Nvidia tvrdí, že AMD podvádí se sníženou kvalitou obrazu u grafik, aneb tonoucí se stébla chytá Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 29 listopad 2010
altStará věc opět na scéně. Aktuálně je terčem údajná snížená kvalita obrazu na AMD grafikách …

 

 

 

Před pár dny se na blogu společnosti NVIDIA objevilo obvinění, že AMD prý výrazně manipuluje s ovladači tak, aby dosáhla vyššího výkonu výměnou za nižší kvalitu obrazu, zejména pokud jde o kvalitu AF. NVIDIA své obvinění doplnila o stanoviska a srovnání některých magazínů, který o nižší kvalitě AF u AMD hovoří.

AMD na to konto reagovalo, že bere celou věc velmi vážně a snaží se o maximální kvalitu obrazu vzhledem k výkonu a je si jisté, že současné ovladače nabízejí obojí, maximální kvalitu obrazu při maximálním výkonu a tedy nejlepší možnou funkčnost a ideální rozložení mezi kvalitou obrazu a výkonem. Není si vědomo toho, že by v současnosti byla kvalita obrazu na grafikách AMD nějak viditelně nižší než na konkurenčních grafikách a je si jisté, že dnes nabízí grafické karty AMD Radeo nejlepší herní zážitky. 

  • Komentář by DDWorld.cz  - Kvalita obrazu, aneb kde leží pravda

Srovnávání kvality obrazu grafik s čipy dvou různých výrobců je věc stará jako grafiky samotné. Jak AMD, tak NVIDIA nemůžou popřít jednu základní věc. A to fakt, že obraz musí a bude vždy rozdílný, protože porovnáváme grafiky se dvěma různými čipy, postavené na různých architekturách s různými mechanismy a funkcemi, jak se dobrat požadovaného stejného výsledku. I proto je pozoruhodné, že jak AMD, tak NVIDIA se ve své podstatě výsledným obrazem vlastně nijak moc neliší.

Pokud jde o ovlivňování výkonu nastavením obrazové kvality, je to zase něco, co je normální běžné a provází herní i profesionální grafické karty od počátku jejich existence. Zkrátka jde o to, že někdy (třeba u profi grafik) je kvalita obrazu nadřazena výkonu a u spotřebních grafik se hledá kompromis mezi kvalitou a výkonem. A to dělají oba výrobci, jak NVIDIA, tak AMD. Záleží ale na tom, zda je to ubrání na kvalitě vidět, a kde je ta hranice, kdy už vlastně srovnání obou po stránce výkonu není možné, protože obě grafiky nedosahují vizuálně srovnatelné kvality obrazu.

To však v současnosti neplatí a nikde se neděje. Je poměrně prokázáno při podrobném pitvání statických zvětšených obrazů, že AF technika na grafikách Radeon HD 5000/6000 není v defaultu tak kvalitní, jako na NVIDIA GTX 400/500, ale rozdílů si všimnete jen při extrémně podrobném zkoumání zvětšených statických míst a kromě toho je to také různé u různých her s různou verzí API DirectX. Pravdou ale je, že ty rozdíly jsou tak nicotné, že je při hraní té hry neuvidíte! Navíc operace typu AF jsou dnes z hlediska výkonové zátěže pro grafiky zanedbatelnou záležitostí, a tak tvrdit, že AMD z toho nějak těží, je opravdový nesmysl. Jinými slovy vizuální kvalita her a AF/AA na grafikách AMD a NVIDIA je v současnosti při běžném hraní naprosto stejná a NVIDIA jen čeří vodu, protože se jí dnes na grafickém poli nedaří. Musím souhlasit s některými dalšími redaktory, kteří tvrdí, že NVIDIA  je jen velmi frustrovaná z toho, že na DX11 poli drtivě a hlavně pro sebe nečekaně prohrává, její pozice zejména na nejdůležitějším diskrétním mobilním trhu jsou v troskách, a se že AMD daří s mnohem jednoduššími, levnějšími grafikami s jádry mnohem menšími konkurovat jejím grafikám, a tak se dnes chytá každého stébla v konkurenčním boji. Nic více, nic méně za tím není.  

