Pondělí, 05 září 2011
Recenze a test: Deus Ex: Human Revolution – kandidát na hru roku i když do dokonalosti trochu chybí
Technické zpracování a testy GPU a CPU
Závěr a Hodnocení

• Recenze a test: Deus Ex: Human Revolution

– kandidát na hru roku i když do dokonalosti trochu chybí

Jaký je nový Deus Ex jsem již nakousl v nedávném preview. Dnes prozradím i zbytek. Začněme nejdříve lapálií s českou lokalizací. S těmi to jde v poslední době z kopce. Ačkoliv čeští hráči utrácejí za hry stále více, často nakupují v zahraničí, zejména v Anglii, kde díky velké konkurenci jsou ceny jedny z nejnižších na světě. Bohužel prodeje těch her se započítávají do tamních statistik a ne do českých. Prodeje v ČR, kam se započítávají i prodeje s českou licencí na Steamu, tak vypadají samozřejmě hůře, a tak chuť dělat lokalizace je stále menší. Samozřejmě můžeme jen diskutovat, zda ty náklady na lokalizaci stojí v porovnání s náklady na marketing celé hry vůbec za řeč.

Ačkoliv lze bez problémů i se běžnou úrovní angličtiny hrát i RPG hry, není nad mateřský jazyk. Naštěstí existují nezávislí překladatelé, kteří se snaží překlady zajistit. Tak je tomu i u nového Deus Ex, který oficiálně v češtině vůbec nevychází. Díky jednomu internetovému obchodu a známému teamu překladatelů tu češtinu máme a tak jsem minulý týden mohl projít celou hru v betaverzi této češtiny.

Samotný Deus Ex je kultovní pojem ve světě her. První díl přišel s neskutečně propracovaným RPG systémem a živoucím světem. Druhý díl bohužel tak propracovaný nebyl, protože byl orientován hlavně na konzolové publikum, ale mnoha hráčům se celkem líbil. Třetí díl přichází v provedení, které si bere něco z obou dvou předchůdců. Samozřejmě vzhledem k tomu, že vychází o mnoho let později, je u něj použito mnoha moderních herních prvků. Kouzlo Deus Ex ale rozhodně neztratil, to můžeme prozradit již v úvodu.

• Deus Ex Human Revolution – předpověď světa za 30 let?

Samotná hra je opět trochu více než jen hrou. V poslední době si herní tvůrci začínají uvědomovat, že průměrnému hráči, který si hry skutečně kupuje, není 15 let a nehraje na konzoli. Průměrnému hráči je dnes 30 let, má peníze na pořádný PC, hlavně i na ty hry a chce prostě kvalitu. Tvůrci tedy musí hru udělat i příběhově trochu dospělejší. Deus Ex má celkem velkou myšlenku a zabývá se tématem, které již začíná při neustále akcelerujícím rozvoji technologií a medicíny, skutečně aktuální.

Má člověk právo hrát si na boha? Má člověk právo měnit lidské tělo dle svých potřeb a přání? Na tuto otázku hra odpověď sice nenabízí, ale v jejím závěru si budete moci vybrat ze 4 víceméně filozofických závěrů podle svého a na otázku si tak částečně odpovědět. Hlavní náplní hry je ale hlavně akce v prostředí blízké budoucnosti a pátrání po pravdě, ať už je jakákoliv. Nový Deus Ex je tedy zejména akční FPS hrou s příběhem, který však můžete jen zdánlivě ovlivňovat, několika RPG prvky. Nemá rozhodně rozsah ani hloubku prvního dílu.

Na druhou stranu herní doba přes 20 hodin je na moderní akční hru více než slušná. Navíc zejména v posledních hodinách hraní je vidět, že tam něco chybí. Bohužel opět dohry bude vycházet řada DLC, které ale nevznikaly dodatečně, byly ze hry vytrženy. První nás čeká už zanedlouho a vyplní jednu velkou mezeru, které si při hraní nepochybně všimnete. Osobně bych také očekával nějaké to větší DLC, které pořádně obohatí a udělá závěr celé hry, protože celé poslední 1-2h hraní jsou vyloženě odfláknuté, či lépe řečeno mám velký pocit, že tam prostě něco chybí. Tvůrci ostatně už prozradili, že původně měla mít hra o několik megalokací více, ale prostě se to časově nedalo s těmi prostředky zvládnout.

Naštěstí většina hry tak jak vyšla je parádní a naplněna atmosférou, akcí a velmi dobrou zábavou, i když do dokonalosti jí ledacos schází …

Spuštěno: 382x