Recenze a test: RAGE – dobrá akční hra od tvůrců DooM, ale i ukázka tvůrčí herní bídy a stagnace Tisk E-mail
Recenze a test: RAGE – dobrá akční hra od tvůrců DooM, ale i ukázka tvůrčí herní bídy a stagnace
RAGE - neoriginální, ale zajímavé
RAGE - BorderLands křížený s Fallout3 říznutý Mass Effect s trochou DooMu
RAGE - zpracování aneb iD Software zařadil zpátečku

• Recenze a test: RAGE – dobrá akční hra od tvůrců DooM,

ale i ukázka tvůrčí herní bídy a stagnace

Asi těžko bychom mezi tvůrci FPS her hledali větší jméno a pojem než je iD Software v čele s neméně známým Johnem Carmackem. Firma, která definovala žánr FPS her se svým Wolfenstein 3D, DooM, Quake a John Carmack, který patřil k nejrespektovanějším. Bohužel minulý čas je na místě. Hrou RAGE i svými slovy v minulých měsících se naprosto distancoval od kvality a směru, kterou iD Software vždy ztělesňoval. Po dohrání RAGE musím upřímně a objektivně konstatovat, že tahle hra je zářným příkladem toho, jak je hlavní herní platforma, PC, przněna a záměrně poškozována herními tvůrci a vydavateli, kteří místo obvyklé kvality servírují přístup: „co nejvíce peněz za co nejméně práce“.

Je více než politování hodné, že iD Software a John Carmack rezignovali na kvalitu, preciznost a hlavně na vývoj a inovace. Projektu RAGE chybí to nadšení, které měly všechny předchozí hry iD Software, a naopak reprezentuje všechno, co je špatné na současné situaci multiplatformních her. A je to velká škoda už jen proto, že základ hry je stará dobrá DooMovka a i nápadité prostředí není bez potenciálu.

• Pár slov úvodem – kterak iD Software zklamal a Carmack lhal

John Carmack zklamal. Zklamal hlavně tím, že nezajistil kvalitu hry a zklamal tím, jak se navíc k celému problému postavil. Po vydání totiž nebyl RAGE vůbec na PC hratelný. Obrovské chyby se zobrazováním, které rozhodně nebyly vinnou PC ani AMD/NVIDIA na které Carmack začal házet vinu. Svědčí o tom i fakt, že všechny problémy se daly vyřešit několika zásahy do vlastní hry.

(když jste si hru doupravili vytvořili pár configů, tak to jelo ...)

Prostě a jednoduše RAGE je hra pro konzole, které jsou hardwarově mizerné a fungují s velmi omezenými prostředky. Speciálně pro ně tak byl vytvořen iD tech engine s unikátním řešením textur, které aby byly detailní, tak se nahrávají vždy v omezené míře do paměti pro malou oblast a to ještě ne pro všechny předměty. Jenže na PC to nefungovalo. Problém ale nebyl v ovladačích, ale v samotné hře, kde prostě správně nefungovaly automatické techniky nastavení detailů. Hra dokonce ani nevytvořila vyrovnávací složku pro textury atd.

Všechno se muselo udělat ručně. Buď přes konzoli, jejíž aktivací se ale deaktivovaly cíle ze STEAMu a nebo lépe, vytvořením cache složky a vytvořením speciálního konfiguračního souboru, kde jste definovali maximální možné rozlišení textur a další věci. K tomu nové grafické ovladače, aktivace Vsync nahrubo, použití trojí vyrovnávací paměti, vše skrze ovladače. U NVIDIA přišly i s celou řadou dalších typů na úpravu konfiguračních souborů a parametrů hry. Jinými slovy, pokud Carmack říká, že za problémy může u PC verze a AMD s NVIDIA, tak lže, protože hlavní problémy byly odstranitelné základní úpravou konfiguračních souborů samotné hry a to je práce vývojářů hry. Po těchto všech věcech jsem se mohl pustit do hraní.

(Patch dodal nastavení, které jste do té doby museli vytvářet přes config soubory)

Nyní už tohle „dodělej si sám“ není nutné. Tvůrci dokončily velký patch, který vlastně všechny ty optimalizace zahrnuje. Přibyly také možnosti nastavení v grafice, včetně vytvoření vyrovnávací složky a dalších věcí. Prostě to všechno, co mělo být ve hře od začátku. AMD také vydala novou verzi BETA Catalyst 11.10 Preview V2 ovladačů, zvyšující hlavně výkon, takže už by problémy na AMD ani NV být neměly. Můžeme se tedy věnovat samotnému hraní.

Spuštěno: 606x