Recenze a Test: Crysis2 konečně v DirectX11 – grafická špička, ale jako FPS plné herních klišé
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 08 August 2011
alt

 

 

 

 

 

 

 

Recenze a Test: Crysis2 konečně v DirectX11

– grafická špička, ale jako FPS plné herních klišé

Trochu to trvalo, ale pro pořádek nelze Crysis2 rozhodně vynechat. Takže jaká hra je? První Crysis bylo zjevení. Až neskutečně dobře vypadající a do detailů propracovaná hra, ke které se žádná jiná technologicky nepřiblížila několik dalších let. I dnes vycházející drtivá většina her se nemůže svou úrovní rovnat grafice, kterou Crysis v roce 2007 předvedl. I herně to byla unikátní, poměrně otevřená a originální akční hra v nádherném prostředí s vysokým stupněm AI nepřátel. Nejinak tomu bylo i u volného pokračování Crysis: Warhead.

Čekali jsme několik let, než jsme se konečně dočkali pokračování, které podle očekávání na základě vlastních velkolepých prohlášení autorů, nastaví nová měřítka toho, jak by hry měly vypadat. Letos jsme se skutečně dočkali, ale výsledek v době uvedení znamenal obrovské rozčarování, zejména pro početnou PC komunitu, která má původní Crysis za takový zlatý grál. Crytek nijak neslevil ze slibů, a co sliboval a naplnil u prvního dílu, slíbil naplnit i u druhého dílu. Jenže hra vyšla jen v DirectX9 a technologicky výrazným způsobem zaostávala i za úrovní prvního DX10 dílu. Tvůrci se sice dušovali, že situaci napraví implementací DX11, tessellace a celou řadou dalších prvků, ale nakonec jsme museli čekat celé dva měsíce, než to ve spolupráci s NVIDIA tvůrci dali dohromady a DX11 patch a ultra HD textury k tomu, konečně vyšly. Až nyní tedy Crysis2 lze vůbec recenzovat a srovnávat s prvním dílem. Až nyní je hra ve stavu, kdy je skutečně nástupcem dnes už legendárního Crysis. Jak se tedy hra povedla a je pořádnou prověrkou současného HW?

  • Crysis 2 jako pokračování legendy akčního žánru

Původní Crysis byl sice jen FPS, ale příběhově i přes poměrně omezené prostředí, ve kterém se odehrával, byl velmi pestrý. Scénář byl velmi dobře zpracovaný a hlavně netrpěl celou řadou již ohraných prvků a herních klišé. Crysis WarHead děj v podstatě neposunul, jen ho přesunul paralelně na druhou stranu ostrova. Museli jsme tedy čekat na druhý díl, aby regulérně posunul děj. Jenže …

Skoro to vypadá, že se u scénáře změnil celý autorský team, protože tam kde obě původní hry byly originální, propracované a bez otravně okoukaných prvků z jiných her, působí druhý díl zcela opačným dojmem. Děj je tupý až hrůza, originalita se vytratila a nastupují zcela okoukané prvky a jako hráč máte neustálý pocit, že už jste to někde někdy hráli. Děj Crysis2 je hloupý, váš hrdina nemluví a hlavně ten děj v souvislosti s prvním dílem nedává moc smysl a na události, prostředí a nepřátele z jedničky navazuje méně než velmi vágně.

Samotné přesunutí z ostrovní džungle do New Yorku a tedy městského prostředí, není úplně to, co bychom si asi přáli, ale tvůrcům to usnadnilo život. Bohužel hra tím dost utrpěla, protože městských akcí jsme v poslední době měli nepočítaně. Tam kde nás první díl bavil a na oko neomezoval náš pohyb po velkých lokací, je Crysis2 naprostá koridorovka, která jako by z oka vypadla poslednímu Call of Duty. U prvních Crysis nebylo o scripty nouze, ale díky zdánlivé volnosti nebyly tak okaté. Druhý díl je na tom podstatně hůře. Bohužel se také ve větším měřítku objevily rádoby moderní předskriptované „filmové“ scény, ve kterých musíte mačkat určitá tlačítka, jak vám radí hra na obrazovce v daný okamžik. Proč si autoři myslí, že nás tento prvek tak strašně baví, že ho zařazují téměř do každé hry?

 Bohužel dějově i herním stylem je Crysis2 mnohem podobnější Call of Duty, než původnímu originálnímu Crysis. Samozřejmě pořád je tu zajímavý prvek v podobě mocného nanoobleku, který podstatnou měrou vylepšuje a rozšiřuje vaše možnosti. Bohužel zatímco v prvním díle to byla jen krátkodobá velmi omezená výhoda, u druhého dílu je z vás skoro superman. Přibyla zde navíc možnost kupování upgradů za sbírání „obláčků“ nanitů z padlých mimozemských nepřátel. Konzoloidní nesmysl, který není daleko od sbírání bonusových bodů z pobitých nepřátel, jak jej známe z rubaček typu Devil May Cry apod. Je to opravdu hloupé a bez toho by hra působila lépe. Stejně stupidní prvek je sbírání bonusových předmětů, klíčů, známek a dalších volovin, které v prvním díle nebyly, protože tam nechyběly.

Jako hra tedy Crysis2 zdaleka nedosahuje dospělosti, originality, atmosféry ani propracovanosti prvních dílů. Jak je na tom z hlediska technologického zpracování po nedávném vydání DX11 patche? Je tedy tím novým herním etalonem, jak nám bylo slibováno?

 

 

  • Crysis 2 v DX11 – nový grafický etalon herního světa

Vydání Crysis2 jen v DX9 bylo skutečnou ranou pod pás od vydavatele pro všechny fandy prvního dílu. Ačkoliv mnozí tvrdili, že hra je dokonce hezčí než první díl, buď byli slepí, nebo záměrně lhali. Faktem totiž je, že mnoho technologií používaných u prvního dílu prostě u druhého chybělo. Ubylo dynamických prvků, rozlišení textur a efektů bylo nižší, herní fyzika se výrazně zhoršila a pokročilá umělá inteligence byla zcela vypuštěna. A tak dále a tak dále. Crysis 2 při svém vydání výrazně zaostával za předchůdcem v každém ohledu. O nový etalon a naplnění velkých slibů, se tedy nejednalo ani vzdáleně.

Důvodem bylo jednak cílení hry na slabé herní konzole, které nedokáží rozpohybovat původní Crysis v nějaké slušné kvalitě vůbec, takže je logické, že pro ně grafické i technické kvality hry a její náročnost musela být značně zredukována. Výsledkem je tedy to, co jsme viděli. Tvůrci a vydavatel hry se také obávali, aby se neopakoval scénář prvního dílu, kde se mnozí hráči se báli, že jim jejich PC nebudou stačit a konzolisté, že hra bude výrazně ošklivější než PC verze. Osobně na tom nevidím ale nic škodlivého, alespoň se upgradovala celá řada PC, což dnes zoufale chybí (důvod k upgradu). Doufali jsme tedy, že NVIDIA, která na DX11 implementaci pracovala, a která stála i za technologickou pokročilostí u prvního dílu, odvede svou práci včas a pořádně, a druhý díl tak dostojí slibům tvůrců.

