Preview: NVIDIA GTX 580 – konečně FERMI v plné parádě Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 09 listopad 2010
altDnes oficiálně vychází nová GTX 580, která ovšem zase tak nová není …

 

 

 

NDA skončilo. Už vám mohu prozradit vše. Bohužel karta dorazila do naší redakce se zpožděním a nemáme hotové všechny testy, které jsme chtěli, takže dnes na úvod jen pár malých informací.

  • GTX 580 v prezentaci

NVIDIA samozřejmě ve své prezentaci není nijak skromná. GTX 580 je prý nejrychlejší DX11 GPU na světě. O pravdivosti této informace lze s úspěchem pochybovat a záleží hodně na tom, z jakého úhlu pohledu to bereme.

V předchozích aktualitách jsem vám říkal, že NVIDIA se soustředila na vylepšení vlastnosti FERMI. GTX 580 je vlastně GTX 480 taková, jaká měla být. Pořád je hodně žravá, ale je také výkonnější, což znamená, že má lepší účinnost.

Má ale také lepší chlazení, kdy základem je Vapor Chamber technologie, kterou známe z HD 5970 a z některých Sapphire grafik. To všechno se podílí významným způsobem na vylepšení provozních vlastností a dojmu z GTX 580.

  • Specifikace a parametry

GTX 480 a její jádro GF100 má v základu 512SP. Jenže se to tak nedalo provozovat. Spotřeba byla děsivá a to NVIDIA musela GTX 480 stáhnout na frekvencích. GTX 580 má jádro s označením GF110, ale změny jsou kosmetické a to přesně takové, aby bylo možné toto jádro provozovat tak, jak bylo původně u FERMI v plánu.

GF110 je jen nová revize, změn je opravdu poskrovnu a ty hlavní se týkají optimalizací, směřující k lepší vyrobitelnosti a možnosti zvýšit frekvence. Prostě efektivita na prvním místě. Další změny se týkají zvýšení výkonu L1 paměti a zvýšená účinnost při filtraci textur a vykreslování.  Někteří to za pouhou novou revizi nepovažují, ale řekněme si na rovinu, změn je tak málo, že to opravdu nic více není.  

NVIDIA tvrdí, že GTX 580 je až o 30% výkonnější než GTX 480 a to při lepších provozních vlastnostech. Jak moc je to pravda se můžeme přesvědčit.

  • Výkon

Na internetu už jsou některé testy, naše vlastní budou hotové ke konci týdne se vším všudy. Ale už nyní můžeme bezpečně říci, že GTX 580 o 30% výkonnější než GTX 480 opravdu není. Ne ve hrách. V průměru se výkonový náskok pohybuje kolem 13-17%. To není mnoho, ale s ohledem na lepší provozní vlastnosti to je krok vpřed.

(Průměrný výkon napříč hrami - dle Computerbase.de)

Bohužel tam kde na tom záleží, tedy v rozlišeních 1920x1200 a vyšších, GTX 580 stále zaostává za nízkotaktovanou HD 5970 2GB. Radeon HD 5970 4GB je mimo dosah. Bohužel to také znamená, že GTX 580 nemá třeba na spojení HD 6870 v CrossFire a tak je otázka, jak si bude stát proti chystaným modelům HD 6900 …  

  • Provoz

Bez debat na první spuštění karty musíme pochválit provozní vlastnosti. GTX 480 byl neprovozovatelný děs a hrůza, který se v létě přehříval, vypínal a hlukem děsil domácí vysavače. NVIDIA se to snažila banalizovat, ale teď už to přiznává a tvrdí, že GTX 580 je o moc lepší. Můžeme to potvrdit.

(Spotřeba dle ComputerBase.de)

Hlučnost je ta tam a ne že by v zátěži byla karta tichá, ale rozhodně je bez problémů akceptovatelná. V klidu je tichá, ale to snad každá moderní grafika se slušným chlazením. Pokud jde o spotřebu, opět je tu zlepšení proti GTX 480, což vzhledem k výkonu rozhodně stojí za pozornost a ocenění. Bohužel, stále výkonnější HD 5970 je pořád úspornější a dvojice HD 6870, která je o mnoho výkonnější, také. Což opět nebudí moc nadšení s ohledem na chystané HD 6900, které by měly při podobném výkonu být opět úspornější a tedy efektivnější.

  • Závěr

Asi už víte, že jsem vás netahal za fusekli v uplynulých týdnech. GTX 580 je přesně taková, jaká jsem říkal, že bude. Je to GTX 480 taková, jaká měla být. Název GTX 580 si v žádném případě nezaslouží. Nepřináší nic nového, neumí 3 monitory na jedné grafice a jako taková neumí nic nového. Je to jen GTX 480 v plné specifikaci s původně plánovanými frekvencemi a provozními vlastnostmi.

Bohužel přichází o rok později. Výkonově dokáže téměř srovnat krok s HD 5970 2GB, na HD 5970 4GB ale nestačí a tak stále vítězí strategie AMD se dvěma menšími čipy vs jeden velký. Navíc Cena GTX 580 je oficiálně 499 dolarů, ovšem mnohem častěji je 549 dolarů. A to jsou vody HD 5970 2GB. Jenže HD 5970 a vůbec HD 5000, jsou na odchodu. Nové HD 6000 přicházejí a malým vodítkem, jak by mohly být výkonnější, je dvojice HD 6850/6870 v CrossFire, které jsme testovali nedávno.

