Recenze: Might and Magic HEROES VI – Jak se podařil další pokus o oživení legendárních HEROES 3?
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 17 říjen 2011
alt

  • Recenze: Might and Magic HEROES VI

             – Jak se podařil další pokus o oživení legendárních HEROES 3?

Osobně si myslím, že HEROES, a to zejména třetí díl, jsou jednou vůbec z nejlepších her, které kdy na kterékoliv platformě vyšly. Zejména v edici Complete s oběma datadisky, je to hra, na které těžko budete i dnes hledat, nějakou chybu. A věřte nebo ne, H3 vyšly už v roce 1999! Není proto divu, že všechny další díly této herní série, to měly a mají extrémně těžké se tomuto etalonu tahových strategií vůbec vyrovnat.

Během let jsme postupně dostali čtvrtý díl, kde se autoři pokusili o celou řadu změn, ale tento díl úspěchu H3 nedosahoval. Po mnoha letech jsme se dočkali dílu pátého v kompletně 3D prostředí a navíc se snahou se co nejvíce přiblížit H3. Bohužel se to opět nepovedlo. Ale máme rok 2011 a přichází očekávané HEROES VI, které se chtějí s H3 poměřovat se vším všudy. Autoři i vydavatel si také dali extrémně záležet a spustili BETAtestování. Na základě výsledků prvního BETAtestu dokonce přišlo rozhodnutí hru odložit a přepracovat. Druhý BETAtest proběhl nedávno a bylo oznámeno, že hra vyjde právě v Říjnu. A to se před pár dny stalo. A jak to dopadlo?

 

  • Heroes 6

Společnost UBISOFT, která dnes značku Heroes Might and Magic vlastní, už samozřejmě nemá nic společného s tvůrci H3, studiem 3DO, těžko tedy čekat, že hry budou úplně stejné. Přesto po důkladném zahrání H6 musím říci, že ze všech moderních následovníků se H3 snaží přiblížit nejvíce. Bohužel ne všechno ale dopadlo tak, jak si hardcore stratégové asi představovali. Občas, tedy opravuji, často se říká, že nové hry jsou jednoduší, než jejich předchůdci a dělají z hráčů hlupáky. A po zahrání H6 musím říci, že na tom hodně pravdy bude …

Samotný koncept Heroes zůstal samozřejmě nezměněný i v případě H6. Jedná se o tahovou strategii, kdy na určitém území se nachází několik hráčů, každý má k dispozici startovní hra, a hledá a obsazuje zdroje surovin, buduje hrad, který mu poskytuje příjmy a možnost rekrutovat jednotky. Z těch vytváří armádu, se kterou bojuje v tahovém režimu ala šachy a na základě toho získává zkušenosti pro svého hrdinu a vylepšuje mu statistiky, dovednosti, schopnosti. H6 na tomto základu nic nemění, ale výrazně upravuje přístup k němu.

Součástí hry je samozřejmě příběhová kampaň, stejně jako tomu bylo u předchůdců. Musím ale říci na rovinu, že příběhové kampaně u Heroes série mě nikdy nebrali a i u H3 jsem dohrál asi jen jednu. Vždycky mi přišli příběhově strašně hloupé a musím říci, že u H6 to není jiné. Ale můžete být v klidu, protože kampaň není nejzábavnější ani stěžejní složkou hry. Tou jsou prostě mapy a boje jak v režimu sám proti počítačem ovládaným hráčům, tak v MP, včetně možnosti hrát ve více lidech na jednom PC. Právě ve druhém zmíněném režimu mám na H3 nejlepší vzpomínky, kdy jsme po škole před lety vždycky strávili hodiny povídáním s kamarády o všem možném a při tom hráli H3 proti sobě.  

A s tímto přístupem jsem se pustil do hraní Heroes 6, a dnes vám řeknu, jestli se tvůrcům podařilo oživit legendu v moderním zpracování, nebo to opět zůstalo za očekáváním a na půl cesty.

 

 

  • Gameplay

Jak jsem již napsal, samotný koncept hry se nezměnil a u H6 je vidět snaha vyrovnat se H3. Přesto, pokud jste očekávali, že H6 budou skvělé H3 v nové grafice, tak vás zklamu. Nejsou. Novinek je celá řada a bohužel některé zásadním způsobem ovlivňují samotnou podstatu série.

V první řadě je tu zcela jiný přístup k vytváření hrdiny a učení schopností. Hrdina získává opět zkušenosti a postupuje levely. Ve hře jsou dva druhy hrdinů – mágové a bojovníci, kde je asi jasné, že mágové získávají hlavně na síle kouzel a množství many a bojovníky na fyzické síle a odolnosti. K tomu ale máte také vždy na každém levelu možnost investovat bod do dovedností.

Ty mají několik tříd a mnoho z nich i několik úrovní. Jde sice o podobný, ale jinak o odlišně udělaný systém učení se z H3. Tam jste svého hrdinu mohli naučit jen několika málo dovednostem a muselo jste pečlivě vybírat. Samostatně pak byla i magie, kde získat přístup ke skutečně silným a mocným kouzlům, chtělo hodně času. V H6 je to ale všechno namíchané v jediném systému a protože váš hrdina může mít až 30 bodů k rozdělení (max. 30 levelů), naučíte se drtivé většině dovedností.

Samozřejmě nemá smysl učit válečníka nějakému extrémnímu množství kouzel, protože stejně nemá sílu ani velké množství many k jejich používání. To platí naopak i pro mágy, kteří sice mohou mít bojové schopnosti, ale vzhledem ke svému zaměření s nimi nebudou tak účinní. Skutečně musíte svého hrdinu úzce specializovat. Každý pak má ještě možnost další bonusové specializace podle tylu hraní – slzy vs krev. Každé z obou zaměření má vliv na určitou skupinu schopností, jejichž sílu znásobuje. Celkově musím říci, že se mi ten systém celkem dost líbí, ale má velkou vadu na kráse. Dostat hrdinu na vysoký level a naučit ho nejsilnější dovednostem není žádný problém. Jde to rychle a příliš snadno. Nemá to nic společného s obrovskou výzvou a uvažováním desítky tahů dopředu, jak vašeho hrdinu specializovat, jak tomu bylo v H3. Celkový dojem z toho systému v H6 je tedy ten, že je to hodně zjednodušené a schopnosti nejsou vzácné a skutečně vydřené s velkým vlivem a přínosem.

