Spotřeba komponent většinu uživatelů nezajímá! Poměr cena-výkon a výkon jsou důležitější Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 01 March 2010
altPořád se mluví o spotřebě komponent, ale reálně moc lidí nezajímá.

 

 

Hodně se mluví o spotřebě a energetické účinnosti, kdy za energeticky úsporné komponenty, typicky CPU, platíme výrazně více, než za výkonnější, více žravé modely. Na základě průzkumů mezi zákazníky některých velkých zahraničních obchodů, ale vyplynulo, že zákazníci nehodlají obětovat výkon, natož své peníze na nákup úspornějších komponent. Na otázku, zda se cítí lidé vinni, když si nekoupí ekologický (úsporný) produkt, odpověděli lidé takto:

Plných 42% nezajímá vůbec spotřeba nebo „zelenost“daného produktu, dalších 16% sice o úspornosti ví, ale produkty nakupuje hlavně podle ceny a dalších 16% se sice cítí provinile, ale nakonec koupí prostě to nejlepší na trhu a to většinou úsporné a ekologické moc není. Jen 26% dotázaných nějak spotřebu a zelenost komponent zohledňuje …

Takže 74% zákazníků spotřeba komponent vůbec netrápí, buď se o ni nezajímá, nebo nakupuje poměrem cena-výkon, či to nejvýkonnější bez ohledu na spotřebu. Jen 26% tvrdí, že při nákupu bere spotřebu v potaz. Na druhou stranu průzkum prý odhalil alespoň to, že přes 80% dotázaných ví, co je to energetická účinnost a spotřeba a věří údajům od výrobců. Dobrým znakem je také to, že si drtivá většina přeje alespoň ekologickou likvidaci HW, ale 50% by za ni rádo něco dostalo (jako za sběr).

Myslím, že výsledky tak úplně nepotěší ekologické organizace. Osobně musím říci, že spotřeba komponent je u mě skutečně až na posledním místě a poměr cena-výkon a samotný výkon je rozhodně výrazně důležitější, než to, jestli spotřebuje tahle grafika/CPU o 50-100W míň nebo víc. Ale co se týká ekologické likvidace HW, tam rozhodně souhlasím, že by se tomu měla věnovat větší pozornost, než doposud. Nemyslím, že by se mělo zavádět šrotovné na PC stejně jako u aut, protože to považuji za neférovou podporu z peněz daňových poplatníků pro vybrané skupiny soukromých firem, ale spíše by samotné firmy měli nějakou formu šrotovného poskytovat.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:06:14
avatar
Nj zase ti ekoteroristi, mají plnou hubu keců o ekologii a stejně lítají letadlama a jezdí autama, nějaké "zelené" produkty mě nezajímají, vše je to jen o penězích a ne o ekologii......
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:35:42
avatar
na 1000% souhlasim.Prvni by to muselo fungovat a stat min nez tzv.neekologicky produkty,musi se na to jit trochu jinak A HLAVNE VSICHNI
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:04:06
avatar
Ať se vám to lidi líbí nebo ne, ekologie je postavená na základech těžkého průmyslu pohánějícího civilizaci - protože až v okamžiku, kdy má člověk sám pro sebe všeho dost, žije v nadbytku a nic ho netlačí, ho začne hryzat svědomí a tak se pro klid duše začne tvářit zeleně, aby měl čisté svědomí, že dělá něco pro planetu a pro ostatní lidi. A tak začne u puštěné televize a čerstvé kávičky latte začne nadávat lidem, kteří mu ten blahobyt zajistili, vědcům, inženýrům, dělníkům ... prostě všem ne-eko lidem. Pak se postaví před bandu kámošů a prohlásí že si jde koupit bambusový notebook. Je frajer, je cool, má čisté svědomí vůči zemi a je prostě v pohodě. Přitom kdyby se ten blbec naučil zhasínat když odchází z místnosti, nenapouštět si každý den plnou vanu a nežrat ve fastfoodech obligátní macky ušetřil by zemi 5x tolik. To ale dělá málokdo, ostatní jsou jen coooool a v poho a zelení protože je to v módě. Ekologie je důležitá - ale změnit se musí chování lidí - a žádný nákup úsporného procesoru to nezachrání.

