Apple a vadné NVIDIA čipy a nový MacBook s NVIDIA MCP79 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 13 říjen 2008
altKuriózní záležitost. Apple oznámil, že i jeho počítačů se týkají problémy s vadnými čipy NVIDIA, zítra však představí novinku s čipsetem NVIDIA.

 

 

   O tom, že čipy společnosti NVIDIA mají díky chybě při návrhu výroby problémy s funkčností, kdy zejména u mobilních počítačů, díky změnám teplot může dojít k fatálnímu poškození čipu, již víme. Společnost NVIDIA se samozřejmě snaží celou záležitost bagatelizovat a co možná nejméně na ni upozorňovat, ovšem ozývá se stále více notebookových firem a ty všechny poukazují na to, že problém je mnohem větší, než bylo přiznáno. Nejnověji se ozvala společnost Apple, která oficiálně tvrdí, že MacBook s čipem NVIDIA GF 8600M GT může být problémy postižen. NVIDIA však v červenci letošního roku Apple měla ujišťovat o tom, že čipy pro společnost Apple nebyly ovlivněny. Apple si však nechala provést vlastní šetření a došla k odlišnému závěru. Společnost Apple zjistila toto:

Co hledat:

  • Zkreslené nebo míchané video na obrazovce počítače a podobné video na obrazovce počítače (nebo externím displeji).

Konkrétní produkty postižené chybnými čipy NVIDIA:

  • MacBook Pro 15-in a 17-palcový model s NVIDIA GeForce 8600M GT grafika procesory
  • MacBook Pro (17-palcový, 2.4GHz)
  • MacBook Pro (15-palcový, 2.4/2.2GHz)
  • MacBook Pro (počátek roku 2008)
  • Tyto počítače byly vyrobeny mezi zhruba Května 2007 a od září 2008

    Na celé věci je kuriózní to, že Apple má zítra představit nové MacBooky. Apple má u nových modelů přejít z čipové sady Intel GMA na NVIDIA MCP79. Tato grafická sada má integrovány grafické čipy GF9300 a 9400. Z pohledu funkčnosti a multimediální výbavy je to jistě lepší volba než Intel GMA X4500HD, kde se společnosti Intel stále nedaří příliš na poli akcelerace HD videa nemluvě o obecné kvalitě ovladačů. Na druhou stranu je celý krok trochu překvapivý pro většinu pozorovatelů. Nemluvě o tom, že Apple přišel na problémy s čipy NVIDIA. Na to však musel přijít skutečně před nedávnem, kdy už se s výrobou nových MacBooků s NVIDIA čipsety asi nedalo nic dělat. Jinak si lze jen těžko představit, že by Apple šel do další spolupráce s NVIDIA. Na druhou stranu já osobně bych si tu spolupráci uměl představit i nadále. Apple si zakládá na funkčnosti a výkonu. Navíc si nechce rozházet spolupráci s Intelem, tudíž platformu měnit nebude (i když mobilní AMD 780G by bylo přesně to, co Apple potřebuje), ale integrované grafické karty Intel nikdy nepatřily k tomu multimediálně a funkčně nejlepšímu, což do zaměření MacBooků zcela nezapadá, tudíž Apple zkouší NVIDIA čipovou sadu, která by na tom měla být lépe. Oficiálně se toto ale potvrdí nebo vyvrátí až zítra, kdy Apple nové MacBooky předvede. V rámci rozšíření zaměření DDWorldu se chystáme i na jejich recenze ...

Zdroj: HEXUS.net

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 780g 2008-10-13 14:01:30

Jsem jediný, kdo má s tímhle chipsetem pouze samé problémy? Vypínající se PC pod XP po náhodně dlouhém přehrávání videa. Náhodně se restartující ovladač grafiky pod Vistou při přehrávání videa. Náhodné zpomalování filmu na cca 1 fps pod Vistou. Jakékoliv USB zařízení pracující v režimu USB1.1 a odmítající pracovat jako USB2.0. Nepočítám to, že AMD se raději distancuje co se ovladačů týče a ovladače stále člověk musí hledat jako ATI Catalyst, což mě fascinuje.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 14:28:08

Krasna ukazka... Holt tady se problemy s AMD ci ATi nenosi chlapce.. Jen je zminis a mas dva minusy.. To me fakt pobavilo. Co ten clovek napsal za blabol, ze dostal dva minusy? Nebo to znamena ze dotycni nemeli s AMD780G zadne problemy a jen nemohli rychle odpovedet, tak zvolili nesouhlas? Tohle je uz vazne k popukani... Holt v diskuzi na webu o IT nemuzes mit IT dotaz.

