Mezihvězdných letů se prý nedožijeme – ale za takových 200 let, to možné bude Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 10 leden 2011
altAčkoliv současná věda a technologie příliš šancí mezihvězdnému cestování nedávají, optimismus převažuje.

 

 

 

V posledních několik desítek let jsme svědky neuvěřitelné akcelerace technologického vývoje. Vždyť je tomu sotva 20 let, co se mezi lidi ve větším množství dostaly první PC a mobilní telefony a kde jsou tato zařízení dnes. Spolu s tím roste samozřejmě i vývoj ve všech oblastech, protože výkonnější PC nám pomáhají rychleji vyvíjet nové metody a ověřovat poznatky a také vyvíjet nové a rychlejší PC.

Současná věda a technologie nicméně v podstatě vylučují mezihvězdné cestování a nadsvětelnou rychlost. Nicméně existují teorie, které říkají opak. Navíc někteří vědci mluví o tom, že další pokrok téměř určitě přinese objevy, které z nemožného, udělají možné a posléze i reálné. Jeden bývalý vědec z NASA uveřejnil analýzu na základě posledních 27 let vývoje, podle které by čistě s ohledem na energetický rozvoj, pokud by vývoj probíhal dále stejným tempem, umožnil zhruba za 200 let jednosměrné mezihvězdné cesty.

Největším problém vesmírného cestování je právě energie, které potřebujete velké množství, a tím jsme omezeni dne. Máme sice třeba možnosti, jak vyrobit antihmotu a další prostředky na získání obrovského množství energie, ale ty jsou značně limitovány, protože jsou sami závislé na energii. Druhým problémem je, jak tu energii účelně využít. To se prostě budeme muset naučit. Analýza ale dává slušnou naději, že se to za 200 let podaří dosáhnout. To také bohužel znamená, že tu s největší pravděpodobností nikdo z nás už nebude, abychom si o tom mohli pokecat :).

Samozřejmě je tu také možnost, že technologický vývoj bude ještě rychlejší, čímž by se s novými objevy mohlo dosáhnout kýžených výsledků dříve. Přeci jen, pokud vzpomeneme takový Startrek, což je vědecká fikce, tak tam se první „Warp“ let za užití technologie antihmoty, uskutečnil 5.4.2063 a k první kolonie mimo Sluneční soustavu na Terra Nova byla po jednosměrných cestách založena v roce 2078. Doba skutečného Mezihvězdného cestování nastala ale až kolem roku 2150. Protože se jedná o vědeckou fikci, která je stále zdokonalována, nejsou tato data zase až tak nerealistická. Upřímně, na začátku 1990 jsme si také nedokázali přestavit Internet a PC v takové podobě, jako je máme dnes + spousta dalších věcí, takže kdo ví. Kdyby se to podařilo, tak by to dávalo slušnou šanci některým z nás zažít první mezihvězdné lety a i si o tom ještě popovídat :).

Každopádně chce to pořádné procesory a grafiky a ne tu miniaturizaci výkonu, kterou právě zažíváme se smartphone, tablety či netbooky apod.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 01:51:23
avatar
Kraviny! Všetci predsa vieme, že podstatné je dostať sa na Mars, kde ľudstvo čaká objav technologických artefaktov nejakej prastarej rasy a odtiaľ to už pôjde samo...
Spoliehať sa na "average growth" je, ako ukázali najmä posledné dva roky krízy, naivné...
No vážne, napadajú mi z fleku minimálne dve hry a dva filmy, kvôli ktorým by som si radšej vsadil práve na Mars...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 15:25:02

Ono skvor budeme musiet objavit niečo take ako je svetlo len 1000 000x rychlejšie, dokazať to zachytavať a potom v tej rychlosti častice vystrelovať
Pred sto rokmy si ludstvo myslelo ze nic nelieta rychlejsie ako zvuk, teras si myslime že nič rychlejšie nelieta ako svetlo (svetlo je cca 1000 000x rychlejšie ako zvuk), Už len najsť tie častice co lietaju 1000 000x rychlejsie ako svetlo potom v tej rychlosti ešte hmotne častice vediet vystrelovať a nieje problem letiet ku hviezdam
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:54:21
avatar
Veď jasné, ale najprv budeme vo Veľkom hadrónovom urýchľovači "LHC" musieť urýchliť práve tie hmotné častice aspoň na 99.9999991% rýchlosti svetla (naplánované na rok 2012), lebo inak ku hviezdam poletí Švajčiarsko aj s časťou územia Francúzska...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:28:18

Jaj ten urychlovač je zase niečo ine. Princip je tenka trubka v ktorej je vakum, kolo tej trubky obrovske elektromagnety s obrovskym elektromagnetickym polom, ktore prekonavaju gravitačne zrychlenie a princip urychlovania je podobny ako tie magneticke vlaky v japonsku. Takže vakum, nulovi odpor, nulova gravitacia, aby častice urychlovane boli v stede trubky a napokon kolizny tunel kde by sa mali stretnuť dva častice urychlene na skoro rychlosť svetla ale proti sebe.
A vysledok by mal biť narazova sila vačšia ako pritažlive sili v nutri atoma. Jednoducho povedane chcu rozflakať atom
Nič to nema s cestamy do vesmiru
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:49:26

Nooo, kdyby se jim podařilo v tom urychlovači udělat miniaturní červí díru na druhý konec galaxie (nebo i dál), tu najít, stabilizovat a zvětšit aby šlo prolízt skrz, tak jsme s mezihvězdným cestováním vysmátí.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Velka veda za malo penez 2011-01-10 18:45:40
avatar
Myslim ze podstatne objavy se delaji levne aj s invalidneho kresla /Hawking/, teoria relativity sa potvrdzuje experimentalne este stale/realita praxe a experimentu potrebuje casto aj 50-100 rokov/

Zakladny vyskum /jak funguje realita kolem / v labaku na zemi je dost obmedzeny, tmava hmota je s nami vdaka hubleovmu telescopu..........