Protože se jedná o moderní hru, má i sociální systém. Je podobný tomu, co už známe ze Settlers atd. Kromě přímé komunikace s dalšími hráči prostřednictvím Skype je tu samozřejmě i Facebook apod. Systém zaznamenává všechny vaše úspěchy a celkový počet získaných zkušeností. Ty se načítají na konto vaší dynastie. V rámci ní si můžete vytvořit i vlastní charakter. A když s ním budete hrát, může mít bonusy dynastie. Ty se zvyšujícím se počtem zkušeností můžete posilovat zakoupením nových schopností, ke kterým získáte v rámci systému přístup a můžete si je zakoupit za virtuální peníze, které za plnění výzev získáváte. Systém je samozřejmě jako celé hra vázán na stálé internetové připojení a systému UPlay společnosti Ubisoft, takže ano, hra vyžaduje stálé připojení k internetu, pokud ten systém chcete používat. U mě ale během testování tento systém nedělal problémy. Horší je to, kdybyste si tuhle hru chtěli zahrát někde s kamarádem mimo přístup o netu, tak se musíte objetí bez něj, ale mělo by to jít hrát i bez netu.

Zpět k hrdinovi. Opět je samozřejmě klíčový, protože jeho statistky přímo ovlivňují sílu a schopnosti vaší armády. Váš hrdina cestuje s omezeným počtem pohybových bodů na každé herní kolo (1den) po mapě. Sám o sobě je ale k ničemu. Jednotky získáte klasicky rekrutováním v hradu, který budujete. Stavíte jednotlivé typy budov, které v případě jednotek opět mají dvě úrovně. Samotné jednotky mají samozřejmě vlastní statistiky a dovednosti, ale váš hrdina je násobí. A až s jednotkami v armádě se můžete pustit do bojů, protože sám hrdina nebojuje.

Tím se ale dostáváme ke strategické části budování a herní mapě samotné. Bohužel zde došlo k výraznému zjednodušení celého konceptu. Hra v tuto chvíli obsahuje jen několik málo typů hradů, které jsou ale jinak podobné tomu, co už v Heroes sérii známe. Největší ústupek je ale na poli strategie. V H3 existovalo několik typů surovin, které jste k výstavbě hradu potřebovali a získat tak pokročilé budovy nebylo vůbec rychlé a otázkou 2-3 týdnů. V H3 byly suroviny dřevo, kámen, rtuť, krystaly, diamanty a zlato. V H6 je dřevo, ruda, krystaly a zlato. Asi už někteří chápete, na co narážím. Ano, nic není vzácné a budování města tak není obtížné a nemáte po získání nějaké speciální budovy, či budovy dávající nejlepší jednotky, žádný pocit dobře odvedené práce a získané výhody. Ale to není jediný problém tohoto zjednodušení.

Strategický rozměr hry dostal u H6 pořádně na frak, ale to souvisí s vlastním zpracováním, takže se na to podívejme …

 

 

  • Technické zpracování a zpracování strategie

Co se mi u H6 opravdu hodně líbí, je grafické zpracování. Není to systém tak přehledné a tak milé jako u H3, ale doba pokročila. Všechno je ve 3D, ale tentokrát všechno do prostředí zapadá. Je to opravdu vizuálně parádní. Mapy a prostředí s efekty jsou špičkové. Grafický design jednotek, jejich pohybů a útoků je zpracovaný brilantně. Všechno má svou unikátní podobu, opravdu nádhera.

Jenže je tu další problém. Velikost mapy. V předchozí kapitolce jsem si postěžoval na to, že ve hře jsou jen 4 hlavní suroviny místo obvyklých 6. A když si tu hru zahrajete, zjistíte proč. Ono by se jich tam totiž více ani nevešlo. V základní hře, teď už opatřené patchem najdete téměř 20 map, které jsou jako obvykle rozdělené podle velikosti. Od malých, středních, po velké a obří. Problém je to měřítko. Pokud jste stejně jako já zvyklí z H3 na obrovské mapy, kde každý z 8 hráčů měl obrovské území, až dva hrady, mnoho dolů a mnoho speciálních budov v okolí, tak se budete hodně divit. Obrovská mapa u nových H6 je velikostně srovnatelná jen tak se střední nebo jen malou mapou v H3!!!

V H6 tak nenajdete velké množství specializovaných budov, natož právě několik druhů dolů, protože by se tam prostě nevešly. Skutečně nechápu, jak to, že v roce 1999 měly H3 obrovské mapy, navíc s dokonalým editorem k jejich úpravě i vytváření vlastních a v roce 2011 mají H6 mapičky, které s těmi z H3 nesnesou srovnání. Ale opět to podle mě není bezúčelné, protože strategie v H6 je o něčem jiném než v H3!

 

  • Strategie

V H3 jsme byli zvyklí na množství strategií, hlavním cílem ale bylo vždy dostat protivníka pod tlak a donutit ho k chybě. Systém H3 byl v pravdě dokonalý. Hrady plodily jednotky každý týden, když jste měli více hradů, znamenalo to i více jednotek, ale ty jednotky jste museli přepravovat mezi hrady a hrdiny pěkně ručně. Obsazení nepřátelského hradu v den ukončení týden a narození nových jednotek, to byla silná zbraň. Také jednotky byly vzácné a z těch nejlepších šel opravdu strach a také je nebylo snadné a levné ve větším počtu získat. Protože síly hrdinů byly vyrovnané, hrad měl velkou důležitost. Zásadní byl střet v pravou chvíli, protože z bitvy se sice dalo utéci, ale za cenu ztráty všech jednotek, nebo jste museli zaplatit výkupný, což ale u větších armád moc nešlo.

Svatým grálem ve hře bylo kouzlo Town portal a schopnost pozemní magie naplno. Jen v tomto spojení jste mohli za jeden tah cestovat celou mapou po všech městech a měli zásadní výhodu, kterou ovšem nebylo snadné a jisté vůbec dostat, protože systém získávání kouzel byl o náhodě a velkém štěstí. Správné využití a získání výhody znamenalo přemýšlet celou řadu tahů, někdy i celé týdny vývoje hry dopředu.

Stejně na tom u H3 byly i souboje, které prostě připomínaly šachy s jasnými pravidly a následky. Každá jednotka měla zásadní výhodu i nevýhodu, všechny statistiky byly přehledné. Používání kouzel včetně nejvzácnějších mělo jasná pravidla a bylo jich možnost využít skutečně jen 1-2x tedy museli jste hodně přemýšlet. Prostě systém H3 byl a je v pravdě dokonalý systém jasných pravidel umožňující širokou škálu strategií. Asi tušíte, že se tu o tom nerozepisuji jen tak z nudy a u H6 se asi věci budou mít trochu jinak.

