Symbol počítačové revoluce, Disketa 3.5“ s kapacitou 1,44MB, definitivně končí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 27 duben 2010
altV roce 2010 a 2011 bude zcela ukončena produkce a prodej tohoto záznamového zařízení

 

 

Po 30 letech existence a používání můžeme oznámit, že klasická 3,5“ disketa odchází. Už od roku 2008 postupně skončili s její výrobou téměř všechny významné společnosti. Jako jedna z posledních zůstala firma SONY, která tak obsadila většinu tohoto trhu. A ta nyní oznámila, že do března 2011 skončí i ona s výrobou tohoto pozoruhodného záznamového média.

Ačkoliv standardní kapacita tohoto poněkud těžkopádného a na poškození náchylného média je jen 1,44MB, ještě v roce 2009 se jen na Japonském trhu prodalo neuvěřitelných 12 milionů kusů, které tvoří, pokud správně počítám  17 280 000MB, tedy 16 875GB, což je ale pouze nějakých 16-17 pevných disků s dnes běžnou kapacitou 1TB. Opravte mě pokud se mýlím (opravdu nejsem neomylný, jak si někteří neomylně myslí ;) ).

Každopádně FDD už se ztrácí poměrně dlouho. Během uplynulých několika let už zcela zmizeli z počítačových sestav, většina základních desek dnes už ani nemá FDD konektor. Vytlačily je flash paměti, ať už klasické USB, nebo paměťové karty, které se asi nejvíce disketě podobají, až tedy na to, že jsou rozměrově tak 10x menší a kapacitně +/- 1000x objemnější. Přesto disketa rozhodně úplně nezmizí. Stále tu bude přítomna velmi malá výroba a kupodivu i lidé, kteří je budou požívat, ačkoliv by mě zajímalo, kde se vlastně dnes disketa ještě používá a má takový význam, že ji nelze nahradit moderním paměťovým zařízením nebo přenesením dat přes internet. Každopádně já osobně jsem se naposledy s disketou setkal asi před 2 lety, kdy jsem testoval jednu novou základní desku DFI a tahle firma dávala RAID ovladače na disketu, což mi přišlo hodně vtipné. Každopádně během letošního roku zmizí většina Disket definitivně z prodeje a v podstatě jejich masová výroba ustane tedy v březnu příštího roku. Pak si bude muset najít hodně datových souborů o 1,44MB, najít nový domov ….

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 12:16:12
avatar
já už jsem ji nepoužil tak 3 - 4 roky ( ne-li 5 ) Na flashování biosů mám USB čtečku a v ní MMC kartu 16 MB co byla přiložená u foťáku Canon
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 12:37:41
avatar
Bohumile! Já ti dám takovou po čuni . Nedáváš si náhodou ty zelené palce sám? Kam příjdu, tam je jen tvůj koment a u toho paleček .
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 12:41:32
avatar
a preco by si nedal ??? ma pravo hlasovat za kazdy prispevok, a myslim ze ked to napisal tak s tym prispevkom suhlasi... aj prezidentsky kandidat si moze odovzdat hlas
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 12:43:53

Taktak. Sám si nepochválíš - nikdo tě nepochválí.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:30:39
avatar
přiznávám se, palec jsem si dal, co je doma, to se pičítá Nebo jestli se to nesmí si dát sám sobě palec, tak to jsem teda nevěděl
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:38:29
avatar
Škoda každého palce, který padne vedle, že?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:40:05
avatar
ja myslim ze keby si to dd nezelal, tak by to nejako fixol ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 15:19:53
avatar
Tak jsem vám všem bouchl jeden palec nahoru. Taky už dlouho na flashování používám 128MB(opravdu dnes už směšná kapacita) USB Flashdisk, ze kterého jde bootovat, i když na nových deskách už ani to nepotřebuji. Ale ještě doma ve skříni se mi povaluje jeden notebook Pentium M 1,2GHz, který má disketovou mechaniku a Windows XP, a když je potřeba ještě někdy dělat něco s 3,5" disketou, tak uplatnění najde. Jsem totiž zjistil, že i když připojím jakoukoliv disketovou mechaniku na konektor co mám na základní desce, tak mi z disket jde číst bez problémů, ale zápis má nějaké problémy. A opravdu to není vadnýma disketama. Asi nějaký bug v BIOSu, nebo někde v konektoru, v kabelu problém není, těch jsem zkusil několik nebo někde jinde je problém. Ne, že by mi to nějak rvalo žíly.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:25:46
avatar
V žádném případě neříkám, že se to nesmí. Na rozdíl volby na kandidátku má tohle reflektovat kvalitu názoru pro nově příchozího diskutujícího, ne? Ty palce jsou spíš pro ostatní. Je jasné, že autor se svým příspěvkem souhlasí, jinak by ho přece neposílal.
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:44:28