Zakladny vyskum vo vesmire, labaky , dalekohlady, vyskumne stanice...
a okrem toho tam neni do coho pichnut takze lenivy vedec pracuje 24/7
/Na zem posle manzelce jenom DNA/
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:48:42
avatar
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:48:37
avatar
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:48:28
avatar
delete
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:48:11
avatar
delete
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:48:04
avatar
delete
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:47:40
avatar
delete
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Velka veda za malo penez 2011-01-10 18:47:32
avatar
delete
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 22:53:40
avatar
Jasně, na Marsu najdem technologii, otevřeme bránu do démonické dimenze a budem v hajzlu a nemusíme ani mezihvězdný cestování řešit. Ale zase budem mít BFG.

A nebo najdem v Antarktidě generátor červích děr.

A zcela vážně, asi by bylo jednodušší zkusit vymyslet, jak propojit prostor a cestovat skrz, než to zkoušet tou konvenční metodou..
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:03:09
avatar
Tým generátorom myslíš StarGate?
Mňa napadali filmy Mission to Mars, aj keď to bol prepadák, Total Recall, aj keď to zase nebolo o cestovaní vesmírom, len o kolonizácií Marsu...
Hry Mass Effect a jednoznačne DOOM !
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 03:39:57
avatar
Jasně, že StarGate.

A ano Doom (hlavně 3 byla na Marsu).
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 09:32:32
avatar
no, uz vidim ako raz budeme branit Zem s BFGckami pred mimozemstanmi
dvdbck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 02:30:04
avatar
Na Marsu uz to jde Odkaz (HP Mars)
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 13:04:07
avatar
haha.. dobré video
Spíš bych vsadil na Terminátora a až bude počítač i v toaleťáku, tak se bez tranzistoru ani nevys*rem...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 20:02:31
avatar
Super reklama
Tie HP-čky to ešte boli stroje čo niečo vydržali, tá paródia (hlavne atramentová) ktorú predávajú teraz nestojí ani za cenu balenia.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:15:42
avatar
V lete som vymenil moju legendárnu PSC 2355 (5 rokov slúžila a ešte stále slúži, len som ju posunul z domu do firmy) za Photosmart Premium... reku "premium" .
Čo ja viem, mám z toho zariadenia zmiešané pocity, tlačí to celkom dobre, ale zas to vyzerá, ako keby to bolo vyrobené z plastu hrúbky PVC pohárika, ready to break down anytime... A už vôbec nechápem, kam do hája sa mi tratí farebný atrament, keď skoro celý čas tlačím len čiernobiele dokumenty! Po každej vytlačenej várke listov sa, predpokladám, tlačové hlavy čistia či kýho frasa, nepochopím načo a zatiaľ som neprišiel na to, či sa to dá vypnúť. Nuž, pekná mašina na požieranie náplní.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 23:36:17
avatar
Atramentka väčšinou po štarte zaparkuje v servisnej stanici kde "vytlačí" 0,1 - 0,7 percenta náplne aby nedošlo k jej zaschnutiu pri nepoužívaní (napr ako ty tlačíš iba čiernou.)
Samozrejme sú v tom aj finančné dôvody, tlačiareň bez farebného cartridge nepôjde a tak ho musíš kúpiť alebo aspoń naplniť.

Z histórie: Ja si pamätám svoju prvú "modernú" tlačiareň po všetkých ihličkových Star, Epson a Citizen zázrakoch HP 510. To bola mašina lebo trysky na cartridge-i nezaschli ani po roku nepoužívania a fungovala na hocijakú patoku atrament bez toho aby vytekal, vynechával či zasýchal. Potom mám ešte dobré spomienky na jednu HP Deskjet kde išli cartridge 78 a 45 (najväčšie atramentové cartridge). Tam akurát v service station odchádzali dva kolieska no dali sa kúpiť kovové náhrady. Inak to vydržalo bez problémov.