Z GTX 580 jsme nadšeni v rámci NVIDIA grafik. Je to nejvýkonnější NVIDIA DX11 grafika na trhu, je lepší než GTX 480 a je přesně tím, čím mělo FERMi být na začátku roku. Líbí se nám výkon i provozní vlastnosti. Bohužel duální grafiky dnes fungují výtečně a HD 5970 je stále lepší a výkonnější. GTX 580 už dnes nestačí ani dvojici mnohem levnějších HD 6870, což s ohledem na chystané HD 6900 nedává GTX 580 příliš mnoho šancí. GTX 580 je tu prostě pozdě a současné ceny jsou jednoduše sílené. Ale to se pravděpodobně rychle změní. Více si povíme v naší recenzi již brzy …

Pokud jde o ceny a dostupnost. Pár karet k mání je a největší nadšenci tak mohou mít hned. Ceny jsou takové, jaké jsem vám říkal, že budou, tedy 11 000 – 12 500 korun z daní. Důrazně však radím GTX 580 za tyto ceny a vůbec nekupovat. Pod stromeček si budete moci koupit za podobné ceny mnohem zajímavější grafiky, počkejte si na konec měsíce, dozvíte se více. A pokud přeci jen GTX 580 budete chtít, určitě se s koncem měsíce dočkáte slev.  

PS: NVIDIA potřebuje dobré zprávy a také napravit situaci GTX 460 vs HD 6800, kde GTX 460 vůbec nestačí, takže se prý ještě letos dočkáme dalšího modelu řady GTX 500 v podobném duchu. Ostatně to, že na GF104 má NVIDIA také co opravovat, není žádné tajemství.  

Zdroj: DDWorld.cz, Computerbase.de

    

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sapphire HD6870 za 4630,- s DP 2010-11-09 16:23:20

Koupil jsem Sapphire HD6870 za 4630,- s DPH a bohate to staci, sice jse mchtel model HD6950 ale za ty penize...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:25:34
avatar
tak si kup ještě jednu a za necelých 9500,- budeš mít vyšší výkon než HD 6970 i GTX 580 ....
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:59:38
avatar
Ovsem jen pokud rad resis problemy s multi-GPU
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:52:22
avatar
o žádných problémech nevím ... měl jsem HD 4870 X2 jakou dobu a byla bezva, od té doby jsou ovladače ještě lepší a nedávný test dvou HD 6850/6870 v CF nám dokázal, že provoz dvou grafik žádné problémy nepřináší ... naopak.

Ano ne vždy je přínos 100% ale to platí i o čtyřjádrových CPu ve srovnání s dvoujádrovými .... a taky si lidi ty čtyřjádrové místo dvoujádrových kupují .... osobně si stále myslím, že dvoujádrová grafika je nejlepší řešení do high endu z hlediska výroby i výkonu ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 07:59:45
avatar
Tak to tedy nevím o čem mluvíš. Jak SLI tak CF je už v tomhle hodně daleko. Když už to náhodou v nějaké hře nejede, tak se stejně v blízké době objeví nějaký ovladač(patch, hotfix, ...) který to opraví. Já měl doma několik týdnů v CF HD4850 a nenarazil jsem na jediný problém.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:12:02

HD4850X2 rok a 3/4 od saphire a poho, zadny problem

Ty asi moc nesledujes situaci s grafikama vid, natoz aby jsi mel osobni zkusenost s dualkama ze... Ty doby kdy to bylo problemove reseni jsou proste pryc, tak si na to zvykni prosim pac nemas pravdu...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:45:31
avatar
Hmmm. Za 4630,- s DPH a ani se s námi nepodělíš o to, kde jsi ji sehnal? Když už ji vidím v hromadě obchodů za podobnou cenu, tak tam je většinou dostupnost neznámá, na dotaz nebo do 14 dnů. No ale za cenu kolem 5000 už nacházím 1-2 dny Tak aspoň to vypadá, že by se brzy mohly dostat ve většině obchodů na cenu pod 5000 s DPH.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:26:29
avatar
mel jsi pravdu,,jinak tahle karta neni moc povedena za rok jen 15% procent na horu je bida,,no a ta cena!!WTF??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:28:48
avatar
povedená je, kdyby vyšla před rokem, teď je to jen optické zlepšení k ničemu ...

navíc má tolik výkonu, že by klid 3 monitory zvládla a přesto to neumí ....tak k čemu tam ten výkon je?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:39:34
avatar
Na 3D a PhysX:-) Jinak doufám, že v další generaci bude nVidia podporovat více než dva monitory na jedné kartě, dva jsou mnoha lidem málo a na hraní je to nepraktický počet.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:11:24
avatar
Ja bych ji zas tak nehanil-hlavne docela cumim, ze nvidia ji vydala takhle brzo..to sem vazne necekal
Na druhou stranu ten gulas v tom znaceni Vzdyt doted jeste nvidia nema nic slabsiho nez je 450 a uz vydava 5 radu..
Kyuubitwo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:45:14

Tak to si asi ještě neslyšel o GT430,která celou 4XX řadu uzavřela.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:52:01
avatar
hlava derava
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:27:18
avatar
Vskutku velká škoda, že tahle potvůrka nevyšla v době GTX480. Značně by ubylo trapných slovních přestřelek protože uživatelé a nV by méně mystifikovali a jejich protějšci ze stáje ATI by museli uznat, že se jedná o schůdnou alternativu.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:48:09

neubylo by tech prestrelek hlavne ne tady a na dalsim nejmenovanem webu, staci vytahnout par DD bonmotu:

.....O pravdivosti této informace lze s úspěchem pochybovat a záleží hodně na tom, z jakého úhlu pohledu to bereme.....

