Recenze a test: Need For Speed: Most Wanted (2012) - poslední rána pro umírající sérii?
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 04 November 2012
alt

 

 

 

 

  • Recenze a test: Need For Speed: Most Wanted (2012)

                                                              - poslední rána pro umírající sérii?

NFS, dříve hrdý pojem a úspěšná série, dnes mrtvola, kterou ani nejnovější díl neoživí, proč?

Před 2 lety jsme se radovali, že se umírající sérii Need for Speed podařilo zachránit. SHIFT 1 a ještě lepší SHIFT 2 vytáhly sérii po všech stránkách hodně nahoru. Hru dostalo do rukou konečně studio a lidi, kteří ví, jak se závodní hra dělá a jak se auta skutečně chovají. Dokonce se vrátil i ten starý duch NFS, tedy touhy po rychlosti, kde úspěšně navazují na skutečné kořeny NFS, tedy díly 1 či 5. Ty byly uvěřitelnou arkádou plnou rychlých aut s uvěřitelným jízdním modelem i ovládáním, kdy tedy hráč měl pocit, že ty supersporty vážně řídí, nemluvě o jejich zpracování z pohledu uvnitř vozu. Bohužel série SHIFT byla ze strany EA zrušena ....

Následoval tak prudký propad kvality, od špatného Hot Pursuit 2 (2010) k opravdu tragickému The RUN (2011). Je ale rok 2012 a přichází opět recyklovaný díl (původní Most Wanted vyšel v roce 2005), tentokrát tedy jako Most Wanted (2012). Podaří se vytáhnout umírající sérii zpět k původnímu duchu série a kvalitám? Ne, bohužel .... Most Wanted 2012 vypadá spíše jako poslední rána z milosti. Tím hlavním důvodem totiž je, že tohle není Need for Speed!

 

  • Need for Speed? Spíše Need for Burnout ...

Ano čtete dobře, ačkoliv se hra jmenuje Need for Speed, nemá s celou sérií, vyjma toho jména, vlastně nic společného. Je to Burnout Paradise "2.0", v jiných kulisách. A není se co divit, když obě hry udělalo úplně stejné studio! Otázkou je, zda to mělo takhle dopadnout, nebo zda je to čistě proto, že Criterion vlastně jinou hru udělat ani neumí. Každopádně podívejme se na nové "Need for Burnout: Most Wanted" podrobněji.

Na papíře to nevypadá zase tak zle (a upřímně vizuální stránka hry obecně je parádní). Herní engine Battlefieldu 3 (oprava: ten měl The Run, tohle má Chameleon Engine (Modified Hot Pursuit 2010 a vypadá velmi dobře) je zde použit parádně. Obsahově to také nevypadá papírově zle. Hromada špičkových aut, velký otevřený svět s parádními městskými i mimoměstskými lokacemi, včetně terénů a honba za nejrychlejšími nelegálními závodníky seřazenými v TOP 10 tabulce, ke kterým se musíte svým uměním ovládat auta ve vysokých rychlostech, probojovat.

Jenže pak přijde na čase otestovat papírové předpoklady v praxi .....

 

 

 

  • Gameplay

První spuštění hry zanechá ještě slušný dojem. Parádní grafika, parádní hudba atd. hra vás ihned hodí do jízdy a následuje zásadní zděšení! Jízdní model je naprosto strašný s velkou prodlevou mezi vaší reakcí a reakcí automobilu. A můžete se snažit nastavovat klávesnici, gamepad, nebo volant, jak chcete.

Říkáte si fajn, až si vyjedu jiné auto a trochu si ho potuním a změním nastavení podvozku a všeho (jako to bylo možné v SHIFTech), výrazně se to zlepší a budete z toho mít pocit jako z auta? Následuje ovšem druhý šok. Všechna auta už jsou odemčená a vám stačí si k nim jen na mapě dojet a sednout do nich. Po jejich objevení k nim máte okamžitý přístup z menu. V tuto chvíli už si říkáte, co já v té hře budu tedy dělat? Místo těžkých začátků v základní plechovce se základním výkonem pod kapotou, kdy se snažíte vyjet si lepší auta a lepší díly pro jejich úpravu a vylepšení, se po pár minutách řítíte ulicemi ve Fordu GT40.