A abych odpovedel na dotaz: ne ja zadny problem s timto chipsetem nepozoroval, alespon netakovy jaky popisujes ty. Pameti jsi zkousel?
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 14:33:45
avatar
Je to tu jak v lágru
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 14:44:57
avatar
tvůj příspěvek je krásná ukázka toho, proč jsem přestal do diskuzí se vůbec snažit přispívat. ano, dal jsem mu tam mínus proto, protože jsem žádný problémy se 780G neměl. to že trpíš paranoiou je tvůj problém - "Holt tady se problemy s AMD ci ATi nenosi chlapce.. Jen je zminis a mas dva minusy.." to si pobavil ty mě
drnoha: a jak by se meli ty ovladace jmenovat, když karty jsou Ati?

tak a od teď zas jen +-
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 14:57:48

No tak, paronoia je silny slovo ne? Ale budiz, dostanes ode me palec dolu a jsme vyrovnani...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 20:14:28
avatar
a vidíš ako sa ti teraz kopia za toto palečky s mínuskama a oprávnene, pretože takto to tu nefunguje, že niekto ti dá mínusko, tak samozrejme mu ho vrátiš...to je nezmysel a nemysli si, že ti to tu bude niekto tolerovať ;)

K tej doske - s tým čipsetom nemám skúsenosti, no mám AMD790FX/SB750, konkrétne Asus M3A79-T Deluxe a i keď ho mám len krátko, tak si absolútne nemôžem vynachváliť(jednoducho parádna doštička...momentálne asi to najlepšie čo môže byť pre AMD)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 20:42:16

Řekl bych do doby než příjde s 790FX/SB750 DFi
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 00:09:29

Ach to by bylo na dlouhy vysvetlovani, za co dostal palec.. kazdopadne ne za to, ze ho dal me, takhle to opravdu neunguje...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 19:15:09
avatar
Taky jsem o té Asus uvažoval, ale GigaByte MA790GP-DS4H s 790GX/SB750 a s int. ATI HD 3300 byla o dost jevnější, tak jsem šel do ni.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 15:11:07

Popravdě, já se snažím provozovat HTPC a dal už jsem do toho tolik peněz a zkoušel tolik kombinací všeho možného, že mi z toho jde už hlava kolem. Bohužel je pro mě klíčové HDMI audio, protože jsem byl hlupák a koupil pitomou LCD TV.

Už před časem jsem používal starší desku s VIA chipsetem a A64 3000+ a Radeonem HD2600XT, bohužel grafiku jsem musel přesunout jinam a zbyl mi navíc A64 X2 4800+ EE, tak jsem koupil desku ASUS M3A78 EHM HDMI a řekl si, že to poskládám takto. Je to asi já nevím, 3 měsíce, od té doby jsem se nedokázal na tom PC podívat ani na jeden film kvůli tomu, co jsem popisoval výše. Uvažuju, zda zkusit desku reklamovat, v obchodě, kde jsem ji kupoval je anti-ati prodavač, tak mi ji možná veme zpátky, ale netuším, co místo toho. Jedině nějakou desku bez grafiky a zase nějakou grafárnu do PCIe, ale to je kua zase peněz navíc.

Mám nějak smůlu na ty ATI produkty, i když několik posledních grafáren mám ATI (X1950, HD2600XT, HD3850 a nyní HD3870), tak prostě furt narážím na nějaké nepříjemné detaily. Ovšem to co předvádí ta deska, to už je prostě moc i na mé nervy.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - For drnoha 2008-10-13 15:27:24
avatar
Zkusil´s nový BIOS,pokud si to skládal sám, může být někde zrada, já bych to rozebral a poskládal znova ! A když to nepůjde, tak si měl holt smolíka na desku, ale to se může stát každému!!! Zkus přeinstalovat Visty, když zlobí ovladače na GK!!Možností je.... Těžko takhle na dálku něco poradit
PS : nejsou tam nekompatibilní RAMky??
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 15:30:17

Bios jsem dával asi před 15 dny (podle časovače aktivace Visty), možná už je novější, mrknu.