PS: Jen jsem si představil výše naznačeného týpka jak se vydal kázat ekologii do zemí 3. světa, kde jaksi ještě blahobyt nenastal, začal vysvětlovat lidem, že se mají uskromnit a kupovat úsporné spotřebiče. Myslím že už první den by ho do eko hlavy zasáhla kulka z obnovitelných zdrojů olova vypálená ze 100% recyklovatelného (a už 3x recyklováného) kalašnikova drženého mladým zeleným černouškem a vyrazila mu jeho 100% přírodní mozek z hlavy přímo do ubývajícího deštného pralesa, kde by posloužil jako ekologické hnojivo pro ohrožený druh liány. Dovedete si představit krásnější osud pro takového ekologa? Já ne. Asi začnu organizovat eko zájezdy, ono když bude blbců mín, tak se taky ušetří
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:03:44

Dnes som prave cital co znamena civilizacia, v skratke: zmena okolia v svoj prospech, ziskavanie moci, vojny, nadvlada skupiny nad skupinov, no suppeeer, nech zije civilizacia
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:02:01

Na tolko % sa suhlasit neda
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:09:15

Jako kydz si porizuju pc na hry, tak je me nezajima teplota cpu, protoze nejaek zelene karty maji vykon hrozny a kazda spravna gk musi zrat aspon 300W :-)
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:13:10
avatar
Tak mě spotřeba zajímá především kvůli tomu, že když PC běží 12 hodin denně 365 dní v roce, tak se i 50W rozdíl projeví..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:37:14
avatar
jj napodobne
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:27:03
avatar
jo mas pravdu,ale ve "svech" domacnostech se zacalo dost setrit A vysledek!!! je ze se elektrika,plyn,vodne+stocne zdrazilo o nekolik procent(a vyplaty u veciny obyvatel v CR nesli nahoru,ba naopak!!! ve firmach davaji najevo,ze bud ti to bude stacit nebo jdi na pracak) a dalsim prikladem jsou pohone hmoty do kterych se v EU musi pridavat repka(ta stoji malo a neni nakladna na pestovani),nicmene na cene se to vubec nepromitlo

PS:ale pokud bych mel mit PC zapnuty po celi rok "nonstop"(coz povazuji ze ten pocitac mas na praci a internet)tak bych chtel take aby tolik nezralo,ale pokud chci PC s co nejvetsim vykonem,tak sahnu na HW s nejlepsim vykonem a cenou
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 22:53:43
avatar
U tý poznámky s řepkou jsem se musel rozčílit. Ne kvůli tobě, ale proto, že Zemi do budoucna hrozí potravinová krize (vlastně leckde už je) a ti blbci si dovolí na úrodné půdě místo pšenice pěstovat řepku a ještě nás nutit, aby sme si tim svinstvem zasírali motory!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 16:05:59
avatar
Jo to mě taky s*re. Někde lidi umírají hlady a my pěstujeme řepku, aby jsme si kur*ili motory, které následkem toho do ovzduší vypouští více splodin, než když by jezdily na kvalitní palivo bez řepky. Prostě to je úplně na palici.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 17:44:04
avatar
Nejdříve si něco o MEŘO relevantního zjistěte a pak tu pouštějte tyhle blbosti.Zdůrazňuji relevantní informace.To co tu pouštíte je známka že jste pod vlivem lobby výrobců sýrů šlehaček a jiných humusů z rostliného oleje kterýma krmí lidi v této zemi.Díky výrobě MEŘO stoupá cena řepky olejnaté řepkového oleje následně jako takového a tím se těmto grázlům krátí zisky.Pokud je vám však těchto výrobců líto tak se zasaďte aby stát přestal platit zemědělcům za to že nic na poli nezasadí a stačí aby 2X do roka posekali trávu.V této zemi leží ladem stovky hektarů neobdělané půdy kde by se dala právě řepka olejná jako nenáročná rostlina pěstovat.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 20:44:03
avatar
Kdyby to tak bylo tak jak píšeš, tak bych se nerozčiloval. Jo a humusy z rostlinných tuků vůbec nemusím.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 00:36:37
avatar
nezabudajme ze cim menej energie sa mynie tym bude drazsia aby vykrili straty..a nie tovarne, ovce alebo auta vytvaraju najviac CO2 ale su to ludske sidla...aj tak si raz najdeme dalsiu planetu na znicenie!!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 12:34:12