Jedním ze stébel je právě nižší kvalita defaultního nastavení AF u AMD grafik ve srovnání s NVIDIA, což je ale vidět pouze při extrémním statickém pohledu z blízka a hlavně, když víte, na co se přesně máte dívat a co hledat. Z výkonového hlediska a potencionálního zisku je to ale AF zanedbatelná záležitost. Upřímně řečeno je to naprosto směšné už jen proto, že mnohem větší vizuální rozdíl uvidíte při srovnání DX10 a DX11 režimu hry. A nejvíce směšné je to celé, když si uvědomíme, jak stejná hra vypadá na moderním PC a na herní konzoli, které v prodejích PC minimálně zdatně konkurují, či jej dokonce předbíhají. Stejná hra vypadá na konzoli proti PC naprosto děsivě a tak skutečně nemohu obdivovat to nadšení některých, kteří mají čas se dohadovat o nepostřehnutelném rozdílu v kvalitě AF, když značná část lidí dnes hraje v grafické úrovni low end v nastavení s ultralow texturami bez AF/AA a pokročilých efektů. Promiňte, ale v tomto stavu věcí, může zveličovat význam zanedbatelného rozdílu v AF kvalitě mezi AMD a NVIDIA jen naprostý idiot. A pro člověka, který tvrdí, že díky tomu má AMD horší výslednou kvalitu obrazu ve hrách, nemám žádný slušný výraz, kterým bych popsal co je. Důrazně bych doporučoval některým lidem se věnovat skutečným a viditelným problémům, které ovlivňují vizuální kvality a vůbec herní vývoj …

  • Závěr

Samozřejmě manipulace s kvalitativním nastavením pro dosažení vyššího výkonu prostřednictvím grafických ovladačů dobře známe. V minulosti se tím proslavila naposledy před lety ale právě NVIDIA u prvního Crysis, kde záměrně vynechávala ve zpracování AA určité části scény, aby dosáhla vyššího výkonu. To ale není dnešní případ, kdy prostě k AF přistupují oba grafické čipy dvou různých výrobců jinak a stejně tak oba ladí své ovladače jinak. Faktem ale je, že ano, AF má standardně u AMD Radeon HD 5000/6000 nižší vizuální kvalitu, ale výkonový zisk je u AF operací naprosto zanedbatelný a hlavně to ani při běžném pohledu na obrazovku, i kdybyste je měly vedle sebe, v běžném hraní té hry, vůbec poznat a o to jde především! To už je mnohem větší rozdíl v kvalitě videa, kdy AMD dosahuje jednoduše vyšší obrazové kvality, a na první pohled poznáte (díky nativnímu HDR), kdy máte v PC grafiku NV a kdy AMD, a přesto se ani z toho nedělá nějaká velká aféra. Prostě různé čipy, různé technologie, různé naladění ovladačů.

V současnosti se ale žádná záměrná manipulace s nevykreslováním některých částí obrazu nebo viditelném horším vizuálním zpracování neděje ani u AMD ani u NVIDIA.

Jsem tedy toho názoru, že NVIDIA zkouší jeden ze svých triků svého agresivního marketingu a zkouší tvrdit s překroucením a záměrným zveličeným některých faktů, že AMD nedosahuje stejné kvality obrazu při hraní, čímž láká důvěřivce na své grafiky, které zkrátka vzhledem ke svým parametrům, velikosti jádrům a výrobním nákladům nestačí v efektivitě na jednodušší karty konkurence. Škoda jen, že k tomu nedodává, že právě NVIDIA grafiky nedosahují stejně vysoké obrazové kvality při videu a HD videu ve srovnání s AMD grafikami, což také mnohé magazíny dokazují srovnáními. Už jen to dokazuje, jak se skutečně věci mají a co NVIDIA další kapitolou ukazování prstem na konkurenci, sleduje. Doporučuji vám důsledně současnou „kauzu“ ignorovat. Samozřejmě protože nám projde rukama neuvěřitelné množství různých typů grafik, tak samozřejmě známe obrazové rozdíly a pokud bychom narazili na případ, kde je rozdíl kvality nějak vidět a ovlivňuje tím pádem měření výkonu, budeme o tom samozřejmě informovat a zdaleka nebudeme sami a něco takového se prostě nedá utajit, což je další důkaz, že se nic podobného v současnosti neděje. V současnosti prostě žádný v běžné praxi viditelný kvalitativní rozdíl mezi AMD a NV při běžném hraní ve stejném nastavení hry vidět není a neexistuje důkaz, že by to bylo nějak jinak.

