Zejména v USA jsou velice populární trucky. Elektrický model od TESLA se hodně očekával.
O tom, kolik lidí potřebuje velká SUV na bázi klasických trucků (pevný rám), které jsou v USA extrémně populární, se můžeme bavit zas a znovu. Přiznám se, že pokud si mám v USA vybrat v půjčovně, taky radši vždy sáhnu po Suburbanu (což je velké SUV postavené na pickuptruck platformě s pevným rámem) než po nějakém rozumnějším MPV apod. Prostě se v tom dobře jezdí a na rozdíl od Evropy, si to v USA můžete dovolit i z hlediska nákladů na palivo. Každopádně pickup-trucky jsou velmi oblíbené v USA a věřte tomu nebo ne, nejprodávanější auto na světě celkem, je Ford F150, což je pickuptruck. Takže když TESLA oznámila, že brzy představí elektrickou verzi, byla zde velká očekávání.
TESLA má sice problémy s kvalitou výroby i jednoduchých aspektů které tvoří auta samotná, ale po stránce designu samotného elektrického pohonu jeho funkčnosti v praxi a dobíjecí sítě, je o parník před veškerou konkurencí. A pokud se někdo chce ušklíbat nad elektrickým pohonem, tak čistě technicky vzato je elektrický pohon mnohem lepší než spalovací motor prakticky ve všech ohledech. Je mnohem účinnější a jednodušší. Problém jsou baterie a nabíjení, kdy ani jedno s pohonem samotným vlastně nesouvisí. Tesla jako automobilka má dobrý velký sedan (Model S), malý sedan (Model 3), SUV (Model X) a chystá super rychlý sportovní roadster. Také pracuje na kamionu, ale pro velkou část zejména amerických zákazníků je zajímavý právě pickup-truck. Výsledek ovšem zklamal mnohé ….
TESLA Cybertruck – hloupý design, a nejen podle vzhledu
Ne, neděláme si srandu. To, co vidíte, není jen koncept, tohle chce Tesla skutečně uvést na trh. Design z pera čtyřletého dítěte s výhradně ostrými rovnými hranami vyrobené z nerezové oceli, myslí TESLA naprosto vážně.
Dokonce ho udělali neprůstřelný, což se ale na demonstraci moc nepovedlo, skla praskala jen „při pohledu na ně“. V nejlepší verzi bude prý zvládat až 800km dojezd, zrychlení 2,9s a 210km/h. Stát má 1,6 milionu korun. Což je slušný, ale představoval jsem si ho nejen já, poněkud jinak. Dorazí v roce 2021 a už ho můžete objednávat.
Osobně si však myslím, že celý design je hloupý. Nemyslím teď nutně ten vzhled, který je jak ze sci-fi filmu a docela se mě líbí zejména zadní část s rampou. Ne, myslím celou předvedenou koncepci. Je pitomá, to říkám na rovinu. Očekával jsem, že TESLA předvede menší, ale funkční truck, kdy, jak víme, největším nepřítelem nejen elektrických aut, je jejich vlastní hmotnost. Ale u elektriky je to dvojnásob potíž kvůli dobíjení atd. Zejména pokud má ten truck navíc i něco uvézt či odtáhnout, tak jsem čekal, že ho udělá co nejlehčí. Ale místo toho nerezová ocel a neprůstřelná skla? Co to má být? Nebudeme si přeci hrát na to, že tohle bude pracovní auto nebo vozit papaláše atd.
I po stránce designu, až na tu zadní partii s rampou, je to také špatný vtip. Nicméně protože je to z nerezové oceli, tak ten jednoduchý design chápu, připomíná mimochodem DMC Delorean. Osobně jsem se ale těšil na sice futuristický, ale pěkný truck. Koncepty jako třeba tohle:
Zkrátka sportovní pick-up truck s futuristickým designem, který ohromí nízkou vlastní hmotností (na poměry pick-up trucků) ale obrovským potenciálem dojezdu a síly pro náklad či tažení a offroad. Místo toho je tu tohle?! Jako reklama na přitažení pozornosti asi dobrý (a fungovat bude), jako reklama pro hru Cyberpunk 2077 taky, ale jako praktické auto, co má být funkčním pickup truckem především?! Jsem velmi zklamaný. Uvidíme, jaká bude finální podoba, ale nemyslím si, že tu podle mě chybnou koncepci změní.
DDW vyvádí, jak kdyby tam byla zákl. deska od NVidie
...a s nálepkováním "to kreslilo 4leté dítě" by člověk co vychvaluje konzoloidní skákačku (poslední SW) měl být opatrný...
K tomu sklu "skla praskala jen „při pohledu na ně“." - prostě takové žvatlání a dupkání, klasicky čecháčkovský pohled bez jakéhokoliv respektu k jinému názoru.
Prostě východ.
tak ma to dojazd 800km, taze tipujem, ze pri tahani nieco fakt tazkeho by to kleslo tak na polovicu predsa by nerobili nieco, kde ti povedia, ze dojazd 800km ale zaprahnes karicku a dojazd 5km
To pérovaní na zadní nápravě je taky nějak ěpatně. Při naložené 4 kolce si sedlo a jak má pracovat na polní cestě nebo v terénu? Zadní náprava je evidentně přetížená.. Dodělat toho budou muset evidentně více než jenom ta skla. A design.. no cyperpunk tak 80-tek. Až moc retro.
Ja si nemyslim, ze tohle je finalni vzhled a ze nakonec to auto ani z nerezu nebude. Jak v jednom z poslednich tweetu psal Elon:
Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press
Even bending it requires a deep score on inside of bend, which is how the prototype was made
Mira nestandartniho zpracovani pri vyrobe karoserie musela byt az nesmyslna. To do serie urcite nepujde. Plus vysledky crashtestu by byly asi taky hrozne, protoze karoserie by se pravdepodbne nedeformovala vubec. Resp. by se pravdepodobne urvala v uchyceni a nakrajela pasazery na pastiku.
Tie sklá sa rozbili naschvál, aby to pritiahlo médiá a mali zadarmo PR. Ale to "auto" je hnus a nespravia to ani nerozbitné sklá, ruku na srdce, kolkým z vás sa rozbilo okno na doterajšom aute?
Hnusná popelnice.
Připomnělo mi to episodu Simpsonů, kdy Homer navrhoval svoje auto.
To na druhým obrázku vypadá fakt dobře, nechápu, proč takový není.
Ja s tym nemam ziadny problem, ani po dizajnovej stranke . Niekto na youtube mal dobry point, ze ti ktorim sa toto zda "hnusne" nech povedia ktory pickup je vlastne pekny? Lebo hnusne su takmer vsetky pickup-y, u tych aut totiz nikdy neslo o vzhlad ale jedine a iba o praktickost.
Je to fakt des, mozno keby som to videl nazivo tak zmenim nazor. Asi sa dizajner inspiroval tymto: https://www.hemmings.com/blog/2010/02/03/the-futuristic-cars-of-total-recall/
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!