Rychle zjistíte, že veškerý obsah hry tvoří vlastně sbírání bodů, kdy po dosažení určitého počtu budete moci zúčastnit se závodu proti jednomu z TOP 10 řidičů v žebříčku nelegálních závodníků. Jejich konce jsou mimochodem kapitola sama pro sebe a to ne povedená. Abyste body posbírali, stačí se vlastně jen tak řítit krajinou a sbírat skoky, rychlostní průjezdy, jednotlivá auta atd. Kde je tedy tuning a vylepšování auta? To se sestává ze samostatných závodů s jednotlivými modely aut, za jejich vyhrávání získáváte nejen další body (významný počet), ale i upgrady pro váš vůz - lepší pneu, podvozek, nitro atd. Problém je, že žádné nastavení vlastností auta ve hře není, díl prostě namontujete a trochu se vám zlepší některé parametry. Ovladatelnost mezi ně ovšem nepatří.  

Bohužel tím jsme téměř vyčerpali obsah celé hry. Ano, vlastně ještě nesmíme zapomenout na otravnou policii. Honičky s ní sice tvoří velkou část hry, ale hlavně tu otravnou. Nejedná se o nic nového, tvůrci skutečně kompletně převzali celý systém z původního Most Wanted. Jen je to v novém provedení ještě šílenější a policisté viditelně podvádějí. Nejhorší je asi fakt, že i s největšími plečkami vás dohoní jedna dvě, což by ještě nebylo tak špatné, pokud by nepáchali sebevraždné skoky, nájezdy a noví policisté se neteleportovali se přímo za vás. No a to je skutečně vše. Více hra nenabízí. Pomineme-li nesmysl typu srovnávání se s ostatními hráči přes Autolog.

To samozřejmě má smysl u skutečně závodních her a je to podstatou závodění, ale jen u her s jízdním modelem, který má hlavu a patu a auto skutečně ovládáte. V Need for Speed Most Wanted 2012 ale žádný takový jízdní model není! Všechna auta se chovají víceméně stejně a to stylem pevného bodu, pod kterým se smýká celé okolí.  Ani na chvíli nenabudete dojmu, že auto skutečně řídíte. To se smýká sem tam, zatáčet normálně neumí, brzdy jsou gumové a hlavně musíte dělat manévr tak o 1-2 sekundy dříve, než byste podle obrazovky měly, protože hra má velkou prodlevu mezi vaším pohybem a tím, než to udělá i auto a sklouzne se (nikoliv zatočí) v alespoň trochu požadovaném směru.

Tím se dostáváme k provedení hry ...

 

 

  • Zpracování, HW nároky a test grafik

Z hlediska zpracování jízdního modelu už jsme věci nakousli. Je tedy více než strašný. Do uvěřitelného má i v rámci arkád hodně daleko. Dokonce i první NFS má jízdní model mnohem lepší, nemluvě o pátém dílu. Je to divné, ale jízdní model je dokonce horší, než v Burnout Paradise!

Z něho si bohužel tvůrci vzali více než inspiraci a tak v NFS skáčeme obří skoky bez zničení auta atd. Zničit auto jde jen tak, že do něčeho hodně špatně narazíte, ale nevadí, pokud jste se neotočili na střechu, či nevypadli z mapy mimo, tak po animaci pokračujete z místa střetu bez resetu vesele dál. Celkově model destrukce opět chybí.

Přitom vizuální zpracování celé hry je velmi velmi dobré. Engine Chameleon Engine (Modified Hot Pursuit 2010), vypadá velmi pěkně. Je to rozhodně zdaleka nejlíp vypadající NFS vůbec. Změny denní, noční doby, detailní provedení celého prostředí, které je uvěřitelné, a velmi pěkné modely vlastních aut. Nejinak je na tom i ozvučení, které je prostě parádní a to jak aut, tak hudebního doprovodu. Zde ale chvála končí. Do pěkného vizuálu tvůrci prostě zapomněli dodat obsah a ten co tu je, je trochu horší kopií Burnout Paradise.

Bohužel zpracování aut končí jen u exteriéru. Interiér zcela chybí. A je to škoda, protože špičkové interiéry supersportů jsou opravdu parádní.

 

  • HW nároky a test grafik

Nároky odpovídají tomu, jak hra vypadá. Hra je poměrně slušně optimalizována pro moderní grafické karty a majitelé výkonných grafik mají odpovídající výkon za své peníze. Ze hry ovšem nevyždímáme více než 60FPS.

Hra ale poměrně slušně dává zabrat procesoru, kde výkonná multijádra mají rozhodně navrch.