A také mají. U H6 je celá řada věcí, jako byly u H3 sice přítomna, ale v osekané podobně. Celá hra je totiž extrémně zjednodušená. Začíná to u již omezeného počtu surovin, což zásadním způsobem ovlivňuje tempo stavby hradu a získávání jednotek. Nic ve hře není vzácné! Ani nejvyšší a nejsilnější jednotky. Jsou dostupné v hojných počtech, nestojí tak moc, ale ani nejsou tak moc silné. Ale to by nebylo tak to nejhorší. Problém jsou naprosto stupidní pravidla a možnosti, které máte.

 

  • Hloupá pravidla

První a zásadní problém – nevím čí to byl nápad, ale nic hloupějšího vymyslet nemohl. Hrad náležící dané oblasti má právo kontroly. To znamená, jakýkoliv důl či budovu na posílení přísunu jednotek v dané oblasti obsadíte, vám zůstává, dokud máte kontrolu nad městem! Můžete sice mít schopnost, se kterou zastavíte produkci dolu, či jej vyřadíte z provozu a majitel oblastního hradu jej musí jet získat, ale normálně ani PC ani lidští hráči tuto schopnost své hrdiny neučí. A to je problém, protože kromě obsazení nepřátelského hradu, tak v dané oblasti není co dělat a nemůžete protivníka vyhladovět apod.

Druhý zásadní problém – hrady jsou propojené. Jednotky lze rekrutovat najednou z jediného hradu. Další stupidita. Odpadá tím právě radost ze získání nepřátelského hradu těsně před koncem týdne, což ale souvisí úzce se třetím problémem hry.

Třetí zásadní problém – systém teleportů. Opět „geniální“ nápad. O něco výše jsem napsal, jak obtížné a zároveň rozhodující bylo v H3 získat možnost teleportací. U H6 schopnost teleportace mají všichni hned, když si ve městě ostaví dva portály. První umožňuje teleportaci mezi městy, což byla v H3 výhoda jednoho druhu hradu. Druhý umožňuje teleportaci na blízko, kdy se váš hrdina může odkudkoliv teleportovat k nejbližšímu městu. Proč je to nedomyšlené v kombinaci s výše uvedeným problémem č.2, vysvětlím později …

Čtvrtý zásadní problém a podle mě vůbec největší – kdo vymyslel pravidlo o tom, že při útěku hrdiny nechá na místě tak 10-20% armády a zbytek mu zůstane, ten měl v hlavě piliny. Je to zcela strategicky zásadní, dostat vyrovnaného protivníka do pozice, kdy na něj můžete zaútočit s nějakou výhodou. Jenže k čemu vám to je, kdy oslabeného protivníka konečně chytnete a on vám uteče, čímž získá možnost levně a rychle své armády doplnit s minimální ztrátou? K ničemu, vede to k patovým situacím!

Pátý zásadní problém – AI pokulhává. U H3 bylo několik nastavení úrovně obtížnosti soupeřů a dáte za pravdu, že už střední a vyšší úroveň byla docela výzva a zábava. U H6 jsou 3 úrovně, přičemž na nejlehčí nemá smysl hrát, protivníky rozdrtíte velmi rychle. Na střední už je to trochu jiné, ale AI dělá hromady nesmyslných kroků, jako třeba jde obsadit důl, obsadí ho, ale suroviny a bedny kolem nechá, v dalších kolech se vrátí je 3x sesbírat sebírat (proč to neudělal najednou?). Na nejtěžší obtížnost PC neustále utíká. Je schopen takové hlouposti, jako se donekonečna honit mezi dvěma hrady. On se snaží sebrat vám hrad, takže jede k tomu, kde nemáte posádku, takže se tam ve svém kroku teleportujete, to zjistí a letí k tomu na druhé straně, odkud jste se teleportovali, vy se ale ve svém kroku teleportujete zpět, tak on zase běží zpět a takhle to můžete dělat donekončena!

Strategická část hry dostala tedy trochu na zadek … s konkrétním příkladem přejděme k závěru.

 

 

  • Závěr a hodnocení

Jak asi tušíte, H6 u mě vůbec nezabodovala a to se mi celkem líbí, jak je udělaná. Herně ale nezabodovala proto, že strategicky je výrazně zjednodušená a nedomyšlená. V předchozí kapitole jsem popsal 5 zásadních problémů, když k nim připočítáte zjednodušený vývoj hrdiny a přístup ke všem zásadním schopnostem a fakt, že ve hře není nic vzácné, budete často narážet na fakt, že hru lze hrát jediným způsobem.

A to útočně a musíte honem rychle zabírat hrady nepřátel. Jak jsem už naznačil, zkoušel jsem několik obtížností a všude AI hapruje daleko za úrovní, kterou známe z H3. Co mě ale dostalo je tento vývoj hry:

Po pár měsících herního času obsadíte třetí hrad ze 6 (příklad), v té samé době vymlátí váš poslední AI protihráč zbytek a má také tři hrady. Nyní jste tedy na mapě dva s podobně silnými armádami, s podobně silnými hrdiny a stejným přísunem zdrojů. Co teď? Samozřejmě nesmíte oslabit armádu hlavního hrdiny, protože jinak na vás zaútočí protivníky a máte po ptákách. Takže neustále posilujete a snažíte se donutit toho druhého k chybě. Takže jsem neuvěřitelných 28 kol honil protivníka mezi dvěma hrady, kdy jsem se pořád teleportoval z jednoho do druhého a on běhal podle toho tam a zpátky, kde jsem zrovna nebyl. Nakonec jsem byl asi o 1/3 silnější než on, takže jsem se rozhodl ho pustit k prázdnému hradu blíže, to udělal. Ve svém kole jsem se teleportoval k němu a zaútočil. Říkáte si, že to tak znamená hlavní krok k vítězství hry, zničení nejsilnější armády a hrdiny? No v H6 ne.