Zkusím se nějak více zaměřit na to, že se tyto problémy ději jen/hlavně při používání HDMI, pokud je deska přepnutá (piny na desce+bios) na DVI, tak jsem během testování problém nepozoroval.

Mohl by to způsobit vadný HDMI kabel (hlasitá úvaha)? Sice se mi to zdá málo pravděpodobné, ale já už se u PC setkal s tolika abnormalitama, že by mě nepřekvapilo už nic.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 15:36:28
avatar
Teď si trefil hlavičkou o hřebíček I když kabel by neměl shodit grafiku, ale všechno je možné!!Zkusil bych znova instalovat ovladače GK a trošku níž sem ti dal odkaz na Vista kodeky! Tak ještě jednou
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=vista+codec+pack&lr=&aq=2&oq=vista+
Jak říkáš, je třeba ladit a ladit a .....
Kreuz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 15:49:28

Nenapsali si přesně co máš za typ desky a hned si to hodil na čipset to nechápu. PC na 780G jsem uz postavil dost a vsechny běhají v pohodě, takže bud je vadná deska a nebo problém někde jinde. Zkusil bych se na to podívat, nahrát BIOS, můžou být špatné i paměti fakt nevím. Většinu kupuji Gigabyte, ASUS a u úplně do nejlevnějších MSI. U MSI jsem narazil na jediný problém, že některé paměti v nich nejdou moc korektně.

EDIT ... desku jsem přehlídl, už ji vidím.
EDIT2 .. s biosem už mě předběhl BoSpring :-D
EDIT3 .. tak s tou deskou co máš ty měl můj kamarád jediny menši problém a to, že se mu přehřívala, sundal ten pasiv, všechno vyčistil a dal pořádnou pastu, a říkál, že je to o mnoho stabilnější. Takže bych mrknul na teploty, u HTPC byvá většínou chlazení největší problém.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 19:12:59
avatar
Pošli tú dosku na reklamáciu. Ja som poskladal už viacej kompov na asusoch 780G a zatial som žiaden problém nezaznamenal. Pozor tie dosky sú dosť citlivé na ramky. Najlepšie je požívať ramky na auto. Sebemenšie pretaktovanie mi robilo problémy. Hold dosky na 780G nie su určné na taktovanie. Čo by sme chceli za tie peniaze, že?
kajak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 19:21:12
avatar
"Bohužel je pro mě klíčové HDMI audio, protože jsem byl hlupák a koupil pitomou LCD TV"

Můžu vědět jakou TV jsi si koupil a co je na ní pitomého?
dik
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 14:44:17
avatar
Zeroground to vystihol dokonale . Nemám nič proti AMD/ATI, aj keď preferujem skôr Intel...ale aby človek dostal 2x "thumb down" len za to, že vymenoval svoje problémy s doskou, to už smrdí prúserem :-)
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 18:23:39

On neuvedl problémy s deskou, ale s čipsetem, o němž si BEZDUVODNĚ myslí, že je prapůvodce všeho jeho problémů. Čipset je hlavní komponenta desky, ale vzhledem k tomu množství počítačů, které se 780g běhají jak z praku, má nejspíš vinu něco jiného než čipset.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:drnoha 2008-10-13 15:06:27

Zkus vymenit zdroj, zkus vymenit pameti, zkus pridat GK a integrovanou vypnout, tohle evidentne vypada na HW problem...
Jinak ma dcera ma 780G od Gigabyte, 450W Corsair(bohuzel Enermax byl nedostupny), 2Gb Kingston HyperX a rockstable....

>>Lacomme:
Do lagru se dostavaji lide co porusuji zakony, demokracie je totiz o zodpovednosti za sve chovani coz neni to same jako ze si muzes delat co chces(dobrak co vytvoril tento falesny mytus o demokracii zapomel dodat "v ramci pravidel/zakonu")...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 15:25:20

Ono kromě toho problému s USB, kdy to někdy jede jako 1.1 a jindy jako 2.0 je ten počítač stabilní. Já můžu pouštět 3D marky, super Pi, Prime 95 a není prostě nejmenší problém. Ale jak pustím video, tak to jde do kytek. Resp jinak, jak pustím video na LCD TV připojené k HDMI, tak jde PC do kytek. Pokud jsem na DVI připojil svůj klasický monitor, tak to zase celou dobu testování fungovalo bez problémů.