DD ho pohled je tedy asi svaty...:-) podle nej to je jenom revize a podle jinych je to proste 580GTX

asi zase se to opakujici .... ja ja ja ja mnel mnel mnel zase zase zase pravdu pravdu pravdu a vsichni ostatni Vam kecaji .... omg to je k placi
kompi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:28:50

Vidno že NVIDIA sa snaží ako to ide. Inak mam GTX460 od Ganiwardu a zatiaľ nemám žiadny problém. Ale netvrdím je čo vylepšovať....
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:43:01
avatar
Vždy je co vylepšovat, mohla by být menší, levnější a úspornější(tišší) S 28nm výrobou se to snad opět výrazněji zlepší.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Duální karty konkurence... 2010-11-09 16:32:13
avatar
Ale srovnejte je s GTX580 ve SLI a je to zas o něčem jiném:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:33:30
avatar
a kolik takové spojení stojí a co žere? za to můžeš mít dvě HD 5970 tedy 4 čipy
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:42:21
avatar
Bude to stát a žrát srovnatelně, nicméně za dvojnásobek už nepoužiješ 4 HD5970, zatímco čtyři GTX580 ano
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:01:03

A ty 4x gtx580 pouzijes na co prosimte? Hlavne nerikej na cuda vypocty, na physx, na 3+ monitoru, na 3D vision prosim, protoze na to ti podle nVidie staci jednochip cili 1x gtx580...

Extremy jsou blaboly, tak to prestan pouzivat jako argumenty...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:16:07
avatar
no myslím, že kolik to žere bude dotyčnému buřt. Mě by zajímalo, kdybych si to kupoval, jak je to výkoný a co nabídne konkurence a především jestli je to vysavač nebo ne
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:53:45

nechápu logický kontext....nVidiatský chápu, ale logický vysvětli
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:02:27
avatar
Duální karta je de facto Crossfire na jedné kartě a odpovídá mu SLI na jedné nebo dvou kartách, v CrossfireX může použit jen dvě takové karty, prostě je to poněkud odlišná kategorie.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 06:21:32

a nezapominkal jsi trochu na spotřebu?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:08:23

To je jako by jsi tvrdil ze dva stejne pracujici programy kazdy napsany v jinem vyvojovem prostredi jsou odlisne kategorie.....

Pro koncovyho zakaznika je dulezite kolik to stoji, kolik to zere a jaky to ma vykon, to jak co pracuje stejne 99% lidi nezna a nebude znat protoze to neni pro ne dulezite
MiraDH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:39:47

Na CZC ji mají od EVGA za 10 990kč. No cena, spotřeba i výkon - není to tak hrozný, celkem bych i do ní šel. Ta spotřeba u 6970 a 6950 (225W/300W) taky nic moc, pokud se jedná o jednočipové grafiky. Jsem tedy zvědavej na výkon a porovnání s GTX 580.

edit: Na Computer Base testovaly HD 68.. a údajně pořád nevyřešily špatné anizotropní filtrování z řady HD 5000, a dokonce údajně je horší. Aby mohli porovnat s grafikami od NVidie tak v ovladačích nechali default, a u HD 68.. museli nastavit nejvyšší možnost, tuším High Quality aby vůbec mohli karty srovnat a to znamenalo u HD 68.. propad asi 5% dolů.

Jsou tam uvedeny nejen srovnávací foto, ale i porovnávací videa.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:44:41
avatar
Kdyby GTX 580 vyšla před rokem, tak tu máme skvělou konkurenci a bylo by vše OK. ta karta se mi líbí, i když neumí 3 monitory, což vzhledem k výkonu je chyba a pro mnoho lidí je to tak karta k ničemu ...

Co se týká AF na HD 6800, žádné problémy a chyby tam nejsou, prostě to tak je a každý k tomu přistupuje jinak a já tam žádné problémy nevidím. mě se na tom nic k opravování nezdá a nevidím důvod, proč něco upravovat. Mám HD 5800 používám plné AF a žádný problémy ani nemám pocit, že by tomu kvalitativně něco chybělo i když to srovnám s GTX 400. Navíc tahle věc má na výkon vliv jen nicotný ... myslím, že někdo zase dělá z komára velblouda ...
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:58:59

"Kdyby GTX 580 vyšla před rokem, tak tu máme skvělou konkurenci a bylo by vše OK."

Ano dlouho jsme konkurenci neměli, ale teď ji máme. Takže je všechno OK.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:02:47
avatar
není .. rok stará HD 5970 je pořád výkonější a navíc končí, stejně jako HD 5870, která už vlastně skončila .... HD 6000 je tu za 3 týdny, takže do OK mají věci daleko ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:07:44

je to věc pohledu
Pro zákazníka, který si chce koupit grafiku je to dobrá konkurence
Pro člověka, který vyhodnocuje komplet situaci, to není ok.
Každý má pravdu
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:23:24

Není třeba žít neustále v minulosti. Kdy tedy bude Nvidii odpusteno?
1/2 roku prenechani trhu konkurenci byl obrovsky průšvih a jsem si jist, že se z toho Nvidia poučila. Musí mít zpětnou analýzu rozhodnutí a strategií a poučit se z chyb. Jinak by neměla na trhu šanci. Ji samotnou to bude strašit ve statistikách, ale nám už to může bejt buřt. V IT jde vývoj rychle dopředu a historie je .. historie.
Trh grafických karet obsahuje širokou škálu výkonu a nejvýkonější nemusí být vždy záruka úspěchu. Viz Intel, který má mizerný grafiky a přesto nejprodávanější.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:26:32

tohle radši přenechej DDmu
Myslel jsem, že na to koukáš z pohledu zákazníka, ale pokud to začneš rozebírat tak to nee
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:48:36
avatar
Ale vydáním GTX 580 se na situaci nic nemění ...
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:03:26

Podle mě jo. Je to lepší karta v daném segmentu (ať už z jakéhokoliv hlediska) než tu byla. Pro zákazníky jen dobře.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 06:55:03

.....i když neumí 3 monitory, což vzhledem k výkonu je chyba a pro mnoho lidí je to tak karta k ničemu ...

