Bude „šrotovné“ také na počítače? 5000 příspěvek na každý nový počítač Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 09 duben 2009
alt Určitě bychom mnozí uvítali spíše než šrotovné na auto, které nepotřebujeme, šrotovné na počítače.

 

Tak to vypadá, že po vzoru jiných Evropských zemí šrotovné projde i u nás. Bohužel nechápu, proč se pořád dává do souvislosti jen s automobilovým průmyslem. Osobně navrhuji zavést šrotovné na počítače, protože v domácnostech je dnes řada PC, které svou energetickou účinností a výkonem značně zatěžují životní prostředí. Navíc pokud vím, je i u nás řada výrobních podniků zaměřených na počítače a ti v současnosti zavírají své podniky. Šrotovné na PC je stejně dobré pro auta, jako pro počítače, tak proč z toho má mít užitek jen jeden segment trhu?

Osobně bych nastavil následující pravidla. Při odevzdání a ekologickém zlikvidování s potvrzením minimálně 4 roky starého PC by automaticky následoval příspěvek „šrotovné“ ve výši 5000 korun na nový počítač. Ten by nesměl mít grafickou kartu s TDP větším jak 200W a pořizovací cena by nesměla být větší než 250 euro. Procesor by musel mít TDP maximálně 65W a pořizovací cena by nesměla překročit 200 euro. Osazený napájecí zdroj by musel mít platné otestování na účinnost minimálně 80%. Samozřejmě by se šrotovné vztahovalo jen na koupi zcela nové kompletní počítačové sestavy včetně monitorů, který by musel splňovat nejpřísnější normy včetně nízké spotřeby. Dejme tomu by nová sestava musela státá minimálně 15 000 a maximálně 25 000 korun. To samé cenové rozpětí platí i na notebooky.

Myslím, že by zavedení šrotovného na počítače mělo úplně stejnou logiku, jako je zavedení šrotovného na auto. Dokonce si myslím, že by to mělo daleko větší pozitivní účinek. Hlavně proto, že zatímco řídit auto umí téměř každý, počítačová gramotnost je u nás stále velmi nízká. S příspěvkem by si moderní použitelný počítač pravděpodobně pořídilo docela dost lidí, kteří by o něm jinak neuvažovali. Rozhodně by se výměnou mnoha starých modelů ušetřilo velké množství spotřebovávané energie. Hlavně by to ale podpořilo výrobu a zaměstnanost.

Samozřejmě jste asi mnozí poznali, že si ze šrotovného lehce utahuji. Myslím, že je každému rozumně uvažujícímu člověku jasné, že šrotovné má sice svá pozitiva, ale i negativa. Hlavně ale v současnosti téměř nikdo nevysvětlil, proč je systémem šrotovného tak bohatě podporován jeden konkrétní výrobní segment, když i na další by se to s možná ještě většími kladnými dopady, dalo aplikovat také. Každopádně když šrotovné na auta, tak jej chci i na PC :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 01:44:50

No nevyznam sa v tom ale prijde mi ze:
Srotovne na auta:
+odstranenie starych vozidiel s vyssou spotrebou benzinu a vyssou zatazou na zivotne prostredie
+znizenie nehodovosti
+znizenie poruchovosti
+zisk statu na DPH je vyssi ako naklady na srotovne
+vysoka uroven domacej produkcie(aspon na slovensku)
+recyklovatelnost automobilu (plechu atd).
+automobily ktore maju hodnotu nizsiu ako dotacia zo srotovneho su 10 a viac rokov stare motivacia k nakupu noveho vozidla.
-stat dotuje sukromne firmy

S tymi pocitacmi to bolo s nadsazkou ale tych minusov preco srotovne na pocitace prave nie je dost vela a hlavne prud sa da setrit aj inak.

Australia na priklad zakazala zakonom predaj klasickych ziaroviek , v rakusku od konca tohto roku ich uz tiez nezozeniete, a tak cakam aka silna je elektrarenska lobi u nas.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 01:46:33
avatar
Jen si rejpnu.. kolik škodlivin myslíš vyprodukuje výroba nového auta? Žádné?
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 17:24:58
avatar
Presne tak, navrhujem okamžite ukončiť výrobu všetkého, späť na stromy a k ručnému pestovaniu potravín, žiadny priemysel, smrť kapitalistom a technickému pokroku.
To si mal na mysli, bohužial však doba stále postupuje a vyrábať treba, už len kvôli tomu, že bez výroby a predaja by neboli peniaze na výskum nových technológií šetrnejších k životnému prostrediu. Uvedom si koľko CO2 vyprodukovala výroba Škody 120 a koľko toho vyprodukuje súčasná výroba napr. Fabia, myslím, že rozdiel je evidentný, ľudstvo sa vždy vyvíjalo od menej dokonalých a špinavých technológií k dokanalejším a čistejším, ale na to treba čas.
ares952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 07:19:03

+odstranenie starych vozidiel s vyssou spotrebou benzinu a vyssou zatazou na zivotne prostredie

jak tu napsal nekdo prede mnou, vyroba auta neni ekologicka zalezitost. Nikdo nespocital, jestli se z ekologickeho hlediska vyplati se starym autem jezdit jeste 5 let anebo jezdit s novym 15 let

+znizenie nehodovosti

nove auto, vyssi rychlosti, vyssi pocit bezpeci, snizeni nehodovosti? Podle me nemozne

+znizenie poruchovosti

ano, snizeni poruchovosti, ale kdyz se nejaka porucha stane, tak to znamena vyssi naklady na jeji odstraneni (proto si priznejme, ze starsi auta jsou skodovky u novych aut ma Skoda hodne male zastoupeni)

+zisk statu na DPH je vyssi ako naklady na srotovne

no nevim prispevek na Slovensku na srotovne je maximalne 1500 euro od statu, tzn. minimalni cena, kdy se DPH vyrovna prispevku je v prepoctu cca 213 tisic korun

+vysoka uroven domacej produkcie(aspon na slovensku)

vyssi produkce na Slovensku neznamena, ze si Slovaci budou kupovat auta vyrabena na Slovensku, vemte to na prikladu, Slovaci a Nemci zavedli srotovne a ceska Skodovka nestiha a Slovensky Volkswagen ma stale nucenou dovolenou? Kdo z toho ma asi profit? Neco mi tu nehraje

+recyklovatelnost automobilu (plechu atd).

to je plany argument, neco zesrotovat jenom proto, ze se to da zrecyklovat? Proc?