Místo toho aby se NVIDIA nebo AMD a někteří „novináři“ věnovali podobným kravinám jako je nepostřehnutelný rozdíl v kvalitě technologie AF při hraní, měli by svůj čas věnovat větší podpoře v boji za vývoj kvalitních her a technologicky pokročilého hraní a hlavně věnovat se tomu, proč tak velké množství lidí zaplatí za stejnou verzi hry pro konzolu více, než co stojí PC verze a hraje ji pak v extrémně nízké obrazové kvalitě a to maximálně 720p rozlišení bez AA/AF, když i velmi průměrný, nebo podprůměrný levný herní PC zvládne dnes stejně nebo mnohem více. Tam je zjevně nějaký problém k řešení …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 14:28:02
avatar
To již tu kdysi v minulosti bylo ale v obráceném gardu.Já osobně jsem žádné rozdíly nezjistil takže to přecházím z lehkým posměškem.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 15:16:24

ja myslim ze to tu bylo nekolikrate a naposledy to bylo myslim v duchu "nVidia lepe vykresluje objekty" u Ati nebyli na screenech videt - jestli si dobre pamatuju u Ati chybeli 2 ze 4 kaminku, respektive byli vykresleny jenom jakoby z poloviny...:-) no myslim ze pri hrani hry stejne nikdo nema sanci to postrehnout. Spis vetsi efekt ma HDR a video kvalita mne taky zajima vice...
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 19:53:59

Pokud si správně pamatuji, řešilo se to již u HD5. Tam se v některých strategiich nevykreslovala drtivá většina jednotek od určité vzdálenosti, tedy bojové pole bylo na kartách HD5 poloprázdné. Po opravení v ovladačích ze strany AMD a správném zobrazení klesl měřený výkon v daných hrách o nemalá procenta.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 11:24:55

V tomto pripade, je to i logicke ze grafika musi vykreslit vice objektu tim bude podavat mensi vykon - obecne toto plati u jakekoliv GK, a jak to popisujes tak to byla opravdu chyba v ovladacich - ne jako zamer zvysit vykon
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 14:37:35

Co se týče poslední otázky, nevím, proč by se právě výrobci grafických čipů měli zaobírat takovou otázkou, vždyť v konzolích mají také své čipy.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 07:39:17

A nemajú ich tam málo, ale milióny.

Ten problém sa týka hlavne vývojárov a aj prístupu samotného MS
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 14:39:39

zajímavé, tak snad budou testy kvality obrazu, aby se to dalo s dukazem vyvrátit.
Určitě se někde nějaké objeví.
Já mam starší zkušenost, tedy spíš dojem, když jsem měnil 6600GT na X800XL. Ve hře AOEIII byl dle mě viditelný rozdíl ve prospěch 6600. Obraz mi připadal ostřejší a palmy byli vykresleny detailně i na dálku. Možná na tom měl podíl SM3.0, který X800 nepodporoval. Ale je to stará záležitost...
Dneska je to snad všechno v cajku
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 14:48:49
avatar
Mrknul bych se na nejake Hi-res screeny a pak si udelal jasno v tom, jak to cele je
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zdroj 2010-11-29 15:07:26

Mohl bych poprosit o odkaz na zmíněný blog?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 15:24:06
avatar
nvidia.com sekce blogs ... hledej šmudlo ... ;)

jinak tady je toho víc: Odkaz
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 16:42:17

Děkuji.