Kolik % uživatelů používajících 3 monitory je? Asi tolik kolik je uživatelů linuxu na desktopu? Nebo řádově méně? Či o dva řády?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 07:24:41
avatar
Asi takhle: na skoro každé akci, co jsem v posledním roce byl (a pořadatel akce se pohybuje v této sféře HW či příslušenství), byla sestava s eyefinity. Už to, že je to tak horlivě uváděno a představováno značí, že v těch sestavách je AMD/ATI grafika a také je to zmiňováno.

Už jen proto by na tom měla nVidia zapracovat a přidat to do výbavy svých karet, neb pokud ta doba podle tebe tady ještě není, což se dokázat nedá, tak tu co nevidět bude a dost lidí si tři monitory pořídí.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:45:26
avatar
Mám HD 6870 a o problémech s anisotropním filtrováním jsem slyšel jen ve spojení s hrou Napoleon total war na HD 58xx a ten už prý byl vyřešen. Na HD 6870 ten problém může být taky, ale já ho zatím nikde nepozoruji a nebo nevím co konkrétně hledat a to jsem to měl možnost srovnat s GTX 460.
kompi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:47:24

súhlasim dve 5970 su nepoužiteľne ale do sli sa odporuča tiež maximálne 3 čipy ale komu nevadi cena tak dve 580 preštia 5970 na plnej čiare a rieši to aj problem z troma monitormi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:49:35
avatar
ano, pokud bych neřešil cenu, provozní vlasnosti ani nic jiného tak dvě GTX 580 se zdají fajn ... ale já osobně jsem pro řešení ejdinou grafikou, dvě HD 6870 vypadají také dobře, ale stejně se mi více líbí jedna HD 6970 a úplně nejvíce jedna HD 6990
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 17:12:09
avatar
Tak ať si NV užívá pár týdnů slávy (hlavně mám na mysly výkon). Protože jak psal DD,HD6870 v CF je výkonější jak GF580 a výkon dvou jáder Cayman bude opravdu maskar.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:06:03
avatar
GTX580 určitě do SLI zapojit půjde, jinak SLI levnějších nvidií může být také alternativou.
M4Touch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2010-11-09 17:15:19

Stát tak kolem 9k, jdu do ní hned. Cayman rozhodne.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:57:21
avatar
Přesně tak. Všude tvrdím, že pokud bude GTX580 za cenu pod 10000, tak to nebude špatný kup. Jenže se pohybuje kolem 11000 a to už tak dobrý kup není.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 17:26:50
avatar
Zajímnalo by mě jak dopadne Cayman, na netu (a neni to pctuning) sou informace o tom, že tu grafiku je problém vůbec vyrobit...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:05:17
avatar
O tom taky čtu, ale taky všude kde se o tom zmiňují, píšou, že to jsou nepotvrzené informace nebo asi spekulace. AMD zatím oficiílně uvedení na trh neoddálilo, takže oficiálně zatím žádné problémy nejsou a nic není oddáleno. A ty informace mi připadájí jako doslova zkopírované informace o problémech s výrobou Fermi. Prakticky tam létají stejné procenta ohledně výtěžnosti, že to je pod 10%, ale pochybuju, že by AMD udělalo takovou botu, že by rok po tom, co se něco podobného podařilo nV, navrhli taky skoro nevyrobitelný čip. Rozhodně je větší a výtěžnost může být i poloviční, než jako je u HD 5870, ale horší to rozhodně nebude. A o HD 6950 se nic takového nepíše, tak minimálně aspoň HD6950 by mělo být vcelku dost a jestli HD6990 bude 2x6950, tak ani o HD 6990 bych se nebál.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 17:44:19
avatar
pctuningu a extrahardware bych moc neveril to jsou "velice objektivni weby" problemy se objevily v den vydani gtx 580,to je mi ale nahodicka
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:00:39

i tady uz je to podobne, vsichni ty autori preci jenom neco preferuji nejlepsi je vzit DD a PCT a pravda je presne nekde uprostred, jeden extrem vyvazuje druhy extrem
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:05:27
avatar
osobne mam nvidii mam zasebou dve reklamacky cili 3 graficky karty od nvidie(a na tsbohemii mi nejsou schopny vratit prachy),,takze bych bral jenom ati,,s tema sem mel vzdy dobry zkusenosti
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:40:14
avatar
Tvé zkušenosti ale nevychází z Chipu, podelala se ti Cela GK at už je to EVGA, Saphire atd atd.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:55:59
avatar
tak nakupuj jinde...na czc nebo alfe nemaji s vracenim penez nebo s vymenou cele grafiky (i za uplne novej a vykonejsi model v te hodnote za co si ty starou grafiku kupoval) zadnej problem...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:56:02
avatar
ted uz bych tam grafiku samozrejme nekoupil
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:06:55
avatar
To je problém TS Bohemia. Proto bych od nich nekoupil ani AMD/ATI
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 22:29:43
avatar
Nějaký důkazy o neobjektivnosti? Vynechám Pct, protože tam za to ruku do ohně nedám, ale jak by si chtěl zfalšovat testovací metodiku EHW, která dává každýmu možnost překontrolovat si výsledky na vlastnim PC a případně výsledek zpochybnit? Takovou jistotu nezfalšovatelnosti nemáš ani zde. Ty opravdu věříš, že dd je jediný anděl strážný poctivého měření v ČR a všichni ostatní žijí z úplatků firem intel, nvidia, snickers, trabant a dalších?(nic ve zlém DD):-D:-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 00:25:21
avatar
já jsem o úplatcích neřekl ani slovo a o EHW taky nepadlo ani slovo ... takže na co z mé strany narážíš?