+automobily ktore maju hodnotu nizsiu ako dotacia zo srotovneho su 10 a viac rokov stare motivacia k nakupu noveho vozidla.

to ano, ale: na Slovensku nebylo mozne vyuzit leasing, pouze platba hotove a zde je problem. Kolik lidi ma hotove 200 tisic? Opravdu malo, proto si lidi kupujou ty nejlacinejsi modely, kde zisk z DPH bude nizsi nez vynalozene srotovne a s tim koreluje prave to, ze Skodovka nestiha a Volkswagen se rejpe v nose.
Protoze hotovost 200 tisic ma malo lidi, tak se to nejspis asi resi uvery. Je rozumne brat si v obdobi recese/krize uver 200 tisic? Neni prave vysoka spotrebni uverova cinnost pricinou krize?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 08:40:49
avatar
pani zabudli ste na jeden a to najdolezitejsi dovod, a tym je DLH v podobe hypoteky, alebo leasing ? to je jedno... banky ziju na dlhoch tymto sa nepodporuje automobilovy priemysiel(trh sa nasyti a hotovo) ale bankovy tie zacnu ryzovat az potom 99% aut ide na dlh, neviem ci srotovne nie je dokonca aj podmienene dlhom ...
I.N.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:59:56
avatar
No ja neviem. A nebol práve obsah prílišného množstva "imaginárnych" peňazí na hypotékach a pôžičkách jedným z hlavných dôvodov krachu? Uvedom si, že hoci na hypotéke banka zarobí, ale až za niekoľko rokov, niekedy desiatok rokov.

Ďalšie pôžičky a hypotéky sú len ďalšie vydávanie peňazí.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Krach 2009-04-09 12:01:06
avatar
Jednoduše řečeno bankovní a úvěrové domy v jednom nejmenovaném státu byly státem přesvědčeny, že mohou poskytovat úvěry kdekomu, aniž by si ověřovaly jeho schopnost tento úvěr splácet, neboť věděly, že vládou sponzorované hypoteční agentury od nich vše špatné odkoupí a zaretušují dluhopisy. Jelo to jak po másle, než se nakumulovaly opravdu velké potíže se splácením.
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Krach - příčina 2009-04-09 12:33:05
avatar
Ano. Aneb z hlediska teorie: Šlo socialistický zásah [vládní, centrální] do fungujícího, samoregulujícího se kapitalistického tržního systému [soukromého, nevládního]. Snad si důsledků všimne každý, komu se některé socialistické vějičky nezdají tak špatné.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:38:37
avatar
kamo tak tento tvoj nazor je riadne mimo ... kapitalisticky system je samoregulujuci ??? ide preca o zisk nikto sa nebude v nicom obmedzovat ani regulovat ... tu ide o nekonecny dlh na akom banky vlastne funguju ... a cim je ten dlh vacsi tym je stat vyspelejsi vid USA ked oni nemaju peniaze, tak si ich proste vytlacia, mechanizmus je prespikovany spinavostami, a je odsudeny na krach, a koli tomuto systemu je nutne aby sa usa spravalo imperialne, inak by uz davno vsetko krachlo... spravaju sa ako hitler, len to robia pomaly a rafinovane ...
skor ci neskor nas stiahnu k velkemu svetovemu krachu pretoze usa je len hnijuci bonbon zabalen do zlateho igelitu do ktoreho pompuje cely svet antibiotika ... raz sa to skonci, je len skoda ze je to iste ze sa to skonci nejakou tragediou a nie skor...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:17:25

A co na to Astar?
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OFF TOPIC 2009-04-09 19:50:16

Ti, co prosadili dodatečné emise USD doufají, že se díky jejich řešení krize nalitím těchto dolarů do ekonomiky stanou stejně slavnými jako pan Keynes. Předpokládám, že víš, kdo byl pan Keynes. A to i v případě, že by jsi byl zarytý monetarista :-)
Spousta tobě podobných lidí s averzí na USA (co ti kdy USA udělaly ?)doufá už dvěstě let, že USA konečně padnou. Ono to dopadne ale tak jako vždycky. Krize se první projevila v USA, USA jí projdou a adaptují se na nové podmínky a budou bohatnout, až svět bude pořád ještě s dopady krize zápolit.
Dále se hluboce mýlíš ve výkladu příčiny amerického imperialismu. Asi tě nikdy nenapadlo, jak důležitý je hegemon, který silou dokáže prosadit a udržet řád a jaké problémy nastanou, když hegemon tuto funkci zanedbá. Udržovat řád je totiž nezbytná povinnost hegemona pro to, aby existovalo to, co se správně jmenuje "geografický mír". A USA díky Bohu v posledních pár letech tuto svou povinnost opět začaly alespoň částečně plnit. Chápu, že mi asi nerozumíš, tak si raději pusť nějaké veledílko od Michaela Moora :-)
P.S. : Naprosto se nebudu zlobit, když budu redakcí smazán. Na takovou bezduchou formu antiamerikanismu jsem ale prostě doušku pronést musel :-)
P.S.S.: Šrotovné je ekonomický a společenský paskvil. Zvyhodňuje jeden segment průmyslu a zvýhodňuje jen určitou skupinu lidí, navíc ani ne těch nejchudších, kteří nemají žádné auto.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:58:07
avatar
hegemon ci co ? tak to by sa bez toho tvojho hegemonu asi rozpadol svet co ? najlepsie na tom je to ze z toho hegemonu tazi iba usa, staty ako iran sa zbroja len koli tomu tvojmu hegemonu... ja nevravim ze su ludia v usa blby aspon nie tam hore, ale ... uz som sa chcel rozpisovat, no nema to zmysel, kazdy co ma kusok rozumu si vie spocitat pre a proti, este maly dotaz, krize sa prva neprejavila v usa ale tam vznikla, to ze mali europske banky dlhopisi z usa to bola chyba, ale europa aspon nebeha po vychode a netvori tam ten tvoj "svetovy mier"
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 17:27:02
avatar
Idea kapitalismu je taká, že fungujúci kapitalizmus by sa mal sám REGULOVAŤ, t.j. aj keď napr. niektorím jedincom záleží len na svojom prospechu, nevedomky podporujú aj ostatných svojou spotrebou
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:49:43
avatar
slovensko na prvom šrotovnom zarobilo a nie stratilo,
z určitého hľadiska to nie je zlé lebo chodiace rakvy menom škoda 120 atd. sa určite dosť zošrotovalo takže tam sa určite zachránili aj nejaké ľudské životy na cestách. A je pravda že naše automobilky čo tu máme až tak z toho asi nevyťažili, vyťažila z toho vaša škodovka ktorá teraz fakt nestíha, ja by som to spravil inak šrotovné by som poskytol len na autá ktoré sa vyrábajú u nás aj keď to nie je až tak veľa modelov a sú možno niektoré aj drahšie, ale tak by som dal vyšší príspevok nepredalo by sa ich možno toľko ale boli by to len naše autá a teraz je z toho iba aj niekoľko mesačná čakacia doba na nové auto a plné šrotoviská ktoré nevedia čo skôr a napr. taký VW aj tak nevyrába ale zato si môžu asi aj oni keď majú na tom také marže, pre nich je hlavné to aby na tom stále veľa zarobili ale keď im budú autá stáť tak zistia že aj oni robia chybu a mali by marže znížiť

a šrotovné na PC by som bral aspoň na nejaké komponenty tie by mi bodlo vymeniť
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OMG odborník.... 2009-04-09 13:32:46
avatar
Neviem či táto téma(šrotovné...áut)na tento web patrí, ale keď už ju DD otvoril...:

Citace:
slovensko na prvom šrotovnom zarobilo a nie stratilo
...kecáš, nezarobilo ale prerobilo , pri "druhom kole" už tak rozhadzovať/rozdávať nebude (max. 1000€)

Citace:
chodiace rakvy menom škoda 120 atd. sa určite dosť zošrotovalo takže tam sa určite zachránili aj nejaké ľudské životy na cestách
...kecy, viac nehôd spôsobia vodiči neprimeranou rýchlostnou(Š120 max. rýchlosť/90 a 130km/h=dodržiava limity)na nových/rýchlych autách a vodiči pod vplyvom alkoholu.