Jsem velice zeleně založený. A vyhnal bych z cest půlku aut a zastavil bych asi třetinu tovařen - ať něco dělají s produkovaným znečištěním.
Ale s CO2, obávám se, je to velký humbuk. Vem z wiki data o objemu atmosféry, % CO2 v ní, zásob ropy, a dej to dohromady. Mně vyšlo, že kdybychom najednou spálili všechnu ropu ze všech zásob, znamých a PŘEDPOKLÁDANÝCH, a všechna ropa by bylá jen z uhlíku, žádný vodík, tak množství CO2 v atmosféře by se zvýšilo asi o 25%. Takže při běžné spotřebě je náš vliv zanedbatelný.
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bio 2010-03-02 07:18:59
avatar
Výroba "bio" složek (pro naftu) z řepky je mnohem dražší než klasika a bez státní podpory (dotace) by byla prodělečná. Totéž platí pro "bio" etanol coby příměsi do benzínu. A ten, kdo má od státu přiklepnutou dotaci si pěkně mastí kapsu z našich daní. A že je to fakt pěkný byznys...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 12:27:54

To v Brazilie, myslíš, jsou takové statní podpory? Vždyť na etanol se jezdí právě tam.
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-04 14:54:28
avatar
Jenže v Brasil (mimochodem skvělý film) dělaj flex-fuel zejména z třtiny a z té získáš daleko více etanolu než například z řepy nebo brambor.
PS: kdyby jsme měli podmínky na pěstování cukrové třtiny (a k tomu zaměstnali na plantážích všechny povaleče) výrobní náklady by též výrazně klesly i na pochutiny jako třeba rum, fernet,atd. :-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:25:15
avatar
Já to řeknu stručně a jasně.Všeho moc škodí a oba extrémy nemusím.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 12:26:19

Ano. A ty odpovědí na dotazníky budou jiné v létě. Teď teplo z počítače nevadí, protože je to prostě jiné topení. A v horku, když kvůli kompenzace se bude muset ještě zapnout klimatizace, (u koho je!), tak to je jiná.
A varianta chcípnutí procesoru nebo grafiky, protože chlazení nestačilo, také není irrelevantní...
Ale nevím, zda-li má smysl tady o tom mluvit, tady se nějak mění publikum, začíná vypadat jako na idnes - soutěž blbců, které neznají nic, neumějí dát dohromady ani jednu myšlenku, ale agrese z nich pořád leze.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:55:02
avatar
Souhlas! A navíc i "úsporná" komponenta dokáže nabídnout solidní výkon - zvlášť v dnešní době
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:48:31
avatar
Pravda pravda.. Třeba u grafik - vyměnil jsem X1950GT za stejně "žravou" 5750 s 5x větším výpočetním výkonem
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:52:28
avatar
Tak i ty řekněme energeticky méně náročný procesory atd...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 22:56:39
avatar
Je tu taky jeden důvod, proč se zajímat o úsporný komponenty: třeba nebudu muset kupovat novej zdroj jenom proto, aby mi utáhnul grafiku.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 17:16:49
avatar
To já se o spotřebu zajímám, kvůli nákupu komponent tak, abych věděl kolika wattový zdroj koupit, aby byl hodně kvalitní značkový a bez problémů stačil. Třeba na moji sestavu Phenom II X4 a HD 4850 by s přehledem stačil třeba 400W (80Plus), protože při max zátěži všech jader a GPU pomocí BOINC mi mé PC žere kolem 330W a aby zdroj byl zatížený maximálně kolem 80%. Většinou jsem stejně na spotřebě kolem 120-150W. Ale protože se mi v PC občas dříve objevovala i druhá HD 4850 a s ní to žralo skoro 450W, tak mám aspoň 500W kvalitní zdroj. Většinou teď stavím PC, kde stačí i 350W kvalitní zdroje a to počítám i s tím, že by si do budoucna mohli koupit nějakou lepší grafárnu(což prakticky nehrozí), protože to jsou fakt počítače čistě na surfování, občas video, hry prakticky vůbec, s integrovanýma HD 4200(před tím HD 3200) a mám aspoň klidné svědomí, že jsem to složil z velmi kvalitních komponent.
Fortron 350W 80+ Bronze stojí něco pod 900,
Fortron 400W 80+ Bronze něco pod 1000,
450W 80+ Bronze se dnes nějak neoplatí, když stojí stejně jako 500W 80+ Bronze,
Seasonic 500W 80+ Bronze něco pod 1400. Takže zdroje které dávám do sestav s HD 5770 jsou 500W(450W by taky stačilo, ale holt ta cena) a měly by stačit i na 2 HD 5770, jsou ale už o 500Kč dražší a to už by se u těch levnějších sestav vcelku promítlo do ceny a je zbytečné je tam dávat, takže těch 350-400W značkových je pořád lepší než nějaké noname 500W zdroje, které jsou stejně za podobnou cenu U HD 5850 stačí taky 500W, ale už upozorňuju, že na 2 HD 5850 by bylo lepší aspoň 550W a na HD 5870 by mělo těch 500W taky stačit, ale na 2 HD už aspoň 600W. Hodně lidí vyhodí hromadu peněz za sice kvalitní a silný zdroj, třeba 650W a silnější, ale vůbec takový nepotřebují a většinou je pak zatížený na 10% a při takové nízké zátěži ani nemá tu svuji účinnost 80+% a mohli by jim nějaké peníze zůstat, nebo je vrazit do lepšího CPU, více RAM, většího HDD nebo třeba i do lepší grafárny.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:12:09