disketa to je čo? poslednu som vyhodil so starsim pocitacom v roku 2002 odvtedy prestala pre mna existovat
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 12:38:46
avatar
ja som ju pozil naposledy tak pred 15 rokmi, ale stretol som sa s nou pred mesiacom na miestnom obecnom urade, ked som opravoval pocitac tak som z neho vyhadzal zbytocnosti ako disketova mechanika ... nasledne som bol obvyneny z vybrakovania stareho pentia no nasledne mi bolo vysvetlene, ze pomocou diskiet im chodia aktualizacie zo statnej spravy ... takze je tu fajny kontrast medzi milionmi vyhodenymi na informatiaciu a realnym stavom.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 15:28:03
avatar
Jo jo. To jsem vyřešil před rokem. Prostě kdo nám na úřad co posílal na disketě, toho jsem prostě donutil používat USB Flashdisk. Protože se už předělaly prakticky všechy počítače a všechny jsou bez floppy mechanik, tak jsem všem vzkázal(myslím tim úřadům co nám z nějakého důvodu pořád posílaly data na disketách), že pokud budou posílat data, tak je přijímáme jen na CD/DVD-ROM, USB Flashdiscích nebo mailem. Jen pro občany tu ještě skladujem i 3,5" mechaniky někde pohozené ve skříni, ale občané disketu nepřinesli nejméně 5 let.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 12:41:57

Nejlevnější flash stoji 2 stovky a něco. Disketa stoji 5 korun. Opravdu je tak těžko pochopit, čím je dobrá? Mám dojem, že ty, DD, nekupuješ HW, ale jenom dostáváš ho zdarma. A máš občas takový divný přistup k ceně - čím dražší, tím lepší?
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:06:48
avatar
I kdyby stála disketa jednu korunu nebo na váhu 5kč/kg tak bych si ji nikdy nekoupil. Ber to takhle, velmi malá kapacita, nízká přenosová rychlost a velká poruchovost. No a taky velikost. To vše jsou mínusy, chybí plusy které ani nebudou. Už jenom kdybych na tom chtěl přenést jednu fotku. Foto má v raw 10MB tj 7 disket s tím že jedna a více se může pokazit. I na ty wordovské dokumenty(příponu doplňte) je lepší nejlevnější flash paměť, je menší, rychlejší, s větší kapacitou, poměr 1mb/kč je taky lepší a taky je tu znovu použitelnost která u disket výrazně klesá podle toho jak často se používají.

Ale stejně jsem nenapsal nic nového pod slunce.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:17:58
avatar
On si musel uživatel s nickem GANG nejspíše dělat srandu. Nejlevnější 2GB flashdisk skutečně stojí těch cca 200 Kč včetně DPH a srovnávat ho tedy v poměru cena/výkon s disketkou je skutečně velice, ale opravdu velice odvážné.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:30:48
avatar
tiez som jeho prispevok nepochopil, samozrejme nutnost pri zastaralych masinach chapem, ale v pripade porovnavania ceny by som radsej napaloval dvd, to je hadam este lacnejsie, abo co ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 08:38:35

Pozor, CD a DVD DD také odmítá a říká, že to je včerejší den.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 09:18:12

1. Disketové instaláčky nebo soubory z roku 91 se mi normálně čtou. Tolik o poruchovosti.
2. Hlavní - cena. Zase totéž. Vy, pánové, si představujete jen to použití, které je Vám běžně známé a ani se nepokusíte zamyslet nad tím, co může potřebovat někdo jiný. Nebo nad tím, že existují spousta použití, o kterých prostě nevíme. 12 milionů kusů přece se prodává i v až šíleně pokrokářskem Japonsku. Pokud používají diskety, vyhovuje jim to. Tzn, že použití existuje. A tyto uživatele budou muset pořizovat 12 milionů Flashek? A fakt, že vy nebo já ty diskety nepoužíváme už několik let, na situaci nemění nic.
Moje rodiče mají na chatě starý počítač, na kterém píšou. Není tam internet ani USB ani vypalovačka. Na čem si myslíte přenáší do svého domácího počítače svoje pohádky a básně?
Všechny windows do XP mají nepohodlné zacházení s flashkou. Tzn, že pro všechny jejich uživatele disketa docela má smysl.
Existuje docela velký trh, který se týká práce s utájenyma datama. Tam se diskety používají velice aktivně - když chceš rozeslat s kurýrem utajená data pro 2000 klientů, flashky ti to strašně podráží.
Pokrok má vést k většímu pohodlí VŠECH lidí, a nejen nějakých skupin. Já to nepotřebuji, tak ať to nebude... Logika egocentristy.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 10:40:51
avatar
Citace:
Logika egocentristy

