Aktualizováno! AMD HD 6900 vs NVIDIA GTX 580 – jaký bude závěr roku a co nás čeká? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 10 listopad 2010
altNechme spekulace stranou a podívejme se na to reálně.

Aktualizováno viz závěr

NVIDIA vydala GTX 580 na trh a náhled na tuto grafiku se u většiny recenzentů moc neliší. GTX 580 je GTX 480 taková jakou před rokem měla být. Nic víc a nic míň. Bohužel někteří čtenáři a diskutéři mají problémy uvažovat a přemýšlet v souvislostech a GTX 580 staví na vyšší piedestal, než který ji ve skutečnosti náleží. Ale než se dostanu k jádru věci, je nutné si říci něco jiného …

  • Radeon HD 6900 se blíží …

V posledních dnech se objevila informace, že výroba jader Cayman pro HD HD 6900 se nedaří. Je to kravina! Vím naprosto přesně, kdo tuto informaci vypustil a vím proč. Během včerejška se objevila na dalších webech, kteří ji prostě opsali – včetně některých českých webů (je zajímavé, že DDWorld.cz někteří považují za bulvár, když ale šíří nepřesnosti oni, je to v pořádku). Vážení čtenáři, rád bych vás upozornil na fakt, že 100x opsaná lež se nestává pravdou!

Výroba HD 6900 jde podle plánu a ten počítá s jistými neovlivnitelnými aspekty 40nm výroby! Už před mnoha týdny jsem vám říkal, že Cayman čipy jsou mezigenerace, která měla být původně 32nm, ale nakonec musí být 40nm, což na vyrobitelnosti nepřidá. Je složitější než RV870, takže výroba je o něco náročnější, ale zase ne o tolik. 40nm výrobní proces je v mizerné kondici a výtěžnost velkých GPU je trvale na úrovni, se kterou není nikdo spokojen. Mohu vás ubezpečit, že výtěžnost Cayman čipů pro HD 6900 je vyšší než výtěžnost GF110 čipů pro GTX 580! To ale neznamená, že karet bude nějak zázračné množství. Ona ta informace, že se výroba Cayman nedaří, má reálný základ, ale jistý člověk překroutil nebo nepochopil tu původní informaci, vím kdo a vím kterou. Mohu vám naznačit.   

40nm výrobní proces společnosti TSMC, která jediná vyrábí NVIDIA a ATI-AMD čipy, není dokonalý. Problémy s výtěžností jsou neustále. Dalším aspektem je, že kapacity 40nm výroby jsou stále omezené a o tyto už tak omezené kapacity se dělí dva výrobci, kteří potřebují miliony 40nm čipů. A aby toho nebylo málo, potřebuje nově ještě AMD nově 40nm kapacity pro výrobu svých nových FUSION APU procesorů! Takže z toho plyne logická věc. Když máte omezené kapacity, nebudete jimi plýtvat na obří čipy, které mají výtěžnost 10-40%! Radši vyrobíte více těch menších s výtěžností 70-90%, na kterých nakonec i mnohem více vyděláte. Takže AMD v tomto případě obětuje bezproblémovou dostupnost HD 6900. Bude jich prostě méně, protože ty kapacity potřebuje jinde. To je celé. Takže HD 6900 nemají problém s vlastní výrobou, jak si to někdo vyložil a ostatní to jak idioti opisují, ale problém je stále stejný a jmenuje se 40nm výroba TSMC, ale to je problém známý a AMD s ním počítalo, takže všechno jde tak, jak mělo jít! S čipy jako takovými nic není, pokud jde o výrobu grafických karet jako takových, je tu možnost vlivu nedostatku nových ultra rychlých GDDR5 pamětí apod. ale to AMD neovlivní.

Nikdo nikdy nesliboval zázračnou dostupnost HD 6900, očekávejte situaci v podstatě stejnou, jako při vydání HD 5800. To se týká i duálního modelu HD 6990. Ve starších článcích několik týdnů zpět jsem naznačoval, že vydání HD 6990 letos v podobě na trhu dostupných grafik není 100% jisté. Dokonce jsem několikrát naznačil, že je pravděpodobnější, že dorazí až na začátku roku 2011. A jak to tak vypadá, nemýlil jsem se. AMD navíc díky vydání GTX 580 už ví, že nemusí s HD 6990 spěchat na trh. HD 6950/6970 jí totiž budou stačit ….

