PC platforma ovládla herní trh - vývojáři se tváří, že prezentují konzolové hry, ale ty běží na PC! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 09 June 2012
altO nějakém umírání PC platformy nemůže být ani řeč, to konzole to mají hodně nahnuté.

 

 

 

 

Velká herní výstava E3 naplno odhalila skutečnost, že konzolová platforma je odstavena na vedlejší kolej. Ačkoliv se jí dostává marketingové pozornosti a podpory, jako žádné jiné, z hlediska současných možností i zájmu uživatelů jde dnes o vedlejší platformu. Tou hlavní se stávají Tablety, SmartPhone a PC, tedy komunitní hry apod. Na tom by nebylo až tak nic překvapivého, ale ve velkém se na E3 rozmohl jeden nešvar, které herní konzole nestaví zrovna do dobrého světla.

Na E3 běžela velká spousta herních ukázek z připravovaných her, které nadšení vydavatelé a vývojáři prezentovali s konzolovými ovladači v ruce tvaříc se při tom, že běží skutečně na konzolích. Tím mnozí uživatelé mohli získat na dojmu, že to s těmi herními konzolemi nebude tak zlé a stále jim bude na tu nádheru, kterou jim vývojáři a vydavatelé prezentují, stačit. Jenže ouha. Jak zjistila většina novinářů, až na vzácné výjimky téměř všechny hry a všechny ukázky i konzolových (xbox360/PS3) her běhaly na nejnovějším PC hardware! A to jednoduše proto, že současná generace konzolí je beznadějně zastaralá a nedokáže většinu těch her v požadovaných detailech vůbec rozchodit. Vydavatelé a vývojáři se ale k PC platformě nadále staví dost nehezky a to přesto, že prezentují herní a technologické možnosti svých her, které jiná než PC platforma poskytnout nedokáže. Každopádně letošní E3 jednoznačně dokázala, jak pomýlené byly všechny názory o nějakém umírání PC jako herní platformy, a jak se bez ní nejde vůbec obejít.

Naopak na současnou generaci herních konzolí se snáší další a další kritika. Podle mnohých výrobci těchto zařízení nedokázali včas reagovat na nové trendy a ztrácí tak zájem jak uživatelů, tak vydavatelů. Nová generace konzolí už zde měla dávno být, a mnozí soudí, že bude generací poslední. Jako taková totiž nedokáže konkurovat ani PC ani tabletům apod., takže prý se nedají očekávat takové prodeje, jako u stávající generace, což bude ale trhu, který je financován z nákupů SW velkým množstvím uživatelů, dělat dost problémy.

Nejen E3 ale ukazuje, že PC hraní je stále na vzestupu. Rekordní růst digitálních distribučních kanálů, rekordní množství Free-to-play her a hlavně rekordní částky, které generuje výkonný PC hardware. To vše ukazuje, že budeme mít v dalších letech ještě na DDWorldu dost co dělat a zájem výkonné herní PC je větší, než kdy dříve. Jen by mě zajímalo, zda si někteří uživatelé spočítali, o kolik lepší herní zážitek jim dá PC a o kolik méně je za ty roky stojí PC verze her a o kolik výhodněji by je to všechny vyšlo, kdyby místi konzole investovali do PC a udržovali jej aktuální s odpovídajícím lepším herním zážitkem.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 17:01:31
avatar
Tak veřím, že se tady rozproudí bujará diskuze .... já jsem za "pc" ale at si každej hraje na čem mu to vyhovuje.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No vida 2012-06-09 17:15:41

Sledoval som v priamom prenose prezentáciu EA z E3. Bol som pri tom s niekoľkými ľuďmi na TS. Keď sa tam prezentovali nové hry s ovládačom od Xboxu v ruke, hovoril som im "To vyzerá až moc dobre na to, aby tá hra bežala na konzoly." Spustila sa na mňa vlna kritiky, že nič neviem o tom, ako perfektne vedia vývojári optimalizovať engine hry pre konzole. A ako tak čítam, tak som mal nakoniec asi aj pravdu.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 17:17:20