HW nároky hry jsou následující:

 

  • Minimální HW:

  • OS: Windows Vista (Service Pack 1) 32-bit
  • CPU: 2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHz nebo Athlon X2 2.7 GHz)
  • RAM: 2 GB
  • HDD: 20 GB
  • Grafická karta (AMD): DirectX 10.1 s 512 MB RAM (ATI Radeon 3870 minimálně)
  • Grafická karta (NV): DirectX 10.0 s 512 MB RAM (GeForce 8800 GT minimálně)

  • Doporučený HW

  • OS: Windows 7 64-bit
  • CPU: Quad-core CPU
  • RAM: 4 GB
  • HDD: 20 GB
  • Grafická karta: DirectX 11 s 1024 MB RAM (GTX 560 nebo Radeon 6950)

Hru si tedy nespustíte na Windows XP ani na grafických kartách podporující jen DX9. Ostatně ani by na to výkonově takové grafiky neměly. Testovací sestava, na které jsem hru zkoušel je následující:

 

  • Procesor: Intel Core i7-3820 (OC 4GHz)
  • RAM: 4x8GB DDR3 1866MHz
  • Grafika: Sapphire Radeon HD 7970GHz 6GB Vapor-X
  • SDD: Intel 520 Series 240GB
  • Zvuk: ASUS XONAR
  • Monitory: 3x ACER AL2723W (5760x1200 Eyefinity)
  • Volant: Logitech G25

Hra jede velmi dobře na třech monitorech v 5760x1200 a i na plné detaily to na uvedené sestavě jede kolem 40FPS v průměru, tedy bez problémů hratelně.

 

 

  • Hodnocení

Celkové hodnocení hry je bohužel velmi jednoduché. Může se to jmenovat NFS, ale NFS to v žádném případě není ani náhodou. Tohle je Burnout a vážně nechápu, proč se to tak nejmenuje. Kdyby to byl Burnout, možná bychom tomu odpustili fakt, že hra prostě nemá žádný obsah a jen infantilně kloužete, skáčete a bouráte. Jenže tohle je prý NFS.

Starší díly od prvního, přes Porsche, Underground sérii, či SHIFT sérii se musí stydět do morku kostí, že tohle někdo vydává za jejich příbuzného. I loňská téměř nehratelná katastrofa jménem The RUN, je více NFS než tohle.  A to vůbec nemluvíme o tom, že starší Most Wanted z roku 2005 je herně mnohem mnohem lepší. Tvůrci naprosto promarnili velmi povedenou vizuální stránku a zvukovou stránku. Hra nejen že nudí od samého začátku, ale neskutečně rozčiluje. Neustále zápasíte s tím, čemu tvůrci říkají jízdní model. I arkádová závodní hra se dá udělat se zábavným a uvěřitelným jízdním modelem, což nejen série NFS (alespoň většina dílů) předvádí od svých počátků. Jenže NFS Most Wanted (2012) žádný takový jízdní model neobsahují. To, co tu řídíte, jsou podivné saně na blátě na pohyblivé kluzné desce. Všechna auta se chovají navíc úplně stejně (špatně). Ani na chvíli u této hry nebudete mít pocit, že řídíte skutečné auto a to i s volantem v ruce.

Skoro to vypadá, že autoři Burnout Paradise, udělali tuhle herní katastrofu záměrně takto špatně. V podstatě prostě vzali svůj Burnout, trochu ho poštelovali (směrem k horšímu) a pustili ven v nových kulisách a bylo hotovo. Jistě se na nás chystá i pár DLC, které nám přidají další kus nudy, samozřejmě ne zadarmo. Ostatně i nuda dnes něco stojí.

Tristní pohled takto promarnit potenciál pěkného technického základu. Tahle hra opravdu nemá s NFS nic společného. Poslední rána pro celou sérii? Uvidíme příští rok. Bohužel EA si nechala utéct autory SHIFTů, kteří si dělají ostře sledovaný projekt C.A.R.S. a druhé studio, které stojí za titulem The Run a dalšími propadáky v sérii NFS, snad ještě visí za uši v průvanu. EA zkrátka v současné době nemá herní team, který by dokázal udělat kvalitní závodní titul, natož hru hodnou nejpopulárnějších dílů NFS. Pokud bychom se mýlili, bylo by to super, ale Need for Speed série letošním dílem Most Wanted, vážně havarovala v tunelu bez světla na konci.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
martinGT500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-04 22:50:55

úplná pi....... som rad že si hru vždy nelegálne stiahnem a až po odskúšaní ak sa mi páči tak kúpim za toto by som nedal ani cent to čo bolo na NFS dobre tak to úplne dotrtkali hral som to asi 10 min a už to nemám v plane zapínať
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-04 23:05:07
avatar
já to vydržel 4 hodiny .... projel jsem to celý, posbíral 70 aut a zjistil, že je to pořád stejný ...
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 19:08:09

Na mě to působí tak, že nažhavím warez, stahnu MW 1 a bude... U2 je bombove, ale moc lehke.
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-04 23:25:31

DD, ja ťa obdivujem ,že aj neskutočne nudné a strašné hry dokážeš dohrať do konca
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-04 23:46:47
avatar
tuhle jsem opravdu nedohrál úplně do konce, ale vzhledem k tomu, že od začátku nabízí vlastně všechno, ty 4 hodiny mi přijdou více než dost ...
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 08:02:01

Zajimal by me nazor i na noveho medala, ja jsem ho po ctvrte misi smazal.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 09:46:54
avatar
Podobne som dopadol aj ja s posledným COD a BF3, ktoré mi iba zaberali miesto na disku a som ich už dávno vymazal.