A tím se dostáváme k jádru věci a přeceňování a vnímání možností a pozice GTX 580 některými lidmi …

  • Jak výkonné budou Cayman grafiky …

V první řadě, pokud někdo tvrdí, že nikdo nic o HD 6900 neví, tak lže. Ty karty už v referenčních verzích existují, některé mé zdroje je již mají k dispozici na testy a základní neveřejná prezentace již dávno proběhla. Mnozí tedy víme o Cayman grafikách vše, co je nutné znát. Já chápu, že jako čtenáři a koncoví uživatelé ty informace nemáte, ale ani je mít nemusíte, abyste poměrně logicky dokázali jisté věci odhadnout a dívat se na věci racionálně a v souvislostech.

(Refereční HD 6970 - Cayman XT)

Někteří stavějí GTX 580 na piedestal a dělají z ní kdovíjaký zázrak a suveréna. Pravdou je, a o tom vás mohu ubezpečit, byť podrobnosti si musím nechat pro sebe, že situace mezi GTX 580 a HD 6970 bude jiná než mezi GTX 480 a HD 5870. Nový Radeon HD 6970 bude úspornější, bude levnější, ale nebude o 10% slabší jako je to v případě HD 5870 vs GTX 480. Ale to už plyne z logiky věci a nemusíte o HD 6900 zase tolik vědět. Stačí si srovnat GTX 580 s GTX 480/5870/6870:

 

HD 6870 nabízí 72% herního výkonu GTX 580, HD 5870 nabízí 76% a GTX 480 má 86%. Jenže HD 6870 stojí polovinu toho, co GTX 580!  Podívejte se i na velikost čipů a počet tranzistorů. A situace mezi HD 6870 a HD 5870 je nám známa (o co vypadá dražší HD 5870 silněji a přesto ji HD 6870 v nových DX11 hrách výkonově poráží!).

A teď si představte Radeon HD 6950/6970 s jádrem větším a složitějším než je dnes RV870 na HD 5800/5900, s optimalizacemi a technologiemi pokročilejšími než má BARTS (6800) a cenou těch karet někde kolem 300-400 dolarů. Máte? A teď otázka …

Vážně si myslíte, že Cayman XT (HD 6970) bude jen o 20-25% výkonnější než BARTS XT (HD 6870), tak aby NVIDIA GTX 580 zůstala s přehledem nejvýkonnější jednojádrovou grafikou na trhu a obhájila svou cenu 499 dolarů?

Prosím tedy některé, aby při psaní příspěvků a utváření vlastních názorů a přesvědčení, viděli věci v souvislostech. Už jsem vám vysvětloval, proč NVIDIA musela s vydáním GTX 580 spěchat, protože i když to tak občas nevypadá, NVIDIA ty souvislosti vidí ;).

Herní výkon GTX 580 není nijak světoborný (myšleno hlavně v souvislosti s načasováním) a mezigeneračně je 15% herního výkonu mezi GTX 480 a GTX 580 prostě strašně málo. AMD díky tomu může zvolnit a nemusí tlačit na pilu. Pro nás to znamená fakt, že duální Antilles HD 6990 je definitivně odložen na začátek roku 2011. AMD totiž i po vydání GTX 580 stále má s velkým přehledem nejvýkonnější DX11 grafickou kartu na světě (Radeon HD 5970 2/4GB) a nepotřebuje HD 6990 nutně vydávat. Navíc HD 6950/6970 nemusí GTX 580 ani výkonově nějak výrazně překonávat. Jim stačí když, budou přibližně stejně výkonné (budou asi i výkonnější, protože HD 6970 2GB dokáže v mnoha situacích HD 5970 2GB překonat) a navíc výrazně levnější a technologicky i provozně dál a nic nenasvědčuje tomu, že by takové být neměly. Díky odložení HD 6990, který by spotřeboval nemalý počet nových jader a superrychlých a málo dostupných GDDR5 7Gbps pamětí, zbude více na HD 6950/6970.