No urcite niekoho potesi ale ked zoberies tak
kwh*sadzba*24*31*12 = 0.05*0.148*24*31*12=66E, urcite niekoho aj 2000SK potesi raz za rok. No ak mas takych zariadeni 10, tak 660EUR uz stoji za zamyslenie ;)

PRE CZ: 1717CZK, teda ak nemate aj elektriku lacnejsiu
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:46:25

Ono ale komu taky jede počítač 24*31*12? Třeba pro mne, i pokud vezmu že mi počítač žere o 100W víc než by musel, tak protože ho provozuji tak 4*31*12, tak to dohromady dá asi 550Kč za rok, no a to opravdu není moc k řešení.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:17:25

V tomhle má pan prezident pravdu. Není žádná ekologie, pouze ekonomie. Smutné, ale pravdivé. Aspoň něco, od Vašíka.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:11:20
avatar
Ekologie ve své postatě by proti ekonomii ani jít neměla, když se člověk zajímá trochu o budoucnost, tak spousta ekonomických opatření se ukáže zároveň i jako ekologických. Jenom se nesmí za ekologické opatření považovat bioetanol z Brazílie, biopatraviny z Austrálie a podobné perličky, které si na ekologii jen hrajou
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:44:22
avatar
Souhlas.. A co teprve biomasa..
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 18:35:27

Mě trhá žíly, když se PCB vyrobí v Německu, pošle se na osazení do Irska, pak na zkompletování s deklem do Číny a pak se to prodá v ČR... Ekonomie, neekonomie...
(bohužel je to příklad z praxe)
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:53:50
avatar
Mno zas tak pravdivé jeho kecy nejsou, ono globálné oteplení je prokázané. :-) Šak když ledovce tají tak něnco není v pořádku. Ale jsou lidi co to řeší a lidi jako já co mají svůj názor. A ten je takový, že všeho moc škodí. I když si myslím, že oteplení je první z kapitoly Doby ledové ....
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:12:44