Díky pravidlu zdrhneš a armádu si bez zaplacení výkupného necháš (minimálně její absolutní většinu), to po 5 kolech kouzlení vzdal a utekl s minimálními ztrátami. Tak jsem se rozjel k jeho městu, že ho obsadím, ale tam už byl on, s vypěstovanou armádou, co mu tam za ty týdny narostla a přidal ji k těm 75% původní a už jsme zase byli podobně silní. On v hradu, takže jsem nemohl zaútočit. Zkoušel jsem pak strategii menších armád, ale to je taky na pytel, díky možnosti teleportovat se, mu ty armády jen předhazujete, navíc dělá to samé. Takže jsme se tam ve výsledku přetahovali dokolečka o všechny hrady a nemělo to konec. Pokaždé, když jsem na něj s nějakou výhodou zaútočil, tak utekl. Nikdy nezaútočil sám, ale v hradě bych ho nedostal, měl moc výhod. Navíc jsem se nesměl vzdálit od hradů, protože okamžitě by zaútočil ona. Slabší armádou, bych to stejně neudržel. Lze to vyhrát, ale je to úmorné a nezáživné.

Tímto způsobem rovnocenných hrdinů jsem otestoval i vyvážení hrdinů a jednotek a musí říci, že v této hře mají mágové lehce navrch, hlavně má ale jednotky hradu Castle mají výhodu. Naopak oblíbení Nekromanti už neoživují padlé jednotky nepřátel, ale jen své vlastní jednotky. Problém je, že oživování mají skoro všechny ostatní jednotky také. Zklamaly mě i nejsilnější jednotky, které nejsou tak silné a rozhodující jako bývaly. Střelecké jednotky jsou také obecně dost slabé a nejsou výhodou. Hlavně ale vlastní souboje v jinak krásně zpracovaném prostředí a s perfektně zpracovanými jednotkami nejsou vůbec přehledné. Hra postrádá jasná pravidla a nejsou to šachy, jako to bývaly. Tady hrdina neustále kouzlí, pokud může, oživuje jednotky, které sami mají přehršel vlastností. Prostě je z toho trochu guláš.

Na druhou stranu zůstává možnost hrát to na jediném PC proti člověku/více lidem a to je o něčem jiném.

 

  • Závěr

Heores 6 mě tedy herně v současné nevyladěné podobě trochu zklamalo. Extrémní zjednodušení neprospívá hratelnosti ani strategii, na ty malé mapy se toho ani moc nevejde. Strategie v této hře je jediná, a to silně a rychle ofenzivní, pokud chcete vyhrát, ale v zásadě je ale mnohem častější dostat se do patové situace. AI je nevyladěná a dělá blbosti. Jednotky jsou sice krásně zpracované, ale mají až přehršel schopností, hlavně ale nejsou až tak rozdílně silné ani unikátní. Druhů hradů je málo a jsou nevyvážené, i když v podstatě budujete stejný typ staveb. Ve hře není nic vzácného, chybí pocit něčeho výjimečného, něčeho o co usilovat. Nedomyšlený systém teleportů otravuje a ničí strategickou část hry, stejně jako fakt, že můžete posilovat armádu z jednoho hradu najednou a nemusíte je tak objíždět. I systém, kdy bez potřebné schopnosti nemůžete v nepřátelské oblasti zabráním dolů a jednotek oslabit protivníka a získat výhodu pro sebe, rozhodně není přínosem.

Kampaň jako takovou neohodnotím (kolega ale říká, že je hodně ovedená), nehraji ji a nezajímá mě u Heroes nikdy. Ale věřím, že fandy kampaní H3 atd. určitě zaujme, ostatně není na ní nic až tak zvláštního. Hraje se jen s jinými pravidly, které H6 přináší, a které jsem popsal. U Heroes mě vždycky zajímala jen hra v singlu vs AI nebo v kooperaci případně proti sobě v MP. Musím tedy konstatovat, že H6 zůstaly na půl cesty. K dobré hudbě a skvělému grafickému a výtvarnému zpracování se bohužel nepřidalo nic dalšího, v čem by bylo pokrokem.

H6 je méně nápaditější a jednodušší než předchůdce H3. Malé mapy, systém vylepšování hrdinů, který vám dává možnost udělat si dokonalého hrdinu, co umí všechno, omezené množství surovin, doplňování jednotek z jediného hradu z více hradů a systém teleportací pro všechny, to všechno ochuzuje strategický koncept proti předloze (H3). Jsem ale toho názoru, že stačí jedno pořádné DLC, či datadisk, ve kterém lze všechny tyto prvky opravit do pravidel a podoby H3 a H6 může být tím, čím mělo být. Perfektní tahovou strategií v aktuálním kabátku. V současné podobě jsou ale spíše akční než strategickou hrou s malým rozsahem se špatnými pravidly a špatným vyvážením.

Příliš nepotěší stratégy a milovníky předchozích dílů (zejména H3), potěší možná část hráčů, kteří tyto díly neznají. Kdyby neexistovaly H3, byla by H6 jedním z lepších dílů série, ale vedle 12 let staré H3 jsou nepochopitelným způsobem H6 prostě chudší, menší, méně záživné a méně strategické a vyladěné a bez editoru map. Proč, když všechno už v H3 vymyšleno bylo a u H6 to stačilo dát do moderního grafického kabátku (což se povedlo) a dát tomu větší rozměr a větší rozmanitost, vážně nechápu. Uvidíme, co na nás chystají tvůrci v DLC, říkám na rovinu, že lze H6 ještě zahranit, líbí se mi sociální systém, i systém dynastií, to vše se dá spolu s pěknou grafickou stránkou využít. Koncept je to stále zábavný, ale je třeba to ještě dodělat, H6 v současném není hotové ani domyšlené, jeho potenciál je ale obrovský a to autoři nemusí vymýšlet nic přehnaně nového … přesto je H6 velmi dobrá tahová strategie, zejména pro lidské souboje (AI je horší) proti sobě, i když doufám, že se nad některými pravidly tvůrci ještě zamyslí ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hodnocení? 2011-10-17 17:52:33
avatar
I přes všechna vysvětlení nechápu, jak může po vyjmenování hned pěti "Epic Fail" na třetí straně být hodnocení 83%. Nehrál jsem to, ale trojku jsem smažil hodně ještě na 486, a proto si dobře pamatuji, jak to tam bylo.

Vyjmenované chyby jsou správně označeny jako zásadní a s nimi ta hra podle popisu nemá smysl, resp. má smysl pro někoho, kdo je nedotčen H3. K tomu ještě chabá AI, malé mapy...