Ty už jsou v referenčních verzích, vyrábí se, AMD však informace o nich pečlivě a úspěšně tají a znají je jen důvěryhodní lidé, kdy některým AMD a někteří partneři už i svěřili několik karet k otestování. Nemůžu vám říci přesný den, kdy HD 6900 vyjdou, stále však platí, že to bude nejdříve týden od 22.11.2010. Takže HD 6950/6970 budou v prosinci určitě na trhu. Všechno jde podle plánu, který zpozdilo zrušení 32nm výroby, protože AMD uselo čipy předělat na 40nm - ale o tom AMD vědělo rok dopředu, takže všechno jde tak, jak má v současné situaci 40nm procesu jít. Model HD 6990 nakonec, jak jsem si myslel, ale doufal jsem, že se to nestane, letos v obchodech pravděpodobně nebude, i když možná bude oficiálně představen také. NVIDIA také ještě představí jeden model … Takhle tedy bude vypadat závěr roku ...

Zdroj: DDWorld.cz

EDIT by DD: Aktuálně jsem dostal infromaci, že AMD nechce, aby se opakovala situace HD 6800, které vyšly v pátek. Takže místo termínu v týdnu od 22.11., kdy to vypadalo na vydání právě v pátek 26.11., vyjdou s velkou pravděpodobností HD 6950/6970 v Pondělí 29.10. Jsem tomu moc rád, protože vydání na konci týdne je pro nás dost nepříjemné. Takhle budeme mít na testování v klidu sobotu a neděli.

A druhá novinka: "Tajemnou" novou grafikou NVIDIA by měla být GTX 570 se 480SP. Jinými slovy nepodařené GF110čipy a stávající GF100 čipy z GTX 480 najdou upotřebení. Výkon GTX 570 odhaduji na zhruba 3-5% pod GTX 480 s TDP kolem 225W (platí pro ty s čipy GF110). Cena karty bude záležet na HD 6950/6970 modelech. Je jasné, že HD 6950 bude konkurovat GTX 470 a HD 6970 bude konkurovat GTX 580, takhle těsný souboj jsme v tomto segmentu už dlouho neměli. Otázka je výrobní i provozní efektivita obou konkurenčních modelů.   

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fudzilla je drbník a podplácen 2010-11-10 11:03:52
avatar
ano, také leccos ze zahraničí vím o těchto kartách ...Zajímavě to např dnes i napsal Hexus
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:05:42
avatar
problemy 6970 byly nacasovany na vydani 580gtx..
Syny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4 DD 2010-11-10 11:16:48

Bože DD. To je tak vtipné.
Tolko úsilia, čo ty vynakladáš do jednoduchého prepísania určitej informácie, na štyri strany, to je naozaj smiešne.

Na začiatku povieš, že je niečo kravina a o 10 viet ďalej rozpíšeš, že to teda kravina vlastne neni.

Ak ťa baví viesť myšo žabie vojny z OBRom stále, tak sa chodte pobiť do krčmy, alebo ako sa hovorí, " múdrejší ustúpi", určite niesom jediný, koho to neskutočne nebaví čítať tieto epopeje o tom, ako prepíšeš informáciu na tri slová na päť strán, len preto, aby si si vnútorne dokázal, že vlastne, ani neviem čo si chceš dokazovať.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:42:05
avatar
je vidět že si to nečetl, nebo to nechápeš ...

o OBRovi v tomto článku nebyla žádná řeč ani s tím nemá nic společného, není původce té informace ....

Já si dokazovat nic nemusím, rozhodně ne psaním článků, já je nepíši pro sebe, já je píši pro lepší informovanost aby někteří nečekali něco, co nemůže přijít ...
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:04:33

souhlas - navic prave ze ty vyrazy pouzite v aktualitach a clancich se diky tomu velmi priblizili BULVARU, nemyslim si ze by DDWorld byl bulvarni platek ale vyjadrovani nekterych redaktoru je zcela v bulvarnim duchu - jen tak dale, treba vam to pomuze, akorat nevim teda kam - ja bych rek ze do "nikam"...:-)
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:41:59

Bože Syny, tak to nečti
Nechápu, když Tě to tak nebaví a nudí, že si to stejně přečteš a ještě o tom napíšeš tak dlouhý elaborát. Myslím, že máš občanku (doufám), tak jsi svéprávný a dokážeš si filtrovat, co je pro tebe, jako obdorníka na dané téma, užitečné.
Já tu nejsem každý den a s radostí si přečtu názory všech stran (čtu i jiné magazíny), protože mě to na rozdíl od tebe baví...
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:18:58
avatar
(budou asi i výkonnější, protože HD 6870 2GB dokáže v mnoha situacích HD 5970 2GB překonat)