Jenže NVIDIA ztrácí zájem o vývoj her pro PC platformu, protože jí vytlačují z nejvýdělečnějších oblastí integrované grafické karty Intel a AMD v jejich procesorech. NVIDIA svou hlavní budoucnost vidí v ARM platformě. Neměla tedy velký spěch s dokončením DX11 patche a věci se tak protáhly. Nakonec jsme čekali další 2 měsíce, než jsme se konečně dočkali hry na PC v podobě, ve které měla být už na počátku. V této době už ale většina hráčů Crysis2 dávno dohrála a hra upadla v zapomnění. Já jsem si schoval hraní i recenzování ale až právě do té doby, než se DX11 u Crysis2 konečně objeví.

  • Zpracování Crysis 2 s DX11 (patch 1.9.) s HD texturami

Hru tedy hodnotím z pohledu hraní v DX11 a s implementovaným balíkem HD textur, které hru výrazně graficky vylepšují. V této podobě už zcela určitě je o ten slibovaný krok dál, než předchůdce. Zejména pak tessellace dělá u modelů hodně. Nemá smysl tvrdit cokoliv jiného. Crysis2 v DX11 a HD packem je nejlépe vypadající hrou, která se kdy objevila. Teď je to skutečně následovník prvního dílu a technologický herní etalon. Na druhou stranu v některých ohledech technologicky zaostává a zejména fyzika a absence zničitelného prostředí docela kazí vizuální stránku hry. Nemluvě o tom, že letos bude mít Crysis 2 i vážnou konkurenci v podobě Battlefield3, který bude vypadat minimálně stejně dobře a zničitelné prostředí má.

Bohužel tedy nemůžu říci, že by Crysis 2 bylo technologicky nejlepší a nejpokročilejší. To bohužel není. Ani s patchem 1.9 se tvůrcům nepodařilo odstranit poměrně hodně grafických bugů a problémů, z nichž mnohé působí, jako by to byla nějaká beta verze. Ale to by nebylo až tak to nejhorší. Největší bolístkou a zklamáním je absentující fyzika a hlavně zcela chybějící umělá inteligence.

Crysis 1 a předchůdce Far Cry, to byla akční hry, které přinesly zcela nevídanou úroveň umělé inteligence nepřátel. Ti dokázali ve skupinkách spolupracovat, házeli na vás velmi přesně granáty a nutili vás k přesunům i krytí, a sami se uměli střídavě krýt-útočit a hlavně krýt se za překážkami tak aby nebyli moc vidět. Prostě souboje s AI byly v Crysis – Far Cry perfektní výzvou. U Crysis 2 ale všechna tahle inteligence zmizela. Prostě tady není. Nepřátelé jsou tupí, přesně jako ti v Call of Duty a chodí ve skupinkách ze skriptovaných respawn bodů jako krávy na porážku. Přesně jako ti v Call of Duty. Krýt se neumějí a házet granáty už vůbec ne. Skoro bych přísahal, že víc nepřátel než já, zabily jejich vlastní granáty, které si házeli pod nohy. Jejich stupidita vynikala maximálně v tváří v tvář, kdy na vás asi tak 5 sekund nepřítel čumí a pak se na vás z toho 1-2 metrů rozeběhne, že vás praští. Navíc to dělá pokaždé stejně. Ne jako u prvního Crysis, kde po nahrání pozice znovu vás najednou nepřátelé obcházely úplně jinak. Ne. U Crysis2 běhají nepřátelé přesně ve vytyčené trase z místa A do místa B, C, D a tak dále. V každém bodě pak udělají přesně to samé – útok, kryt, či skok či výpad a prostě dělají to tak dlouho, než je konečně zabijete. Umělou AI tedy u Crysis2 nahradila, umělá demence a nuda.

Pak je tu ještě fyzika. Tedy lépe řečeno to že tady není. V prvním díle jsme si užívali ničení budov a jejich rozklad na komponenty, stejně jak aut, a štípání porostu na polínka. Prostě zničit tam toho šlo hodně a model fyziky byl skutečně fantastický i na dnešní dobu. Čekali jsme tedy, že druhý díl bude ještě lepší, zvlášť s přechodem do městského prostředí jsme čekali jistou míru zničitelnosti. Třeba jako v Battlefield Bad Company2, kde si klidně skrz budovy můžete prorazit granáty vlastní cestu a stejně tak se poškozuje veškeré prostředí kolem včetně země, cest atd. Ale ne. V Crysis2 je vrcholem a jedinou ukázkou fyziky rozpadání se stále stejného jediného betonového zátarasu. Všechno ostatní mimo je nezničitelné, včetně mnoha různorodých předmětů kolem. Žádná fyzika, žádná destrukce, vedle Battlefieldu BC2 působí Crysis2 prostě strašně nedodělaně, nereálně a hloupě.

Ještě se podívejme, jak je na tom hra z hlediska náročnosti na výkon PC …

 

 

  • Crysis2 – měření výkonu grafických karet a procesorů

Při svém vydání byl původní Crysis1 neprávem považován za přehnaný. Naopak to byla a stále je jedna z nejlépe optimalizovaných her vůbec. Na střední detaily hra pořád vypadala o 2 třídy lépe, než jakákoliv jiná a přitom chodila na poměrně průměrných herních sestavách té doby (tedy rok 2008). Tvůrcům se totiž podařilo udělat hru tak, aby při 25FPS běžela bez sebemenšího zádrhelu. Zatímco všechny jiné hry potřebují alespoň 30-40FSP aby chodily bez škubání, Crysis 1 stačilo 25FPS, což je stejně jako snímkovací frekvence filmů. Crysis 1 byl zkrátka propracován a vyladěn do detailů.

(Crysis 2 v Extreme nastavení s DX11 + HD pack - 5760x1200)

CryEngine 3 je nástupcem původního enginu a je udělán tak, aby běžel jak na PC, tak na konzolích. Ačkoliv je technologicky mnohem dál, Crysis 2 z jeho možností mnoho nevyužila a většinu nechala ležet ladem. NVIDIA, která se pustila do optimalizací a vlastního chodu DirectX11 a Tessllace, navíc oba dva prvky udělala tak, aby vyhovovaly potřebám a architektuře jejích grafik – smutné, leč logické a očekávatelné. Takže navlas stejná situace jako u HAWX2, kde to bylo podobně a snad ještě více okatě. Nevadí, AMD se konečně dostalo k finální verzi hry, takže může začít s vlastním vyladěním a už na tom zapracovalo. K dispozici mám už nové betaovladače Catalyst 11.8, které výkony Radeon grafik v Crysis2 poměrně slušně (10-12%) zvyšují.

Doufejme tedy, že brzy bude výkon grafik AMD odpovídat jejich skutečným možnostem. Dnes je ale Crysis 2 z logických důvodů více NVIDIA hra, stejně jako byl ve své době první díl, kde ale také AMD časem dohnalo. AMD se tedy musí se situací a nevýhodou popasovat, i když to není neobvyklá situace, ač dnes spíše častěji vidíme DX11 hru vyladěnou ve spolupráci s AMD. Aktuálně to s výkonem vypadá takto:

(Testováno s nejnovějšími veřejnými Beta ovladači Catalyst 11.8 a Nvidia 280.19)

Testovali jsme v plných detailech, které hra vůbec umožňuje zapnout. Samozřejmě již s DX11 patchem a také s HD texturami. Hra je v tomto nastavení poměrně náročná, ale vizuálně vypadá fantasticky. Tessllace je opravdu dost vidět, když tedy víte, na co dělá.