Dost možná, neříkám že nemáš pravdu. Já taky psal o zkušenostech běžného použití.

Citace:
Všechny windows do XP mají nepohodlné zacházení s flashkou.

Kde jak a kdy? Ještě nikdy jsem ve windows XP neměl problém s flash pamětí. Chápu, zobecnit to nelze, ale stejně jako nejde zobecnit že všechny mají problémy. Win Xp mám a disketu jsem nepotřeboval už mnoho let.

Citace:
Existuje docela velký trh, který se týká práce s utájenyma datama.

Nehádám se, jednoduše tohle neznám.

Citace:
Pokrok má vést k většímu pohodlí VŠECH lidí, a nejen nějakých skupin. Já to nepotřebuji, tak ať to nebude.

Ano, ale řekl bych že méně je spíš uživatelů disket. Taky je otázka zda má být pokrok bržděn na základě jedné menšiny.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 09:01:44

1. Promiň, možná, jsem se nějak špatně vyjádřil. Nejsem rodilý Čech. Předpokládal jsem, že když říkám DO Xp, myslí se tím STARŠÍ, než XP. Takže samotné XP, jasně, že je v pořádku, sám také používám XP a flashky.
2. Nevím, mají dneska ve škole hodiny o tom, co je demokracie a lidská práva? Vypadá na to, že nemají. Když někdo je v menšině, tak automaticky má smůlu, tak je to pro Tebe? To je totalitní způsob uvažování a vypadá to fakt děsivě, kolik lidí ho mají.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 16:29:08
avatar
Teď jsi mě pobavil, takže disketa je utlačovaná menšina a budeme ji podporovat, protože o tomhle(disketách) se stále bavíme. Vím co je nebo spíš má být demokracie a mohu ti zaručit že to u nás není.

Citace:
Všechny windows do XP mají nepohodlné zacházení s flashkou.

Nepochopil jsem to blbě jen jsi to blbě napsal tak se nerozčiluj na mě. Dá se to totiž pochopit oběma způsoby.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 17:25:47

Já jsem se omluvil za nesprávné vyjadřování. Neříkal jsem "jsi blbě pochopil", a ani jsem to nenaznačoval. A nerozčilují se kvůli tomu ani náhodou.
Ale s pochopením opravdu máš problémy, pokud se z logického řetězci vynechá byť i jeden článek. Ne, utlačovanou menšinou nejsou diskety, jsou to lidi kolem Tebe, pokud Ty ve svém životě používáš princip "mám většinu - tzn. mám sílu - tzn. mám pravdu"
Opice u Kiplinga také řvali: "My jsme ty nejchytřejší, je to určitě, protože to všichni říkáme."
A stav svobody a demokracie ve společnosti záleží na chování a přesvědčení obyčejných lidi. Tvoje tomu v žádném případě neprospívá.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 11:07:52
avatar
Přesně tak, všechno má svoje použití. My kupříkladu máme v práci vstřikovací lisy na plasty. Cca 70 kusů. Každý má flopu a na disketě ke každé formě nahrané nastavení (teploty, časy, tlaky apod.) Dat není mnoho proto disketa bohatě stačí. CD by bylo pro uchovávání cca 500 kB dat dost nepraktické navíc se nedá editovat. USB,žádný z lisů nemá. Jen FDD. I kdyby to USB mělo, tak ke každý mašině pořizovat flashku kvůli 500 kB dat je dost přepych. Takže vy všichni co používáte flashku k tahání her, filmů, MP3 apod. si musíte uvědomit, že i taková zastaralá technologie jako FDD má svoje uplatnění a ještě dlouho mít bude. Jen takový bonbonek nakonec. Nedávno jsem objednával náhradní FDD pro jeden lis, dokonce ještě starou 720 kB a v originále od výrobce lisu stála 1320 korun bez DPH!!! Nezbylo než ji vzít normální 2HDčkovou to nesežralo
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 22:00:09
avatar
Přesně tak, na univerzitách v ČR se dodnes běžně setkáte s dodnes skvělými měřícími přístroji pouze s FDD, jejichž dnešní nákup by stál desítky milionů. Jediná nevýhoda je zastaralá počítačová část používající diskety, data se prostě přenesou do zasítovaného počítače a je hotovo.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 22:55:14
avatar
to je ale argument
tak kapacitu zaokrouhlíme na 1.5 MB pro lepší počty a jedem - disketa o 1,5MB stojí dejme tomu 5 korun, to znamená že na 10 disket je kapacita cca necelých 15MB ale to už je 50Kč no a na 150MB už je to 500Kč a další počty už jsou jednoduché.... tak co vyjde levněji a i spolehlivěji??