No aj tak odkedy som to vyskúšal Laser (okolo roku 2000 HP 5L) nechcem atrament ani vidieť. Nedá sa to porovnať. Nezaschne to, neporovnateľne vyšší počet strán, doplním si toner sám a viem že to pôjde (u modernej atramentky so striekačkou v ruke to nikdy isté nie je), žiadne rozmazané či vlhké strany a hlavne ďaleko vyššia kvalita prevedenia a technického spracovania. Po predaji 5L som siahol po väčšom zariadení a to HP 2100. Bola v dobrom stave, všetko pôvodné a za dobrú cenu. Keď som vytlačil diagnostickú stranu skoro som spadol z nôh. Tá sviňa vytlačila skoro 5 Mega strán a ešte stále ide Za tým som vytlačil ešte cca 100 Kilo strán a zatiaľ v pohode. Občas vynechá separátor či prekĺzne roller ale oboje som si do zásoby pozháňal nové.
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Směju se... 2011-01-10 03:38:22
avatar
Směju se jak nám stále nalháváno, že cestovat nelze a přitom již roky cestují na jiné planety - běžně skrze brány, které jsou i na Zemi nebo kosmickými loděmi. Například Mars byl kompletně prozkoumán stejně jako mnohé planety "naší" soustavy nejen pomocí astrálního cestování ale i fyzicky lidmi.
Je třeba si uvědomit, že vojenská technologie je zhruba 200 před akademickou, čili roky +- odpovídají.
pepek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 03:50:36

Spock se nikdy nesmeje, takze asi nemas pravdu, DD te ochipuje
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 07:27:46
avatar
nesmíš tolik čučet na Star Gate
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:01:46
avatar
Také si to myslím ... Kdyby neměla armáda velmocí co skrývat tak proč furt cosi skrývají?
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:07:06
avatar
kdyby jen rekli kolik mimozemstanu uz na zemi stroskotalo a kolik technoloogii jiz od nich ziskali, z tech,,,vraku nebo proste s poznatkamy ktere diki nim vyzkoumali. jenze...vzdycky je jenze. co kdyby nam ted rekli ze mimozemstani skutecne sou? ze to bili oni kto behal po zemi davno ( napr) a ze nam pomahali. proste je tezke jen tak hrr brr neco vyjevit, spis si myslim ze to taji aby zase zemi nezachvatila panika. ale mne by to nevadilo, ja se nato spise tesim i kdyz pochybuju ze kdyz prileti mimozemstan, tak prijede s dobrymi umysli... cet nekdo Perryho Rhodena? ten se mi libil jen veci nekdy delal krkolomne
Vortex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2011-01-10 10:45:36
avatar
příspěvěk velice zábavný, ale astrální cestování neexistuje.
Jen mě zajímá které planety byli prozkoumány, jedna z prvních byla určitě Jupiter že ano?
samozřejmě že je obyčejným lidem stále nalháváno - to dělají vlády celého světa.
EDIT: to že jsou vojenské technologie 200let napřed je nesmysl. Napřed být mohou a jsou, ale řádově o desítky let maximálně.

Aštar Šeran FTW
Malignus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 06:38:42

V roce 2150 tu zbydou jen UCS, ED a LC jako poslední tři válčíci strany o možnost úniku ze Země. :-P
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 09:14:31
avatar
spíš UEF Cybrani a Ilumináti
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 07:27:15
avatar
nebo se můžeme dožít bodu singularity, kdy bude možné převést svoje vědomí do robota :-D
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 07:32:51

nepovrazdime se nahodou do te doby ? nebude tou dobou uradovat na svete uplne nekdo jinej, kdyz se podivame na vyvoj v oblasti porodnosti ?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:19:37
avatar
No tak do vesmíru budú lietať moslimovia, njn...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:42:40
avatar
Niektori z nich to skusaju solo uz teraz, nikdy im ale z "Al-kajda centraly" nedaju dost paliva aby opustili atmosferu...
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 08:22:11

Den kdy se podaří elektrické materiály=>součástky(supravodivé tranzistory) dostat k supravodivosti bude parádní. Představte si možnost, že nemusíte v pc nic chladit všechno je maximálně účinné. informatika, lékařtví, cestování, průmysl.... tohle všechno by se posouvalo.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 15:53:04

nvm na co, uz davno (10 roky dozadu) su procesory tikajuce 500GHz vodiče či transformatory skoro bezstratove, ale ich hromadna vyroba nieje možna, lebo na vyrobu potrebuju iny vzacnejši material ako je napriklad piesok na sahare ci v mori a tym by ich cena bola drahsia a skoro nulova predajnost.
Taky priklad mas 500W zdroj s ucinostou 60-70% za 1k a mas nejaky seasonicX s ucinostou 99% za 3k a typni si ktory sa predava viacej
Alebo mas auto vw lupo ktore pali 2,4l l/100km alebo daciu ktore zere 8 l/100km co si myslis ktore sa predava viacej
Jedna vec je vyvinuť niečo a druka to predať, by sme sa cudovali co uz vsetko je vyvinute, napriklad uz pred 4 rokamy som mal na stole kameru čo za tmy, hmly, dažďa na 7km možeš pozorovať zajačiu rodinku ako chrusta mrkvu niekomu na zahrade ale za 7M kč kto by to iny kupil ako vojaci.
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 19:04:50

