Nová generace dvoujader a nástupce Core 2 Duo – Clarkdale na 32nm: 4GHz při 0,8V! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 17 červenec 2009
altClarkdale bude nová generace dvoujádrových procesorů vyráběných rovnou 32nm.

 

 

 

Je pravděpodobné, že se tyto procesory objeví hned ve dvou základních provedeních. S integrovanou grafikou a bez integrované grafiky. Každopáně procesory Clardale budou nahrazovat současné procesory Pentium Dual core a stále ponesou ozančení pentium. Nahrazovat ale budou i nejnižší řady Core 2 Duo a ty pak ponesou označení Core i3.

Praktických zkušeností s těmi to procesory zatím mnoho oficiálně není, ale s přibližujícím se datem uvedení počet informací stoupá. Dnes například jeden čínský server předvedl jeden v akci. Při napětí pouhých 0,8V dosáhlo toto 32nm dvoujádro taktu 4GHz. Právě to by měl ostatně 32nm proces zabezpečit. Vyšší takty a nižší spotřebu. Co je zajímavostí je, že tento dvoujádrový procesory měl v předváděném vzorku hyperthreading a tedy se bude v některých případech tvářit jako čtyřjádro. Samozřejmě touto technologií nebudou vybaveny určitě všechny modely Clarkdale, ale myslím, že v cenové kategorii 2000-4000 korun, kam tyto procesory pravděpodobně zamíří, můžeme čekat nárůst výkonu proti současným modelům …

Zdroj: hardspell.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 17:23:55

no a ja som si myslel, ze dvojjadram uz pomaly odzvonilo a oni sa chystaju nove, tak teraz som z toho uplny jelen
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 19:51:29
avatar
No dvou-jádro s HT se bude tvářit jako 4 jádro a přidá to cca 20% výkonu, akorát to bude bez Win 7 naprd.. XP ani Visty nezvládaj management HT.

A pokud bude na 4GHz.. viděl bych to na solidní herní kus.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Odzvonilo, 2009-07-18 12:47:03
avatar
to akorat vykrikuji PR oddeleni modrych a zelenych. Schvalne, kdo vubec vyuzije i takove obycejne dvoujadro? Fajn, gamesy jednou urcite budou optimalizovane pro vice jader, ale jinak? Podle me vetsina lidi pouziva PC na brouzdani po netu, posilani emailu, psani ve Wordu, poslouchani hudby nebo koukani na filmy, sem tam si zagamesit - na tohle je i dvoujadro azaz. Osobne tohle vitam - pekny vykon pri male spotrebe a slusne cene, mohl by to byt moc dobry procesor do HTPC s moznosti pouziti i pro praci.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-18 21:35:37
avatar
mně by zajímalo, která lama dává mínuska za ta dvoujádra Asi nějaký zoufalec s Quadem, který zjistil, že jeho oblíbená aplikace není napsána multithreadově
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 11:27:50

To vis, dnesni fanousci jsou liny jit na sporty tak si "vybijeji" to fandeni na diskuznich forech(uz to zacina byt syndrom dnesni doby)....

Nicmene jsem optimista a verim ze i oni jednou dospeji a zacnou vice pouzivat argumenty a mene emoce(fandeni)...

PS: Samozrejme jste oba dostali kladny bod, musi byt protivaha k fanouskum...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 11:23:35

Nova generace celeru , v tomhe mne tedy AMD zklamalo ze jeste planuje jednojadraky(na cokoli co je mensi jak Eee je to kravina)....
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 18:01:08
avatar
Tak to jsem zvedavy na OC kam az se dostanou tyto nove procesory!
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 20:45:34

Predsa už dnešné dvojjadrá napr E8500 sa dajú z dobrým vzduchovým chladením dostať na 4GHz,tak sa ani nečudujem že je to tak ako je s tým 32nm dvojjadrom myslím si že asi prekoná aj 7GHz hranicu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 21:14:46
avatar
ale tady jde hlavne o to pri jakem napeti...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 21:35:59
avatar
tak tak. 2-jádrům ještě rozhodně neodzvonilo, na základní a střední ranky počítačů to bude stačit ještě velmi dlouho. AMD má v tomto segmentu nejspíše zase důstojného soupeře..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 11:31:37