Nutno říci, že v DX9 hra nevypadá zase tak špatně a mezi DX9 hrami je to asi nejlépe vypadající hra, přesto rozdíl proti DX11 je poměrně slušný. Bohužel celkový dojem zbytečně zkazil fakt, že hra prostě měla v této úrovni zpracování vyjít rovnou a ne, že jsme na to měli čekat a navíc tak dlouho. To byl skutečně epic-fail ze strany vydavatele.

Pokud jde o náročnost v Eyefinity, je samozřejmě o něco vyšší, ale pro Eyefinity je hra docela dobře udělána a samozřejmě dojem z hraní je mnohem lepší než na jednom třeba i 3D monitoru (což jsem také vyzkoušel). Vidíte zkrátka více, či spíše to, co skutečně vidět máte. Hru jsem hrál v 5760x1200, ale se staženými detaily na high, ale s HD packem a s DX11 i když bez tessellace. V průměru jsem měl 35snímků, což na mé staré sestavě se slabým CPU Phenom II X4 940 na 3GHz rozhodně šlo. Hru tedy nepovažuji za nijak náročnou a už dnes ji lze rozjet se současným vybavením na plné detaily – HD 6990 nebo GTX 590 to zvládnou. Crysis 2 je tedy vlastně méně náročný než původní Crysis 1, který jsme si na jediné grafické karty na plné detaily mohli zahrát poprvé s HD 5970 X2, jež se objevila až na konci roku 2009, tedy skoro 2 roky po vydání hry.

Co se týká nároků na procesor, tak samozřejmě čím výkonnější tím lepší, překvapivě :). 4 jádra jsou ale naprostá nutnost. 6 jader ale hra moc nevyužívá – či spíše vůbec nevyužívá. Takže 2 jsou málo, 6 zase k ničemu.  

Podívejme se na dílčí hodnocení a dojmy ze hry ..


 

  • Hodnocení

U prvního Crysis tvůrci dokonale naplnili všechno, co slíbili, ovšem nepodařilo se jim hru uhlídat a hra jim unikla do světa o téměř měsíc dříve, než oficiálně vyšla. Díky tomu si ji samozřejmě natěšení hráči stahovali jak o život a upgradovali své stroje. Prodejní výsledky pak ale jaksi nenaplnily očekávání tvůrců. Proto bylo rozhodnuto, že druhý díl bude orientován více na konzole, protože podle krabicových prodejů vypadaly zajímavěji. A to byl začátek konce a příčina mnoha nižších kvalit druhého dílu.

První problém je, že technologicky byl první díl udělán jen a pouze na PC, které už tehdy převyšovaly technologické a výkonové možnosti stále současných herních konzolí. Druhou věcí byla změna prostředí a většiny herních mechanismů, které se bohužel inspirovaly u nectností Call of Duty a podobných her, které od sebe navíc navzájem opisují, tak jak si vydavatelé myslí, že to hráči chtějí. Druhý díl Crysis 2 až po tom extempore s protahováním vydání DX11 konečně splňuje slib, že bude hezčí než první díl a o kousek posune možnosti her. Jenže ve všech ostatních ohledech druhý díl prostě nestačí na kvality toho prvního a to je problém.

Děj – místo pokračování originálního děje s mnoha AAA až filmovými prvky a rozmanitostí misí a prostředí jsme dostali Béčkový příběh křížence s Call of Duty a FEAR3. Pryč jsou originální supersilní alieni a obří stroje. Pryč je atmosféra strachu z neznáma. Pryč je dojem silných zbraní a pravé bitevní zóny – prostě je to celé nějaké menší a béčkovější. Příběh zůstal jen u ohraných klišé okoukaných z jiných her, hloupé zápletky, nesourodosti a mlčenlivosti hlavního hrdiny, který nemá vlastně zhola nic společného s původními hrdiny. O moc horší už to udělat tvůrci vážně nemohli. Více toho pokazit vážně nešlo.

Gameplay – zcela jiné prostředí, i když slušně zpracované, je prostě koridor ala Call of Duty nebo Fear. Podobnost je až příliš do očí bijící, což bohužel shazuje herní kvality proti prvnímu dílu výrazným způsobem. Zcela nejvíce jej ale ubíjí absence jakékoli umělé inteligence, na kterou jsme byli zvyklí. Navíc posílené supervlastnosti vašeho obleku z vás dělají téměř nepřemožitelného. Nikoliv nesmrtelného, co nemají protivníci v hlavě, to dohánějí silou zbraní. První díl byl v originálním prostředí s velkými herními lokacemi, které dávaly pocit otevřenosti, i když hra byla koridor a plná skriptů a tak dále. Druhý díl je až příliš konveční a okoukaný, doplněný některými hloupými módními prvky, jako třeba rádoby filmovými scénami typu: „musíš mačkat tohle a …. Teď!“. Hra je navíc hodně krátká, a zdaleka nemá tolik různorodých misí například tankových bitev, létání s helikoptérou atd., jako měl mnohem variabilnější a větší první díl.

Zpracování – jen v oblasti grafiky dostáli tvůrci, sice se zpožděním, ale nakonec ano, slibu, o grafickém etalonu. Ano Crysis 2 je v DX11 a HD texturách nejlépe vypadající hra současnosti a kus dál než Crysis 1. Jenže tam to končí. Technicky je na tom jako celek hůře. V oblasti AI došlo k výraznému zhoršení. Stejně je na tom i fyzika a také propracovanost modelů a množství ovladatelné techniky, originalita zpracování nepřátel a tak dále a tak dále. Množství bugů je i s nejnovějším patchem stále vysoké. Zkrátka a dobře u prvního dílu byla vidět velká snaha o preciznost a dokonalost. U druhého dílu je naopak vidět velká snaha hlavně toho rychle co nejvíce prodat, než si všichni všimnou, že to není úplně ono a na první díl to nemá.

Multiplayer – proti prvnímu dílu jednoznačně o dost lepší. Ale … všechna ta práce byla úplně zbytečná. U Crysis 2 prostě není na multiplayer skoro nikdo zvědavej. Dnes už po něm neštěkne ani pes. Skoro mi přijde, že u EA zapomněli, že na multiplayerové hraní tu máme od nich přece jedinečný a mnohem cílenější Battlefield! Tak proč bychom hráli Crysis 2 v MP? Celý MP jsou zcela zbytečně vyhozené peníze, ztracený čas a určitě obojí mohlo být lépe využito pro vylepšení nedostatků u samotného singlu Crysis 2.  

 

  • Závěr

Crysis 2 si v žádném případě nezaslouží 90% hodnocení a každý, kdo mu jej udělí, zasluhuje vytahat za uši v průvanu. Pokud má tento nehotový produkt plný klišé dostat jen o málo nižší hodnocení než podstatně propracovanější, originálnější a větší první díl, vážně nevím, proč někteří své články nazývají recenzemi. EA letos nemá příliš dobrý rok. Jeho letošní hry jsou pokračováním extrémně povedených prvních dílů. Ty však neslavily takové úspěchy na poli prodejů, jak si u EA představovali. A tak vznikl plán, jak je údajně udělat lepšími aby se jich prodalo více. Konzolové publikum a hlavně platforma jako taková má však svá specifika, které PC platforma prostě neunese.