Medal asi nebudem ani inštalovať, teda ledaže by ma DD nejak presvedčil v recenzii

Ono takéto hry budú stále vydávať kvôli zárobok na značkách, ktoré majú vybudovanú históriu, ale obsah daných hier dookola kopírovaný je odpad pre hlúpe masy ovplyvniteľné reklamou a zaplatenými recenziami. Samozrejme ale že vždy sa nájde aj veľa ľudí čo budú dané hry kupovať pre multiplayer, pretože ten je zábavný vždy už len z princípu, aj keď tam je to tiež stále ten istý obsah dokola v základe prebraný z CSka, ale keď ľudí baví platiť každý rok znova, tak nech...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 11:03:49
avatar
jsem u 4 mise a bohužel to vidím stejně .... ta hra je strašně divná - taková nijaká.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 13:30:10
avatar
Já jsem se překonal a jsem asi v 6-té misi, ale netušim, jestli to ještě vůbec dohraju (radši si dám CoD MW MP). Všechno je to napodobenina CoD, včetně BF3. Jsem zvědavej na Black Ops 2...
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 13:31:19
avatar
Ikdyž moc iluzí si nedělám... Ale uvidíme, třeba překvapí
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 23:15:46
avatar
problem je ze tych dielov cod bolo uz tolko ze tazko vymysliet nieco nove v tomto smere...
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 00:07:12
avatar
no 27% celkom dost... cakal som vacsiu katastrofu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 00:12:54
avatar
jenže z té bídy to vytahuje jen ta grafická stránka a hlavně zvuková stránka, jinak hra nemá dobře technicky udělané ovládání, jízdní model a herně je to recyklovaná, navíc ochuzená nuda jménem Burnout ne NFS ... takže dílčí hodnocení jsou jaká jsou.
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 01:33:10
avatar
ja som to pochopil, koment som pisal len z recesie ;)... je to ale aj naskodu, lebo ja by som si nejaku dobru arkadu pekelne rad zahral ale uz par rokov je to vsetko na nic... mohli spravit remake nfs 5 do tohoto enginu s novymi autami a skusit aspon ten jazdny model nedobabrat...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 00:50:46
avatar
Chcel som vyskúšať "demo" z warezu, ale po prečítaní zopár komentárov tu Odkaz a na Metacritic... som ISO zmazal, bez inštalácie. Už je to zopár rokov, čo som nejaký diel NFS mal aj nainštalovaný.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 17:50:53
avatar
Když nepočítám Shifty, které jsem oba hral, tak jsem vynechal jen RUN a zatim byl pro mě nejhorší Undercover ... vypada to, že vynechám zas
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NFS 2012-11-05 01:45:17
avatar
Tak z mého pohledu. NFS the RUN vypadalo graficky lépe. Hodně jsem četl o enginu a na 80% podle recenzí tento díl nestojí na frostbite 2 jak BF3 či the RUN ,ale úplně na jiném. Teď si nemohu vzpomenout na název.
Jinak MP je celkem zábavný a dát za hru jen 540,-Kč si myslím není zlé
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 01:57:31

Chameleon Engine (Modified Hot Pursuit 2010) Odkaz
Oggi09 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 09:07:09
avatar
Ano, the RUN vypadlo lépe protože opravdu používalo engine Frostbite 2.
Tento díl používá modifikovaný engine z dílu Hot Pursuit (2010) - Chameleon Engine.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 11:03:16
avatar
hups (spáchána oprava, omlouvám se za chybu)
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 11:51:10

Na 3 straně je teď: "Engine Chameleon Engine ..."
a Modified lze i přeložit jako upravený z Hot Pursuit 2010
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neobjektivnost mistra DD 2012-11-05 09:59:10
avatar
Bohužel ať je hra jaká chce sklízí průměrné hodnocení 8z10 na všech světoznámých magazínech a tady ? Já osobně si radší zahraju NFS 5 Porsche, ale když porovnáme NFS MW s dnešní konkurencí tak si prostě horší hodnocení než 50% nezaslouží ani omylem !
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 11:02:44
avatar
neměli by se nad svou objektivností zamyslet jinde? je zajímavé, že většina hráčů, co hru hráli souhlasí s hodnocením, že hra stojí za houby ;)