Citace:
aše automobilky čo tu máme až tak z toho asi nevyťažili, vyťažila z toho vaša škodovka ktorá teraz fakt nestíha, ja by som to spravil inak šrotovné by som poskytol len na autá ktoré sa vyrábajú u nás
...zasa kecy, Slováci "odkroja"(z predaných áut) Škodovke len malé sústo(množstvo), nakupujú hlavne Nemci.(zamilovali do Škodovky)...nemôžeš obmedziť predaj na autá made by SVK(CZ, FR, DE...)išlo o akt(šrotovné) spolupatričnosti celej EÚ.

Citace:
aký VW aj tak nevyrába ale zato si môžu asi aj oni keď majú na tom také marže
...bludy, marže sa znižujú ale vo VW je problém výroba/montáž luxusných SUV Cayenne, Q7 a Touareg-ov.

Zavedením šrotovného vznikol na trhu precedens, keď štát-y pomáhajú pri nákupe/financovaní osobných potrieb jednotlivcom na úkor väčšiny.(daňoví poplatníci sa skladajú "vyvoleným"...)

Predajcovia/výrobcovia sami ponúkli/ponúkajú zľavy ako následok zníženia dopytu a to aj vo výške "skvelého" šrotovného(2000€)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:36:19
avatar
k tomu druhmu bodu...tam nejde o to ze jen ty muzes zpusobit nehodu. ale spis o to ze kdyz do tebe nakej magor uz napali tak kde mas vetsi sanci na preziti? v a3, golfu i treba ve fabce nebo ve 120, favoritu...???kvuli tomuhle jsou ty stary auta pojizdne rakve a ne kvuli tomu ze ti na dalnici 200 proste nevytahnou..
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 15:16:25
avatar
tak podľa teba sú to kecy? tak čo ja viem čo som niekde čítal tak na DPH zarobili asi 4,8mil€
s tými rakvami som to myslel tak ako Raigor keď sa povezieš slušne v 120 a nejaký magor do teba napíli už len vo fábií tak si na 100% mŕtvy ty mudrc keď nie tak si vyskúšaj a už mi viac neodpíšeš
a je to verejne známe že "naše" autá čo sa robia tu z toho až tak neprofitovali, viem že VW robí prevažne luxus na slovensku ale aj cena takého pola to už neviem kde sa robí je dosť vysoká aj so šrotovným neoplatí sa vôbec a neverím že výrobná cena auta je taká vysoká. Súhlasím s tým že aj s mojich daní prispievam iným ľuďom na autá a ja mám z toho hov.. Ja v tomto šrotovnom vidím len jednu výhodu a to že sa cesty zbavia naozaj vrakov a pojazdných rakiev žiadnu inú výhodu tam nevidím to zarobené DPH tak tie peniaze ja nikdy neuvidím tak na to môžem kašlať. A možno to trocha naštartuje PSA a KIU a tým aj ich dodávateľov čo sú tu no uvidíme
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "mudrc" Mano... 2009-04-09 19:49:17
avatar
1) Na DPH by zarobili viac, keby nedávali zadarmo zbytočných 2000€.

2) Okey, s tými rakvami(120, favority, lady a spol.) súhlasím, ale nieje 100% istota prežitia aj v novučičkom bezpečnom aute.(nedávno sa zrazili Š. Octavia II a BMW 5 a vodiči boli namieste mŕtvy, skrátka rýchlosť neoblafneš už pri 50km rýchlosti dvoch protiidúcich aut sa zrátajú a pri 100km rýchlosti náraz neprežiješ)

3) Šrotovné malo strop/max. nákupná cena automobilu/ 25000€(750000SK) za to nekúpiš ani Cayenne ani Touareg, ani Q7-čku...možno ojazdenú, ale na tú neuplatníš šrotovné.

4)Je alibistické veriť, že náš malý trh naštartuje výroby *trojky(cca 571 tisíc. *VW+KIA+PSA r.2007 vyrobených áut v SR)...u nás za za rok predá max. 63tisíc( I.-XI. 2008 ) nových áut všetkých značiek, nielen VW, PSA a KIA.
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:33:48
avatar
no to je argument ze Volkswagen stoji a preco stoji??? vyrabaju sa tam auta z trochu inej cenovej relacie ako cayane tuareg ci ako sa to pise jedine auto ako tak lacne je octavia co viem a srotovne 60k Sk pri kupe auta co stoji 1M + je trochu o nicom .
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šrotovné očami Ficka... 2009-04-09 07:44:03
avatar
qmox: dovolím si v niektorých tvojich bodoch s tebou nesúhlasiť

(+)
1.+ súhlas...staré vozidlá, spotreba a emisie.
2.+ ani by som si taký istý nebol, novšie autá sú rýchlejšie, zložitejšie na opravy a väčšinu škodoviek si opravovali majitelia svojpomocne.(väčšina havárií nieje spôsobená vplyvom zlého technického stavu vozidla, ale neprispôsobením jazdy-ne venovaním sa riadeniu, alebo hlavne požitím alkoholu)
3.+ DPH=19%...napr auto za 400tisíc SK(cca13333€) to činí 76000 SK(cca2533€ vs 2000€)a rozdiel=zisk 6000 SK(cca 533€) a nepočítam výdavky štátu na recykláciu-pre recyklačný fond(za zošrotovanie získa bonus 1000Sk). Takže štát zo šrotovného nemá okrem daní a odvodov zamestnancov(automobiliek) nič a je populistické si myslieť, že táto pomoc tak veľmi pomáha štátu. (lepšie by bolo znížiť odvodové zaťaženie a dane)
4.+ no Dacie, Hyundai-e a Fábie sa vyrábajú mimo územia SR (VW BA stojí...)
5.+ poznáš výkupné ceny šrotu...už aj za recykláciu papiera sa musí platiť.
6.+ ...nejak my unikol zmyslel tej myšlienky/vety, alebo to je povedané v 1-om +.