EA se tak sice oficiálně tváří, že jsou jejich letošní tituly jako Dragon Age2 a Crysis2 strašně úspěšné, ale dobře ví, že mnoho hráčů a skalních fandů těchto značek tyto letošní díly z duše nenávidí a EA si udělalo mnoho nepřátel a odradilo zákazníky do budoucna. Navíc se ukazuje, že konzole ty prodeje o moc nezvedly a prostě za ty ústupky z herní kvality a propracování her a naštvání významné skupiny hardcore hráčů, to v pravdě nestálo. EA tak poměrně okatě změnilo celou svou strategii a nově tvrdí, že vlastně PC hry tvoří 80% herních zisků, zejména díky elektronickým prodejům a konzole tvoří jen okraj, takže se soustředí na PC. To se mu určitě hodí, protože u Battlefield 3 je právě PC verze tou hlavní, což by nám mělo spravit náladu po té tragikomedii, kterou předvedl opravdu hodně špatný Dragon Age 2 a o nic moc lepší to není ani u Crysis 2.

Crysis 2 nenaplnil očekávání a upadl už dnes v zapomnění. Zatímco první díl je už dnes legendou a bude vzpomínán v mnoha historických přehledech. Na druhý díl si málokdo vzpomene. Je nevýrazný plný špatných rozhodnutí a tlaků ze strany tvůrců i vydavatele. Snad ale bude ponaučením. Crysis 2 není rozhodně úplně špatná hra – jsou tu mnohem horší, na těch 7 hodin zabaví, ale znovu si jej nezahrajete, protože bohužel není důvod, což se u prvního dílu rozhodně nestalo. Při hodnocení ale musíme přihlédnout ke kvalitám prvního dílu a hlavně k velkým prohlášením autorů, že druhý díl bude ještě lepší než vynikající první díl. A to se objektivně vzato určitě nepovedlo.

 V dnešním kontextu musíme ocenit, jak skvěle hra po zapracování DX11 a HD textur vypadá, na což zatím žádná jiná nemá, ale zároveň musíme vidět, jak moc je hra horší ve všech dalších oblastech právě proti prvnímu dílu. Chybí tomu prostě to viditelné nadšení tvůrců, ten smysl pro detail, originalita a jedinečná atmosféra prvního dílu. Crysis 2 je příliš tuctový s příliš mnoha klišé a nepřehlédnutelnou podobností se současnými hrami jako je CoD MW2 či FEAR2/3. Alespoň prodejní cena hry včetně CZ je na PC hodně slušná. Přesto velká škoda, příště více Crysis a méně marketingově vynucovaných kvalitativních ústupků prosím.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 02:29:34
avatar
Konečně první recenze na opravdovou crysis 2!

Já osobně bych tuhle "HD" verzi ohodnotil hůř než tu originální.

Radši bych viděl patch, co by Crysis dva překopal do 2D.
Mohl bych si tak zahrát s kamarády co nevládnou novějšími počítači. Klidně by to mohlo vypadat jako Ragnarok on-line, nebo třeba Travian.

P.S. Battlefieldu věřím čím dál míň. Ona "uniklá" videa z mulťáku mi začala hru vykreslovat jako cool řežbu pro široké CoD masy.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:22:54
avatar
Odbočka mimo - ja BF3 nevěřím. Ono to co marketing řekne, že bude atd. je jiné než realita viz Crysis II, uniklá moviečka, tak těm nevěřím od doby Ultima Online . A samozřejmě bude to řežba v hezčí grafice než CoD a víš co? Hlavně tam bude zničitelné prostředí pro lidi co mají nekonečno munice a běhají po mapě a střílejí do všeho jen aby tam udělali díru :o). Víte proč? hry jako CoD se totiž lidem nejvíce líbí - hra u které se dá výpnout. Aspoň si to myslím. Po dni v práci, kde jsou podmínky na bodu mrazu je lidem jedno zda AI volá posily z města dalekého pár kiláků skrz skype nebo gsmko to je jim jedno. Hlavně, že se odreagují. - Můj holej názor.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2011-08-08 02:50:21
avatar
Ta hra není tak úplně špatná. ALE jak autor píše, je to prostě béčko s pěknou grafikou, které se veze na "úspěchu" prvního dílu. No pěknou grafikou taky nelze říci, protože žádné technologie neudělají pěkný leveldesign. Abych to upřesnil - Dragon age 1 relativně zastaralá grafika, ale nádherná, dokonale udělané různé prostředí, detaily úplně všude. Dragon age 2 - nové technologie, ale grafika naprosto otřesná, defacto jedno hnusné město, hnusné opakující se prostředí (1 les, 1 jeskyně, 1 barák...) a všechno naprosto bez detailu.

To je bohužel dnešní doba. Proč to dělat draze, když to jde udělat levně a prodám toho ještě daleko víc?

Je mi z toho k zblití.

Všichni už jsme konzumenti a tak je to ve všem. Doufám že to nebude ještě horší.

Už se těším na Vánoce jak si po xté rozehraju halflife 2 s epizodama (možná i jedničku :-)) a staré dobré kotor1.

//Jo a ještě musím dodat, že nechápu co je to za trend dávat všemu 80+. Hodnocení 80 už by měla mít opravdu dobrá hra a 90+ by měla mít pomalu legenda. Tak 70 by tomu slušelo daleko více a tím to rozhodně nemyslím zle. Ale to už je nejspíš hodně subjektivní tvrzení.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 03:07:52
avatar
recenze temer plna kritiky, jediny co tu chvalis je grafika, hru si podle komentare pod nejakym clankem malem nedohral protoze to byla hrozna nuda a v recenzi ji ohodnotis 83/100, coz ma znamenat sice ne dokonalou, ale urcite vybornou hru. na jednu stranu pomlouvas kdejakyho recenzenta co dava hram nesmyslne vysoky hodnoceni, pritom ty delas uplne to same. nebo spis u tebe je to jeste horsi, ty totiz kritickou recenzi zakoncis vysokym hodnocenim. kdyz sem si cetl jine recenze, tak i ti kteri dali crysis 2 80/100, hru ve vetsine ohledech chvalili a recenze to byli jednoznacne pozitivni. pro srovnani treba drakensang tu dostal po veskrze velmi pozitivni recenzi 86/100...

jinak hru se dohral jiz tenkrat s dx9, zadna pecka to neni, ale bavilo me to vic jak prvni dil, kterej povazuju za hodne nadhodnocenej. treba zde vychvalovana umela inteligence prvniho crysis je dle me stejne tragicka jak ve druhym dilu a na hony daleko od prvniho far cry nebo feara. crysis 2 ma ale aspon docela slusnej spad a je o dost intenzivnejsi nez vcelku roztahanej prvni dil. na jeden vikend nabidne dost slusnou zabavu a dal bych tak 70-75/100, stejne jako treba tretimu fearovi nebo singlu v bfbc2, je to takovy ze neurazi a ani nenadchne. ale treba takovej bulletstorm byl herne o par urovni vyse.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 07:27:15
avatar
Já nevím, mně se hra líbila a na to že to bylo "jen" DX9 tak vypadá super a hlavně běhá i na slabších sestavách.... a grafiku moc u her neřeším, tam mě hlavně zajímá atmosféra a hratelnost a nemůžu si pomoct a té se mi u Crysis 2 dostalo vrchovatě... více než v původním Crysis
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 03:53:50

Naprosto ,,objektivní,, recenze.Nechápu jak se může většina recenzí nést v duchu pecka,vyjímečné FPS atd.Jediné co mě na hře extra iritovalo a co musím zmínit tak to přehnané (pos...) částicové efekty (mám tím na mysli 2kg prachu co vylítnou po zásahu z asfaltu) a nesmyslná (zelená, viz poslední obrázek)trajektorie kulek, -tedy jasný důkaz o snaze zEFEKTivnit a prodat tento ničím zvláštní titul.Celkově je na hře vidět snaha zamaskovat nedokonalosti různými ,,efektními,, triky.Nakonec se neubráním pocitu že celkové pojetí a rukopis neodpovídá tvůrcům z Cryteku, ale nějakému EA týmu který ho pod vedením marketingu splácal z ,,osvědčené,, hratelnosti každoročně vydávaných titulů konkurenční společnosti.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 09:33:43

DD, jak můžeš dát 83 bodů po té, co jsi to tolik kritizoval?
Jestliže grafika je super a dám jí třeba 95 a gameplay stojí s bídou za 40, průměr mi vychází 67.5. Kde jsi proboha vzal 83???