To jsou typicke argumenty sekty konzolistu. Ja proti konzolim nic nemam jen mi u vetsiny tech lidi schazi zdravy rozum.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 17:58:50
avatar
Taková ukázka z Watch Dogs jestli takhle běhá na současných konzolích, tak sem čínskej bůh srandy Odkaz
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 18:10:49

Prece PS3 neee
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 10:48:57
avatar
jedným slovom fantázia, ak to vyzerá, ako na tom videu
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-11 04:15:58
avatar
Tady Odkaz můžeš vidět FAR CRY 3 demo z E3 když budeš v čase 4:40 - 4:55 pozorně poslouchat, tak tam jasně říká že on to hraje na xboxovym ovladači který je připojen k PC a že to je tedy PC verze
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 17:16:04

Tohle uz jsem cetl jinde a hodne me to pobavilo
Pak takovej oklamanej konzolista prijde domu a nebude verit tomu co vidi
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 17:18:37

tohle je běžná praxe vystavená konzole ale dráty nenápadně vedou do schovaného nadupaného pc v pozadí
dělalo se to tak i dřív a to nebyly konzole tak zastaralé
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 18:24:36
avatar
Hej, len pri pohľade na ukážky hier z tohtoročnej E3 to už musí byť jasné aj slepému...
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 19:00:31

Nezapomněl bych zmínit nové herní enginy (unreal engine 4, Luminous engine, Cryengine 3 plus, Fox engine a mnohé další). Osobně jsem toho názoru, že tu nové konzole měli být už dávno a to nejen kvůli zastaralosti, ale převážně kvůli obměně konzolového cyklu, dokonce bych řekl, že se je obě dvě společnosti bojí představit z důvodu, které potkaly PS Vitu a Wii U. O tyto dvě konzole nejeví nikdo příliš velký zájem a jsou tak trnem v oku samotných výrobců. I přes různé (často zcela nepravdivé) prognózy jež slibují xboxu720 a ps4 dlouhý životní cyklus se domnívám, že během několika prvních let zcela narazí na nátlak tabletů a jiných smart zařízení, které jejich úlohu zastoupí.

Na letošní E3 byly zveřejněny dva nex-gen enginy, které odprezentovaly budoucnost herní grafiky. Ukázky běžely na dvou silně osazených konfiguracích, avšak k plynulému chodu (po dostatečné optimalizaci) stačí nižší výpočetní výkon (u unreal enginu 4 je dolní hranice 1.0 TFL ! tato hodnota je skoro 4x menší než má nynější Radeon 7970!) i přesto, že tvůrci tvrdí opak, je zcela evidentní, že enginy, které se tváří jako nex-gen jsou silně přizpůsobeny maximálnímu hrubému výkonu nových konzolí a proto o nich nelze tvrdit, že ždímají dnešní high-end pc na maximum. Elemental demo UE4 běželo na GTX680 což znamená, že jestli bude dnešní trend portování her na pc (včetně Battlefield 3) pokračovat, nikdy se nedočkáme grafiky jež byla v demu představena.

Cryengine 3 (plus) je podle mnohých po letošním E3 pouze trapným pokusem o iniciativu. Jádro enginu vychází z verze 2, která vznikala od roku 2004-5!. I přesto, že na nynější verzi 3 je vidět ohromné množství práce, nemohu se zbavit pocitu, že Crytek své místo na výsluní pomaloučku ztrácí. Možná že kdyby si uchoval nadšení pro technologický pokrok, dělal hry jen na pc, nezabýval se pohodlností editačních nástrojů a rozšířeností svého enginu jeho hry by vypadali úplně jinak a nesnášela by se na ně kritika ze všech zasvěcených a nezaujatých stran. Stačí se podívat na Crysis 3 ze kterého mam pocit, že vzniká čtvrtým měsícem.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 18:55:29

Kdyz jsem pred par mesici tvrdil ze nove konzole budou uz v dobe vydani dost zastarale tak jsem byl za nejvetsiho trotla.
Pokud je pravda ze uz dnesni high end PC ma hruby vypocetni vykon 4nasobne vetsi nez jeste nevydana konzole tak potes koste
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 19:22:12