Jediné "+" je, že z ciest(väčšina "šr(k)ot(d)oviek" aj tak stála v garážach a vyrážala na cesty len na sviatky) odstránime vraky staré 10 a viac rokov(č 1.+), ktoré už dávno nemali na cestách nič hľadať

(-)
1.-dotuje..., ale má zase peniaze vo forme odvodov zamestnancov(zdrav.-nemoc., dôch...)+daň zo mzdy 19% a pre štát je výhodnejšie aby za zamestnanca platil odvody zamestnávateľ a nie štát.
2.- štát uprednostňuje jeden tovar(autá) nad inými, prečo? kríza zasiahla všetky odvetvia priemyslu-hospodárstva.
3.- autobazáre(hroziace prepúšťanie) pociťujú pokles záujmu o ich služby, veď kto kúpi ojazdené za cenu nového.
4.- zvýšenie deficitu štátneho rozpočtu.
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:50:07

vačšina aut sa na slovensko dováža a možno aj tie čo sa u nás vyrobia idú na export. takže z toho profitujú najviac nadnárodné spoločnosti, lebo im idú autá na odbyt. proste bordel. v nemecku to šrotovné môže fungovať, lebo tam sa tie autá vyrábajú aj predávajú.
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šrotovné... 2009-04-09 11:06:55
avatar
Citace:
v nemecku to šrotovné môže fungovať, lebo tam sa tie autá vyrábajú aj predávajú.
...nie je tomu celkom tak, Nemci kupujú Fábie a iné (ne)Nemecké-lacnejšie automobily, škodovka zareagovala na vzrastajúci dopyt a obnovila výrobu(12.jan.2009).

Zavedenie šrotovného(zvažujú už aj v Česku) inicioval Sarkózy a spol.(Merkelová) ako pomoc(solidaritu) automobilovému priemyslu EÚ, a slovensko neostalo bokom a hodenú rukavicu prijalo.(otázku "donekonečna" sa zvyšujúcej výroby automobilov už nechám na ostatných)
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 01:01:27

bezpecnost
nove auto aj s srotovnym neni lacna zalezitost a normalny clovek sa nesnazi jazdid 130tkou po meste, takze ked odratam par zazobanych frajerov ktory uz tie nove auta maju +- mi z toho vyjde vyssia bezpecnost na cestach.

Poruchovost
to bola skor narazka na statistiky TUV rozdiel v poruchovosti novych a 10rokov starych vozidiel je priepastny inak mas asi pravdu.

DPH- Navratnost
Statistiky za 1kolo srotovneho v SK
25,42 mil. € bola vyplatena dotacia
28,63 mil. € prijem na DPH z aut na ktore bola uplatnena dotacia
1,48-milióna € prijem na Kolkoch a evidencnych cislach
---------------
celkovy prijem +4.68 miliona Euro
Odkaz

Domaca vyroba
Netvrdim ze sa vsetky auta vyrabaju na slovensku, ale tvoria znacny podiel trhu myslim ze najvecsi v tomto tipe segmetu.
Nase srotovne sice automobilky nerozbehne ale podobny system funguje v Nemecku , Rakusku , Francuzku, Portugalsku a chysta sa v Ceskej republike.

Ceny srotu - recyklovatelnost
narazal som na to ze na vykup zelezneho srotu mas naviazany zelezospracujuci priemysel , VSZ, Zeleziarne Podbrezova atd
Odkaz
ale mas pravdu ze ceny za co je tento srot zo srotovysk vykpovany nepoznam.

6+
To bola narazka na psychologiu kupujuceho , ludia vedia ze je kriza a ceny budu skor klesat pokial vsak ma sancu slovak dostat nieco zadarmo prilezitost vyuzije

k tym minusom :
1: preco som dal dotovanie ako minus viz svoj bod 3. vzdy je nejaky oportunitny tovar postihnuty.
2: nieje pravda ze kriza zasiahla vsetky tipy tovarov rovnako staci sa pozriet na vyvoj cien akcii, prijmov a vynosov. Napriklad v amerike sa pocas krizy neskutocne dari fastfoodom a firmam co sa specializuju na vyrobu polievok v konzervach
3viz bod jedna
4 nepovazujem za minus viz statistiky v bode DPH

Mozno som to mal ponat trochu humornejsie ved asi aj ten clanok bol , ked uz srotovne na pocitace co takto srotovne na kondomi? Za kazdy pouzity dostanete prispevok na novy. Dotacia by sa vztahovala na mladsich 25rokov .

+ Srotovneho na kondomi:
Prevratny rozvoj v recyklacii gumy
Zasadny pokles prenosu pohlavnych chorob
dalsie plusy si mozte pridat
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - qmox: 2009-04-11 12:13:04
avatar
celkom srandovný záver :-)

Bezpečnosť: je to remíza, staré pomalé-poruchovejšie-menej bezpečné auto a rýchle-"bezpečné" nové auto. (počet nehôd je v neprospech rýchlych-nových áut...neprimeraná rýchlosť)

Poruchovosť: TÚV neuvádza poruchovosť áut typu Š105/120-favorit, Lada 1200/1600, Moskvič a. p.(našťastie)...jedno + je podľa štatistiky 1.kola 22 tisíc zošrotovaní s toho cca 11 tisíc áut starších ako 20 rokov (ostatné staršie ako 10r.)

DPH- Návratnosť: chceš mi tvrdiť že štát na DPH ziska menej ak by neprispel/-je 1500€ (+500€ predajca)...predaj vozidiel sa na začiatku(jan.: 2009=3992ks, 2008=6862ks, 2007=4773ks)Odkaz zastavil aj preto, že sa čakalo na zavedenie(v SR) šrotovného ako odpoveď na Nemecko a spol./EÚ.

Ceny šrotu - recyklovateľnosť: šrotoviská prerábajú na šrotovnom...Odkaz
PS: VSŽ neexistuje...USS(US Steel) áno.

k tým mínusom:
1) pretože my všetci(platci daní)pomáhame/prispievame jednotlivcom.
2)priemysel=výroba elektroniky, strojov, automobilov a.p.
3)autobazáre majú problém s predajom. (cena ojazdených áut klesá +).
4)výnos štátu z DPH bude menší o príspevok(1.kolo 2000€ a teraz 2.kolo 1000€)
5)Slovensko sa dostáva do recesie(ak už nieje!), zvyšuje sa schodok štátneho rozpočtu.

BTW: kondómy nie sú najlepším príkladom pre porovnanie pre šrotové.(recyklácia použ. kondómov...problémový obsah použ. kondómov)
sithmaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 09:16:41