BTW koukám, že tady člověk dostane za slušné zeptání dva palce dolu - i za taktéž děkuji, ale ti dva by se měli nad sebou trochu zamyslet
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:13:03
avatar
to chceš po některých moc.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:28:15

To neřeš, to jsou jedinci, kteří si tu léčí své mindráky a frustraci. Např. v pátek DDR3 jsem měl dost příspěvku vesměs kladných. Pak přišel ten ubožák a všude dal palec dolů. Buď sprostý a přitroubý a máš 100.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 22:16:49
avatar
tak nemůžete chtít vychovávat zázraky, když se tu může uživatel sám ohodnotit.

Hned si představím takovouhle situaci v realitě... jak profesor odpřednáší tři věty, pak sleze z katedry a sám si hned zatleská jakou to řekl pěknou věc.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 15:30:04
avatar
AMD pouziva metodu optimalizacie povrchu textur a teraz si to uz uzivatel moze vypnut sam v ovladacoch ak sa mu to nepaci. To bol asi ten problem ktory bol AMD vycitany - ze robili nieco bez toho, aby o tom clovek vedel a mohol si to vypnut. Slo o to, ze sa format textur FP16 nahradil formatom FP11, teda o nieco menej kvalitnejsim. Tykalo sa to vraj ale iba 6 hernych titulov postavenych na DX9. Ano, v tej dobe to mohlo mat citelny vplyv na vykon, kedze grafiky boli slabsie. Treba si ale uvedomit, ze dnes je to nieco, co nema na vykon velky vplyv, kedze karty maju dnes dost vykonu na AF. Okrem toho je to metoda, ktorej pritomnost si len tak pri hrani nevsimnete a nie je to ziaden podvod - proste optimalizacia ktoru vuyzivaju (resp. vyuzivali) aj vyvojari na zvysenie vykonu bez podstatneho znizenia vizualnej kvality, ak vobec. Co sa tyka samotneho algoritmu AF tak ano, vraj HD 5000 a HD 6000 nemaju kvalitu ako Nvidia karty, volnym okom ale rozdiely tazko postrehnete, tie sa totiz skor zistuju specialnymi utilitami. Info mam z tadialto: Odkaz. Mimochodom, vsimli ste si na tych obrazkoch rozdiely v texturach pri pouziti GPU v porovnani s dokonalym AF urobenym na CPU (TMU je grafika - GPU, ALU je klasicky procesor - CPU)? Ja teda nie, nie preto ze by tam neboli, ale preto ze neviem kde a co mam hladat. A tak isto to je aj pri hrani hier, takze Nvidia - "jdi se zahrabat" :-).
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 20:30:34
avatar
toto by mali dať do súťaže "nájdi 10 rozdielov".. trávnik som vynechal, lebo ak som dobre pochopil, tam je rozdiel vidieť najmä pri pohybe, ale tá "šachovnica".. no nvm, ale mne to príde rovnaké..
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AF kvalita 2010-11-29 15:43:01
avatar
Tak problem u AF u serie HD5xxx serie je. To jestli je to velky nebo maly problem si muzeme udelat predstavu podle toho jak moc se o nem mluvi.
Je pravda, ze serie HD5xxx prisla HW s novou formou vysoce kvalitniho AF filtrovani. Bohuzel se zde stala chybka, ktera je velice pravdepodobne HW v cipu a nejde napravit softwarove v ovladacich.
To ze je nekdy tato ano MIP anomalie jak se poskozeni AF filtrovani nazyva videt nekdy vic, nekdy min, je logicke. Nekde si AF vsimneme vic nekdy nam prijde ze kvalita i pri extremnich nastaveni AF filtrace nejak zvlast nestoupla.
AF filtrace samozrejme pocita s polohou textury a jejim naklonem k oku pozorovatele. Cim je tento naklon vetsi tim dochazi k vetsimu rozostreni textury a je potreba pouzit lepsi AF filtraci. A protoze je naklon v kazde hre jiny, i moznost videt MIp anomalii je pokazde jiny. Navic mluvime o predpokladu, ze textura je narovnem polygonu, kde ciste hypoteticky pri extremnim naklonu bude anomalie nejlepe pozorovatelna. To se ale bohuzel stava malokdy, ze by byla napr, podlaha tvorena rovym polygonem bez nerovnosti atd.