si to asi nepochopil tady jde o implementaci takové technologie na úrovni spotřební elektroniky. Taková technologie by umožnila lepší provoz, bezestrátový. To že je od nějaké společnosti 500GHz procesor je prýma, neberu ti to, ale máš ho doma? Jinak napájecí zdroje jsou jenom zdroje, nejde o integraci milionu tranzistoru na jednotku plochy.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jenom kolonizace Marsu 2011-01-10 08:57:43
avatar
se odhaduje na tisíc let, pokud nemáme v okolí obyvatelnou planetu, budeme ve vesmíru dost živořit:-)
Jinak největší technologický zlom v budoucnu očekávám při střetu s jinou technicky vyspělou civilizací, nejspíš mimozemskou.
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:06:49
avatar
Jakou jinou než mimozemskou ...? Ale stejně už nějací mimozemšťané už o nás ví ... Vesmír je obrovský a čím větší je tak tí více existuje možností ... A těch nezpočet planet ve vesmíru co je tak přeci to co se stalo na naši planetě ... těch nahod aby byl život tak se mohlo stát na kterekoliv jine planetě ... A nemusí to být nějakej šedej srpajzlík ... můžou vypadat jakkoliv ... Ale mám pochybnosti že by lidé z generacina generaci mohli osídlit planetu .... u kvůli totálně jiným podmínkám. Trvalo by to asi stejně jako když dříve vodní živočihové vylézali na souš.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:18:36

Jaaj mymozemske organizmy (mymozemštany) už su na našej planete daaavno Len že niesu v takej forme hlava dva ruky dva nohy a sexi beloška skvor jednobunkove organyzmi na meteoritoch A tych 1000 let no dinosauri zili na zemi cez 100M rokov a kto vie ci sa s niekim skontaktovali
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:47:44
avatar
jojo, a protože se "našich" dinosaurů báli tak je přes 65 milionama let vyhubili...
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:01:08
avatar
Ako vacsinou nezjebavam koli pravopisu ale u teba spravim vynimku .
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 09:12:35
avatar
zajimavy... hlavne se musi pocitat ze se stejnou rychlosti rozviji zdravotnictvi, a tak to zase nemusi bejt takovy scifi ze bysme se toho i dozili
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 09:17:03
avatar
Každopádně chce to pořádné procesory a grafiky a ne tu miniaturizaci výkonu, kterou právě zažíváme se smartphone, tablety či netbooky apod.
to je přece ale něco trochu jiného ne? Smartphone tablet nebo netbook asi nemá moc spojitosti s mezihvězdným cestováním, kdyby si DD stěžoval že dnešní superpočítače sou málo výkonné tak to by možná bylo k věci...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 09:33:45
avatar
Ked som mal okolo 15 rokov, vazne ma tieto veci brali a bol som velky optimista. Hltal som knihy o cestovani na ine planety a k inym hviezdam a tesil som sa na to ze ludstvo bude spolupracovat na spolocnych letoch k inym svetom. Teraz som uz dospely a je definitivne "vymalovano". Moj nazor je taky, ze ludia nikdy nebudu spolupracovat pre spolocne dobro, bude to len nevyhnutna expanzia a boj o suroviny a uzemia. To iste ako dnes na Zemi. Behom nasledujucich par desatroci Zem totalne zdevastujeme a vycerpame suroviny, zaserieme vodne zdroje a atmosferu a je docela mozne ze sa ani nijakych letov mimo slnecnu sustavu ludstvo v buducnosti nedozije - jednoducho vymrie. Je to ako hrat Warcraft - je jedno aka velka je mapa, raz pridete do stadia ze uz nemate co tazit a vsetko ste vycerpali. No a kedze sekerami kozmicku lod nepostavite, ste odsudeni na pomaly a bolestny zanik. Takze aby som tuto filozoficku vsuvku nejako zakoncil - podla mna to speje do sraciek a nikam sa lietat nebude.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:11:03
avatar
pekne povedané, ostáva len dúfať, že sekerami dáku tú loď ulúpime
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 13:27:48
avatar
To by museli byť fest tragický emzáci aby sme ich ubili sekerami
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:13:26
avatar
Nebol by som skeptický, ak sa naučíme spracovávať energiu z hviezdy, tak máme aku-taku šancu. Tam je energie dosť. Poznatky a vývoj v tomto má razantné tempo. Viac menej budeme nútení, pretože fosílie to už dlho nepotiahnu.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mno 2011-01-10 15:22:47
avatar
jeste je moznost, ze objevime genovou manipulaci a vrhneme se na bioinzenyrstvi, pak si proste lode vypestujeme
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:52:18
avatar
no to pozor aby ta loď nebyla masožravá to by se z těch cest nikdo nevracel....
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 15:34:40
avatar
ak človek dokáže zvládnuť premenu hmoty na čistú energiu (E=mc2), teda anihiláciu hmoty s antihmotou tak máme v podstatne neobmedzený zdroj energie. Len pre predstavu 1KG hociakej látky, napr aj vody má podľa E=mc2 energiu ohromných 25TWh. Napr. jadrové štiepenie premieňa na energiu len 1.5% hmotnosti látky a výsledok je aj tak ohoromujúci. Jedným z ďalších, aj keď menej efektívnych riešení bude v budúcnosti jadrová fúzia (to čo napr. prebieha v slnku). A prototyp už existuje (ITER). Preto sa o energie nebojím (tej je všade okolo neúrekom). Skôr sa bojím, že sa tu na zemi čo chvíľa všetci pobijeme. Kým to tu neprevezme jedná moc so systém totality, tak sedíme na časovanej bombe (Serverná vs. Južná kórea budiš príkladom)
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:10:10

Tak anihilaci jsme zvládli už dávno, ona je dost jednoduchá, vezmeš hmotu, dáš k ní antihmotu a máš anihilaci.