Najhorsie je ze zrazu taky "boom" predaja aut ale potom sa na niekolko rokov vyrazne znizi.
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 15:39:41
avatar
Myslím, že kdyby jsi si spočítal, kolik enegie, materiálu, odpadů a splodin vznikne při výrobě nového auta a kolik ušetříš na 1litru na kilometr, tak by tam těch mínusů bylo mnohem méně. Je to úplná zhovadilost a jen to více prohlubuje krizi, čerpá zdroje a oddaluje další krize, ale nic to neřeší. Proč nová auta, když tohle slouží. To pak můžeme dotovat všechno. Od mobilů počínaje až po lednice, počítače či třeba sekačku na trávu. A ve vztahu k počítačům....koupil by sis jen kvůli šrotovnému grafiku co e jen o 10% rychlejší...spousta materiálu nazmar. Dotace nby se měly opřít do recyklace, základních úspor (energie, teplo, voda...), a obnovitelných zdrojů (všeho). Jinak se tu udusíme, otrávíme a chcípnem.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 21:59:51
avatar
k tomu setreniu DD na zacitku pisal ze stare pocitace su neefektivne a vela zeru a hned nato ako podmienku srotovneho dal grafarnu do 200W , to sa bud o setreni novej sustavy nemal ani zminenovat, alebo tam mal dat tak najviac 80 W sak nove radeony by sa tam zmestili nie ?
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 06:21:36
avatar
souhlasám s DD. Podle mě je to další umělá intervence na podporu jednoho odvětví. Tak jak v americe dotují neefektivní firmy (automobilky) tak u nás v evropě dotují automobilky nepřímo. Hlavní výsledek je že ano všichni budemem mít auta ale kolik z nás je nakonec bude moci splatit až je propustí třeba z hutí? Ja jsem konstrukter a ekonomice nerozumím. Ale je to furt jedna a ta samá písnička...honíme se za snem který se nám posledních 5 let zdál a nechceme se probudit...nemluvě o tom že tímto zase zadlužujemem naše děti...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 08:43:09
avatar
cely svet kam len USA vkrocilo funguje formou nekonecneho dlhu, na cele s usa, odporucam zeitgeist addendum
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 18:20:14
avatar
ze zeitgeistu bych bibli nedělal, přece jen je tam spousta nepřesností a lží. Težko říct čemu má člověk dneska věřit
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Michael Moore 2009-04-09 20:41:42

hele, když jsem ti o kousek výš radil Moora, mohlo mě napadnout, odkud máš svůj objektivní a nezaujatý názor :-)
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 21:13:12
avatar
nevravim ze je zeitgeist presny a robit z neho bibli, no addendum mi uz pripadal trochu fanaticky, ale v pripade dvojiciek pouzil ciste fakty, normalenmu cloveku by stacil jeden ci dva, ale proamerikanistovy nestaci ani tucet, kazdy proamerikanista je podla mna sebecky a ospravedlnovat vojny vo svete, koli peniazom a uznacovat ich za tvorenie svetoveho mieru, inak moorov pohlad na to by som neoznacoval za objektivny, no urcite tam neplaca blbosti ...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 21:20:29
avatar
pravda nikdy nieje ciernobiela, vzdy je na niecom kus pravdy a kus lzi.. preto to nieje take jednoduche
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 22:02:18
avatar
I kdyby bylo z Zeitgeistu jenom 10% pravda, tak je to na pováženou.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 22:41:04
avatar
myslim ze keby si vedel/ vedeli by sme pravdu o diani vo svete vratane sionistov( o ktorych sa tu prispevky vzdy mazu, o diani v politike atd. tak aspon mne by sa asi obratil zaludok.preto si radsej treba nieco virtualne zaparit
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 22:53:57
avatar
sveta prada, ved ono sa to nejako casom spravi, mozno, bollo aj horsie ...
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 17:29:04
avatar
Presne tak, myslím, že v na prelome 30. a 40. rokov minulého storočia mohlo byť aj horšie
Head [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 06:55:51
avatar
Myšlenka krásná, ale auto má registrovaného vlastníka, kdežto tady by se zvedla vlna všemožnejch šmelinářů a provozovatelů bazaru a ty by na tom vyrejžovaly balík, nehledě na to že v zahraničí se tyto compy házej do kontejneru, to by jim to tam čecháčkové pěkně vyluxovali
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 07:34:15
avatar
je to tak, byl by chaos a počítače by brzo ani nebyly
je hodně ,,chtytrejch,, lidí kteří by přišli na cestičku jak přes to slušně vydělat ..
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 08:07:49

Věta, že auto nepotřebujeme, je dost odvážná.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:49:04
avatar
Klasika. DD zevšeobecňuje svůj názor jako dogma. Jestli někdy dostuduje a bude mít rodinu, pochopí, co psal za kraviny...
I.N.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:03:29
avatar
Ale to on nepovedal.
On povedal: "šrotovné na auto, ktoré nepotrebujeme"
keby povedal: "šrotovné na auto ktoré nepotrebujeme" tak vtedy by myslel nepotrebnosť auta.
Takto narážal na nepotrebnosť šrotovného.

Nejaké zbytočné rýpanie, nie?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:44:06
avatar
ehm ta carka tam musi byt v obou pripadech bez carky je to napsano spatne. jinak kdyz mluvi o podobnych vecech tak ma napsat spise srotovne na auto, ktere nepotrebuji, takle je to co napsal blbost. ze on to nepotrebuje neznamena ze to vsichni nepotrebuji. naopak nekterym se to velmi hodi a mozna i vetsine.
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 09:25:58

Vzpomeňte na fronty na magistrátech na začátku roku v souvislosti se zavedením kontroly registru aut a databáze pojišťoven.
Řekl bych že značnou část starých aut, za které by majitelé by měli nárok šrotovné právě na konci roku majitelé odhlásili.
Přece na tu šunku nezačnou platit povinné ručení.
KoHHHnA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:11:28
avatar
Šrotovné na PC není špatný nápad, ale pokud by byly podmínky jako ve článku, tak bych ho např. já nemohl využít, když už si kupuju nový PC, tak takový, který můžu časem upgradovat, ale časem neznamená za 3 měsíce, takže do 25000 bych se nevešel.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:19:53

Srotovne je snad zavadeno na podporu evropske ekonomiky.Pokud DD chces darecek napis jeziskovi,mozna Ti letos nove pc posle.Nevidim jediny duvod proc by penize danovych poplatniku meli podporovat asijskou ekonomiku.Ne ze by se par japonskych aut v evrope neprodalo ale drtiva cast jsou auta vyrobena v Evrope.A o to tady jde.Podporit Evropskou ekonomiku a pracovni mista v Evrope.Pokud placete nad americkymi nebo asijskymi vyrobci tak jim proste poslete sek.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:47:35
avatar
Přesně tak, kdo chce šrotovné na počítače, ať se odstěhuje do Asie, tam mu to třeba zavedou. Tady moc továren na počítače není, zase tu někdo nepochopil, na co to opatření je...
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 01:02:43