Bohužel tomu tak je , výkon GTX680 by měl být minimálním pro nové konzole, ovšem stačí se podívat na cenu téhle grafiky a je zcela jasné, že její osazení do nových konzolí je nereálné. Samozřejmě že čipy budoucích konzolí budou odlišné od desktop verzí (právě z tohoto důvodu) ovšem, výkonově se (bavíme-li se o KEPLER) nebudou přibližovat hodnotám Radeonu 7970 či Geforce GTX680. Pro obě konzole je vedle dostatečného výkonu především důležitá výrobní/prodejní cena a ta má svou pevně stanovenou hranici (tuším že u PS3 to kdysi bylo 15 000). Již dnes se objevují komentáře od vývojářů, kteří vyslovují přání ohledně RAM (Epic a Dice - minimálně 8gb), počtu CPU atd.. Bohužel, i přesto že výrobci své produkty konzultují s vývojáři je pravdou, že nejdůležitějším aspektem je cena a tak k osazení hardwaru, který by byl srovnatelný s aktuálními desktop verzemi nikdy nedojde. Smutná pravda, která brzdí vývoj real-time grafiky.

edit: př: Battlefield 3, tvůrci tvrdili že jeho engine vznikal původně na pc a až pak byl portován na konzole, ovšem stačí se podívat na rozdíl konzolových verzí oproti pc, současně si vypočítat kolikrát je pc výkonnější (dnes 10-15x) a hned je jasné že engine vznikal původně s ohledem na konzole (tvůrci se k tomu později sami přiznali). I přesto že je na Battlefield 3 nahlíženo jako na nejlépe vypadající hru, v žádném případě neukazuje potenciál PC hardwaru. Obdobně je to i s ,,next-gen,, Unrealem.
vecernik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 23:41:51

a není jedno, jestli je engine vyvíjený na konzole a pak přidány featurky z PC, nebo vyvíjený na PC a potom ořezaný na konzole? Zrovna BF je opravdu (podle mého názoru) naprosto luxusně vypadající hra která přitom bez problémů běží i na stařičkém HW.
Spousta ostatních her vypadá mnohem hůř, nebo jsou mnohonásobně náročnější a nic zvlášť lepšího nepřidávají. Hráče jako takové nemusí ani tak zajímat jaké vlastnosti má engine. Hráče zajímá opravdu jen výsledný vzhled a požadovaný výkon.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 06:26:50

Na tohle by ti mohl odpovedet nejaky vyvojar ale muj zdravy selsky rozum mi rika ze ne.
Koukni na BF3. Vypada dobre a byl prezentovan jako vyvoj na PC a pak naklonovan na konzole. Ted se proflaklo ze to neni pravda. Proc nam vyvojari lhali??? Sice odvedli dobrou praci ale mozna to na to PC mohlo byt jeste lepsi kdyby se to primarne delalo opravdu na PC.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 11:04:51
avatar
No jedno to není ani náhodou.Když budu vyvíjet hru primárně na PC tak jí budu dělat dle dnešního standardu PC a tedy s DirectX 11 s kalkulací 1 GB graf paměti + 4GB RAM + 4 jádrové CPU.Jak vidíte nejsou to nároky nijak přehnané a hru s těmito parametry by dnes rozjelo 40% - 50% PC a že je to jen tolik je důvod v GK,kde ještě pořád je dost karet s DirectX 10.Když budu takovou hru portovat konzole tak jí budu muset zmenšit herní svět,ubrat objekty,snížit detaily,osekat textury.Graf.efekty odstranit nebo nahradit méně náročnými,atd.Když budu hru primárně dělat na konzoli tak při portu na PC přilepím pár efektů + velké textury a port je hotov.Nezmiňuji náklady portování jako takového z rozdílu PC a Konzole protože to je stejně nákladné na oba směry ale u ostatního nemusím psát co je levnější žene?
edit:Z výše popsaného postupu je zřejmé že ať se zvolí postup PC - konzole nebo konzole - PC pro majitele konzole se nic nemění a však pro majitele PC je druhý postup katastrofa což je úsměvné protože majitelé PC nákupem hardware defacto platí vývoj hardware které následně konzole vykrádají a snižují si tak náklady na vývoj(výjimka je procesor Cell).
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 21:46:36

K tomuhle bych dodal takovou perličku, že chyba je už někdo před rozhodnutím, jestli to bude čistě PC hra nebo i konzolová. BF3 je 32bitová aplikace v době, kdy všechny platformy mají 64 bitové procesory. Takže na PC by víc jak 4GB RAM paměti nemohla použít ani kdyby se vývojáři rozkrájeli, protože Wokna 32bitové aplikaci dají normálně max 2GB RAM a po drobné úpravě při kompilaci aplikace max 3GB RAM (na 32bitovém systému) nebo 4GB (na 64bitovém systému).