Kodeky mám jen ffdshow v defaultní konfiguraci (na hlavním PC jsem s tím za ty roky používání neměl jediný problém).
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 15:30:19
avatar
Máš tam kodeky pro Vistu?
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=vista+codec+pack&lr=&aq=2&oq=vista+
citaobecna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 23:24:52

A nemas nahodou problem s rozdilem potencialu zem-antena ? Odpoj od televize vsechno mozne a nech jen pripojene HDMI z pocitace. Pokud ti to pojede bez problemu tak potom budes muset vyresit ten rozdil potencialu. Mezi antenou a predevsim kabelovou pripojkou muze rozdil oproti zemi delat klidne i 100V.
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevim nevim.. 2008-10-13 15:11:48

Mam 790FX a zadne problemy.
Jestli pak neni zrada nekde jinde.Ja sem napriklad narazil na neskutecny prusvih s SATA DVD mechanikou zapojenou na stejny kanal jako HDD SATA 1 a 2 + SATA 3 a 4. A to na Chipsetu od nvidie.
Jinak 780Gcko jsem daval nedavno do trech kompu a v praci na tom jede asi 5 masin. Zatim zadny problem.
Uvidime do budoucna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 17:31:58
avatar
Asi ano ... mám ten čipset 2x v domácích kompech jednou na Xp jednou na Vista a 1x ho mám v notebooku a žádný problémy .... problém asi bude v obsluze, nebo tradiční viník je nekvalitní zdroj ;)

ne vážně, jako čipset je to bezproblémové alespoň u mých gigabyte desek. Vzhledem k tomu, že těhle púočítačů se staví desítky týdně, tak asi problémy s nimi nejsou ;)
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 18:29:21

Ok, tak ti zřejmě pošlu díly, ať mi sestavíš a nainstaluješ HTPC a za tento úkon ti zaplatím. Protože já zřejmě jak vemu produkt ATI do rukou, tak je buďto nefunkční nebo problémový. Opravdu začínám věřit, že je to rukama, ale netuším, opravdu netuším, co dělám špatně. Počítačů jsem již smontoval mrtě, ale většinou Intel nebo AMD+nForce/VIA, všechny jedou v pohodě. Jak ale šáhnu na desku s ATI chipsetem, tak je průser.

Problém s deskou zkusím zkonzultovat v prodejně, kde jsem tu desku koupil.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 21:23:01
avatar
Pokud potřebuješ něco sestavit a nainstalovat, dej vědět, milerád to udělam, ostatně se tim občas i živim.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 23:47:26
avatar
a ja se tim uspesne prizivuji
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 19:27:52
avatar
Taky tak , taky tak
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 17:47:59

kamos ma desku s timto chipsetem a jede uplne v pohode, zato ja mam porad problemy s deskama asus. nemas nahodou taky asusku?
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Presne 2008-10-13 18:14:10

kazda MB od Asusu s ktorou som mal tu cest bola vadna! Ja neviem ci je to len moja neuveritelna smola alebo co..dokonca mi MB odpalila 2 zdroje! Jeden pred a druhy po reklamacii..to sa len tak nevidi..
ale tie opisovane znaky su urcite vadnou doskou nie chipsetom
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 20:10:18

ja uz v asus nemam duveru, v jinym PC mam Asrock a uz asi rok a zadnej problem zatim nebyl, kdezto ta Asus tam nesla naistalovat zvukovka, tak jsem stahl ovladace z netu tak to slo, pak jsem zmenil grafiku a prestal jet zvuk (nechapu!) tak jsem se to snazil znovu nainstalovat tak to slo a ted mesic to konecne jde tak jak ma. Uz mam objednou jednu MSI tak jsem zvedavej jaka bude, protoze co jsem slysel tak MSI desky nejsou nic moc
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 20:05:35
avatar
He. Z bláta do louže.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 07:08:23
avatar
jestliže KAŽDÁ, tak bych doporučil uvažovat, kde děláš systematickou chybu
citaobecna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 15:03:26