Dávat tomuhle 8/10? za co proboha?! A pokud by si o mé objektivitě pochyboval, řeknu toho: Most Watned z roku 2005 - to sbíralo hodnocení 85/100 a zaslouženě, a herně je o několik tříd výše než MW 2012, tudíž 8/10 je zcela neobjektnivní hodnocení.
danhar1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 18:53:16

já bych dal tak 2/10 a to zavřu oči
bull30 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 10:18:23
avatar
Nejde nahodov toto nfs na chameleon engine a nie na frostbite 2?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 11:02:59
avatar
jj už jsem to opravil, má chyba ...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 12:49:53
avatar
Recenze u profi herních magazínu postrádají několik let naprosto smysl,si ještě pamatuji,když AvP dostával 8 nebo 9 a byla to nejlepší hra tehdejší doby s mílovým náskokem. Teď dostane 8 nebo 9 každá casual sračka typu Dishonored,NFS,COD,Skyrim atd.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 13:22:35

Dishonored není casual sračka, tu 8 si určitě zaslouží za volnost respektování typu hráče. Jinak souhlasím že recenze na Most Wanted 2012 byly dost přestřelené.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 13:54:25
avatar
vzhledem k tomu, že ty velké herní magazíny mají velké náklady a vydavatele, který chce zisk za každou cenu, tak si prostě nemůžou rozhněvat chlebodárce, herní společnosti, které u nich zároveň inzerují.

Mě jako majiteli DDW je to jedno, mám partnerů celou řadu a ti nějakou tu kritiku unesou, když je oprávněná a spolupráce probíhá dobře a nejsem závislý na jediném zdroji a partnerovi či oblasti. Naopak bych měl problémy, kdybych pochválil něco, co stojí za starou belu, jak by se dalo spolehnout na náš feedback? - někteří partneři by si to brali skoro osobně, že nepovedený produkt má stejně dobré hodnocení jako povedený!

Naštěstí si mohu vybírat zajímavé produkty, o kterých vím, že jsou zajímavé a stojí za ten test. To hodně věcí usnadňuje. U Her je to ale problém, z 1500 her co vyjdou ročně, stojí téměř 99% za prd, ale kdybys psal jen o tom zbytku, co za něco stojí, máš hned hotovo a na tom se prostě neuživíš. Takže nutně musí následovat to, jak dnes vypadají profi herní magazíny. Chválit blbosti, které je třeba taky prodat ... nemůžeš si vybrat, němel bys o čem psát, to těm herním magazínům nezávisíme, riziko specializace na úzký segment, který navíc upadá .... Každopádně litovat je nemůžeme, protože kvůli "renomovaným" herním magazínům stojí ty hry více na propagaci, než na vývoji. Kdo si myslíš, že ty peníze za propagaci inkasuje ? No ty herní magazíny, co i nějvětší pitomosti dají 10/10 a vydávají to za recenzi.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 13:51:14
avatar
Ono je to těžký, když letos skoro žádná pořádná hra ještě nevyšla a asi ani nevyjde... Ale mě příjemně překvapil Sniper Elite 2 a naopak zklamal ME3 a teď tenhle počin...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 13:57:02
avatar
Borderlands 2 se rozhodně povedla a WoT taky pořád baví a letos se hodně zlepšilo (i když s tím někteří nesouhlasí) a Dishonored také ukázal slušný potenciál. A slušný bylo i Sleeping Dogs, Risen 2 a Max Payne 3 ... ale jako fakt, že toho letos opravdu mnoho slušného nevyšlo

Zklámání z ME3 je jasné, ale na propadák jménem Diablo 3 to pořád nemá
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 14:02:33
avatar
Vyšlo Dark Souls, vyšel Witcher 2:EE, a to Diablo III to domrvili jak mohli,ale hratelnost není špatná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 14:06:00
avatar
DarkSouls je bohužel na PC nehratelný ve stávající podobě ... tudíž dokud to nespraví a nebude to vypadat jako hra z roku 2011/2012 a ovládat se to perfektně na myši/klávesnici, tak tomu se prostě nedá řikat povedená hra.

Witcher 2 je záležitost jiného roku ne?

