Recenze a test: Deus Ex: Human Revolution – kandidát na hru roku i když do dokonalosti trochu chybí Tisk E-mail
Pondělí, 05 září 2011
Recenze a test: Deus Ex: Human Revolution – kandidát na hru roku i když do dokonalosti trochu chybí
Technické zpracování a testy GPU a CPU
Závěr a Hodnocení

• Technické zpracování a testy

Objevují se názory, že grafická stránka hry není moc dobrá. Řeknu to asi takhle. V posledních letech má řada her herní engine Unreal. Nejúspěšnější je Mass Effect, který stylově má s Deus Ex celkem hodně společného. A řekněme si na rovinu, technicky i zrnováním prostředí je Deus Ex o něco dál. Mass Effect nemá řadu moderních efektů, neumí Eyefinity ani AA vyhlazování. To všechno Deus Ex umí a umí to přímo vynikajícím způsobem. Prostě Deus Ex vypadá a funguje o něco líp, takže bych jeho grafickou stránku rozhodně neshazoval.

Často na trh jdou hry, které prostě nejsou hotové, které mají řadu funkční problémů a bez tuny patchů se neobejdou. Díky spolupráci vývojářů s AMD si tentokrát dali zúčastnění celkem záležet a je to radost vidět dobře fungující hru hned od začátku. Ano, nepochybně nemá Deus Ex díky několik let starému hernímu enginu na kvality Crysis 2, ale má rozhodně na kvality Mass Effectu a Unreal enginu a funguje mnohem líp.

Hlavně má ale atmosféru, prostředí je bohaté, design celé hry je perfektní a dokonce je tu i lehký náznak něčeho, jako fyziky. Samozřejmě do dokonalosti a realističnosti má daleko, ale co bychom alespoň za tohle v některých hrách dali. Určitě by autoři mohli více zapracovat na některých modelech. Ale jinak díky lehkému doladění pomocí DX11 prvků to s přihlédnutím ke stáří toho herního enginu (5 let) není vůbec zlé a když se podíváme i na perfektní funkčnost, klidně by po vylepšení některých modelů a zejména textur vzdáleného pozadí, takhle atmosférických her se zajímavým designem mohlo být i více. Minimálně tvůrci Mass Effectu by si z některých věcí mohli vzít pro třetí díl příklad.

Hlavně ale celá hra je skvěle optimalizovaná a i s DX11 naplno s vyhlazováním si to v 1080p zahrajete snad s každou slušnou grafikou HD 5700/6700 počínaje. Doporučuji hlavně Eyefinity režim, kdy na třech monitorech je to vážně super zážitek a optimalizace skvělá, včetně videí, které běží tam, kde mají. Mimochodem nepochopitelně nízké rozlišení těch videí je něco, co mi na celé hře graficky vadilo vůbec nejvíce. Trošku jak pěst na oko.

Grafická náročnost je tedy na dnešní poměry nízká. Stejně je tomu i náročnost na procesor. Vysoká frekvence zde už moc neznamená. Cokoliv se 4 jádry a 3GHz by mělo stačit. U dvoujádrových procesorů (s výjimkou dvoujádrových modelů Intel Core i3 s HT) ale budete mít problémy. Hra je optimalizována pro 4 jádra, ale dokáže trochu vytěžit i z 6-8 jader/vláken, i když přínos už je malý.

Jako celek se mi ale hra prostě líbila. Atmosféra prvotřídní, stylizace vynikající (zvlášť když jako já máte rádi kombinaci tmavé a zlaté barvy), zvýrazňování předmětů lze vypnout, když chcete, mě to nevadí. Prostě prostředí žije, čemuž napomáhají i rozhovory postav, které se mění. Ozvučení je tedy dobré, namluvení OK a díky českým titulkům, které fungují se Steam verzí, i když až tolik povídání ve hře zase není, si to můžete nerušeně užít. Líbí se mi i právě to živoucí prostředí a rozhovory postav kolem vás. Prostě to funguje a funguje to dobře.

Na technickém zpracování bych našel jedinou výraznější vadu na kráse, která zasahuje do hratelnosti. A tím je diskutabilní AI. Ona umělá inteligence je celkem postačující, pokud hru hrajete jako střílečku, tak se protivníci umí celkem slušně schovávat, pokud to ovšem hrajete jakkoliv jinak, ta AI s tím prostě nějak nepočítá.

Protivníci jsou slepí, hluší a tak je likvidujete jak mouchy. V policejní stanici normálně vylézáte z ventilace a přítomní na vás nijak nereagují. Když například likvidujete nepřátele na nepřátelském území a mizí jeden za druhým, zbytku to vůbec není podezřelé atd. Prostě když řeknu, že je AI divná, je to slabé slovo. Ale celkem to i tak baví, takže dobře …

Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Spuštěno: 991x