Hlavne aby se u AMD neprodlouzilo "zprovozneni" tovarny ve vystavbe a nenabralo tak dalsi zaostavani za Intelem, predpokladam ze u vystavby se vaznejsi komplikace neobjevi...
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dvojjadra nekoncia 2009-07-17 22:23:34
avatar
Dvojjadra nekoncia a budu tu dovtedy kym spotreba quad+core neklesne pri ULV verziach na uroven dnesnych dual core

17W - Core i3 HT na 2GHZ v notebooku potesi
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD to může zabalit 2009-07-18 12:17:32

Vypadá to, že AMD to může zabalit. V high endu už teď nemá čím Intelu konkurovat, a až Intel uvede dvoujádra na 4 GHz s HT při napětí 0,8V, nebude AMD mít čím konkurovat ani v low endu. Vypadá to totíž, že Clarkdale bude mít podobný výkon jako nejvýkonnější procesory, které AMD nabízí, Phenomy 920, 940. Kromě pár fanatiků si myslím raději koupí levné dvoujádro se spotřebou 60W (Clarkdale) něž čtyřjádro se stejným výkonem se spotřebou 125W.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-18 12:35:32
avatar
spotřebou bych se neoháněl, přece jen není totéž 60W TDP od AMD a 60W TDP Intelu, obě společnosti měří a definují TDP úplně jinak. Nehledě na fakt, že Phenomy jsou 4-jádra. Spíše se bojím, že v přímém srovnání dvoujader (tedy procesorů pro běžné použití, a to se jen tak rychle, s ohledem na aplikační nepřipravenost, nezmění) to AMD projede na celé čáře.

No, uvidíme.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-18 12:40:45
avatar
a TDP taky neoznacuje zadnou spotrebu...a v pripade intelu se to realny spotrebe ani nepriblizuje, zvlast kdyz maji vsechna jeho dvoujadra od 65nm E6xxx pres celerony E1xxx az po 45nm E8xxx stejne TDP 65W.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 11:34:03

Co "presne" oznacuje Intelacke TDP podle tebe?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 13:17:55
avatar
TDP (Thermal Design Power), se da prelozit jako "navrzeny tepelny vykon". Tato hodnota predstavuje nejvyssi mozny tepelny vykon, ktery musi chlazeni CPU umet odvest. spotreba a vyzarene teplo jsou dve rozdilne veci. a intel definuje TDP pro celou radu procesoru. tedy vsechna jeho dvoujadra, i kdyz ma kazde jinej takt nebo ruzne povypinanou cache, maji stejne TDP.

a ty definice, ktere nekteri (a i DD) radi pouzivaji, jako ze tdp intelu oznacuje prumernou spotrebu jiz davno neplati. konkretne presne tohle platilo jenom u prescottu. pokud chces vice informaci tak si je muzes precist v datasheetu. tam k tomu je docela obsahla kapitolka.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 23:01:13
avatar
nepletu-li se, je tomu tak s TDP (neměnná hodnota napříč 2-3-4 jádry stejné výrobní verze) i u AMD.

Jinak s tou termomechanikou máš samozřejmě pravdu, ale komu by se chtělo neustále vypisovat "maximální vyzářený výkon", když jistá korelace mezi spotřebou a vyzářeným výkonem doopravdy existuje, navíc vezmeme-li v úvahu fakt, že heatspreadery jsou u obou firem +/- stejně velké (a tedy všechny CPU mají přibližně stejně velký teplotní gradient (ve směru die-spreader-chladič), lze s úspěchem pochybovat o reálnosti TDP hodnot u obou výrobců (protože z vlastní zkušenosti vím, že jeden "65W" AMD CPU smaží za stejných podmínek daleko méně, než druhý, výše taktovaný "65W" CPU (stejný chladič; malé rozdíly teplot mohou jít samozřejmě na vrub vlastnostem/kvalitě konkrétních kusů křemíku, ale to jsou max. jednotky stupňů). To beru jako důkaz, že TDP je v podstatě nicneříkající hodnota, vhodná jen k obecnému určení, jak minimálně výkonný chladič je potřeba k provozování daného CPU.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 12:10:57

Zeptal jsem se proto ze jsi napsal tuto rozporuplnou a znacne nepresnou vetu.