D3 se sice hraje zajímavě, ale na D2 to nemá ani náhodou a mám-li si vybrat, radši budu mlátit do příšerek ve 2jce, která je mnohem hratelnější než ve 3jce.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 14:55:53
avatar
Enhanced Edition vyšel letos,Dark Souls je naprosto normálně hratelné--spíš mě zajímá co je podle tebe na tom nehratelné...jsem velice zvědav
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 15:09:12
avatar
To Dark Souls sem se snažil rozjet asi třikrát (první dva pokusy byla laborace s tím, že mám hru v miniokně), větší kůjeb s ovládáním sem snad nikde jinde neviděl (a to hry mastím v podstatě od svých 12ti let a od dob "simulátoru" Retaliator, je mi 30)... jen pohybovat se se svojí postavou tak abys koukal před sebe je majstrštyk....
další největší zhovadilost je nemožnost přeskakovat cutsceny...

Každopadně přes to ovládání (zkoušel sem i joypad a stejně to tam lítá jak se tomu zlíbí) vlak fakt nejede

to nění ani PC port, to je kopie DVD z konzole, která jde rozjet na PC (v podstate emulovaná verze), tohle by měli dávat zadara a ne za 50E ???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 15:14:34
avatar
přesně shrnuto .... opravdu žasnu, jak někdo může považovat DarkSouls za hratelné ...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 15:35:33
avatar
Až na,že jsou to žvásty...prosím tě jaký tam jsou cutscény? je tam jedině krasné intro a to se dá přeskočit,nebo jak tě bere havran? jinak je hra bez loadingu v nadhérném světe ,ale de vidět,že absolutně nevíš o čem mluvíš...DD a jasně vím,že hru jsi nehrál jelikož jsi tady vyřvával před rokem,že je to konzolová mlátička...ovládaní je naprosto stvořený pro xbox 360 takže žasnu,že někdo to chce hrát na myši,ale proti gustu.Dokonce je v minimálnéch požadavcích hru 360 controller

http://darksouls.nexusmods.com/mods/19
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 15:53:26
avatar
myslím že bys měl otevřít oči. Říkat DarkSouls v současném stavu povedená hra může jen slepec nebo ignorant ... to je jako bys stařičkého na půl chromého koně vydával za mladé hříbě skvělé pro dostihy ...

Hrát tohle na Gamepadu? Zprzněnost ruce bych si musel useknout - kombinaci klávesnice+myš se nic nevyrovná je to mnohem přesnější, rychloejší, intuitivnější a lepší ... je to konzolová mlátička, za tím si stojím. Je to špatně udělaná hra, otřesný port s hroznou optimalizací (žádnou) vypadá to hrozně, mód tomu moc nepomůže a nedá se to v současné době hrát.

Opravdu mě udivuje ten nedostatek smyslu pro přiměřenost. DarkSouls je jeden z nejhorších portů, který kdy spatřil světlo světa, problém je, že ani ten originál není nijak zvlášť dobrý. Je fajn, že to herně jakš taktš může fungovat, ale proboha ta vizuálizace a ovládání je děs a hrůza.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 15:54:11
avatar
Končím tady,ty jseš absolutní idiot
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 16:01:00
avatar
no to je úroveň ... alespoň všichni vidí, s kým musím občas jednat. Lidi nejsou slepí a vidí v jakém stavu je Dark Souls a opravdu si nikdo soudný netroufne tomu říkat super povedená hra. Mě nazýváš idiotem a přitom jsi to ty který ignoruje ohromné nedostatky, které ta hra zcela prokazatelně a objektivně má jak na vizuálu, tak na ovládání které podstatně snižuje jakékoliv její herní kvality. Co si o tobě má člověk myslet a jak s tebou jednat?
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 01:01:04
avatar
Bez si diskutovat na games.cz za těma trolama. Tam zapadnes. Nebo na pc-tuning kde píší samé pohádky a ódy.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-06 11:50:10
avatar
me jen stve podoba hry jak sem rikal, vzit DVD z konzole a jakoby pres emulator to vrazit do pc, leda zadarmo, ale ne za takovy tezky prachy

a PC hráči nutit joypad? omfg ... ten tak max pro hrani Pro Evo soccer ale ne rpg

hlavně když za toto chtějí plnou palbu cenu, musí pro to taky něco udělat a zde při tomto rádoby portu neudělal nikdo absolutně nic

a to nehodnotím grafiku apod. pac to stejne nema smysl
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-06 14:58:53

da se to koupit pod 450kc to neni zas tak moc
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 08:25:38
avatar
promin ale 450 nenajdu na zemi... a za tuto "emulovanou" verzi je davat opravdu nemíním...
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 00:18:59

hra je to dosti zabavna, sice graficky nevypada buhvijak nadherne ale ani nijak zvlast hnusne
kupodivu se to da hrat i s defaultnim nastavenim na klavesnici s mysi chce to aspon zkusit nez se zacne nadavat a na gamepadu to bude jeste lepsi
40E bych za ni nedal ale 400kc dam rozhodne lepsi investice nez i treba jen 100kc za jakekoli COD3 a mladsi
danhar1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2012-11-07 18:50:45