spíš tento příspěvek beru jako suchý anglický humor který mi ale moc neříká
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 12:52:11
avatar
tak fdd se používá třeba u CNC strojů a vůbec strojní výroby, kdy v těchto mašinách jsou vlastní systémy na bízi DOSu a tam USB dám těžko....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:07:31
avatar
Tohle mě nenapadlo.
madalbi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:00:25

Presne tak. Hlavne stroje, ktoré veľa ľudí nevyužíva ešte stále využívajú diskety. Napr. vo firme, kde sem tam pomáham prenášajú programy z PC do vyšívacích strojov cez diskety. A keď máte dať cca 1000€ za to, aby ste tam mohli zapojiť USB kľúč či flashku, tak asi radšej použijete disketu. U CNC-ciek rovnako hoci tam sa to už väčšinou sieťuje cez DNC sieť.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:45:33

Přesně. V práci se na ncaku pokazila disketovka, nová stála 12000(vloni) Má ručně přepájenou jinou koncovku, aby tam nešlo strčit disketovku z Alfy za 300.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:49:26

A na Win XP jsem taky nepřišel na to, jak se obejít bez diskety. Jsem sítoval kompy, XP tvrdě vyžaduje přenést soubory se sítovým nastavením přes disketu, nedá na výběr jiné umístění. Jsem musel nadatlovat všechno ručně.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:26:28
avatar
Take u mericich pristroju a drahych osiloskopu se tohle vyuziva, tyhle masiny nedosluhuji tak rychle jako pocitace tak to v nich preziva a vyhodit masinu za milion kvuli usb nejak moc nejde.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 18:38:01
avatar
Pak to jde řešit ještě po LAN, ale občas to padne a je potřeba ty programy nějak do stroje nacpat. A ne všide mají CNC stroje po repasu napojené přes Wi-Fi k FTP serveru
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:46:04

pouzivali sa napr. mazak uz od roku 1996 pouziva pamatove karty a usb, disketovka sa pripajala externe, makino z 2007 uz ma len usb a lan
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:01:19
avatar
Asi tak.. Já pracuji na CNC obráběcích strojích a u některých starších "mašin" používáme pro komunikaci PC-CNC právě diskety..
Kde to jde, tak samozřejmě kabel, či flash..
Tommy2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:56:56

přesně tak u nás to máme podobně, taky bohužel sem tam ještě disketu použijeme
Elkern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 23:39:30

Věřte nebo ne, ale u nás ve firmě minulý měsíc našli ještě primitivnější zařízení a bylo plně funkční. Byl to přístroj pro zapisování programů na děrnou pásku . Neumím si představit že bych měl dneska psát programy tímhle způsobem.
Marco von Bender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 10:47:39
avatar
U nás ve firmě naštěstí už všechny CNC mašiny komunikují přes kabel. Na jedné menší, co obrábí grafit, tam je dokonce operační systém s WIN, bohužel na úrovni trojkové řady. Takže jak někde se na síti objeví vir, tak tato mašina to schytá jako první.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:23:04