Nejlepe pozorovatelna je anomali ve hre trackmania, kde je trat tvorena casto pruhlednou texturou a na nich se obecne tahle anomalie objevuje nejvic. Problem je ze se jedna o trat na kterou se soutredime atak nam prijde korupce obrazu nejmarkantnejsi.
Mluvit ale o tom, ze se jedna o bezvyznamny problem je hloupost!
Z vlastni zkusenosti se jedna o cca 5-10% her kde si muzeme neceho vsimnout bez toho aniz bychom se na danou vec zamerili. Ale pokud se budeme snazit na aqnomalii zamerit najdeme ji prakticky vsude!
ROzhodne bych nerekl ze je viditelna vic na statickem obrazku, protoze me daleko markantnejsi prijde v pohybu.
Co je presne MIP anomalie? Je to saptny vypocet AF kdy v urcite vzdalenosti od "kamery" dochazi k naruseni filtrace v dusledku ceho se textura rozostri. Nedeje se tak postupne ale nahle. Na obrazu proste uvidime linii, za kterou se nahle textura zda rozmazana a ta linie se pohybuje z pohybem kamery! techto linii je nekolik, z niz kazda dalsi je mnohem mene patrna!
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6870-radeon-hd-6850-barts,2776-5.html
Na tento problem bylo AMD upozorneno nvidii i casopisy, ktere recenzovali karty, ale nikdy se kni uplne nevyjadrilo, a MIP anomalie neni viditelna u HD6 serie!!!
Prestoze AMD vydalo beta ovladace s funkcemi HD6 serie na serii HD5 (mimochodem MLAA je naprosto uzasny)
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/gpu88-catalyst-10-10e-hotfix.aspx
a jedna se o nove AI texture filtering quality a optimization, nema na MIP anomalii jeji nastaveni zadny viditelny vliv!
Nesnazim se vec ani zvelicovat ani delat pravy opak. Problem tu je a zda se, ze se neda softwarove resit. Je viditelny jen zridka a to potvrzuje jak malo se o nem mluvi! Ale zaroven se jedna o problem, na kterem AMD zapracovalo a v novych HD6 kartach se uz neobjevuje!
To o cem se daleko casteji mluvi je kvalita filtrace, a tam mas pravdu, ze se prakticky pri hre za pohybu neda poznat rozdil mezi jednotlivymi kartami vsech serii a znacek. U HD5 se ale nejednalo o kvalitu vypoctu filtrace! Tam se proste jednalo o chybu, anomalii!
Vyborne je pozorovatelny na 3D Center Filter Tester.
Pri recenzich se na problem neprislo protoze anomalie se obevuje specificky pomerne daleko od pozorovatele a vetsina testu se zameruje na kvalitu fitrace a jestli kvalita odpovida vzdalenosti ve vsech smerech atd a protoze se vetsinou tohle zjistuje pomoci barevnuch pruhu je pak najednou linie v urcite velke vzdalenosti velmi spatne viditelna.
Pokud budeme mluvit o AF MIP anomalii jako o problemu, pak je to asi jediny problem u serie HD5 a tudiz se porad jedna o vynikajici serii! Jak se rika kazdy musi mit alespon maly skraloup^^
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 15:40:31
avatar
Screeny si velice jednoduse muzete udelat podle programu http://www.3dcenter.org/download/3dcenter-filter-tester
Tak a bitva o kvalitnejsi screeny muze zacit! lol
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 15:55:44
avatar
Nvidia se zase snaží lhaním získat zákazníky Ten kdo kd jí zná, tak už jí na to neskočí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:14:30
avatar
ale ona nelže, ona jen překrucuje a upravuje a zveličuje tak aby vytvořila nějaké mylné zdání přilákala zákazníky a to si piš že na to mnozí skočí, i když ten rozdíl o kterém se bavíme je naprosto zanedbatelný a větší rozdíl uvidíš v kvalitě obrazu když připojíš monitor přes HDMI místo DVI
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:44:25