Takže 83% je po přečtení recenze velký přestřel i pro ty, kteří nehráli H3. Pro ty, kteří H3 hráli, to podle textu vypadá tak na 30% - raději nehrajte.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:08:43
avatar
heroes 3 na 486?to jelo v pohode?ja kdyz hral heroes 3 tak sem mel uz snad nejaky p2 a 32 nebo 64mb ram. na 486 sem hraval dvojku jinak recenze opet tady klasicky velmi kriticka, ale podle zaverecneho hodnoceni by ta hra mela byt vyborna. ale co me teda hodne nadzvedlo ze zidle je to, ze v plusech uvadi DD jako velky klad, ze hru muzou opravit/vylepsit dalsi dlc. co to kur.. je za dobu ze budeme chvalit nedodelanou hru za to, ze placeny doplnky ji muzou jeste vylepsit???
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:23:10
avatar
Bulldozer u mnoha lidí taky vypadá jako "Epic Fail", ale DD nad ním nezlomil hůl a nejen on doufá, že PileDrive (dlc Heroes 6) bude taková, jakou jsme si ji vysnili...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 00:26:43
avatar
12 let je 12 let a už to fakt neumím říct přesně. Ale podle mě jsem to hrál na 486, poté na Celeronu 433 MHz, který jsem dostal a byl to v té době jeden z best of počítačů doby se 128MB RAM. Netvrdím to jistě, ale ta 486 mi tam zapadá, protože před Celeronem jsem ji měl.
Vincentanton@seznam.cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Minimální požadavky Heroes III 2011-10-27 11:51:19

Tak chlapci,
na 486tce jste mohli hrát tak jedničku a možná, možná dvojku.. minimální požadavky na III byly:

Minimum system requirements
Processor: Pentium-133 or equivalent (recommended P166+ or MMX)
RAM: 32 MB
Video Card: 2 MB
Hard Drive Space: 200 MB

Vím, že to nebylo vždycky takový a některý hry šly hrát i na slabších kompech, než bylo udávané minimum, rozdíl mezi pentiem 133 a 486 byl nebetyčný, navíc kolik jste měli na těch 486tkách DX2jkách ramky? 4 max 8MB, 16 a 32 MB se osazovaly až na pentia. Na 2MB videokartu to taky tehdy nevypadalo, i spousta lidí s pentiema to dál než na S3Trio V+ 1MB nedotáhla (v 99 to už samo bylo jiný, ale pochybuju, že byste tunili 486tku lepší kartou než tam byla v době zakoupení..

Na 486tkách jsme hráli jedničku a to bylo tak akorát.. nicméně byly to krásný časy - jako dnes si pamatuju, když jsem to uviděl u kamaráda na 486DX4/100, poprvé (Jedničku)

And the life was never the same :-)

P.S.: Btw teď jsem zrovna přeinstaloval známým počítač a jedinou hrou, kterou tam chtějí znovu nainstalovat je zase HOMAM III. :-)
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:43:11

Také se přikláním k názoru, že hrát to na 486ce chtělo mít trochu odvahy a trpělivosti, nicméně v r.99 to byl ještě běžný stroj. Pamatuji si, že v té době kdy HOMAM3 vyšlo, jsem měl zánovní AMD K6-2 3D na 300MHz s 32MB RAM a "superhustou" VGA ATI Rage 3D ;-) na tu dobu slušnej stroj a hraní HOMAM3 byla radost. Vzpomínám jak jsme to mastili na jednom PC ve více lidech hodiny a hodiny a často se prali o klávesnici No, ty doby jsou už pryč, ale originálku HOMAM3 a posléze i Complete stále mám pečlivě uschovanou a určitě jí zas někdy okusím a ponořím se do těch starých dobrých časů :-) J.R.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:33:41
avatar
Já taky, na 486DX2.

Skvělá hra..

Jinak to hodnocení asi fakt bude někde pod bodem mrazu pro milovníky H3, plebs se nažere, fajnšmekři ostrouhají.. jako vždy.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 00:23:06
avatar
Ou yeah ! 486DX2 66MHz ale Cyrix posim pekne, na Intel ani AMD som nemal dukaty
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:00:02

Do dnes hraju heroes 3 s kamarádama po hamachi :-). Jinak bavili mě i kampaně v heroes 5.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:02:36

Single vypada fakt dobre az na ty teleporty teda. Multak asi bude hrozna nuda, ale zatim nebylo s kym vyzkouset.

Jen by me zajimalo jak dobre to pujde modovat, ten engine na to ma, jen to dotahnout do konce k 1:1 klonu H3 .

V tomhle stavu single tak 70% pro lidi co nedohrali single H3. (pro ty co jo je to moc jednoduchy). Multak nehodnotim bude to otrava
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:48:03
avatar
já musím brát i ohled na hodnocení ve stylu: "H3 není", takže v souvislosti současných tahových strategií a to tak špatné prostě není ...

ale čistě ve vztahu k H3 bych H6 v současném stavu ohodnotitl tak na 5/10. Prostě jsou stěží poloviční ... až dnes si prostě uvědomí, jaké veledílo ty H3 jsou, ale neusále si klade otázku, proč, když je vývoj her neustále dražší, ty hry podobný rozsah a propracování jako řped lety nemají. Odpověď - dříve to vývojáři dělali z čirého zájmu, dnes pro peníze a peníze jak víme, kazí lidi i charakter ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 23:38:49
avatar
Citace:
takže v souvislosti současných tahových strategií a to tak špatné prostě není ...

to neni pravda. ta hra je proste spatna jak celkove tak mezi tahovyma strategiema. treba serie kings bounty, ktera si z heroesu sebrala dost prvku je o nekolik trid lepsi nez tenhle paskvil. dale je tu nove i treti disciples, ktere je tez hodne podobne heroesum a druhej dil byl vynikajici. bohuzel ten treti se ale podle vseho nepovedlo uplne stejne jako tihle homam.

uz sem to tu drive psal. timhle hodnocenim u teto hry rikas jejim tvurcum, ze je hra vyborna a tohle zjednodusovani a osekavani uplne schvalujes. v kontrastu s tim hodnocenim vubec nechapu jak jeste na zacatku recenze muzes mluvit o nejakym nepovedenym heroes 5. vsak ta petka je tak 100x lepsi nez tenhle dil...

btw tenhle heroes tu ma i vyssi hodnoceni nez po vsech strankach temer dokonalej starcraft 2. vubec nechapu...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 09:25:12

Hra HOMAM VI je podle mého docela kvalitní a od dob HOMAM III je asi nejlepším dílem série.
Já naopak hraji jenom kampaň, která mi přijde velmi povedená a vyvážená.
1. Příběh
Docela povedený, jde hrát 6 kampaní v jakémkoliv pořadí, děj těchto kampaní se odehrává ve stejnou dobu po zavraždění vévody Slávy a ukazuje cesty jeho dětí. Odehrány dvě kampaně a je to vtipné a plné zvratů. Například vévodu Slávu zavraždila jeho dcera, kterou vzápětí zabil její bratr. Ale ona byla vzkříšena jako nekromantka, která se snaží zjistit, kdo ovládl její mysl a využil jí pro zabití vlastního otce. Je to okořeněno láskou k andělu Urielovi, což je v případě nekromantky docela problém...