Kdybys o oteplovani neco vedel, tak vis ze nejvetsi zmeny teplot k + hodnotam byli nekde v roce 1930-1950 a to prumysl byl daleko mensi jak ted. Dale je to prirozeny jev a trva prakticky od pocatku planety, takze se da rict, ze Klaus ma ve sve podstate pravdu.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:02:17
avatar
Klause moc nemusim, ale v tomhle mel nastesti pravdu. Ono totiz nehrozi globalni oteplovani, ale spis mala doba ledova. Staci se zamyslet nadtim proc klimatologove upravuji namerene hodnoty, aby podporovaly jejich globalni oteplovani. Vsechno je to pohopouhy byznys!
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:55:18
avatar
Ano, takze muzeme dal vypoustet sracky kam to jde, proc se omezovat. Nebudeme verit nejakym sejdirum. A kdyby to nahodou takovej nesmysl nebyl, tak ponesou nasledky az pristi generace, tak jakypak srani ;)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 22:25:22
avatar
Zase nepřeháněj, nikdo tady nechce vypouštět sračky jen to musí mít oprávněný základy a né výmysly rádoby "eko"
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 00:07:06
avatar
planéta sice "žije" a doba ladova sa strieda s dobou oteplenia, ale nie v priebehu storočia. storočie je vo vývine planéty doslova okamih ale človek dokáže vela vecí urýchliť..
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 09:12:17

Zkuste si nastudovat něco o středověku, jaké byli teploty, pak něco o "malé době ledové" v 17 st. uvidíte, jak se teploty dokázali přirozeně měnit dost rychle.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 11:18:59
avatar
no ale ja letos zmrzal nejvic za poslednich 5 let, tak mi tu nevypravejte nic o globalnim oteplovani
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 17:23:29
avatar
No jenom jestli se nemyslí tím globálním oteplováním něco jiného. Před 10 lety jsem znal tak všehovšudy jednu teplou(no možná byla spíše studená, ale tvrdila, že je teplá ) a dnes jich znám hromady.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 22:44:23

"Globální" oteplování tu je/bylo a bude, stejně jako ochlazování(naše planeta žije). Stačí si vybrat ta správná měření a vytvořit tu "svojí" statistiku.

Avšak globální změny teploty oběma směry způsobene činností lidstva nestojí na reálnych základech. Informace jsou dostupné, kdo ma trochu selského rozumu a pochopil jak funguje naše parodie na civilizaci, tak možna ví i proč...

Je to jednoduchý jak facka - nevěřit někomu kdo jednou stranou nepřímo nutí masy k určitému chováni a druhou vyvolává strach z předvídatelného a žádaného nebezpečí, které sám vytvořil(ať už fiktivně v mediích, nebo mu dovolil skutečně vzniknout). Efektivní strategie, uplatňovana snad v každem větším odvětví, kde se točí peníze a tlupa nevědomých ovcí...

ať žijou vlci a jejich lži!
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 00:40:33
avatar
re:mites
Ono je vcelku jedno zda to oteplování způsobuje člověk nebo se to děje samovolně v ciklu.Co ale není jedno jsou následky toho oteplování pro lidstvo.Když to přeženu v přirovnání k situaci kdy se stane že nějakém chumlu dostanete bombu pěstí bude vám houby platné zda jste jí dostal úmyslně nebo omylem(zuby budou venku tak jako tak).Když zmizí pod hladinou moře například Nizozemí + 1/4 Německa asi bude těm miliónům Holanďanů a Němců jedno že za to lidstvo nemůže a dopadne to na všechny(nastane malé stěhování národů)což se nebude líbit ani lidem z vnitrozemí.
Terakon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - riziko tu bylo vždy 2010-03-02 09:53:24
avatar
...tak dlouho vysušovali původně mořem ovlivněná území, až o ně zase přijdou (možná)
Je jedno kdo to způsobuje, ale je špatně, když se to někdo snaží navzdory faktům připsat zejména lidské činnosti.
Mimochodem důsledky oteplení by v pozitivních dopadech dalece předčily dopady globálního ochlazení.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 17:29:09
avatar
Ano ano. Sahara se zase zazelená. Jenže to bude až po globálním oteplení, kdy roztaje hodně ledovců, ochladí se podnebí i v oblastech kde bývalo teplo, přibude vody do oblastí kde bývalo sucho. Neměli bysme spíše tomu globálnímu oteplování trochu pomoct?
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 12:32:18

Samozrejme, o tom neni pochyb, ze otepleni(vzestup hladiny mori)muze zpusobit spoustu problemu.