Myslím, že spíš DD pochopil, jaké je to opatření nesmysl. Pokud podporovat ekonomiku, tak globálně napříč kontinenty a napříč trhy (snížením daní), ne jen v jednom segmentu. Pokud zavedeme šrotovné, rozhodují o přezordělení kapitálu politici. Pokud snížíme daně, rozhoduje o přerozdělení kapitálu trh a nutno dodat, že ten si s ním poradí daleko lépe než ta naše banda byrkoratů. Protekcionismus vedl vždy jen k odsunu problému do budoucna/tvorbě nového problému a spomalení růstu ekonomiky - a to platí jak pro zvýhodňování jednotlivých částí světa, tak jednotlivých částí trhu.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 08:46:16
avatar
O tom, jak řešit krizi, se nebudu dohadovat, to ať si dělaj ti, kteří jsou za to placeni a něco o fungování trhu ví. Myslím tím něco víc, než jen to, co načetli z učebnice. Můj příspěvek s řešením krize nijak nesouvisí. Jen jsem poukazoval na nesmyslnost argumentu, aby se podporovalo "šrotovné" na počítače, když by se tím podpořila hlavně Asie. Já šrotovné za nic extra skvělého nepovažuju. Ale podporovat šrotovné na počítače, to mělo přijít na apríla, jakkoli to DD nemyslel vážně. A jestli někomu nedošlo proč je zavedeno šrotovné, tak se podívejte na automobilky v USA, které musí stát dotovat, Německo, protože má silný automobilový průmysl, chtělo podobnému vývoji předejít.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:48:19
avatar
Pokud vím, tak šrotovné má zvýšit poptávku u aut domovské značky... Takže nechápu, proč Německo nakupuje naše české fabie... K čemu to pak je?!
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:25:12
avatar
protože nejprodávanější jsou golfy od domácího volkswagenu a ještě když se vezme v potaz, že škodovka vlastně patří volkswagnu, tak si myslím že to účel splnilo...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 13:59:47
avatar
přesně tak zisk škodovky stejně de do wolkswagnu. Jinak ale tady de o rozhýbání ekonomiky celkově v evropě nejen v jednom státu. Musíš začít chápat že evropa je jeden ekonomický celek
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:51:40

NADPIS

LLLLLLLLLLL

[u][b][color=black]
URČITĚ SOUHLASÍM SE ŠROTOVNÝM NA POČÍTAČE. MÁM 2 POČÍTAČE, A TEN STARŠÍ JE MNOHEM HLUČNĚJŠÍ NEŽ NOVÝ (AČKOLIV MÁ JEN JEDEN VĚTRÁK). BYLO BY TO UŽITEČNÉ I EKOLOGICKÉ, NAROZDÍL OD ŠROTOVNÉHO NA AUTA.

U ŠROTOVNÉHO NA AUTA JE TO NAOPAK NEEKOLOGICKÝ KROK, PROTOŽE LIDÉ SI MÍSTO STARÉHO BENZÍNOVÉHO RELATIVNĚ EKOLOGICKÉHO AUTOMOBILU POŘÍDÍ MODERNÍ SUPER-ANTIEKOLIGICKÉ NAFŤÁKY.

VZHLEDEM K TOMU, ŽE SE MÁ JEDNAT O PROSTŘEDKY NA PODPORU MÍSTNÍ EKONOMIKY, TAK SE VŠAK OBÁVÁM, ŽE ŠROTOVNÉ NA POČÍTAČE SE MŮŽE ZAVÉST JENOM V USA A NA TAIWANU.

Z POHLEDU PODPORY EKONOMIKY JE ŠROTOVNÉ SMĚŠNÉ, JELIKOŽ SE JEDNÁ O PODPORU NA DLUH STÁTU, KTERÝ LŽE PŘIROVNAT SOUČASNÉMU DLUHU LIDÍ. DNES STÁT PODPOŘÍ SPOTŘEBU, A ZÍTRA VZNIKNE DALŠÍ KRIZE KVŮLI DLUHŮM STÁTU.[/color]

[color=white]
URČITĚ SOUHLASÍM SE ŠROTOVNÝM NA POČÍTAČE. MÁM 2 POČÍTAČE, A TEN STARŠÍ JE MNOHEM HLUČNĚJŠÍ NEŽ NOVÝ (AČKOLIV MÁ JEN JEDEN VĚTRÁK). BYLO BY TO UŽITEČNÉ I EKOLOGICKÉ, NAROZDÍL OD ŠROTOVNÉHO NA AUTA.

U ŠROTOVNÉHO NA AUTA JE TO NAOPAK NEEKOLOGICKÝ KROK, PROTOŽE LIDÉ SI MÍSTO STARÉHO BENZÍNOVÉHO RELATIVNĚ EKOLOGICKÉHO AUTOMOBILU POŘÍDÍ MODERNÍ SUPER-ANTIEKOLIGICKÉ NAFŤÁKY.

VZHLEDEM K TOMU, ŽE SE MÁ JEDNAT O PROSTŘEDKY NA PODPORU MÍSTNÍ EKONOMIKY, TAK SE VŠAK OBÁVÁM, ŽE ŠROTOVNÉ NA POČÍTAČE SE MŮŽE ZAVÉST JENOM V USA A NA TAIWANU.

Z POHLEDU PODPORY EKONOMIKY JE ŠROTOVNÉ SMĚŠNÉ, JELIKOŽ SE JEDNÁ O PODPORU NA DLUH STÁTU, KTERÝ LŽE PŘIROVNAT SOUČASNÉMU DLUHU LIDÍ. DNES STÁT PODPOŘÍ SPOTŘEBU, A ZÍTRA VZNIKNE DALŠÍ KRIZE KVŮLI DLUHŮM STÁTU.[/color]
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:28:26

DD PROČ TU MÁŠ TLAČÍTKA NA ZADÁVÁNÍ TAGŮ, KTERÉ NEUMOŽŇUJEŠ ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:46:01
avatar
Citace:
MÍSTO STARÉHO BENZÍNOVÉHO RELATIVNĚ EKOLOGICKÉHO AUTOMOBILU


smich chlapce..neumis psat a jeste pises kraviny..konec fakt.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:12:29

hotovka tohle, vazne... Jeste ze ty tagy ani neumi - color=white to by bylo poctenicko jedna basen.

takhle se to dela
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:39:19

NO ŽLUTÉ A BÍLÉ PÍSMO TO JE SKORO TO SAMÉ.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:44:55

To mas pravdu, ale aspon vidis, ze tagy funguji.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:00:25

FUNGUJÍ, ALE JENOM NĚKDY. ASI ZÁLEŽÍ NA DÉLCE TEXTU- NESMÍ BÝT PŘÍLIŠ DLOUHÝ.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:22:43

ANO SMÍCH K TOBĚ raigore! ŽE NEUZNÁVÁŠ ŘÍMSKÉ PÍSMO, TO JE JEN TVŮJ PROBLÉM. TAKÉ BYCH MOHL KRITIZOVAT TVOJE OBLÍBENÉ GOTICKÉ PÍSMO. A ŽE NEVÍŠ, CO VŠECHNY VZNIKÁ Z NAFTY, JE JENOM TVOJE BLBOST!

J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:37:45
avatar
vic jak 10 ti vazne nebude
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:16:17

JAKO VŽDY, ANI TEĎ NEDOKÁŽEŠ PŘIZNAT, ŽE NĚCO NEVÍŠ. A SNAŽÍŠ SE TO ZAMLUVIT ÚTOKEM NA MĚ.

zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:41:33

Tohle by se melo mazat.....