Problém je kde vzít tu antihmotu - dá se vyrobit v urychlovači, ale potřebuješ na to spoustu energie a cena 1g antihmoty se pohybuje v řádech bilionů dolarů a pak ji navíc musíš uchovávat a manipulovat s ní tak, aby vůbec nepřišla do kontaktu s hmotou. Ale zrovna nedávno se jim v LHC podařilo udělat na chvíli antivodík (než se jim anihiloval).
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 19:51:09
avatar
nj, zle som to formuloval. Myslel som anihiláciu bežne prevádzateľnú
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 22:48:15
avatar
Já měl zato, že antihmota se nesmí setkat pouze se svým protějškem (atom vody a antiatom vody atp.), ale s jinými prvky se setkat může, aniž by to bouchlo, ne?
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 01:49:35

Problém je, že antimolekula (antivody) se skládá z antiatomů (2 antivodíky + antikyslík) a každý antiatom se skládá z určitého počtu antiprotonů, pozitronů a případně antineutronů (antiproton a antineutron ještě dále z antikvarků).

Takže když se potká třeba antivodík (antiproton + pozitron) s atomem hélia, tak se ti anihiluje pozitron s elektronem a antiproton s protonem a měly by ti z hélia zůstat proton, elektron a 2 neutrony (u standardního izotopu He).
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:16:29
avatar
pokial sa Zem nespoji, pokial sa vsetky staty na zemi nespoja a nevznikne nie Zem stoviek statov ale iba jedne a to je "Zem" a kazdy bude iba pozemstan a nie pokial rus, americas, cehoslovak alebo cinan, je to jedno, Proste uz budeme konecnce sudrzny a nikto nebude chciet mat iba ten svoj piesocek. Ale toho,,,,sa nedozijeme asi, pokial nepride nejaka pohroma,,,uz je jedno v akej podobe, ci nejakej katastrofy, alebo tak proste raz to prist musi,,,ak nie, vymrieme. A v celku rychlo a o tych 200 rokov,,,budeme zas len zberaci ovocia a lovci,,,ked bude co lovit a nebudu ludia kanibali. Je tazke vediet co bude a tazke to predpokladat. A dufat nestaci. Na zaciatok staci aj to ked sa ludia aspon trocha budu akceptovat a nebudu si robit naprieky, ci v realnom zivote alebo aj na forach v komentoch, heh. A aby to nebolo zas tak vazne cele,,,aj tak sa toho nedozijeme,,,ved cochvila je tu rok 2012
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 09:58:51
avatar
myslis oceaniu, vychodoaziu atd?
Woteklina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 07:53:57

furt si těma sekyrkama můžeme postavit mezi mezihvězdný vory...hehehe
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:17:53
avatar
Star Wars a Star Trek toť modly budoucnosti
Kastan42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:39:14
avatar
Star wars jo, vzdyt minulost so opakuje, jak rika nas pan profesor

Star Trek je taky super, doufam, ze se doziju 5.4.2063, uz si to pisu do kalendare
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 22:49:58
avatar
Jestli teda nepřiletí borgové a nezhatí start...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:25:57
avatar
Hledal mne někdo?
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 10:26:53
avatar
Bacha, předvoj
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tohle je hezký, ale co to má s 2011-01-10 10:19:14

Zajímavej článek, ale naprosto nechápu, jak souvisí vesmírným cestováním. Sice bude za potřebí nečím loď řídit, ale IMHO je hlavní problém princip pohonu, protože stávající nám moc nepomůžou. A odhadovat, kdy se najde novej pohon jen ze stávajícího tempa vývoje je nesmysl.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:36:49
avatar
Dost mi to připomíná ty dokreslené grafy podílů trhu prohlížečů. Informační hodnota nula a data vycucaná z prstu.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 20:04:33
avatar
tak nový pohon tu může být za rok či za 500let, záleží zda se už narodil nebo teprve narodí nový následník Einsteina a Tesly
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:23:34
avatar
Doufám, že se dožiju doby, kdy si budu moct se svoji Tali promluvit osobně : D
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:13:31
avatar
No hurá, už som si myslel, že som v našich luhoch a hájoch jediný, kto jej chce tú debilnú masku (a nielen tú...) strhnúť z tváre! Nechápem, prečo sú všetci ostatní takí hotoví z Liary...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 22:33:29
avatar
Ty vrahu! Zabíjet sci-fi hrdiny !!!
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:22:28
avatar
Ale veď jej tej one night stand v kajute veliaceho dôstojníka moc neuškodil, len mala nádchu a teplotu...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:33:45
avatar
To me pripomina Mooruv zakon. O nem se taky rikalo ze bude porad platit. Dnes uz plati jen o poctu tranzistoru v procesoru, ale o vykonu uz ne. Fyzikalni zakony pozmeni kde kterou krivku vyvoje
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:02:42
avatar
Me bude stacit, kdyz nepoletim z prace natoz nejake vesmirne cestovani.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:04:02
avatar
Me se spise zda ze po vyvojovem skoku do konce druhe svetove valky se vpodstate vyvoj zabrzdil, uz meli spalovaci motor, tryskovy motor, elektromotor, pocitace, televizi radio, atomovou energii, a do ted se jen ta technologie postuchovala a optimalizovala a nic noveho se neobevilo.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:28:05

nj nebyt svetovich vojet tak este stale chodime no voze co tahaju kone
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:43:24

Je pravda, že války urychlují technologický vývoj, ale že by se od konce druhé světové války vývoj zabrzdil ti opravdu jen připadá.