To jsem jeste nezazil aby MB odpalila zdroj. A ani si to nedokazu predstavit. Nereknu kdyby ti to udelalo prepeti na rozvodu nebo na datovych linkach (LAN, telefon). Je mozne ze na desce muze byt zkrat ale to se spise usmazi deska nez zdroj. Preci jen zdroj od kvalitniho vyrobce je navrzen na podobne situace.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 22:20:19

ziadna MB od Asus s ktorou som mal tu cest nebola vadna. Jednu jedinu som reklamoval, ale tu odpalil zdroj. Odvtedy pouzivam seriozne zdroje ;)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 07:07:26
avatar
Já stavím téměř výhradně Asus a zatím jsem problémy nezaznamenal.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 08:14:10
avatar
ja stavim asus nebo dfi a taktez bez problemu zas mam ale smulu na gigabyte a msi..
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:39:52
avatar
s MSI zatím taky bez problémů, Gigabyte mě tak nějak míjí..
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 18:26:15
avatar
Je to asi 2 týdny zpátky co jsem kamarádovi skládal PC. Má tam taky 780g, 64 X2 4850e a grafika HD 3850 a nebyl sebemenší problém. Ovladače kompletně automatický, jedno nebo dvě kliknutí na XP. Zkoušeli jsme HD filmy včetně dvou současně připojených disků do USB 2.0 a vše bez jediného problému tak nevím kde bude chyba?
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omg 2008-10-13 20:08:32

Nesvaluj to chipset, že máš vadnou desku nebo to, že neumíš nainstalovat ovladač/máš nějaký jiný SW problém. Tyhle kecy mam tak rád, tady je úplně jedno co si pořídíš, všechno bude fungovat tak jak má, pokud je uživatel trochu schopný a nedostal vadný HW.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 18:42:07

Ano, je pravda, že svádět něco na chipset bylo unáhlené, nicméně to vychází z mých jiných zkušeností, ale to je jedno.

Co se instalace ovladačů týče, myslel jsem si, že v roce 2008 bude stačit nainstalovat HW pomocí klasické instalační procedury ovladače. Pokud tomu tak není, tak je zjevně někde něco špatně.

Co se softu týče, tak pokud samotný Windows XP nebo Vista nejsou vadné, tak žádný jiný software na PC není (kodeky, ale zkoušel jsem i bez nich přehrávat jen WMV).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 21:21:03
avatar
Zásadní otázka.. co je to za desku? Značka.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 07:02:52
avatar
Ano, jsi sám. Já postavil už mrtě PC s čipsetem na bázi 690G/740G/780G (skoro všechno jako domácí multimediální PC, nebo kanclstroje bez externí grafiky) a s ovladači je naprostá spokojenost, o těch PC prakticky nevím (jedna reklamace byla ohledně PSU Fortron, který špatně sepínal) - oproti třeba takové nvidii je to hotový ráj...

Takže já to vidím na problém mezi klávesnicí a židlí.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 21:02:35
avatar
Nejsi,
nemám teda žádné tak vážné problémy jak ty, ale taky se něco najde. Mám 780G od Gigabyte (Vista32, žádné taktování) a:

- bez ohledu na verzi ovladačů se často zapíná a vypíná zvuk (int.zvukovka). Tedy ovladač usoudí že byl konektor odpojen a přestane do něho "pouštět" zvuk. Samozřejmě konektor nikdo neodpojuje... Pozor, dělá i při vypnuté automatické detekci konektorů! I při jiném kabelu a konektoru... Už jsem se s tím naučil žít (asi protože je to manželčin počítač ), ale někdy je to opruz... Teď už známe sled kroků vedoucí ke znovuzprovoznění (pár kliků myší), ale normální to není a ze začátku to byl opruz...

- pominu nefunkční už dááááááávno slibovanou technologii HybridGraphic (kvůli ní jsem kupoval tu "jedinou" vhodnou přídavnou kartu). Horší je, že dříve víceméně funkční CrosFire int. grafiky a té PCI-E slabotky, které ze začátku šlapalo jak hodinky a nebyl problém, je s posledními (i předposledními) Katalysty zdrojem NEUSTÁLÝCH restartů (napíšeš třeba email, klikneš na odeslat a jeb ho-restart, přihlašovací okno, napíšeš heslo, dáš Enter a jeb ho-restart apod.). Po zoufalých pokusech a přeinstalacích a zvyšováních otáček ventilátorů jsem zkusil vypnout CrosFire a voala, je po restartech.
Ale nechci, aby to vyznělo, že je to na ho*no, jenom to prostě nebylo a není "bezobslužné" zařízení... Třeba aktualizace ovladačů přes Gigabytí stránku na webu je pohodlná a rychlá. Jenom jsem prostě třeba u Asusu s Intelem (ale nepodezřívám z toho AMD/ATI, spíš Gigabyte) zvyklý na menší objem detektivní práce... Teď je to ve fázi, kdy to s nějakými škraloupky jede a plní to to, co jsem si od toho sliboval (úsporný počítač schopný přehrávání HD videa a středně náročné práce v DTP a web aplikacích) a to za doslova pár kaček... Ovšem na pozadí trochu hryžou obavy, jaké překvapení zase bude po nových verzích ovladačů/Katalystů. A to nefunkční HybridGraphics, to mě upřímně řečeno se*e slušně...