Mozna by jsi si mel neco nastudovat o dieselovem motoru. Ucinost je vyssi nez u benzinu - tzn. za litr paliva ujedes dale. Nafta je mnohem mene narocnejsi na vyrobni proces - neni potreba tolik energetickych vstupu pri vyrobe jako u benzinu. Do mineralniho oleje lze pridavat vysoke procento oleje z obnovitelnych zdroju a jiz se tak zhusta deje. Co si neco precist nez zacnes hazet moudra? Krom toho, ze ze srotovneho si lide tezko budou kupovat neekologicke naftaky, kdy stejny vuz v dieselu vyjde radove o 50k vice. Budou volit prave levnejsi benzinovou verzi.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:48:38
avatar
jo tyhle ekologický přísady to je pěkná volovina. Jen na tom vydělají firmy, které se tím zabývají. Ona totiž ta výroba biopřísad produkuje víc skleníkových plynů než kdyby se do benzinu vubec nic takoveho nepridavalo. Napriklad pri vyrobnim procesu se zjistilo že vzniká plyn, který má 300x větší skleníkový efekt než plyny vznikající při spalování v motoru. To pak má těch pár procent bioslozky v palivu fakt význam. Tohle se EU opravdu povedlo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:04:34

Souhlas, obnovitelny zdroje tak jak se praktikujou dneska, jsou byznys. Jde o to, ze ten napad sam o sobe spatnej neni, pokud by se vyuzilo normalni biomasy a nepestovalo se to ucelem vydelku. A na ukor normalnich potravin.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:13:45

JASNĚ ŽE JDE JENOM O PENÍZE.
STUDIE SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ VZNILA KVŮLI PODPOŘE VÝSTAVBY JADERNÝCH ELEKTRÁREN. PROČ JADERNÝCH? PROTOŽE JADERNÁ ENERGIE JE NEJLEVNĚJŠÍ!
DŘÍVE LIDÉ UPŘEDNOSTNOVALI UHELNÉ ELEKTRÁRNY PŘED JADERNÝMA, PROTOŽE SE JADERNÝCH BÁLI. A NYNÍ SE BOJÍ SKLENÍKOVÍCH PLYNŮ.
UHELNÉ ELEKTRÁRNY SICE NEJSOU EKOLOGICKÉ, ALE TÍM DŮVODEM NEJSOU SKLENÍKOVÉ PLYNY.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:06:56

NO PŘEDEVŠÍM NEBEZPEČNÉ JSOU PLYNY JEDOVANÉ, NIKOLIV PLYNY SKLENÍKOVÉ...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:17:45

TY JSI TAK HLOUPÝ, AŽ TO BOLÍ!
ÚČINOST SE PROJEVÍ NA SPOTŘEBĚ, A SPOTŘEBA A MNOŽSTVÍ VYPRODUKOVANÉHO OXIDU UHLIČITÉHO. JENŽE OXID UHLIČITÝ NENÍ PRO LIDSKÉ ZDRAVÍ NEBEZPEČNÝ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OXID UHLIČITÝ JE ZCELA EKOLOGICKÝ PLYN!

MNOŽSTVÍ VYPRODUKOVANÝCH ŠKODLIVIN NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO S ÚČINNOSTÍ MOTORU!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:24:18

Kdyz uz, tak hloupy prosim. Ucinnost dieselu je vyssi nez u benzinu, projevi se to tak, ze na litr paliva ujedes dale - to je ucinnost. Nechapu zcela tvuj prispevek. Pokud se hces bavit o neekologicnosti dieselu je treba zapocitat do one ekologicnosti vse - tedy nizsi spotrebu paliva, nizsi energeticke vstupy pri vyrobe nafty atd. O tom jsem se bavil ja.

EDIT:// sice jsi to poopravil, ale stale nechapu. Pokud zapocitam nizsi spotrebu paliva, mam zaroven nizsi emise. Pokud jeste do benzinu promitnu to, ze ma vyssi energeticke vstup - vyssi emise, muze dojit k tomu, ze v dusledku je nafta ekologictejsi nez benzin. Sklenikove plyny jsou rovnez nebezpecne a i kdyz spousta povyku kolem toho je medialni masaz.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:20:06

SNAD MI NECHCEŠ TVRDIT, ŽE KATALIZÁTOR ZVYŠUJE ÚČINNOST MOTORU, TÍM ŽE SNIŽUJÍ MNOŽSTVÍ ŠKODLIVIN ???!!!

Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:29:12
avatar
tady se nekdo bavil o katalyzatoru? Zeroground má pravdu v tom že diesel mí nižší spotřebu=vyšší účinnost motoru (je to tím že v dieselovém motoru se pracuje s vyššími tlaky). Nicméně který motor je ekologičtější o tom bych nepolemizoval, nejsem chemik a myslim ze vy také ne.

BTW co máš s tím CAPS LOCKEM, nekdo ti ho ukrad ze si ho nemuzes vypnout? Nebo si snad myslis ze cim vetsi pismena, tim vetsi pravda?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 16:30:34
avatar
10lety deti ani nevi co je caps lock.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:20:52

PLETEŠ SI POJEM A PRŮJEM!!!!!!!!!!!

zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:26:29

Dobry... Vidim, ze jsi to nepochopil, nebudeme to dal rozpitvavat.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:25:52

URČITĚ SOUHLASÍM SE ŠROTOVNÝM NA POČÍTAČE. MÁM 2 POČÍTAČE, A TEN STARŠÍ JE MNOHEM HLUČNĚJŠÍ NEŽ NOVÝ (AČKOLIV MÁ JEN JEDEN VĚTRÁK). BYLO BY TO UŽITEČNÉ I EKOLOGICKÉ, NAROZDÍL OD ŠROTOVNÉHO NA AUTA.

U ŠROTOVNÉHO NA AUTA JE TO NAOPAK NEEKOLOGICKÝ KROK, PROTOŽE LIDÉ SI MÍSTO STARÉHO BENZÍNOVÉHO RELATIVNĚ EKOLOGICKÉHO AUTOMOBILU POŘÍDÍ MODERNÍ SUPER-ANTIEKOLIGICKÉ NAFŤÁKY.

VZHLEDEM K TOMU, ŽE SE MÁ JEDNAT O PROSTŘEDKY NA PODPORU MÍSTNÍ EKONOMIKY, TAK SE VŠAK OBÁVÁM, ŽE ŠROTOVNÉ NA POČÍTAČE SE MŮŽE ZAVÉST JENOM V USA A NA TAIWANU.

Z POHLEDU PODPORY EKONOMIKY JE ŠROTOVNÉ SMĚŠNÉ, JELIKOŽ SE JEDNÁ O PODPORU NA DLUH STÁTU, KTERÝ LŽE PŘIROVNAT SOUČASNÉMU DLUHU LIDÍ. DNES STÁT PODPOŘÍ SPOTŘEBU, A ZÍTRA VZNIKNE DALŠÍ KRIZE KVŮLI DLUHŮM STÁTU.

***

URČITĚ SOUHLASÍM SE ŠROTOVNÝM NA POČÍTAČE. MÁM 2 POČÍTAČE, A TEN STARŠÍ JE MNOHEM HLUČNĚJŠÍ NEŽ NOVÝ (AČKOLIV MÁ JEN JEDEN VĚTRÁK). BYLO BY TO UŽITEČNÉ I EKOLOGICKÉ, NAROZDÍL OD ŠROTOVNÉHO NA AUTA.