Dělal sem chvilku IT v eurestu a na některých provozovnách tam použivaj třeba jako poklady počítače s dosem a bez usb. Takže se diskety fakt používaj denně na přenos dat do účetních PC
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:43:28

inac riskuju
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 22:57:32
avatar
tak to je masakr, to už musí mít pěkně staré železo
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 13:35:48
avatar
Už bolo načase Síce ešte niektoré dosky nepodporujú flash biosu cez USB kľúč ale na také prípady je väčšina servisov zabezpečená.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:00:29
avatar
Kdyz jsem desku DFI Lanparty nf4 Ultra-D reklamoval, tak jsem tu zatracenou disketu nemohl nikde doma najit
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:23:05
avatar
teraz vidíte, z čoho SONY celé roky financuje vývoj projektu PlayStation

okrem toho že mám diskety zapadnuté prachom hneď vedla pc na poličke, tak som si myslel, že sa už dlhé roky nepoužívajú a tobôž nevyrábajú.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:36:38
avatar
čoveče vsadim se že doma najdu kupu ještě starších disket - 5,25" co maj... 700kbit? :-D joo to je bratrovo bohatství z dob Atari 800XE a když řeknu sám za sebe kdy naposled jsem používal diskety... tak to bude dobrých 6 let no jo, RIP ;-)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 14:47:17

a co 8" diskety? magnetofonove kazety? dierne pasky? dierne stitky?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 09:04:29

Ty štítky byly naprosto skvělé, když byla potřeba ve velice kvalitním tenkém kartonu. Kartičky pro výuku jazyků z nich byli skvělé. Takový karton prostě jinde neseženeš! Bohužel, už mi zásoby štítků před 16 léty došli... Teď by se určitě hodili pro děti na výrobu aplikací, zvířat atd.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 15:23:41
avatar
na otazku, kde se jeste pouzivaji odpovim, ze v Plzni na katedre Fyziky Tam protoze nejsou penize tak se pouzivaji PC z dob PII, ktere nemaji USB, takze jedina moznost jak prenest data z vypoctu a mereni je prez disketu Takze nepodcenovat
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 15:50:40

kurna vedet to tak poslem vyhadzoval som durony s doskami, nejaky sempron by sa nasiel ddr pamate
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:04:56
avatar
predstavte si ze este stale sa pouzivaju aj dierne stitky! stare velke ale kvalitne a spolahlive tkacske stavy [spriadanie vlny, vyroba kobercov] pouziva dierne stitky dokonca 200 rokov! [samozrejme nie s digitalnymi datami, ale v anglicku maju stav, ktory je z 18 storocia a ide na dierne stitky ;) ]
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 09:58:54

no ja byl pred lety na exkurzi ve fabrice na zaclony a tehdy tam meli jednu masinu se vstupem pro diskety, 2-3 na dernou pasku, ale vetsina stroju pouzivala kovovy retezovy pas
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:17:38
avatar
no ja mam floppy mechaniku jeste v PC a doma kopu disket a dokonce i 5tipalcove a nedavno jsem vyhrabal i jeden derny stitek, ale ten uz nemam jak pouzit
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:39:42
avatar
No, pokud se jedná o papírový děrný štítek a není z moc tvrdého papíru ještě jedno použití má, ale pozor na prsty v dírce.

Já mám taky staré velké diskety, i 8" a za boha k nim nemůžu sehnat mechaniku, jednu a víc bych jako raritu chtěl, na 5" stále není problém sehnat.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:49:02
avatar
Pred X lety mel clovek na diskete peknou gamesu a paril na ni. Kde ty doby jsou
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 09:08:11

I NĚKOLIK games :-). Bývaly i gamesy s rozšířením com (do 64k)
Na jedné - systém , na druhé - hry.
A jaký to byl pokrok v porovnání s magnetofonní kasetou!
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nostalgie 2010-04-27 18:53:00
avatar
Jo kde jsou ty doby kdy jsem rval do stare 286 diskety a na kazde bylo i nekolik her v .raru Za jak dlouho budem plakata vzpominat na CD ??? Holt pokrok se neda zastavit.

edit: podotykam ze ty hry fakt staly za to
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 23:02:50
avatar
to se takhle nedá brát, tehdy to byly první hry a bylo to něco.. taky s nostalgií rád nějakou zahraju přes emulátor ale na ty nové tak cca od roku 2002 to nemá, vždyť to bylo jen pár roztřesených pixelů na obrazovce, dnes to působí děsně archaicky ale co bylo u toho srandy ale už bych neměnil
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 09:03:28

Žádná grafická RPG hra nedotáhla co se objemu světu a různorodostí objektů, činnosti a příšer týče, negrafické Nethack a ADOM. Grafika je zbytečností, pokud člověk má představivost.
A jsou to hry pro opravdové bijce. První den hry (16 hodin :-)) v Nethacku nedotáhneš ani pod 7 patro (ze 100). Prostě začneš - umřeš a tak stovky krát. A dál je to stále složitější, ne snadnější. Dohrát hru se povedlo jen asi 0,1% z těch, kdo začal. Neznám ani jednoho, kdo by dohrál ADOM - na to je potřeba roky, myslím.
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Flopka 2010-04-27 21:11:21