Ja to myslel z pohledu toho, ze se to verejne dava do souvislosti s usporou energii => znecistovanim ovzdusi atd. To je mimo misu. Zmeny klimatu jsou prirozene a nejsou ovlivneny cinnosti lidstva. Kdyby se opravdu chtelo, cely svet uz muze mnoho let vyuzivat naprosto ciste a levne(ve srovnani s atomem, nebo fosilnimi palivy)zdroje energie. Ale dnes je tu zisk a penize na prvnim miste...o ekologii se nikdo "skutecne" nezajima. Krome par lidi, kteri to mysli dobre, bohuzel maji naprosto minimalni moznost jak veci ovlivnit k lepsimu.

Zabyvat se ekologii v aktualnim nastaveni sveta je spatna casova investice. Nase civilizace v soucasnosti ekologii nepodporuje asi jako GeForce8xxx nepodporuje DX11. Potrebujeme zmenit architekturu!
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:33:26
avatar
Pokud toto řekl náš Vašík tak to sním souhlasit nemohu.Ekonomicky by se vyplatilo věcí ale ta zdevastovaná krajina okolo je nepřijatelná.Jako třeba těžba zlata u nás pomocí lučavky královské která v té technologii je výrazně zastoupena.Prý by se to hustě vyplatilo.Ovšem lidi je hnali a já je chápu.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - suhlas 2010-03-01 18:17:21
avatar
Suhlasim.
vyrobni proces sa zmensuje , ale prebytocne teplo sa stale zvysuje.
Nemalo by to byt inak ?
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:34:06
avatar
jo vyrobni proces se zmensuje,ale vykon se zvysuje(pred nekolika roky tu byli jednojadra s takty cca 2,66-3Ghz,tet tu mame 4jadra a na taktech 2,66-3,3Ghz a co nevydet 6-12jadra)
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:14:21

ale zajimal by me benchmark 12-ti jadra, se stejnyma jadrama virtualnima :-) nebo mozna intel vymysli i 2 virtual na 1 real:-)
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 09:15:15

ne teplo se obecně nezvyšuje, jelikož teplo je dáno spotřebou, a ta je +- stejná (snížení spotřeby se většinou využije pro zvýšení výkonu). Nemluvím teď o Fermi a podobných šílenostech. Ale zvyšuje se teplota, jelikož to zbytkové teplo vyzáří menší plocha.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:25:13
avatar
Udelejte anketu tady, myslim ze nadpolovicni vetsinu lidi tady bude spotreba zajimat. To ze nezajima BFU se da celkem cekat, ty zajima predevsim porizovaci cena a dal nekoukaji. Ono vyssi spotreba komponenty neznamena jen vyssi ucty za elektrinu, ale i vyssi zahrivani dane komponenty, nutnost intenzivnejsiho chlazeni, ktery je bud drazsi nebo hlucnejsi nez u uspornejsi komponenty. Z toho plyne taky vyssi zahrivani celyho PC, nizsi zivotnost, nutnost vykonejsiho (=drazsiho) zdroje atp.
CeleronD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba ? 2010-03-01 18:40:58