Chyba?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 15:42:24
avatar
Chyba Nevím o tom, že bych doma měl 2GB verzi a už vůbec nevím o tom, že by dávala i HD 5970 2GB
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:22:19
avatar
tak tento clanok citat je ako mlatenie prazdnej slamy, jeden ako druhy, s pridanim jednej novej informacie (niekedy ani to), radsej kvalitu nad kvantitou
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:53:01

Takhle funguje tiskové centrum nVidia! Že by DD absolvoval dálkový kurz??
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:32:16
avatar
Já myslel, že hned v první větě bylo napsáno, že spekulace budou nechány stranou?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:50:57
avatar
vždyť ano ...
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:19:23
avatar
Citace:
[HD 6950/6970] budou asi i výkonnější, protože HD 6970 2GB dokáže v mnoha situacích HD 5970 2GB překonat
V jakých mnoha situacích? Co to "asi" tam? Měl jsi již možnost tyto karty otestovat? Pokud ne, jedná se o spekulace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:42:29
avatar
hehe, uvidíš
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:05:35
avatar
Už hodně lidí mělo možnost HD 6970 otestovat, takže už hodně lidí zná její výkon, tak to tu neřeš. Rozhodně HD 6970 na HD 5970 nebude stačit v hrách, kde CF funguje perfektně a téměř perfektně. V hrách, kde funguje CF vcelku dobře, na tom bude +/- stejně, pravděpodobně jen mírně pod HD 5970 a jinak všude jinde bude lepší. A nebo v porovnání s HD 5870 bude zhruba(můj odhad podle velikosti jádra a počtu tranzistorů atd.) minimálně o 28% lepší, což by na tu GTX580 mělo stačit, aby měla minimálně aspoň podobný výkon.
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:32:28

ja myslim ze spis nejde o to co je vykone co neni ale ze tu davas porad jen slova do pranice a pises tu jak jsi nej a mas nej informace, nedavno jsi psal jak do konce roku bude 6990 a jak roseka cely svet a jak nvidia nema nic a s 580 jen keca a tezko neco vyda a kdyz jo tak pristi rok no nvidia kartu ma na ati se ceka a cekat bude, a ted prijdes nakonec s tim proc by 6990 vydavala ze nema duvod ale duvod jsi ty nebot tu do nas porad hustis jak do konce roku bude 6990 a jak ati oslni celej svet a ted zase pises jak je v poradku ze nebude a nvidie je spatna ze vydala 580 a to tu porad meles dokola v clancich co se da napsat na 2 radky clovek se tesi ze si precte neco noveho ale ty tu meles porad dokola tu svou ohranou pisnicku nic noveho coz je sakra skoda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:50:41
avatar
nikoliv, kdyby si ty články četl pořádně, tak víš že jsem o fyzickém vydání HD 6990 letos pochyboval už před několika týdny ...

NVIDIA není špatná že vydala GTX 580, protože ani nemohla jinak, tak co je na tom špatného?

Jinak pointa článku je nikoliv opakování toho, co již bylo řečeno, ale daní do souvsilostí některých faktů, aby někteří nečekali něco, co nepřijde ...
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:26:58

28 rijen ... Navíc v prosinci přijde pro ty, kteří budou chtít za grafiku utratit kolem 500 a více dolarů, nový Radeon HD 6990, který veškerou pozornost zaslouženě strhne na sebe … jj to je pred nekolika tydny alespon nez neco napises koukni co jste psali driv .) ja to narozdil od tebe vim a ze 6990 nevyjde od 28 a dal nikde nepises .) a jestli si tu v tomto sloganu.. pokud plánujete v příštím roce hrát nové hry naplno v DX11 v režimu Eyefinity, je Radeon HD 6990 přesně to, co potřebujete pod stromeček ... tu kartu nadelujes pod sromecek v 2011? tak ti nevim mozna bys potreboval nejake vysetreni to jsi psal Sobota, 06 listopad 2010 tak ti nevim jestli 4 dny jsou nekolik tejdnu u tebe mozna jo ale pravda je ze DD si zije svuj svet .)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 07:21:47