Kvalita obrazu je absolutne rovnaka ci pripojis pomocou DVI alebo HDMI.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 18:04:08
avatar
to není ... mám to tak připojené na dvou monitorech a je to lehce různé v podání barev i ostrosti, dkyž prohodím monitory je to pořád stejný rozdíl ;)
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 20:09:34

to je ale vec monitorů a jejich rozdílnosti i ve stejné serii, mnoho lidí si na podobný problém stěžuje i v případě že mají oba monitorý připojené přez stejný typ výstupu/vstupu

já musel oba své monitory nechat zkalibrovat, oba jsou Nec PA271w, a to jsou oba připojené prez mDP na FP-V9800

přez digitalni cestu jako je DVI, HDMI, DP obraz zpracovává až monitor a jeho elektronika
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 14:01:36

Poprosim nastuduj si technologie, kedze si ich velky fanda. Najvyssiu kvalitu dosiahnes jedine cez DisplayPort, pripadne DVI - 30-bit farebnu hlbku podporuje nativne DP a DVI jedine so specifickou metodou posielania dat (tu sa dokonca vyuziva fragment shader). HDMI je tu pre dpmacnost (LCD TV), v profi sfere po nom nestekol ani pes
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:21:07

Pohled na obraz je velice subjektivní věc. Každé oko je jiné (a někdy i mžouráme), i monitor dělá svoje. Posaď 3 lidi postupně ke 3 různým monitorům a pouštěj tutéž sekvenci z obou karet a jejich hodnocení bude odlišné.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 21:28:23

no jestli někdy i mžouráme ,
tak stačí vyčapat chvíli kdy nemžoráme a kouknout se na to , tak nějak politicky
Jinak jde o to posuzovat obraz když vím, že mé oči jsou ok a nemžourám
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:32:38
avatar
Tonouci a mylne zdani aby prilakala zakazniky je trochu mimo Nvidia rozhodne nekonci naopak jde nahoru a v podstate v kazdym eshopu jsou nejprodavanejsi prave karty od Nvidie zejmena GTX460
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 18:33:40
avatar
Dobre, ale to este neznamena ze jednou kartou dobehnu to 85% manko co maju na poli DX11 grafik, nemyslis? ;-)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajimave, 2010-11-29 23:05:12
avatar
mel jsem za to, ze prave v DX11 testech je zeleny goblin vykonnejsi. Takze kdo koho dohani.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 00:44:15
avatar
Nepochopil si ma, ja som myslel to, ze maju dohanat 85% podiel ktory ma na poli DX11 grafik AMD. Teda ze Nvidia ma potom len tych zvysnych 15%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 19:13:24
avatar
no jo, proto AMD stále na grafickém trhu posiluje
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 20:36:34

http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/graficky-trh-q3-v-cislech-amd-vede-nad-nvidia-desktopovy-segment-roste-mobilni-se-propada-2.html

vaše slova "NVIDIA pak na 3 místě jako jediná zaznamenala nárůst"

podle finančních vísledků za kvartály to také vyznívá lépe pro Nvídii (proti AMD)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 21:05:34
avatar
jenže ve srovnání s minulostí oslabuje stále zejména pak na nejdůležitějším mobilním trhu, který dnes tvoří přes 60% odbytu.