2. hra a zjednodušování
Ano, hra je zjednodušena, ale docela to funguje. Pro stavbu silnějších budov je třeba krystalů, takže než člověk postaví silné budovy a získá silné jednotky, trvá to docela dlouho a ještě musí vybírat, co je pro něj potřebnější.

Systém hradu a propojených dolů je diskutabilní, ale produkci dolů jde sabotovat větším počtem hrdinů, kteří klidně i sami obsadí doly patřící nepřátelskému hradu a vylákají protivníka z hradu ve snaze doly vyčistit od vetřelců a odblokovat.

Právě nemrtví mi přijdou hodně silní, protože z mnoha bitev odcházím bez jakékoliv ztráty díky možnosti oživit vlastní padlé jednotky hrdinou a jednotkou duch/spektra + kouzlo které doplňuje zdraví a počet jednotek podle množství zabitých nepřátel.

Ano, nejsilnější jednotky nejsou tak silné, ale na druhou stranu skoro každá jednotka má několik unikátních vlastností, které kombinované s vlastnostmi hrdiny a jiných jednotek pomohou vyhrát i boj proti značné přesile.

V kampani jsem se nesetkal s útěkem nepřátelského hrdiny z boje.

3. dovednostní strom hrdiny
Silná kouzla a schopnosti také nelze získat nějak snadno, protože jsou vázány na konkrétní úroveň, např. 15. level. Stejně tak je schopností pro hrdiny minimálně na 100 bodů, takže možných 30 je třeba investovat velmi pečlivě.

4. Mapy
Mapy v kampani mohou být taky docela velké a surovin by se na ně mohlo vejít i víc druhů. Naštěstí/naneštěstí jsou mapy v kampani dost často "rozkouskovány" na území, které se vám otevře až po splnění konkrétního úkolu.

Ale jinak uvidíme, jak bude pokračovat vybalancování jednotek, map a strategie v nových aktualizacích, DLC a addonech.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:27:54
avatar
Teda síla. Můžu říct, že jsem si to stáhl, abych to ozkoušel a takováhle sra*ka - uninstal je jediná volba. (Necítím se povinen platit za 30 minut naprostého rozčarování hraničícího s pocitem zneužití).

Grafika je slušná ale... Kde jsou SAKRA města!!! To není žádnej Heroes. Druhý pokus "Návratu ke kořenům" je totální fraška. Jestli to tímhle tempem půjde dál, tak HOMAM 7 už bude obsahovat jenom šachovnicové boje.

Osobně dávám 4/10 (Kdyby to nebylo pokračování série, dal bych 6, ale sebrat nám města, suroviny a funkční mechanismy a prodat nám místo naší série tenhle nahnilej kebab v celofánu)...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:34:32
avatar
Já to kritizoval už od první bety, jinak sem si zahrál tu poslední.. a stahovat to nebudu, kupovat už vůbec. Prostě další fail, protože to dělaj lidi co tomu nerozumí a jde jim o prachy a ždímání brandname.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:39:55
avatar
Já fakt nechápu (nevím jistě), odkud se bere ta neskutečně mocná síla, která nutí programátory totálně rozšlapat fungující esenci hry a nahradit ji kašovitým ee...

Osobně si myslím, že kravaťáčci z managementu, který nikdy žádnou hru neviděli a s hráčem si naposled pokecali někdy kolem doby vydání PS1 vštěpují chudákům vývojářům do hlav nějakou propagandu.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:59:24

Kompletne mesta namiesto obrazkov budu pridane v patchi + dalsie pridane frakcie v datadisku/DLC
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 00:28:58
avatar
Super, další důvod označit dnes recenzovanou hru za "Trash made"
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 09:28:19

V tom případě mrkni na Kings Bounty, je to velmi zajímavá hra, která se po svém způsobu vyrovnává novým dílům HOMAM a v něčem je i překonává.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - homam 6 2011-10-17 18:27:09

pod to se muzu podepsat malem sem rozmlatil klavesnici.
udelal prvni kampane odemkl nekromanty a tesil se pekne za nemrtve a sou jak ostatni jednotky z nemrtvyma nema nic spolecneho ale co me namichlo u kampane za nemrtve tak sem dal na normal rozehral pohodicka pianko obsazoval hrady likvidoval nepratele nabiral armadu zbyl me posledni hrad ukazatel ukazoval deadly neustale.proste posledni hrdina sedel v hradu nabiral armadu sice nevim kde asi ze vzduchu a nebyl sto ho znicit. zkousel rychlej postup pomaly postup nic proste to vychazelo ze mam 200 od kazdeho a nepritel 400.prepnul na easy a to same.frustrovan rozjel za pekelniky a mnohem mnohem lepsi ale bohuzel ted sem ve 4 kampani za pekelniky hlavni hrdina mag 27 level cca 350 many a jako nuz maslem zadna vyzva proste je smetu i s par jednotkama
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:04:47
avatar
Já jsem H3 hrál a fakt je super tuto jsem zatím nezkoušel ale nejdříve než za ni vyhodím nějakou tu kačku tak si ji stáhnu a prubnu jelikož si rád názor dělám sám. Pokut však Holoway píše že stojí za pr...tak něco na tom bude a já zatím jsem většinou s jeho verdiktem souhlasil.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:13:05
avatar
Mikrone, ty vzdycky vsechno prubnes, tak bys mohl nekdy napsat clanek do blogu a dat tam sve hodnoceni na tebou hrane hry Byl bych první, co by si to přecetl.
Jinak souhlasim s holowayem, ani stahovat to nebudu
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pruzkum 2011-10-17 19:42:02

Pruzkum - komu blika nebo blikal v H6 kurzor mysi a jak to pripadne vyresil?
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:57:47

Na notebooku a nevyresil...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:01:55

Nerobi to nahodou crack?
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:06:10

Prej ne protoze se pry pracuje na odstraneni toho problemu.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 08:59:24

Tenhle problém opravuje patch 1.1.1 který byl vydaný v minulých dnech.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:09:54

Inak podla mna eliminovanim nahody pri generovani kuziel/vlastnosti neutrpela strategicka cast hry, pretoze na nahode nie je nic strategicke.

Kto mal Town portal bol king a kto ho nemal mal smolu...