Raigor napsal:
a TDP taky neoznacuje zadnou spotrebu...a v pripade intelu se to realny spotrebe ani nepriblizuje, zvlast kdyz maji vsechna jeho dvoujadra od 65nm E6xxx pres celerony E1xxx az po 45nm E8xxx stejne TDP 65W.


Ano s tou druhou casti vety mas pravdu, ale zase abys byl objektivni tak by jsi mel pripustit(mozna pripoustis, ale pises to tak ze to vyzniva dost jednostranne) ze to same se da rici o AMD-Ati, jelikoz dosahuji velmi velmi podobnych spotreb s vyjimkou i7 ktere zrejme pujde k hranici udavaneho TDP....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 13:55:14
avatar
no amd si prave upravuje TDP jak chce pro jednotlive procesory...nektery phenomy meli pres 100 a pak myslim 90-95W, nektery maji 65-70W nebo dost procesoru ma 45W...u amd to je pro me dost zmatene. nove procesory maji uz spotrebu taky dobrou, ale pak treba ty starsi kousky jsou na tom hodne spatne, az to nekdy vypadalo ze realna spotreba je i vyssi nez TDP.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 14:13:05

Zmatene je to mozna papirove, jak mrknes na testy zjistis ze co si je AMD a Intel blizke vykonem v aplikacnich testech je si blizke i spotrebou....

Jedine CPU ktere se nepovedly spotrebou AMDcku byli Phenomy mkI(ovsem to same se da rici o prescottech a notrhwoodi taky zadna slava, proste kazda firma se obcas vyda slepou ulickou, btw jsem zvedavej "how much" bude G300 slepou ulickou pro nV, ja ji preji vse nejlepsi ale to by musela byt ta 40ka vyrobak obvzlaste vydarena aby byla vyteznost jakou by nV potrebovala, a to zatim alespon u TSMC nevypada ani na "beznou" vyteznost), jak starsi tak novejsi jsou lepsi nebo stejne nebo mirne horsi(oproti srovnatelnym modelum od Intelu), ale je to v radech procent ty rozdily takze se da rici ruzne nazvoslovi od kazde firmy ale stejna realna spotreba pri mirne rozdilnem aplikacnim vykonu, takze doufam ze tohle dogma uz pouzivat nebudes...

PS: To i7 jde se spotrebou k hranici udavaneho TDP na rozdil od Phenomu mkI(ale tam to prisuzuji spatnemu sladeni navrhu a moznostem 65ky vyrobaku) opodstatnene protoze za nim je vysoky aplikacni vykon, tak jak jsi to pochopil jsem to nemyslel a pro zmenu jsem to napsal blbe ja jak to vyznelo.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-18 16:38:19
avatar
Je to nějaké špatné...to jako na 32nm 4000-5000 bez přetaktu?No to vidím že až dojdem někam k 10nm tak budem někde na 10000Mhz..Nic moc ne?
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2009-07-18 17:20:08

Caveman ,myslím že frekvence 4Ghz už se bude později těžko překonávat a zmenšovaní bude čímdál optížnější.

Urban novák:
To je sice pravda že AMD nic to High endu nemá ,ale kolik lidí kupuje high end ? velmi malé procento.

Sorry ,ale já bych za cpu ,ram ,desku cca 13K nedal.
Nejduležítější je low end a střední třída a tady má AMD dobře nazbrojeno.

A k když si uvědomíš že tak malá firma jako AMD dokáže vůbec intelu konkurovat ,tak je to zázrak...

Je to jako mít 100 tanků vs 20 tanků a vest celkem vyrovnánou válku.
Dle mě jsou lidi v AMD borci. Bojovat tolik let proti takové konkurenci a stále se držet.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-19 00:44:27
avatar
A podle tydle logiky je AMD 3x větší než nVidia a pořád nemá 3x větší prodeje ;)
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-19 06:09:17
avatar
no hold nekdo ma zase lepci tanky asi proti nekomu....takze to vypada ze tanky amd se snazi udrzet proti intelu, tanky nvidie zase proti amd-ati a intelu. kazdy se snazi udrzeto co se da aby vydelaval,ne? takze se neni potreba divit. zaklad je ze to aspon jeks-taks funguje a mame si z ceho vybrat. to je zaklad a jeste cena
Rudo_r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-19 11:03:16