a nemůžete srovnávat finanční výsledky AMD a NVIDIA, protože se jedná o firmy se zcela rozdílným zaměřením, můžete srovnávat jen grafické sekce a tam na tom NV o moc lépe není, ne tak jak kdysi bylo. To jsou fakta takže se to nesnažte překroutit.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:34:06
avatar
keď som menil grafiku z nvidie na ati, tak som žiadny rozdiel nezaznamenal, čo sa týka kvality obrazu.
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:40:44

btw co je to AF (kde to mam pozorovat, co se změní) at už to zapnu na max nebo vypnu (v ovladačích, nebo i ve hře) tak nevidim rozdíl
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 17:46:48

dívej se na zem ve hře, vypni a zapni AF a uvidíš bud rozmazané textury v dálce nebo uvidíš detaily země i 20M daleko ... kamínky, písek atd. Na zemi to je nejvíc vidět
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 18:04:08

no ted to vidim, ale že by na to bylo nejak světoborné mi nepřijde..obvykle hraju bez AA,AF v 1280x0124 a jsem spokojen
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 21:51:43

to ja jedině s AF, protože má minimální vliv na výkon, tak proč nemít 16x AF.
U AA taky někdy šetřim v nastavení, to je zase naopak náročné na výkon ;)

PS: musiš mit nastavení na high, abys viděl ten rozdíl. Tipuju že rozlišení a detaily moc neřešíš, tak jen abys viděl opravdu ten markantnější rozdil, když už se ptáš. Na low nastavení toho rozdílu k vidění moc neni
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 22:20:23
avatar
jj, tak tak...AA je mrte náročné na výkon, ale čo sa týka AF, tak ani nepoznať na počte FPS, ked sa dá na maximum...ale je pravda, že AA má vačší vpliv na grafiku, no zase nároky na výkon su znateľné, no posledné roky vôbec nerastu nároky na hry...posledný najnáročnejší titul Crysis dosiaľ drží tron v náročnosti a iba pár titulov ho dorovnalo, tak pokiaľ niekto nejde na Eyefinity, tak nemá problém hrať všetky hry na max i s viac ako dva roky starou výkonnou grafikou...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 23:50:09

možná Metro je nejnáročnější, ikdyž beru v potaz podporu hry ze strany NV a jejích technologií, tudíř není to hra s "čistým štítem" ... k tomu aby se brala jako etalon.
Ale myslím že dává grafikám více zabrat, pokud se nepletu

Muže vzniknout námitka, že Crysis má lepší grafiku na ukor špatné optimalizace v Metru.
Jenže ono je dobré si uvědomit, že Metro je spíše "interní záležitost" tzn detaily na blízko... v objektech, naproti tomu Crysis hraje na pusobivou krajinu s mizernýma interierama.
Logicky pak Metro nemuže mít vymakané exteriery jako interiery, protože by to tuplem nešlo na ničem hrát ;)

Ale co jsem koukal tak warhead má identické fps v 1920 na 1200 4 AA s Metrem.
Tak spon něco za něco, interiery za exteriery a ve vysledku stejná náročnost obou her, měls pravdu
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 23:51:06

Neříkej, že jsi nemžoural!! Já přímo třeštil!!
Citace:
Muže vzniknout námitka, že Crysis má lepší grafiku na ukor špatné optimalizace v Metru.

Použil jsem i Borovou vodu, ale obsah jsem nepochopil To je krása nechtěného.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 23:56:49

no jestli nepomohla borová voda jen u jedné věty, tak to je ještě dobrý
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 18:36:21
avatar
Dostal som super nápad...ja si ten Crysis aj s datadiskom dám ešte raz...ono som to vtedy myslím ešte hrával myslím na 17" monitore, tak teraz si to lepšie užijem na 23" a aspoň uvidím ako mi to teda pôjde v porovnaní s metrom, bo Metro som nehral tak dávno, ale Crysisa už pekné dva roky dozadu...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 23:18:56