Vytahavas si z clanku co chces, to jses fakt "borec", v nasledujicich clancich tyto "info" uz DD poupravil a psal ze vydani HD6990 do konce roku neni jiste.
A ted mi rekni, jsi tak zabrzdenej ze novejsim infem se ti v mozku starsi info neprepise nebo tu mentaka hrajes schvalne aby jsi mel radobyargumenty?
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 13:32:26

ja jen reaguju na toto .....nikoliv, kdyby si ty články četl pořádně, tak víš že jsem o fyzickém vydání HD 6990 letos pochyboval už před několika týdny ... kdyby napsal vcera predevcirem nereknu ale pred par tydny kdyz 4 dny zpet najdes ze nej nakup na vanoce je 6990 .) takze nevytahuju co chci jen mu ukazuju jak tu akorad tak keca .) takze neboj info se mi prepise ale koukam ty jsi tim asi nejak moc vygumovanej a ctes si co chces .)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 07:28:10

DD prosim, nereaguj na nej je to jedine "rozumne" reseni, tihle lide budou slovickarit dokud ty jim k tomu budes davat podnety svymi dalsimi diskuzemi, oni to maji jako zabavu

Protoze jestli to jako zabavu nemaji, tak to jsou dusevni ubozaci co nejsou v kontaktu s realitou jen cele dny sedi u PC...
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 09:56:33

Pravdou je, že by se občas DD problémům s podobnejma šťouralama mohl vyhnout, kdyby někdy nepsal takovým absolutním tonem (kdyby přidal do některých vět slovíčka: asi, možná,...).
Mam dojem, že v tomto konkrétním případě DD nejdřív psal, že 6990 není letos jistá, pak to vypadalo, že letos přeci jen přijde, tak psal jako že letos bude, ale nakonec doopravdy nebude. Prostě jaké jsou informace, tak informuje a pokud AMD samo nevědělo jistě jestli letos 6990 uvede, nebo ne, tak jak to má asi vědět jistě DD???
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 13:35:54

no vidis a ty jsi jen akorad tak vlez doprdelka kdyby napsal neco normalniho a ne 20strankovej clanek o nicem nic takoveho by tu nebylo a nikdo by nic takoveho nepsal staci si precist reakce na tento clanek a pochopis o co jde ale je mi jasny ze jsi zaslepen strcenou hlavou v riti tak poradne ani nectes .)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 15:13:39

Precti si tohle Odkaz a moji reakci, pak ji porovnej s tou svoji a pak se jeste jednou zkus o me vyjadrit jako o vlezdorpdelce "borce"....
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:37:53
avatar
Ach jo.Lepší žádný článek než tento. Čas,který jsi DD musel věnovat tomuto článku jsi určitě mohl věnovat něčemu lepšímu. Třeba testování. Určitě máte spoustu věcí na testování. Ale jednu věc Ti nelze upřít. Z toho mála informací jsi dokázal napsat hoooodně dlouhý článek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:45:38
avatar
článek mi zabral hodinku, to není moc a rád to obětuju abych poinformoval ....
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:44:50

DD dík,vona ta nejistota člověka nahlodá a já už grafiku raději prodal a jedu na integrovanou(ATI4200 doopravdy nic moc:-) :-) ).Mě to utajování fakt dávalo zabrat .... na fudzillu už radši nelezu :-)
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 40nm TSMC VIA Nano DC procesor 2010-11-10 11:55:34
avatar
Citace:
40nm výrobní proces společnosti TSMC, která jediná vyrábí NVIDIA a ATI-AMD čipy, není dokonalý. Problémy s výtěžností jsou neustále. Dalším aspektem je, že kapacity 40nm výroby jsou stále omezené a o tyto už tak omezené kapacity se dělí dva výrobci, kteří potřebují miliony 40nm čipů. A aby toho nebylo málo, potřebuje nově ještě AMD nově 40nm kapacity pro výrobu svých nových FUSION APU procesorů!


