Možná přijde GTX 780. Skutečný nástupce GTX 580 s čipem GK110! - nejdříve v březnu 2013 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 28 srpen 2012
alt28nm výroba u TSMC se zlepšuje, takže svítá naděje na uvedení pravého high endu KEPLER!

 

 

 

Určitě víte, že GTX 670/680/690 nejsou v současné podobě skutečnými nástupci GTX 570/580/590 grafik. Jejich výkon je sice vyšší, ale zdaleka na o tolik a už parametrově a výbavou nejsou současné modely skutečným high endem. Ten v řadě KEPLER ale bohužel nejde vyrábět. 28nm výroba TSMC v kombinaci s více než 500mm2 velkým jádrem, je v podstatě nerealizovatelná pro běžný trh. Výtěžnost by byla mizerná a cena jader astronomická. V současnosti největší jádro v 28nm výrobě je TAHITI pro 384-bit HD 7900 modely, které má 365mm2.

Jádro GK110 by však ke slovu přijít mělo, minimálně na drahých profi modelech TESLA K20, ale jejich uvedení je stále daleko. Údajně je ale dnes reálné, že by se možná GK110 dostalo i na desktopové herní grafiky. Takže asi nějaká karta s označením GTX 780. Stát by se tak mohlo nejdříve v březnu příštího roku. To už na trhu bude nová generace Radeon HD 8000 grafik, takže to spíše bude nutné. Nástupce KEPLERU, Maxwell se totiž očekává až v polovině roku 2014, což vzhledem k půlročnímu až ročnímu skluzu KEPLERU proti plánům a problémům s 28nm výrobou, není překvapivé. Údajně má jít o 20nm generaci. A co lze čekat od možné GTX 780 na GK110?

Pravděpodobně 384-bit nebo dokonce 512-bit sběrnici což v kombinaci s 6GHz RAM bude slušný výkon, minimálně v tomto ohledu srovnatelný s HD 7970 GHz. Velký čip bude mít samozřejmě o něco více jednotek, než GK104 na GTX 680, nicméně nelze čekat, že jich bude dvojnásobek. Reálně jich bude tak o 1/3 více, zbytek jádra zabere mnohem větší řadič pamětí, GPGPU výbava a další věci, které GK110, jako jádro určené pro profesionální segment, musí mít. Reálně lze samozřejmě čekat o něco nižší frekvenci než u současných modelů a opravdu hodně vysokou spotřebu. Herní výkon ale bude i tak určitě vysoký a GPGPU výkon rozhodně také nebude upozaděn. To samé se dá říci i o ceně, protože cena tak velkých 28nm jader bude opravdu astronomická a za současných podmínek těžko čekat, že by taková karta stále méně než 20 - 25 tisíc a na něco jako poměr cena-výkon se u ní hledět nebude moci. Otázkou je, zda bude případný výkon GTX 780 stačit na HD 8970, jejíž příchod se očekává v lednu nebo únoru 2013.

Zdroj: Vr-zone

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konec NV s herními grafikami? 2012-08-28 20:29:27
avatar
Kdyby amd v lednu začala s vydávaním nové generace grafik od spodu (8750 a 8770) a ne od high end tak by úplně odrovnala NV, která ješte doteď nemá konkurenci k 7750 a 7850. A ta by se musela hodně, ale hodně snažit aby konkurovala amd. A jelikož žádné nové grafiky v té době ještě mít nebude tak by mohla rapidně snížit ceny a profilovali bysme z toho my zákazníci. Mě to spíše připadá, že NV pomalu ale jistě končí s grafikami pro hraní a bude se soustřeďovat jen pro profesionály.
ps: dnes jsem se podíval na alfinu a nestačil jsem se divit.
Sapphire Radeon HD 7850 1GB jen za 4600 Kč. Pěkná sleva Jen tak dále se slevami.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 23:18:15
avatar
7850 1GB uz stoji 4000,- s DPH
http://www.czc.cz/msi-r7850-1gd5-oc/112245/produkt