Některé lidi by problematika spotřeby určitě zajímala a pak by se by se podle toho i zařídili. Většina lidí ale vúbec nemá představu, kolik PC spořádá a zásuvkových wattmetrů v domácnostech také příliš není.
Ale při troše nevtíravé a faktické osvěty by se alespoň lidé mohli rozhodovat se znalostí a přehledem. A určitou roli by tu klidně mohli sehrát i osvícení redaktoři - každé téma dobré.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:50:13
avatar
re:eleronD
Tak to máte naprosto pravdu.7 lidí z 10 netuší kolik jejich počítač žere a co mají uvnitř.Vybavila se mi scéna u známých když jsme seděli u kafe a já jim zdělil z důvodu nutnosti koupit nový zdroj protože ten Eurocase co byl v skříni se mi vůbec nelíbil kolik jim ten komp v zatížení žere.Ta reakce byla prostě boží .No počkej to já těm našim parchantům zatrhnu .Jede to od rána do večera a kdo tu elektriku bude platít Klucííí koukejte to okamžitě vypnou
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:42:21
avatar
Já na "žravost" komponent koukám (samozřejmě i podle spotřeby komponentů vybírám zdroj - překvapivě ), samozřejmě koukám i na kvalitní chlazení.. Ale znám dost lidí, co si kupují komponenty podle testů (samozřejmě hlavně to nejvýkonnější) a pak si koupí neznačkový 400w zdroj a pak se divý, že to nějak dobře nefunguje..
Pokud má někdo PC zapnuté 2-3 hoďky týdně, tak bych spotřebu až tak moc neřešil, ale pokud si někdo staví ultimátní hrací PC se spotřebou 600w a má ho puštěné 16 hodin denně, tak tam to pořádně provětrá peněženku..
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 18:57:04

zelenost komponent resim podle nasledujicich kriterii:
1) funkcnost
2) hlucnost
3) cena elektriky
4) samotna spotreba
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:04:37
avatar
Jo, to jsem pred par lety vidaval v Germany. U popelnic nebo ve vedlejsi ulici stare pc, jeste nejaka 386 apod
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba ne 2010-03-01 19:06:00
avatar
Ale teploty a hluk už docela jo:-) Vlastně u notebooku mě zajímá spotřeba (výdrž).
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kto robil ten prieskum ? 2010-03-01 19:12:00
avatar
Mňa by zaujímalo kto robil ten prieskum.
Metodika atď.
Nejak mi to nie je jasné.
Zdroj: DDWorld.cz ???
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:11:51
avatar
vsak dd behal po ulici..mel sis zajet do plzne a treba by si ho potkal
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:19:34
avatar
spotreba ma zaujima iba v tom pripade ak uvazujem ci mi bude stacit vykon zdroja inak mi je to jedno. pokial mi bude stacit 500 wattovy zdroj budem spokojny nebranim sa ale kupe silnejsieho aby som si mohol dopriat nadupanu grafiku alebo cpu...vsak co elektriku platia rodicia
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mě spotřeba zajímá... 2010-03-01 20:31:36

...kupuju si podle ní zdroj ale i tak mě těší, že má 5850 jen 25W v idlu, protože nějak nevidim pointu v tom si za těžce vydělaný prachy vytápět pokojíček (teda, v zimě mi to nevadí, ale v létě je to na nic)...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:36:44
avatar
asi je těžký tady někomu nutit ekologii, když je to prakticky 76% lidí jedno, ale vem to čert . Však ta ekologie je většinou přitažená za vlasy
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2010-03-01 20:38:56

K poměru cena/výkon by se určitě měla zohlednit spotřeba, u grafických karet bych kupřikladu navrhoval 2 roky, 6 hodin stand-by, 2 hodiny burn, cenu elektřiny 5Kč/kWh s DPH.
Pokud např. činil rozdíl u stejně výkonných karet ve stand-by 5W a v burnu 25W, tak by to bylo 292 Kč ve prospěch energeticky úspornější karty.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 22:19:24
avatar
Mna spotreba u komponentov zaujima, pc mi taktiez bezi nonstop
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 22:21:39
avatar
Tak to je v pořádku, pokud ti běží 24/7. Ale pří hraní dvě hodky denně bys to asi moc nehlídal
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 22:51:49
avatar
Pokiaľ ten komp žerie menej jak ja je mi to jedno.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 09:48:50
avatar
Mě osobně ten jediný CPU nezajímá kolik energie zbaští, to samý u GPU. Dřív mě jedině zajímalo jestli to půjde tiše uchladit, po tom co mám vodníka tak už ani vyzářené teplo mi problém nedělá.
Takže účinnost je fajn, ale bral bych spotřebu v potaz jedině kdybych stavěl server s 5ti a více CPU/GPU který mají jet 365dní v roce non-stop.
CZRaptor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 10:22:11
avatar
me spotrěba nezajimá na co taky když budem šetřit tak to stejně zdraží aby měli své zisky
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 11:32:45