Jinak s tebou naprosto souhlasím, ta hratelnost a AI je příšerná a mám problémy to dohrát, takže za sebe dávám tak 65%.
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 09:45:04
avatar
Recenzia síce pekná, ale ako to vy český bratia hovoríte?:
S krížkem po funuse......
Ps, vždy keď dohrám hru s AI akú má toto alebo cod, tak hladám medzi zaprášenými diskami starý Far Cry aby som sa ukludnil, prvá misia, zídeš z kopčeka a nepriateľ ťa hneď obíde od chrbta....staré zlaté časy.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - upgrade ? naco ? 2011-08-08 09:52:26

"..alespoň se upgradovala celá řada PC, což dnes zoufale chybí (důvod k upgradu)". Ja som naopak rad ze este upgrade nepotrebujem.C2 nestoji za +cca 320eur (napr. na PIIX955BE+6950)Vsetko ostane akotak slape. Takze eurace mozem minat na potrebnejsie veci.(drahy benzin )
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 10:50:31
avatar
Co se Bad Company 2 destrukce týče, tak ta taky nepůsobí zrovna realisticky, všechna destrukce je předskriptovaná, vrcholem skriptů je např. kaktus v atacamě. Střelíte do něj kulometem jednou a nic, až když mu střílením uberete "život" na nulu rozprskne se a zmizí. Hrál si DD Red Faction Armageddon? Když už vyzdvihovat fyziku v nějaké hře vybral bych právě tuhle.

Mě osobně bavil Crysis 2 opravdu hodně. Příběh byl perfketně vyprávěn a já si hru perfektně užil. Hra byla občas i dost těžká a přirovnávat ji k takové stupiditě jako CoD mi teda přijde dost nefér. Konzole nemají dost výkonu na super grafiku a k tomu ještě fyziku a umělou inteligenci takže tu hru určitě zkazili, ale pořád je to pro mě zatím nejlepší fps která letos vyšla.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:04:54
avatar
teda už je to nejaký piatok čo som to dohral, ale pokiaľ mi pamäť slúži, tak práve ten príbeh bol "odvyprávěn" dosť slabo - z obyčajného vojaka sa za pár minút stane jediný záchranca sveta, žiadny ďalší oblek nikto nemá - hlavne že v prvom diele to až taká rarita nebola, z obyčajného hi-tech obleku sa odrazu stal skoro živý organizmus, ktorý likvidoval nejaké spóry alebo čo tým, že si vopchal ruku do dákej trubky.... a celkovo nadväznosť na prvý diel je totálne oničom.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 10:53:50
avatar
ta hra se mi vůbec nelíbíla, pokud vynechám grafiku, tak zbývá příběh..viděl někdo nějaký alieny, kteří by něco mrazily a nebo něco zmraženýho? ptám se kam zmizely mrazící alieni z ostrova? dle keců kolem jsme se dozvěděli, že tyhle pochází z vody..takže alieni z ostrova si řekly fajn, tyhle tady byly dřív, tak letíme mrazit jinou planetu nebo co? takže jakýpak pokračování??? čeho? prostě hnus..3/10
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 11:07:07
avatar
Komu by nestacil oficialny HD pack tak tu je "uber" mod: http://www.crymod.com/viewtopic.php?f=308&t=71027

Zmeny zahrnaju nasledovne:

- vylepsenie svetelnych efektov v 20 SP leveloch
- viac ako 560 novych textur v HD (asfalt, drevo, kamene, trava atd.)
- detailnejsie tienovanie
- zvysene "zorne pole" (field of view)
- zivsie farby
- nova farba "armor" modu
- kompatibilita s Aniso filtrovanim

Je tam mnozstvo porovnavajucich obrazkov, videa a podrobny navod na instalaciu. Pracuje to aj s oficialnym HD balikom.
tycho1979 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 11:09:24
avatar
Já z tý hry mám fakt rozporuplný pocity. Docela pěkný prostředí a teď i grafika, ale hratelnost je jak kdy. Někdy mě to chytne a pak akorát koukám, že se nahrává další level, aby pak některý levely byly spíš za trest. Taky krátký epizody s technikou mě dost zklamaly (chvíli humwee a pak transportér s kanónem). Příběh mohl být určitě lepší, jak už tady bylo uvedeno, vetřelci jsou asi zase z jiný galaxie. No jak sem uvedl na začátku, nevim co si o tý hře myslet, někdy mě bavila, někdy nudila a hlavně sem se do ní moc nevžil. 70/100.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - IMHO 2011-08-08 11:26:36
avatar
Abych hodnotil za sebe, po vydání DX11
Grafika - sice jde o město (a ne o ostrov/mimozemskou loď/zmrzlou pustinu/letadlovou loď), ale i tak je lepší. Tady má Crysis 2 malé plus za technologie, přestože osobně se mi mise z předchůdců (Relic, Onslught, From hell's heart, All the fury, ale i ostatní) líbily svým zpracováním více.
Fyzika - zničitelnost předmětů a možnost interakce s okolím je horší. Nepřátelé jsou neuvěřitelně pitomí a spawnují!!! V předchůdcích existovali, dokázali si zavolat posily z vedlejšího místa a když je člověk někde vyvražil, další se neobjevovali odnikud, museli po svých nebo v autě přijet.
Hratelnost - popravdě jsem v zásadě spokojen, řekl bych, že to je vyrovnané, nový nanooblek mi celkem sedl, byť to vylepšování je ohrané, možnost save/load fungovala docela dobře, člověk nezabloudil, snad jen ta přílišná koridorovost byla na obtíž
Zvuk - až na počáteční nepodporu mých USB sluchátek jsem spokojen, zas moc detailně ho neřeším
Návaznost a příběh - asi největší bolístka Crysis 2, hlavní hrdina je jiný, navíc je němý, nepřátelé jsou jiní, jak Korejci, tak překvapivě alieni, prostředí je jiné, mimozemské stroje jsou jiné, příběh je nudnější, čekal jsem, že příběh bude lepší a propracovanější, ale nestalo se.
Multiplayer - popravdě, kvůli bugům jsem ho přestal hrát. že si vybojuji vylepšení a při dalším spuštění jej nemám a jsem bez šance jej opět získat, to mě moc naštvalo a odradilo, přestože jinak mě docela bavil
Osobně dávám 5/10, kdyby šlo o samostatnou hru, klidně bych dal 70%, ale k pokračování, které na nic nenavazuje, nevysvětluje neukončený první díl a parazituje na jméně, mám prostě odpor.