Troška to musím ešte doplniť, lebo ešte sa na tom 40nm výrobnom procese TSMC budú musieť potlačiť aj s VIA Technologies a jej VIA Nano DC procesorom. Síce tam VIA (čo do počtov) bude pabierkovať rádovo v státisícoch CPUs, ale bude. Takže v tomto kontexte aj tieto čipy budú obom výrobcom chýbať.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:57:21

Musim řict že me nove radeony zklamali, ne kvuli vykonu ale kvuli cene. Za 4 nejvykonejsi kartu od amd dat 6 tisic ? Kde jsou ty casy kdy se od te same firmy dal koupit nejvykonejsi cip za 3800? (hd3870)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:10:31

podobně na tom byla HD4850 za identickou cenu
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 11:58:08

Ta roadmapa hovori trosku o inych vykonoch... HD6970/6950 pod HD5970 a teda pod GTX580... ci zle vidim ?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:01:36
avatar
Tá roadmapa je už trošku staršia... Objavila sa skôr, ako GTX 580, myslím.
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:23:27

ta roadmapa je stara az 1 den - Odkaz tu je cela a je tam aj datum
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:22:05
avatar
Podobná roadmapa bola zverejnená ešte pred vydaním HD 6850/6870, tak preto sa mi zdala staršia. Odkaz Obrázek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:45:25
avatar
ta roadmapa taky není přesná ... ukazuje HD 6870/6850 pod HD 5870/5850 přitom je dost her, kde je to naopak ;)

navíc u HD 5970 není speicifkováno, zda se jedná o 2GB nebo o 4GB model, je mezi nimi 15% výkonového rozdílu!
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:04:51
avatar
Ako zákazník dúfam, že na konci mesiaca (znamená po uvedení HD 6970) budú GTX 580 skladom. Istota je istota.
Jumbik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:43:42
avatar
Mě bude hlavně zajímat cena a provozní vlastnosti. Doufám, že řada 69xx začne cenově okolo 7-8tis a ne na 11-12 jako gtx 580...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:18:57
avatar
Já tipuju HD 6970 za 9000Kč s DPH.
GhostXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 12:45:36
avatar
Mne stale moja Ati 4890 staci,vobec nepotrebujem momentalne menit gpu pretoze hrat na troch monitoroch mi nepride az taky zazitok a dalsia vec aby som si zahral crysis na full hd s tym rozdielom ze budem mat namiesto 30 fps 50 fps aj s 8 AA tak mi to je u prdele ked mam tu hru prejdenu niekolkokrat tak zazitok z hrania nebude uz lepsi nezaujimaju tieto dve generacie 5000 a 6000 gpu od ATI/AMD a takisto ani u NV to je moj nazor nic zaujimave pre mna len zbytocne navysovanie vykonu a ziadne pokroky v mensej spotrbe a chladeni...korunky si pockaju na rozumnejsie komponenty a az potom bude upgrade ktory bude mat vyznam
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD vs NV 2010-11-10 13:14:44
avatar
Ono myslím AMD nic nikam nežene, protože je jasný, že pokud 6970 vyrovnává 5970 tak jsou si vlastně obě firmy rovny v jednočipových kartách - teď už jde spíš jen o cenovou politiku. amd6970 a nv580 budou vlastně prakticky stejné karty se vším všudy, ale amd má v rukávu pořád ještě to dvoujádrový eso .... což nvidia nejspíš mít ani nebude, protože všichni víme jak na tom nv je s dvoujádrovýma kartama (i když dneska už může všechno být jinak).
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:18:44

no osobne si viem predstavit nieco na sposob 2xGTX570 alias GTX590...ale nedavam tomu velke nadeje
Branoxyz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:39:51

Kludne tomu nadeje davaj,mam info ze GTX590(2x570) pride spolu s 6990,mozno este skor ,snad si nemyslite ze nVidia cely cas spi,podla mna sa z GTX480 poucila a teraz to AMD nedaruje...
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:03:22

uz sa tesim, to by bolo fajn ak by vysla aj GTX590, s jadrom GF110 su na to lepsie predpoklady ako s GF100...
Edit: Neviem ci fake ale prave pozeram po nete ze GTX590 by sa mala objavit na CeBITe v marci 2011(?)
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:41:43
avatar
Zdravím pánové 6970 tu ještě není a tolik vášně,tomuhle říkám zajímavé čtení ne pořád ty spekulace.Ale já zatím pomlčím a až tu bude 6970 pak nastanou mé dny tedy doufám
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:47:01

