Recenze a test: Dead Island – překvapivě pořádná zombie akce, kterou si nenechte ujít! Tisk E-mail
Recenze a test: Dead Island – překvapivě pořádná zombie akce, kterou si nenechte ujít!
Dead Island - Gameplay
Dead Island - Technické zpracování a testy GPU a CPU
Dead Island - Hodnocení a závěr

• Recenze a test: Dead Island

– překvapivě pořádná zombie akce, kterou si nenechte ujít!

Originálních akčních her, zejména neotřelou hratelností, je v současné době zoufale málo. U mnoha z nich máte prostě pocit, že už jste to někde hráli. Nový Dead Island je ale akční hrou, která nám udělal velkou radost. Je totiž rozhodně herním zážitkem originální a velmi příjemné, i když ne zcela dokonalé rozptýlení. Zejména pro milovníky zombie akcí je však tohle jednoznačně událost roku.

• Dead Island – spolu a mrtvě

Normálně se u recenze her snažím pokud možno neprozrazovat mnoho z příběhu, ale u Dead Island je to jedno, protože příběh je jedna z věcí, které se na hře moc nepovedly. Ale ne, že by to nějak výrazně vadilo, protože hra je o něčem jiném, avšak přeci jen spousta nelogičností a úplně tupé a omezené příběhové dialogy, které jsou i tak velmi stručné, kazí trochu dojem. No prostě se to dalo rozhodně udělat lépe.

Příběh sám originalitou zrovna neoplývá, takže se prostě ocitáte na ostrově Banoi, kde se nějakými podivnými událostmi rozmohla nákaza dělající z lidí zombie, které pak samozřejmě útočí na lidi a nakazí je. Vy jako jeden z přeživších jste záhadným způsobem imunní a musíte se z ostrova dostat.

Během vašeho putování budete narážet na další přeživší a kromě hlavní dějové linie budete pro přeživší plnit různé úkoly. K čemu je to dobré? Celá hra je totiž vlastně akční RPG rubačka z pohledu první osoby. Za zabití máte zkušenosti, za splnění úkolů máte zkušenosti a hlavně peníze, sbíráte také zbraně, můžete je upravovat pomocí dalších předmětů, které sbíráte atd.

Zkušenosti vám slouží k postupu na vyšší úroveň, což vám odemkne klasicky možnost naučit se nějakou dovednost, či posílit nějakou schopnost. Všechno je to jednoduché, funkční a osvědčené. A prostě to baví. Na úvod hry máte na výběr ze 4 hratelných postav, z nichž každá je orientována na jiný způsob boje a má trochu jiný (pořadím schopností ve stromu i přítomností unikátních schopností) strom dovedností.

A ten výběr ze 4 postav není samoúčelný. Hra je totiž navržena na kooperační režim, takže můžete hrát přes internet až čtyři najednou pěkně spolu, a to jak se svými kamarády, tak prostě s náhodnými lidmi, které vám PC vybere, že jsou vaší úrovni a postupu ve vašem příběhu nejblíže. S tím souvisí i obtížnost hry. Řeknu to asi takhle, Dead island je v osamoceném režimu hraní proklatě těžká hra, hlavně na vyšších levelech, protože nemrtví se levelují s vámi a podle toho jim přibývá života. Zbraně ale zas tak moc účinnosti nezískávají. Hrát se to ale dá oběma způsoby a rozdíl je hlavně v délce trvání hry.

A jak že se to celé hraje a stojí to za pořízení? Podívejme se …

Spuštěno: 1199x