Nádherný marketingový ťah. "Nekupujte teraz tie dobré AMD CPU, počkajte radšej na tieto naše." AMD nepredá CPU - nebude mať chechtáky - troška znížime zisk konkurencie. A vlastne sa zrovnáva terajší AMD procák s "bude takýto" Intel-cpu. Myslíte že AMD spí a v období keď príde tento intel na trh tak nič nepripraví? (minimálne ich cenou podlezie)
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-19 13:38:39
avatar
Kdyby ses o to trochu zajímal, tak víš, že Intel má už tyhle procesory připravený docela dlouhou dobu a nevypustil je, protože potřeboval vyprodat se stejným ziskem C2D a výrobci potřebovali doprodat zásoby desek, navíc se na to podívej, 4GHz při 0,8V to značí, že měli buďto sakra velký štěstí ve výrobě, nebo, že už ty procesory a proces nějakou dobu odlaďují, aniž by je hned od začatku dodávali zákazníkům.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-19 14:21:27
avatar
Ono to bude od vseho trochu, pry snad meli i problemy s implementaci PCIeX ridici logiky do cipu...

V prodejnich verzich bych 4GHz pri 0.85Vcore (0.85Vcore-Vdroop=0.832V) necekal ani u 32nm, tusim spis neco kolem 1-1.1V pri load.

@intel strategy - svuj obor dlouhodobe kontroluji a je to krasne videt - proti AMD to jede vsechno tak nejak easy, bez kixu, neupachtene a v cernych cislech. V dobe, kdy se vsichni zacinali trest pred financnimi dopady "krize", Intel oznamil masivni investice do infrastruktury, ktere se ted zacinaji projevovat (to jsou pouze informace, ke kterym se dostaneme my, co maji na stolech kuci z vyvoje u Intelu, nad tim radsi ani nepremyslim)

Leap ahead...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 10:35:59

Už dlouhou dobu Intel má připravenou technologii 32nm???
Jseš si jistý? Kde bych si o tom mohl něco přečíst, prosím?
A proč, v takovém případě, pokračuje ve výrobě (ne prodeji) 45 nm HW?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 10:40:36

Staci jenom hledat. Odkaz To, ze se stale vyrabi na 45nm nema s technologii nic spolecneho. Bylo by drahe kazdy rok stavet novou tovarnu, kazdy uspesny proces je treba vytezit na maximum.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 16:30:11

Mít připravenou technologii znamená mít možnost v jakýkoliv okamžik začít produkovat ve velkem. Tvůj odkaz nemá s tím nic společného. My jsme mluvili o procesorech. Od experimentalního čipu, obsahujícího logiku a paměť, je dlouhá cesta k x86 procesoru. Tvůj odkaz říká, že cesta je zahájená. Věřím, ale v tom jsem pochyby neměl. Je ta cesta "už dávno" u konce? O tom mluvíme.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 10:34:35

to Rudo_r
Máš pravdu, je to marketinkový tah.
Povídání o tom, co bude, stejně jako NEpovídání o tom, co bude, je absolutně standardní marketinkový tah, který používají všichni, kdo má nějaký marketink.
A brát to na 100% vážně není moc rozumné.
SaLaDiN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-19 21:18:13

ja len dufam v jedinu vec, ze tie novsie cpu od intelu a dx11 grafiky od ati dorazia coskoro do notebookov, lebo okolo Vianoc planujem kupit novy notebook, a chcem si na nom aj nieco zahrat a kupit teraz nieco za 1500 eur sa uz neoplati, ked vidim toto.
Sala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ati + intel 2009-07-19 22:26:43

Bohužel, notebook s Intel cpu a ATI grafikou uz nesezeneš.. (taky me to s...)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-19 22:50:51
avatar
??? kde si to vzal? Normálně se dá Intel + ATI v mnoha konfiguracích u mnoha výrobců koupit, DELL, HP, ACER, ASUS, MSI, všichni mají ...
Sala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 12:51:31

Nojo, tak uz je to jinak. Vim ze byla jedna doba kdy ati mobility radeony nebyly k sehnani s core2duo, ale uz se to nastesti zmenilo. Tak sorry za spatny info.

Ostatne hry uz stejne nehraju a muj netbook vsechno co potrebuju zmakne
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 555x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1367x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2222x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1971x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1312x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1299x
Komentářů: 1