Mě by jen zajimalo, proč dvoujádrové karty jsou o tolik dražší než, když tu kartu z kterých jsou sestaveny koupíme 2x. Dejme tomu 6850 stojí 4300 Kč. To máme 8600 Kč na crossfire zapojení, tak proč 6990 bude stát zase okolo 13 - 15000 Kč? V podstatě na dvou kartách zaplatíme 2x PCB, 2x čip, 2x všechno okolo a na dvoučipovce ušetříme na určitých věcech... Vysvětlí mi tedy někdo, proč je to takto s tou cenou? Děkuju...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:54:40
avatar
jednoduché - hodně drahé je PCB, chlazení a další věci
Výrobu ale prodražuje prostý fakt, že duálních grafik se vyrábí mnohem méně než těch levných jednojýdrových. A čím více vyrábíš jednu věc, tím je její výroba a vše okolo lacinější ;)
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 13:44:53

No podle mě to je hlavně tím, že se použijí 2x jádra z 6950/6970, kde cena bude určitě vyšší než jádra 6850 jak píšeš. Takže počítej spíš 7-9 tisíc *2, takže ta dvoujádrová je vlastně levnější - oproti dvoum 6950/70
kolombo16 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - problem s cislami 2010-11-10 13:53:20

Ehm, mas chybu v percentach.
Citace:
HD 6870 je pouze o 28% slabší než GTX 580, HD 5870 o 24% a GTX 480 o 15%.

V skutocnosti ak je to tak ze (100 / 72)*100 = 39% takze HD6870 je o 39 percent pomalsia ako GTX 580. Tak isto je to aj s ostatnymi! A tym sa to trosku meni, pretoze 40 percent je uz celkom dost ;).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 13:57:08
avatar
ok, ok, mylsle jsem to jinak .... HD 6870 nabízí 72% výkonu GTX 580, HD 5870 76% a GTX 480 86% ... lepší?
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:04:03

No necháme se překvapit, co přinese 4D architektura a dábělsky rychlé paměti. Sám si v klidu zůstanu s HD5770, se kterou se mi Duna II ani netrhne.
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 15:51:06
avatar
To vše přinese ďábelskou cenu, jelikož 7GHz paměti nejsou levná záležitost.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:31:12
avatar
Já teď pařím Dune 2000 Na HD 6870
Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 14:43:39
avatar
Milý DD, vážně si myslíte, že urážlivé výrazy použité v článku (nejen tomto), pomohou zvyšovat úroveň Vašeho webu? Jsem přesvědčen, že vybudovat DDWorld do dnešní podoby muselo dát dost práce, pokud se ale jeho úroveň (a Vaše afektované články plné amoku), bude vyvíjet dál současným směrem, bude tahle práce zbytečná...Nemyslíte si, že je to škoda?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 15:00:39
avatar
afketované články plné amoku? No to pardon ... odkdy je uvádění informací na pravou míru afektovaným amokem ... je to jen uvádění informací se všemi relevantími kladnými i negativními souvislostmi ...

Já nevím jak vás, ale mě rozhodně vadí, když někdo lže a klame, dříve jako běžnému čtenáři mě to taé vadilo, ale nevěděl jsme to, protože jsem neměl ty informace, dnes je mám, takže bez jakýchkoliv urážek a afektů mohu přesně infromovat i pozorňovat na jisté skutečnosti takže nemyslím si, že je na tom něco špatného.
Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:04:43
avatar
To, že se na webech běžně "optimalizují" informace tak, aby vyzněly dle něčích preferencí, samozřejmě vím. Ale to Vámi použité vulgarismy bohužel neobhajuje, nad to byste se jako profík mohl povznést. To Váš web opravdu přibližuje bulváru, což mne docela mrzí, DDWorld jsem si za dobu jeho existence oblíbil. Možná bych se na Vašem místě vyvaroval protiútoků na každou informaci která se kde šustne a místo toho v klidu a s rozvahou psal pouze on informacích z vlastních zdrojů. Momentálně to totiž vypadá tak, že pokud si na ostatních českých webech přečtu A, vím už předem, že tady se dočtu B...a to je škoda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 21:13:32
avatar
No ono je to spíše tak, že já mám minimálně stejný přístup k některým informacím jako jiní a tak mě některé výklady jako čtenáře docela znepokojují, nemám prostě rád, když mě někdo tahá za nos ...

Není to tak, že bych psal články podle nich, píšu prostě o aktuálních tématech a někdy si vzpomenu že jsem někde četl něco, tak na to upozorním zvlášť pokud se ta nepřesná informace dál šíří.