Kromě asi spalovacího motoru a rádia (které už byly starší a rozšířené) ty ostatní vyjmenované technologie na konci druhé světové války sice byly, ale nebyly moc rozšířené. Stejně tak nejmodernější technologie dneška se budou běžně používat až tak třeba za 5-10 let až se budou moci vyrábět za přiměřenou cenu.

Těch opravdu revolučních objevů nebývá mnoho, jejich následná pozvolná evoluce zabere podstatně víc času. V poslední době se rozvíjí hlavně genetika (čtení genomů, genové manipulace,...) a nanotechnologie (zatím hlavně vývoje nových materiálů a počítače, ale už je možno manipulovat jednotlivými atomy a vytvářet jednoduché molekulární stroje,...).
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:14:43
avatar
DD bude asi velkej fanda Star Treku, když zná takový detaily.
Jinak víc jak před 15 lety jsem v ABC četl článek, kde ze tehdejšího vědeckého hlediska rozebírali technologie ze Star Treku. Mimo jiné tam bylo o teleportaci a jedním z problémů bylo, že nemáme dost výkonné poočítače na naskenování a zpracování polohy každého atomu v těle (kterých uváděli že je deset na dvacátou osmou). Ale že tady je naděje, protože výkon počítačů prý roste velmi rychle
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:52:59
avatar
já chci teleport posílal bych se na wc od pc a zpět a nebo bych tam rovnou posílal jen tu stolici
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 14:31:56
avatar
200 rokov je z pohladu ludstva zanedbatelna doba. Osobne si ale myslim, ze na lietanie vesmirom si pockame podstatne dlhsie. Hlavne ak hovorime o medzihviezdnom, ci dokonca medzigalaktickom lietani. Tam budu potrebne svetelne rychlosti a na tie ludstvo tak skoro technologie mat nebude. A obavam sa, ze inak ako cez zakrivenie casopriestoru (vyuzitim cervich dier) to na vacsie vzdialenosti ani nepojde. Len vyslanie informacie, ktora sa siri svetelnou rychlostou, by do najblizsej galaxie Andromedy trvalo stovky tisic rokov
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 14:53:17
avatar
Presnejsie povedane by to trvalo 2.5 miliona rokov, co je naozaj vela :-). Osobne si myslim ze akekolvek predpovede toho, co bude v buducnosti za povedzme viac ako 50 rokov su cistym sarlatanstvom. Moze nastat nejaky prelomovy objav na poli fyziky a nase zauzivane uvazovanie nad vyvojom v buducnosti "jede do kytek". Staci si pozriet "sci-fi" spred 20 rokov a musime sa smiat nad tym ako si predstavovali napriklad pocitace.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 14:57:49
avatar
svetelne rychlosti ani zdaleka nestacia. Ono nejde ani tak o to ovladnut rychlosť, ale čas. Je dokazane, ze cas plynie v okoli tažkych objektov pomalsie. Typicky krúženie okolo čiernej diery je takým malým cestovaním v čase. Odpoveď je ale zrejme v ohybani časopriestoru...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 15:19:23
avatar
Idealne cestovanie vesmirom pozostava zo styroch bodov a predstavujem si to asi takto:
1.) zadam suradnice
2.) zavriem oci
3.) otvorim oci
4.) som tam

Vsetko ostatne je pravek :-). Co sa tyka ciernych dier, je to relativne. Cas bezi pomalsie iba pre vzdialeneho pozorovatela, pre toho co cestuje ciernou dierou cas bezi normalne.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:02:27

Tieto tvoje slova by som porovnal zo slovami ze zem je plocha a za morom ze je plot a tam konec sveta
Tieto tvrdenia su odvodene od rychlosti svetla a že nič rychlejšie ako svetlo nieje.
Priklad na tu pitomost može byt takyto, dajme tomu že nič nieje rychlejšie ako zvuk a ked sa približime rychlosti zvuku tak už nestarneme a čas sa zastavy
Len naši genialny vedci to posunuli o 1000 000x rychlejsie na rychlosť svetla
Černa diera je to ked je gravitačne rychlenie večšie ako rychlost svetla, na zemy mame gravitačne zrychlenie 10m/s v černej diere je 300 000km/s a viac ? nemeral som ale svetlo neunike A nasi genialny vedci si myslia že keby ich zachytilo gravitažne zrychlenie čiernej diery a by dosiahly rychlsť 300 000km/s tak že by sa zastavil čas a by nestarli. Nekecam fak si to ty veci myslia a dokonca im to niektory aj veria Niekedy si myslim ze ked dakto čim vecsiu sprostost trepne tak tym mu viacej ludi veri To my pripomina novodoby plot za morom a tam konec sveta
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:44:05
avatar
Nemylis si to nahodou s tzv. paradoxom dvojcat (twin paradox)? Predsa len vedci nie su hlupi a skor si nepochopil co tym myslia. Ide o to ze by v okoli ciernej diery nestarli napriklad pre pozorovatela zo Zeme, resp. by starli nekonecne pomaly. V okoli ciernej diery by ale starli v sulade s "lokalnym" behom casu.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:19:40
avatar
Čo to táraš. Čítal si vôbec čo som písal? "svetelné rýchlosti ani zďaleka nestačia". Rýchlosť svetla JE konečná rýchlosť, skús si o tom čosi prečitať. Naši geniálni vedci rozprúdili kolotoč menom LHC, a ak by si vedel o čo tam ide, tak by si takéto sprostosti nepísal. Väčšou rýchlosťou ako je rýchlosť svetla sa dá "cestovat" iba "cheatovaním", napr. ohýbanim časopriestoru. Ale nijak inak.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:17:10
avatar
No vidis, limit rychlosti svetla se aplikuje pouze na tojrozmernou podmnozinu sveta
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:22:35
avatar
vieš ho aplikovať inak?
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:34:14
avatar
Lidstvo jeste nezna odpovedi na zakladni otazky jako treba co vubec vsechno zije na tehle planete nebo co je to energie nebo náboj. Necekej ze budu neco aplikovat na az 18ti rozmerny prostor.
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 02:12:31