Většina PC her je stále 32 bitových, tak kde je chyba?

Z tohohle pohledu mě příde i směšný požadavek Dice, Epicu a dalších, kteří žádají, aby nové konzole měly alespoň 8GB RAM a sami zatím neudělali ani na PC jedinou hru, která by si na takové množství sáhla. Přitom konzole potřebuje pro svůj chod mnohem míň paměti, takže pokud by měla 8GB RAM, odpovídalo by to tak 20GB na PC.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 16:44:13
avatar
No to máte pravdu.Ale stou pamětí 8 GB na konzoli se rovná 20 GB na PC jste přece jen přestřelil.Kdyby jste napsal 12 GB na PC tak si řeknu že je to reálné ale může to být i méně ale i o něco více.Ono se to špatně počítá když paměť GK se u PC systémově počítá a u konzole je paměť sdílená.Tak že to srovnání by právě oscilovalo podle velikosti paměti na GK osazené v PC.Jako standard beru paměť GK 1 GB - 3 GB)
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 18:54:08

Záleží také na typu paměti a tak dále. Současné demo unrealu běželo s 16gb, ovšem to vývojáři zdůvodnili neoptimalizací buildu.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 22:06:18

Vzhledem k tomu co se dá dnes předvádět na současné generaci konzolí s 512MB sdílenými mezi RAM a VRAM tak mi těch 20GB příde celkem reálných. Můžeme říkat 16GB + grafika, ale pořád ten rozdíl bude minimálně dvojnásobný.

První hra, která mě napadla na porovnání, protože by neměla mít zvláštní úpravu pro PC (je to DX9) byl poslední Assassin Creed. Na XBoxu 512MB sdílené paměti, na PC minimální nároky 1,5GB + 256MB grafika, doporučené 4GB + 512MB grafika. Pro maximální detaily je potřeba grafika alespoň 1GB.

Rozdíl je v tom, že na konzole se hry ještě stále optimalizují. Na PC to vývojáři už dávno vzdali, protože je to kvůli nekonečnému množství rozdílných konfigurací a neustále úpravě ovladačů boj s větrnými mlýny. Volání po 8GB RAM pro konzole v první řadě chápu jako snahu zbavit se nutnosti optimalizace.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 22:49:39

Nutnost optimalizace by fungovala jako zástěrka tak u 2gb, 16 je zásoba do budoucna.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 23:12:21
avatar
Vaše počty jsou chybné.Vy generujete nároky PC o proti konzoli špatně.Přičtěte si k aplikaci 2 GB jako režiji OS Windows včetně všech potřebných ovladačů a cache(ovšem to je opravdu maximum).Větší nároky na RAM aplikace režiji OS už v žádném případě nezvyšují.Pokud vím tak hry na konzoli data dotahují i během hry čímž šetří paměť ale na druhou stranu to je víceméně z nouze cnost než přednost.Velká RAM uvolní ruce při tvorbě světů v hrách,ty data prostě musíte někam dát.Pokud se prosadí že hry se na konzoli budou hrát tak že nebudou instalační placky vy si vlastně hru budete dotahovat tak pak ten systém dotahování dat do paměti během hry bude nepoužitelný a prostě tam budete muset mít všechno.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 23:21:51

To záleží na hře zda-li dotahuje. Rage například ano, ale jiné hry né nutně. 512 mb je zoufale málo, podle mnohých vývojářů je to hlavní problém a důvod proč hry vypadají tak jak vypadají. Sám osobně budu věřit Epicu v jejich přání minimálně 8gb.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-11 10:17:47

I hry na PC data dotahují. Pokud dnes mohou vývojáři počítat kvůli omezení 32bitových her s 3GB RAM sdílených pro CPU i GPU v DX9 (DX9 musí duplikovat VRAM do RAM) případně 3GB RAM + 2GB VRAM na DX10 a DX11 a instalace her zabírají 30GB+ tak se všechna potřebná data do paměti stejně nevejdou.