o metodice se nemá smysl bavit, každý používá jinou, když vůbec měří a upřímě řečeno všeho moc škodí což je zářný příklad jedné metodiky ....

a ano, DDWorld je jediný za koho se můžu zaručit, jestli ej to anděl strážný, to nevím, ale já jsem skutečně nezávislý stejně jako celý magazín. Nemusíme hledět na návštěvnost, nezodpovídáme se vydavateli ani nakladateli a nemusíme vydělávat za každou cenu .... mě nejde o pozornost ani návštěvnost, mi děláme testy pro sebe
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 00:45:51
avatar
Ne na tebe jsem nenarážel v nejmenčim, byla reakce na Illidana. Pokud ses tam někde našel, tak to bylo pouze nedorozumění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 02:02:27
avatar
aha sorry, moje chyba, přehlédl jsem na koho reaguješ
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:34:43
avatar
Podle mě je to jen snaha nV spřízněných webů navodit dojem, že tu GTX 580 nebude mít jednočipovou odpověď od konkurence o něco déle, než jak tomu opravdu bude a chtějí tak pomoct nV přemluvit nějaké čekající zákazníky na HD 6970 k nákupu GTX580. A vypadá to, že to i funguje, protože v jednom příspěvku tady v nějaké diskuzi jeden napsal, že ho štve neustálé oddalování HD 6970, a že si asi pořídí GTX580. Tak za 1. nevím kde nabral to neustálé, když to je teprv první oddálení, k tomu vůbec není oficiální a kdo ví jestli vůbec nějaké bude a za 2. GTX580 stojí kolem 11000, není vůbec k sehnání a HD 6970 odhaduju na částku maximálně 9500, ale spíše na 9000.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:37:39
avatar
Není to tak špatné, ale HD6970 jí určitě překoná/dorovná a to za menší cenu.

EDIT: WTF? Kam zmizel ten odkaz?
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 22:44:14
avatar
V koši někde na serveru
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 17:55:19

no at je to jak chce nemeni to nic na tom ze NVIDIE ma stale nejvykonejsi jedno cip grafiku na trhu a to jak uvedenim pred rokem 480 tak dnesnim uvedenim 580 a nejake reci ze sli 6870 je lepsi jsou akorad tak utisujici nesmysli ATInaku a hlavne by me zajimalo kdo ma doma narvany 3 lcd by se na to mohla dat anketa to by me fakt mooooc zajimalo takze nvidie stale vede v 1 cip reseni, zahrajes si na to vse i s physX a jinyma blbustkama coz se o ati rict neda a hlavne nemusi clovek porad resit problemy s ovladacema ktere 2 cip ati grafiky maj
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:07:06
avatar
A mohl bys mi napsat, jaký problémy mají dvoučipový atiny? Pro info, dva roky jedu na 4870x2, měl jsem v kompu i Sapphire 5970 4GB, tak nezkoušej houpat nesmyslama, pls
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:22:35

Neboj neodpovi ti, je to obycejny provokater ktery nema o uznani argumentu a vecnosti diskuze ani potuchy....
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:15:15
avatar
no s tim physx mas naprostou pravdu kazdej mesic vychazi nekolik AAA titulu a jednou za kvartal pak vyjde hra na kterou se ceka pres 5 let a je to proste bomba,, no a za 9 litru uz mas tri monitory http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514007X23B23CNY0,,,takze kdo ma penize na kartu za 12000 litru ma i na ty monitory a na tech si zahrajes vsechny hry na rozdil od physx
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:15:37
avatar
za 9 litru mas 3 shitovni tn monitory...nic levnejsiho nez tohle Odkaz se za rozumnej monitor povazovat neda (i kdyz ty novy benq va+led za 5k vypadaji taky vcelku slusne). zvlast kdyz uz si chce nekdo kupovat kartu za 12k...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:58:00
avatar
Na hraní ti stačí i 3 shit TN monitory.
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:35:53

jj presne jako ati s dx11 a taky denne vyjde jeden titul ale vyhoda je ta, ze nvidia dx11 umi ale ati physx ne .) a hlavne nvidia alespon dela neco pro hrace i kdyz to je jen pro tebe blbe physx, ati nedela nic jen se veze na dx11 a taha z vas prachy za neco co uz tu je .) hlavni je ze nam ati dala nahradu za 5770 uchvatne 6870 ale cena tomu nejak neodpovida .)
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:04:43
avatar
dyz o tom nemas paru tak o tom nemluv,,tak za prve kdyby neco nvidia delala pro hrace,nebude physx jen na jejich kartach,za druhe 6870 neni nahrada 5770,to uz nekolikrat tady bylo psano,takze staci cist,,pises pouze zvasty
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 22:38:06

a proc by nebyl physx jen na nvidia kartach? koupila spolecnost ktera s tim prisla ale nikdo to nekupoval ze to je zbytecnost stejne jako nvidia to mohla koupit ati
a pochybuju kdyby to koupila ati ze to je ted fre for all takze podle me ano, nvidia dela pokud mozno vse pro hrace od koupeni neziskove spolecnosti Ageia po davani physx do her za nemale penize .) a za druhe ja tu nebasnil porad o tom ze 5770 bude nahrazena 6870 a celkem mi mzri ze se tu na dd nezminili o tom ze ati ma asi prstiky i v tom ze si koupis 6870 ale ejhle muzes tam mit 5870 akorad s jinym biosem aby se jako 5870 nehlasila .)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:54:03

Proc je physx vyhoda? V cem? Ta hra ma budto atmosferu a naboj, nebo nema, par efektu letajicich novin nebo trepotajici vlajky nebo odletajici dlazdice nic na kvalite a propracovanosti hry NEMENI. Ja mel z batmana stejny herni zazitek at s physx nebo bez nej, tak v cem je physx vyhoda????