Jinak ta narážka byla na zahraniční web, což jsme posléze rozšířil i na český. Jínak já už české weby v podstatě nesleduji, na to, jaké mají možnosti, je stav současných IT webů pro běžné uživatele naprosto zoufalý, a to je důvod proč DDWorld.cz vůbec děláme. /myslím to tak, že mít možnosti, finance, návštěvnost a lidi, které mají oni, tak bych z toho vytěžil mnohem více. DDworld.cz má jen zlomek zdrojů, které mají ony a kam jsme jej dostali .../ Čas od času samozřejmě kouknu co se kde píše, ale nestačím se divit, takže máte pravdu. pro vlastní dobro přestanu sledovat zbytek českých webů. nemohu se však vyhnout zahraničním, protože některé prostě díky své poloze a významu mají mnohé ifnormace, ke kterým já se tak rychle nebo i vůbec nedostanu.

každopádně souhlasím, přestanu koukat nalevo napravo a přestanu sám sebe trápit tím, že se mě a nás všechny někde někdo jiný snaží tahat za nos a budu psát o věcech tak, jak vím že jsou .
g19:DD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 5970 VS 6970 ? 2010-11-10 14:46:25

HD 6970 2GB dokáže v mnoha situacích HD 5970 2GB překonat ? Nevím, jestli vidím špatně, ale na grafu je vidět, že HD 6970 je o méně výkonější než HD 5970. Co si mám o tom tedy myslet ? To co je vidět v grafu a Váš popis je zcela jiný. Jak to tedy bude ? Myslíte, že AMD konečně vydá ovladač, aby hry nepadali a neproblikávaly ( kromě 10.4 ) ?
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 15:02:21

jake blikani a padani, vzdyt tu kazdej pise jak ma nebo mel doma 2cip od amd a zadnej problem nikdy nemeli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 15:08:05
avatar
1, ten graf neukazuje přesné výkonové rozpoložení grafik, jen přibližné ....

2, není spcifikováno o jaký HD 5970 se jedná, je rozdíl jestli mluvíte o 2GB a 4GB verzi protože je mezi nimi 15% rozdílu a to při tak ohromném výkonu, tkerý tyto karty nabízejí, je opravdu hodně velký rozptyl.

3, Spodní linie HD 5970 a horní linie HD 6970 se nekryjí ;)

Pokud vám něco padá nebo problikává vyjma C10.4, problém je ve vaší grafice ne v ovladačích. Chce to novější BIOS. jinak žádné problikávání a padání her a hrajeme a testujeme hodně HD 5000 grafik, jsme nezaznamenali ...

Sám mám HD 5870 a hraji a tom hodně, testuji pro vás celou řadu her a žádného problikávání a padání jsem si nikde nevšiml a to ani s HD 5970 ani s jinými grafikami ...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-11 11:33:19

Na jaky grafice a jakym zbytku sestavy mas problem s padanim her a problikavanim(2D,3D nebo oboji?)?
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:25:47
avatar
A co HD 6770 nastupce HD 5770 bude vubec někdy? Z toho grafu to vypada že v blizke době nebudou. Možna se bude opakovat historie a na HD 6770 si AMD vyzkouši rovnou 28nm čipy tak jak to bylo s HD 4770 prvnimi 40nm grafikami.
Neviš o tom něco DD???
radik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 16:19:52
avatar
Jelikoz asi proto, ze 6990 bude 2x 6950 (nikoliv 6850) kde ta cena bude podle me tak nejak vyrovnana (dualni karta = 2x jednocip). Ale v minulosti tomu tak skutecne bylo. Loni na jare (cca rok a pul zpet) jsem kupoval 2x 4890 za cca 9.500,- a 4870X2, ktera byla logicky o dost slabsi nez tyto dve, stala cca 11.000,-
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:52:03
avatar
třeba to bude 3x6850 na jednu HD6990
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 20:14:27
avatar
Nvidie vyda urcite jeste nejakou grafiku, o tom neni pochyb Kdo si tipne oznaceni?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 21:00:59

GTX 570 ?
edit: sorry , nevšiml jsem si updatu ve článku, no takže pak je tu GTX 560
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konkurence 2010-11-10 20:29:24

KONEČNĚ KONKURENČNÍ BOOOOJ !!! A ceny šlahejte dolů
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1058x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1126x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1193x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3777x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1464x
Komentářů: 0