Pro matematika není 18ti rozměrný prostor žádný problém, prostě souřadnice bodů a vektorů jsou trochu delší na zápis.
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 20:24:08

K černé díře se můžeš přiblížit ale nesmíš se dostat za horizont událostí, to je hranice odkud už světlo neuniká.
To znamená že kdyby vyvinuli dostatčnou únikovou rychlost tak z jejího okolí se jde dostat (pokud budeš v horizontu událostí tak už ne), problém bude v tom že by to bylo marný, protože ta rychlost ze ztratí během úniku od černé díry, silná gravitace černé díry jí bude snižovat dokud se nedostaneš v podstatě na stejnou rychlost jako při vstupu do její blízkosti, respektivě jejího gravitačního pole.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2011-01-10 15:05:26
avatar
Vítejte ve světě Mass Effectu! ;)
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:07:38

Možná dožijem záleži kolik ješte vybouchne jaderných elektráren a za jak dlouho vyšumí EKO vlna (eko byznys)

Ikdyž ono by stačilo kdyby trochu oddálili stárnutí
Guido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:14:35

Je to vsetko pekne, ale pravda to moze byt iba za predpokladu, ze graf na ktory sa pozerame bude priamka. Najrealistickejsi prepoklad toho grafu je asi ten, ze sa pozerame len na velmi malu cast nasho "vyvoja" Cize je celkom mozne, ze ta pekna ciara, ktora tak pudko smeruje nahor, moze zmenit postupne smer...a to smerom dolu.
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 20:26:37

Ten graf je zprůměrovaný, ty ostatní dvě čáry ukazují minimum a maximum kterého máme nejspíš dosáhnout.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:45:25
avatar
Tak já z práce již letěl a to nemluvím o jiných věcech.Já mám takový blázniví názor a to že technologie s tím jak jde kupředu je na druhou stranu brzděna aby na ní společnosti co možná nejvíce vydělali a stejnak jsou všude kolem nás mimozemšťané.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:50:40

ten dodatek je imho blbě, protože tyhle mini zařízení nás aspoň trénují v optimalizacích. A to jak softwarových a hardwarových tak i energetických.

Zrovna pro zmiňované mezihvězdné lety je žádoucí táhnout do kosmu co nejmíň váhy a co nejvíc šetřit energií. (tedy za předpokladu, že to pojede na impulsní pohon)

Ne na každou činnost potřebuješ "nekonečně" výkonu. Vem si, kolik energie bylo dřív potřeba pro přehrávání (HD) videa a jak se to dělalo. A teď ho přehraje kdejaký xphone. A na baterii.


Tím nechci říct, že nebude potřeba mít zařízení s uber výpočetním výkonem (třeba po řízení letu), ale i ty miniaturizované hračky si přijdou na své první osadníci na nové planetě spíš ocení budoucí "smarthphone" v kapse (nebo v lebce?) než halový superpočítač napájený fúzním reaktorem někde na orbitě ;)
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:44:23

Po precteni nekterych prispevku to vypada ze tu je temer kazdej Einstein ci vedec/fyzik pracujici pro nasa.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 20:01:22

...tak každej viděl pár dílů Star(trek/wars/gate)... to vydá na jeden až dva doktoráty (podle toho které viděli série)

Ti co koukali na DrWho se jen usmívají, protože TARDIS
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:03:58

pokud lidstvo nepřijde na to, jak ohnout prostor (což se nikdy nestane), na mezihvězdne cestování se může zapomenout ihmo
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:23:47
avatar
Muj oblybeny omyl: to se nikdy nestane.
Zeme se taky nestala placatou protoze to nekdo vedel.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 18:17:34