Myslím si, že se velmi často používá při instalaci Windows XP/Vista, pro instalaci AHCI ovladače pro SATA/RAID řadič.
Nebo že by všichni raději kompatibilní režim a šidili se o výkon ?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 21:38:16

a tu disketu jako proč? rovnou před instalací dám AHCI nebo RAID a Visty se nainstalují už s nastaveným ovladačem AHCI. A pokud trvají na tom že ne, tak se během instalace ovladačů vyndá dvd s OS, vloží dvd od motherboardu, nainstaluje ovladač ahci/raid a náseldně zas vloží dvd Vist a jede se dál (to funguje to stejně samozřejmě i u XP).
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 21:46:30
avatar
Windows XP nenalezl v mechanice žádnou disketu, jenom podotknu že windows nemohl nalézt ani disketovou mechaniku protože tam jednoduše nebyla. Byl jsem rád za emulaci IDE na základní desce.

Ale nechápu proč výrobce základních desek nenapadlo emulovat disketovou mechaniku přes flash paměť když už umí některé emulovat IDE disk.
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 00:21:32

Přiznávám, že u Vist si nejsem úplně jistej jestli to lze obejít (já to instaluju z flopky), ale XPčka rozhodně trvají na tom, že jim ten ovladač předložíš na disketě. Dodatečně tam totiž po instalaci systému ten ovladač už nepřidáš. (No dobrá, existuje na to postup zahrnující editaci registrů a kdoví čeho ještě.) Ještě dneska se najdou lidi, co trvají na XP a při tom maj nový železo, kde je hřích AHCI nezapnout. Takže flopka JE důležitá.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 10:46:26
avatar
Ano, najdu se takoví lidi, třeba já A na tohle existuje Nlite, není zas tak složité do XP přidat téměř cokoliv. Opět jde o kompatibilitu. Jsem za pokrok, ale ne tím stylem že budu kupovat znovu pár programů kvůli podpoře W7 které stále nepotřebuji.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 16:27:08
avatar
Když na to přijde ta postačí i Windows 98
Když jsem pracoval v jednom podniku tak tam byly takové dva PC, jedno s Win98 a druhé s XP a na těch 98 se užívaly prakticky jen Word a Excel a na tom s XP běžel program na ovládání kamer a sledování obrazu z nich a tam pochopitelně disketovky byly.
Ale pro domácí užití nebo i v podniku kde není nutný nějaký vyloženě archaický software je Win7 jasná volba, je to pravý nástupce XP, ne jako polotovar Vista
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Minutu ticha 2010-04-28 18:26:27
avatar
RIP, budou mi chybět, teď už člověk pomalu nesežene ani mechaniku
argar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyuziti disket 2010-04-28 19:40:53

Diskety vyuzivam denne, k analize site a ruznych rusivých signalu, 5let stary "vylepseny osciloskop" ma disketovou mechaniku na prenos dat (je to par kb), pripadne print screeny obrazovky. Pristroj stal 800tisic (jeden z levnejsich). Ano ty co se vyrabi dnes uz umi pracovat s USB a cena pristroje se nezmenila.
Co vim diskety se dale pouzivaji v CNC strojich.
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 19:51:12
avatar
Tak u nás na SŠ s disketamy pracujem každej tyden tak dvě hodinky. Uplně užasný, pořád dokola jak blbci. Zformatnout, nastavit oddily na urcite velikosti, presrat DOS na HDD, nainstalovat NW client, pripojit se na skolní server, stahnout W95, nainstalovat je, nainstalovat NW client pro Windows, znova se pripojit k serveru....konec dvouhodinovky, muzete jit...Nevím co je horší, ejstli třičvrtě roku dělat skoro stejný úlohy pořád dokola, nebo pozorovat, jak stím někteří žací mají pořád problém...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 21:41:27
avatar
fakt?? co je to za pakárnu
instalovat Win95 v roce 2010? to je pro sadisty. Já naposledy viděl W95 před sedmi lety
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 12:29:33

Proboha! On to ještě někdo používá?!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 875x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1447x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1098x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1179x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3760x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1457x
Komentářů: 0