PS: Kdyz je physx tak "zazracne" proc nVidie nenapise za par mesicu demo nebo nezaplati par mil USD vyvojovemu studiu aby hra mela maximalne vyuzite physx a neukaze tim svetu ze physx je vice nez par efektu ktere imho zvladne konkurence take? Protoze sama nVidie vi ze by to byly vyhozene penize protoze by to neutahlo ten engine ani 10xGTX580...
A do te doby dokud na physx nepobezi komplexni engine ale pobezi na nem jen par nicotnych efektu ktere zvladne i konkurence je physx KLAMAVA REKLAMA na kterou ty jsi naletel
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 480 pred rokom? 2010-11-09 18:15:39
avatar
GTX 480 nevyšla pred rokom...asi máš problém sa orientovať v kalendári, vyšla až v marci 2010...A kým vyšla GTX 480 tak radeon 5870 bol najvýkonnejšia jedno-čipová karta pretože NVIDIA meškala...tak tie reči o tom ako nvidia je vždy výkonom o krok vpred sú dosť z cesty....
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:37:51
avatar
GTX 480 měla vyjít před rokem
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:48:37

On má na mysli že GTX480 měla vyjít před rokem, konkrétně tahle GTX580, ale vyšla až na jaře nebo v létě teď nějak nevim, ale termín byl ze začátku v zimě (před rokem).
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-11-09 18:57:38
avatar
Referoval som na túto jeho vetu...."no at je to jak chce nemeni to nic na tom ze NVIDIE ma stale nejvykonejsi jedno cip grafiku na trhu a to jak uvedenim pred rokem 480 tak..." Znie to ako keby len vždy NVIDIA nasadila výkonovú latku vyššie ako prvá...Pri tom zabudol na fakt, že sa NVIDIA takmer o pol roka sa oneskorila za radou 58xx....
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:18:02
avatar
mel se v pocitaci pres 2mesice 5970 a nenarazil sem najedinej problem
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:40:29
avatar
ty problémy s ovladačema už žádné nejsou. Bratr má 2 čipovou GK a žádné problémy nemá a nemůže si to vynachválit
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:10:18

jj, jeden rohlík je stále víc jak dva....šak víme nVidiote bez "nV"
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:46:17

tak nebrec, ati taky snad zachvili neco vyda, idiotem te nazivat nebudu mam te za normal cloveka jako jsem ja jen s jinym nazorem ktery je jen tvuj jako tento muj a mas pravdu radeji si koupim 1 vetsi rohlik za 6kc nez 2 za 2kc ty obyc za 2 kc mi nejak nejedou ... ale jak toto jsi mohl vedet jsi nejake VOODOO nebo co?
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 06:22:40

njn, jenže tvůj rohlík je menší než dva moje a za stejnou cenu...a já k tomu mám ještě mák, marmeládu, máslo a krásně zabalený
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:31:45

Kedy si si naposledy pozrel cenu HD5970 a GTX480? Urcite nie je rovnaka a rozdiel je dost velky. U nas v Ageme je to 168.87E co je vcelku dost. Drahsia je samozrejme ta dvojcipovka. Pockam si kym daju do ponuky GTX580. Ta bude urcite cenovo k HD5970 blizsie ale blizsie je aj vykonovo. Teda s cenami by som to tak neprehanal.
Raahka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 12:26:16
avatar
To Louskacek: Je vidět že jsi nikdy dvoučipovku neměl, jinak by jsi nenapsal takový blábol. 2 roky mam Sapphire 4870x2 a nikdy jsem neměl problém.
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:08:54

Tak nějak začínám váhat,čekám na 6970 ale ta 580 za 11000(čekám,že 6970 bude stát taky tolik) vcelku ujde ..... tak nevim,ta nejistota kolem caymana a jeho uvedení na trh mě vcelku deptá a AMD místo aby aspoň naznačilo,nechá možné zákazníky tápat v prázdnotě informací,které pouze zpestří pár nepodložených fám .... jestli jim to dělá dobře,mě doopravdy ne a proto začínám o tý nový Fermi uvažovat ....
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:38:55
avatar
jak psal DD určitě se vyplatí počkat, protože až vyjde HD6970 tak budou i slevy GTX480
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:19:52
avatar
už několik krát se potvrdilo že DD má pravdu a to jak u AMD tak u NVIDIA takže lepší je počkat ;)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 10:17:48
avatar
Pořád se některým divím, že jim není divné, že den před uvedením(většinou v den uvedení) GTX580 se objevily první a zatím stále nepotvrzené a spekulativní informace o nějakém oddálení HD 6970. Mimochodem s uvedením HD6970 určitě GTX580 slevní, takže bych i tak čekal. Odhaduju, že nejpozději do konce týdne se k tomu AMD bude muset vyjádřit, tak uvidíme co z toho bude. Podle mě tuhle informaci vypustili lidé kolem nV. Takže stále platí, že datum uvedení HD 6900 serie je 22. Listopad(November). Podle mě se těch 12 dní oplatí počkat.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:33:03
avatar
Hezká Karta, až na tu cenu a výkonem, se jaksi neoplatí proti HD 6870 i když ji poráží, tak HD 6870 má skvělou spotřebu a ani tak nehřeje. No proti HD 6970 podle mě nebude mít šanci, ta ji rozdrtí, ale je vidět, že když Nvidia chce tak to jde.
Bohužel to přišlo cca o rok později, takže konkurence skoro žádná...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:33:30
avatar
je to celkem drahé, ale za maximální výkon se platí. Jsem zvědav za kolik bude 6970 a jak na tom bude výkonem ve srovnání s touhle GF.
A dodatek - s tím nejvýkonějším GPU má NV zatím pravdu, otázka je jak dopadne ve srovnání s Kajmanem (a aby mě někteří netahali za slovíčko, v textu je napsáno nejvýkonnější GPU nikoli grafika).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:56:23
avatar
Výkon HD6970 bude hodně podobný jako GTX 580 a to tuším moc výhra není, i když...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 19:10:54
avatar
no zalezi kolik bude zrat a stat. kdyz nabidne podobnej vykon hlavne v dx11, kde gtx580 prekonava hd5970, cenove pujde pod 10k a bude dejme tomu o 50W uspornejsi tak co vic si prat?prece jen je hd6970 jenom trochu vice vylepsena hd5870 a na tech 40nm se zazraky uz moc nedaj ocekavat...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:19:06
avatar
no, vzhledem co se šušká, tak to vypadá že bude Kajman dost odlišný od 6870 a spol, např 4D architektura a další dílčí vylepšení takže by GTX580 a HD6970 mohli být rovnocenní....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:49:06