a 2GB verze 4700,-
http://www.czc.cz/msi-r7850-twin-frozr-2gd5-oc/104886/produkt
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 12:08:20
avatar
Problém s GTX 600 je v tom, že dorazily s velkým zpožděním. HD 7000 už jsou dlouho na trhu a postupem času se optimalizuje a hlavně zlevňuje výroba, což ti umožňue snížit ceny. Jenže GTX 600 dorazily o 3-6měsíců později a tak v možnostech tvroby ceny mají přirozeně velký skluz ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 13:22:56
avatar
Citace:
Mě to spíše připadá, že NV pomalu ale jistě končí s grafikami pro hraní a bude se soustřeďovat jen pro profesionály


na to by se nejdříve muselo dařit vyrábět nějaké ty čipy schopné GPGPU. A to se zatím jaksi nedaří, celá Kepler generace je zatím jaksi pouze herní a i ta konkurenceschopnost v herním segmentu je po posledních slevách u AMD diskutabilní. Kepler se prostě nepovedl, nicméně končit se s herními grafikami u NV nebude. Nová generace to může klidně celé otočit (nebudou-li se chovat v Nv zase megalomansky už při návrhu mainstremového čipu - viz mé příspěvky u testu 7950 vs 660Ti)
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 21:02:16
avatar
Máš pravdu že další generace to může otočit, ale záleží kdy?
On totiž Maxwell výjde až 2014 pravděpodobně na 20nm. Takže Amd bude o celou generaci vpředu, a za druhé víme proč NV rozdělila návrh čipu na herní a GPGPU.
V GPGPU se točí velké peníze a tím pádem stačí prodat daleko míň karet.
Honza210289 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 20:31:22

"A co lze čekat od možné GTX 780 na GK110?
Pravděpodobně 384-bit nebo dokonce 512-bit sběrnici což v kombinaci s 6GHz RAM bude slušný výkon, minimálně v tomto ohledu srovnatelný s HD 7970 GHz."

To snad nemůžete myslet vážně ..... je známo,že HD 7970 GHz překonávájí nejen(z výroby taktované) nereferenční GTX 680 ale jeho výkon srovná,či je jen mírně pomalejší i ASUS GTX 670 TOP aspoň dle testů renomovaných servrů ....

(tím myslím samozřejmě herní nikoli výpočetní výkon)
Peter1116 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 20:49:01

Presne tak,tiez som sa na tom pobavil , GK110 bude urcite vykonom o dost vyssie nez 7970 Ghz.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 22:01:35
avatar
spise mysleno vypocetni vykon, ne ten herni...
senseye [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 22:33:59

Myslím že ne, stratosi. Jak ti rostou houbičky?
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 22:46:30
avatar
nerostou je sucho
senseye [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 23:07:40

Tak to je zlé, bez lysohlávek ztratíš inspiraci do dalšího Hype AMD . Nezapomněl si tvůj zvyk z CZC, sobě dávat plusy a druhým mínusy .
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 23:15:45
avatar
neboj oni zas porostou a pak naky poslu i tobe, je videt ze je opravdu potrebujes vic nez ja
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 21:21:29
avatar
Podle stavy té věty jsem se u toho taky pozastavil, ale DD to možná myslel tak, že konečně bude karta postavená na opravdu široké sběrnici
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 12:06:15
avatar
ano přesně tak ...
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 12:07:10

EDIT by DD: zmíněnou existenci mi sem prosím vůbec netahejte, nemá na jakémkoliv slušném IT serveru co pohledávat a dokonce ani ve slušné společnosti. Děkuji.
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 17:50:35

Nepřeháníš to zas trošku?!! Už je tu cenzura jak v Číně, jakmile se ti v příspěvku objeví nevhodné slovíčko, bum! Cenzura! Kde to jsme? O třicet let zpátky?!! Nešil, na tom příspěvku nebylo nic urážlivého, prostě prdel...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 18:17:38
avatar
nepleť si prosím svobodu slova s právem na to nenechat sebe ani jiné pomlouvat a urážet. Mimochodem právo na urážení ti ani nikomu jinému svoboda slova nedává ;)
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 19:29:32

Edit by DD: Znovu ti opakuji, svoboda slova neznamená právo někoho urážet ...

A pokud ti řeknu, že si nepřeju podobné chování zde, jsi povinen to respektovat. Můžeš nesouhlasit, ale jsi povinen se chovat slušně.