Ještě k hodnocení od DD, 83/100 za co? Poměr cena-zábava-trvanlivost vážně 80/100? Prošel jsem to jednou, cena je vysoká a i když jsem se snažil bavit, tak jsem byl víc času naštvaný (tohle má být pokračování? kde je návaznost???), že jsem si nakonec zahrál znovu Crysis a Warhead..
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:03:06
avatar
"nepřátelé jsou jiní, jak Korejci,"
Prekvapivé, že? To je asi tým, že je to New York
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:40:26
avatar
No vidíš, mě v Crysisu příjde AI v obou pořádně dementní. Jejich posily? IMHO nikdy netihly dojet. Zvuk? kvalitní zvuk a USB sluchátka? nevlastním to, protože to podle mě nejde dohromady. Mě se hra líbila opět zahrnuje možnost akce alá CoD, nebo "utajení". Taktické možnoti no. To mě vyhovuje docela dost. Jsou tam prvky co jsou divné ale pořád je to docela dobré. Příběh rošku zamrzí, že nepokračuje. Ovšem je docela dobrý. (Aspoň pro mě). V době, kdy si z "kvalitních her" nemůžu vybírat, tak to hodnocení podle mě souhlasí.
Ono, myslíš, že by někoho bavilo už další hru běhat v přírodě obklopenej korejcema? To by podle mě bylo ještě dementnější... Že hrdina je někdo jiný? Tohle není RPGčko promiň... Crysis II neobhajuju, ale ani neodsuzuju, já bych nedokázal udělat aspoň něco podobnýho. Jenom kritizovat je strašně lehký.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 00:08:36
avatar
To že by si to nevedel ty (alebo aj ja) neznamená, že by to nemal vedieť ani herný dizajnér z Cryteku a keď je raz niečo zlé, tak to nebudem chváliť len kvôli tomu, že ja by som nevedel urobiť lepšie (keď to nie je môj obor). Hlavne keď evidentne to lepšie urobiť vedia.

To že hru umiestnili do mesta bol dobrý nápad, už v prvom diely sa hodilo, že prales neskôr zmenili na zamrznutú pustinu, zmena prostredia nie je nikdy na škodu. (aj keď ten interiér kozmickej lode, či čo to bolo, mi moc nepasoval
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnocení 2011-08-08 11:38:18
avatar
Nad hodnocením jsem dlouho přemýšlel ... Stojím si ale za tím, že 83/100 je adekvátní ... dát tomu 70kové hodnocení se prostě nedá, ale dávat tomu k 85/100 nebo snad dokonce 90 jak jsem to taky viděl, to je skutečně rána pod pás kvalitním hrám i prvnímu dílu.

1, Graficky je to teď prostě nejlepší hra současnosti a vypadá skvěle i funguje slušně. Gameplay sice ve srovnání s prvním dílem neobstojí, ale na druhou stranu když ji postavíte vedle ostatních FPS co dnes vycházejí, tak není o nic horší - je stejně rádoby cool se stejnými prvky a stejnými chybami, ale protože má lepší gafiku než ty ostatní je víc adiddas

Poměr cena-výkon ... minimálně 8 hodin hraní v super grafice za 700 stovek? Už jsem na trhu viděl i od EA kratší hry za víc peněz. Multiplayer je navíc slušně udělaný a na pár hodin zabaví, než zjistíte, že Battlefield je prostě na MP lepší takže myslím, že celkem slušná cena.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 12:38:15
avatar
Já bych se těch 70% nebál.

Pro mě osobně - Single kampaň = 75%, Grafika (DX9) = 90%.
Bratranec multiplayer hrál a z pozice hráče CoDů a Bad Companystů o něm prohlásil: "Mizerná zabugovaná kopie CoDu".

Resůmé - 700 Kč mi se mi zdá sakra hodně za benchmark bez multiplayeru.

P.S. Bude recenze Deus Ex 3? Na serveru (kde chytly dragon age II vysoké hodnocení ) dostal víc než 90%, tak by mě zajímalo, jak to doopravdy vypadá.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 13:01:03
avatar
a taky je nutno si uvedomit ze i 70/100 je dost slusny a pozitivni hodnoceni. 40-60/100 maji dostavat prumerny hry. co se tyce te ceny, tak hra se uz nejakou dobu prodava a cena klesla. pokud dd dava vyssi hodnoceni i kvuli soucasne nizsi cene, tak to potom hnedka muze zacit delat recenze 2 roky starych her co se prodavaj za pakatel a na novinky se vykaslat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 13:16:28
avatar
Nepochybně, na DEUS EX se dost těším
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 13:42:46

Verím tomu, že Deus Ex nesklame. Pre tých, ktorí si chcú skrátitť čas čakaním odporúčam zatial hru LIMBO. To je hlavne pre tých, ktorým v hrách chýba fyzika ovplyvňujúca hrateľnosť. Ide o graficky nenáročnú (aj napriek tomu dobre vyzerajúcu) a zábavnú hru.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 12:50:18

Co se ceny týče - to, že to je míň, než "běžných" 1000,-, ještě neznamená, že je to slušná cena. Menší, než běžná, to jistě, ale pořád je to ještě na můj vkus moc.

Dobře jsi vystihl tu atmosféru u C1 - i když jsem byl tehdy mladší a všechno jsem prožíval více "dětsky", i dnes si pamatuju, jak jsem se při hraní v noci bál. A to u drtivé většiny dnešních her chybí - emoce.

Naposledy mě takhle emočně vtáhl Portal 2 - důkaz, že to jde i bez jediného výstřelu.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:05:16
avatar
JJ recenze fajn, ale s celkovym hodnocenim tak tech 70% by zakonceni teto recenze vypadalo lepe a taky bych se toho vubec nebal
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 12:09:02
avatar
dle kritické prakticky každé stránky recenze, mi přijde prostě 83 moc..AI je naprosto TUPÁ, MP stojí za *****, poměr cena-ZÁBAVA-TRVANLIVOST rozhodně nemůže být 80 za ty prachy..i u Machinaria za pár šupů jsem se bavil královsky tolik, jako u této hry nikoliv a ještě několikrát, navíc (jak jsem již psal) nějaké pokračování příběhu tam také není..jediný co psojuje C1 a C2 je jméno a oblek, jinak je to prachsprostá vykrádačka...3/10, maximálně bych tomu byl schopný dát 5/10 jako opravdu šedý průměr, ale 83 ani omylem

EDIT: takhle to vypadá, jakože jsou ty zápory sice opravdu špatný, ale vesměs ne tolik, aby se tomu nedalo 83/100, protože to přeci je CRYSIS..tak když už tu hru sedřu v celý recenzi, tak jí nedám 83 jen proto, že to je CRYSIS!!! je to tupá hra, která si víc jak 5 nezaslouží a vývojáři se můžou stavět na hlavu..alespoň nám nebudou předhazovat takový ****, který můžeme dohrát s prstem v nose..to se pomalu stalo standartem..a mě osobně se to vůbec nelíbí..zlatý hry typu STALKER apod...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:44:18
avatar
A co, že hry spojuje postava Proroka - Prophet? (sice se zastřelí ale je tam)
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:05:41
avatar
fajn, pro hnidopichy, hry spojuje ještě Prorok ve formě mrtvoly a ducha....
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:17:21
avatar
Oh smajlíka sem tam nedal měla to být taková "srandovní" narážka
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 15:21:28
avatar
Z mého pohledu to je skvělá hra a ano má nějaké ty mouchy ale která nemá,já jsem spokojený a do doby než se dostane do prodeje B3 mám co hrát.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 16:10:53
avatar
Dotaz trochu mimo: neví někdo jak si stáhnout ten nový patch na Duka? Všude jsou jen popisy toho co umí ale link nikde
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 18:23:51