tak cena max 50kč by odpovídala
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 22:00:00
avatar
jako sorry, ale zrovna max payne 3 je děsná sračka... ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 23:52:38
avatar
proč?
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-06 09:00:24
avatar
MP3 je ještě ucházející, ale není to hra, ke který bych se po jejím dohrání vrátil. To letos není asi žádná (na Dishonored jsem se ještě nedostal, tak nemůžu posoudit)...
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 01:32:01
avatar
Jn to mas recht. DD proc? Protoze kdyby se tam strileli mezi sebou smoulove tak by to vypadalo "realne" ale takhle!? Drsňák co střílí gangstry? To vypadá jo parodie na TPS typ her. Když už si někdo dá tu práci s balistikou tak ta animace postav a to co by jim to melo udělat by melo aspoň trochu korepondovat. Ta hra je straně easy. Když bych to měl srovnat s FEARem (též bullet-time) tak je to úplného někde jinde. Hlavně data disk Perseus Mandante který je dost hardcore.
danhar1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ano 2012-11-07 18:48:58

souhlas
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Diablo3 2012-11-20 16:09:19
avatar
Diablo tři není špatné. Jen si to musíš hráčsky upravit. Já třeba jedu hard core bez používání AH. Je to tak o dost lepší. Neztratíš tak tu zábavnost tím, že jsi našel dobrý předmět. A na tom bylo Diablo postavené od jedničky. Určitě je také dobré třeba soutěžit s kamarády - proběhnout co nejrychleji nějaký akt apod..
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 17:19:14
avatar
je to tak, hra je veľmi slabá najviac ma odradila absencia manuálnej prevodovky (alebo som ju len nenašiel?)

pre brata (14r) je to dobrá zábavka, vráža do všetkého čo sa hýbe, či nehýbe a zabáva sa...pre starších ako som ja to už nieje...
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 19:43:18

nevim, no mne sa niektore vylepsene auta ovladaju velmi dobre
cely problem je asi v tom ze ked si zastavite auto a pozriete sa ako sa vytacaju kolesa doprava alebo dolava pridete nato ze je to robene viac realisticky ako arkadovo povedal by som
realisticky preto ze do "plnych" otoci auto o cosi neskor ako napriklad v NFS MW 1, kde to zvladlo aj za sekundu.
nesuhlasim s tym ze kazde auto sa ovlada rovnako. praveze sa kazde ovlada uplne inak a vylepsenim policka "ovladani" sa ovladatelnost zlepsuje..
hral som to uz dost dlho ale nevidel som ziadne podvadzanie policie, teleportacia wtf? neviem ci hrame rovnaku hru, alebo ju ma niekto spatne cracknutu...
s niektorymi vycitkami suhlasim, ale v konecnom hodnoteni by som tej hre dal aspon tych 60%
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-05 20:46:47
avatar
no dovol?! Závodní hry mám rád a hraji jak simulátory, tak arkády a mohu ti rozhodně odpřísáhnout, že v celém jízdním modelu, který je ve hře, není ani náznak nějaké reality.

A to že se každé auto ovládá stejně je bohužel fakt, rozdíl je jen v rychlosti. Vylepšení ovldádání toho opravdu příliš nezlepší, rozhodně ne natolik, aby se to auto chovalo jako auto a měl si pocit že řídíš auto. Jedzím skutečné simulátory atd., řídím už pěkných pár let skutečná auta a troufám si tedy tvrdit, že poznám uvěřitelný a reálistický jízdní model, když jej ve hře uvidím ;).

Neviděl? tak se občas podívej, jezdí za tebou/před tebou určitý počet policistů, pár jich vyřadíš, pár se jich nabourá a okamžitě se z ničeho nic objeví další ;) toho si opravdu nelze nevšimnout ...

Testovaná verze hry byla běžná krabicovka, žádné cracky nic takového tedy nemohly hru ovlinit.
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-06 20:03:50

rozdiel neni len v rychlosti, rozhodne nesuhlasim a je mi jedno ako to vidis ty, pisem svoj nazor na hru
vyskusaj na max vylepseny Mercedes SLS alebo este lepsie tu stvorkolku Ariel Atom, oproti zakladnym nastaveniam a inym autam sa to uplne inak ovlada

jazdni model je arkada, akurat ovladanie nie je celkom arkadove, nemozes teda cakat ze z max vytocenych kolies na jednej strane otocis na druhu stranu v momente... a takto to presne fungovalo v NFS MW.. teraz to trva aj 2 sekundy, tym padom sa zda ovladanie lenivejsie ale to neznamena ze je to zle