Pokud se skutečně dostanem do stavu, že hry budou vyžadovat 8GB RAM, bude průběžné dotahování nutnost, protože SSD stále nejsou a ještě nějakou dobu nebudou standardem a natáhnout 8GB z normálního disku bude způsobovat u pomalejších nebo fragmentovaných disků 2 minutové loadingy.

Velká RAM uvolní ruce především pro plýtvání a absolutní ignoraci optimalizace. S tim ať jdou vývojáři do pr***e.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 11:34:36

Každý herní engin dneška je vázán a vytvářen přímo na grafické jádra konzolí (včetně FROSTBITE 2). Následně jsou přidány nové funkce pro pc HW, ovšem tyto funkce nejsou přítomny v samotným jádru enginu, tudíž jako naroubované části žerou zbytek výkonu a využívají tak celé moderní GPU (OVŠEM VELICE NEEFEKTIVNĚ!). Nedávno se jeden z předních vývojářů nechal slyšet, že API jako je DirectX samo o sobě nastavuje dolní hranici (tedy hranici od které je možno využívat hardware) uzpůsobenou od jakého si průměrného hrubého výkonu, to znamená, že i když máte moderní grafické jádro (RV770 a výše), DirectX nevyužije jeho maximální potenciál i kdyby vznikal úplně nový engine vázán přímo na toto jádro. Pokud by jste měli možnost vytvořit úplně nový engine a vytvářeli by jste ho přímo na nejmodernější grafiku dneška a použili by jste k tomu třeba Open API, výsledek by byl nemálo lepší než ukázky z dnešních nex-gen enginů. S podobnou filosofií vznikl Cryengine 2, tento engine byl vytvořen bez ohledu na konzole a snažil se vyždímat modelovou řadu GTX8800 na maximum, ano, byl ve své době neuvěřitelně náročný, ovšem výsledek stál za to. Dokonce byly zveřejněny různé ukázky, které předváděly původní engin ještě před optimalizací a nutno podotknou, že výsledek velmi dobře obstojí i ve srovnání s dnešními projekty (Crysis DX9 vs DX10 jungle - 6 let stará ukázka!!).
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 08:33:02
avatar
no 680 nebo 7970 není na konzole třeba, tyhle karty mají smysl až pro 3 monitory...Přeci jen hry budou max pro 1080p, protože další postupný rozlišení 4k bude ještě tak 2 roky mimo možnosti normálních smrtelníků.

Pak za další, oproti PC nepotřebuješ tak výkonej HW z toho důvodu, že není třeba využívat mezistupně mezi hrou a HW v podobě DirectX nebo OpenGL, který vlastně slouží primárně k tomu, aby to běhalo na různých GK, což v konzolích odpadá.

A za další hodně udělají optimalizace. Pokud se na to vývojáři vyserou, tak to samozřejmě stačit nebude..
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 11:10:53

Výkon 680 nebo 7970 rozhodně potřebují. Možná ne při vydání, ale za rok bude jejich výkon nedostačující a opět budou brzdit herní vývoj (včetně let následujících).
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 21:47:24

To je otázka. Epic se sám nechal slyšet, že věří že UE4 tu s námi bude tak 10 let. Takže pokud se většina herních vývojářů bude vydávat tímhle směrem, tak budeme mít v příštích dvou až třech letech výrazný pokrok a pak další stagnaci.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 22:53:14

Nechal slyšet,.. desetiletý cyklus je samozřejmě reálný (obdobně to bylo/je u verze 3/5). Budou-li tu konzole, pokrok bude pozvolný. Z prvu stejný jako při přechodu na novou konzoli a následně (6-8?let) pozvolný - jak je tomu dnes.
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 19:27:25

tak zrovna DX ,a OpenGl v konzolich potrebujes ... a je pritomno
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 19:28:55