HOMM 3 bol tiez extremne nevyrovnany...napriklad Solmyr (chain lightning bonus) oproti niekomu kto mal bonus k sprites alebo inej zbytocnosti

A v trojke bola aj sira ako surovina pokial sa dobre pamatam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:44:16
avatar
na síru jsem zapomněl ... jenže kolikrát si ta megakouzla mohl použít
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - H3 2011-10-17 20:11:37

H3 Měla to kouzlo jednoduchosti a skvělé hratelnosti .. Katapulty to je jedna ze zásáadních věcí která dle mě absolutně chybí při dobívaní hradů... Ani to instalovat nebudu ,zase graficky přeplácaná pičovina ,stačilo skouknout obrázky...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 10:33:09

Katapulty (a jejich obdoby u jiných frakcí) tam jsou.
V základním stavu udělují 3 body poškození danému úseku hradby.
Jde vylepšit schopnostmi hrdiny (já to nepoužil), potom je silnější poškození hradby a případně i poškození poblíž stojících jednotek.
Bránu také umí vyrážet všechny jednotky, které bez ohledu na počet udělí jednou skupinou jeden bod poškození.

A klasika, létající jednotky hradbu přeletí a nehmotné projdou zdí.
Aragor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:46:55

odehrál jsem dvě mapy- střední obtížnost
- nezdálo se mi že by šlo hrad hned vylepšit, první tři jednotky možná jo
- krystalů se potřebuje celkem dost a pořád mi chyběly i na konci hry
- teleporty s debilní AI jsou opravdu na ho...
s mojím hlavním hrdinou jsem nedelal nic jiného, než se pořád teleportovával do hradu, ke kterému se blížil nepřítel, který se v zápěti teleportoval pryč, když měl menší army...
- drtivou většinu hradů jsem obsadil, když byl prázdný a s protivníkem jsem si v podstate moc nezabojoval, většinou hned utekl
LorD_OniX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heroes VI 2011-10-17 21:14:58

Musím s panem Stachem souhlasit. Já si myslím, že problém moderních her je to, že sice jsou graficky dokonalé, ale hratelnost, strategičnost a prvky, které se vyskytovaly u starších her prostě chybí. Jinak souhlasím, že HoMaM 3 byla a je super hra. Ale třeba v žánru rpg nedám dopustit na izometrické Baldurs Gate nebo třeba Might and Magic VI a VII. Všechny tyto hry měly obrovské herní doby, spoustu úkolů a možností jak hru hrát. Co jsem tento rok viděl a hrál Dungeon Siege III (předchůdce II jsem dohrál asi 6x) jsem viděl, kam ten herní svět spěje.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 21:41:08

Alespon ze hry od Blizzardu timhle netrpi. SC2 si hratelnost jednicky podrzela a neutrpela zadnym zjednodusenim, stejne vypada i D3 (kurva at uz je tady )
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zklamani 2011-10-17 22:19:32

HOMAM III: bez diskusi, na hard a peru se s tou hrou od vydani, neskutecna hra, za nemrtvre nejsem schopen postoupit, ale absolutorium.
HOMAM V: take velice zabavne, opet na hard, jisty level za dably jsem hral snad 10x, stale nedohrano (jiz v pozdejsi fazi).
HOMAM VI: je tu prostor pro jednodusi..."homam hru". King's of Bounty me v obou dilech velice bavilo, ale byla to tato hra!, nikoli HOMAM, ten ma jinou roly na trhu her. Tato hra zpusobuje skutecne velke zklaman, skoda, skoda, skoda
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:31:30
avatar
Hlavně,že je to propojený s facebookem, skypem.. to je velice potřeba pro tahovou strategii
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 00:47:02
avatar
...asi tak. za chvili se budou hry propojovat primo z mozkem aneb Matrix nelhal.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:32:47
avatar
celý 4 stránky čtu jak je to o ničem a jak je to stupidní a hodnocení 83%? to má být vtip? chtělo by si to ujasnit poměr mezi slovním a číselným hodnocením..slovně to vypadalo tak na 40% max se zavřenýma očima a číselně 83%..buď je DD schizofrenik a nebo v tom nemá jasno...a to není u první recenze tohle...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:42:39
avatar
koukni i na dílčí hodnocení to je souhrnné hodnocení, nvíc ne všechno je na té hře blbý, když to hraješ proti člověku, je to pořád sakra dobrý, ale ta AI ne no :/
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 23:02:52

Jednoduche - 40% z pro toho co hral stare HOMAM, 83% pro moderni konzumni hrace co nikdy nepoznaji prave pocitacove hry...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 23:31:24
avatar
no skoro
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výsledek vydání H6 2011-10-18 00:49:05
avatar
...našel jsem orig. H3 complete na 2CD, co jsem si asi pred peti lety koupil a uz smazim pecka!!!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 09:53:15
avatar
tak se mi to asi po dvou hodinách složilo, že chyba aplikace asi to bude chtít spustit v kompatibility módu
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 09:57:01
avatar
Sakryš já jako sérií Heroes nepolíbený, jak to tady tak čtu tak bych si to měl taky zahrát Vím že to svého času hráli brácha se ségrou a vykopnout je pak od počítače to bylo vždycky umění
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 01:13:04

Stare veci sa neprekonaju, na to proste nemaju gule. Marne by clovek cakal na pokracovanie Planescape: Torment, BG. Dodnes nechapem ako v tej dobe mohli tolko textu skombinovat aby im s toho nehrabalo Pre mna naj hry za zivot ...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 01:48:57

na heroes 6 som sa celkom tesil ale toto hodnotenie je kruty omyl. V com je tato Heroes 6 lepsia od predchadzajuceho dielu ktory si v priemere odniesol 79%?

Heroes 5 vysiel pred 5 rokmi a ponuka grafiku na slusnej urovni. V zaklade 6 hradov +2 expansion.
Academy , Dungeon , Heaven , Necropolis , Sylvan , Inferno
+ Fortress , Stronghold. Navyse aj mapy mi prisli vatsie a bol tam generator map. Gold verzia Homm5 teda vcetne dvoch expansions dnes stoji 14euro.