mimochodom uplne kazdy NFS mal doteraz ine ovladanie, takze tym by som sa vobec nezaoberal, ak to chce niekto hrat tak si zvykne, ak nie tak nikto ho nenuti
jamesd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NFS MW, HP 2012-11-06 07:36:53
avatar
tak já nevim, po přečtení komentářů tak zcela nesouhlasim s ani jednim z nich. Já jsem evidentně nenáročnej hráč, protože se mi nové NFS opravdu líbí. Jak graficky tak i hratelně. To že mi auto po první bouračce nepřestane dál frčet je paráda. Mám moc rád hry typu Ridge Racer a Burnout, kteréžto na PC prostě nejsou, protože je to konzolová záležitost (až na Burnout Paradise). Kdo chce realitu, ať si sedne do svého auta a jede kam chce Tohle je prostě jednoduchá a pro mě zábavná hra. Na xboxu sem dohrál Burnout 3 a 4, a tohle mi to dost připomíná. NFS High Stakes, Hot Pursuit 2, Most Wanted (2005) a Hot Pursuit (2010) jsou podle mě ty nejlepší z celé série, a tyhle nové MW na ně plynule navazují. Ale souhlasím, že The Run byla pytlovina, sice sem je dohrál, ale byl sem tolikrát vytočenej do vejvrtky, že už je nikdy znova nespustim. Totálně mě štvalo to, že když se s autem o kousek vyjelo ze silnice tak to hra utnula a vrátila zpět . . . totálně dementní, nicméně grafika super
bull30 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-06 08:47:54
avatar
Tak uz len ostava cakat na rok 2013 a dufat ze spravia U3 niekde som cital ze na nom pracuju ale neviem ci to je hoax alebo pravda.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konečně nrmální hodnocení!! 2012-11-06 16:44:51

Hodnocení se kterým souhlasím. Grafika hry zejména model aut je fakt dobrý a ty zvuky jsou naprosto parádní. Ale tohle ma byt v roce 2012 už samozdřejmostí. Jestli takhle chtějí posrat každý dobrý jméno.. no tak ať raději nedělaj Underground3... Osobně bych udělal lepší hru než oni, mít ten tým.. (ježiš nemaj mozek snad nebo co?)co je tak težký vzít puvodní hru, udělat jí lepší grafiku, zvuky a přidat puvodní příbeh(klidně v rychlem ohledu co se tenkrat stalo) a pak třeba navazat na novej, vybuduj z5 respekt a hledanost.. To co jsme dostaly je Burnout s nalepkou NFS a dobrým jménem Most Wanted. S puvodní hrou to má společnýho poldy a jméno.. Dneska prostě dělaj hrozná sračky jen aby vyždímaly co jde za tohle chtějí platit jo? Ha ha.. proto se hry stahují.. kdo si chce koupit hru za kterou dá 1000kč a kterou za 2-3h dohraje (na normální obtížnost)? Kdybych měl kupovat každou hru a potom to za 10minut vypnout.. NFS fakt umírá, a tenhle díl je pro mě první který nedohraju i přes hezký grafický kabát a dobré ozvučení ale to prostě nestačí..
danhar1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Odpad 2012-11-07 18:48:21

přesně co jsem čekal že ta hra bude totální odpad nic víc nic míň škoda a já se těšil už at zabalí NFS u mě serie skončila u NFS IV a Porsche pak už to bylo takový oničem
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 08:46:39

souhlas porsche bylo posledni nfs
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-10 19:43:41
avatar
tá hra nestojí ani len za prečítanie tej recenzie a ani za stiahnutie a už vôbec nie za kúpenie
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-11 15:20:19

Súhlasím s hodnotením, hra skutočne neponúka žiadny obsah. Je to len suché naháňanie sa za bodmi a nič iné. V hre nie je žiaden postup, celá mapa je od začiatku otvorená, príbeh tiež chýba. Beriem to tak, že si zase len ukradli názov hry, a treba sa jej oblúkom vyhnúť.
Klepi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gamepark 2012-11-12 22:14:51

Tak jen tak náhodou jsem se podíval na gamepark, kde byla recenze na NFS a nečekaně hodnocení 90% ani jsem ty jejich sračky nečetl a podíval se dolů jen na hodnocení a bylo mě hned jasný, že si vydělali pěkný prašulky za chválu
Michyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-01 17:29:51

no jako už to neni ono NFS MW2 po 2h konec absence tuningu a automaticke řazeni graficky to neni špatna hra ale zvuky motoru to se jim povedlo kromě stejného jako audi a1 sport a forda focuse rs
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!