ekologicka likvidacia je fajn.. ale ludia nesadnu do auta a nepovezu staru graficku kartu do zberneho dvora.. to by sa trochu predrazilo.. jedine, ze by pribudol kontajner na elektroodpad..
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 15:05:34
avatar
ked uz vyhodim xxxk eur za neco tak nech to ma vykon do certa a aj tak kym sa cinania budu kotit aj nadalej takymto tempom a budu tam tovarne na cinske boty ficat este viac tak mojich usetrenych par wattov asi velmi nepomoze svetovej ekologii
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 15:46:09
avatar
To mam pařit tetris na atomu?
Richardv2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 18:08:55

Jak se kdysi slibovalo ze kdyz budeme mit jaderne elektrarny ze bude levna elektrina a jak to dnes je? Proste total dmnce
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 16:53:08
avatar
nj, znáš to, chtěj si nahrabat co nejvíc....to máš se vším, i v krámě máš marží třeba 80% a to jen kvůli hrabavosti. Kdyby ti to prodaly jen s 20% marží, tak by taky byly ve vatě, logicky by u nich kupoval každý druhý, ale s větší marží to je pro ně lepší. Kdyby se obchodníci chytly za hlavu a začali přemýšlet, tak by krize rázem pominula. Ono by se celkove žilo snáz a líp, kdyby se ČEZ, či jiní (Intel, Datart...atd) obchodníci chytly za hlavu a sesekaly nesmyslné marže, které mnohonásobně převyšují cenu produktu, ale tak už to dnes býva, proč by to dělaly, jim z toho plynou peníze a ostatní jsou jim putna.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 20:02:13
avatar
Když si kupuju notebook na práci a tak, tak na spotřebu koukám, víceméně mi běží pořád a elektrika (samozdřejmě že ne kvůli planetě, ale kvůli své peněžence ) není zdarma. Na občasné hraní je mi putna, zda to žere na těch pár hodin tolik či tolik.
A někde jsem četl že na vyrobení jednoho zeleného produktu padne tolik zbytečné energie, že je lepší, když si člověk nechá ten svůj starý a nový nekupuje
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 20:56:43
avatar
To co sezere pocitac je celkem zanedbatelna polozka proti spotrebe domacnosti na topeni, nebo osobniho vozu. A vzhledem k tomu ze celkove se spoteba pocitacu temer nehyba, neni moc co resit.
K te ekologii, neplest si populismus ekologicky s ochranou prirody ktera samozrejme ma vyznam, jinak bychom tu v zime umirali po tisicich pri inverzi na otravu zplodinami vseho druhu jako ve stredoveku. Odstraneni kyselych destu je taky dusledek ekologie. Ne jen straseni gobalnimi katastrofami vseho druhu.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 22:28:59
avatar
oponoval bych ti, vem si že máš spotřebu PC 200W v idle, když stahuješ a tak a běží ti 24/7. To je pak celkem slušná suma. Nepodstatné je to jen pokud si ho pustíš denně na 2 hoďku kvůli hraní a né aby ti běžel 24h i když jsi na něm jen přihlášen na icq. To pak 40W u ntb na tyhle nenáročný hovadinky oceníš. Pokud si teda platíš energie sám.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 12:37:49
avatar
Kdyz zapnes na 30 minut topeni tak ti sezere tu samu energii co ten pocitac za 24 hodin.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 20:16:59
avatar
jenže topíš jen na chvíli a ne po celý rok 24/7
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-04 14:41:30
avatar
Topna sezona trva pul roku, protopis minimalne o 90% vic energie nez spotrebuje pocitac.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-04 20:21:54
avatar
to ale neznamená, že částka, když ti běží 750W monstrum 24/7 je proti tomu zanedbatelná.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 02:43:26
avatar
spotřeba nezajímá lidi kteří si neumí spočítat kolik je to ročně stojí, nebo ti kteří neví co s penězi. Nepatřím ani do jedné skupiny...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 529x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2221x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1971x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1312x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1298x
Komentářů: 1