahnut. Urcite ju navrhovali odbornici, ktori snad vedia co robia. O rok alebo dva sa moze ukazat ci mas pravdu alebo nie. Vtedy mozno budem sklamane pisat to co teraz ty. Zatial by som to ponechal v tom, ze prvy krok s Fermi nebol uspesny, ale ani zasa horibilne zly.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 12:45:40

Ale ano. Fermi hlavně je karta pro výpočty. A pro ty předpokládá se použití několika karet v jedné bedně. A tak jak je, majitele i jedné Fremi se musí modlit na chladnější počasí. A několik se dá chladit jen vodou nebo dusíkem.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 12:42:58

ad. architektura. Máš pravdu. Ale to, že nějaký nápad nefunguje na 40nm neznamená, že nebude fungovat na 22 nm.

ad 2600
8800GTX>HD2600>8800GTS
A to i cenou i výkonem. Měla ale velké problémy s příkonem a teploty a příšerné drivery. Žádná "podobná" karta od NV neexistovala. A už vůbec 8500 nebo 8600. Když si nepamatuješ, tak se prostě podívej.
http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/ati-radeon-hd2000-se-predstavuje-testy-dojmy--7.html
Ovšem, na tehdejší trh GK nebyla takovým propadákem, jako Fermi teď. To je pravda. A byla normálně k sehnání.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 11:59:17

Všeobecně se článkem souhlasím, dík za info.
Ale nějak se mi nezdá následující myšlenka:
"smysl má dvojice grafik a duální grafiky, jen pro High end"
A co 2x5770? Cenově je to pod 5850, výkonově - nad ní, ale je to rozhodně mainstream. Totéž c 2x5750.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1072x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1598x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2285x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2025x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1344x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 1