Prostě jen nenechám hulváty dělat z diskusí žumpu, jak je to vidět na jinde, což rozhodně nesvědčí o tom, že by mi to tu nějak přerůstalo přes hlavu. Nikdo tady nikdy nedostane ban a nedostal, za jiný názor, jen za to, že jej neumí slušně, věcně s argumenty nikoli nepravdou, podložit. Zpochybňovat názory tu může každý od rána do večera, ale jakmile začneš lhát, napadat, urážet, spamovat, překračuje pravidla slušné diskuse a hlavně slušného chování a to zde nehodlám trpět ... pokud to někdo vnímá jako špatnou věc, měl by se nad sebou zamyslet. - DD
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 19:52:01

Máš pravdu, tebe nepřečůrám, příspěvky jsou pryč, takže už si stejně nikdo neudělá vlastní názor, tak to nemá cenu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:15:15
avatar
za ten přemaz se omlouvám, nebyl úmyslný, spletl jsem si tlačítko .... :/ ale na věci to nic nemění. Zkrátka preferuji slušnost před výkřiky a vzhledem k tomu, jak to vypadá na některých magazínech i velkých portálech v dikusích, asi uznáš že je na místě. Příliš mnoho lidí si plete svobodu slova a sovobdu obecně s bordelem ....
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:32:49

Souhlas, ale satira by neměla bejt braná jako urážka a v tomto případě to byla stoprocentní satira...
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 22:10:04

Ach jo deti se bavi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 08:10:44
avatar
GTX 680 samozřejmě na HD 7970 GHz nemá v žádném ohledu výkonově ani herním ani výpočetním ...

myšleno to bylo ale co se týká propustnosti pamětí ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 12:05:54

Citace:
GTX 680 samozřejmě na HD 7970 GHz nemá v žádném ohledu výkonově ani herním ani výpočetním ...


Tomu se říká jednostranná polemika. Sdílí snad někdo jiný takový názor ? Nepočítám Stratose ;) . Je tu někdo jiný s tímto názorem a dokáže ho obhájit ?

EDIT By DD: Odpusť si ty FLAME urážky - poslední varování!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 11:50:37
avatar
tohle mi příjde vyloženě demagogie. Snad každý slušný server na slvěte dokázala zhodnotil, že HD 7970 GHz je jednoznačně lepší než GTX 680. tady není o čem polemizovat, HD 7970 GHz je silnější a výkonější grafická karta jak pro hry, tak výpočty. Dokázaly to naše recenze i řada jiných a vzhledem k parametrům těch grafik na tom není ani nic divného. TEČKA.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 13:46:16
avatar
Jsem toho názoru, že 7970 celkově lepší rozhodně je, nicméně se musím trochu zastat HonzyN i když je nejspíše zaujatý a vůbec si to nezaslouží. GTX680 špatná vyloženě není. Mám za to, že nemá smysl hodnotit nějakou kartu jako vyloženého vítěze proti kartě jiné, když jsou si karty tolik podobné. Hádat se o jednotky fps je hloupé. V takových případech bych karty jednoduše prohlásil za stejné a klidně tak doporučil koupi na základě sympatií ke značce. Absence pořádného GPGPU je třeba objektivní nevýhoda GTX680 proti 7970, nicméně pokud vím, že něco takového nebudu potřebovat, jsou ty karty stejné
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 15:57:16
avatar
GTX 680 stetjně jako HD 7970 a jakýkoliv jiný produkt hodnotíme objektivně na základě změřitelných a prokazatelných schopností, prokazatelných objektivních vlastností, výbavy a samozřejmě zcela jasné ceny.

Promiň ale za současných podmínek GTX 680 nestačí ani výkonem, ani výbavou, ani cenou, což z ní logicky dělá objektivně vyloženě nezajímavou tedy špatnou volbu. Není to tak?

Kupujeme si prostě vždy ten nejlepší produkt za své peníze, pokuid někdo dělá jinak, škodí sám sobě, takže proč to nenazývat pravými jmény. Hele nevím na co si kdo chce hrát, já ty karty neprodávám ani nevyrábím, já je pouze testuji a ty produkty jsou takové jaké jsou a nic na tom nikdo nezmění. Proč tedy se snažit hledat nějaké nesmlyslné řádoby výmluvy a neoznačit prostě produkty tak jak si zaslouží. Samozřejmě pokud se pdomínky změní rozhodně o tom budeme informovat, proto píšeme pravidelně aktuality, přehledy a děláme ty testy ;)
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 18:21:53