lidstvo ani nepotřebuje cestovat v "prostoru".
Dokavad si člověk neudělá pořádek na zemi, je lepší raději nikam necestovat.
Stejně je to všechno "jen" o mozku člověka, takže cestování a probírání se nekonečna je jen takový hezký "nevědomý" sen
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 19:56:07
avatar
Nejde jen o technický pokrok ale o zdroje které budou na bádání a realizaci kosmických projektů vyčleněny
A současná doba velkým investicím do kosmických projektů moc nenahrává, v zásadě jako první je vojenský výzkum a až drobky jsou na civilní použití. Jde o to že se lidé co mají přístup k adekvátním zdrojům se zajímají hlavně kolik paláců budou mít po světě a jak drahou blbost si zase koupí, nebo jen tak mají peníze v bance a masturbují nad výší účtu. Bohužel jsou to většinou lidé co přišli k penězům rychle a předtím to byli "balíci" takže se hlavně chtějí rochnit v luxusu, stejně jako prasátka ve výkalech a na víc se nezmůžou. Kdyby se jen půlka těchto lidiček stala mecenáši kosmického průmyslu tak by se mezihvězdné cesty určitě realizovaly rychleji a zároveň by to přineslo i podstatné vedlejší bonusy - třeba větší pokrok v medicíně, metalurgii i v zemědělství takže ve výsledku by to byl přínos prakticky pro všechna odvětví.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:36:27
avatar
Kdyby se do furni energie investovalo tolik, co do atomove bomby , tak uz mozna mame nevycerpatelny zdoj v provozu.
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 22:20:17
avatar
ale nezabudajte 2012 the end.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 22:33:27
avatar
ale notak indiáni si udělali kalendář jen hodně dopředu a někde končit musel
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:31:18
avatar
U nás se naštestí natiskne každý rok nový a konec světa se nekoná, bohužel "indiání" byli pobiti a tak nestačili vydat "update" kalendáře, pár pomatenců se toho chytlo a teď je internet zahlcený těmahle blbostma o konci světa v roce 2012
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 10:09:05
avatar
proste my mame rok skladajuci sa z 12tich mesiacov a oni mali z inych casovych obdobi, presne si nepamatam
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pokrok a rozvoj 2011-01-11 06:21:46

Já bych vůbec tak optimistický po stránce dlouhodobého technicko-sociálního vývoje nebyl, jako DD...

Historie hovoří jasně. Žádný strom neroste až do nebe.

Říše římská byla ve starověku také nositelkou pokroku, trvala celkem úctyhodných 650 let, a nakonec stejně skončila roztříštěna a rozbita chaosem. Pak celých několik století doby temna (doslova - protože některé věci bylo potřeba znovuvynalézt).

Jsou tu jisté indicie, podle kterých lze soudit, že konec "říše" se opět blíží. V říši římské se ke konci její životaschopné éry taktéž stavěly ozbrojené a opevněné hranice před vnějším živlem (viz. limes germanicus, hadrianův val, apd.) a byl úpadkový problém s okrajovými oblastmi. Dnes se děje analogicky to samé - viz. rádobybudované zdi v Izraeli, nově v Řecku... nebo úpadek jihu Evropy.

Pokud beru v úvahu, že zárodky problémů se v říši římské začaly projevovat již ve 2/3 jejího "života" (cca 260AD - opouštění prvních limes ozbrojenci), tak pokud považuji za novodobý nástup panevropskoamerické civilizace 1850AD, tak KONEC přijde kolem roku 2100-2150AD, to bude i konec novodobé latiny - angličtiny.
Opět bude doba temna...

Kdyby nepadla/nerozpadla se říše římská a byla by skutečně večná, jak se tradovalo, už by se dnes nejspíš do kosmu běžně létalo...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 11:56:57
avatar
je to taky o tom že na člověka působí i nehmotné vlivy které zatím věda nedokáže změřit a je jen na síle ducha zda opět lidská bytost padne zpět nebo se konečně posune o kus dál a začne být více nezávislá na nízkých pudech.....
Vše záleží na tom zda převládne bezbřehá konzumace požitků a zážitků a rochnění se jen v uspokojování základních potřeb či zda převládne zvídavý a tvůrčí duch. Od doby co padl Východní blok tak se mnohé zhoršilo poněvadž ten stávájící bez soupeře se prakticky rozkládá a je otázka jaký pořádek bude dál či multipolární svět se stane jen obdobou středověkých státečků pečlivě střežících si hranice.....
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bohuzel ne 2011-01-11 20:23:23

Doporucuju Okna vesmiru dokoran. Stejne tak bych rad upresnil, ze ani dostatecne mnozstvi antihmoty vas nekatapultuje do warpu. Warp je dnes stale jeste vec ze Star treku a nic vic. Pokud nekdy dosahneme transwarpu bude to nejdriv za 500 a vice let a nebo proste nikdy. To ale samozrejme nevylucuje mezihvezdne lety, jen proste nepoletime rychlosti svetla to bohuzel ne ani s pytlem antihmoty v tendru.
raxxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 20:43:27
avatar
okna do kořan byly skvěle, naše schopnosti vyroby antihmoty jsou max 1atom na 1ns a to se nato spotřebuje 1/5 vykonu temelinu v CERNU.
raxxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - par postřehu 2011-01-11 20:35:04
avatar
Jako velký fanda serie Star Trek mam jeden postřeh,
teleport dle vědcu neleze zhotovit protože neleze určit v častici v prostoru (vše se stale pohybuje),někde na netu vysi přednaška o Nelokalnosti Teleportace nějakeho prof. :-)
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 20:43:23

uvidíme za 20 let si skočím do kriostáze na tech 200 roků a snad se dožiju nákých mezihvězdných letů :-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1128x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2034x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1910x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1287x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1280x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3896x
Komentářů: 0