Homm 6 stoji od 29-36euro, teda viac ako 2x tolko a do obsahu ponuka menej navyse ako uz tu bolo popisane z titulu tych hluposti co tam narobili ta hra prestane bavit po 2 dnoch.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2011-10-18 06:34:30
avatar
Proč, starší hry, plné jednoduchosti a relativně levného vývoje jsou i po tolika letech lepší, než dnešní drahé občas až zbytečně složité hry?. DD má pravdu, peníze ničí některým lidem charakter a lidi samotné.
H3ku sem nehrál, nebo nevím co to bylo za číslo. Ale rozhodně si pamatuju HOMAM 5, u toho sem s kamarády trávil mraky času.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 08:50:36

Ehm, mohol by mi niekto vysvetliť prínos Eyefinity v tejto hre

Pri 3D akčnej hre o tom nepochybujem ani na chviľu, ale táto výdatná masáž pre turn-based stratégiu mi príde už scestná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 13:07:38
avatar
Větší plocha a vypadá to dobře, když si na Eyefinity zvykneš, nedá se hrát bez něj tahle hra ale přínos Eyefiity skutečně neprezentuje
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 13:31:13

Práve preto že jej prínos je v tejto hre v podstate zbytočný, tak by som ich do tej recenzie nedával. Pokiaľ by sa jednalo napr. o akčnú hru, tak ide o niečo iné.

Dávať sem screenshoty, ktoré sú z 1/2 až 2/3 prázdne mi bije do očí až až, naviac keď ich na 1280x1024 musím neustále skrolovať
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 13:38:28
avatar
hraji všechno v Eyefinity ... sorry, jinak hrát nebudu a nechci a screenshoty dělám při hraní hry .... nemůžu a nemám čas to přehrávat znovu kvůli screenům v jiném nastavení

Jakmile jednou Eyefinity vyzkoušeíš, prostě nechceš jinak a mlátíš hlavou do stolu, jak si celý ty roky mohl ztrácet čas hraním na jednom monitoru. Musím říci, lituji, že tahle věc tu nebyla už dávno.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 14:33:34
avatar
Nebo je pozdě a mlátíš hlavou do stolu, jak si mohl celý ty roky vůbec hrát hry.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 14:34:39

Jasné tiež som zdielal podobné nadšenie nad hrami pred 10-20 rokmi. Síce vtedy neboli dostupné takéto technológie ale prešiel som si nástupom VGA->SVGA, potom Voodoo a podobne. Odvtedy som z toho vyrástol a na nejaké to súčasné RPG (nie WoW), stratégiu a podobné veci je Eyefinity zbytočné

TN-ka neuznávam a keby som mal dokúpiť 2 šunty, doplatím radšej € za ďalší jeden seriózny NEC/EIZO. No možno by Eyefinity bolo pre mňa zaujímavejšie keby boli bežne dostupné takéto riešenia Odkaz
Bogosian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 09:33:06

Nevím čemu se divíte, HC hráče dneska nepotkáš, když potkáš tak si hru stejně stáhne a crackne. Jasně z toho plyne, že se nutně dělají hry pro hráče, kteří u her nepotřebojou přemýšlet, ale jsou ochotní platit, stačí, že to vypadá jako omalovánky a má to spoustu grafickejch pí... Trh se prostě formuje na základě nabídky a poptávky, no a HC hráči jsou minoritní skupina, která prostě negeneruje dostatečně silnou poptávku a tlak na vývojáře.

HC hráči primárně pochválí jenom port starý hry do nový grafiky, stárneme chlapci!

Jinak zdrbat hru a pak jí dát 83% je trochu s podivem.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 09:53:23

Tak to o stahování jsou jenom kecy typu podle sebe soudím tebe. Já si her kupuju hodně a nemám s tím problém, mým posledním přírustkem je nový deus.
Jinak souhlasím, třeba Settlers 2: desáté výročí je podle mě bomba, a v těchto dnech jsem zase začal hrát JA2.
Bogosian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-20 09:16:01

Hned s první větou si dovolím nesouhlasit. Za hry platím, ale znám hodně těch co se označí za HC hráče a ti prostě za hry nechtějí platit tak to je žádný kecy. Faktem je, že jednoduše vývoj běží pro ekonomickou majoritu, ne pro HC.
Možná by to chtělo číst až do konce.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 14:02:27

Z této recenze to vypadá, že za ne všechno zlo světa mohou konzole. rouhání/Co když za zjednodušováním her bude jejich přizpůsobováním masovému konzumentu?/rouhání
BoredSeal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Příliš vysoké hodnocení 2011-10-19 21:49:29

Chlape, jsi moc měkkej. Víš jaká bomba byli starší HOMAMy, v recenzi přesně definuješ zápory šestky a stejně tomu dáš přes 80%, což znamená "kvalitní hra, kterou si zahrajte", třebaže to taková sláva není. Možná bys měl upustit od číselného hodnocení a jen to řešit slovama.
Greeder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnoceni 2011-10-21 07:38:24
avatar
HOMM pro mne byla od prvniho dilu ikona. Nej hra co kdy vysla. 3 a 4 dil, obzvlaste 4 kvuli moznosti mit vice hrdinu a pouzivat je na bojovem poli se mi moc libil. Od dob co to prebralo studio Ubisoft tomu dali radne na prdel. 5tka nebyt datadisku Tribes of the east by byl total propadak. Ale 6tka udelala velky krok dopredu, sice je to vse trapne zjednodusene, ale v dnesni dobe kdy se vse prizpusobuje konzolim a arkadnim typum hrani, se snad ani neni cemu divit. Snad sedmicku, az si opet vyslechnou kritiku uz konecne udelaji o poznazni blizsi dilu 3&4. Ubisoft je aspon otevreny k naslouchani a plneni prani hracu. Nezbyva nez doufat.
hermes3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HoMaM III 2011-11-07 09:48:17
avatar
Nevim, zda to tu nekde uz zaznelo/komentare jsme docetl tak k pulce/, ale vsem doporucuji install Trojek a k nim "neoficialni datadisk" Wake of Gods.
Kdo zkusil vi o cem mluvim a kdo ne prisel o peknou porci zabavy a "vytunene" Trojky .)
Anonymní  - WoG 2011-11-15 16:11:27

Pokud si chcete někdo zahrát Heroesy, které jsou lepší, než trojka, tak jedině nainstalovat ruský datáč ke trojice War of Gods. S ním je trojka ještě lepší. Všechny další díly jsem hrál a musím souhlasit s tím, že to prostě nedosahuje trojice ani po kotníky. WoG je dobrá hlavně tím, že ji tvořili fandové a jen vylepšili, co už fungovalo (nenechte se odradit složitějším nastavováním, je tam mnoho věcí a každý si to může nastavit, jak se mu líbí). Jako příklad super zlepšení uvedu mitril jako novou surovinu a nebo třeba vypalování dobitých hradů a jejich konvertování na svojí rasu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!