No není to tak. Protože člověk těžko pozná co dělají ostatní lidé s grafikami, je těžké dělat soudy, zvláště na tak zanedbatelných rozdílech. Pokud např. používáte CryEngine, tak zjistíte, že aktuálně mají AMD grafiky zásadní problém s padáním aplikace: http://www.crydev.net/viewtopic.php?f=326&t=88105
Taky např. XNormal dokáže využít CUDA NVidia grafik a celé je to o poznání rychlejší. Samozřejmě je toho mnohem více, ale protože nevím na co ostatní používají graf. karty, nebudu se jim přeci snažit vnutit kartu, kterou považuji za lepší z mého osobního malého rozhledu a ostatní zadupat do země. Jednotky procent nic neznamenají.
BTW: vlastním AMD kartu.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 22:13:05

Poradne GPU umi to i to a to druhe umi jenom jedno sry

Kdyz to budete prevadet jenom na hrani tak si hrajte, ale celkove jak jsi napsal je lepsi a s tim nehnes.
Honza210289 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:19:48

editu "by DD" nerozumím,HonzaN napsal svůj názor a Stratos je znám zejména v diskuzích na CZC svou zaujatostí.Jsem tu sice nový ale předpokládám,že diskuze pod článkem je o názorech a jestliže názor odlišný od autora článku je považován za flame ... nerozumím .... osobně mám AMD grafiku ale s názorem že GTX680 na HD 7970GHz nemá nesouhlasím a klidně mohu dodat recenze/porovnání renomovaných servrů .....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:45:39
avatar
názor si můžeš říkat jaký chceš, pokud nelžeš. Na diskuse na CZC nemám žádný vliv. Tady se ale lhát nebude a nejsou zde vítáni ani ti, kteří lež a překrucování používají jinde, zvlášť jedinci,kteří se nštítí hrubých urážek a pomluv ... Mluvím o těch, kteří si pletou sovobdnou výměnu názoru s právem někoho pomlouvat a urážet.

Servery, které dokazují že GTX 680 má na HD 7970 GHz, pokud takové jsou, tak prostě klamou, v současných hrách v současných technologiích se současnými ovladači a maxi detailech a běžných vysokých rozlšieních, GTX 680 na HD 7970 Ghz prostě a jednoduše nemá ani mít nemůže, pokud někdo tvrdí opak, manipuluje nejen s testy, ale i fakty, parametrově jsou věci jasně dány. Tečka.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 21:06:13
avatar
až tu bude, tak můžeme porovnávat... zatím to jsou jen "plky"
senseye [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 09:45:16

To je moc spekulací. Radši něco o GTX 980 a HD... jak bude AMD značit grafiky po HD 9970? 10970? To by mohla být tak cena .
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-28 23:47:06

Podle mě dá místo " HD " něco jinýho a bude se začínat zase od 1xxx
senseye [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 07:55:48

Že by X1000?
TeSla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 09:37:28

No kdybych si mohl tipnout tak tam dají 384-bit jelikož nvidia zjistila, že i s menší sběrnicí se dají udělat divy.
WiQiX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX760Ti 2012-08-29 10:31:24
avatar
Byla by paráda, kdyby se jim GTX780 povedlo vyrobit. To by mohli z GTX680 udělat GTX760Ti a zařadila by se tam, kam patří - jako nástupce GTX560Ti. Pokud se GTX780 povede také jako GTX680 tak by z toho klidně mohli udělat další generaci. Přeci jen si nvidia zaslouží obdiv, když z karty původně určené pro mainstream dokázala udělal hiend (jak výkonem, tak bohužel i cenou). Jsem zvědav, jak se vydaří AMD HD8000, konkurence musí být
NeoPlex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-31 12:55:54

kazdy clovek s rozumem si VGA vybira dle vlastnich potreb. Podle toho jake hry hraje, jestli potrebuje graficke vypocty atd. Tim chci rict, ze kazda karta ma sve plusy jinde a kazdemu vyhovuje neco jineho. Kdyby to bylo tak jednobarevne, jak se tu Radeony vetsinou prezentuji, tak uz ma AMD monopol na trhu.

Pokud to vemu nejak obecne, tak bych nynejsi karty radil dle vykonnosti asi takto: 1. 7970GHZ, 2. GTX680, 3.7970, 4. GTX670, 5. 7950, 6. GTX660... atd
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 977x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1485x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1110x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3766x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1461x
Komentářů: 0