Cry engine 3 ma pohanat aj next gen hry ale ako vidim ze 6870 zvlada Crysis 2 len tak tak tajze next gen verzia CE3 asi nebude velky skok vpred oproti sucasnej podobe, vzhladom na to ze v konzolach ma byt pouzita 6800 rada.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:48:08
avatar
To, že CII jde na tomto železu dobře, neznamená, že Cry Engine 3 je močka. Podívej se na Source engine použitý u L4D2 - HL2:E2 je starší, ale kdybys ho pořádně využil zatopil bys dnešním PC podle mě taky docela dost. Důkaz je samotné Team Fortress II (už je to free). Server s 16 lidma - bitka fps v ultra maxi - jdou taky dost dolů, co teprve ultra HD config a Eyefinity? :o)
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 18:25:28
avatar
Mě u hry (i FPS) vždycky nejvíc zajímá příběh, který mě musí nějak vtáhnout do děje. To se bohužel Crysis 2 těžce nepovedlo. Celý úvod je strašně zmatený, nepochopil jsem návaznost na předchozí díl, kolikrát to nedává ani hlavu ani patu a do toho výlevy neskutečně otravného a snad neustále zkouřeného hipíka Nathana Goulda, kterého jsem měl pokaždé když promluvil chuť utopit.

Na Crysis 2 se nepochybně hezky kouká, ale to je tak všechno. Jak jsem na Dragon Age 2 dštil síru a plameny pekelné, po opadnutí prvotního šoku (není to DA:O) a několika hodinách hraní, se z ní vyklubala celkem nadprůměrná záležitost. Crysis 2 je naopak jedna velká křeč. Autora příběhu, který tak kritizoval sérii Halo a MW2, by měli hoši z Cryteku uvázat za kotníky do průvanu a pro příští projekt si třebas půjčit někoho z Bioware. ;)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:02:58
avatar
By ma zaujímalo, prečo je dneska moderné do každej hry osadiť hlavného hrdinu, ktorý je totálne nemý, tupý a nevýrazný, bez vlastného názoru na vec (celé dianie len tupo sleduje, nič nekoná, povedia mu tu si sadni, tak on si proste sadne, ziadny protest, súhlas, proste nič)..

napadlo ma to práve preto, lebo hrám Metro 2033 a čo sa týka hlavného hrdinu, je to rovnaká tragikomédia ako Crysis2 (Dragon Age je na tom rovnako zle, ale to sa dá kvôli rozsahu tolerovať).

Predsa sa tam skrýva taký obrovský potenciál, ako nadviazať s hráčom "puto", zosympatizovať mu hrdinu - Kto by si kedy spomenul na Duke Nukem, keby nemal Duke také hlášky?? alebo na Tommyho Angela, alebo nameless hera z Gothicu..
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:41:27
avatar
"nemý, tupý a nevýrazný, bez vlastného názoru na vec (celé dianie len tupo sleduje, nič nekoná, povedia mu tu si sadni, tak on si proste sadne, ziadny protest, súhlas, proste nič)..
...čo sa týka hlavného hrdinu, je to rovnaká tragikomédia ako Crysis2 (Dragon Age je na tom rovnako zle, ale to sa dá kvôli rozsahu tolerovať)."
Že ty si vôbec DA:O nehral, však?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:51:35
avatar
Jak můžeš srovnávat FPSka s RPG? Asi je hruška stejná jako rajče nebo chleba že ano?
On s tím přišel Half Life a tomu se to naopak povedlo a podařilo se to, bohužel to ostatní jen kopírují.
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:11:30
avatar
To asi nebolo na mňa... len som BungEEho citoval.
Mne osobne absencia dabingu the Wardena neprekážala (aspoň som si kvôli tomu aj kúpil KotOR na steame... nostalgia ).
Nomad v pov. Crysis bol celkom vydarený (aj ked dosť cliché... keď zakričal "Strickland!" skoro som spadol zo stoličky ), ale narovinu, Gordon alebo Shep by z neho nikdy nemohol byť. Ale stále lepšie ako nič menom Alcatraz
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:15:49
avatar
Promiň měl jsem to označit, samozřejmě to nebylo na tebe.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 23:47:04
avatar
@gnu_: to si citoval taký kus, aby si podotkol, že u DA je to v pohode?? 1. Myslel som DA2, lebo tam bol hrdina totálne nesympatický 2. taktiež som napísal, že v takejto rozsiahlej hre je to v pohode - na druhej strane, od dôb BG sme sa nikam nepohli, také veľké štúdiá ako bioware by za tie roky mohli niekam pokročiť - napríklad nadabovať aspoň tie zlomové pasáže - ten súd s Loghainom a podobne. + DAO som hral

A vôbec nechápem, prečo ste sa obaja zamerali zrovna na to, že som spomenul DA. NEporovnávam RPG s FPS. Z 8 riadkov v polke jedného som spomenul RPG, takže aké porovnávanie?? Hovorím o tom, že prečo sa nevyužíva ten potenciál hlavného hrdinu, ale ako hovorí gnu_, tak Alcatraz je proste ovca. Keby mu povedia skoč do studne, tak sa ani neopýta prečo. Absolútne ma nebaví hrať za takého cliché blbečka.

Podla mňa pri troche snahy a fantázie by sa to dalo perfektne oživiť, kľudne by z neho mohla byť postava ako Shepard- len by sa na to nesmeli vysrať
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:53:22
avatar
Dalo, to souhlasím. Ale je to FPSko dnešní doby, kdy jde ve většině případů o rubačku. Chtělo by to pak další team lidí co by mluvil a vymýšlel atd. Ovšem kdyby se to povedlo byla by to pecka, aneb risk je zisk.
Pokud se ti to nelíbí, nemusíš to hrát a ani kometovat
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 17:18:21
avatar
Citace:
Pokud se ti to nelíbí, nemusíš to hrát a ani kometovat


sorry, ale toto sa mi zdá dosť nešťastný prístup
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:01:53
avatar
Tak jeste jsem nehral. Ale vseobecne ma u me navrch pribeh a hratelnost nad cool grafikou
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 20:21:27

takže si to vezmeme postupne:
1. prirovnávať Call of Duty alebo Fear s Crysis 2 je úplne scestné,keďže už len počet hrateľnostných možnosti zcela presahuje obe spomenuté hry.
2.zaujatosť smerom ku konzolám je zcela jasná keďže sa jedná o DD´ho, takže predpokladám, že keby toto bola ekluzivitka tak takých 5-10% bolo viac
3. kritizovanie 700KC, ktoré musim zaplatiť za hru je tak isto zcestné, keďže Crysis ma stál asi tak 15000SK
4. Extrémne zlá AI?....myslím že sme asi hrali inú hru. Nehovorím že bugy sa nevyskytli, ale celkovo bola AI vysoko nadpriemerná: Alieni robili veľmi veľké problémy svojou pohyblivosťou, snažili sa hráča obkľúčiť atď. Rovnako Cell po aktivovaní cloak obsadzovali pozíciu, kde bol hráč naposledy videní....
5. príbeh bol na pomery FPS vysoko nadpriemerný a oveľa lepší ako v prvom diely, kde bola tak okatá cesta k príbehovému zvratu, že asi nikoho neprekvapil. V jednotke bol príbeh absolútne ľahko predvídateľný a jednoduchý.
6. už by si sa mohol naučiť, že veľkoleposť robia veľkolepé momenty, ktorých mal druhý Crysis požehnane na rozdiel od jeho mladšieho brata
....podtrženo sečteno: za svojou videorecenziou Crysis 2 si stojím(9/10) a odporúčam DD´mu aby ku tej svojej subjektivite zapojil aspoň trošička objektivity, alebo aby prestal písať recenzie na hry, pretože počas celej recenzie haniť a kritizovať a nakoniec jej dať 83 je vyslovene odveci
Toľko odo mňa
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 20:40:22