GTX580 bude více atraktivní, než HD 6970.
Ten kdo bude chtít pro GTX580 alternativu, tak jediná druhá volba je HD 6990
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 00:03:28
avatar
No, necháme se překvapit, ale jsem rád že se to začíná trochu rozjíždět - četl jsem recenzi jinde a vychází teplotně i ve spotřebě hodně dobře, tak jen tak dál ať už je pořádná konkurence, zatim to byla dost nuda.

A taky se dost píše že mají v AMD problémy s jádry pro Kajmana - celkem se nedivim - dělat malé čipy je jedna věc, ale mít zkušenost s velkými je zase odlišná....

P.S: ale byla by prča kdyby nová dvoučipovka nebyla dvou ale tří (3xjádro 6850) a pak by odpovídal i jejich název - Antilies - toto souostroví má hodně roztroušených ostrovů, tak by to i většímu množství jader odpovídalo Má to logiku, Kajman jako velký a silný dravec a spojení Malých a Velkých Antil taky hodí slušnou sílu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 00:27:06
avatar
Citace:
GTX580 bude více atraktivní, než HD 6970.


nebuť si tak jistý ... ;) Co když HD 6970 nabídne +/- stejný výkon při ceně 379-399 dolarů s TDP 225W co pak bude na GTX 580 atraktivního?
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 01:22:35

no Nvidia asi zareaguje a znizi cenu, za +/- stejny vykon nemoze pytat o 100+$ viac, to by bola GTX580 nepredajna....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:11:11

jak bych to vysvětlil
GTX580 bude atraktivnější protože za
1. Nad GTX580 v nabídce NV už nic nemá = jednočip s podporou cuda a spol
2. Nad HD 6970 bude ještě dvoučipovka, která určitě strhne větší pozornost, zrovna tak jako u NV GTX580.
3. Nejsilnější jednočip NV proti dvoučipu konkurence.
Je to maximální možná demonstrace výkonu obou firem a jejich absolutního výkonu. Tam nemá HD 6970 místo, bavíme se o konkurenčnim boji v high endu a vnímání rozdílného přístupu firem. ( jednočip, dvoučip )

4. tak nějak to jde od srdíčka a já bych teda GTX580 nepodcenoval
5. hlavně cena v highendu není to nejduležitější, ani poměr výkon watt. Na druhou stranu proč neporovnat karty vedle sebe a nepřihlédnout i k provozním vlastnostem, výkonu .. souhlas.
Ale moje odpoved je, že GTX580 bude konečně pecka od NV , a já osobně bych ji radši srovnával až s HD 6990.
I přesto, že GTX580 nebude nejvýkonější na světě , tak svojí atraktivitu jistě má
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:47:43

4. njn uz do toho tahas city takze zacinas fandit.....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:53:16

je to muj pohled a myslim že u dost lidí okolo mě taky, takže není nad pestřejší názorové spektrum
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:41:56

Respektuju tvuj nazor, jen si myslim ze fandit se ma na fotbale a hokeji a dalsich sportech a oplyvat krasnymi recmi partnerku, je to daleko vetsi realny zivotni zazitek, mnam mnam

Chci tim rict ze zadnej kus HW za takovou pozornost nestoji, jsou to jen umely hype jako spolusoucast reklamy ale manzelka, deti, sporty, budovani vlastniho zazemi a vlastne zivot jako takovej jsou proste lepsi zazitky...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 09:57:09

pokud vim tak se tady řeší HW, navíc vubec nevidim problem přiznat, že i city k HW patří.
Hodně lidí kupuje HW podle osobních preferencí, to zahrnuje i svoji dlouholetou zkušenost a fakt, že mohou použít grafiku i tam, kde druhá strana má nedostatek. Cuda, opak Eyefinity.
Je to pro a proti.
Narovinu přiznám, že dříve a možná i dneska bych se rozhodoval podle sympatií.
Proč ne, jsem běžnej člověk co má rád HW
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 18:16:58

Taky jsem kupoval podle sympatií, ale všechno má své hranice, když jsem 5x!!!! reklamoval GF 4400, to jsem ještě překousl, ale abych kupoval předraženou 8800GT??!! Tady moje láska skončila a koupil ATI. A jsem spokojený. Ať koupím kartu z kteréhokoli tábora, určitě nešlápnu vedle.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 18:40:58

já taky už pěkně naletěl HD 2900XT
Ale 8800GT byla dobrá koupě ne ?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 10:26:36
avatar
Divné myšlenkové pochody, ale budiž. Podle mě právě tím, že ji budou srovnávat s HD 6990 a určitě i hodně s HD 6970, tak dost ze své atraktivity ztratí, když tu bude mít konkurence kartu, která ji bude drtit a dokonce ještě jednu kartu, která pravděpodobně bude levnější a bude mít podobný výkon.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 10:54:00

netvrdím opak a nehraju si na neomylného
Ode mě je to čistě subjektivní názor.