Citace:
Pak za další, oproti PC nepotřebuješ tak výkonej HW z toho důvodu, že není třeba využívat mezistupně mezi hrou a HW v podobě DirectX nebo OpenGL, který vlastně slouží primárně k tomu, aby to běhalo na různých GK, což v konzolích odpadá.



toto neni zrovna pravda ... OpenGL a DX maji primarne jiny ucel nez sjednotit Hw ... a i v konzolich jsou pritomny + Sony ma V PS3 jeste jedno vlastni rozhrani ...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 19:35:24
avatar
Tiez si myslim ze ak maju konzole byt nejakou konkurenciou inym hernym platformam aj do buducnosti, mali by mat maximalne nejaky 3 rocny cyklus obmeny hardware. Podla mna by to mali spravit tak, aby to bolo postavene na baze PC s tym, ze lamam ktore si kupuju konzole by obmenu hardware mohli robit nejaky zmluvni predajcovia.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 20:21:03

S cyklem 3 roky a obměnitelnými součástkami by to přeci nebyly konzole ale pc, které by vedle opravdového pc nemělo smysl.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 10:10:13
avatar
Podla mna by to zmysel malo. Proste by si kupili box s ovladacom tak ako doteraz, akurat by miesto sucasneho konzoloveho hardware boli vnutri suciastky ako v PC. Konzolisti nemaju ani ponatie co sa nachadza pod obalom, pre nich je box ako box. Jediny rozdiel oproti plnohodnotnej hre pre PC by boli mierne osekane niektore nastavenia ako AA alebo tiene a zjednodusene ovladanie, teda nic co by nebolo mozne vyriesit nejakym konfiguracnym suborom. Nemalo by to mat ziadnu mechaniku aby sa hry stahovali iba cez internet aby sa zamedzilo piratceniu (aj tak to tam na PC platforme speje). Proste to moze vyzerat ako ze to nema zmysel, ale ak maju konzole take ako ich pozname prezit, mali by sa ich tvorcovia prisposobit dobe. Nezabudaj ze v dobe prvej a druhej generacie konzol neboli na trhu SmartPhone, Tablety a ine zariadenia ktore konzolam dnes konkuruju.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 20:32:04

http://doupe.zive.cz/doupecz/crytek-uz-nyni-prekonal-moznosti-next-gen-konzoli/sr-1-sc-108-a-143706
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konzoly :) 2012-06-09 22:40:20
avatar
nech sa uz vykaslu na tie "herne" konzoly....
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 22:50:09
avatar
Sice spousta lidí řiká, že hry nejsou jen o grafice. A tak trochu to tvrdím i Já.Ale když si vezmete, že máte skvělou hru s parádním příběhem. Tak přeci ta grafika to jen podtrhuje ten prožitek z příběhu. Konzole bych měnil cca po 3letech max.Potom by všechno bylo lepší o něco. Hold Xbox nebo PS si koupí člověk,který nechce instalovat a pořád něco aktualizovat tolik. Já bych konzoli koupil jen kvůli exkluzivním hrám (Gears of War,Metal Gear solid,Little big planet atd atd.) Mrzí mě, že vývojáři neudělají třeba i jen porty těhle her na PC, protože bych si je moc rád koupil.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 15:34:28

Tříletý cyklus konzole by znamenal, že by to musela být PC konzole (takže něco jako HTPC na hraní), což by taky zrušilo exkluzivity.

Pokud konzole zůstanou to co jsou teď, budou mít delší životní cyklus a exkluzivity.

Mám XBox a u všech Gears of War sem strávil neskutečně času a nemyslim, si že by to na PC byl nějaký zázrak. Ta hra je dělaná na konzoli a gamepad. Na myši by to byla pěkná nuda.
Sak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 18:25:19

"Na myši by to byla pěkná nuda."