je dobrý změnit taktiku pokud hraješ poněkolikátý Crysis.
Naposled sem se vyřádil se sniperkou a vynechal jsem klasiku naběhnout v obleku a na blízko všechno skosit.
Dost dobře sem se bavil a hra byla zase trochu jiná ;)
Komix23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 18:28:47
avatar
To je prostě Nvidia, že mě to ani nepřekvapuje...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 18:41:20
avatar
Ze by perlicka na konec roku?? A co nas ceka pristi rok?? Radsi nechci ani domyslet.
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nda 2010-11-30 11:20:00

zeptam se trosku mimo misu, ale nejakou dobu jsem to nesledoval... Kdy se objevi v recenzich a kdy v prodeji radeony HD69x0? mel jsem za to ze to melo byt v pulce listopadu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 11:29:27
avatar
odsunuto na něco kolem 13.12.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 11:33:47
avatar
Objeví se podle vašeho názoru v brzké době (dva tři měsíce) něco, co by mohlo výrazněji stlačit cenu GTX460? Jde mi hlavně o 2GB verze...
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 11:50:32
avatar
Tak uvedení GTX560 s cenama asi zahejbá, to je asi jediný, který by mohl tlačit ceny dolů. V současný době nemá důvod zlevňovat.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 12:54:37
avatar
GTX560?
To ani nevím že bude. To ještě zkouknu. I když pro mě bude i ta 460ka zlatá. jde mi hlavně o velikost paměti (protože CUDA), takže třeba 470/480/580ka je pro mě míň vhodná než ta 460ka... (když pominu další důvody).
Tak asi vezmu na vánoce tu 460ku...
Tady toho Gainwarda:
Odkaz

Nebo tohoto Zotaca:
Odkaz

a už to tu nebudu zaplevelovat
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 12:17:37

Uz teraz GTX460 isli cenou dolu. Ja som kupovat GTX460 GLH za 253E. Momentalne stoji 198.97E. To je naozaj slušná cena. Najlacnejšia GTX460 s 2GB VRAM stoji 214.68E.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 18:08:11

Mne to prijde chore, ze ludia sa zaoberaju takouto somarinou, ktoru v hre nepostrehne ani totalny grafikofil, ked skoro vsetky pc hry su dnes tak zastarale ze to slovo skoro by som tam ani nepouzil. Toto je myslim vacsi problem ako nejake AF.
Ogi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 21:43:56

Tady se stale resi a kope do NV a pritom kdyby tady byla jen ATI tak tim padem by byla monopol a mela GK na urovni karet z roku tak myslim kolem 2005-7 a mozna i mene..asi mate zatemnene mozky vsichni uz...procpak tak neutocite na AMD a jejich podil na trhu vuci Intelu...co?????...mel sem driv GK ati,ale po stalych problemech s ovld sem ji vymenil za NV a mam nekolikatou radu a sem spokojenej...hry me frcej dobre a nemam duvod menit za ati protoze to stejne ve hre nepoznam..+ - par fps...nad 60fps je to uz jedno jestli 60 nebo 64....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 00:10:46
avatar
tady se do nikoho nekope ... jinak grafikám vládne Intel, má přes 50% trhu .... takže AMD mít vlastně monopol těžko může
Ogi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 20:02:08

Hhh ja myslel procesory.... AMD vs Intel
petfish [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ja bych to tak nebagatelizoval 2010-12-21 08:30:11

Uvazuju o nakupu nve grafiky - budto gtx570 nebo 6950/6970. Pri procitani recenzi jsem narazil na zminky o problemech v kvalite obrazu u amd, ktere rozhodne nejsou zanedbatelne. Tady je srovnani:
http://www.tweakpc.de/hardware/tests/grafikkarten/amd_radeon_hd_6870_hd_6850/s09.php (je to nemecky, ale stci pustit video a srovnat render od grafiky nalevo s dokonalym sw renderem na prave strane)
Nove karty od amd trpi "shimmeringem" textur a to i nastaveni HQ.
Takze zastitovat se studiem statickych obrazku, kdyz od kazde grafiky se ocekava ze bude zobrazovat pohybujici se(!) obraz, coz je o necem dost jinem, mi neprijde uplne koser.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1027x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1119x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1189x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3771x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0