edit: osobně, pokud bych chtěl high end, tak bych se rozhodoval mezi GTX580 a HD 6990. Od toho odvozuji moji subjektivitu. Pak už záleží co preferuju a mam vybráno. I osobní sympatie tam hrají roli. Holt jsme jen lidi
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 23:36:24

Pozeram do gule a tiez sa stotoznujem s tymto nazorom. Vykon Cayman HD6970 +- ako u GTX 580. Najdu sa isto aj nejake tie vynimky u NV friendly enginoch, kedy GTX 580 nakope Cayman a naopak. Ved to poznate, bude zalezat na metodikach pouzitych v testoch, vyberu s portfolia hier atd. u samotnych recenzentov. Potom tu mame samozrejme nesmrtelne Physx a v poslednom case Ati Eyefinity. Realita vsednych dni vsak poukazuje na pouzivanie obstaroznych enginov studiami. Dnes som hral nove CoD, pred tym Fallout:NV, posledny MoH, vsetko AAA pecky tohoto roku, no po grafickej stranke ??? GTX 580 tu mozno mala byt uz pred rokom, momentalne vsak stiahne na seba pozornost, je tu pred Cayman, vykon "zrejme" +- ako Cayman... Hlavnym kriteriom bude cena, odhliadnuc od prevadzkovych vlastnosti /only vykon/ a to je to pozitivne, ze tu vobec bude nejaka konkurencia. Je jasne, ze GTX 580 nema na dvojcipove riesenia od ATI, ale to su ine vody.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:42:11

Ano nVidie ma nejvykonejsi GPU, ale nejvykonejsi GPU mela i Ati a jak dopadla v te dobe? Stejne jako ted hraje nVidie v celkovych prodejich druhe housle tak na tom byla Ati kdyz mela nejvykonejsi jednochip....

Ja ti nevim, doba se hodne zmenila a me to prijde jako Pirhovo vitezstvi mit nejvykonejsi jednochip, korn kdyz existuji jina vykonejsi a hlavne efektivnejsi reseni...

Mimochodem mam doma 1 3/4 roku HD4850X2 a zadny problem
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:59:44
avatar
o dostupnosti te karty si pravdu nemel...na czc meli dnes asi 7 kusu skladem (ted uz fuc), v alfe jsou na ceste a v alze se take da evga koupit...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 10:52:41
avatar
Odhaduju, že za 2 týdny se nejméně 7 lidí bude divit, že karta co si teď koupili za 11500, bude stát odhadem tak maximálně 10000 Tomu říkám dobrý kšeft.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:55:49
avatar
V tomto pripade opravdu plati, ze je lepsi si pockat!
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:58:57
avatar
nez HD5970, urcite bych volil GTX580 a nebyl bych sam, po pretaktovani je to nejvykonnejsi jednocipovka planety a na to rada lidi zkratka slysi, pochybuju,ze ji nejaka jednocipovka od ati do pul roku da
M4Touch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 22:13:56

Tak, tak, nVidia je v plné zbroji a Cayman už může jenom překvapit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 00:32:34
avatar
HD 5970 je mnohem lepší volba z hlediska výkonu ... 2GB má obří OC potenciál, na to se GTX 580 nečape ....

A nebuď si tak jistý ... podívej se na ty rozdíly. GTX 580 je pouze o 30% výkonější než HD 5870/6870 ... ty si myslíš, že HD 6970 bude při téměř dvojnásobné ceně HD 6870 výkonější jen o 25% než HD 6870

Občas mi přijdete, že někteří jste asi slepí. já ti to tedy nakreslím ...

HD 6870 za tolik: // peněz, má výkon ///////
GTX 580 za tolik: ///// peněz má výkon //////////
Jak výkonná bude asi HD 6970 za tolik: //// peněz?

Mimochodem, dvě HD 6870 za tolik: //// mají výkon //////////// ;)
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 01:39:08

Moj nazor je taky ze stale je to 40nm proces, cize velmi velke veci sa s tym uz asi nedaju robit, optimalizaciou jadra, zvysenim poctu tranzistorov a frekvencii sa da nieco dosiahnut, no +35/+40% alebo viac % navyse neverim.. uverim ked uvidim
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 10:48:49
avatar
ono do testu staci zaradit treba lost planet 2, kde CF nefunguje, hned je vitezem GTX580, vyhoda jednoho cipu je porad velika, recenze ukazuji jen par vybranych her, kde CF funguje, ale u novinek se casto musi cekat na ovladace a i tak je ve hrach framerate nestabilni a dost lita, GTX 580 to je komfort a jistota, ze bude dobre fungovat vsude(physx nephysx), u HD5970, tato jistota neni.vim o cem pisu, sam dve karty mam, nehlede na to, ze bych chtel treba vedle sebe videt jak se hra chova pri identickem fps na jedno a dvojcipu
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 22:57:05
avatar
Budme radi, za konkurencni prostredi. ;-) At jsme nvidioti, ci fanatici, vsichni mame spolecny cil - nejvyssi vykon za co nejnizsi cenu.
Jumbik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 08:19:07
avatar
Největší nepřítel této karty je její cena. Jestli klesne po příchodu Radeonů 69xx na rozumnou úroveň, tak by se o ní dalo uvažovat jako o konkurenci. Takhle je to pořád jen předražený marketingový tahák.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:36:34
avatar
Tak teť já 580 je dobrá gráfa ale má malinký časoví skluz a nevíme jak si povede proti 6970.Toť vše až to budu vědět tak napíši svůj verdikt která jednočipová gráfa je nejvíkonější na světě teť to je 580 za pár dní to může být 6970.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1031x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1581x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2280x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2020x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1316x
Komentářů: 1