Blbost na entou.Gears of war 1 vysel na "nudnou" mys a nebyla to nuda.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 23:23:47

Myš je stále nejpřesnější ovládací prvek . Kromě toho, připoj si ke kompu ovladač a srovnej zážitek ve fullHD s konzolí.
barny9810@gmail.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 01:26:52
avatar
Ja som vždy videl konzolu iba na dve hry - a to NHL a FIFA. Na odreagovanie, s kamošmi plus pivko k tomu, stačí
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 15:36:12

NHL, NBA a NFL jsou na konzoli bomba. FIFU nějak nemusim. Pro sportovní hry je gamepad must have.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 23:32:52

Ovládání gamepadem je tak dobré, protože softwarové nastavení udělá všechnu práci za vás a vy se tak nemusíte snažit o přesnější ,,zaměřování,,.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-11 10:38:40

A vadí to? Pokud to zvýší přístupnost a zábavnost hry, tak mě to rozhodně nevadí.

Gamepad nabízí z pohledu ovládání her mnohem více než kombinace klávesnice a myš. Klávesnice a myš jsou lepší v FPS, TPS a RTS, ale naopak ztrácí v závodních a leteckých arkádách, bojových hrách, sportech atd. Ostatně kolik analogových tlačítek má normální myš a klávesnice? Gamepad pro XBox má čtyří - dvě páčky reagující na směr a úhel náklonu a dvě tlačítka rozlišující úroveň stisknutí. Takže ano, ve FPS je míření horší a vyžaduje softwarovou asistenci, ale pohyb je zase podle mě lepší než na klávesnici. Pokud hrají všichni hráči na gamepadech, tak mají všichni stejné nevýhody / výhody a ve výsledku to nikomu nevadí (jinak by se ty FPS na konzole tak neprodávaly).

Myš je samozřejmě extrémně přesná, ale to mi v některých hrách přijde až na škodu - magoři s namáklou myší, malym pingem a reflexama, který jim umožní dát tři headky během dvou vteřin mě opravdu nebaví.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-11 16:33:27

Tak o hráčích CS nemluvím. Je zvláštní že analogové páčky celkově upadají a o hledají se nové způsoby ovládání. Nevím, ale mě osobně analogové ovládání příliš nevyhovuje.
Jehner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 13:56:07

Viem že táto stránka je v prvom rade o technologických udelátkach a až potom sa hodnotia iné kvality hier. Konzolu nevlastním a myslím si o nej asi to isté ako vačšina návštevníkov tejto stránky - čiže naozaj spomalujú vývoj. Na druhú stranu keby nebolo konzol tak na mojej staručkej HD4850, s trojadrom 2.3Ghz by som si teraz už veľa nezahral. Miesto toho som sa tešil z Alana Wake, Total War - Shogun II, dead space 1,2 a teraz úplne skvelého Maxa Payna III. A ktovie možno by aj veľa hier nevzniklo - GTA4... možno by nebolo v takej kvalite keďže nemožno uprieť že na PC platforme tie zisky nemožno tak dobre zaručiť (aj keď teraz je to už o dosť lepšie ako pred Steamom). Možno sa mýlim ale som skôr skeptický a myslím že optimalizácia by bola jednoducho nahradená výkonnejším HW. Stále je veľa ľudí ktorý nemajú PC na to aby tam pchali peniaze a je vlastne aj rado za tie zatracované konzoly. Škoda že sa vačšina vývojárov snaží o novšiu generáciu enginu a nepopracujú na inteligencii postáv, zásahových zón a deštrukcii prostredia. A príbehu. A ATMOSFÉRY. A potom zrazu predajnosť Minecraft je prekvapenie a ľudia ktorý vyvýjajú Path of Exile majú už na konte 500 000$, aj preto lebo grafiku majú len ako prostriedok. Napríklad toto: http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-the-last-of/731120? bude možno dôvodom na kúpu konzloly pre niektorých ľudí.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 15:39:45