U ŠROTOVNÉHO NA AUTA JE TO NAOPAK NEEKOLOGICKÝ KROK, PROTOŽE LIDÉ SI MÍSTO STARÉHO BENZÍNOVÉHO RELATIVNĚ EKOLOGICKÉHO AUTOMOBILU POŘÍDÍ MODERNÍ SUPER-ANTIEKOLIGICKÉ NAFŤÁKY.

VZHLEDEM K TOMU, ŽE SE MÁ JEDNAT O PROSTŘEDKY NA PODPORU MÍSTNÍ EKONOMIKY, TAK SE VŠAK OBÁVÁM, ŽE ŠROTOVNÉ NA POČÍTAČE SE MŮŽE ZAVÉST JENOM V USA A NA TAIWANU.

Z POHLEDU PODPORY EKONOMIKY JE ŠROTOVNÉ SMĚŠNÉ, JELIKOŽ SE JEDNÁ O PODPORU NA DLUH STÁTU, KTERÝ LŽE PŘIROVNAT SOUČASNÉMU DLUHU LIDÍ. DNES STÁT PODPOŘÍ SPOTŘEBU, A ZÍTRA VZNIKNE DALŠÍ KRIZE KVŮLI DLUHŮM STÁTU.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:27:30

JASNĚ BYLO TO ONO- OMEZENÍ V DÉLCE TEXTU.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:34:30

Nejak mod? Tohle je uz moc ne?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:34:37

problém je, že např. počítač sestavený na podzim 2006 se čtyřjádřem, pořád bohatě výkonem stačí (max se upgraduje GK). Tohle by mě nikdy nenapadlo....dřív jsem byl zvyklý měnit komponenty častěji.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:27:24
avatar
Cch... Máš sice pravdu, že škodovka patří do koncernu volkswagen, ale veškerá výroba je soustředěna v ČR ( a Indi ) Co to tedy přinese Německu, když koupí "vlastní vozy" a nepomůže domácím značkám??
Jo a většinu akcií Volkswagenu už vlastní Porsche...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:37:34
avatar
Tvůj návrh šrotovného na PC je zajímavý DD, ale nevím jestli by to zrovna pomohlo ekologii. před 4 a více lety totiž měly PC nižší spotřebu než dnes. Kupříkladu moje herní PC z roku 2001 měla o hodně nižší spotřebu než moje současné.
TDP grafiky 200W je fakt hodně moc a taky by se mělo počítat spíš se spotřebou v klidu, tam by byl u 1000 PC velký rozíl jestli mají HD 4870 nebo GTX260 . A i zdroj s certifikací 80+ může mít mizernou spotřebu, protože pod 20% zatážení již žádné 80+ zaruceno není a superusporná sestava s vykonným zdrojem by nemusela být tak úsporná...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:33:11

TAKY BY MOHLO BÝT ŠROTOVNÉ NA DOMY, NÁBYTEK, LEDNIČKY, PRAČKY, HADRY, A VŮBEC NA VŠECHNO!
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 15:28:20

Tou už je trošku Amerika, ne? Mám takový pocit že tam si koupenou ledničku, TV, bojler mohou zahrnout do životních nákladů a snížit si tak základ daně z přijmů. Ale 100% jistě to nevím.
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 17:32:46
avatar
For Slunce

Zajímalo by mě o kolik ti klesla DigiAura za ty tvé příspěvky.. ono těch mínusů je teda požehnaně...

Otázka pro ostatní: Mohl by mi někdo vysvětlit proč vpravo nahoře mám u profilu napsanou Digiauru 51 a když napíši koment, tak se mi zobrazí 50?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 17:36:22
avatar
hlavne ze si dal ke kazdymu svymu prispevku sam palec nahoru
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:51:28
avatar
Šrotovné sú zbytočne vyhodené peniaze!!! Radšej tie peniaze mali dať nemocniciam a podobne. Je to len dočasné riešenie!!! Zasa sa na vyrába áut a vlastne všetkého. Chyba je v systéme. Vyrobiť čo najlacnejšie a predať čo najdrahšie. Neprimerané zisky a chamtivosť je to čo spôsobuje túto situáciu.Automobilky dávajú zľavu,predajcovia dávajú zľavu, koľko potom stojí skutočne to auto? A pochybujem, že na tých zľavách prerobia!!! Ľudia nedokážu zarobiť peniaze na drahé autá. Aj teraz si kupujú len tí, ktorý na to mali a ešte dostali bonus od štátu!!! Myslím si, že pokiaľ sa nezačnú regulovať zisky tak sa toto bude pravidelne opakovať!!!
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 00:29:22

regulace zisku.. lol... problem je v systemu, ale spis v nesmyslnych regulacich a omezenich, ktere zdanlive chrani spotrebitele, ale ve skutecnosti z nich maji nejvetsi profit vyrobci... doporucuju precist nekou ucebnici ekonomie (napr. EKONOMIE od R.Hollmana je celkem dostupna)
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 09:36:41
avatar
Tu ale nejde o vzdelanie ale o to ako zasa nabalit urcitu skupinu ludi. Podla mna je to cista zlodejina!!!
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Srotovne nema celkove pozitivn 2009-04-10 00:26:28

Zdar.... takova mensi uvaha.... kdyby srotovne bylo k necemu dobre nebo na nem dokonce jak nekeri tvrdi vydelali vsichni, nemyslite ze by bylo zavadene vsude, bez ohledu na krizi a bez nejakych omezeni (jakoze nastalo)? Dovedeno ad absurdum, kdybychom zavedli srotovne na vse tak by nam vsem bylo hej? spis bych rekl ze ne jedine cemu srotovne pomuze sou zisky automobilek a tech par jedincu co usetri na aute... proc taky myslite ze NERV srotovne zamitl? ptz tam sedi lidi se slusnym ekonomickym vzdelanim kterym je jasne ze to proste takhle nejde
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-20 11:42:50

MOJE SLOVA
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-20 12:29:33

Tohle jsou taky tvoje slova. Prosim te res si svoje psychicke nemoci jinak nez pres SZ, spamujes mi to. Dik.

Zobrazit zprávu
Předmět: TY ZKURVENÝ ZNEČIŠŤOVATELI!
Od: Slunce (a b)
Datum: 2009-04-20 11:32:27
Zpráva
NAZDAR ZKURVYSYNE!

SPOTŘEBA PALIVA NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO SE ŠKODLIVOSTÍ VÝFUKOVÝCH SPLODIN. SPALOVÁNÍM NAFTY VZNIKAJÍ ŠKODLIVINY, KTERÉ V BENZÍNOVÝCH VÝFUKOVÝCH PLYNECH NEJSOU VŮBEC PŘÍTOMNY. BLBEČKU!!!!!

TVÉ ZBOŽNÉ PŘÁNÍ JE, AŤ MAJÍ VŠICHNI RAKOVINU Z NAFTY, CO? HAJZLE!!!!!!!!!!
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 01:03:54

Mám dotaz na majitele win7. Taky vám blbne přidávání příspěvků přez IE8?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 627x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1385x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1061x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3742x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1449x
Komentářů: 0