ešte niečo som predsa len zabudol...
multiplayer Cysis 2 je nehrávaný?...kedysi bol naposledy vyhľadávať servere
...ďalšia pripomienka...už len fakt, že porovnávaš multiplayer BC2 a C2 dokazuje tvoj "prehľad" v hernom svete. Obe multiplayerové hry sú úplne štýlovo inak zamerané a teda sú absolútne neporovnateľné
...btw..ešte mi skús objasniť, čo bolo originálne na príbehu prvého Crysisu, lebo ja som tam nenašiel ani štipku originality...
...takže opäť iba konštatuje, že ak chceš napísať trošička serióznejšiu recenziu, tak si prosím ťa zlož okuliare subjetivity
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 23:58:24
avatar
celkom s tebou súhlasím až na jednu vec - príbeh bol v dvojke totálne nahovno. Jednotku som hral asi tak, že som vôbec netušil, o čo v tej hre pôjde a z tých mimozemšťanov som bol celkom zaskočený, veľmi pekná dejová zmena ako aj vítaná zmena prostredia + veľkolepé bitky. Oblek mal taktiež svoju funkciu. V dvojke to bola zmes všetkého možného, ale ničoho dobrého. Ako som už dakde vyššie písal, hi-tech oblek sa zmenil na dačo nadpozemské, mimozemšťania zrazu vyzerajú inak, stali sa teplomilní, z obyčajného vojaka sa stane záchranca sveta. WTF Nehral som pokračovanie nejakej inej hry
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 19:56:24

lenže tu sa naskytá logická otázka: dal sa vôbec príbeh prvého Crysisu nejak priamo logicky rozvinúť??...podľa mňa nie
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 22:15:50
avatar
vždy sa dá niečo robiť - keď už nič iné, mali pokračovať v dobre rozbehnutom vlaku (invázia freezy mimozemšťanov do NY by mohla byť podľa mňa fajn) a nie natrieskať tam kopec konín, ktoré sú totálne off topic.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 10:01:25

Hovoris ty vobec o Crysis 2?
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 16:20:12
avatar
fuck this shit called crysis 2 asi tak. crysis 1 som prešiel asik 100x ale toto je cele namastne neslane a odveci fakt
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 12:15:09
avatar
taky vzpomínám jak jsem se rád vracel do savu a dělal všechno jinak, kdežto tady akorát duty calls .
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 19:57:33
avatar
to bolo na tej hre najkrajšie...však misie ako recovery,relic,assault,onslaugth boli prose peckove a mohol si tam robič čo si chcel
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 12:13:30
avatar
to mě poser i deus EX3 má lepší rohy budov a sem tam ty cihly i dávají smysl(co se týče preview buildu), ale tady se nikdo ani nepokoušel alignovat textury.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crysis 2011-08-10 13:02:00
avatar
1dil temer dokonale odladen,hratelnost super. druhy dil vydan zmetkovite jen pro DX9,po nejakem case DX11 patch,bugy pretrvavaji.Nejak to soudruzi kouskuji a odbyvaji...tendle nedodelek mel radeji zustat ukrytej aspon pul roku,na kvalitni hru si lide radi pockaji,stale je co vylepsovat. Proste se nese nepsane pravidlo, ze 1 dil unikat a dalsi uz budou vesmes jen horsi, nikdy nedocili kvalit 1dilu. To plati snad o vsem co kdy vyslo. Uz ani F.E.A.R. nema tu stavu...Duke se taky extra nevyvedl, co prijde jako dalsi nedodelek ?

PW
hermes3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cestina 2011-08-12 09:52:37
avatar
Recenzi vitam, skoda jen ze autorova cestina je bidna.
Alespon je mi jasne, ze si radeji znovu zahraju jednicku, nez ztracet cas s timhle.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - narocnost 2011-08-12 23:21:41
avatar
panove, na jakem zeleze pokud vubec, hrajete Crysis 2,HD,DX11 ? Mam tu na test Phenom II x4 3,4Ghz, 6GB RAM,Win7 64bit, ATI 6870 4200/900Mhz a v totalnim full pri 1920x1200 tomu skutecne dost chybi k plynulosti, pri 1600x1200 uz je to lepsi, ale jak se objevi vic akcni scena,dre to i tak...

PW
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-12 23:53:20

Ja to hrám s Phenom II X4 3.0 GHz, GTX460 GLH SLI (jedna karta má výkon ako HD5850), 6GB RAM, Vista 64b SP2 v rozlíšení 1920x1200. Niekedy mi FPS klesnu tak, že to na sekundu, dve zaťahá ale inak sa nemôžem sťažovať. A to mi CPU nestačí kŕmiť obe karty takže by to mohlo byť lepšie.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-13 08:36:20
avatar
mareknr : mas Black Edition ? taktni a nevahej, ja BE mam a vejs rozhodne jit zkusim

PW
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-13 16:18:25

Ja som chcel. Vymenil som aj chladič na CPU aby som mohol taktovať ale nepomohlo to. Chladič je masívnejší ako boxový ale keď som chcel ísť len na 3.2GHz mal som v lete 78 stupňov tak som ho nechal na 3GHz. Zvýšil som iba frekvenciu FSB a nie násobičku. Ale aj tak ma to stálo v záťaži o 10 stupňov viac. Pôvodne som dúfal, že môžem ísť na 3.6GHz. Ale takto to nepôjde. Konkrétne mám Phenom II X4 940 BE. A skrinku mám vetranú dobre. Starajú sa o to 3 120mm ventilátory.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-13 14:29:42

Crysis 2 sem dohral skutecne s nechuti, po nekolika hodinach, stale se opakujici scenar a prostredi me prestalo bavit a spis sem si rikal abych to uz mel za sebou, to bylo jedine co me hnalo dopredu, zatimco u prvniho crysis me hnal pribeh, chtel sem jit dal a dal, a podobne je to s fear, prvni fear byl dobry, dvojka me prisla jeste lepsi a hodne me bavila, trojka? propadak, uz sem se to jen snazil dohrat do konce, a ani odemceni hrani za toho druhyho me nedonutilo si to zahrat znova. I to call of duty mw1/2 si zahraju radsi, tam si na nic nehrajou je to dlouhej film a v koridoru se s trili, je to dobry tak jak to je. V crysis 2 sem se tesil na ostrov ze si zase dam misi jako v 1, nejake to skovavani, ostrelovani a tak dal a jen to skoncilo nekonecnou vlnou protivniku, a zase koridorem. fuj. V crysis 2 se potkali dva protichudne principy pro hry, do oci bijici koridor se stealth prvky, s nano oblekem atd.. V tom meste sem mel vzdycky dojem ze se neco deje jen v te ulici v ktere jsem. Crysis 2 bych dal asi tak 50% - 60%, nehlede na grafiku, grafika neni vsechno.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!