Tolik k 780G. A k té vaší klikací vendetě se snad nedá říct nic slušného. Chápu, že někdo zuřivě kliká třeba na Ládíka, protože prostě zapleveluje diskuzi, ale vytahovat si triko na někoho jenom proto, že má odlišný názor a pozor, na rozdíl od mnohých nejspíš i zkušenost, je U B O H É ! ! !
Howgh, domluvil jsem, du něco dělat
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 22:08:42

odporucam vyskusat iny kus dosky. Aka to je doska, od akeho vyrobcu? Osobne pouzivam momentalne asus M2A-VM HDMI so 690G a za posledne 2 roky som len dnes objednal ASUS M2N-XE s nForce430 koli nizsej cene, a seriozne sa tej dosky bojim. Vsetky (tak 20 kusov) M2A-VM idu bez jedinej poruchy a keby ta nvidiacka nestala o 500 korun menej, ani nahodou ju klientovi do pc nedam, ale bolo treba dodrzat 6000sk. 6500 uz bolo vela.

ps. klamem bratrancovi som daval asus M2N-E nf.570 a kamaratovi asus commando i965. Ale inak vsetky ostatne boli 690G.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 19:09:07
avatar
No. Sice mám AMD 790GX, což je trochu něco jiného, ale nemám nejmenší problém a to jedu na Vista 64bit. a snad 10 PC s 780G co jsem stavil, taky ne a jediné co vím, tak jeden kámoš co si postavil na 780G měl jen problém s nějakou verzí Catalystů, tak prostě používá jinou a taky nemá problém. Tak jestli to zrovna nebude tvůj případ. A to o těch ovladačích co jsi napsal je pěkná ptákovina. ATI/AMD má ovladače prostě pojmenované Catalyst jako má nVidia svoje ForceWare.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 17:51:52

Každou chvíli nějaká firma vydá nějaký výrobek, který všelijak kolabuje nebo exploduje. :-) Vyjímky asi nebudou. Důležité je ale jak se k tomu ta firma poté postaví a NV pokud vím platí na opravy 200$ za každý čip v hodnotě 20$ a neslyšel jsem ze strany výrobců jedinou stížnost, že by NV nechtěla platit nebo nezaplatila. To, že se brání aby se to rozmazávalo podobně jako neustále tady na tomto webu není snad nic divného.
Už vůbec nechápu tu narážku DDho v dnešním článku a jeho podiv nad tím, že se apple rozhodl nadále s NV spolupracovat.
Já bych se naopak divil, kdyby si dal apple dovnitř AMD. To by myslím tu značku úplně zabilo .. minimálně v USA. A teď nehodnotím jakékoliv kvality AMD, jen si myslím, že je to prostý fakt.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 20:22:16
avatar
Myslím že by bylo úplně jedno, co by do toho Apple dal. Přežil přechod z PowerPC na Intel, přežil by i přechod z Intel na AMD. Ono většině uživatelů Apple je jedno co je uvnitř, hlavně když to bude ten jejich stylový Apple. A ono mimichodem PowerPC je od IBM a přechod na AMD by bylo, se opětovné přiblížení k IBM, protože AMD s IBM vcelku dobře spolupracuje. A ještě by to bylo taky přiblížení k jejich fylozofii něčeho vyjímečného, když by používaly CPU od AMD, které v USA zrovna není moc rozšířené.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 20:24:29
avatar
Myslím že by bylo úplně jedno, co by do toho Apple dal. Přežil přechod z PowerPC na Intel, přežil by i přechod z Intel na AMD. Ono většině uživatelů Apple je jedno co je uvnitř, hlavně když to bude ten jejich stylový Apple. A ono mimichodem PowerPC je od IBM a přechod na AMD by bylo, se opětovné přiblížení k IBM, protože AMD s IBM vcelku dobře spolupracuje. A ještě by to bylo taky přiblížení k jejich fylozofii něčeho vyjímečného, když by používaly CPU od AMD, které v USA zrovna není moc rozšířené.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bla 2008-10-13 19:28:05