Delší životnost HW dnes už neni jen o konzolích, ale o globální ekonomické situaci. Vývojáři nemají důvod tlačit HW nároky zbytečně dobředu, protože těch lidí, kteří upgradují pravidelně je mnohem míň než těch, kteří upgradují jednou za dva až čtyři roky. Proto i příchod DX11 her čekal na masivní rozšíření karet s vyšším výkonem a podporou DX11.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 15:45:44
avatar
opět to samí
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hlavni prinos konzoli je v tom 2012-06-10 19:41:52

ze clovek nemusi kazdou chvili kupovat nvoe PC aby si na nem neco zahral, a zahraje si v pohode i na ntb, ja si tedy nemuzu stezovat
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 21:37:50
avatar
Engine Unreal 4 vypadá solidně, jen by mě zajímalo co ho rozchodí na solidní detaily na FHD rozlišení. Docela by mě potěšilo kdyby to zvládly grafiky typu HD7800...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 21:42:31
avatar
buď v klidu, HD 7800 to zvládne s prstem v nose ...
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 22:25:18
avatar
Tak to je fajn, to u mě HD7850 nějakou dobu vydrží (teda pokud se nenaskytne výhodný prodej a výměna za vyšší ligu :-) )

Mám ještě takový dotaz trochu mimo - netestoval jsi taky APU A6 3500? Přemýšlím že bych ho pořídil do druhého pc ale zajímá mě zda by šel přetočit ke 3Ghz, přece jen na defaultu je to nic moc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 22:31:20
avatar
já ne, jestli kolegové něco ano, tak o tom zatím nevím...
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 23:25:13

Tím bych si nebyl tak jist. Nebo, k potěšení nás všech, doufám že ne.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-11 00:57:50
avatar
V dobe, kdy se cyklusy vymen zrychluji ( auta, mobily, obleceni atd. ) jsou pocitace uplnym opakem. K tomu se da rict jen jedine: "WTF?!"
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-11 12:34:47

Mne to pride tak ze produktove cykli su uz prilis skratene.
Bez ohladu ci elektronika auta handry ...Produkujeme akurat tak kopec odpadu. Nikto nic neopravuje,proste ked sa pokazi kupi nove. Marketingom prehypovany dopyt takze kazdy si len poziciava aby si mal za co kupit tu supercool novinku.Bez ktorej by bol predsa odpisany na okraj spolocnosti. Kto za to moze ? Eva nemala byt nenazrana za jablkom Chlapom staci chlieb a hry
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-11 14:27:13

To je moderní konzum, ale to jednou skončí. Celé je to postavené na zdrojích, které nejsou nevyčerpatelné.
roll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-11 16:36:12

tak nikdo nic neopravuje, protže je to ekonomicky nevýhodné, nebo nemožné. Na mojí nokii za 6000 se z kapky vody udělala oxidace a bylo to na výměnu desky, která nová stojí 6000+ servis. Takže co by jste si vybral vy?
dodicekgt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - haha 2012-06-12 03:48:08
avatar
Kto by dneska kupoval 7950 ? ked ma GTX 670 za 350 eur ?
Moja 7970 sa taktuje katastrofalne /huci,fuci, pada/, ale v druhom PC mam
GTX 670 @1250/6900 a vykonovo je na tom lepsie ako 7970, je tichsia a nema trapne catalisty.
No tento rok vysiel lepsie Nvidii, dufajme ze sa AMD spamata

//EDIT by DD: první varování FLAME podobného typu si odpusť

Stach kolko ti AMD zaplatila ?
Si stare TROLOLO.
Mas depky ze prosikas o pozicanie Nvidie.
Daj mi ban CHUJKO
PS : Vedia aj ostatny , ze mas na fore rozne nicky a sam sebe odpisujes ? A hned banujes ludi co napisu ze Nvidia ma lepsie VGA ako trapne AMD
Dr. Stach , hej doktor ANALU
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
Stach zakomplexovana NULA
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-12 11:24:54
avatar
Holt to prezentují v kvalitě v jaké to bude na PC a na další generaci konzolí, ale vrdí, že to tak bude vypadat i na těch dnešních vykopávkách, ale na nich to samozřejmě bude v horší kvalitě.
jazi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sbohem konzolaci... 2012-06-13 13:27:10

http://bonusweb.idnes.cz/doom-3-bfg-ma-na-ps3-problemy-zurnal-drw-/Zurnal.aspx?c=A120613_094631_bw-zurnal_osk

Nebyl to prave Carmack, ktery u hry RAGE prohlasil, že PC vnima pouze jako okrajovou herni platformu? Ano byl to on.
A ted ma potiže se svou milovanou PS3
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 567x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1058x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3737x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1448x
Komentářů: 0