To jsou ale volove u applu, nechapu ze tam nedaj atinu, ty prece nikdy zadnej problem nemeli a navic sou ve vsem nejlepsi. V cem? Ve vsem. A taky by tam meli dat phenom B2, ty prece byly naprosto super! No proste no!
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 20:11:24

treba se pouci a priste tam daj ati
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 20:44:52

Popravdě, B2 nebyla tak špatná (reaguju na tvou zjevnou ironii ) a taky popravdě, tvé příspěvky už se mi zdají trapné...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 21:44:43
avatar
covece ty tvoje prispevky jsou vazne otravne.
To ze jsou problemy s mobilnimi grafikami od Nvidia je cisty fakt a osobne sem se sam stal objeti Nvidia kdy se mne v notebooku projevují vady udavane vyrobci.
Na cele veci je prave zarazejici ze pres to ze jsou minimalne mobilni gpu od Nvidia vadne presto tyto gpu stale vyrobci vesele strkaji do notebooku. Dava to snad nejakou logiku
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 20:30:07
avatar
A proto každému, kdo se přijde poradit ohledně Notebooku, doporučím vždy s grafárnou od ATI a ne od nVidie, ať už se jedná o Intel CPU nebo AMD. Právěže už jsem se párkrát spálil zrovna na tomhle problému s graf. čipy od nVidie. A je to vceku blbé, každou chvíli řešit nějakou reklamaci notebooku, ikdyž nebyly kupované přímo ode mne, ale přijdou vždy s prozbou o pomoc, jak reklamovat za mnou. Když už jsem jim ten notebook doporučil. Takže vlastně i mě nVidia kazí jméno.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 07:04:52
avatar
Proti tobě je Ladik naprostá jednička, jeho poznámky jsou věcně správné (jen jim chybí čitelná forma). U tebe je to přesně obráceně - čiší z tebe zapšklost, zato jsi velmi pěkně čitelný
Anonymní  - AMD780G nebrat 2008-10-14 07:31:17

Měl jsem několik desek s chipsety AMD a integrovanou grafikou (690G, 780G,...) Naprosto katastrovální úmrtnost 100% => všechny zdechly. Nemyslím, že tohle je to co by si Apple přál! AMD chipsety jsou odpad.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:43:24
avatar
jj, výrobci desek jsou strašně blbí a vyrábí prkna, která nepřežijí ani záruku.. Se prosím prober, vždyť by zkrachovali! To spíš věřím tomu, že tvůj PC stavěl nějaký Pat a Mat z komponent nevalné kvality.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 13:07:34

vazne? to se mi nezda, znamy ma desku uz pres rok a stale ok, par dalsich lidi co maji AMD chipsety tak taky ok, nevim mozna bude chyba ve vyrobci desky, co to bylo za znacku?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 22:14:56

no ak pouzivas nejake ECS dosky a davas ktomu mercury, eurocase a podobne zdroje, tak sa potom necuduj. Posledna AMD doska ktora mi odisla bol nforce6100 ci tak podobne sa to volalo, bol to asus a vtedy som pouzival este bednove zdroje. Odvtedy davam fortron 300/350/500BlueStorm a ziadna doska mi (teda klientom) neodisla. Je mozne ze aj drnoha tam ma blby zdroj a robi mu to co robi.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: dd.joke 2008-10-18 11:35:32
avatar
Kdyj je treba nekdo levej, tak se neni cemu divit Mne treba za celej zivot odesla jenom jedna deska a to vim ze to odpalil zdroj. Jestli se ti vyskytlo tolik umrtnosti desek jenom u tebe, tak chybu hledej u sebe Je strasne jednoduche to hodit na nekoho jinyho co
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Marketing 2008-10-14 10:16:50

Z pohledu marketingu je to zajímavý tah, který by mohl ublížit na druhou stranu sem rád, že se najdou firmy hrající férově, což zase na druhou stranu může prospět, ale jak je psáno v článku co jiného jim vlastně zbylo, když už je měli ve výrobě.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 881x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1795x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1858x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1248x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1266x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3873x
Komentářů: 0